Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 06:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 gru 2017, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ins napisał(a):
Nie ma to żadnego znaczenia. Posiadacz jakiegoś flepa z krajów gdzie jest ponoć bezpatencie będzie tak samo gównianym skipperem jak posiadacz flepa z kraju gdzie do prowadzenia jachtu o Lc ponad 7,5 m flep jest potrzebny, jeśli nie będzie aktywnie żeglować.




Nie zgadzam sie ! Po kursie żeglarz umie obsługiwac windę kotwiczną a to jest kluczowe :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Micubiszi napisał(a):
Po kursie żeglarz umie obsługiwac windę kotwiczną a to jest kluczowe

Elektryczną ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 09:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Micubiszi napisał(a):
Nie zgadzam sie ! Po kursie żeglarz umie obsługiwac windę kotwiczną a to jest kluczowe

Dość prosta czynność ale nieosiągalna dla ciebie.... miszczu od kotwiczenia za pomocą wjeżdżania kilem w płycizny.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 13:06 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
O! Następny filozof od siedmiu boleści.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:10 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
"armatorem" jest (Kodeks Morski art. 7.) wynajmujący jacht (zwany powszechnie "czarterobiorcą").


Bardzo interesująca wykładnia. Zapewne potrafisz ją uzasadnić?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
Bardzo interesująca wykładnia. Zapewne potrafisz ją uzasadnić?
Tak jest napisane w Kodeksie Morskim. Choć językiem prawniczym.

Kodeks Morski napisał(a):
Art. 7.
Armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim
własnym lub cudzym.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:19 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Art. 7.
Armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim
własnym lub cudzym.

A co znaczy uprawiać we własnym imieniu żeglugę?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Seagrams napisał(a):
co znaczy uprawiać we własnym imieniu żeglugę?


Hmmm...

Ja bym to rozumiał tak - ja płynę - ja dowodzę tam - więc ową żeglugę uprawiam we własnym imieniu jako ja.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
A co znaczy uprawiać we własnym imieniu żeglugę?
W żeglarstwie rekreacyjnym (a o takim tu mówimy) należy rozumieć zorganizowanie rejsu. Czyli armator = organizator, czyli ten, który czarteruje jacht od właściciela lub operatora.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:37 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Czyli armator = organizator, czyli ten, który czarteruje jacht od właściciela lub operatora.

Niestety, nie jest tak jak twierdzisz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Waldi_L_N napisał(a):
- Na druku Karty rejsu ze strony Wielkopolskiego OZŻ na końcu jest adnotacja:
W dniu zakończenia rejsu wysłać do:
(...)
3. Komisji Kapitanów PZŻ w Warszawie ul. Chocimska 14
bury_kocur napisał(a):
Oni tam się jeszcze mieszczą ?
Oni się nie mieszczą nigdzie, bo ich nie ma. Komisja Kapitanów PZŻ nie istnieje od wielu, wielu lat.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Seagrams napisał(a):
A co znaczy uprawiać we własnym imieniu żeglugę?

To znaczy uprawiać ją nie w imieniu innej osoby (fizycznej czy prawnej). Jeśli zatrudni Cię firma (albo imć pan Malinowski) jako skipera - nie uprawiasz żeglugi we własnym imieniu. Jeśli robisz to sam dla siebie (prywatnie czy jako przedsiębiorca) - robisz to we własnym imieniu.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
Niestety, nie jest tak jak twierdzisz.
Podstawa prawna albo jakaś porządna interpretacja?
Tylko nie pisz, że tak Ci się wydaje... ;)

http://www.czernis.pl/public/mypic/Arty ... rmator.pdf

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:52 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Jeśli robisz to sam dla siebie (prywatnie czy jako przedsiębiorca) - robisz to we własnym imieniu.


Czyli chcesz powiedzieć, że pan Kowalski, który ma patent i wystarczające środki finansowe, aby wyczarterować sobie od jacht morski na tydzień, automatycznie staje się jego armatorem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Seagrams napisał(a):
Czyli chcesz powiedzieć, że pan Kowalski, który ma patent i wystarczające środki finansowe, aby wyczarterować sobie od jacht morski na tydzień, automatycznie staje się jego armatorem?
To nie ja chcę to powiedzieć. Tak mówi obowiązujące prawo (Kodeks Morski). BTW: nie musi mieć patentu. Może wynająć skipera, który będzie powoził... :D

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:14 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Tak mówi obowiązujące prawo (Kodeks Morski).


Wskaż proszę, który paragraf Kodeksu Morskiego mówi, że czarterujący z chwilą podpisania umowy czarterowej staje się automatycznie armatorem, ze wszystkimi skutkami prawnymi z tego faktu wynikającymi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A przeczytałeś wyjaśnienie z podanego przeze mnie linku?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Seagrams napisał(a):
Wskaż proszę, który paragraf Kodeksu Morskiego mówi, że czarterujący z chwilą podpisania umowy czarterowej staje się automatycznie armatorem, ze wszystkimi skutkami prawnymi z tego faktu wynikającymi?

Umowa najmu jachtu jest tak powszechnie, jak błędnie, zwana umową czarteru. I nie ma nic wspólnego z czarterem wg KM. Czarter wg KM to wynajęcie całości lub części przestrzeni ładunkowej statku. "Czarter bez załogi" to oksymoron. Dlatego szukanie takiego paragrafu nie ma sensu. My jachty de iure "wynajmujemy" (umowa najmu - KC) albo bierzemy w używanie (umowa użyczenia - KC).
A o tym, że wynajmujący (który uprawia żeglugę we własnym imieniu) staje się armatorem - mówi wprost art. 7. :cool:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:49 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A o tym, że wynajmujący (który uprawia żeglugę we własnym imieniu) staje się armatorem - mówi wprost art. 7.


Dziękuje. Nie mam więcej pytań.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 13:19 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Seagrams napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A o tym, że wynajmujący (który uprawia żeglugę we własnym imieniu) staje się armatorem - mówi wprost art. 7.


Dziękuje. Nie mam więcej pytań.


Jeśli chodzi o jachty morskie, to w polskim prawie morskim występują trzy ważne pojęcia: właściciel, armator i czarterujący. Właścicielem jest osoba fizyczna lub prawna, która posiada tytuł własności jachtu. Właściciel może być armatorem jachtu, ale często bywa, że nim nie jest. Właściciel może na podstawie umowy przekazać we władanie swój jacht innej osobie fizycznej lub prawnej, która będzie we własnym imieniu uprawiała nim żeglugę morską. Ta osoba to armator. Każdy jacht morski, z wyjątkiem jednostek o długości nie przekraczającej 5 m, które nie uprawiają żeglugi poza wodami terytorialnymi Polski, powinien być zarejestrowany i posiadać dokument rejestracyjny. Jest nim certyfikat jachtowy lub certyfikat okrętowy. W dokumencie rejestracyjnym napisane jest, kto jest właścicielem, a kto armatorem jachtu. Armator w ramach prowadzonej działalności wynajmuje Wojtkowi Bartoszyńskiemu za opłatą na tydzień jacht (a w przypadku Seagramsa - czarteruje) i Wojtek Bartoszyński jest czarterującym, a nie armatorem, mimo że żegluje sobie kiedy chce i dokąd chce (oczywiście zgodnie z zapisami w umowie czarteru). Tak to w wielkim skrócie i w dużym uproszczeniu wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Seagrams napisał(a):
w polskim prawie morskim występują trzy ważne pojęcia: właściciel, armator i czarterujący.
A możesz wskazać akt prawny wprowadzający pojęcie "czarterującego" do polskiego prawa (nie w znaczeniu "wynajmujący przestrzeń ładunkową", a w znaczeniu wynajmujący jacht)?
Seagrams napisał(a):
[...] działalności wynajmuje Wojtkowi Bartoszyńskiemu za opłatą na tydzień jacht (a w przypadku Seagramsa - czarteruje) i Wojtek Bartoszyński jest czarterującym
to chyba Ty, bo ja raczej "wynajmującym"... :lol:
Seagrams napisał(a):
Tak to w wielkim skrócie i w dużym uproszczeniu wygląda.
Nie. Wygląda to tak jak art. 7 KM opisuje.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 18:56 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Teraz wiadomo dlaczego firmy czarterowe zastrzegają że wszelkie sprawy sporne rozstrzygane są przed sądem miejscowym i nie chcą uznawać tłumaczenia umowy po polsku lub na inne donga nie zgłoszone, w momencie rejestracji biznesu, za obowiązujące.
Krótko mówiąc w razie czego, to nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobisz?


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 19:46 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Seagrams napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
"armatorem" jest (Kodeks Morski art. 7.) wynajmujący jacht (zwany powszechnie "czarterobiorcą").
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A o tym, że wynajmujący (który uprawia żeglugę we własnym imieniu) staje się armatorem - mówi wprost art. 7.


Wojtku Bartoszyński, chętnie odpowiem na nurtujące Ciebie pytania, jeśli Ty najpierw podejmiesz próbę przekonania mnie do prawdziwości tych dwóch zdań, które wcześniej byłeś uprzejmy napisać. Nie musisz się śpieszyć. Wesołych Świąt.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 20:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A możesz wskazać akt prawny wprowadzający pojęcie "czarterującego" do polskiego prawa (nie w znaczeniu "wynajmujący przestrzeń ładunkową", a w znaczeniu wynajmujący jacht)?


Kodeks Morski na który się powołujesz.

Art. 4. Do statków morskich używanych wyłącznie do celów naukowobadawczych,
sportowych lub rekreacyjnych stosuje się Kodeks morski z wyjątkiem
przepisów o przewozie ładunku lub pasażerów oraz przepisów o awarii wspólnej
.
Co oznacza, że nie interesują nas artykuły w części
Cytuj:
TYTUŁ VI
Umowy
DZIAŁ I
Przewóz ładunku


Olać można też zapisy w
Cytuj:
DZIAŁ II
Przewóz pasażerów


Ale zaryzykuję stwierdzenie że

Cytuj:
DZIAŁ III
Czarter na czas


Pozostaje w obszarze naszego zainteresowania.
I co najistotniejsze wyraźnie jest tam rozgraniczona funkcja właściciela jachtu = armatora od czarterującego.
Ale pierwszy artykuł ogranicza zastosowanie tego Działu do
Art. 188. § 1. Przez umowę czarteru na czas armator zobowiązuje się za
wynagrodzeniem oddać czarterującemu do dysponowania statek obsadzony załogą na oznaczony czas albo na okres jednej lub kilku następujących po sobie podróży w celu
określonym umową.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 23 gru 2017, o 20:16 przez ins, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 20:12 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
ins, spokojnie. Daj się wykazać wiedzą Wojtkowi Bartoszyńskiemu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przecież już się wykazał, tylko zrozumieć nie potrafisz.

Czarter jest to wynajęcie statku z załogą, czy de facto wynajęcie przestrzeni ładunkowej. Czyli w czarterze z załogą wynajmujący nie staje się armatorem. Jest to przypadek niemal wszystkich polskich żaglowców i dużych jachtów.

Tzw. "czarter bez załogi" (ang. bare boat charter) jest według naszego prawa wynajęciem całego statku wraz z przejęciem obowiązków armatora.

Zapominasz o tym, że przepisy zawsze są opóźnione w stosunku do realnego życia. Kodeks morski był napisany dla żeglugi zawodowej dużymi statkami. Wielokrotne próby wyłączenia jachtów spod jego jurysdykcji jak dotąd nie przyniosły skutku. Efekt jest jaki jest, ale nie znaczy to, ze można sobie interpretować polskie przepisy tak, jak to działa w innych krajach. Bo potem można się baaardzo zdziwić w sądzie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 23:14 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
całego statku wraz z przejęciem obowiązków armatora.

W zakresie opisanym w umowie czarteru.
W polskich umowach często jest odniesienie do Kodeksu Morskiego ale np. w tej typowej umowie greckiej nic o tamtejszym jakimś kodeksie nie ma.
http://www.easysailing.gr/en/faq/general-sailing

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2017, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
W polskich umowach
O takich mówimy. Bo mówimy o interpretacji pojęcia "armator" w Polsce.

ins napisał(a):
w tej typowej umowie greckiej
Znasz grecki kodeks morski? Może w ogóle jachtów nie dotyczy - to tylko jedno zdanie w naszym KM.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2017, o 01:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Stara Zientara napisał(a):
Tzw. "czarter bez załogi" (ang. bare boat charter) jest według naszego prawa wynajęciem całego statku wraz z przejęciem obowiązków armatora.

Bardzo odważna teza.
Nie jest to ani takie proste, ani tak oczywiste.

Cytuj:
Występować w swoim imieniu, oznacza działać w taki sposób, że prawa i obowiązki, ciężary i korzyści z czynności prawnych, z czynów i innych zdarzeń spadają bezpośrednio na osobę „występującą”, czyli że osoba ta staje się podmiotem stosunków prawnych.
Polska definicja armatora zatem nie obejmuje np. tego, kto podejmuje się zarządzaniem cudzym statkiem (szeroko przyjęta w międzynarodowym rynku żeglugowym tzw. „ship management”) i eksploatuje go („uprawia nim żeglugę”) jednak nie we własnym a cudzym imieniu. Zarządzający statkiem (ang. „ship manager”, „managing owner”) nie może zostać (w świetle Art. 7 km) armatorem. Działa on bowiem, ex contractu, zawsze i wyłącznie w imieniu i na rzecz armatora statku. W tym zakresie, wszystkie umowy o zarząd statkiem są rygorystycznie podobne (zob. np. BIMCO – „Shipman 98 - Standard Ship Management Agreement”).


Załączniki:
Definicja armatora.pdf [643.18 KiB]
Pobrane 100 razy

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2017, o 01:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
Bardzo odważna teza.
Taaak?
Znajdź mi w kodeksie morskim przepis, który mówi o takim czarterze.

Polski Kodeks Morski jest prawem ułomnym i nie przystającym do współczesnej rzeczywistości. Ale niestety, obowiązuje. I uwzględnia: właściciela, armatora i czarterującego z załogą.

To jak wg Ciebie interpretować sytuację prawną czarterującego statek bez załogi w świetle Art. 7?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 571 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL