Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 15:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2016, o 13:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
Chrzanisz, Rysiu.
Nie mów o wytrzymałości na uderzenia, bo to tu nieistotne ...
Problem polega na tym, że w tak zwanym międzyczasie zostanie zmielony, warstwa po warstwie, przez powtarzające się tarcie o twarde podłoże. ...
Po godzinie, dwóch - całkiem spora część kadłuba zostanie zniszczona. Po dniu, dwóch - pewnie będzie w kawałkach.
Dlatego zamieściłem fotkę rzeczywistego jachtu. Zapewniam też że lżejszy niźliby ze stali był, znacznie. Zgadniesz gdzie leżał, w jakim pływie czy przyboju? ;)
Dyskusyje lepiej o rzeczywistości toczyć (skoro już). Opowieści o twardościach i o gniotsa nie łamiotsach mało mię... wzruszają.
Zauważyłaś o czem wątek i do czego był komentarz?
Równie dobrze można dodać opowieść o jachcie który zderzył się z promem, wybijając w niem dziurę. Sam wyszedł bez obrażeń. Prom stalowy, jacht z plaśtiku.

Ale to off-top, ten raz i nie będę więcej chrzanił; powodu nie widzę, mnie za to nie płacą. Od tego są zawodowcy. :-P

Jacht na skałąch, w sztormie wyrzucony. Dziurę w burcie wybiło, raczej wielokrotnymi uderzeniami (słusznie prawisz), o ostry kamulec, a dziób też mu rozbiło czy 'przetarło' na wylot. Służę:
Załącznik:
DSC00115 (800x689).jpg

A to brązowawe w dziurach wpaćkane to "underwater epoxy". Ktoś tu coś, gdzieś, kiedyś, o łatwości naprawy w razie gdyby cóś :)

Jednakoż teza, że przypomnę:
Yigael napisał(a):
Po tygodniu leżenia na pływowych wodach na skałach i tłuczenia burtą o skały na fali laminatowego jachtu by nie było.
zdaje siem mię nieco przesadzoną...
A zresztą beton jeszcze mniej odporny na wielokrotne uderzenia, słaby materiał wszak, kruchy, nietrwały... martwisz się? :cool:

Oczywiście że różny materiał ma inny sposób zachowania pod obciążeniem niszczącym. Gdy takowe napotka. Jeśli. If...
A jakie są one obciążenia niszczące? Znaczy ile skorupa wytrzyma, gdyby cuś? That is the question.
Yigael napisał(a):
Tylko, że my tu o burcie jachtu, a nie o pancerzu czołgowym i zagadnienia rozpraszania energii czy destrukcji penetratora w penetrowanym materiale interesują nas nieznacznie.
No właśnie. Charakter samych uszkodzeń w burcie też mniej nas zajmuje, coś i tak trzeba będzie potem naprawiać. Zewnętrzne warstwy i tak na straty.
Szpachla, lakier, i będziesz Pan zadowolony.

Nas interesuje czy materiał - gdy już uderzenie przyjmie na się - ulega przebiciu, rozdarciu, bądź pęknięciu w kawałki. Od tego zależy czy siem nam woda dostanie czy nie, wszak. Tu siem walczy, znaczy, o życie... :mrgreen:

I dlatego czołg ma laminat, acz raczej ode spoda.
Załącznik:
Pancerz.JPG



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Jaro W, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
W przypadku jachtów groźne dla skorupy kadłuba są przede wszystkim uderzenia. Takie bezczelnie mechaniczne.
Warstwowe pancerze czołgów z rozmaitymi szczelinami, wypełnieniami, to odpowiedź na pociski kumulacyjne, nie bardzo jest co porównywać. Na takie zagrożenia nasze jachty nie są narażone. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2016, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
Z tej samej serii

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2016, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Byłooo!
viewtopic.php?p=426897#p426897

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL