Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 10:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jacek Woźniak napisał(a):
W czasach komuny czyli świetności wodnego transportu
Nieprawda! Czasy świetności wodnego transportu nie były za komuny tylko w czasach rozbiorów.

Jacek Woźniak napisał(a):
węgiel do Gdańska wozili pociągami a przecież wygodniej byłoby wodą.
Do Szczecina, a nie do Gdańska. W sensie, że wygodniej.

Jacek Woźniak napisał(a):
No to górniki, hutniki, producenci pralek i samochodów jakieś durne som. Potrafią wywalczyć przywileje a nie potrafią zadbać o zmniejszenie kosztów?
KHEM?!?! Producenci pralek potrafią wywalczyć przywileje?
Górniki i hutniki w dupie mają koszty.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

skipbulba napisał(a):
Towary wożone przez TIRy raczej nie nadają się do transportu rzecznego.
TIRy w sensie, że wielkie ciężarówy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jacek Woźniak napisał(a):
węgiel do Gdańska wozili pociągami a przecież wygodniej było by wodą. Oj pitolicie Panowie, pitolicie...
Bocznice są wszędzie, tory można zbudować do każdego miejsca w Polsce, a transport wodny? Dowiozą te lodówki do Swinoujścia, Szczecina czy innego Gdańska do portu i co dalej? Kto im to rozwiezie? Przecież nikt nie będzie utrzymywał TIR-a żeby przewieźć telewizory z portu do Makro czy Auchana :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maar napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Towary wożone przez TIRy raczej nie nadają się do transportu rzecznego.
TIRy w sensie, że wielkie ciężarówy.
Transport towarów masowych przy pomocy TIR czy wilekich ciężarówek to margines.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rzeczywiście za peerelu byli mądrzejsi: wozili nawet fiaty z Zerania Wisła do Gdańska, co owocowało dwukrotnym wzrostem ich ceny w razie utopienia barki.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 09:08 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
skipbulba napisał(a):
Przecież nikt nie będzie utrzymywał TIR-a żeby przewieźć telewizory z portu do Makro czy Auchana :D
A to nie ma tak być, że z fabryki na TIRy albo pociągi i do portu na barkę. Barką w górę/dół do portu aby znów na TIRa lub pociąg aby dowieźć do sklepu czy innej fabryki? :shock: ;)

Dyskutanci mili czasy wielkich budów, kombinatów czy wielkiego handlu my im węgiel oni nam banana minął. Zamiast rudy żelaza taniej i praktycznie kupić gotową stal. Skończyły się czasy wielkich zapasów magazynowych i towar trzeba dostarczać na ściśle określoną chwilę. O tempora... inne czasy, inne obyczaje.


No dobra skończę to moje przekomarzanie się bo uważam, że szlaki wodne trzeba utrzymywać bo choć dziś może nie mamy na wykorzystanie ich pomysłu ale co stanie się w przyszłości nie wiemy i źle by było gdy okaże się, że mamy co wozić ale nie mamy po czym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
W czasach komuny czyli świetności wodnego transportu węgiel do Gdańska wozili pociągami a przecież wygodniej byłoby wodą.

Czasy komuny to czasy rabunkowej eksploatacji infrastruktury śródlądowej byle jak wyremontowanej po wojnie. Nie nazwałbym tego okresu "świetnością"...
Rozsądna droga wodna ze Śląska do Gdańska nie istniała i nie istnieje a żeglowność środkowej Wisły jest czysto teoretyczna już od XIX wieku. Węgiel wożono ze Śląska Odrą, do Szczecina/Świnoujścia - i obecne zaniedbanie tej drogi wodnej jest bez sensu
skipbulba napisał(a):
Maar napisał(a):
Jak będziesz wyprzedzał kawalkadę TIRów to zajrzyj im na budę, to będziesz wiedział
Towary wożone przez TIRy raczej nie nadają się do transportu rzecznego.

W innych krajach transport wodny każdego nie wymagającego szybkiej dostawy towaru przewożonego w kontenerach miewa jednak całkiem spory ekonomiczny sens.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
pierdupierdu napisał(a):
W innych krajach transport wodny każdego nie wymagającego szybkiej dostawy towaru przewożonego w kontenerach miewa jednak całkiem spory ekonomiczny sens.
Pewnie tak, ale czy wartym w obecnej sytuacji inwestowania dzisiatków miliardów? Czy transport wodny jest tańszy od kolejowego? Licząc globalnie koszty infrastruktury, a nie tylko samej barki ? :D Tak wiem, przedstawiałeś tabelkę, tyle, że drogi kolejowe istnieją,a drogi wodne nie. Drogi kolejowe są do każdego maisteczka, drogi wodne nie, itd, itd...
Zresztą nie wiem, na drogach wodnych się nie znam :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
pierdupierdu napisał(a):
Czasy komuny to czasy rabunkowej eksploatacji infrastruktury śródlądowej byle jak wyremontowanej po wojnie. Nie nazwałbym tego okresu "świetnością"...

Wszystko rozpatruje się w odniesieniu do czegoś. Jeśli nazywasz czasy komuny, kiedy drogi wodne były eksploatowane, co przecież bez nakładów nie byłoby możliwe, okresem rabunkowej eksploatacji, to jak nazwiesz obecne?
Cytuj:
a żeglowność środkowej Wisły jest czysto teoretyczna już od XIX wieku
Nie tak. "Teoretyczność" żeglowności ma związek z wielkością jednostek pływających - wcześniej były mniejsze, o małym zanurzeniu (i napęd był stosunkowo tani), dlatego Wisła była żeglowna.

Z resztą się zgadzam. :-D
skipbulba napisał(a):
Czy transport wodny jest tańszy od kolejowego? Licząc globalnie koszty infrastruktury, a nie tylko samej barki ?

Zdecydowanie tak, przy odpowiednich parametrach dróg wodnych (głębokości i prześwity), oczywiście nie dla wszystkich towarów.
Jacek Woźniak napisał(a):
my im węgiel oni nam banana minął

Nie do końca... Cały czas mamy węgiel, a nie mamy bananów. :-D
Posiadanie własnych hut przy własnym węglu zresztą, to także kwestia szeroko rozumianego bezpieczeństwa kraju. Kupić można wszystko, ale historia uczy, że czasem nikt nie chce sprzedać...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Powtórzę: przyjdzie czas na inwestowanie w szlaki wodne, po drogach i kolei....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Alterus napisał(a):
Zdecydowanie tak, przy odpowiednich parametrach dróg wodnych (głębokości i prześwity), oczywiście nie dla wszystkich towarów.
Nawet jeśli doliczysz konieczność utrzymywania floty samochodów, kierowców, mechaników koniecznych do przewozów tych towarów z kilku portów do całej Polski?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Colonel napisał(a):
Powtórzę: przyjdzie czas na inwestowanie w szlaki wodne, po drogach i kolei....
Po raz kolejny zatem powtórzę, że podziwiam Twój optymizm.
Cytat z http://www.obserwatorfinansowy.pl/forma ... mniejszyc/.
Cytuj:
Zanim jednak zajmiemy się listą wydatków sztywnych, warto sprawdzić, w jakim tempie usztywniał się budżet państwa. Według informacji resortu finansów w roku 1998 wydatki prawnie zdeterminowane wyniosły 64,7 mld zł i stanowiły 46,3 proc. wydatków budżetu. Już jednak w roku następnym wzrosły one skokowo do 58,2 proc. i od tamtej pory ich udział w kwocie wydatków budżetu systematycznie, co roku, rośnie o kilka punktów procentowych.
Poziom 70 proc. został przekroczony w roku 2004 (141 mld zł, czyli 71,3 proc.), a w roku 2010 padła kolejna bariera – wydatki sztywne stanowiły już ponad trzy czwarte wartości budżetu – dokładnie 76 proc., czyli 226,5 mld zł. Jedynie w roku 2007 ich udział spadł o 1,3 pkt. proc., do 73 proc., a w dwóch następnych latach utrzymywał się na poziomie 74 proc., przy stale rosnącej kwocie wydatków, zarówno ogółem, jak i w kategorii „sztywnych”.
I co z tego wynika? Ano to, że w budżecie brak jest większych pieniędzy na inwestycje. Obecnie przeżywamy mały boom tylko z powodu pieniędzy z UE, zadłużając się na potęgę aby zapewnić wkład własny. Niedługo jednak środki z Unii się skończą a długi trzeba będzie spłacić. A dodatkowym kontrargumentem (oprócz braku pieniędzy) aby w żegludze śródlądowej nic nie robić jest fakt, że najpierw trzeba odtworzyć infrastrukturę bez gwarancji, że ktokolwiek zacznie z niej korzystać.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
skipbulba napisał(a):
Nawet jeśli doliczysz konieczność

Ależ skąd! :-D
Przecież nie chodzi tu o rezygnację z innych rodzajów transportu na rzecz wodnego! W niektórych wypadkach wyszedłby zdecydowanie drożej niż obecne sposoby. Zalety ujawniają się przy powiązaniu wszystkich możliwości odpowiednią logistyką, a nie promowaniem jakichś rozwiązań na siłę. Koszty utrzymania drogi wodnej i taboru do jej obsługi są niższe aniżeli dróg lądowych i ciężarówek, czy kolei. Żywotność środków transportu też zdecydowanie przemawia na korzyść barek i pchaczy. Zużycie paliwa również. Dlatego żaden inny transport np. węgla z kopalni do portu w Szczecinie nie będzie tańszy, jak wodny. Przy okazji barki mogą przewozić węgiel do miast położonych na trasie do odpowiednich składnic. Mieszkańcom takiego Kostrzynia nad Odrą węgiel dostarczy mała ciężarówka z pobliskiej składnicy, a nie firma wysyłająca tira przez ponad pół Polski - wyjdzie taniej. Podobnie z innymi towarami, ale na pewno nie ze wszystkimi. Decyduje opłacalność.
Bastard napisał(a):
... trzeba odtworzyć infrastrukturę bez gwarancji, że ktokolwiek zacznie z niej korzystać.

Gwarancję daje niewątpliwa konieczność przemieszczania dużych ilości różnych towarów i koszty z tym związane. A jaką inną gwarancję mają ci od budowania dróg wszelakich?

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Alterus napisał(a):
A jaką inną gwarancję mają ci od budowania dróg wszelakich?
W tym wypadku nie chodzi o gwarancje, bo transport towarowy już istnieje i się zwiększa. A zwiększenie transportu wymusza inwestycje. W żegludze inwestycji wymaga wszystko: infrastruktura, środki transportu i stocznie remontowe (nie wiem, czy zachowała się jeszcze jakaś śródlądowa).

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
W zasadzie nic więcej nie można dodać:(cyt z artykułu cyt. przez Bastarda).
Wybór jest więc taki – albo będzie to zrobione (a raczej robione, bo to długi i trudny proces, wymagający zmian w setkach ustaw, a pewnie także w Konstytucji) z rozmysłem, w sposób wybrany przez rząd i Sejm, albo pod naciskiem konieczności, gdy nie będzie już innego wyjścia. Alternatywa wydaje się oczywista. Nie jest pewne czy również dla polityków.
MJS
A póki co, powinniśmy rozwijać "dzikość" Wisły.

ps2:
Colonelu:
a ile kosztuje auto w wywróconym do rowu Tirze?
...Tak a'propos utopionej barki. :rotfl:

ps3
Bastardzie, jednego nie musimy: prąd wody jest stały - w dół.
Pełna barka; w dół - pusta; do góry = samo zarabia. :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 28 kwi 2014, o 20:15 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłam ortografię


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bastard napisał(a):
(nie wiem, czy zachowała się jeszcze jakaś śródlądowa)

Zachowała, np. http://www.damenkozle.pl/web.n4?go=21

Edit.

Jest i
http://www.centromost.com.pl/index.php?lang=pl
http://www.stoczniawisla.pl/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Wojciech1968 napisał(a):
No to wreszcie jakaś pozytywna wiadomość w tym wątku. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Marian Strzelecki napisał(a):
A puki co powinniśmy rozwijać "dzikość" Wisły.

ps2:
Colonelu:
a ile kosztuje auto w wywróconym do rowu Tirze?
...Tak apropos utopionej barki. :rotfl:
Marianku drogi,
PAC za puki
PAC za rusycyzm póki co
PAC za apropos

A co do meritum - nie kpij z Colonela, bo napisał prawdę. Otóż w roku 1975 powstała idea transportowania produktów FSO barkami, bo to wicie, rozumicie, transport rzeczny jest najtańszy. I taka barka z kilkudziesięcioma fiatami 125p ruszyła z portu żerańskiego do Szczecina, bo to były fiaty na eksport.

Nieszczęściem - na Zalewie Włocławskim, w okolicy Dobrzynia, zerwał się silny wiatr i powstała wysoka fala, która przelewała się przez burtę i wchodziła do wnętrza barki. Barka się przechyliła, fiaty zjechały i zatonęły, a na nich usiadła barka, która też zatonęła. Wszystkie fiaty znalazły się na dnie, a większość z nich stała się w dodatku plaskata.

Chcąc odzyskać choć część pieniędzy, dyrekcja FSO urządziła przetarg, mając nadzieję, że może ktoś kupi ten złom na części.

Skutek - wszystkie fiaty zostały na przetargu sprzedane po cenie znacznie wyższej, niż nówki w salonie Polmozbytu. Te plaskate też!

Pozytyw: po tym wydarzeniu wprowadzono na zalewie sygnalizację sztormową i zmieniono przepis o wysokości wolnej burty na barkach (w sensie - podniesiono).

Napisałem wtedy felieton do "Życia Gospodarczego", w którym postulowałem zlikwidowanie salonów Polmozbytu (zostawić tylko serwis) a koniec linii produkcyjnej FSO połączyć taśmociągiem z Wisłą. Moczyć fiaty i sprzedawać na przetargu. Duży zysk zapewniony.
Felieton, oczywiście cenzura zdjęła w całości. Przy okazji dowiedziałem się, że naruszam, nie nadążam, nie staję ramię w ramię w jednym szeregu i inne tam takie. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 6: Janna, kawa62, LukasJ, M@rek, Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
... jednego nie musimy: prąd wody jest stały - w dół.
Pełna barka; w dół - pusta; do góry = samo zarabia. :mrgreen:

:-D Tak właśnie działało to kiedyś. A nawet lepiej, bo płynąc pod prąd wykorzystywano najczęściej wiejący na Wiśle wiatr z północnego zachodu zwany "pomorszczyzną", który pchał w górę obładowane, płaskodenne statki - szkuty, komięgi, galary, jadwigi czy kozy. Ładowność największych sięgała stu ton...
Cytuj:
A póki co, powinniśmy rozwijać "dzikość" Wisły.
Rozwija się sama :-D , wystarczyłoby tylko dbać o odpowiednią głębokość w głównym nurcie, co nie zakłóciłoby "dzikości", a umożliwiło turystyczne pływanie większymi od kajaka jednostkami...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 21:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Ano właśnie. Kiedyś Wisła była spławna, a to mianowicie zanim pobudowano tamy i stopnie co to miały utworzyć "drogę wodną". Przez te cholerne stopnie (i nieszczęsne śluzy) nie ma juz żeglugi tu koło mnie, nawet węgiel do elektrowni koleją jedzie :-P a pamiętam działające te porty...
To tak do dywagacyj o "budowie dróg wodnych". Wpadnijcie nad górną Wisłę, obejrzyjcie "drogę wodną". I wiecie - nie ma skąd pieniędzy wziąć na wyburzenienie tego w p...zdu. :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zbieraj napisał(a):
ps2:
Colonelu:
a ile kosztuje auto w wywróconym do rowu Tirze?
...Tak apropo utopionej barki. :rotfl:
Marianku drogi,
PAC za puki
PAC za rusycyzm póki co
PAC za apropos
A co do meritum - nie kpij z Colonela, bo napisał prawdę. Otóż w roku 1975 ...


Siedzę i się wstydzę,
ale tylko połowicznie:
Załącznik:
aprop.jpg
aprop.jpg [ 39.68 KiB | Przeglądane 6122 razy ]

A co do meritum: znam ten przypadek (nie znałem Twego wniosku racjonalizatorskiego :cool:) ale widziałem też tira pełnego spłaszczonych Toyot w rowie .. :rotfl:
Dla rozluźnienia:
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... rzeta.html
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
RyśM napisał(a):
Ano właśnie. Kiedyś Wisła była spławna, a to mianowicie zanim pobudowano tamy i stopnie co to miały utworzyć "drogę wodną".

Lepsze jest wrogiem dobrego...
Widziałem na zdjęciach te cuda, ale przypuszczam, że podobnie jak poniżej Włocławka projekt został rozbabrany, a niedokończony. Jak to wcale często wtedy bywało. Stąd ta woda po kostki. Ale za to w Krakowie Wisła jak się patrzy! :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czy aby ta woda po kostki, to nie za sprawą globalnego ocieplenia?
Przecież ilość zapór nie wpływa na ilość wody w rzece.
I tak płynie tyle ile jest.
(odliczyć czas napełniania)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 01:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Przecież ilość zapór nie wpływa na ilość wody w rzece.
I tak płynie tyle ile jest.
Wpływa, lecz to mniejsza. Nie o wodę idzie, lecz o osad.
Zapora zatrzymuje osady, przez co rzeka powyżej zapory zamula się, a poniżej obniża. Nie tyle woda się obniża co dno rzeki, a oczywista i poziom wody wraz z nim. To powoduje także obniżenie głębokości w śluzie na zaporze - i po ptokach...
Nie mówiąc już że to zagraża samej stabilności zapory i trzeba ciężkie pięniądze wykładać stale na zabezpieczenie - w zamian nie mając drogi wodnej.

Ta Alterusa "Wisła w Krakowie jak się patrzy" jest spiętrzona z konieczności, bo po regulacjach zaczęła być groźna - nadmierna erozja...
A żeglugę skutecznie załatwił stopień Przewóz - zbudowany oczywista dla żeglugi, w związku z Nową Hutą. Nie da się przezeń przepłynąć, bo poziom rzeki za stopniem spadł i to niżej niż dno śluzy.
Ot, drobiazgi ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 03:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wiem; skakałem Finem z tego stopnia "wodnego" :lol:

...nawet gdzieś to opisywałem, ale jak zwykle nie umiem znaleźć.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 06:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5445
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2913
Otrzymał podziękowań: 2897
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Marian Strzelecki napisał(a):
Wiem; skakałem Finem z tego stopnia "wodnego" :lol:

...nawet gdzieś to opisywałem, ale jak zwykle nie umiem znaleźć.


Między innymi tutaj:
viewtopic.php?p=99106#p99106

Ładna historyjka. :-)

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca



Za ten post autor Janna otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 06:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marianie nie udawaj, ze nie pamiętasz przypadku barki z fiatami pod Płockiem i peerelowskich absurdów....
Bastardzie, fajny cytacik. Ale pomijasz fakt, ze polska gospodarka się rozwija. To podobnie jak z pieprzeniem, "ze Tusk zadłuzył Polske bardziej niz Gierek", co jak mam nadzieje wiesz jest kaczym kłamstwem. Oczywiście jak się uwzględnia zdolność spłacania. A wiesz, ze np. nadwyzka w bilansie handlowym za 2013 jest taka jak całe polskie obroty w 1990?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Colonelu, ja nie wdaję się w przepychanki polityczne. Patrzę na dostępne, podawane oficjalnie dane i wyciągam wnioski. Piszesz:
Colonel napisał(a):
Oczywiście jak się uwzględnia zdolność spłacania.
No to popatrzmy. Dane dotyczące obsługi długu w ostatnich latach:
http://www.wykresy.net/liniowe/koszt-ob ... 2-lat.html.
A jaki jest zatwierdzony przez Sejm deficyt na 2014 rok? 47,7 mld PLN. Deficyt to kolejne zadłużenie a więc znaczy to, że zwiększamy zadłużenie tylko po to aby spłacić poprzednie długi. A co do wzrostu, to mam na ten temat swoje zdanie. W PKB udział budżetu wynosi około 20-25%. A w budżecie, średnio licząc, 5-10% to były wpływy z prywatyzacji. Stąd prosta konkluzja, że przyrost PKB o 1-2,5% (rocznie) pochodził ze sprzedaży majątku. I jeszcze pół biedy, gdyby te pieniądze zostały zainwestowane, ale w rzeczywistości zostały przejedzone. Dziś sytuacja dojrzała do poważnych decyzji, z których ta o inwestycji w drogi wodne jest najmniej ważną.
A każda dobra informacja, jak ta o bilansie handlowym, cieszy.

A w ogóle, to wracam do żeglowania wirtualnego. Tam są ważne problemy do rozwiązania. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jestem lepszy: zaraz oddajemy cumy....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Marian Strzelecki napisał(a):
Siedzę i się wstydzę,
ale tylko połowicznie:
Maniek, do ciężkiej i niespodziewanej cholery! Gdzie Ty sprawdzasz polszczyznę? W durnym translatorze internetowym???? :evil:
Załącznik:
Z  dedykacją dla Mariana.jpg
Z dedykacją dla Mariana.jpg [ 56.77 KiB | Przeglądane 5938 razy ]

Jest to wyrażenie francuskie, nie spolszczone. Pisownia: à propos. Dopuszczalne jest pisanie a zamiast à, jako że nie wszystkie maszyny do pisania (albo kroje czcionki) mają francuskie à, ale nie wciskaj mi tego aproposa, bo w RYA! :evil:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5445
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2913
Otrzymał podziękowań: 2897
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Wyjaśnić muszę, że to ja poprawiłam puki i aproposa (jeszcze zanim Zbieraj Mariana PACnął) w poście. Nie przypuszczając, że takie emocje ten temat wzbudzi, poszłam na łatwiznę i zamiast à dałam a', uzyskując równocześnie coś w rodzaju spacji. To jest mea culpa i za to proszę Mariana już nie rugać. :) Kil do przeciągnięcia się zaraz zza szafy wyciągnę. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca



Za ten post autor Janna otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 08:54 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
skipbulba napisał(a):
Pewnie tak, ale czy wartym w obecnej sytuacji inwestowania dzisiatków miliardów? Czy transport wodny jest tańszy od kolejowego? Licząc globalnie koszty infrastruktury, a nie tylko samej barki ? :D

A co to obchodzi producenta czy kupca? Jego interesuje ile to JEGO będzie kosztowało.
Zabawmy się i popatrzmy. Mam do przewiezienia 100 a co tam 1000 ton towaru.
opcja 1. Pakuję wszystko na ciężarówki, które wyjeżdżają co kilka dni. Nie mam problemów z magazynowaniem.
opcja 2. Ciężarówkami odwożę na bocznicę gdzie pakuje towar do wagonów. Jeśli odbiorca ma bocznicę ok, jeśli nie znów trzeba towar przełożyć na ciężarówki.
opcja 3. To samo co opcja 2 tylko będą barki.
opcja 3 bis. suma opcji 2 i 3.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL