Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 20:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 cze 2019, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
A jeśli to towar tak deficytowy, to i nie może mieć większego znaczenia, bo potrzeby i tak znacznie większe. Czyli ślepa uliczka...

Ślepa, tylko ważne jak ślepa.
Skąd dyspoz do dyspozycji ? ;) A może ktoś go wcześniej "uwolnił" redukując własne zapotrzebowanie.
A zauważ, ze taka sytuacja będzie musiała zaistnieć i tutaj. Użyjemy do przełamania bariery technologicznej i pozyskania środków a potem będziemy musieli za te środki wypracować w to miejsce coś innego...
A sam zauważyłeś, że koszty produkcji dyspozu ogromne - prawda ?
I teraz producent zostaje bez bytu ;)
Tutaj są prawdziwe koszty postępu. Oczywiście ciągle mówimy o dyspozie jako o przykładzie - symbolu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2019, o 18:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
A bo może ten węgiel do energii nam po prostu nie jest już potrzebny?
A, Wam, Moniiu, być może. Brytania właściwie nie ma już węgla - za to ma elektrownie jądrowe. To są te "czyste" źródła energii - te same przeciw którym tak protestowali zieloni; zaczem trza było jakoś odwrócić problem i przekonac zatroskanych że to nie radionuklidy ugotują ich promieniowaniem gamma, lecz CO2 promieniowaniem cieplnem :lol:
Ale energia to nie tylko elektryczna. Skoro o paliwach. Jeździsz na prądzie, OK, całkiem słusznie i eko.
A czym napędzasz i grzejesz jacht? Boć wszak my, żeglarze, i energia wiatru - nie? :D
SIRK napisał(a):
Przepraszam ale znowu okazało się, że ja twoich wypowiedzi nie rozumiem i nie powinienem się do nich odwoływać.
Ba, i ja przepraszam uprzejmie, boć lubię se jaja robić z dyskutantów i czytelników zarówno; ale cała ta hucpa z CO2 jest bardziej irytująca, niżeli komiczna.

A zatem precz z dwuwodorkiem tlenu - najgroźniejszem gazem cieplarnianem - i ograniczajmyż się: najwyżej kostkę do łyskacza :cool:
Bo prawdziwy żeglarz prawdziwie jest ekologiczny, używa wiatru.
A od wody stroni.
Wasze Zdrowie, Panie i Panowie!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2019, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ryś napisał(a):
Ale energia to nie tylko elektryczna. Skoro o paliwach. Jeździsz na prądzie, OK, całkiem słusznie i eko.
Słusznie być może, jako że napęd elektryczny ma sporo zalet, ale eko na pewno nie. Przynajmniej na razie. Z trzech faz żywotu takiego autka - produkcja, eksploatacja, utylizacja, jedynie eksploatacja jest w miarę ekologiczna - przynajmniej do pierwszej wymiany amumulatorów i pod warunkiem korzystania ze źródeł prądu naprawdę "czystych". Pozostałe fazy dokładają takiego obciążenia energochłonnością i zatruwaniem środowiska że różnica między elektrycznym a spalinowym daje plus raczej spalinowemu napędowi. W ogóle kiedy zastanowić się to można stwierdzić, że bardziej ekologiczne były stare samochody, które nieco więcej spalały benzyny czy ON, ale w sumie, także dzięki większej prostocie, w znacznie mniejszym stopniu wpływały destrukcyjnie na środowisko i mniej pochłaniały energii.
Ale jest jeszcze jeden czynnik, który przesądza o daleko mniejszej "eko" dzisiejszych wyrobów, wbrew marketingowej propagandzie. Oto nastąpilo znaczne i celowe skrócenie ich czasu żywotności, czyli przyspieszenie zużycia tak, aby wymiana zachodziła z większą częstotliwością. Projektowanie, wykonawstwo i marketing są ustawiane tak, aby po jak najkrótszym, jeszcze akceptowalnym czasie samochód czy inna pralka nadawały się jedynie na złom, a konsumentowi nie pozostało nic innego, jak zakupić sprzęt nowy. Taka strategia, zamiast wcześniej stosowanego systemu napraw, gdzie wystarczyła wymiana kilku części zamiast całości, nie ma oczywiście nic wspólnego z prawdziwym ekologicznym podejściem, ale przecież "ekologia" i "czysta, darmowa energia" którą ludzie są bombardowani mają charakter hasłowy i służą do sterowania masową konsumpcją.
Cytuj:
ale cała ta hucpa z CO2 jest bardziej irytująca, niżeli komiczna.

Bo to miś jak u Barei, tylko na skalę o jakiej mu się nie śniło. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowania - 2: juzekp, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2019, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Rozmawiałem ostatnio ze znajomymi o wiatrakach. Są rzeczy których nikt Wam chętnie nie przedstawi ;)
Zapraszam do lektury tego krótkiego filmiku - same zdjęcia - zero komentarza.



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2019, o 13:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A to ja też bez - ino gwoli aktualniejszych liczb.
https://wysokienapiecie.pl/20714-rekord ... -sasiadow/



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2019, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajnie wyglądają jak się palą. Tylko trochę smutno, ze płoną w takich warunkach, ze nie ugasisz...
W sumie to rzeczywiście trudno zrozumieć, że albo będą zamknięte strefy i niebezpieczne wiatraki - ale wydajne. Albo nie będzie zamkniętych stref a wiatraki będą cholernie drogie :(
Jak by tego nie ukąsić i z której strony tego nie zrobić...





Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2019, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
MarekSCO napisał(a):
same zdjęcia - zero komentarza.

Aż się boje spytać jaki mógłby to być komentarz ale po mojemu to albo mamy bardzo liberalne prawo lotnicze, albo bardzo niską kulturę jego przestrzegania tudzież egzekwowania.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2019, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK :)
SIRK napisał(a):
Aż się boje spytać jaki mógłby to być komentarz ale po mojemu to albo mamy bardzo liberalne prawo lotnicze, albo bardzo niską kulturę jego przestrzegania tudzież egzekwowania.

To ja mam dla Ciebie taka propozycję :) Przeprowadźmy doświadczenie myślowe.
Może to być ciekawe dla Ciebie o tyle, że będziesz mógł zobaczyć co i jak duży wpływ na Twoją świadomość reprezentuje.
I tak. Zapomnij na chwilę o swoich przekonaniach co do energetyki wiatrowej i jej wpływu na przyszłość świata. Pamiętaj tylko o tym, że jesteś żeglarzem.
Czyli posiadasz umiejętność poruszania się po wodzie wykorzystując energię wiatru :D
O teraz zastanów się nad takim pytaniem:
Kiedy paralotniarz z filmu może być ugodzony śmigłem pracującego wiatraka ?
Kiedy w ogóle ma szansę być w bezpośredniej styczności/relacji z pracującym wiatrakiem ?
Pamiętaj tylko o tym, ze jesteś żeglarzem...

Co do prawa lotniczego. Tutaj sytuacja jest taka, że jeśli chcesz udostępnić przestrzeń powietrzną dla międzynarodowego ruchu lotniczego, to prawo lotnicze Twojego kraju musi
być kompatybilne z międzynarodowym.
Oczywiście jest tutaj spore pole do popisu dla naszych ustawodawców, ale ustawę_dając musisz się poruszać w obrębie trójwymiarowej kartezjańskiej przestrzeni geometrycznej.
A to już jest, jak widzę, trudne do ogarnięcia ;)
No ale najpierw podaj wynik doświadczenia :D Co Ci wyszło z rozważań ? Kiedy ?

Krytyczna sprawa jest tutaj taka. Dlaczego te wiatraki w ogóle ulegają wypadkom.
To oczywiste - wszystko ulega to i one też...
Ale...
Problem stanowią resursy. Oczywiście to już tak na marginesie, jako wniosek końcowy, na wypadek gdybyś zechciał zaryzykować uczciwe rozważania ;)
Brutalna prawda jest taka, że mimo iż mamy do czynienia z prostym urządzeniem mechanicznym. To takie proste urządzenie mechaniczne pracujące na wysokości circa 100 m musi podlegać "polityce resursów", żeby było bezpieczne.
A rzecz sprowadza się do tego, że na jedną lokalizację ( miejsce ustawienia wiatraka ) musisz mieć kilka wiatraków, jeśli chcesz eksploatować je przez dłuższy czas - bezpiecznie eksploatować. Mimo iż to jest proste urządzenie mechaniczne - musisz mieć ich kilka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2019, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8767
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
MarekSCO napisał(a):
musisz mieć kilka wiatraków

A ja myślę, że każde urządzenie musi być najpierw bezpieczne konstrukcyjnie, a dopiero później stawiane na polu. Śmigło ma za duże łopaty, generator słabe podzespoły, a słup nośny woła o pomstę do nieba. Słup nie ma prawa się złamać! Prądnica może się sfajczyć, łożyska rozjechać czy zardzewieć, łopaty urwać, ale nie słup. Widać gołym okiem, że całość jest projektowana komputerowo wg bardzo "ekonomicznych" programów. Ma być tanio!!!
Te wiatraki nie mają współczynnika bezpieczeństwa na odpowiednim poziomie.

Współczynnik bezpieczeństwa jest zmienny i wynosi od 1,5 do 3 dla materiałów elastycznych i od 8 do 12 dla materiałów kruchych, uwzględnia wartości technologiczne, warunki pracy i dopuszczalne błędy.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2019, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mir :)
Nie to... One są bezpieczne. Pytanie jest inne. Jak długo one są bezpieczne ?
Tutaj w mojej okolicy ( na Wzgórzach Rymanowskich ) postawili kilkanaście wiatraków.
Jeden spadł. I teraz mieszkańcy Rymanowa zakumali, że nie ma resursów...
Jeden spadł, to siła rzeczy został wyłączony. Pozostałe pracują.
Mieszkańcy domagają się kontroli itd... W ogóle jakiejś reakcji. A tu nawet podstw nie ma, żeby się domagać. Zgodzili się na postawienie wiatraków - wiatraki stoją. Proste - prawda ?
Wiesz gdzie testowano największe w Europie generatory wiatrowe ?
W Polsce oczywiście. Producentem była firma z Niemiec. Ale u siebie to oni nie mieli pola do popisu ;) A w Polsce bardzo im podziękowali i jeszcze byliśmy dumni z tego, że to u nas. W naszym kraju... Najwyższe na świecie... I takie tam pierdoły ;)I te wiatraki stoją i będą stały...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2019, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8767
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
MarekSCO napisał(a):
One są bezpieczne. Pytanie jest inne. Jak długo one są bezpieczne ?

Są bezpieczne, ale spadają z góry na dół... :lol:
Słyszałem, że jest duży import używanych wiatraków zza Odry, bo się opłaca. Ale one w jakimś stopniu są już zużyte, co nie? Tam na Zachodzie zwykle wieje mocniej niż u nas, śnieżyce mocniejsze itp. Jakiś argument mają pozbywając się szrotu, a MY bierzemy wszystko... Nalepka z CE jest, więc stawiają jak leci, a potem się palą, łamią, bo wyjechane. Pewnie dobrze ubezpieczone, ryzyko skalkulowane.

Dobrze, że nie odlatują. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2019, o 00:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
MarekSCO napisał(a):
Kiedy paralotniarz z filmu może być ugodzony śmigłem pracującego wiatraka ?
Kiedy w ogóle ma szansę być w bezpośredniej styczności/relacji z pracującym wiatrakiem ?

Tak jak i w każdej innej sytuacji, z niechcianym zdarzeniem (wypadkiem?) będziemy zazwyczaj mieli do czynienia w wyniku splotu kilku/wielu niekorzystnych okoliczności. I rolą naszą (współczesnego świata?) jest wykluczać lub ograniczać do akceptowalnego minimum możliwość zaistnienia tych okoliczności.

MarekSCO napisał(a):
Co do prawa lotniczego. Tutaj sytuacja jest taka, że jeśli chcesz udostępnić przestrzeń powietrzną dla międzynarodowego ruchu lotniczego, to prawo lotnicze Twojego kraju musi
być kompatybilne z międzynarodowym.

Nasze „prawo morskie” jest jak najbardziej kompatybilne z prawem międzynarodowym ale spytaj co na ten temat sadzą moi adwersarze.

MarekSCO napisał(a):
A rzecz sprowadza się do tego, że na jedną lokalizację ( miejsce ustawienia wiatraka ) musisz mieć kilka wiatraków, jeśli chcesz eksploatować je przez dłuższy czas - bezpiecznie eksploatować. Mimo iż to jest proste urządzenie mechaniczne - musisz mieć ich kilka.

Czy ty zdajesz sobie sprawę ze skali zjawiska? Poczytaj o pracach na placu budowy wcześniej przytaczanego projektu HornseaOne, https://www.4coffshore.com/news/newsItem.aspx?nid=13902

Wspomniany „SeaInstaller” i „Bold Tern” zastąpiły aktualnie modernizowanego HLJV „Innovation”, który notabene był zbudowany w Gdyni. I chociaż może to nie do końca nasze „know-how” ale przy realizacji projektu miało zatrudnienie wielu krajowych stoczniowców. Ale nie to jest najważniejsze, „Inovation” jest modernizowany gdyż już nie może podejmować się wszystkich zleceń. Jednostka która niespełna siedem lat temu nie tylko była najbardziej zaawansowaną technologicznie ale dysponowała najwyższymi parametrami pracy obecnie nie może sprostać oczekiwaniom rynku, 1500t udźwigu na głównym haku oraz możliwość pracy przy głębokościach do 50m obecnie już nie zawsze są wystarczające. Czy wyobrażasz sobie jaki jest postęp i jak praktyka musi być wspierana odpowiednią technologią aby móc w pełni realizować teoretyczne założenia?
Wspomniany wcześnie jackup „Voltaire” jest już projektowany na 3000t udźwigu oraz prace przy głębokościach do 80m a jego „nogi” to około 130m o całej „gadżeciarskiej” elektronice nie wspominając. Co prawda podsumowałeś konstrukcje turbin ale nie uważam, że mamy do czynienia z „prostymi urządzeniami mechanicznymi”.


Załączniki:
Innovation.jpg
Innovation.jpg [ 162.24 KiB | Przeglądane 3419 razy ]
SeaInstaller.jpg
SeaInstaller.jpg [ 164.47 KiB | Przeglądane 3419 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2019, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:18
Posty: 76
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kurczak napisał(a):
Jeśli porównujesz surowy kadłub jachtu z łopatą elektrowni wiatrowej, która ma 85 m długości, musi być idealnie wyważona - bo inaczej wibracje rozniosą elektrownię na strzępy, i której końcówka porusza się z prędkością naddźwiękową


- Długość łopaty ok. 80 m to mają mieć dopiero budowane 'najwieksze na świecie' wiatraki.
- Idealne wyważenie przeprowadza się na montowanym wiatraku odpowiednimi ciężarkami (takżesamo wyważa się wszystkie maszyny obrotowe).
- Końcówki opat wiatraków poruszają się z prędkościami poddźwiękowymi (zwykle maksymalne prędkosci są ok. 0.7-0.8 macha)

pozdrawiam
zxc


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2020, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Dla tych co twierdzili, że bez subsydiów z Brukseli się nie opłaca.
Japonia nie mogąc zabezpieczyć odpowiedniego taboru do realizacji własnych inwestycji zdecydowała się na budowę nowego „juckup’a”, nawet upowszechniają nową(?) nazwę WTIV – Wind Turbine Instalation Vessel.
https://shipinsight.com/articles/japans ... e116c0203c


Załączniki:
wind_abb.jpg
wind_abb.jpg [ 128.39 KiB | Przeglądane 2819 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof

Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2020, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1398
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Zapewne nastąpi teraz JAPSEXIT

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2020, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
zxc napisał(a):
- Długość łopaty ok. 80 m to mają mieć dopiero budowane 'najwieksze na świecie' wiatraki.


A po roku mamy przynajmniej 30proc większe i to nie na deskach kreślarskich tylko na stołach montażowych.

Cytuj:
This will see the delivery of component parts for each of GE’s Haliade-X 13 MW wind turbines to the port, including the nacelle, three tower sections and three 107m long blades, for pre-assembly on-site at Able Seaton prior to transport out to the North Sea for installation.

https://www.4coffshore.com/news/newsItem.aspx?nid=19169

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 161 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL