Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 04:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 gru 2017, o 10:07 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Bogdan Matowski napisał(a):
W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, w mesie przy wódce
Niektórym to trudno dogodzić: mieliśmy przed wojną aż cztery niszczyciele (i do tego niezłą flotę o.p.) - podobno źle, bo były łatwym celem dla Kriegsmarine (choć to Luftwaffe zniszczyła Wichra i Groma).
Dziś nie mamy niszczycieli (do tego fatalne o.p.)- no to też źle, bo nie mamy łatwego celu dla Bałtijskowo Fłota czy innych rakiet z Kaliningradu :twisted:
Od dziesiątek lat wojny wygrywają samoloty, nie okręty (nawet biorąc pod uwagę Falklandy/Malwiny) :oops:.



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: Babcia_Kundzi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
(...), siedzieli nad tym jednak fachowcy.
(...).
Kurcze, ludzie, myślcie trochę!


Fachowcy w dzisiejszych czasach niepopularni wszędzie, nie tylko u mnie...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 21:41 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
_jp_ napisał(a):
To ile nam jeszcze OP pozostało?
Colonel napisał(a):
Realnie: tyle ile w Deutschemarine.
Chodziło Ci o to, że "wszystkie stoją na sznurkach"? Ale u nich przynajmniej są jakieś bliskie perspektywy poprawy:
(znalezione w necie)
Cytuj:
A tu trochę więcej o gotowości okrętów podwodnych w Deutsche Marine:

U-31 - w remoncie od 2014, prace ukończone będa w grudniu 2017, powrót do służby w marcu-kwietniu 2018
U-32- awaria baterii w lipcu 2017, wolny termin naprawy w styczniu 2018, brak terminu powrotu do służby, nie wcześniej niż lipiec-sierpień 2018;
U-33 - przegląd do lutego 2018, powrót do służby po testach w maju-czerwcu 2018;
U-34 - przegląd w styczniu 2018, brak terminu powrotu do służby, nie wcześniej niż lipiec-sierpień 2018;
U-35 - kolizja podczas zanurzenia w październiku 2017, oczekuje na wolny termin nie wcześniej niż w połowie 2018, powrót do służby nie wcześniej niż przed końcem 2018;
U-36 - ukończony rok temu, wciąż w fazie testów, planowane wdrożenie do służby w maju 2018;

Zatem obecnie Deutsche Marine ma zero okrętów podwodnych w służbie. W kwietniu powróci do służby jeden, w czerwcu powinny być trzy, do końca roku prawdopodobnie cztery, a może nawet pięć. Przy czym w morze jest w stanie wyprowadzić maksymalnie trzy, z racji braku załóg.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2017, o 19:42 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
UK shipyards: Five frigates at centre of new strategy:
http://www.bbc.com/news/uk-41171515

HMS Queen Elizabeth: Leak found on new aircraft carrier:
http://www.bbc.com/news/uk-42406138

Royal Navy ships 'cannibalised for parts', report finds:
http://www.bbc.com/news/uk-41822221

Do we still need aircraft carriers?:
http://www.bbc.com/news/av/uk-scotland-41176649/do-we-still-need-aircraft-carriers


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A jednak, umowa podpisana:
http://www.defence24.pl/719534,okretowe ... i-stocznie
A dokładniej dwie umowy, na kolejne Kormorany i na okręty ratownicze.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Podkładasz do ognia, czy zamierzasz dyskutować ja jestem bardzo ciekawy tych okrętów ratowniczych?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po prostu informuję, bo podpisanie umów nie było wcale oczywiste. Chodziło mi o Kormorany, ratownicze załapały się w jednym newsie.
Też oczywiście dobrze, że starocie się wymieni na coś nowego.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
okręty ratownicze
Jest zamówiony na razie jeden. Drugi będzie, jak będzie kasa i wola. Choć patrząc na wykonawców, to marnie to trochę widzę. Gawron i Ślązak straszą :-/

BTW. Po co okręt do ratowania okrętów podwodnych, skoro te ostatnie zaczynamy wycofywać.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kontrakt na Kormorany już jest opóźniony o rok. A OP mamy mieć, tak strasznie potężne, że Putin bez broni jądrowej popuści w... Moskwie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2017, o 07:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
ale umowa jest na 3-4 okręty

Ja się doczytałem, że to są oddzielne umowy. Co może mieć pewne znaczenie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2017, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pały, maczety i inny sprzęt rolniczy w dłoń i do politycznego marsz !

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2018, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Krytyka polskiej MW oczywiście zawsze jest słuszna, ale może warto wiedzieć, że problemy dotyczą nie tylko naszych marynarzy.
Niemcy to wzór solidności i organizacji, prawda?
Otóż niekoniecznie... Problemy z prototypem:
http://www.defence24.pl/niemcy-pokojowa ... producenta

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2018, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Blohm&Voss , Thyssen... Niemcy raczej nie mają się tak naprawdę o co martwić....w przeciwieństwie do nas niestety.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2018, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
Problemy z prototypem:
Jeśli nie ma, to znaczy, że to nie prototyp. :rotfl:

U nas za to są problemy nawet z produkcją seryjna. :-?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2018, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Jeśli nie ma, to znaczy, że to nie prototyp

Ja wiem, że to miało być śmieszne, ale jakoś nie jest. Okręt istnieje, tylko nie został odebrany przez ichnią MW.
Stara Zientara napisał(a):
U nas za to są problemy nawet z produkcją seryjna

U nas jest jakaś produkcja seryjna? Jak zaczną robić kolejne Kormorany, to będzie.
Jeden już pływa i to jest dowód że jednak coś i nam się udaje (w tym wypadku stoczni, która go zbudowała).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2018, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
miało być śmieszne, ale jakoś nie jest.
Taka jest rzeczywistość. Z każdym prototypem w historii marynarek wojennych były mniejsze lub większe kłopoty. Czasem nawet parę lat poprawiania przez stocznię nie pomagało i okręt nigdy nie został odebrany. Rok poślizgu dla prototypu to nie jest na świecie nic wyjątkowego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2018, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Rok poślizgu dla prototypu to nie jest na świecie nic wyjątkowego.

Ależ tak, pełna zgoda! I na świecie i u nas.
Powiedz to Colonelowi, który tutaj wyżej pisał, że program Kormorana ma rok opóźnienia...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2018, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
program Kormorana ma rok opóźnienia...
Bo ma. Kolejne jednostki zostały zamówione z rocznym opóźnieniem. A to spowoduje ich wyższą cenę, którą zapłacą oczywiście podatnicy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2018, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Bo ma. Kolejne jednostki zostały zamówione z rocznym opóźnieniem.

No ma, i co z tego? Skoro to normalne z prototypami, to chyba nie ma się co czepiać?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Normalne jest, że prototyp jest odbierany z opóźnieniem. Bo zawsze znajdą się jakieś niedociągnięcia i poprawki. Choćby to, że po realizacji zamawiający chce przenieść jakiś pulpit z lewej na prawą, bo tak wygodniej. Czym bardziej prototypowo, tym więcej.

Ale kolejne jednostki zamawia się według harmonogramu, nie czekając na wyniki prób prototypu. Gdyby było zgodnie z harmonogramem, to nie trzeba byłoby płacić stoczni za zamrożone oprzyrządowanie do produkcji. A przede wszystkim byłyby już co najmniej dwa gotowe kadłuby. I kolejne jednostki wchodziłyby do służby w niewielkich odstępach czasu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 00:12 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
kolejne jednostki zamawia się według harmonogramu, nie czekając na wyniki prób prototypu.

A co w przypadku gdy prototyp wykazuje jakieś wady. Tak jak ten niemiecki??. Czy zamawianie bez zakończonych prób prototypu nie wiąże się z koniecznością kosztownych przeróbek po zwodowamiu kolejnych kadłubów.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Czy zamawianie bez zakończonych prób prototypu nie wiąże się z koniecznością kosztownych przeróbek po zwodowamiu kolejnych kadłubów.
W samych kadłubach rzadko jest coś prototypowego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pisałem o roku bo to rok. A niedawno zdymisjonowany agent robił swój sukces z finału budowy, do której (na szczęście) ten nierząď ręki nie przyłożył.
Ale Ty Tomku jakąś obsesyjkę masz...?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Ale Ty Tomku jakąś obsesyjkę masz...?

Nie lubię niekonsekwencji :-P
Stara Zientara napisał(a):
Ale kolejne jednostki zamawia się według harmonogramu, nie czekając na wyniki prób prototypu.

Z tym to chyba jest jednak różnie. Jak czytam od dawna o różnych programach i budowach okrętów w różnych krajach, to widzę, że nie jest różowo. Oczywiście u nas opóźnienie z podpisaniem umowy na kolejne Kormorany to porażka, zgoda. Ale jednak podpisano i czekamy co dalej.
Przykład niemiecki pokazuje, że kłopoty są wszędzie, nawet w "solidnych" Niemczech.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Są kłopoty a w każdym razie bywają. U nas jakby większe... I to nie od dziś i nie od 2 ani 10 lat.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 12:20 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Co najmniej od stu lat kompletnie nie wiadomo, jaką marynarką wojenną powinna Polska dysponować. Nie jest to kamyczek w tych czy innych rządzących, lecz takie a nie inne położenie geograficzne i geopolityczne oraz wynik potencjału ludnościowego i przemysłowego. Chyba nikt nigdy nie robił na Polskę inwazji morzem, nawet Szwedzi (no ponoć kiedyś Wikingowie w czasach przed Mieszkiem).


Ostatnio edytowano 19 sty 2018, o 12:26 przez 666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 12:22 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
666 napisał(a):
Chyba nikt nigdy nie robił na Polskę inwazji morzem

Zgadnij dlaczego.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 12:50 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
W samych kadłubach rzadko jest coś prototypowego.

Kadłub to nie tylko pusta skorupka. To również setki ścianek, grodzi, podestów, postumentów, zamocowań, zawieszeń, rurociągów, itp. Z których każda/większość może mieć wpływ na przyszłe poprawne funkcjonowanie jednostki. Moim zdaniem lepiej zakończyć wszystkie próby na jednym niż żmudnie przerabiać w wyprodukowanych ""zgodnie z harmonogramem"".
Ale to tylko moje zdanie.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 13:00 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
vaginal napisał(a):
Zgadnij dlaczego.
Elementarne, Watsonie: wystarczyła targowica, P0 i R. Thun.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 13:02 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Elementarniejsze Szerloku.
Morza mało było.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 326 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL