Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 lip 2025, o 14:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sie 2011, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
W innym wątku jest piękne i prawdziwe opowiadanie o wspaniałym rejsie. Nie chcę psuć tam wydźwięku wypowiedzi i poruszania OT. Ale mam temat w sam raz na ten dział, który jest z pogranicza żeglarstwa. Taki temat na tawerniane pogawędki:

Cytuj:
teraz mam być czujką na dziobie. Z pełną powagą podejmuję się tego zadania i zaczynam być czujny jak ważka na wietrze. Tyle fajnie bo teraz On musi mnie słuchać „ prawo, prawiej, lewo lewiej”.


Muszę przyznać, że patrząc z drugiej strony irytowało mnie to, że ktoś inny niż skiper wydaje komendy na ster. Zwłaszcza, gdy w trudnej sytuacji zgodnie z przepisami, to skiper bezpośrednio dowodzi. A często jest też jednocześnie sternikiem. A tu oko wydaje mu polecenia.

Irytuje mnie to - ale za bardzo nie wiem jak to zmienić?
Nie wiem czy mnie rozumiecie. Oko powinien dać znak lub powiedzieć, że jest 5 metrów do kei. Jak najbardziej może powiedzieć, że "trzy metry od dziobu na pierwszej są sieci". Ale chyba nie powinna/nien mówić "lewo", "lewiej", "prawo", "prawiej", bo powinny być zastrzeżone dla skipera.

A co Wy o tym sądzicie?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 11:46 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Mój wujek mieszkający w Zimbabwe (dawniej Rhodesia) miał jedno oko sztuczne. Jak pracownicy (kolorowi) przychodzili do pracy na farmie, wyciągał swoje sztuczne oko kładł na parkanie i mówił pracownikom, że cały czas będzie ich obserwował.
Muszę Wam powiedzieć, że to działało, pracowali bez zarzutu.

Taka technika obserwacji mogłaby się sprawdzić skipperowi w sytuacji o jakiej pisze Kuracent. ;) :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Kuracent napisał(a):
Irytuje mnie to - ale za bardzo nie wiem jak to zmienić?


Przecież to banalnie proste, samemu pójść na oko i stamtąd wydawać komendy na ster. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Kuracent napisał(a):
Muszę przyznać, że patrząc z drugiej strony irytowało mnie to, że ktoś inny niż skiper wydaje komendy na ster. Zwłaszcza, gdy w trudnej sytuacji zgodnie z przepisami, to skiper bezpośrednio dowodzi. A często jest też jednocześnie sternikiem. A tu oko wydaje mu polecenia.

A czy oficer wachtowy musi koniecznie trzymać się rumpla?! Znaczy, poszedł na bukszpryt i wydawał komendy temu kto za sterem, i tyle. Jak rozumiem, to nie było cumowanie, a wielogodzinny slalom między górami lodowymi.
Jasne że na wielkim żaglowcu kapitan wydziera się przez tubę, zadając różne pytania do tych na bukszprycie i wydając polecenia temu co szturwał dzierży. Na takim małym, to by było śmieszne, albo wręcz... kuracentowe... ;)

Dodam, że wydający te polecenia, miał odpowiednie uprawnienia.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Już naprawdę wyszukujecie problemy tam gdzie ich nie ma.... A może zwykła rozmowa? czy naprawdę niezbędne są te polecenia/rozkazy? Kto komu może rozkazywać a kto komu nie może....

Co kpt nie może spytać się kogoś na dziobie w jakiej odległości widzi bojkę? albo osoba przy sterze nie może się spytać kpt jeśli jest akurat na dziobie w jakiej odległości jest bojka?też mi problem....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 14:20 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kuracent napisał(a):
Jak najbardziej może powiedzieć, że "trzy metry od dziobu na pierwszej są sieci". Ale chyba nie powinna/nien mówić "lewo", "lewiej", "prawo", "prawiej", bo powinny być zastrzeżone dla skipera.
Miałbym duże pretensje do kogoś kto zauważając sieci trzy metry od dziobu zamiast krzyknąć "lewo" zacznie składać regulaminowy meldunek. Ale ja nie chcę wyplątywać się z siatek, choćby to i z RSMSS było zgodne :)

Niepotrzebną komplikacją byłoby nieprzerwane kilkudziesięciominutowe raportowanie o wielkości, położeniu, strukturze i odległości dziesiątek mijanych kawałków lodu, ażeby skipper nie widząc ich miał właściwe wyobrażenie w głowie i na podstawie tego wydawał jeszcze polecenia na ster. Skoro oko na dziobie widzi, że aby ominąć krę trzeba skręcić w lewo, to czemu ma tego nie oznajmić? Potrzebuje pantentu kapitańskiego? :) A może to coś na zasadzie "zabierz załodze gps-y i zdobądź autorytet"? :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 15:04 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Kuracent napisał(a):
A co Wy o tym sądzicie?


Włączamy autopilota, bierzemy pilota do autopilota w łapę, idziemy na dziób i bawimy się guzikami "+5", "-5". Skipper w tym czasie przygotowuje kawę i ciastka.

Efekt: nikt na nikogo nie krzyczy, godność osobista skippera nie jest urażona (bo nikt rozkazów jemu wydawać się nie ośmielił). No i mamy kawę z ciastkami.

Serdecznie,
M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Milo napisał(a):
Włączamy autopilota, bierzemy pilota do autopilota w łapę, idziemy na dziób i bawimy się guzikami "+5", "-5". (...)


:D

Nie pływamy w tak wąskich miejscach :P

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 16:12 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Andrzejku.
Czy możesz zauważyć że zdanie "Tyle fajnie bo teraz On musi mnie słuchać prawo,prawiej, lewo, lewiej" jest wyrwane z kontekstu pięknej relacji z rejsu i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
Jeżeli niektóre koleżanki i koledzy chcą dalej ciągnąć temat "czy kapitan ma wykonywać polecenia oka", to wydaje mi się że tawerna po 2200 po 22,00 piwie będzie odpowiedniejszym miejscem dla tego celu.
Czuwający na oku.
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Roman K napisał(a):
czy kapitan ma wykonywać polecenia

..Colonela? Oczywiście tak! ;)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kuracent napisał(a):
/cut/...
Irytuje mnie to - ale za bardzo nie wiem jak to zmienić?
/cut/
A co Wy o tym sądzicie?

Sądzę, że powinieneś pierdolnąć się solidnie w czoło.
Dzięki temu będziesz wreszcie miał jakiś realny - dla odmiany - problem...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
pierdupierdu napisał(a):
Kuracent napisał(a):
/cut/...
Irytuje mnie to - ale za bardzo nie wiem jak to zmienić?
/cut/
A co Wy o tym sądzicie?

Sądzę, że powinieneś pierdolnąć się solidnie w czoło.
Dzięki temu będziesz wreszcie miał jakiś realny - dla odmiany - problem...


To było niegrzeczne i niemiłe....!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Katrine napisał(a):
To było niegrzeczne i niemiłe....!


Powiedzmy brutalnie, powiedział głośno to co inni pomyśleli...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jurmak napisał(a):
Powiedzmy brutalnie, powiedział głośno to co inni pomyśleli...
Co nie zmienia faktu, że grzeczne to nie było jak i faktu, że Jędrusia problemy są - oględnie mówiąc - dziwne.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13872
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Sądzę, że powinieneś pierdolnąć się solidnie w czoło.

Skąd bierze się u Ciebie tyle nienawiści ... czyż nie można niekiedy przemilczeć za słowami... ?
pierdupierdu napisał(a):
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen
O czym nie można mówić, o tym trzeba milczeć

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
pierdupierdu napisał(a):
...(ciach)

Hm...
Jestem wdzięczny Andrzejowi vel Kuracent, za pytania które zadaje. Są często z pozoru naiwne, często prowokacyjne ale nigdy nie są niegrzeczne, by nie rzec dosadniej.
I to by było na tyle.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
SlaWasII napisał(a):
Hm...
Jestem wdzięczny Andrzejowi vel Kuracent, za pytania które zadaje. Są często z pozoru naiwne, często prowokacyjne ale nigdy nie są niegrzeczne, by nie rzec dosadniej.
I to by było na tyle.


Podziwiam Andrzeja za jego tolerancje i cierpliwość. Naprawdę. A chamstwo zawsze tylko negatywnie świadczy o osobie wypowiadającej się. Niezależnie jak niedorzeczne pytania by zadawał ma do tego prawo i nie jest to powód by go (lub kogokolwiek innego) obrażać. I mimo wielkiego szacunku do Twej wiedzy (widzę że ksywka zmieniona więc by nie popsuć aury tajemnicy kim jesteś nie wymienię z imienia;) uważam że powinieneś go przeprosić.

Oczywiście że nie musisz ale z mojej strony niesmak pozostał.

Kasia-która nie lubi jak się do niej mówi "pierdolnij się w czoło" i będzie to piętnować w każdym wykonaniu.;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2011, o 22:12 

Dołączył(a): 28 lip 2010, o 21:53
Posty: 144
Lokalizacja: generalnie polnoc
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: gul badmössa
wersja politycznie poprawna:
Załącznik:
kolo.JPG
kolo.JPG [ 23.38 KiB | Przeglądane 7542 razy ]

_________________
Blabloon


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 01:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Kuracent napisał(a):
Muszę przyznać, że patrząc z drugiej strony irytowało mnie to, że ktoś inny niż skiper wydaje komendy na ster. Zwłaszcza, gdy w trudnej sytuacji zgodnie z przepisami, to skiper bezpośrednio dowodzi. A często jest też jednocześnie sternikiem. A tu oko wydaje mu polecenia.
Niech zgadnę: skipper wydał oku polecenie wydawania poleceń na ster. Nie masz powodu do irytacji. Nawet "regulaminowej". :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 06:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Muszę przyznać, że to forum działa na mnie pozytywnie. Kiedyś łatwo było mnie obrazić. Teraz nawet jak ludzie nie wypowiadają się merytorycznie - spływa to po mnie. Nie oczekujcie jednak, że do tych wypowiedzi będę się odnosił.

Natomiast co do meritum. Jak najbardziej rozumiem sytuację, do której się odnoszę. Rozumiem kolegę, którego cytuję. Podobne komendy wydawałbym na Jego miejscu. Podobnie czułbym się. Jedyna różnica, że wstydziłbym się swoich uczuć i starałbym się je stłumić. Bo wiem, że irytuje mnie to, gdy jestem z drugiej strony.

No i teraz podsumowanie. Z Waszych wypowiedzi wynika niezbicie, że tak musi być. I trzeba się z tym pogodzić. Bo jaka jest alternatywa? Być samemu okiem. Ale często jako skiper wolimy być w pobliżu steru. Tak na wszelki wypadek. W końcu z jakiegoś powodu nim jesteśmy. Prawdopodobnie dlatego, że jesteśmy najbardziej doświadczeni żeglarsko. I w razie czego możemy przejąć ster. A tak naprawdę w trudnych sytuacjach wolimy sami być za sterem.

Musimy się więc z tym pogodzić. A z drugiej strony: ciekaw jestem, czy Tomek specjalnie nie wysłał załoganta na oko, aby tak właśnie się poczuł? :-)

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
"Chryste, znaczy, cierpliwości!"

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Andrzeju naprawdę próbuję zrozumieć problem tutaj poruszany ale go nie rozumiem.

Jeśli kpt idzie za ster (niekoniecznie dlatego że jest masakryczna pogoda ale np. dlatego że tez chce sobie trochę posterować bo to lubi) i wysyła kogoś na oko by meldował mu o odległościach bo nie chce mu się wstawać non stop a słabo widzi z czystego lenistwa to gdzie tutaj jest podważanie jego autorytetu?

Inna sytuacja jeśli kpt pójdzie za ster i wyśle jakiegoś najbardziej zaufanego załoganta do nawigacyjnej pod pokład (nie ma plotera wbudowanego na zewnątrz przy sterze) i on mu mówi patrząc na mapę (5 stopnie w prawo/ 6 w lewo/ 10 w prawo) bo widzi na ploterze jaki powinni płynąć to powtarza jego autorytet? ciekawe.

Chyba wręcz przeciwnie.... Mi się wydaje że właśnie w oczach niedoświadczonej załogi zyskuje. Często ludzie na łódce są zupełnie zieloni i nie potrafią ustawić łódki na wybranym kursie i tak płynąć i jeśli kpt to potrafi to raczej patrzą na niego z poszanowaniem a nie jakieś podważanie autorytetu....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 09:14 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Zapominacie, że oryginalnie kapitan wydał polecenie i wysłał załoganta na oko, by ten mówił gdzie bezpieczna woda.
Więc hierarchia została zachowana...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Katrine napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Kuracent napisał(a):
/cut/...
Irytuje mnie to - ale za bardzo nie wiem jak to zmienić?
/cut/
A co Wy o tym sądzicie?

Sądzę, że powinieneś pierdolnąć się solidnie w czoło.
Dzięki temu będziesz wreszcie miał jakiś realny - dla odmiany - problem...


To było niegrzeczne i niemiłe....!


Za to szczere :cool:
A Ty wolisz grzecznych, miłych ale nieszczerych?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
pierdupierdu napisał(a):
A Ty wolisz grzecznych, miłych ale nieszczerych?


Stanowczo tak!:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Katrine napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
A Ty wolisz grzecznych, miłych ale nieszczerych?

Stanowczo tak!:)

Widać wybrałaś metodę dopasowywania podobieństw...
Na dłuższą metę - jest nudna :-?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
pierdupierdu napisał(a):
Katrine napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
A Ty wolisz grzecznych, miłych ale nieszczerych?

Stanowczo tak!:)

Widać wybrałaś metodę dopasowywania podobieństw...

Czy Ty właśnie mi coś próbujesz zarzucać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
pierdupierdu napisał(a):
Sądzę, że powinieneś pierdolnąć się solidnie w czoło.
Dzięki temu będziesz wreszcie miał jakiś realny - dla odmiany - problem...

Uwaga szczera i na miejscu, ale nie w tym dziale.
Ten dział stworzono właśnie po to, żeby można było kuracentować.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Kapitan powinien być jak w szancie
Cytuj:
Kiedy sznurki w rękach jestem łajby panem,
Wtedy nawet moje majtki są bosmanem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2011, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Kuracent napisał(a):
Muszę przyznać, że patrząc z drugiej strony irytowało mnie to, że ktoś inny niż skiper wydaje komendy na ster. Zwłaszcza, gdy w trudnej sytuacji zgodnie z przepisami, to skiper bezpośrednio dowodzi.

Widzisz różnicę pomiędzy dowodzeniem a wydawaniem komendy na ster? :) Kapitan wybiera rozsądnego, dobrze widzącego na oko, za sterem obsadza sternika. Nie wydaje komend na ster, nie kręci sterem. Czy to znaczy że przestał dowodzić? :)

PS
nie czytałem wątku (nie chciało mi się) możliwe że dyskusja poszła w innym kierunku, ale nie mam czasu na sprawdzenie :)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL