Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 14:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Tylko, że bocznice sa prawie wszedzie, a porty rzeczne jakby nie.
Koszt samochodu to nie tylko jego przejazd na trasie port-magazyn-port. Samochód kosztuje 24 godziny na dobę czy jeździ czy nie. Wbrew pozorom dla większosci firm taniej i proście ( szczególnie prościej) jest transportować towar na zasadzie załadunek na magazynie-przejazd-rozładunek na magazynie, niż bawić się w jakieś skomplikowane logistycznie przedsięwzięcia z udziałem barek, pociągów, samolotów i promów kosmicznych.

Większość firm w Polsce nie przewozi jednostkowo takich ilości towarów, żeby był sens kombinować z barkami i innymi takimi. Lepiej jest użyć tzw. TIR-a. Bardzo często taki TIR jedzie przez całą Polskę i zostawia po trochę ładunku w kolejnych miastach. Jak to ugryźć w przypadku transportu rzecznego? Znowu skomplikowana logistyka.

A po to, żeby jakaś kopalnia zarabiała na tanim transporcie węgla, to ja, podatnik, mam płacić za budowę i utrzymanie dróg wodny na rzeczkach? Niechs ie dogadają kopalnie z portami, stworzą konsorcja i se te drogi wodne budują. Co mnie to obchodzi? Budowa i utrzymanie dróg śródlądowych przez państwo to taka sama fanaberia jak budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną. Poparta jedynie ideologią, a nie ekonomią.
Jeśli rzekomo ten transport jest taki opłacalny ale tylko dla określonych branż, to niech te branże (licząc na zyski z taniego transportu) się ściepną i sobie taki tani transport zorganizują. Dlaczego za to ma płacić podatnik ogólnopolski, skoro to nie podatnika interes?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Były_User 934585
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Po to, żeby ciągle nie przeładowywać drobnych towarów, wymyślono kontenery.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Alterus, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
skipbulba napisał(a):
Jeśli rzekomo ten transport jest taki opłacalny ale tylko dla określonych branż, to niech te branże (licząc na zyski z taniego transportu) się ściepną i sobie taki tani transport zorganizują. Dlaczego za to ma płacić podatnik ogólnopolski, skoro to nie podatnika interes?

Metodą "ściepnięcia" działają naprawdę duże podmioty gospodarcze, nasze są raczej za małe. Jednak państwo budując i utrzymując drogę wodną nie tylko na tym nie traci, ale przecież zarabia na wielu poziomach. Zatem i dla podatnika interes. To normalna inwestycja, która dobrze skalkulowana przynosi zyski. Oprócz wpływów od przewoźników i różnych podatków, następuje odciążenie dróg lądowych i zmniejszenie zużycia ich nawierzchni (zwróć uwagę - na drodze wodnej nawierzchnia się nie zużywa! :-D ), korzyści zresztą są wielorakie. Nie jest to więc żadna fanaberia, popatrz na Niemcy - myślisz, że tam liczyć nie potrafią?
Cytuj:
niż bawić się w jakieś skomplikowane logistycznie przedsięwzięcia z udziałem barek,
Pisałem o kalkulacji i opłacalności - oczywiste, że nie wszędzie i nie każdy towar można dowozić barkami. Są miejsca, gdzie lepiej koleją, gdzie indziej znów tirami. Reguluje to już rynek.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 11:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
skipbulba napisał(a):

Większość firm w Polsce nie przewozi jednostkowo takich ilości towarów, żeby był sens kombinować z barkami i innymi takimi. Lepiej jest użyć tzw. TIR-a. Bardzo często taki TIR jedzie przez całą Polskę i zostawia po trochę ładunku w kolejnych miastach. Jak to ugryźć w przypadku transportu rzecznego? Znowu skomplikowana logistyka.


Idac tym tokiem rozumowania mozna zlikwidowac nasze morskie porty :) Dla przykladu taki TIR z Hamburga z kontenerem jedzie do np Poznania 8-10 godzin a samo przejscie Kanalu Kilonskiego zajmuje ok 10-12 godzin.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 11:55 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
M@rek napisał(a):
Idac tym tokiem rozumowania mozna zlikwidowac nasze morskie porty :) Dla przykladu taki TIR z Hamburga z kontenerem jedzie do np Poznania 8-10 godzin a samo przejscie Kanalu Kilonskiego zajmuje ok 10-12 godzin.
Bzdurna teza, bzdurne uzasadnienia. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 14:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Najlatwiej napisac bzdurna bez uzasadnienia :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
M@rek napisał(a):
Dla przykladu taki TIR z Hamburga z kontenerem jedzie do np Poznania 8-10 godzin a samo przejscie Kanalu Kilonskiego zajmuje ok 10-12 godzin

Oczywiście, że kontener z Hamburga do Poznania transportowany jest Tirem, a nie statkiem przez np. Szczecin

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Cape napisał(a):
Oczywiście, że kontener z Hamburga do Poznania transportowany jest Tirem, a nie statkiem przez np. Szczecin

I oczywiście, że w wielu wypadkach ma to ekonomiczne uzasadnienie. Ale na pewno nie we wszystkich, szczególnie, że do Poznania mógłby się ten kontener dostać drogą wodną. Chociaż jeszcze nie dziś... :-D
Cały czas mówimy tu o działaniach racjonalnych, a nie ideowych mrzonkach.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Alterus napisał(a):
Cape napisał(a):
Oczywiście, że kontener z Hamburga do Poznania transportowany jest Tirem, a nie statkiem przez np. Szczecin

I oczywiście, że w wielu wypadkach ma to ekonomiczne uzasadnienie. Ale na pewno nie we wszystkich, szczególnie, że do Poznania mógłby się ten kontener dostać drogą wodną. Chociaż jeszcze nie dziś... :-D
Cały czas mówimy tu o działaniach racjonalnych, a nie ideowych mrzonkach.

Nie tak, liczy się czas. Barkami jest sens transportować tylko ładunki masowe.
To dlatego transport tirami dominuje, choć jest najdroższy. Ale jak policzymy zamrożony kapitał, to jest najtańszy.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Cape napisał(a):
Nie tak, liczy się czas. Barkami jest sens transportować tylko ładunki masowe.
To dlatego transport tirami dominuje, choć jest najdroższy.

Czyli jak najbardziej tak. Czas również uwzględnia się w kalkulacjach, bo jak inaczej? Ale nie tylko ładunki masowe - wiele rzeczy można zamówić z wyprzedzeniem i będą na czas. I to się opłaci, jeśli wyjdzie taniej zamawiającemu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Struktura przewozów na kanale Ren-Dunaj. Jak widać w zasadzie tylko ładunki masowe.
Jednocześnie roczne przewozy, to raptem ....4 może 5 pociągów na dobę.
Ciekawe dlaczego ? :lol:

Transport przez kanał w 2006 roku zmalał o prawie 20% w porównaniu do poprzedniego roku.
Łączna ilość ładunku – 6,24 mln ton (2005: 7,598 mln ton)
Liczba statków korzystających z kanału – 5280 (6467), z czego 2823 płynęły w kierunku Dunaju a w kierunku Renu – 2457;
Towary przewożone kanałem w kierunku Dunaju: żywność i pasza: 836 186 ton
rudy i złom metalowy: 795 259 ton
stal, metale kolorowe: 103 547 ton
materiały kamienne, ziemia, gruz budowlany: 510 187 ton
nawozy: 296 340 ton


Towary transportowane kierunku Renu żywność i pasza: 476 422 ton
rudy i złom metalowy: 419 459 ton
nawozy: 295 701 ton.


Ruch kontenerowy zmniejszył się z 3986 do 2539 TEU z czego 85% ruchu odbywało się w kierunku Dunaju.

W 2007 roku przewieziono 5 927 386 ton oraz 854 TEU kontenerów.

W 2008 roku przewieziono 5 526 861 ton oraz 548 TEU kontenerów[

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 17:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Diabeł tkwi w szczegółach... a konkretnie w kosztach i czasie przeładunków. Dlatego dąży się do zminimalizowania ilości tych operacji na drodze producent (dostawca) - odbiorca.

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Cape napisał(a):
Struktura przewozów na kanale Ren-Dunaj. Jak widać w zasadzie tylko ładunki masowe.
Jednocześnie roczne przewozy, to raptem ....4 może 5 pociągów na dobę.
Ciekawe dlaczego ? :lol:

Powód zawsze ten sam - kasa. Ale nie wiemy, jakie składniki ogólnych kosztów transportu wodnego wzrosły (a może spadły stawki tirów?), więc co tu gdybać? Przy tak nasyconym rynku przewozów jak w Niemczech... A może właścicielom barek towary masowe bardziej odpowiadają? Nie mam pojęcia.
Są to jednak fluktuacje normalne i zrozumiałe. Barki nie stoją tam bezczynnie... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 17:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jurmak napisał(a):
Diabeł tkwi w szczegółach... a konkretnie w kosztach i czasie przeładunków. Dlatego dąży się do zminimalizowania ilości tych operacji na drodze producent (dostawca) - odbiorca.


Dokladnie, dlatego tez to problem logistyczny. Dlatego np. poza ogromnymi oceanicznymi kontenerowcami sa kontenerowce dowozowe. Sa duze porty ( huby) gdzie z tych duzych przeladowuje sie na male, lub na pociagi czy samochody a rowniez bywa ze barki. Zalezy na czym dostawcy/odbiorcy bardziej zalezy.Wazne zeby miec wybor.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cape napisał(a):
Barkami jest sens transportować tylko ładunki masowe.


Nooo - skoro Cape tak twierdzi....

W takim razie te kontenery - to pewnie wozili barkami bez sensu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I pewnie chemikalia w rzecznych zbiornikowcach - też barkami wożą bez sensu:
Obrazek
Obrazek

Podobnie bez sensu jest też zapewne wożenie barkami ropopochodnych:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A wożenie barkami samochodów - toż to już całkiem bezsens:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

O sztukach ciężkich i nadgabarytach na barkach nie warto wspominać - wiadomo, nie mają sensu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tiaaaa - "Barkami jest sens transportować tylko ładunki masowe."
A wszystkie te fotografie powyżej - pewnie powstały w fotoszopie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 6: Alterus, M@rek, Maar, Marian Strzelecki, SiliconMind, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Napisałem "w zasadzie" podając jednocześnie strukturę przewozów kanałem Ren-Dunaj całkowicie potwierdzającą tą tezę.
A fotki piękne :D :D

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ta na ósmym zdjęciu jest cool :)

A żeby udowodnić, że jednak żegluga istnieje, to jutro zamierzam wykonać rejs z Malborka Nogatem, Wisłą i Martwą Wisłą do Górek Zachodnich (konkretnie YKSG).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cape napisał(a):
Napisałem "w zasadzie" podając jednocześnie strukturę przewozów kanałem Ren-Dunaj całkowicie potwierdzającą tą tezę.
A fotki piękne :D :D

Poszukaj może danych dla Renu, a nie dla jakiegoś kanału, o którym już przed wybudowaniem było wiadomo, że sensu większego nie ma...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
jutro zamierzam wykonać rejs z Malborka Nogatem, Wisłą i Martwą Wisłą do Górek Zachodnich


Ale czym Wojtku ?
Barką z holownikim lub pchaczem ?
Czy jednostka rekreacyjną ?
Bo jednostka rekreacyjna jest nie reperezentatywna ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Bo jednostka rekreacyjna jest nie reprezentatywna ...
Ale w niedzielę, podczas jej wodowania, przypłynął pchacz z barką do portu w Malborku.

Po drugie, jeśli ja przejdę, to i barki dadzą radę - mam ponad 2 m zanurzenia. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
mam ponad 2 m zanurzenia.

To będziesz miał o czym opowiadać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Stara Zientara napisał(a):
Po to, żeby ciągle nie przeładowywać drobnych towarów, wymyślono kontenery.
Uhm... pod warunkiem, że masz towaru na cały kontener w jedno miejsce.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
skipbulba napisał(a):
pod warunkiem, że masz towaru na cały kontener w jedno miejsce.
20-stopowy jest mniejszy od TIR-a. A podobno TIR-em się opłaca. :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Uhm... pod warunkiem, że masz towaru na cały kontener w jedno miejsce.
W kontenery to różne rzeczy ludziska pakują :-)
Na ten przykład holowniki: http://www.vesselfinder.com/news/2049-T ... ive-design

A tak z ciekawości - chętnie bym się zapoznał jak kwestia wygląda w innych krajach. Może ktoś gdzieś widział link jakiś do statystyk przyrostu/zmniejszania się długości dróg wodnych w krajach europejskich po 1945.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
skipbulba napisał(a):
Uhm... pod warunkiem, że masz towaru na cały kontener w jedno miejsce.

Cytuj:
Akrobata w cyrku berlińskim wznosi istną wieżę ze stolików i krzeseł, na wierzchołku której stawia butelkę z wetkniętą w nią miotłą,
po czym balansuje na miotle i gra na skrzypcach. Baruch trąca żonę i szepcze jej do ucha:
- Paganini to on nie jest!...

:-D
A prezentacja Jaromira robi wrażenie - mogłaby zawisnąć w korytarzu sejmowym, nie zaszkodziłoby... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Stara Zientara napisał(a):
skipbulba napisał(a):
pod warunkiem, że masz towaru na cały kontener w jedno miejsce.
20-stopowy jest mniejszy od TIR-a. A podobno TIR-em się opłaca. :P
Wyobraź sobie ten towar w kontenerze płynącym barką ze Szczecina do Opola, ale po drodze zostawiający częśc ładunku w Kostrzynie, Frankfurcie, Zielonej Górze, Legnicy, Wrocławiu, Opolu i Gliwicach. Zorganizujesz to? Mogę Ci od razu powiedzieć, nie zorganizujesz, a TIRem bez najmniejszego problemu.
Wyobraź sobie, że tym kontenerem masz przetransportować papier do drukarni w Warszawie, ale 2 rolki po drodze zostawić w Bydgoszczy i dwie w Poznaniu. Kontenerem? Słabo. Kontenerem na barce? Absurd. Wyobraź sobie, że ładujesz w Radzyminie kontener coca coli i masz go dostarczyć do Gdyni, ale po drodze 4 palety trzeba zostawić w Biedronce w Elblągu i 4 palety w Makro w Przejazdowie, ale jeszcze po drodze trzeba w N.D.Mazowieckim doładować 4 palety proszków do prania, które trzeba wyładować też w gdyni, ale nie w Coca Coli tylko w Makro na Hutniczej. Tirem normalna sprawa, kontenerem ? Słabo :) kontenerem na barce? niewykonalne :P

Inaczej, kontenery załadowane rano w Gdańsku na pociąg, wieczorem są w Krakowie, Cieszynie lub we Wrocławiu. Wiem, bo moje pociągi je wożą. A kontenery załadowane na barkę w Gdańsku kiedy będą w Krakowie (nawet jeśli Wisła byłaby spławna), za tydzień?

PS. żeby być dobrze zrozumianym: Jest część towarów, które zapewne opłacałoby się wozić droga wodną. Nie mniej jest to dość mały wycinek gospodarki. I czy jest sens BUDOWAĆ OD NOWA infrastrukturę śródlądową w tym celu? Wątpię.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 01:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
skipbulba napisał(a):
...PS. żeby być dobrze zrozumianym: Jest część towarów, które zapewne opłacałoby się wozić droga wodną. Nie mniej jest to dość mały wycinek gospodarki. I czy jest sens BUDOWAĆ OD NOWA infrastrukturę śródlądową w tym celu? Wątpię.


Ależ kochany:
Ta infrastruktura jest (płynie sobie) niezależnie od tego czy ją podrasowimy i będziemy używać, czy nie.
Więcej powiem i tak trzeba na nią łożyć ogromne pieniądze, żeby nie przeszkadzała co sezon.
Więc można łożyć kilka procent więcej, aby była także przejezdna.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 06:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Marian Strzelecki napisał(a):
Ależ kochany:

Marian, tfu, ja brzydliwy jestem :D i w dodatku homosceptyk :P
Marian Strzelecki napisał(a):
Ta infrastruktura jest (płynie sobie) niezależnie od tego czy ją podrasowimy i będziemy używać, czy nie.
To przepraszam o czym my gadamy? skoro infrastruktura jest, a transport nia nie idzie, tzn. nikomu niepotrzebny taki transport.
Marian Strzelecki napisał(a):
Więcej powiem i tak trzeba na nią łożyć ogromne pieniądze, żeby nie przeszkadzała co sezon.
Więc można łożyć kilka procent więcej, aby była także przejezdna.
kilka procent? Nie wydaje mi się :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 07:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
I czy jest sens BUDOWAĆ OD NOWA infrastrukturę śródlądową

Easy...
Stawianie sprawy tak, jakby w Polsce żadnej infrastruktury nie było i jakby stworzenie technicznych warunków opłacalności żeglugi śródlądowej wymagało inwestycji w kompletnej dziczy - to (wybacz...) demagogia.
Naprawić to co skandalicznie zaniedbano na tych trasach, które mają ekonomiczne perspektywy (można to policzyć - jest taka nauka - ekonomika transportu...) - to zupełnie nie to samo co "BUDOWAĆ OD NOWA".

No, a teraz siem powtórzem:
IMHO w Polsce transport śródlądowy - zakładając nagłą odmianę zerowego obecnie zainteresowania nim władz - ma szanse jedynie na wybranych trasach.
- Położenie zespołu portów Szczecin-Świnoujście, połączenie z istniejącym systemem niemieckich dróg śródlądowych oraz generujące spore potoki ładunków ośrodki przemysłowe szeroko pojętego Śląska - zdecydowanie wskazują na sens powrotu do żeglownego wykorzystania Odry wraz z Kanałem Gliwickim.
- Być może miałby jakiś sens szlak "boczny" - Wartą do Poznania - tylko że tam niewiele pozostało z niegdysiejszej infrastruktury...
- Rozsądna byłaby również rezygnacja z nonsensownych ekonomicznie mrzonek o "przekopie" i "morskim" porcie w Elblągu - na rzecz inwestycji w istniejące śródlądowo-zatokowe połączenie Elbląga z portami Trójmiasta. Naturalną drogą rozwoju elbląskiego portu jest wejście w rolę śródlądowego "satelity" największego obecnie w Polsce zespołu portów morskich.
- Nie wierzę niestety w sens odbudowy (po wiekach) żeglugi na Wiśle - a już na pewno nie poza odcinkiem Gdańsk-Bydgoszcz/Toruń (gdzie wymagane dla wznowienia ruchu barek inwestycje byłyby o kilka rzędów wielkości mniejsze, niż w wyższym biegu rzeki).
- Jest jeszcze wciąż działający, w pełni żeglowny odcinek Wisły Kraków-Oświecim - ale on nie ma znaczącego,większego niż regionalne znaczenia transportowego...
I to już... wszystko.


Trasy w/w nie wymagają żadnej "BUDOWY OD NOWA"...
Odra na przykład - wymaga dokończenia rozbabranej budowy jednej zapory ze śluzą oraz remontów tych obiektów, które już istnieją, a także odbudowy i systematycznego utrzymywania ostróg na odcinku Odry "swobodnie płynącej".
Wisła od Gdańska do Bydgoszczy - ostrogi i zapewnienie głębokości w kilku stale wypłycających się miejscach.
Gdańsk - Elbląg - jedna śluza do przebudowy - przedłużenia, poprawa profilu kilku zakrętów i podczyszczenie szlaku w kilkunastu miejscach.
Nogat - zburzenie i budowa od nowa jednego mostu (jakiś palant zgodził się kilka lat temu na most pozaklasowy, z prześwitem o kilka klas żeglugowych niższym niż reszta rzeki) oraz pogłębienie w kilkunastu miejscach.
Itd, itp...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
Nie wierzę niestety w sens odbudowy (po wiekach) żeglugi na Wiśle
Elektrociepłownia Żerań w Warszawie ma spory port, do którego "za komuny" przywożono węgiel. To chyba nie "po wiekach".

BTW. Pamiętam, że w latach 70. po Narwi pływały pchacze z barkami, głównie z kruszywem do Warszawy. Po kilka zestawów dziennie. Teraz się tak mało buduje, że TIR-ami jest taniej?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 259 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL