Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 23:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sty 2018, o 13:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
vaginal napisał(a):
Cytuj:
666 napisał(a):
Chyba nikt nigdy nie robił na Polskę inwazji morzem
Zgadnij dlaczego.
v

A Duńczyki co Hel wzięli?
A zgadnita dlaczego ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Tak na marginesie...

http://www.portalmorski.pl/stocznie-sta ... we-francji

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Ale to tylko moje zdanie.
Doceniam.

PS. Posiadam tytuł mgr inż. budowy okrętów. Projektowałem m.in. polski okręt Kontradmirał X. Czernicki i syryjski Al Assad. I robiłem to w stoczni, która teraz zbudowała Kormorana. ;)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 13:35 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Projektowałem m.in. polski okręt Kontradmirał X. Czernicki i syryjski Al Assad.

No popatrz. :rotfl: A mię oszukiwali że Kontradmirał to przebudowany kadłub stacji demagnetyzacyjnej którego ruskie nie odebrali z (podobno) powodu szeregu wad,.
Ćóś więcej na temat Al Assada????. Bo znów się okaże że to barka z Płocka

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Kontradmirał to przebudowany kadłub stacji demagnetyzacyjnej którego ruskie nie odebrali z (podobno) powodu szeregu wad,.
Oszukali cie okrutnie. Ruskie go rzeczywiście nie odebrali, ale z powodu braku kasy. Osiemnaście wcześniejszych odebrali bez problemu (za ruble transferowe :( ). Ja projektowałem prototyp (wtedy nazywał się "projekt 130"). I nie był to kadłub, ale gotowa jednostka, która została potem adaptowana do potrzeb PMW.
Załącznik:
20180119_134801.jpg
20180119_134801.jpg [ 400.9 KiB | Przeglądane 3707 razy ]


"Al Assad" to transportowiec desantowy - 7500 ton, 116 m długości.
Załącznik:
20180119_134930.jpg
20180119_134930.jpg [ 410.92 KiB | Przeglądane 3707 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 14:24 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
I nie był to kadłub, ale gotowa jednostka, która została potem adaptowana do potrzeb PMW.

Jednostka została wybudowana w Stoczni Północnej w Gdańsku. Umowę na przebudowę kadłuba nieodebranej przez kontrahenta radzieckiego stacji demagnetyzacyjnej projektu "130" Marynarka Wojenna podpisała w marcu 2000 roku.
Znaczy, nadal oszukują????

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
nadal oszukują??
Przebudowana została rufa, na której znajdowała się ładownia z kablami do magnetyzacji i pokładówka z dźwigiem, usunięto generatory prądu demagnetyzującego oraz dodano gruszkę dziobową, więc kadłub też trochę przebudowano.

Znaczy oszczędzają na prawdzie. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Porównać możesz sam:

projekt 130/Bereza:
Załącznik:
1375245_10202590158538168_397675638_n.jpg
1375245_10202590158538168_397675638_n.jpg [ 144.86 KiB | Przeglądane 3674 razy ]


projekt 890/Małż:
Załącznik:
TZ Kontradmirał X Czernicki c.jpg
TZ Kontradmirał X Czernicki c.jpg [ 408.77 KiB | Przeglądane 3674 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
666 napisał(a):
Watsonie: wystarczyła targowica, P0 i R. Thun

Pragnę zauważyć, że targowicę poparła większość episkopatu z prymasem na czele.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 16:15 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Ja projektowałem prototyp (wtedy nazywał się "projekt 130")

Znaczy, Ty też oszczędzasz na prawdzie.
Okręty projektu 130 (w kodzie NATO: Bereza) zostały zaprojektowane pod koniec lat 70. w biurze konstrukcyjnym Stoczni Północnej w Gdańsku we współpracy z ZSRR

Jak więc mogłeś w 1982 roku ( data z załączonej fiszki) projektować prototyp który zaprojektowano znacznie wcześniej??
Do tego we współpracy z ZSRR??? Fuj

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Okręty projektu 130 (w kodzie NATO: Bereza) zostały zaprojektowane pod koniec lat 70. w biurze konstrukcyjnym Stoczni Północnej w Gdańsku we współpracy z ZSRR
Podaj źródło tego kłamstwa.

PS. Pierwsza jednostka projektu 130 została zwodowana 31 stycznia 1984 roku.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojtek obdarz klamców tym czym ja, nie będziesz tracił czasu na prostowanie bzdur.
Albo chociaż nie wyciągaj mi tego w cytatach.
Fali nie ma, a rzygać mi się chce. Szkoda obiadu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 18:24 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Podaj źródło tego kłamstwa.

Co najmniej kilka

Geneza okrętu datuje się na przełom lat 70. i 80. XX wieku, kiedy w gdańskiej Stoczni Północnej zaprojektowano pływające stacje demagnetyzacyjne dla ZSRR. Jednostki te otrzymały oznaczenie projektowe 130, zamówienie dla wschodniego sąsiada opiewało na osiemnaście sztuk, dodatkowo jedną zamówiła także Bułgaria. Okręty wchodziły do służby w latach 1984 – 91, jednak ostatnia pozostała w stoczni –

http://www.defence24.pl/sily-zbrojne/ok ... -czernicki

Po okręcie oprowadzał nas oficer artylerii okrętu i , który powiedział nam , że okręt powstał nieco z przypadku, w celu wykorzystania gotowego kadłuba
pływającej stacji demagnetyzacyjnej projektu 130 . Okręty projektu 130 (w kodzie NATO: Bereza ) zostały zaprojektowane pod koniec lat 70. w biurze konstrukcyjnym
Stoczni Północnej w Gdańsku we współpracy z ZSRR z przeznaczeniem dla marynarki ZSRR.


http://atenyzs.pl/materialy/2016/ORP_reportaz.pdf

Okręt powstał nieco z przypadku, w celu wykorzystania gotowego kadłuba pływającej stacji demagnetyzacyjnej projektu 130. Okręty projektu 130 (w kodzie NATO: Bereza) zostały zaprojektowane pod koniec lat 70. w biurze konstrukcyjnym Stoczni Północnej w Gdańsku we współpracy z ZSRR z przeznaczeniem dla marynarki ZSRR.
https://pl.wikipedia.org/wiki/ORP_Kontr ... _Czernicki
Identyczne dane są na oficjalnej stronie MW. Nie mogę jednak ich tak na szybko odszukać. Zalinkuję gdy znajde

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zapewne pod koniec lat 70 sformułowano założenia techniczno-taktyczne do projektu. Potem złożono zamówienie i rozpoczęto projektowanie (1980-81? - przecież wiadomo, że jeszcze kilka komisji musiało się wypowiedzieć). Najpierw projekt wstępny, następnie techniczny, a w końcu projekt warsztatowy (1982). Rysunki, których fragmenty pokazałem, są rysunkami warsztatowymi i według nich stocznia wykonywała poszczególne sekcje. Rozpoczęcie obróbki blach zimą 1982/83, położenie stępki wiosną/latem 1983 i wodowanie w styczniu 1984. Wszystko się zgadza.

Gotowy kadłub można porównać z gotowym domem - brak mebli i mieszkańców. Przeróbka gotowego domu do innych celów to "drobiazg". Na przykład zmiana warsztatu krawieckiego na knajpę - według ciebie pewnie zajmuje 2-3 dni.

PS. Wypociny jakichś dziennikarzy i pseudofachowców z wiki nie są dla mnie żadnym autorytetem. Szczególnie, że w czasie powstawania prototypu pracowałem w Stoczni Północnej.

PS2. W dziedzinie, na której się znasz zawodowo, też dziennikarze nigdy się nie mylą? A w tekstach o żeglarstwie też zawsze piszą bez błędów merytorycznych?

BTW. Jak się dobrze przyjrzeć, to w podanych źródłach wyraźnie widoczne jest przepisywanie od poprzednika. :D

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 18:59 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Na przykład zmiana warsztatu krawieckiego na knajpę - według ciebie pewnie zajmuje 2-3 dni.

Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i bez przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...

Sorry Jaromir że użyłem Twego motta. Nie szło inaczej.

Stara Zientara napisał(a):
Jak się dobrze przyjrzeć, to w podanych źródłach wyraźnie widoczne jest przepisywanie od poprzednika. :D

Jeśli daty tych publikacji pochodzą z zakresu minionego to nie śmiałbym nawet podejrzewać nieprawdy :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stara prawda.
Nie podchodzić do konia z tyłu...

:rotfl:

EOT

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 19:21 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Colonel napisał(a):
Fali nie ma, a rzygać mi się chce. Szkoda obiadu.

Nie pij tyle. Zdrowiej :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2018, o 20:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Nie pije. Nie musi.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2018, o 14:03 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
666 napisał(a):
Bogdan Matowski napisał(a):
W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, w mesie przy wódce
Niektórym to trudno dogodzić: mieliśmy przed wojną aż cztery niszczyciele (i do tego niezłą flotę o.p.) - podobno źle, bo były łatwym celem dla Kriegsmarine (choć to Luftwaffe zniszczyła Wichra i Groma).
Dziś nie mamy niszczycieli (do tego fatalne o.p.)- no to też źle, bo nie mamy łatwego celu dla Bałtijskowo Fłota czy innych rakiet z Kaliningradu :twisted:
Od dziesiątek lat wojny wygrywają samoloty, nie okręty (nawet biorąc pod uwagę Falklandy/Malwiny) :oops:.


Tylko tytułem uzupełnienia o dużych okrętach nawodnych PMW przed wojną.
W 1939 PMW miała następujące niszczyciele:

- ORP Wicher (Chantiers Navals Blainville, typ Bourrasque, 1930 r.);
- ORP Burza (ditto, 1932 r.);
- ORP Grom (Samuel White, Cowes, 1937 r.);
- ORP Błyskawica (ditto, 1937 r).

W nawiasach - stocznie i daty podniesienia bandery PMW.

Godne uwagi jest to, że wówczas okręty te zaliczały się do bardzo nowoczesnych, a Grom i Błyskawica - do najnowocześniejszych jednostek swojej klasy.
Jakkolwiek były to niszczyciele, a wg ówczesnej nomenklatury - kontrtorpedowce, to np. Niemcy uważali, że są to krążowniki torpedowe (Torpedokreuzer)

Natomiast skuteczność lotnictwa w zwalczaniu okrętów została dowiedziona już w czasie wojny.

________________________
Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2018, o 17:54 
*** Ban ***

Dołączył(a): 12 maja 2016, o 17:13
Posty: 15
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
waliant napisał(a):
program Kormorana ma rok opóźnienia...
Bo ma. Kolejne jednostki zostały zamówione z rocznym opóźnieniem. A to spowoduje ich wyższą cenę, którą zapłacą oczywiście podatnicy.

W tym wypadku dodatkowe - ogromne - koszty poniosła Remontowa i nie miało to wpływu na cenę bo ta była uzgodniona wcześniej a jakakolwiek próba zmiany dałaby pretekst do ulokowania zamówienia gdzie indziej.
Co skończyłoby się kolejnym Gawrono-Ślązakiem.
Co najśmieszniejsze, to roczne opóźnienie nie wynika z jakichś wad i usterek Kormorana tylko braku drożności w Marwoju. Tak dawno nie odbierali żadnego nowego okrętu, że utracili zdolność przeprowadzania odbiorów.
Z jednej strony Marynarka się sypie ze starości a z drugiej działa stare prawo, że najbezpieczniej jest nic nie robić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2018, o 18:11 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Babcia_Kundzi, zmień proszę awatara. Te niezbyt kształtne półdupki w połączeniu z ""Nie daję"" i częścią nicka ""Babcia"" nasuwają pytanie. Czy Owsiak by chciał nawet gdyby Babcia była skłonna dawać. :oops:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2018, o 18:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 12 maja 2016, o 17:13
Posty: 15
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
666 napisał(a):
Watsonie: wystarczyła targowica, P0 i R. Thun

Pragnę zauważyć, że targowicę poparła większość episkopatu z prymasem na czele.

Czy to powód do chwały dla Targowicy, Prymasa albo Thun? Targowica to Targowica nawet jeśli Król Najjaśniejszej do niej przystąpi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2018, o 21:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Tymczasem z braku nowego wraca stare...
http://www.defence24.pl/wiadomosci/marynarka-reanimuje-stare-zdolnosci-zapalniki-do-bomb-glebinowych-pilnie-poszukiwane
defence24.pl napisał(a):
Jak na razie nie opublikowano żadnych wymagań odnośnie poszukiwanych zapalników. Prawdopodobnie chodzi więc o elementy okrętowych bomb głębinowych wzór B-1/B-2, które były na wyposażeniu polskich okrętów zwalczania okrętów podwodnych. „Były”, ponieważ w tej chwili jedynymi okrętami, które tak naprawdę posiadają na stałe zamontowane zrzutnie i pochylnie dla bomb głębinowych to: korweta ZOP ORP „Kaszub” oraz …. niszczyciel – muzeum ORP „Błyskawica”.

Zobaczycie, jeszcze będą holownikami wyciągać Błyskawicę na Zatokę, żeby można było poćwiczyć :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 21:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Do poczytania i przemyślenia:
http://www.defence24.pl/marynarka-wojenna-rp-spor-o-plany-zamiast-realnej-odbudowy-opinia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2018, o 10:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dzwon już jest...
Załącznik:
dzwon_slazak.jpg
dzwon_slazak.jpg [ 48.5 KiB | Przeglądane 3323 razy ]

... ale prace nad "resztą" wyhamowały :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 23:26 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
niemoc decyzyjna, czy brak technicznych możliwości naprawy?
http://www.defence24.pl/dlaczego-nie-naprawiono-orp-orzel-cztery-lata-remontu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 23:46 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
_jp_ napisał(a):
niemoc decyzyjna, czy brak technicznych możliwości naprawy?
http://www.defence24.pl/dlaczego-nie-naprawiono-orp-orzel-cztery-lata-remontu

z komentarzy
Może po prostu niepotrafimy wyremontowac okrętu podwodnego rosyjskiej produkcji? Może nie mamy dokumentacji a Nasze stocznie nie mają technologii i kompetencji w tym zakresie? Przecież nie zlecimy tych prac Rosji ani nie kupimy od nich potrzebnych cze ści i agregatów.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2018, o 04:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Nasze stocznie nie mają technologii i kompetencji
Ale obiecują, że własne wybudują...
Jednorazowe? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2018, o 08:32 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Bombel napisał(a):
Nasze stocznie nie mają technologii i kompetencji
Ale obiecują, że własne wybudują...
Jednorazowe? :rotfl:

Jednorazowe. Technologie czy kompetencje :roll:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2018, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Stara Zientara napisał(a):
Bombel napisał(a):
Nasze stocznie nie mają technologii i kompetencji
Ale obiecują, że własne wybudują...
Jednorazowe? :rotfl:
Czy to stocznie obiecywały, czy ktoś w ich imieniu? Po za tym technologię i projekt oraz znaczną część wyposażenia mieliśmy kupić w ramach całosciowego kontraktu. Tak jak to uczyniono w kilku krajach.
Tyle, że tam wszędzie polityka obronna i gospodarcza jest przewidywalna i stabilna.
A po za tym pytanie zasadnicze PO CO NAM OKRĘTY PODWODNE?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 225 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL