Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 cze 2018, o 02:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 338 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2018, o 14:33 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Wert23 napisał(a):
Bombel napisał(a):
Czy są to dane prawdziwe?????

Hmmm, raczej czy będą.
Z tej strony, o której wspomniałeś i dane byłeś łaskaw podać ale zapomniałeś o tym:
Future Products
The helicopter will be capable of flying at 220 Kmph; service ceiling of 6.5 Km and a range of 350 Km with 500 kg payload.

Jako żem w anglijskim mało znający korzystam z googletłumacza.
LUH został zaprojektowany i opracowany jako zamiennik śmigłowców Cheetah & Chetak obsługiwanych przez siły zbrojne Indian.

LUH to śmigłowiec nowej generacji w klasie 3 ton, wyposażony w najnowocześniejsze funkcje technologiczne, takie jak szklany kokpit z wielofunkcyjnymi wyświetlaczami (MFD) i napędzany pojedynczym silnikiem Turbo Shaft z wystarczającym marginesem mocy, aby sprostać wymagającym misjom na dużych wysokościach. LUH zaspokoi pojawiające się potrzeby w tej klasie śmigłowców w nadchodzących dziesięcioleciach.

Helikopter będzie mógł latać z prędkością 220 km / h; sufit serwisowy o wartości 6,5 km i zasięgu 350 km z ładownością 500 kg.
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA
Załoga 2 (Pilot i drugi pilot)
Maks. Ciężar własny 7718 funtów (3150 kg)
Typ silnika (pojedynczy) Pojedynczy silnik (ARDIDEN-1U)
WYDAJNOŚĆ
Max. speed @ SL 127 węzłów (146 mph, 235 km / h)
Prom z wewnętrznymi zbiornikami paliwa 310 mi (500 km)
Pułap usługi 21325 stóp (6500 m) 6,5 km
WYPOSAŻENIE MISJI / ROLI
System Auto Pilot Emergency Floatation System
Rescue Hoist Nosze i fotele pasażerskie
Zawiesia cargo System wyświetlacza montowanego na hełmie
Plecy
Udostępnij to :
WydrukowaćFacebookŚwiergotGoogle+Jeszcze
Ostatnio sprawdzony i zaktualizowany 31.01.2018
Skontaktuj się z nami | Opinia | Mapa witryny | Oceń swoje doświadczenie Zastrzeżenie | Skargi publiczne Narodowy Portal Indii | Krajowy portal usług głosujących | Zobowiązanie do rzetelności | Startup India
© To jest oficjalna strona internetowa firmy Hindustan Aeronautics Limited (HAL), przedsiębiorstwa państwowego o statusie Navaratna podległego Ministerstwu Obrony, rząd Indii
https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search

Zapewne chodzi Ci o sformułowanie będzie mógł latac. Na tychże samych stronach znajdziesz wyniki 2 opublikowanych już oblotów. Raczej nie mam powodów by je podważać, tym bardziej że:
- nie jestem fachowcem w tej dziedzinie,
-wcześniej pisałem: "" za pół roku, za dwa"" z dodatkiem ""będą??""

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Ostatnio edytowano 31 sty 2018, o 14:42 przez Bombel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Bombel napisał(a):
Pułap operacyjny (serwisowy) 6500 m


Pisałem o gołych danych? Ten pułap przy jakim payloadzie, prędkości poziomej /bo hovering nie pisali? ;)/ i długotrwałości lotu?

Gdybyś umiał przeczytać zalinkowane wykresy to zauważyłbyś, że to o czym piszesz jak najbardziej zgadza się z tymi wykresami. Powiem więcej jedna z wersji dobrze powyżej tych 6500, a nawet dobrze powyżej 7000 jak widać na pierwszym wykresie wykona zawis bez efektu bliskości ziemi! Z jednym pilotem, paliwem na 10 minut lotu, puściutka ale wykona. Oczywiście startując z jakiegoś wysoko położonego lodowca bo wznieść się na ten pułap z takim zapasem paliwa by wykonać zawis i wrócić z pracującym silnikiem już nie zdąży.

/wymontuj fotele, drzwi, gaśnice, pasy, wygłuszenia, intercomy, daj mniejszy akumulator, małą butlę tlenu chudemu pilotowi, zawieź na lodowiec do kotła pod Everestem parę beczek paliwa, wyczekaj bezwietrznej, a zimnej i z wysokim ciśnieniem pogody latem i powtarzasz lądowanie na Evereście o ile policzysz wszystko dobrze w obszarze, którego wykres nie obejmuje/

Gołe dane o niczym nie mówią. W weekend wybieram się z sąsiadem polatać, zasięg, i możliwą do zatankowania ilość paliwa poznamy dopiero jak zważymy nasz bagaż. Laptop, termos z herbatą, 2 litry coli i lustrzanka z obiektywami to godzina lotu mniej. Z samej masy troszkę mniej ale jest jeszcze kwestia balansu płatowca przedni tylny. /Sami też depniemy wagę ;) /

Im maszyna cięższa tym mniej czuła na pojedyncze kilogramy oczywiście, ale akurat w przypadku lekkiego śmigłowca chlejącego w stosunku do własnej masy paliwo jak smok w przypadku działań wymagających zawisu masa jest wybitnie istotna.

PS W twoim "tłumaczeniu" zasięg opatrzyli przynajmniej ładunkiem użytecznym - patrząc na jednostkowe spalanie silnika prawdopodobny. Ale nie próbuj go osiągnąć w locie na 5000 metrów na przykład bo się zdziwisz...


Ostatnio edytowano 31 sty 2018, o 14:45 przez Yigael, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2012, o 20:24
Posty: 1145
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel.
Number built 2 prototypes.
Zbudowano dwa prototypy. Przecież nikt nie neguje, że technika nie ma iść do przodu. Ten proces w wypadku statków powietrznych jest czasochłonny...Te dane to są założenia projektu, nie certyfikacji gotowego produktu do lotu.
Bombel napisał(a):
Całkiem serio. Oblatany w wojskowej wersji LUH, praktyczny pułap 6500 metrów, zasięg 350 km.
Bombel napisał(a):
LUH został zaprojektowany i opracowany jako zamiennik śmigłowców Cheetah & Chetak obsługiwanych przez siły zbrojne Indian.

LUH to śmigłowiec nowej generacji w klasie 3 ton, wyposażony w najnowocześniejsze funkcje technologiczne, takie jak szklany kokpit z wielofunkcyjnymi wyświetlaczami (MFD) i napędzany pojedynczym silnikiem Turbo Shaft z wystarczającym marginesem mocy, aby sprostać wymagającym misjom na dużych wysokościach. LUH zaspokoi pojawiające się potrzeby w tej klasie śmigłowców w nadchodzących dziesięcioleciach.


Na przyszłość dodaj proszę prototyp w fazie testów..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Przede wszystkim trzeba zrozumieć, że to zawsze coś za coś - zatankowany na maksymalny zasięg nie będzie miał udźwigu ani pułapu /póki nie wypali paliwa, jeśli będzie bił rekordy po wypaleniu połowy to nici z zasięgu/ zatankowany lekko i lecący bardzo wysoko nie będzie miał ani zasięgu ani udźwigu. Zatankowany tak by wykorzystać maksymalny udźwig nie będzie miał ani zasięgu ani pułapu dużego nie osiągnie. I na koniec taki szczegół, że pułap operacyjny czyli pułap przy prędkości poziomej gwarantującej najlepsze wznoszenie jest w przypadku zadań ratowniczych w górach znacznie mniej istotny niż pułapy zawisu z wykorzystaniem efektu bliskości ziemi i bez tego efektu - to podstawowe dane dla śmigłowca skądinąd.

A jakie dane prototypów podaje producent w materiałach marketingowych to chyba oczywiste.

Instrukcja użytkowania w locie to co innego. Poniżej link do poczciwej szkolnej Ceśki sprzęt dalece mniej skomplikowany w użytkowaniu i obliczeniach niż śmigłowiec. Po Polsku. Polecam ryc. 6-6 i następne... Tudzież rozdział o zużyciu paliwa i wykresy zużycia w funkcji wykorzystywanej mocy silnika... Tak w kwestii długotrwałości lotu i udźwigu możliwych na dzień dobry.

http://www.aeroklub.waw.pl/wp-content/uploads/2015/07/Cessna152.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 15:21 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Yigael napisał(a):
W twoim "tłumaczeniu" zasięg opatrzyli przynajmniej ładunkiem użytecznym - patrząc na jednostkowe spalanie silnika prawdopodobny. Ale nie próbuj go osiągnąć w locie na 5000 metrów na przykład bo się zdziwisz...

Marcinie i Wert23.
Tłumaczę po raz kolejny. Nie jestem fachmanem w tej dziedzinie i nie będę się specjalnie spierał kto ma rację. Opieram się na:
-oficjalnych danych ze strony inernetowej producenta
- oficjalnie potwierdzonych kilkuletnich danych stałego wykorzystywania przez Hindusów helikopterów Cheetal na lodowcu Siachen. Siachen to tak +- od 3600 do 5700 mnpm.
Helikopter Cheetal zabiera na pokład łącznie 5 osób przy zasięgu powyżej 600 km i czasie lotu do 3,5 godzin.
Wiertolot LUH jest/ma być następcą Cheetala. Znaczy, jest/ma być od niego lepszy.
I tyle.
gdyby taki obecny/przyszły LUH mógł być wykorzystywany w trakcie akcji ratunkowych....pomarzyć zawsze można.
Dalej z Wami fachowcami nie będę się spierał. Nie mam szans :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
gdyby taki obecny/przyszły LUH mógł być wykorzystywany w trakcie akcji ratunkowych

Ale nie będzie, bo tworzenie systemu za wiele milionów dolarów i jego kosztowne utrzymywanie, aby uratować jednego na kilka lat sensu nie ma. Taka jest prawda.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Bombel napisał(a):
Helikopter Cheetal zabiera na pokład łącznie 5 osób przy zasięgu powyżej 600 km i czasie lotu do 3,5 godzin.
Wiertolot LUH jest/ma być następcą Cheetala. Znaczy, jest/ma być od niego lepszy.
I tyle.


A Hinduski Cheetal to produkowana w Indiach na licencji... Aérospatiale SA 315B Lama z nowym również licencyjnym silnikiem Turbomeca TM 333-2M2 o wyższej mocy w stosunku do oryginału Turbomeca Artouste IIIB i ze szklanym kokpitem. Czyli wzmocniona maszyna, o której już tu pisaliśmy, że dzierży dumny rekord świata wysokości lotu śmigłowca 12,442 m i którą Pakistańczycy mają, a latać wolą Eurocopterami wysoko...

I tak się właśnie mają suche cyferki bez opisu do realiów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Yigael napisał(a):
którą Pakistańczycy mają, a latać wolą Eurocopterami wysoko...

Wolą czy muszą?. Pakistan i Indie toczą odwieczny spór własnie o lodowiec Siachen. Spór krwawy z licznymi ofiarami po obu stronach. Hindusi niezbyt chętnie podzielą się najnowszymi technologiami z Pakistanem. Właśnie z tej przyczyny.

Miałem chyba w 2013 roku okazję poznać amerykańskiego glacjologa (Polak z pochodzenia) który w ramach badań topnienia lodowców prowadził na Siachen jakieś badania. Łącznie z zakładaniem tymczasowych baz. Gdybym wiedział że taka dyskusja będzie się toczyć opytał bym go na okoliczność lotów nad lodowcem. Pakistańczycy nie pozwolili na dostęp do lodowca swoimi drogami. Ze strony Indii tylko loty helikopterami

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Bombel napisał(a):
Wolą czy muszą?


Wolą. Pakistan ma oryginalne francuskie Aérospatiale Lama - te od rekordu świata wysokości lotu śmigłowca 12,442 m. Tymczasem jak piszesz Hindusi mają i produkują ulepszoną wersję z silnikiem o większej mocy, a projektują maszynę jeszcze lepszą z silnikiem o mocy o 1/3 wyższej i... pułapem operacyjnym raptem 6500 metrów...

Pakistańczycy wolą latać wyżej maszynami o lepszych osiągach, które też mają - Eurocopterami. Takimi jak ten który na Evereście lądował. I z niejakim trudem, na raty, po jednym są w stanie dostarczyć ludzi na 4850 w takich warunkach pogodowych jak zimą panują w północnych Himalajach i "cito", tankując w najbliższej bazie wojskowej i wyrzucając co się da z maszyny w bazie u stóp góry...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2012, o 20:24
Posty: 1145
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel, powiedz mi o co Ty się spierasz, gdzie leziesz myślami? Quo vadis? Trylogię też czytałem ale Sienkiewiczem nie zostałem, także wyłuszcz mi to w prostych słowach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 18:53 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Wert23 napisał(a):
powiedz mi o co Ty się spierasz,

Hłe,hłe,
Bombel napisał(a):
Dalej z Wami fachowcami nie będę się spierał. Nie mam szans

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 20:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6182
Podziękował : 1296
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: --
Towarzyszu Wiesławie, może Wy sobie pomyślcie o tem jak o prędkości wypornościowej. Problem podobny.
A pokazałem maszynę która mogłaby kłopot rozwiązać. Akurat Huskie wymyslono dla marynarki, w górę latać nie musiał. Ale pół wieku wstecz osiągnął prawie 10 km, a bez przeróbek i cudowań... a gdyby dać mu nowszy silnik, dostosowany do wysokości?
Podobno nawet wznawiają tę zabytkową produkcję, bo mimo nieustającego postempu nic lepszego nie wymyślono w tzw. międzyczasie ;)

Ale to ktoś by musiał uznać że coś takiego jest po coś potrzebne, i zamówić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 20:58 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Ryś napisał(a):
Podobno nawet wznawiają tę zabytkową produkcję, bo mimo nieustającego postempu nic lepszego nie wymyślono w tzw. międzyczasie
Kumotrze partyjny.
W ramach samokrytyki egzekutywnej wyjaśnijcie mi zatem jedną rzecz.
Ale wpierwej przeczytajcie
Janusz Niedbała, menedżer Adama Bieleckiego, przekazał 34-latkowi i pozostałym ratownikom, że najbliżsi Tomasza Mackiewicza ruszyli z inicjatywą, by ponownie ruszyć na Nanga Parbat po niego. W poniedziałek 29 stycznia, tuż przed 10:00, przedstawiciele grupy utrzymali od Niedbały następującego smsa: "Informacja od Adama i chłopaków: są gotowi iść ratować Tomka. Muszą być spełnione 3 warunki: 1. Helikopter musi ich wysadzić na wysokości 6500-7000 metrów. 2. Pogoda musi sprzyjać. 3. To musi się wydarzyć w ciągu 24 godzin."
A teraz mówcie jak na spowiedzi.
a/ nie wiedzieli że takie cuda to tylko w Erze??
b/ wiedzieli że są takie możliwości.
c/ specjalnie postawili taki warunek ( wiedząc że niemożliwy do spełnienia)
d/ ""dzienwizja"" kłamie jak bura suka
e/ et cetera.
Mówcie towarzyszu, mówcie

https://sportowefakty.wp.pl/alpinizm/73 ... ly-jednak-

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6182
Podziękował : 1296
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: --
A pokazujem i objaśniam: już na wstępie akcji była taka myśl poruszona, a donosił ktoś że piloci są gotowi spróbować, jeśli będą warunki. Znaczy warunki korzystne.
Ile pomnę z woja, to sama temperatura może zmienić osiągalny pułap o kilometr. Pilot ma taką tabelę w instrukcji...
A tam, konkretnie, pod poziomem 6.000 m jest ściana, a ponad nią miejsce gdzie możliwy jest desant. I gdyby śmigłowiec zdołał tam dotrzeć, to oszczędziliby tego biegu pod górkę i wspinaczki. I sytuacja byłąby zupełnie inna.
Ale okazało się że nie zdołał, w warunkach jakie były.
I tyle wiemy...
A akcje śmigłowcem ponad te 6 km to wyczyn rzadki i nietypowy. O himalaizmie nie wiem, była kiedyś akcja na 6.400, a była sławna bo to sensacja i cud jednorazowy.
Na Alasce, McKinley (Denali) kilkakrotnie zrobiono loty na 6 km, uzywając tego samego śmigłowca co tu, znaczy eurokoptra w wersji wysokogórskiej. I też były to wyczyny ekstremalne, starannie a specjalnie przygotowywane. Z czego wynika że nie takie to proste jakby myślał.


Ostatnio edytowano 31 sty 2018, o 21:18 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Yigael
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2012, o 20:24
Posty: 1145
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Polski Himalaizm Zimowy 2016-2020 im. Artura Hajzera
29 stycznia o 08:32
KOMUNIKAT
W związku z pojawiającymi się informacjami nt. organizowanej kolejnej wyprawy poszukiwawczej informujemy, iż nikt z uczestników wyprawy poza kierownictwem wyprawy na K2 nie jest upoważniony do omawiania warunków, organizowania i przeprowadzania akcji ratunkowej i poszukiwawczej w masywie Nanga Parbat.
Na dzień dzisiejszy kierownictwo wyprawy nie widzi możliwości przeprowadzenia jakiejkolwiek akcji w masywie NP.



Za ten post autor Wert23 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:16 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Ryś napisał(a):
Ale okazało się że nie zdołał, w warunkach jakie były.

Ty zas mię ani pokazuj ani objasniaj. Ty ino wytłumacz to co ja nie wiem. Czyli daj odpowiedź na moje pytania.
Bo wszak spór idzie o to że ponoć aktualnie nie ma maszyn mogących podnieść kilkuosobową grupę wspinaczy ze sprzętem na taką wysokość

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6182
Podziękował : 1296
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: --
Nie ma. Przeliterować? :roll:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Yigael
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:22 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Wert23 napisał(a):
KOMUNIKAT

Znamy od dawna.
„Wiem, że trwają rozmowy ze stroną amerykańską, która dysponuje dronami bojowymi. To wielkie maszyny, które mogą wzbić się na taką wysokość. Są potężne, więc nie zdmuchnie ich wiatr. Zanim dotrze tam ekipa, mogą podać Tomkowi leki, sprawdzić jego stan za pomocą kamery. Ambasador Polski w Pakistanie powiedział mi, że Amerykanie są już na miejscu i czekają tylko na konkrety. Są gotowi pomóc choćby zaraz” – powiedział Witold Mackiewicz.
Uratowano Francuzkę i... cisza. Nikt nie był zainteresowany ciągiem dalszym?
http://nczas.com/wiadomosci/polska/ojci ... ch-dronow/

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2012, o 20:24
Posty: 1145
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel zaczynasz mnie wkurzać, zarzucasz, że ktoś nie czyta ze zrozumieniem, mam wrażenie, że to Ty właśnie tak postępujesz, manipulujesz cytatami...
To jest dalsza część wiadomości jaką zacytowałeś w temacie powtórnej akcji:
Akcja nie doszła jednak do skutku w ciągu 24 godzin. Wszystko przez fatalną pogodę na Nanga Parbat, gdzie wieje mocny wiatr i przechodzą burze śnieżne. Niski pułap chmur nie umożliwiłby również helikopterowi lotu na rzeczoną wysokość 6500-7000 metrów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:34 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9170
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3659
Otrzymał podziękowań: 1704
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Po co dyskutować z trollami?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6182
Podziękował : 1296
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: --
Bo nie tylko one czytają?
A sprawdziwszy na szybko: normalny pułap roboczy AS350B-3 wynosi 4.000 m, a była akcja na Annapurnie na wysokości 6.900.
A Mi-8/17 wersji nowszej pułap 4.500. (a wspomnianego antycznego Kaman Huskie 7.500...)

Transportowe drony amerykańskie, helikopterowe, a ponoć istnieją dwa, to bezzałogowa wersja Kamana K-max.
Oczywiście inna sprawa jakiś zrzut, tylko że mówimy o ofierze niezdolnej do ruchu, oślepionej, zaduszonej z obrzękiem. Gdyby nawet żył, potrzebny jest tam fizycznie ratownik, in person.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:49 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Wert23 napisał(a):
Bombel zaczynasz mnie wkurzać, zarzucasz, że ktoś nie czyta ze zrozumieniem, mam wrażenie, że to Ty właśnie tak postępujesz, manipulujesz cytatami...
At, nie nerwujsia. Szukam po prostu odpowiedzi na kilka pytań. Z prowadzonej tu dyskusji jak i doniesień prasowych nie idzie dojść do... konkretów
Wraz z Marcinem i Ryś-em raz udawadniacie że nie ma aktualnie maszyn zdolnych do tak wysokich lotów,by zaraz zacytować
Wert23 napisał(a):
Niski pułap chmur nie umożliwiłby również helikopterowi lotu na rzeczoną wysokość 6500-7000 metrów.

I nie mówi się tu o niemożności technicznej lecz o warunkach pogodowych
Rozmawiam też ze znajomymi. Padło np. pytanie. Jak w czasie kilkunastu godzin Francuzka, z takimi odmrożeniam, wycieńczona i chorobą wysokościową, pokonała zejście ca 1200 metrów w dół posuwając się (uwaga, cytat z doniesień) z prędkością 20 m/ godz.
Nie pytam złośliwie, nie mogę tylko pewnych rzeczy zrozumieć.
Pytajcie a bedzie wam odpowiedziane. Albo i nie

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:51 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Colonel napisał(a):
Po co dyskutować z trollami?

Dlatego nie prowadzę dyskusji z tobą

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Bombel napisał(a):
...


wp.pl, Najwyższy Czas, drony...

Z tym sokiem z gumijagód i eliksirem Gallów miałem rację...

A może Popeye i szpinaku mu dać? Pomysłowy Dobromir? Zaczarowany ołówek?

JPRDL...



Za ten post autor Yigael otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6182
Podziękował : 1296
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: --
Bombel napisał(a):
Padło np. pytanie. Jak w czasie kilkunastu godzin Francuzka, z takimi odmrożeniam, wycieńczona i chorobą wysokościową, pokonała zejście ca 1200 metrów w dół posuwając się (uwaga, cytat z doniesień) z prędkością 20 m/ godz.
Nie pytam złośliwie, nie mogę tylko pewnych rzeczy zrozumieć.
Pytajcie a bedzie wam odpowiedziane. Albo i nie
Będzie Wam odpowiedziane, prostem żołnierskiem słowem.
Desperacko walcząc o życie jakoś zsuwała się w dół na d..., a uważając by nie polecieć :-?
Uruchom wyobraźnię :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:18 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 3960
Lokalizacja: ES
Podziękował : 245
Otrzymał podziękowań: 572
Uprawnienia żeglarskie: a po co
Ryś napisał(a):
Desperacko walcząc o życie jakoś zsuwała się w dół na d..., a uważając by nie polecieć
Uruchom wyobraźnię

Właśnie uruchomiłem i sprawdziłem czasy.
powyżej 170 metrów na godzinę. Dobry ślizg. Szczególnie w takim stanie.
Jak dla mnie OT. Odpowiedzi będę szukał gdzie indziej

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6182
Podziękował : 1296
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: --
Spróbuj sam, a zobaczysz. Jeszcze zima, lód znajdzie, wystarczy wycieczka w Tatry.
Nie zapomnij że trawersem, w huraganie, po ciemnicy. :roll:
Ja bym wolał połozyć siem i umrzeć spokojnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:16
Posty: 3286
Podziękował : 2213
Otrzymał podziękowań: 808
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
wp.pl, Najwyższy Czas, drony...

Z tym sokiem z gumijagód i eliksirem Gallów miałem rację...

Ale z dronami to ja byłem pierwszy w tym wątku ;)
MarekSCO napisał(a):
Powinni jeszcze bardziej zwielokrotnić opłaty za wspinanie i kupić... drony ;)
( Na wypadek, gdyby jednak kamikaze nie udało się wyszkolić na czas... )
W ogóle powinni coś z tym zrobić, żeby Himalaje były jak Alpy...
Ci Pakistańczycy w ogóle nieodpowiedzialni są...


Bombel napisał(a):
Odpowiedzi będę szukał gdzie indziej

A jakiej odpowiedzi chcesz ?
Że wiedzieli, ze jak znajdą Revol, to nie będzie możliwości kontynuowania akcji ?
Takiej odpowiedzi szukasz ?
Wiedzieli...

_________________
Не коптить собою небо, а гореть...
Marek Skoczylas - Takie forumowe dziwadełko. ( Istnieję naprawdę - jestem bytem biologicznym )
Uwaga! Jestem uparta gaduła! :D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 4496
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 953
Otrzymał podziękowań: 1009
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Sprzęt szczytowy jest:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... XNXSvnCtKA
Podobno i Sherpowie są w gotowości.
Drona zwiadowczego to i w Polsce można zamówić: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... msJtXNh45U. Również z kamerą termowizyjną.

Revol oświadczyła w sobotę, że szczyt zdobyli w czwartek: http://www.sport.pl/inne/7,64998,229628 ... cznik.html, a w piątek powiedziała, że „Czapkins” prawdopodobnie nie da rady schodzić.
Kontaktowała, bardzo jasno formułowała myśli (...) Został w szczelinie lodowej, dobrze osłonięty od wiatru, miał resztkę gazu i tyle. Elizabeth zabezpieczyła go, przykryła śpiworem http://www.se.pl/wiadomosci/swiat/nanga ... 38105.html lub pozostawiła zabezpieczonego w śpiwór w szczelinie (namiocie?) na wysokości ok 7280 m.n.p.m. (http://www.tvn24.pl) https://sport.tvn24.pl/inne,132/nanga-p ... 10672.html. Potwierdza to ratownikom Tomek, po zdobyciu szczytu, nie mógł już zejść. Myśleli o dotarciu do namiotu, który zostawili w ostatnim obozie, ale Tomasz nie mógł już tam dotrzeć. Doszli więc do szczeliny, aby się tam schronić. - powiedział dr Emmanuel Cauchy. http://www.sport.pl/inne/7,64998,229632 ... masza.html.
zostawiła go osłoniętego w lodowej jamie http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/na ... za/9zfbxrm
Francuzka przekazała ratownikom informacje na temat Tomasza Mackiewicza, którego, po zejściu ze szczytu, pozostawiła w szczelinie lub namiocie na wysokości około 7280 metrów nad poziomem morza. http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... ostry.html
Odezwał się jasnowidz, który zamiast odczytać co widzi, wydał swoją prywatną opinię...
http://www.se.pl/wiadomosci/swiat/jasno ... 38414.html.

A co, jeśli on tam jest w namiocie, a nie w szczelinie czy jamie lodowej? I czeka...
Załącznik:
12038174_1036620953056915_4577194065876526481_n.jpg
12038174_1036620953056915_4577194065876526481_n.jpg [ 172.75 KiB | Przeglądane 197 razy ]

ps. Może Yeti go ocali...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
http://aszdziennik.pl/122363,narodowa-wyprawa-hejterow-na-nanga-parbat-chca-sprawdzic-w-praktyce-madrosci-ze-swoich-wpisow



Za ten post autor Yigael otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, MarekSCO, Pierwszy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 338 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Druk 3D Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL