Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 cze 2021, o 11:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 mar 2021, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ale licencja na alkohol to oddzielna, płatna rzecz. Która, jeśli zostanie zabrana też zaboli.
Natomiast licencja o której mówimy to oddzielna licencja o którą trzeba wystąpić - i jest automatyczna - gdy prowadzi się cokolwiek związanego z żywieniem. Pomyśl o tym jak o rejestracji. Której brak może kosztować Cię poważną grzywnę albo nawet odsiadkę. i na której załatwienie masz 28 dni

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2021, o 16:11 

Dołączył(a): 24 gru 2018, o 00:34
Posty: 355
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dziś pierwszy dzień w którym znów można jako tako wychodzić , niedługo zaczną się otwierać różne biznesy.

Stan na wczoraj wg Manchester evening news był taki:
33mln zaszczepionych
Plus 3 miliony druga dawka.
Spadek zachorowań względem poprZedniego tygodnia około 30 procent.

Warto patrzyć jak będzie się to rozwijać gdy ludzie swobodniej będą się poruszać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2021, o 17:23 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1549
Podziękował : 251
Otrzymał podziękowań: 308
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Trochę spostrzeżeń z punktu widzenia żeglarzy

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2021, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 15:49
Posty: 230
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: brak
Andrzej Kolod napisał(a):
Trochę spostrzeżeń z punktu widzenia żeglarzy


Sporo jest marudzenia o brexit w żeglarskim środowisku. Szczególnie wśród tych, którzy siedzą sporo na morzu śródziemnym. Ale też samo dopłynięcie do Holandii, które jest całkiem popularne w mojej okolicy stanowi jakieś tam komplikacje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 00:25 

Dołączył(a): 24 gru 2018, o 00:34
Posty: 355
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Holandia mam wrażenie wyjątkowo mocno się obraziła z powodu wyjścia anglików, bo w kilku dziedzinach można zauważyć, że starają się uprzykrzać życie ile mogą, choć nie zawsze to anglik na tym cierpi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10271
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1393
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
O Holandii sporo „ciekawych” rzeczy napisała Laura Dekker, więc można się nie dziwić.
Zresztą, co dobrego można powiedzieć o kraju, który zmienił nagle swoją nazwę? ;)

Tak przy okazji, to po minięciu jednego kwartału jakie są problemy w związku z brexitem? Poza kanapkami na granicy, Erasmusem i utrudnieniach dla żeglarzy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
(...)

Tak przy okazji, to po minięciu jednego kwartału jakie są problemy w związku z brexitem? Poza kanapkami na granicy, Erasmusem i utrudnieniach dla żeglarzy.


dokadnie takie, jak mówiliśmy.

https://ukandeu.ac.uk/the-new-costs-for ... %20figures).

Poza tym, do tej pory nie ma kontroli w Irlandii północnej o co już wojny podjazdowe z EU się toczą... znaczy, jeszcze nie wiadomo, jak będzie.

Ale w końcu płacenie ekstra 9 procent za coś co było bezpłatne i bezproblemowe (czytaj - bez sterty papierów!) to żaden problem, prawda?

Well. My jednak IKAROA bedziemy wyposażać na Kanarach, bo użeranie się z cłem, papierami i tak dalej przy połowie wyposażenia idącego bezpośrednio z EU to nie jest rodzaj przyjemności który chcemy sobie zafundować.

Z innych problemów - będziemy musieli używać o "temporary admission" w EU i mieć organiczenia z tego wynikające... Ot, taka przyjemność której przez tyle lat nie było.

https://www.barchemagazine.com/en/temporary-admission/

Znaczy, wszystko super. Bo po cholerę ma być łatwiej, jak może być trudniej?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10271
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1393
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Znaczy, wszystko super. Bo po cholerę ma być łatwiej, jak może być trudniej?

Nikt nie mówi, że super. Po prostu coś za coś.
Ale ja pamiętam, że była mowa o tym, że brexit oznacza armagedon wręcz, mnóstwo potwornych problemów. To podpytuję tambylców jak to jest faktycznie, gdy ten brxit jednak nastąpił.

BTW, sama chyba zauważyłaś, że większość(?) problemów wynika z potwornej biurokracji w UE oraz w UK? Brexit to tylko ujawnił dobitnie. Co jest samo w sobie pewną korzyścią.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nie, Tomku. Nie biurokracji W EU i UK. Tylko gigantycznej różnicy pomiędzy wolnym przepływem towarów i usług pomiędzy państwami Unii i brakiem tegoż wolnego przepływu między EU i państwem trzecim.

Co śmieszniejsze, większość reguł które dotyczą "państw trzecich" - napisało UK. Taste of our own medicine....

Wiesz, ja jeszcze pamiętam jak wyglądał handel z Europą zanim Polska weszła do Unii. Jesteśmy mniej więcej w tym samym wieku - spróbuj sobie przypomnieć.

A ta "tylko biurokracja" to właśnie źródło problemów. Bo te pojazdy trzeba jakoś sprawdzać; bo jeśli nie masz czegoś to na taki prom obok mnie Cię nie wpuszczą i musisz wracać; bo koszty - te 9 procent to skąd niby? Z obsługi tego ruchu. 25 miliardów funtów których nie trzeba było płacić wcześniej.
Bo to licencje, które trzeba teraz mieć na transport - których nie trzeba było mieć 3 miesiace temu.

Bo to setki małych firm których nie stać na kontynuowanie biznesu w Unii bo po prostu te dodatkowe koszty czynią to bezsensownym. To deklaracje celne dla każdego, kto ściąga coś z EU - nieważne czy na sprzedaż czy dla siebie. To opóźnienia w dostawach - bo już nie trafi to bezpośrednio do Ciebie a przez depozyt celny etc.

Naprawdę uważasz, że "coś za coś"? Za co? co jest tym wielkim pozytywem który by uzasadniał utrudnianie sobie życia do tego stopnia KAŻDEGO DNIA? Granatowy paszport?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 3780
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 625
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Moniia napisał(a):
Bo te pojazdy trzeba jakoś sprawdzać; bo jeśli nie masz czegoś to na taki prom obok mnie Cię nie wpuszczą i musisz wracać; bo koszty - te 9 procent to skąd niby? Z obsługi tego ruchu. 25 miliardów funtów których nie trzeba było płacić wcześniej.
Bo to licencje, które trzeba teraz mieć na transport - których nie trzeba było mieć 3 miesiace temu.

Bo to setki małych firm których nie stać na kontynuowanie biznesu w Unii bo po prostu te dodatkowe koszty czynią to bezsensownym. To deklaracje celne dla każdego, kto ściąga coś z EU - nieważne czy na sprzedaż czy dla siebie. To opóźnienia w dostawach - bo już nie trafi to bezpośrednio do Ciebie a przez depozyt celny etc.

Niby wszystko prawda, ale powstaje pytanie - to UE "wyrzuciła" GB, czy GB wypięła się na unię? Jak sobie pościelesz...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10271
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1393
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Tylko gigantycznej różnicy pomiędzy wolnym przepływem towarów i usług pomiędzy państwami Unii i brakiem tegoż wolnego przepływu między EU i państwem trzecim.

To też, oczywiście. To się wszystko łączy i pokazuje, jak bardzo handel nie jest wolny i jak bardzo biurokracja (wynikająca z ograniczeń, oraz z samej biurokracji jako takiej) ma wpływ na wszystko.
Sama sobie przeczysz trochę, bo najpierw mówisz o handlu z krajami trzecimi a potem o licencjach, kosztach celnych i tak dalej, które nagle trzeba mieć albo które nagle trzeba ponosić. To właśnie biurokracja.
Może w tej sytuacji będzie dobry impuls w UK, żeby się zastanowić, co tak naprawdę jest uzasadnione z tej całej masy przepisów. Raczej niewiele. Może dla dobra ludzi i firm te regulacje UK poluzuje z czasem?
To byłaby ogromna korzyść.

Moniia napisał(a):
co jest tym wielkim pozytywem który by uzasadniał utrudnianie sobie życia do tego stopnia KAŻDEGO DNIA?

Między innymi odejście od tych przepisów UE, które były także w UK, tylko że dalej od granic i mniej odczuwalne. Co prawda być może UK jest bardziej zbiurokratyzowana niż UE, wtedy faktycznie lepsze są regulacje UE niż własne. :P
Tylko że regulacje własne łatwiej zmienić.

Co poza tym? Poczekamy, zobaczymy. Ja uważam, że w dłuższej perspektywie brexit będzie korzystny dla UK.

A na razie podpytuję o sytuację. Brexit jest faktem (choć zarzekałaś się, że nigdy nie dojdzie do skutku...) i warto obserwować co się dzieje. Zwłaszcza z dość wygodnej, w tej sytuacji, pozycji człowieka z Polski. :)

Podpytuję trochę oczywiście złośliwie, ale cały czas mam w pamięci, jak to tutaj padały stwierdzenia, że brexit albo nie ma szans dojść do skutku, a nawet gdyby, to będzie to tragedia i coś niewyobrażalnego. Jak na razie, to i jedno i drugie się nie sprawdza.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
9...0Sama sobie przeczysz trochę, bo najpierw mówisz o handlu z krajami trzecimi a potem o licencjach, kosztach celnych i tak dalej, które nagle trzeba mieć albo które nagle trzeba ponosić. To właśnie biurokracja.
Może w tej sytuacji będzie dobry impuls w UK, żeby się zastanowić, co tak naprawdę jest uzasadnione z tej całej masy przepisów. (...)


Ale wiesz, że te licencje, koszty celne i tak dalej to właśnie wynikają ze statusu państwa trzeciego?

AIKI, ale ja właśnie o tym od 4 lat mówię - że to na własne życzenie....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
(...)Między innymi odejście od tych przepisów UE, które były także w UK, tylko że dalej od granic i mniej odczuwalne. (.....)


Pokażesz mi te mityczne przepisy EU tak utrudniające życie w UK? Całkowicie serio pytam, bo od lat nikt nie jest w stanie podać ŻADNEGO przykładu....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 3780
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 625
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Moniia napisał(a):
AIKI, ale ja właśnie o tym od 4 lat mówię - że to na własne życzenie....

Napisałaś też:
Cytuj:
gigantycznej różnicy pomiędzy wolnym przepływem towarów i usług pomiędzy państwami Unii i brakiem tegoż wolnego przepływu między EU i państwem trzecim.

Jakoś nie chce mi się wierzyć, ze tego nikt w GB nie wiedział zanim była podjęta decyzja o brexicie...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10271
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1393
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Ale wiesz, że te licencje, koszty celne i tak dalej to właśnie wynikają ze statusu państwa trzeciego?

Wiem.
A teraz ludzie w UK zaczynają dostrzegać, jak duży jest problem w handlu i kontaktach z UE i jak to bardzo źle wpływa właśnie na handel z UE. No i własny, rzecz jasna.
Moniia napisał(a):
że to na własne życzenie....

Co z czasem przyniesie korzyści.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
(...) drugie się nie sprawdza.


No akurat się sprawdza.... ale co tam fakty....

a co do nie dojścia do skutku - cóż, przykro mi że nie doceniłam szaleństwa współmieszkańców.

AIKI - myśmy o tym trąbili od rozpoczęcia kampanii referendalnej. W zamian słyszeliśmy - "ale ryby!" "niebieskie paszporty" i takie tam... Wiedzieć, wiedziało 50 procent. Reszta zatkała sobie uszy i pozostałym krzyczała per "doom prophets".

Ja wiem, że trudno uwierzyć. Dlatego też cholernie trudno było uwierzyć, że naprawdę, mając 4 lata namysłu nadal to robimy. Cóż, zrobiliśmy i tyle.

I ja jestem tą najbardziej wygraną na tym bo dla mnie osobiście NIC się nie zmienia. Co nie oznacza, że przez bardziej generalne zmiany nie jestem dotknięta.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
Moniia napisał(a):
Ale wiesz, że te licencje, koszty celne i tak dalej to właśnie wynikają ze statusu państwa trzeciego?

Wiem.
A teraz ludzie w UK zaczynają dostrzegać, jak duży jest problem w handlu i kontaktach z UE i jak to bardzo źle wpływa właśnie na handel z UE. No i własny, rzecz jasna.
Moniia napisał(a):
że to na własne życzenie....

Co z czasem przyniesie korzyści.


Raz jeszcze pytam - jakie?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
Moniia napisał(a):
Ale wiesz, że te licencje, koszty celne i tak dalej to właśnie wynikają ze statusu państwa trzeciego?

Wiem.
A teraz ludzie w UK zaczynają dostrzegać, jak duży jest problem w handlu i kontaktach z UE i jak to bardzo źle wpływa właśnie na handel z UE. No i własny, rzecz jasna.
(...).


I co im z tego dostrzegania? I co ich obchodziły problemy państw trzecich ZE ŚRODKA BLOKU? I tak, wyjscie z tego bloku cholernie kiepsko wpływa na WŁASNY handel. Nie lepiej było jednak zostać?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10271
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1393
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Pokażesz mi te mityczne przepisy EU tak utrudniające życie w UK?

Choćby przepisy utrudniające handel z krajami trzecimi. Co przecież utrudniało handel w UK właśnie z krajami trzecimi, tylko nie było tak bardzo bezpośrednio odczuwalne. Teraz te przepisy nagle wylazły na wierzch. Ich koszty także.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że większość tych państw ma umowy o wolnym handlu z EU? A wychodząc, właśnie się ich pozbyliśmy? Właśnie UTRUDNIAJĄC sobie handel z innymi i czyniąc go znacznie kosztowniejszym?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10271
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1393
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
ale co tam fakty....

Chwila chwila, gdzie się sprawdza np. tragedia na granicach? Albo w Irlandii?
Być może kwestia oceny, ale jak na razie, to jest lepiej niż wieszczyli niektórzy.
Ale też dlatego pytam.

Moniia napisał(a):
przykro mi że nie doceniłam szaleństwa współmieszkańców.

Hmm, wynik demokratycznego referendum Ci się nie podoba? No nieładnie... :mrgreen:

Moniia napisał(a):
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że większość tych państw ma umowy o wolnym handlu z EU? A wychodząc, właśnie się ich pozbyliśmy? Właśnie UTRUDNIAJĄC sobie handel z innymi i czyniąc go znacznie kosztowniejszym?

No to może trzeba te umowy po prostu podpisać? Albo znieść ograniczenia na własnym podwórku. I tak płynnie wróciliśmy do ograniczeń i biurokracji...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 12:33 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1549
Podziękował : 251
Otrzymał podziękowań: 308
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
O żeglarzach budzących się w nowej rzeczywistości...
Warto posłuchać co doświadczeni Brexitem mają do powiedzenia.
Tym razem m.in. o 90/180


_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 12:44 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 18:39
Posty: 241
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 71
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
waliant napisał(a):
Moniia napisał(a):
ale co tam fakty....

Chwila chwila, gdzie się sprawdza np. tragedia na granicach? Albo w Irlandii?
Być może kwestia oceny, ale jak na razie, to jest lepiej niż wieszczyli niektórzy.
Ale też dlatego pytam.


W temacie Irlandii - chyba już o to pytałeś...nie ma tragedii, bo została wybrana opcja jedyna z mozliwych (haha, to tak jak Monika mowila, że brexit jest niemożliwy ;) ) - granica celna jest między NI a GB, a nie między NI a ROI. Czyli - relanie NIE MA granicy między Irlandiami.

Acz w życiu codziennym problem jest dość duzy, bo wieksze irlandzkie (ROI) firmy magazyny miały w GB i teraz co zamawiasz online w sklepie irlandzkim to się okazuje, że idzie zza wody.

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie



Za ten post autor RadekNet otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 16:41 

Dołączył(a): 24 gru 2018, o 00:34
Posty: 355
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Cytuj:
Pokażesz mi te mityczne przepisy EU tak utrudniające życie w UK? Całkowicie serio pytam, bo od lat nikt nie jest w stanie podać ŻADNEGO przykładu....


Kiedyś wrzuciłem tutaj jakiś artykuł, który porównywał koszty zostania i koszty wyjścia z eu. Była tam wzmianka o kosztach ukrytych, jak choćby bodajże 800mln funtów jakie poniosły angielskie firmy dostosowując się do prawa europejskiego

Co do tego co przeszkadza (oby strona zaznaczę) po brexicie to na pewno wysyłanie paczek. Tylko też zależy do jakiego i z jakiego kraju bo kaZdy inaczej interpretuje.



Za ten post autor mancunian otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2021, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
mancunian napisał(a):
(...)
Co do tego co przeszkadza (oby strona zaznaczę) po brexicie to na pewno wysyłanie paczek. Tylko też zależy do jakiego i z jakiego kraju bo kaZdy inaczej interpretuje.


No i właśnie dlatego wyposażać się będziemy na Kanarach. Łatwiej dosłać rzeczy na te wyspy....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2021, o 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8221
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3318
Otrzymał podziękowań: 2168
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
https://apple.news/AdKQWw_NhRQqS1KjW2no0rA


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2021, o 00:18 

Dołączył(a): 24 gru 2018, o 00:34
Posty: 355
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Ciekawie się dzieje na wyspach. Sacha Lord pozywa rząd za nierówne traktowanie biznesów w utrzymywaniu i znoszeniu restrykcji, rząd nie potraktował tego poważnie, ale sąd najwyższy uznał, że jest tutaj pole do oceny danej sytuacji. Sam jestem ciekaw co tutaj się wydarzy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2021, o 00:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10271
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1393
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Łatwiej dosłać rzeczy na te wyspy....

Sama przyznajesz, że handel z UE już zupełnie nie jest wolny a biurokracja dobija. Czy to bardziej przepisy w UK, czy może w UE, nie jest takie ważne. Co prawda nie bardzo wierzę, że ktoś się tym przejmie, na pewno nie w UE. Może z czasem w UK.
Tak czy owak, cały ten system jest mocno chory.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2021, o 00:41 

Dołączył(a): 24 gru 2018, o 00:34
Posty: 355
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
No ale jak ma być wolny, skoro wyszli i się jeszcze nie dogadali. UE bardzo pilnie strzeże swoich granic i nie pozwala, by towary spoza Unii przekraczały jej granice ot tak.

Ja widać na przykładzie linka z ostatniego postu Monii, toczą się rozmowy o umowie handlowej. Teraz jest okres przejściowy, który nikomu nie jest na rękę. Ale nie jest to żaden wyjątek, bo to samo przechodzą kraje handlujące poza Unią.

Inna sprawa, że Unia nie ma jednej polityki w tej kwestii i każdy kraj ma swoje regulacje.

Z drugiej strony może tak to nie wygląda, bo UK postanowiła nie robić na razie problemów, choć już niektóre przepisy są upierdliwe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2021, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10271
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1393
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mancunian napisał(a):
UE bardzo pilnie strzeże swoich granic i nie pozwala, by towary spoza Unii przekraczały jej granice ot tak.

O tym właśnie mówię.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL