Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 21:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 20 sty 2017, o 17:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Odwrotne porównania też, wystarczy poszukać ;) Ale przecie nie w tym rzecz. Oczywiście że można zrobić instalację, czy silnik, palący czyściej (lub brudniej); jako też że gaz (gazem będąc) można spalić dokładniej i zawiera mniej węgla.
Rzecz jednak w tym że emisja poza tym zależy, konkretnie, od samochodu i od jakości paliwa. A my tu wchodzimy na wyższy poziom szczegółowości, gdy tymczasem szło o -
Marian Strzelecki napisał(a):
dlaczego u nas nikt i w żaden sposób nie promuje LPG?
Nikt nie zająknął się, (mówiąc o zakazach wjazdu do centrów) aby dopuścić "zagazowane" auta tam gdzie zabraniamy dymienia.
Idzie o to że samochód na LPG też ma rurę i spaliny :lol:
Dywagacje czy onych spalin jest ciutkę mniej czy więcej - o miejsce po przecinku ino - mają sens ewentualnie przy porównywaniu jednego pojazdu z drugim. Ale trzeba brać całokształt. Dlaczego akurat ten na LPG miałby robić za "czysty", smogu nie powodujący, a inne nie? I pamiętajmy że mówimy o samochodach istniejących. Nie jeno najnowszej generacji.

Zresztą, ot, dla przykładu, mój volviak w mieście pali 6-7l diesla. Jego benzynowy odpowiednik zaś 10-12l benzyny lub gazu (silnik bifuel). Nie nazwę diesla ekologicznym (mimo filtra z dopalaniem), ale gdyby chciał porównać emisję CO2, to łatwo... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 20 sty 2017, o 17:30 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2237
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 677
Uprawnienia żeglarskie: mam
Ryś napisał(a):
Odwrotne porównania też, wystarczy poszukać

Chyba tylko w instalacjach I generacji ;-)

Ryś napisał(a):
Dywagacje czy onych spalin jest ciutkę mniej czy więcej - o miejsce po przecinku ino

Trochę więcej - 30 do 75% mniej.
Ryś napisał(a):
Ale trzeba brać całokształt. Dlaczego akurat ten na LPG miałby robić za "czysty", smogu nie powodujący, a inne nie?

Nikt nie mówi, że LPG nie generuje smogu. Generuje go znacznie mniej.
IMO Marianowi chodzi o to, że lepiej, żeby mniejsze zło nam smrodziło :)

Ryś napisał(a):
Zresztą, ot, dla przykładu, mój volviak w mieście pali 6-7l diesla. Jego benzynowy odpowiednik zaś 10-12l benzyny lub gazu (silnik bifuel).

Tu zgoda. Ale wielokrotnie więcej NOx produkuje.

Ryś napisał(a):
filtra z dopalaniem

Jestem zwolennikiem spiskowej teorii mówiącej, że DPF wymyślono głównie po to, żeby spełniać normy Euro 5 ...podczas badania technicznego ;)
Gdyby takie autko z DPFem podłączyć do analizatora podczas wypalania, to żadnej normy by nie spełniło ;-)
Co więcej, sumując jazdę "eko" i z wypalaniem sadzy, też słabo to wychodzi.
Pomijam oczywiste kwestie kosztów, awaryjności DPF i większego zużycia paliwa samochodów z filtrem.

_________________
noone



Za ten post autor noone otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 20 sty 2017, o 17:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Oczywiście. Mimo że bawię się w trolla to chyba zauważyłeś że się zgadzamy w większości? ;)
Przypominam jednak by patrzeć proporcyi: "o 30-70%" to inaczej o 0,3 - 0,7. A nie że zaraz jakaś nowa jakość. Tym bardziej że, powtórzę się, to jest "w proporcji do zużycia", wystarczy że maszyna spali dwa litry więcej i wszystko się odwraca.
Równie słusznie byłoby wpuszczać do miasta tylko małolitrażowe, a większe won. A ciężarówek z zaopatrzeniem w ogóle, Boże broń! :lol:
Albo tylko elektryki, albo tylko MPK i rowery.
I tak drobnem kroczkiem dojdziem do absurdu. Jako i zwykle w zwyczaju.

A smog jest skutkiem przede wszystkiem emisji pyłów; zwalanie sprawy na samochody służy głównie odwracaniu uwagi, w celu dezorientacji publiki. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 21 sty 2017, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
dlaczego u nas nikt i w żaden sposób nie promuje LPG?
Nikt nie zająknął się, (mówiąc o zakazach wjazdu do centrów) aby dopuścić "zagazowane" auta tam gdzie zabraniamy dymienia.
Idzie o to że samochód na LPG też ma rurę i spaliny :lol:
Dywagacje czy onych spalin jest ciutkę mniej czy więcej - o miejsce po przecinku ino - mają sens ewentualnie przy porównywaniu jednego pojazdu z drugim. Ale trzeba brać całokształt. Dlaczego akurat ten na LPG miałby robić za "czysty", smogu nie powodujący, a inne nie? I pamiętajmy że mówimy o samochodach istniejących. Nie jeno najnowszej generacji.

No to te 30-70% mniej w każdej generacji aut to już jest coś.
A można to uzyskać/ułatwić tylko odpowiednimi przepisami.
Naprawdę eko/diodo/żarówki nie dają szans na porównania w aspekcie smogu... a umiano nakazać! Ja nie mówię o nakazach; mówię o marchewkach.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 21 sty 2017, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Aaa: co Ci szkodzi, że to robię? (przeczytaj mój podpis - już niedługo go wyrzucę bo się zrobił politycznym).
Acha...i jak pamiętam: naiwnym zawsze byłem. :kiss:
Marian Strzelecki napisał(a):
Moje "nakłanianie do naiwności" daje wg. mnie efekt: choćby taki, że pogadamy o faktach i mitach i być może analizując sprawę z różnych stron - zrozumiemy więcej.
A to już dużo.

Marianie
Ja może właśnie dlatego jeszcze żyję, że takich ludzi jak Ty o naiwność nie posądzam.
Widzę, że chcesz wetknąć kij w mrowisko i zgaduję dlaczego...
Ale wiesz... Ja nie wierzę im jak psom... Może złe porównanie, bo psom akurat wierzę ...
Ja tym naszym politykom i opozycjonistom nie wierzę. Nie dał bym za nich złamanego grosza... Nie chcę od nich niczego. Naprawdę niczego... I naprawdę niczego dobrego się od nich nie spodziewam.
Sporo się napracowałem, żeby osiągnąć jakąś tam niezależność.
Często bywało i tak, ze zaczynałem jakiś projekt, kiedy wszystko co z nim związane było
legalne... A kończyłem, kiedy legalizm był już mocno wątpliwy :(
Nie wierzę w ten kraj Marianie :( W tych ludzi co w rządzie i w tych co przeciw :(
I trochę się boję o swoje...

Piszesz o LPG. Sporo się napracowałem, żeby wycisnąć z tego paliwa to, co mi jest potrzebne. Naprawdę sporo... LPG to wyjątkowo niskokaloryczne paliwo :( I naprawdę trudno jest coś z tym zrobić...
Wiele tutaj napisano o nitrozylach i wszelkich smogach... Ale problem nie w tym...
Tutaj nawet fizyka dostaje w dupę. Niby propan-butan, mieszanina dwu węglowodorów...
Niby mieszanina, bo jak chcesz naprawdę coś z tego wycisnąć, to musisz operować takim przepływem, że ta cała "mieszanina" już w butli się "rozmieszywuje" .
Propan śmiga w palnik a butan czeka na swoją kolej :(
To gówno gówniane zmieszane z gównem :(
Używam tego wszędzie. Czystego propanu w mojej okolicy nie kupisz niestety.
Napędzam tym palniki do cięcia metalu, do obróbki szkła, piec kuźniczy, piec hartowniczy, samochody, ogrzewane warsztatu ślusarskiego, etc...
W sumie około dziesięciu instalacji... Zapalniczki gazowej, którą zapalam papieroski, nie liczę ;)
Żeby osiągnąć przyzwoitą temperaturę spalania musiałem od korzeni zaczynać...
Od kinetycznego płomienia Bunsena ( pooglądaj fotki )... Potem dzielić płomień Meckerowymi siatkami ( z dyszami Venturiego ) i dokładnie, ale to naprawdę dokładnie dopalać to , co zostało.
Spaliny w przypadku spalania LPG to żaden problem. W moim warsztacie ślusarskim
używam do ogrzewania klasycznego pieca akumulacyjnego "wszystko_spalającego" ale zanim on się nagrzeje uruchamiam potężny palnik na LPG, który w ciągu godziny
jest w stanie podnieść temperaturę w warsztacie do dwudziestu stopni ( przy minus dziesięciu a zewnątrz ).
Wszystkie spaliny z tego palnika ( taka kompilacja budowlanego grzejnika gazowego,
silnika odrzutowego i plazmotronu ) pozostają w pomieszczeniu...
Wszystkie... Jedyna droga, którą mogą się ulatniać to wentylacja pod sufitem...
Jak dostarczysz odpowiednią ilość tlenu do spalania, otrzymując odpowiednio wysoką temperaturę... Nie potrzeba Bóg wie jakiej plazmy, żeby dopalić to co zostanie...
Zwykłe wyładowanie koronowe niezupełne ( tak jakby iskra elektryczna ) zrobi robotę.
Ale...
Jeśli zaczniemy. A właściwie jeśli Oni zaczną w tym grzebać. To wiesz jak jest.
Ktoś_tam, Coś_tam przemyci, żeby na tym ugrać. I cała misterna równowaga pójdzie się je*ć.
Troszkę tutaj zmienią, troszkę tam ( choćby normy na paliwo)... I już jesteśmy w czarnej dupie.
Tak, że ja rozumiem Twoje podejście i argumenty...
Ale pytam - szczerze i uczciwie - czy Ty rozumiesz moje ?


Załączniki:
p2.jpg
p2.jpg [ 65.5 KiB | Przeglądane 4571 razy ]
p1a.jpg
p1a.jpg [ 47.7 KiB | Przeglądane 4571 razy ]
p1.jpg
p1.jpg [ 50.22 KiB | Przeglądane 4571 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 22 sty 2017, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
MarekSCO napisał(a):
Tak, że ja rozumiem Twoje podejście i argumenty...
Ale pytam - szczerze i uczciwie - czy Ty rozumiesz moje ?

Tak szczerze... to nie bardzo rozumiem.
Tak jak i Ty nie wierzę za grosz jakimkolwiek politykom (no oprócz kaczora - bo jest do bólu przewidywalny)
Także wiem (?) czego się bać i co zepsuli, ale my tu o zanieczyszczeniach powietrza w miastach. A w tym aspekcie; co by nie namieszali i tak z gazu smogu nie ukręcą (oczywiście w proporcjach do diesli i innych smrodziarzy ).

MJS


ps
Tak na marginesie: dlaczego silniki przyczepne przeszły na czterosuw, a nie weszły na LPG?
I: nie pamiętam czy już pisałem, że żałuję iż odeszły nam dwusuwy w niebyt w chwilę przed tym, gdy nadeszły wtryski. Przecież wtrysk do dwusuwa to jest ideał tego co można by usprawnić w silnikach spalinowych.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 22 sty 2017, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Także wiem (?) czego się bać i co zepsuli, ale my tu o zanieczyszczeniach powietrza w miastach. A w tym aspekcie; co by nie namieszali i tak z gazu smogu nie ukręcą (oczywiście w proporcjach do diesli i innych smrodziarzy ).

Widzisz... Każde paliwo da się spalić tak, żeby spalin było naprawdę mało. Ale nie takim samym kosztem.
Nie mam nic przeciwko temu, żeby ktoś kontrolował spaliny jakie dostarczam do atmosfery...
Ale to dosłownie kontrolował spaliny. A nie kontrolował co spalam i na tej podstawie szacował... A tak zechcą zrobić, bo to najprostsze. Tego się obawiam...
Bo wtedy zachwieją rynkiem paliw i nic już nie będzie takie jak jest :(

Marian Strzelecki napisał(a):
nie pamiętam czy już pisałem, że żałuję iż odeszły nam dwusuwy w niebyt w chwilę przed tym, gdy nadeszły wtryski. Przecież wtrysk do dwusuwa to jest ideał tego co można by usprawnić w silnikach spalinowych.

Ale łatwiej było odesłać dwusuwy w niebyt, niż się pieprzyć z ich kontrolą - prawda ?
Ten sam mechanizm zadziałał.
Gdyby czterosuwowe nadal były o wiele cięższe od dwusuwów, to dwusuwy z wtryskiem miałyby rację bytu... A tak, nie muszą mieć ;) Ot i cała historyja...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 22 sty 2017, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
MarekSCO napisał(a):
Często bywało i tak, ze zaczynałem jakiś projekt, kiedy wszystko co z nim związane było
legalne... A kończyłem, kiedy legalizm był już mocno wątpliwy :(

I mnie to mówisz? :lol:
Jeżdżę Ogórkiem zagazowanym kiedyś legalnie, a dziś to już nie jest możliwe.

MarekSCO napisał(a):
Gdyby czterosuwowe nadal były o wiele cięższe od dwusuwów, to dwusuwy z wtryskiem miałyby rację bytu... A tak, nie muszą mieć ;) Ot i cała historyja...

Ależ dwusuwy także podlegały by tym samyn zelżeniom co i cztero. Patrzmy uczciwie na zjawisko postępu.


MJS


ps
Jeszcze coś z pop:
http://www.portalsamorzadowy.pl/ochrona ... 88771.html

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:18
Posty: 76
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
MarekSCO napisał(a):
... LPG to wyjątkowo niskokaloryczne paliwo I naprawdę trudno jest coś z tym zrobić...


Hmm, w/g mojej fragmentarycznej wiedzy z chemii to kaloryczność paliw (liczona w jednostkach energii na jednostke masy paliwa -> J/kg) jest wieksza dla węglowodorów lekkich (gazowych) niż ciężkich (ciekłych i stałych) bo te 'letkie' mają procentowo więcej wodoru a wodór ma kilkukrotnie wieksze ciepło spalania niż wegiel. Więc najbardziej kalorycznym paliwem (poza czystym wodorem) jest gaz ziemny (metan) a najmniej kalorycznym mazut a LPG gdzies pośrodku ale lepsze od oleju napędowego czy benzyny ... aczkolwiek różnice nie są duże.

Wikipedia po polsku niestety podaje tylko tabelkę ciepła spalania w J/mol (czyli na ilość cząsteczek) ale angielska ratuje sytuację:

https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_of_combustion



Za ten post autor zxc otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 18:48 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Ależ dwusuwy także podlegały by tym samyn zelżeniom co i cztero. Patrzmy uczciwie na zjawisko postępu.
No to patrzmy ;) Onegdaj już wspominałem że dwusuwy z wtryskiem istnieją, jak najbardziej. Od... właściwie zawsze, znaczy od czasów wtrysków. I spełniają te normy spalin. Tylko koszt przeszkadza - a ile płacić że parę kilo lżejsze? Marek lepiej zna te Rotaxy, może co doda ;)
MarekSCO napisał(a):
żeby ktoś kontrolował spaliny jakie dostarczam do atmosfery...
Ale to dosłownie kontrolował spaliny.
A nie kontrolował co spalam i na tej podstawie szacował...
W tem rzecz. Ale co spalamy też warto rozważyć. Dla przykładu jeżdżac na dieslu z "eko-bio dodatkami" dymię jak ch...olera, aże trza systematycznie, gdy okazja, podkręcić motorek i wywalać te sadze, bo siem zatka...
A dlatego gdy jest okazja kupuję diesel czysty, bez "bio" - wtedy jakoś nic nie dymi, pali idealnie i z pół litry mniej :twisted: a rura bieluśka. Można?
Hmm... właśnie nie można, bo ma być niby "eko", bo straszliwe CO2, odnawialne energie i te pe kretyństwa.
To nie takie proste jak hasełka w gazetkach dla młodych wykształconych. Diabeł tkwi w szczegółach, normalna to rzecz.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 18:49 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2237
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 677
Uprawnienia żeglarskie: mam
zxc napisał(a):
kaloryczność paliw (liczona w jednostkach energii na jednostke masy paliwa -> J/kg) jest wieksza dla węglowodorów lekkich (gazowych) niż ciężkich (ciekłych i stałych)

Zgadza się, ale w przeliczeniu na litry LPG mocno przegrywa z benzyną i ON.
A kupujemy i obliczamy spalanie w litrach ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
zxc napisał(a):
Hmm, w/g mojej fragmentarycznej wiedzy z chemii to kaloryczność paliw (liczona w jednostkach energii na jednostke masy paliwa -> J/kg) jest wieksza dla węglowodorów lekkich (gazowych) niż ciężkich (ciekłych i stałych)

Oczywiście.
Może rzeczywiście niezbyt wyraźnie napisałem w czym rzecz... A moze po prostu niezbyt uważnie przeczytałeś:
MarekSCO napisał(a):
Używam tego wszędzie. Czystego propanu w mojej okolicy nie kupisz niestety.
Napędzam tym palniki do cięcia metalu, do obróbki szkła, piec kuźniczy, piec hartowniczy, samochody, ogrzewane warsztatu ślusarskiego, etc...

Wprowadziłem w moim warsztacie unifikację paliw zastępując etyn ( acetylen ) tym, co
sprzedają w handlu jako LPG.
A zgodzisz się ze mną, że wśród węglowodorów gazowych ciągłość opisywanej przez Ciebie
gradacji kaloryczności też obowiązuje...
Węglowodory lżejsze ( również nienasycone alkiny ) będą bardziej kaloryczne od węglowodorów ( gazowych ) cięższych... Jak np butan, który jest podstawowym składnikiem LPG.
W przypadku, kiedy zależy ci na dużej koncentracji energii w płomieniu, a chcesz zaoszczędzić i bazować w procesie spalania na powietrzu ( nie czystym - bezazotowym ) tlenie...
Krytycznie ważny jest udział propanu ( lżejszego niż butan ) w składzie mieszaniny...
W moim przypadku rzecz sprowadza się do tego, że dopóki skład LPG jest taki, jaki jest...
Jeszcze daję radę wykorzystywać LPG. Ale wystarczy "delikatna" zmiana składu i już dupa :(
Specjalnie opisałem sytuację niestandardową, żeby podkreślić, że nie wszyscy używamy
paliw w tym samym celu... Mimo, że wielu decydentów zapewne marzyło by o takiej sytuacji.
Na fotce pod postem masz przykład szklarskiego palnika pracującego na LPG i sprężonym powietrzu... Przy obecnym składzie LPG palnik z ledwością daje radę utrzymać taki jak na fotce płomień...
Zwiększenie zawartości butanu w mieszaninie uczyni ten palnik całkowicie nieprzydatnym :(


Załączniki:
p25.jpg
p25.jpg [ 50.75 KiB | Przeglądane 4456 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
No to patrzmy ;) Onegdaj już wspominałem że dwusuwy z wtryskiem istnieją, jak najbardziej. Od... właściwie zawsze, znaczy od czasów wtrysków. I spełniają te normy spalin. Tylko koszt przeszkadza - a ile płacić że parę kilo lżejsze? Marek lepiej zna te Rotaxy, może co doda ;)

Ryś :)
Ja bym się w ogóle bardzo niechętnie wypowiadał o dwusuwach... Obojętnie z wtryskiem, czy bez ;)
Dlatego, że sprawa dotyczy mnie bezpośrednio.
Po prostu jestem pełen obaw i nie mam za grosz zaufania do tej całej urowniłowki.
Wtrysk paliwa w dwusuwach... Wtrysk oleju do smarowania i jeszcze kilka innych wtrysków...
To testowano już dawno. Problem jednak nie w tym...
Ciągle mamy tu do czynienia z oszustwem po prostu. Tak to widzę :(
Z oszustwem i sprowadzaniem ludzi do roli tępych bydlątek na wypasie :(
Kiedyś kościoły miały monopol na mianowanie się pasterzami a nas ( ludzi - jakby nie było )
wyzywali od zbłąkanych owieczek.
A ja bym chciał - bardzo bardzo - żeby się chociaż na dekadę odpierdolili i pozwolili nam się błąkać po tym Bożym świecie :( Ech... Nie lubię takich rozmów o źródłach energii...
Tutaj w żadnym wypadku nie ma nawet cienia technicznych kryteriów.
Oszustwo i tyle :(



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 19:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
MarekSCO napisał(a):
przykład szklarskiego palnika
Aaa... to dlatego palnik Bunsena chodzi na metan? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Aaa... to dlatego palnik Bunsena chodzi na metan? :mrgreen:

Nie bardzo łapię chyba...
Palnik Bunsena to typowy komin... Jakby wymarzona demonstracja prawa przepływu...
Jak się nagrzeje to może i wydajnie na metanie pracować, czemu nie...
Ale prawdziwe spalanie metanu. Tzn takie, gdzie naprawdę metan wykorzystasz, to dopiero palnik Teclu. Podobny do Bunsena ale łatwiej ogarnąć proporcje powietrza...
Taka podwójna dysza Venturiego jakby...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 19:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
No, w tych proporcjach i możliwości doregulowania spalania kłopot. Takie wolne skojarzenie przy okazji dokładności spalania w związku z jakością paliwa... ;)
(a wolę Mekera)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 23 sty 2017, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
(a wolę Mekera)

Zazdroszczę :) Zazdroszczę, że możesz woleć ;)
U mnie w kuźni wszędzie Meckery. I w kuźniczym palenisku i w hartowniczym ( gdzie możliwość regulacji atmosfery ważna )
Przy spalaniu LPG w powietrzu Mecker to jedyne rozwiązanie...
Ale - gdzie Mecker a gdzie koncentracja energii ? Przecież te rzeczy sobie nawzajem przeczą...
Gdybym miał dalej możliwość wykorzystywania porządnego paliwa ( acetylenu ) to pewnie nie
zawracałbym sobie "pięknej główki" Meckerową "maszynką do mięsa" w ogóle ;)
Ale niestety. LPG to gówno i musisz dzielić ten płomyczek setki razy, żeby cokolwiek nagrzać...
U mnie problemem było przede wszystkim przewożenie butli. Przepisy się "odrobinkę" zmieniły niestety :( A z drugiej strony cena paliwa ( acetylenu ) powoduje, że nie może ono być w żadnym stopniu uniwersalne niestety :(
( Był plan, żeby przejść na wodór, ale w międzyczasie zrobiłem powietrzną plazmę co mi trochę sprawę załatwiło, dlatego zdecydowałem się na tanie i niskokaloryczne LPG )
Dla tych co nie widzieli Meckera - fotka pod postem...


Załączniki:
p28.jpg
p28.jpg [ 25.79 KiB | Przeglądane 4418 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 24 sty 2017, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:18
Posty: 76
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
noone napisał(a):
zxc napisał(a):
kaloryczność paliw (liczona w jednostkach energii na jednostke masy paliwa -> J/kg) jest wieksza dla węglowodorów lekkich (gazowych) niż ciężkich (ciekłych i stałych)

Zgadza się, ale w przeliczeniu na litry LPG mocno przegrywa z benzyną i ON.
A kupujemy i obliczamy spalanie w litrach ;-)


Tutaj jest tabelka gdzie jest to przeliczone w MJ/l i MJ/kg dla różnych paliw: https://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline "Comparison with other fuels". Co wynika oczywiście z mniejszej gestości LPG (ok. 0.5 kg/l) w stosunku do benzyny (ok. 0,75 kg/l).



Za ten post autor zxc otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 29 mar 2018, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wracając do "siwego dymu" chyba dziewczyny znalazły sposób na "władzę":
https://www.pomponik.pl/plotki/news-kat ... Id,2563162

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Wracając do "siwego dymu" chyba dziewczyny znalazły sposób na "władzę":

A miałem dzisiaj w planie, żeby grila rozpalić.
Ale się opamiętałem. Powiedziałem sobie "Środowisko cierpi! Człowieku! - Środowisko!!!"
:rotfl:


Załączniki:
k10.jpg
k10.jpg [ 174.87 KiB | Przeglądane 3771 razy ]
pi1.jpg
pi1.jpg [ 114.91 KiB | Przeglądane 3771 razy ]
k6.jpg
k6.jpg [ 110.76 KiB | Przeglądane 3771 razy ]
kzn1.jpg
kzn1.jpg [ 232.82 KiB | Przeglądane 3771 razy ]
kzn2.jpg
kzn2.jpg [ 212.19 KiB | Przeglądane 3771 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
O żeż ty:
to chyba ten gril, jest tu najmniej ważnym. :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
to chyba ten gril, jest tu najmniej ważnym. :mrgreen:

To Ty jeszcze głodnego kowala nie widziałeś i nie wiesz do czego zdolny :lol:
W każdym razie moją troskę o środowisko przypłaciłbym głodem, gdyby żona nie pospieszyła z kanapkami :)



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jeśli ta spirala na przedostatnim zdjęciu nie służy do czegoś pożytecznego, na przykład destylacji płynu pomagającego podtrzymać wiadomą lekkość bytu, to do kitu z takimi wynalazkami! Każdy głupi potrafi zrobić coś, czym można się poparzyć albo spowodować wybuch, czy w ostateczności paluchy przyciąć. Na co to komu normalnemu..?!
Koks to pewnie od ruskich, gaz amerykański, a rządzącym belzebubom rogi rosną pod myckami.
.:-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Chłopaki z WSK próbują dwusuwa ekologizować!
Chwała im za to:
http://motoryzacja.interia.pl/motofani/ ... Id,2569184


Załączniki:
0007AUEFPQLR34CE-C122-F4.png
0007AUEFPQLR34CE-C122-F4.png [ 404.04 KiB | Przeglądane 3687 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Chłopaki z WSK próbują dwusuwa ekologizować!
Chwała im za to

Marian :D
Zaczekaj. Nie tak wartko!
Nieprzypadkowo napisałem akurat taki post i wstawiłem te fotki ;)
Zależy mi na tym, żeby Ciebie do czegoś przekonać. Przekonać czyli pokazać Ci jak widzisz świat i jak możesz go zobaczyć ;)
Myślisz, że z grilem żartowałem.
Marian Strzelecki napisał(a):
to chyba ten gril, jest tu najmniej ważnym. :mrgreen:

No to spójrz na pierwszą fotkę i wyobraź sobie, że w środku tego majdanu rozpalam grila...
Piekę sobie na nim kiełbaskę... Czy inną karkówkę... Tłuszczyk kapie sobie i wokoło unosi się co ?
Spójrz uważnie na pierwszą fotkę i powiedz mi, czy widzisz tam "siwy dym" ?
Pod piecem gazowym są takie dwa pudełeczka z pokręciołkami. One kontrolują spalanie w dwu paleniskach. Koksowym i gazowym...
Nie. Nie dlatego, żeby środowiska nie zatruwać. Z dwu innych powodów.
1. Bo ja tam pracuję a chcę nie tylko to przeżyć ale i pracować wydajnie.
2. Bo paliwo drogie, więc trzeba dopalać go jak najlepiej...
( Wszystkie paleniska pracują na pierwszej fotce na full. )
A teraz spójrz jeszcze na trzecią fotkę. Tam gdzie grzeję łyżkę do gięcia w piecu gazowym.
Widzisz jakieś zielone smugi niedopalonego gazu ?
Czy coś przeszkadza Ci obserwować jak "wilgotnieje" powierzchnia nagrzewanego metalu ?
Marian. Ja tam ładuję kalorie pod sam sufit.
A wszystko co wydostaje się z palnika ulega spalaniu w wysokiej temperaturze...

"Siwy dym" widzisz tylko na ostatniej fotce. A widzisz go dlatego, że chciałem ci go pokazać. Spójrz na palenisko na ostatniej fotce. Na sterczące kawałki drewna, które się jeszcze nie dopaliło. Widzisz sam proces uruchamiania tego paleniska. Stąd dym...

Wiesz czemu nie postawiłem w środku grila i nie rozpaliłem go ?
Bo dym przesłonił by Ci te "zajmujące" obrazki :-P
A ja bym się dusił i nie mógłbym pracować.
Naprawdę nie mam nic przeciwko temu, żeby wysoko specjalizowany dron, wyposażony w spektrometr mas, latał nad moją kuźnią, pobierał i analizował próbki.
Nawet chętnie zapłaciłbym za możliwość skorzystania z wyników takiej analizy...
Ale żaden dron nad moją kuźnią, Marianie, nie przeleci :(
Wprowadzą surowy zakaz używania palenisk kowalskich "w celach innych niż..."
I jeszcze wszyscy będziecie z tego powodu gromko klaskać :(
Bo to przecież nie jest grill! To naprawdę ciężka liga - prawda ?
Ano gówno prawda - to naprawdę nie jest grill :-P

I teraz pomyśl co Cię tak cieszy, kiedy chłopaki walczą z WSKą a linia frontu i ich taktyka przebiega tam, gdzie im wyznaczyli przeciwnicy :-P
Naprawdę błąd robisz o krok wcześniej! I masz go porządnie zakodowanego w świadomości :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Siwy dym ;)
PostNapisane: 15 kwi 2018, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Koks to pewnie od ruskich, gaz amerykański, a rządzącym belzebubom rogi rosną pod myckami.
.:-D

Nie. Linia frontu gdzie indziej Alterusie.
Oszustwo w tym, że tutaj musisz spalać doskonale, żeby w ogóle działało.
Żebyś mógł się przy tych paleniskach w ogóle poruszać. Tu musisz podejść bliżej niż do grila ;) Praca w kuźni to wysiłek. Musisz mieć komfort.
Ale jeśli nie pracujesz w kuźni, to można Ci tak do łba nawkładać, że uwierzysz w coś odwrotnego ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 184 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL