Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 18:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2021, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
nie raz spotkalem sie z sytuacja gdy na mostku statku rybackiego czy handlowego nie bylo nikogo.

W jaki sposób się o tym dowiedziałeś?
M@rek napisał(a):
Ja jestem bylym rybakiem i wiem z wlasnego doswiadczenia jaka jest praktyka na niewielkich statkach rybackich, dlatego w ocenie jestem ostrozny.

To może wydzielimy lub założymy nowy wątek i podzielisz się z nami tą wiedzą?
waliant napisał(a):
SIRK napisał(a):
podstawowych zasad bezpieczeństwa

Na morzu wszystkie jednostki mają obowiązek prowadzenia obserwacji i wszystkie jednostki mają obowiązek unikania kolizji.

A czy ktoś prócz naszych „herosów” twierdzi inaczej? Wyjaśnij tylko dlaczego jednostka rybacka zajęta połowem ma statut „jednostki o ograniczonej zdolności manewrowej” i jak praktycznie ma ona unikać tych kolizji? A może M@rek nam podpowie.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2021, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12604
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
i jak praktycznie ma ona unikać tych kolizji?

W praktyce może być różnie.
Ale obserwować ma obowiązek. Z tym też, jak widać, bywa różnie i wcale nie tylko na jachtach.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2021, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
SIRK napisał(a):
jak praktycznie ma ona unikać tych kolizji?

Majac czynny AIS?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Catz napisał(a):
Majac czynny AIS?

No popatrz, te „gupie rybaki” to nie tylko pływają z nieaktywnym systemem AIS ale nagminnie nie włączają świateł, często budowane są z drewna i/lub malowane farbami pochłaniającymi fale elektromagnetyczne. A co niektórzy to nawet inwestują w napędy MHD oraz generatory plazmy.

Taki stealth ship Zumwalt czy inny Sea Shadow to przy wysoce zaawansowanym „Fishing Stealth Mode” to pikuś, pan Pikuś.

waliant napisał(a):
Ale obserwować ma obowiązek. Z tym też, jak widać, bywa różnie i wcale nie tylko na jachtach.

O, coś na wzór stwierdzenia kol. M@rka, „wiem ale nie powiem”.
Jak bardzo byś się nie starał to poza pojedynczymi wypadkami „human error” nie podasz żadnych faktów potwierdzających systemową akceptacje nieprzestrzegania zasady ciągłości obserwacji w żegludze z załogami wieloosobowymi. Natomiast w coraz bardziej propagowanych zabawach naszych herosów nie jest to już tak oczywiste.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12604
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Jak bardzo byś się nie starał to poza pojedynczymi wypadkami „human error” nie podasz żadnych faktów potwierdzających systemową akceptacje nieprzestrzegania zasady ciągłości obserwacji w żegludze z załogami wieloosobowymi.

Poza przypadkami zderzeń, jak właśnie w tym wypadku, mam też własne obserwacje na morzu. Nigdzie nie twierdzę, że to jest nagminne, bo na to nie mam dowodów. Ale się zdarza.
SIRK napisał(a):
Natomiast w coraz bardziej propagowanych zabawach naszych herosów nie jest to już tak oczywiste.

To nie jest coraz bardziej oczywiste, tylko pewne. Pływanie samotnicze z zasady jest złamaniem dobrej praktyki morskiej. Francuzi świetnie to wiedzą, a ja o tym pisałem w tekście opisującym kiedyś Bitwę o Gotland.
To jest oczywiste i znane. Tylko co z tego? Jak na razie żegluga na jachtach zabroniona nie jest, nawet samotna. A zderzenia z udziałem jachtów nikomu z tych komercyjnych niczym nie grożą. Dlatego zapewne wszyscy organizujący i śledzący regaty przymykają na to oko.
Może Ci się to nie podobać, ale tak po prostu jest. Mnie to nie przeszkadza, bo szkodliwość czynu jest znikoma.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Catz, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
SIRK napisał(a):
No popatrz, te „gupie rybaki” to nie tylko pływają z nieaktywnym systemem AIS ale nagminnie nie włączają świateł, często budowane są z drewna i/lub malowane farbami pochłaniającymi fale elektromagnetyczne. A co niektórzy to nawet inwestują w napędy MHD oraz generatory plazmy.
Taki stealth ship Zumwalt czy inny Sea Shadow to przy wysoce zaawansowanym „Fishing Stealth Mode” to pikuś, pan Pikuś.

Ty za to sugerujesz ( juz samym tytulem...), ze tak pływają "gupie herosy".
Po co? Nie wiem.
Napisz, jak cos bedzie wiadomo, bo piszesz o niczym.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
A zderzenia z udziałem jachtów nikomu z tych komercyjnych niczym nie grożą. Dlatego zapewne wszyscy organizujący i śledzący regaty przymykają na to oko.

Czy tak będzie przy zderzeniu T-bone i prędkości >20kn? Czy naprawdę chcesz czekać na dowody.

waliant napisał(a):
Może Ci się to nie podobać, ale tak po prostu jest. Mnie to nie przeszkadza, bo szkodliwość czynu jest znikoma.

Tak, nie podoba mi się i przeszkadza bardzo i to z kilku powodów. W jednym z pierwszych postów pisałem o „nieświadomych naśladowcach” i jeden z „uświadomionych inaczej” popisał się swoją elokwencją. I to chyba jest najbardziej szkodliwe.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12604
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Tak, nie podoba mi się

Każdy zostanie przy swoich przekonaniach.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 11:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak sie dowiedzialem ? bo bylem i na takich statkach i w sytuacji kiedy unieruchomiony cisza na jachcie bez silnika strzelalem rakietami w okna nadbudowki statku ktory chcial mnie rozjechac. Pracowalem tez na kutrze w czasach kiedy pwszechna byla praktyla wiazania dziobow kutrow tralujacych w tuke tzw "telefonem". Bywalo tez ze statek plynal na autopilocie a oficer wachtowy robil poprawki w nawigacyjnej. Troche wlasnych doswiadczen sie nazbieralo :)
O tym ze statki rybackie lowiace w zakazanych strefach wygaszaly swiatla tez wiem z wlasnego doswiadczenia. Co prawda bylo to w innym tysiacleciu ale nie wierze zeby duzo sie zmienilo, tym bardziej w sytuacji ograniczania zalog.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
nie wierze zeby duzo sie zmienilo

Zmieniło się bardzo dużo i proszę nie opowiadaj historyjek z półwiecza. Współczesne rybołówstwo nie ma nic wspólnego z tym co pamiętasz. Na wodach europejskich jest to chyba najbardziej kontrolowana „morska” działalność człowieka. Zapomnij o połowach w „zakazanych strefach” czy jakimkolwiek innym „ukrywaniu się”, wszystko jest transparentne a ryby policzone do ostatniego ogona.

Powiem tak, sto lat temu rybacy ginęli gdyż nie były powszechnie dostępne prognozy pogody. Kilkadziesiąt lat temu rybacy ginęli bo byli nagminnie rozjeżdżani przez inne jednostki. Ale od kilkunastu lat sytuacja rybaków morskich wyraźnie się poprawiła gdyż całe floty są monitorowane, na wielu akwenach nadaje się odpowiednie ostrzeżenia nawigacyjne a każdy kuter robi wszystko aby być jak najbardziej „widoczny”. I wyobraź sobie, że to działa a aktywne nadajniki AIS są montowane nie tylko na poszczególnych jednostkach ale także na stawnych narzędziach połowu.
W sieci krąży wiele bzdurnych historyjek proszę abyś nie dokładał swoich.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK, czy ty przypadkiem nie masz niestrawności?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
SIRK napisał(a):
Ale od kilkunastu lat sytuacja rybaków morskich wyraźnie się poprawiła gdyż całe floty są monitorowane, na wielu akwenach nadaje się odpowiednie ostrzeżenia nawigacyjne a każdy kuter robi wszystko aby być jak najbardziej „widoczny”. I wyobraź sobie, że to działa a aktywne nadajniki AIS są montowane nie tylko na poszczególnych jednostkach ale także na stawnych narzędziach połowu.
W sieci krąży wiele bzdurnych historyjek proszę abyś nie dokładał swoich.

A Ty to wszystko zweryfikowałeś i mamy nie wierzyć zarówno tym historiom jak i własnym obserwacjom tylko akurat Tobie?
Gdyby jeszcze te wszystkie wielkie, super wyposażone jednostki z super procedurami i super wyszkolonymi załogami nie zderzały się same ze sobą (statek ze statkiem) to może uwierzyłbym że reprezentujesz jasną stronę mocy i to tylko amatorzy mają wypadki. Skoro na statkach handlowych dochodzi do zaniedbań i wypadków to niby dlaczego miałoby się to nie dziać na jednostkach rybackich?

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jedno pytanie: jaka jest różnica między błędem, (dopuszczenie do przemęczenia też przyjmijmy za błąd) poczynionym przez amatora w Vendee Globe (a może to jednak zawodowiec?), a kumulację błędów popelnionych dwa, czy trzy lata temu w pewnym norweskim fiordzie?
Jak się ma senność owego amatora w Vendee Globe (a może to jednak zawodowiec?), do wyłączania zaniechań obserwacji i wyłączania alarmów przez oficerów wachtowych na statkach handlowych (rzecz opisana przez znanego kapitana żeglugi wielkiej).

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 10:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak sie sklada ze moj mlodszy Kolega od lat pracuje w rybackiej firmie z siedziba w Nantes. Inni mlodsi pracuja na francuskich rybackich jednostkach wysylani przez Zwiazek bylych pracownikow "Gryfa" czasem sie z nimi spotykam i wiem jak to wyglada .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Zapomnij o (...) jakimkolwiek innym „ukrywaniu się”, wszystko jest transparentne a


Krzysztof - proszę - nie opowiadaj bajek - lub może zweryfikuj Swoją wiedzę.

Może tam gdzie Ty pływasz wszystko jest transparentne i widoczne.

W polskiej strefie przybrzeżnej widziałem pierdylion kutrów - małych - średnich - no może nie tych ogromnych, które nie emitowali nawet jednego elektrona z oprogramowania AIS.

Więc nie jest tak do końca, że te rybaki są takie transparentne.

To nie jest wigilijna opowieść wujka gawędziarza tylko spostrzeżenia z realu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Stara Zientara napisał(a):
SIRK, czy ty przypadkiem nie masz niestrawności?

Nie, czuje się b. dobrze ale skąd nagle takie zainteresowanie moją osobą?
No dobra, odsuńmy (na chwile?) przeszłość i spróbujmy wymienić poglądy.
Co twoim zdaniem mogło doprowadzić do wypadku i co należałoby zrobić aby ograniczyć prawdopodobieństwo zaistnienia podobnego zdarzenia w przyszłości.

Dodatkowo proszę abyś podał jak często spotykasz się z jednostkami rybackimi z „wyłączonym AIS” i/lub w inny sposób ukrywającymi swoją obecność/działalność na szeroko pojętych wodach europejskich. Jeżeli możesz to określ jak to się rozwijało w czasie?

baoo napisał(a):
A Ty to wszystko zweryfikowałeś i mamy nie wierzyć zarówno tym historiom jak i własnym obserwacjom tylko akurat Tobie?

Nie, nie można zweryfikować wszystkiego. Nie zarzuciłem też kol. M@rkowi kłamstwa a „tawerniane historie” mają swój urok. Jednak przy ocenie aktualnych zdarzeń nie powinniśmy się odwoływać do historii sprzed kilkudziesięciu czy nawet kilkunastu lat. I nie musisz mi wierzyć, wystarczy abyś poznał odpowiednie konwencje, regulacje wspólnotowe, przepisy państwa nadbrzeżnego i/lub bandery a także opracowania odpowiednich instytucji kontrolnych.
A co do twoich osobistych obserwacji to na wzór prośby do kol. Stara Zientara, proszę napisz o nich.
baoo napisał(a):
Skoro na statkach handlowych dochodzi do zaniedbań i wypadków to niby dlaczego miałoby się to nie dziać na jednostkach rybackich?

Nie rozmawiamy o błędach ludzkich tylko o systemowej akceptacji nie przestrzegania obowiązującego prawa oraz medialnego gloryfikowania nieodpowiedzialnego zachowania.
Przypominam, że ten wątek założyłem jeszcze przed tym niefortunnym zdarzeniem.

M@rek napisał(a):
Tak sie sklada ze moj mlodszy Kolega od lat pracuje w rybackiej firmie z siedziba w Nantes. Inni mlodsi pracuja na francuskich rybackich jednostkach wysylani przez Zwiazek bylych pracownikow "Gryfa" czasem sie z nimi spotykam i wiem jak to wyglada .

M@rek, termin „kolega” nie ma odpowiedzialności prawnej i bez żadnego ryzyka możesz powiedzieć nam co usłyszałeś. Oczywiście może to być „słowo przeciwko słowu” ale z chęcią posłucham i chyba nie tylko ja. Pamiętaj tylko, że tam gdzie mieszkam to co drugi był doniedawna marynarzem lub rybakiem.
bury_kocur napisał(a):
W polskiej strefie przybrzeżnej widziałem pierdylion kutrów - małych - średnich - no może nie tych ogromnych, które nie emitowali nawet jednego elektrona z oprogramowania AIS.

Ale masz świadomość, że to samo widziały odpowiednie służby?
Pozostaje oczywiście duża grupa jednostek niemających obowiązku transmitowania komunikatów AIS ale my nie rozmawiamy o łodziach rybackich z Trzebieży czy innego Pucka. Chociaż trzeba przyznać, że i w tej grupie rybaków świadomość bardzo szybko się zmienia.
Jestem ciekawy czy tak nisko oceniasz jedynie naszych rybaków czy może hurtem wszystkich.
Colonel napisał(a):
Jedno pytanie ...

Ty już nie tylko nie rozumiesz toczącej się dyskusji, ty nawet nie rozumiesz o czym sam piszesz.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
SIRK, czy ty przypadkiem nie masz niestrawności?

Nie, czuje się b. dobrze ale skąd nagle takie zainteresowanie moją osobą?
Jesteś mądrzejszy od wszystkich, niezależnie od tego, ile razy większą praktykę mają od twojej.
Zapytałem więc, czy od zjedzenia wszystkich rozumów nie dostałeś przypadkiem niestrawności.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Jestem ciekawy czy tak nisko oceniasz jedynie naszych rybaków czy może hurtem wszystkich.


Czemu mam oceniać rybaków źle...

Pomijając nie do zaakceptowania sposób stawiania sieci we wschodniej części naszego wybrzeża i pomijając brak sygnału AIS-a w wielu jednostkach rybackich w naszej strefie przybrzeżnej to poza tym nie oceniam rybaków nisko hurtem tylko jako uprzejmy donosiciel uprzejmie donoszę o fakcie braku sygnału AIS-a w ogromnej części jednostek rybackich na naszym wybrzeżu i tylko tyle.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Ale masz świadomość, że to samo widziały odpowiednie służby?


Może i coś tam jakieś służby widziały a może nie widziały, ale cóż ma z tego wynikać ?

Wiele jednostek rybackich nie pojawia się na AIS i to jest fakt.

A czemu służby tego nie chcą widzieć to nie wiem - może ktoś komuś szwagrem?

Nie wiem gdzie mieszkasz - może w kraju o bardziej rozbudowanej świadomości przestrzegania prawa, ale u nas mamy wielosetletnie "tradycje" i wieloletni stosunek do władz o głębokim władz tych poważaniu - od cara i pierwszego rozbioru, przez obie wojny, po komunę włącznie... czyli tradycję łamania prawa zakorzenioną tak od roku 1772 a więc jakieś 250 lat... :rotfl:

Więc nie licz na nasze 'NARODOWE" (to teraz u nas modne słowo :rotfl: ) poszanowanie prawa...

Więc co ma wynikać z faktu, że jakaś służba coś widziała?

NIC...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2021, o 10:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widze ze zalozyciel watku w swojej ugruntowanej niecheci do jakiejkolwiek formie zeglarskiego wyczynu jest odporny na jakiekolwiek argumenty :)
My obiektywnej wiedzy o okolicznosci wypadku nie mamy wiec sprobujmy zrobic proste zestawienie tego na czym stronom wypadku moglo zalezyc ?
Jesli chodzi o zeglarza sprawa jest prosta, zalezalo mu na tym zeby byl widziany i zeby widzial inne jednostki. Oczywiscie urzadzenia ktore posiadal mogly zawiesc a On mogl nie uslyszec alarmu.
Z kolei rybacy pracuja po to zeby zarabiac, to praca nielatwa i bywa zeby wiecej zarobic nagina sie rozne przepisy. Stad wlasnie sluzby kontroli rybolowstwa ktore przestrzegania przepisow pilnyja. Bywa ze to zabawa w kotka i myszke. Osobiscie bylem na statku zaaresztowanym przez Kanadyjczykow , znam przypadki zaaresztowania statkow w Gambii,Argentynie. moja byla firma nie raz placila ogromne kary za udowodnione polowy w zakazanych strefach. To sa fakty.
Sposoby unikania kontroki sa rozne i tu dochodzimy do kwestii dlaczego urzadzenia zeglarza tego satatku nie pokazaly. Jesli na mostku rybaka bylby wachtowy ktory mial do dyspozycji dwa radary ( to widac na zdjeciach) a najprawdopodobniej rowniez odbiornik AIS to trudno zeby jachtu nie zauwazyc.
Ja tak to widze. Czy dowiemy sie prawdy ? raczej nie sadze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2021, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Rybacy, przy calym szacunku do ich pracy, wszedzie maja podobna opinie. Jeszcze w czasach przedaisowych Baranowski pisal, ze "wymuszaja droge przed Panem Bogiem" i ze droga na- i z lowiska traktowana jest wypoczynkowo.*
Ta opinia trwa do dzisiaj, wszedzie, takze w krajach w ktorych Baranowskiego sie nie czyta. Tytulowi "herosi" i oczywiscie ich "nasladowcy", szkodza slabo.
Catz Bez Ais
*Byc moze bylo to w zwiazku z "Raczynskim"

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2021, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
Widze ze zalozyciel watku w swojej ugruntowanej niecheci do jakiejkolwiek formie zeglarskiego wyczynu jest odporny na jakiekolwiek argumenty

Jeez, M@rek, ty nie używasz żadnych argumentów. Posługujesz się niedomówieniami lub przywołujesz historyjki z przed pięćdziesięciu lat gdy system AIS nie istniał, INMARSAT był w powijakach a GPS był niedostępną dla nas tajemnica wojennomorską.

W obecnych czasach wszystkie europejskie jednostki rybackie o LOA powyżej 12m są objęte obowiązkowym system satelitarnym VMS (Vessel Monitoring System) co na bieżąco kontroluje niezależny VDS (Vessel Detection System). Natomiast system AIS który oczywiście nadal jest rygorystycznie kontrolowany na wszystkich jednostkach rybackich powyżej 15m LOA spełnia coraz częściej wyłącznie swoja pierwotną role tj. bezpieczeństwa nawigacyjnego. I osobiście nie wyobrażam sobie aby ktoś świadomie wyłączył nadajnik AIS.

M@rek napisał(a):
sprobujmy zrobic proste zestawienie tego na czym stronom wypadku moglo zalezyc ?

Ciekawe zestawienie tylko patrz wyżej.
A może przyjmiemy odwrotnie, że to rybakowi który spędza ponad pół życia na morzu zależało aby być widocznym i jak zwykle bezpiecznie powrócić do domu.
Co kierowało żeglarzem nie wiem i powstrzymam się przed dywagacjami ale poza AIS był jeszcze radar i odpowiednie alarmy raczej nie zależne od współdziałania rybaka. No i pozostaje OSKAR ze swoją sztuczna inteligencją. Jakoś większość kolegów dyplomatycznie zapomina o tych dwóch dodatkowych zabezpieczeniach, zresztą radar to chyba powinien być głównym zabezpieczeniem.
M@rek napisał(a):
Jesli na mostku rybaka bylby wachtowy ktory mial do dyspozycji dwa radary ( to widac na zdjeciach) a najprawdopodobniej rowniez odbiornik AIS to trudno zeby jachtu nie zauwazyc.

A skąd wiesz, że nie widział?
Przykładowe 5Nm to dla każdej jednostki rybackiej super bezpieczna odległość a dla naszego herosa to mniej niż 15min. I co ten wachtowy miał robić? Strzelać, wszczynać alarm, zaprzestać swojej działalności rybackiej i wołać na radiu aby przekonać się czy nie ma do czynienia z Latającym Holendrem.

bury_kocur napisał(a):
Więc co ma wynikać z faktu, że jakaś służba coś widziała?

Ta „jakaś” służba posiada pełen wachlarz bardzo konkretnych decyzji administracyjnych łącznie z cofnięciem licencji połowowej i/lub karami finansowymi. Dodatkowo taki delikwent będzie musiał zwrócić środki unijne przeznaczone miedzy innymi na zakup AIS i innych wysoce zaawansowanych urządzeń końcowych systemu monitorującego VMS.

bury_kocur napisał(a):
Czemu mam oceniać rybaków źle...

Bo twierdzisz, że nieodpowiedzialnie wyłączają urządzenia mające bezpośredni wpływ na ich bezpieczeństwo.

Stara Zientara napisał(a):
Jesteś mądrzejszy od wszystkich ...

Lord knows I have tried.

Catz napisał(a):
Rybacy, przy calym szacunku do ich pracy, wszedzie maja podobna opinie.

Oparte na wiedzy i doświadczeniu, „a świstak siedzi i zawija je w sreberka”

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2021, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
SIRK napisał(a):
Oparte na wiedzy i doświadczeniu, „a świstak siedzi i zawija je w sreberka”

Tak, a świstak siedzi i zegluje nieduzo.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL