Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 15:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 paź 2019, o 18:21 

Dołączył(a): 18 sie 2018, o 13:22
Posty: 75
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz jachtowy
A po co ta polityka?
Jedni i drudzy to kiepscy gospodarze - warto czasem sprawdzić jak się zadłużają gminy niezależnie od opcji politycznej. Po prostu cudze się fajnie wydaje a że ktoś to powinien spłacić? Może nie za "naszej" kadencji...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dalszy ciąg o usuwaniu awarii:
http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,25374976,awaria-w-czajce-wyscig-z-czasem-15-listopada-zniknie-most.html#s=BoxLoCpMT


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2019, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Koniec awarii: https://warszawa.onet.pl/koniec-awarii- ... do/etmvh4e


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2020, o 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
MPWiK w Warszawie zapłaci karę:
https://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,25717592,mpwik-przez-awarie-czajki-ma-zaplacic-10-mln-zl-wody-polskie.html#s=BoxLoCpImg2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 12:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
_jp_ napisał(a):
Napisane: 20 paź 2019, o 14:31
Trwa wymiana 100. metrowych odcinków kompozytu na klasyczne rury stalowe
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/bialoleka/ ... ly-1325986
Ciekawe co zrobią, gdy za jakiś czas znów im się kompozyt na łączeniu rozwarstwi?
I miałem rację: dokładnie w rok i jeden dzień pękło ponownie i od wczoraj znów ścieki leją się do Wisły...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian J. napisał(a):
Gdyby nie zauważalne w dzisiejszych czasach dążenie do obniżania wszelakich kosztów i wybudowano by drugą oczyszczalnię dla lewobrzeżnej Warszawy to nie byłoby awarii związanej z systemem przerzutu ścieków.
Może przy kolejnych awariach wezmą pod uwagę wariant drugiej oczyszczalni na lewym brzegu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
https://www.youtube.com/watch?v=qwJPBdBkPng

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian J. napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Gdyby nie zauważalne w dzisiejszych czasach dążenie do obniżania wszelakich kosztów i wybudowano by drugą oczyszczalnię dla lewobrzeżnej Warszawy to nie byłoby awarii związanej z systemem przerzutu ścieków.
Może przy kolejnych awariach wezmą pod uwagę wariant drugiej oczyszczalni na lewym brzegu.
Pomysł z przepychaniem gówna pod Wisłą pochodzi od "najwspanialszego" prezydenta Lecha K. Jak widać miał talent do chorych pomysłów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 14:44 
Że geniusze się na tym nie poznali...
Teraz już wiemy, że za powiedzmy ekstrawaganckie wykonanie polskiego hymnu na otwarciu mistrzostw świata w piłce nożnej odpowiada niejaki Józef W. Gdyby go nie wymyślił to by nie zaśpiewała... echhh

Ciekawe czy tym razem jacyś eko, zieloni czy inni nowocześni samorzutnie rozpoczną akcję nie myję samochodu, do zmywarki tylko pół tabletki, przecz z fosforantami itp.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 17:45 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
Pomysł z przepychaniem gówna pod Wisłą pochodzi od "najwspanialszego" prezydenta Lecha K. Jak widać miał talent do chorych pomysłów.

a HGW starając się o prezydenturę W-wy naobiecywała wybudowanie oczyszczalni na lewym brzegu Wisły https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,95190,3561559.html?disableRedirects=true Po zajęciu tego stołka poglądy jej się zmieniły.

Sytuacja była wówczas bardzo złożona. Z warunków wstąpienia Polski do UE m.in. wynikało, że dalsze wylewanie ścieków z lewej części W-wy do Wisły spowoduje konieczność płacenia ogromnych kar finansowych. Przebudowa Czajki (która istniała od czasów Gierka) i przesyłanie do niej ścieków pod Wisłą wydawała się wówczas rozwiązaniem znacznie szybszym do realizacji i tańszym niż budowa oddzielnej oczyszczalni "Pancerz" na lewym brzegu. Takie założenia faktycznie powstały w ekipie JK (ale chyba nikt rozsądny nie uważa, że JK osobiście kreślił ten tunel w biurze projektowym?) i uzyskały pozytywną ocenę urzędników UE, którzy przyznali dofinansowanie.
Jednak wybór wykonawcy, nadzór nad budową i końcowy odbiór techniczny inwestycji oraz jej późniejsze utrzymanie to już dzieło tej ekipy Obrazek
http://www.um.warszawa.pl/fr/aktualnosci/czajka-dla-warszawy-dla-wis-y-dla-ba-tyku
O, i Trzaskowski (jako prawa ręka HGW) był na uroczystym otwarciu przebudowanej Czajki
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cytuj:
Rzeczywiście z " CZAJKĄ' to dziwna sprawa ,przetargi na jej budowę ciągnęły się od 2006 roku kiedy to Prezydentem Warszawy był Mirosław Kochalski . 20 grudnia 2005 ówczesny prezydent Warszawy Lech Kaczyński udzielił mu specjalnych pełnomocnictw do reprezentowania miasta po objęciu przez niego urzędu Prezydenta RP. 9 lutego 2006 premier Kazimierz Marcinkiewicz powierzył mu pełnienie obowiązków Prezydenta m.st. Warszawy, które wykonywał do 20 lipca 2006. Zastąpił go Kazimierz Marcinkiewicz, nominowany na to stanowisko przez premiera Jarosława Kaczyńskiego 18 lipca 2006. W przetargu na budowę warszawskiej oczyszczalni nie wzięła udziału większość największych budowlanych koncernów świata. Stało się tak na skutek działań MPWiK, które zniechęcały światowych potentatów do startu. Po ogłoszeniu pierwszego przetargu w 2006 roku nikt się nie zgłosił. Firmy zainteresowane przetargiem wysyłały do MPWiK listy, w których zwracały uwagę, że termin na składanie ofert jest zbyt krótki. Niemiecki Hochtief szacował, że przygotowanie takiej oferty musi zająć sześć miesięcy i z tego powodu nie wziął udziału w przetargu.W drugim przetargu na budowę Czajki czas składania ofert skrócono do 10 tygodni. Zgłoszono dwie oferty: Budimexu na 766 mln euro i Warbudu na 853 mln euro. Przetarg unieważniono ze względu na zbyt wysokie ceny. Według ustaleń tygodnika Wprost szefostwo Warbudu spotkało się z władzami Budimexu w celu ustalenia wspólnej taktyki w przetargu na budowę Czajki. W trzecim przetargu termin składania ofert wynosił 13 tygodni. Złożono trzy oferty, w tym jedną nieważną. Firma Budimex stwierdziła, że może zbudować oczyszczalnię do 2013 roku, termin ogłoszony w przetargu zakładał 2010 rok.- Teraz za wszytstko obarcza się R.Trzaskowskiego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 18:37 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prezydent_miasta_sto%C5%82ecznego_Warszawy
Hanna Gronkiewicz-Waltz od 2 grudnia 2006 do 22 listopada 2018

https://przetargi.mpwik.com.pl/download/informacje%20prasowe%20III%20faza/Informacja%2025.09.2007.pdf
Cytuj:
Historia postępowania
Pierwsze postępowanie przetargowe ogłoszone było w dniu 01.09.2006 r. W terminie
przewidzianym na składanie ofert nie wpłynęła jednak żadna oferta. Z tego powodu w dniu 06.12.2006r przetarg został unieważniony.
W dniu 08.12.2006 r. ogłoszono kolejny przetarg dla tego zadania. W terminie otwarcia ofert tj. do dnia15.02.2007r. złożone zostały dwie oferty, których ceny przewyższały trzykrotnie kwotę, jaką Zamawiający mógł przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Postępowanie zostało unieważnione w dniu 12.03.2007r.
W dniu 12.04.2007r. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie SA ogłosiło kolejny przetarg dla ww. zadania (ogłoszenie zostało wysłane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich oraz zamieszczone na stronie internetowej i w siedzibie MPWiK w m. st. Warszawie SA). W terminie otwarcia ofert, tj. do dnia 11.07.2007r., złożone zostały 3 oferty, które napłynęły z międzynarodowych konsorcjów. Ich liderami były firmy: Budimex Dromex S.A. Warszawa, Warbud S.A. Warszawa, Sistem Yapin§aat ve Ticaret A.§. z Turcji.


Jeszcze jakieś wątpliwości, Wojtku?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stara Zientara napisał(a):
Teraz za wszystko obarcza się R.Trzaskowskiego

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stara Zientara napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Teraz za wszystko obarcza się R.Trzaskowskiego


A początkiem całego problemu nadal jest decyzja Kaczyńskiego o niebudowaniu oczyszczalni lewobrzeżnej.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 20:19 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wbrew takim od wczoraj kolportowanym tekstom, cicha rezygnacja z budowy oczyszczalni Pancerz (czyli "nicnierobienie" w kierunku jej budowy) nastąpiła wcześniej, za Piskorskiego lub nawet Święcickiego. Były tam m.in. problemy z własnością gruntów (konieczność wykupu od osób prywatnych i częściowo od Huty Lucchini) i z koniecznością wyrębu kilku ha lasu na Młocinach (protesty). Dałoby się zbudować, ale nie w terminach narzuconych przez UE. Ekipa LK tylko potwierdziła tę rezygnację w przyjętym w latach 2005-6 Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy. [chyba, piszę z pamięci a to jednak 15 lat temu było]

o, taką informację wygooglałem
google napisał(a):
Uchwałę Nr. XVI/147/1999 która skreśliła budowę oczyszczalni Pancerz na lewym brzegu Wisły i zadecydowała o przepychaniu ścieków lewobrzeżnej Warszawy kolektorem pod Wisłą do Czajki, przegłosowali jednomyślnie wszyscy radni - z AWS, SLD i UW na sesji rady Warszawy 18 października 1999 r.


Ostatnio edytowano 30 sie 2020, o 20:36 przez _jp_, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
_jp_ napisał(a):
(ale chyba nikt rozsądny nie uważa, że JK osobiście kreślił ten tunel w biurze projektowym?)

Dlatego nie rozumieją co poniektórzy rozsądni, czemu dziś za awarię jest odpowiedzialny RT, a nie cały łańcuszek złych decyzji i nieodpowiedniego wykonania, nie pomijając pozostałych wszystkich szczebli i działań od projektu do odbioru.
Jak mówił w kabarecie JK, nie bądź pan rura i nie pękaj. A ta siem więła nie posłuchała, i wzięła i penkła. No i winny Tusk. Tusk i jego ekipa. Reszty po drodze się nie dostrzega.
Belka w oku - nie widoczna.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowania - 2: piotras, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 22:01 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Jest jakis pomysl na usuniecie awarii w sposob "permanentny"?!

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2020, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Trzeba wybudować oczyszczalnię na lewym brzegu Wisły.

Czyli jakieś 4-5 lat i brak innych inwestycji, np. 3. linii metra.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 06:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bez III linii metra da się przeżyć. Głównym problemem jest chyba jednak znalezienie odpowiednio dużego miejsca w pasie północnej granicy Warszawy z Łomiankami:
- przy samej Wiśle obszar "Natura2000" (będą protesty)
- dalej od Wisły albo zabudowa mieszkaniowa w pobliżu (będą protesty),
albo konieczność wycięcia polany w lesie (będą protesty).

Owszem, można uchwalić "spec-ustawę" (że dla tej inwestycji odwołań od decyzji lokalizacyjnej się nie rozpatruje) i zapewne opozycja poparłaby ją jak najszybciej w senacie, ale to dopiero byłyby protesty! (konstytucja, konstytucja, Bruksela...)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Bez III linii metra da się przeżyć.
Potencjalni pasażerowie powiedzą, że da się przeżyć bez oczyszczalni, bo przez Warszawę woda płynie czysta.
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacku, masz coś przeciw przestrzeganiu Konstytucji?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 12:25 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Skoro urząd m.st. W-wy opublikował swoją wersję historii z modernizacją oczyszczalni i budową kolektora pod Wisłą, to przytaczam aby już nie było niedomówień https://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/25-lat-historii-warszawskiej-budowy-uk-adu-przesy-owego-ciek-w-pod-wis
u.m.Warszawy napisał(a):
25 lat historii warszawskiej budowy układu przesyłowego ścieków pod Wisłą

opublikowany: niedziela, 30. sierpnia 2020 - 21:02, Anna Golas

Historia układu przesyłowego, którym transportowane są ścieki z części lewobrzeżnej Warszawy do oczyszczalni ścieków na Białołęce, zaczęła się w 1995 r. Wtedy powstał Masterplan dla Warszawy oraz pojawił się pomysł na budowę syfonu pod Wisłą.

Za nami blisko trzy intensywne dekady rozbudowy systemu transportu ścieków w Warszawie.
Kalendarium

1995–1997 - powstanie Planu Generalnego dla Wodociągów i Kanalizacji, czyli tzw. Masterplanu. Plan został przygotowany przez firmy SOGREAH i Safege. Stanowił część Programu Poprawy Warszawskich Usług Wodociągowych i Kanalizacyjnych. Proponowane rozwiązania: budowa dwóch kolektorów o średnicy wewnętrznej ok. 2 m do syfonu pod Wisłą. Syfon miałby rozwidlać się na prawym brzegu na dwie ścieżki: pierwsza - rurociąg o średnicy 2,5 m przez zbiornik retencyjny do pompowni „Nowodwory” oraz drugi rurociąg o średnicy 1,4 m biegnący na Żerań.

1999 – raport prof. Błaszczyka z Politechniki Warszawskiej, który zakładał przejście kolektora z ul. Marymonckiej w dwa rurociągi pod Wisłą o średnicy wewnętrznej ok. 1,4 m każdy, znajdujące się w tunelu o średnicy 3 m. Następnie ścieki miałyby trafić do dwóch pompowni (Żerań i Nowodwory). Z kolei retencja ścieków miała się odbywać w nowym kolektorze w ul. Marymonckiej.

1999 – aktualizacja Planu Generalnego dla Wodociągów i Kanalizacji. Powstał Plan Inwestycji Krótkoterminowych (KPI), w którym uwzględniono potrzebę zewnętrznego finansowania budowy układu przesyłowego dla ścieków z lewobrzeżnej części Warszawy do oczyszczalni ścieków „Czajka”.

1999 – COWI Konsulting Enginers and Planners AS z Danii (finansowana przez Duńską Agencję Ochrony Środowiska) podsumowuje poprzednie opracowania i rozstrzyga wybór lokalizacji oczyszczalni;

1999 – Rada Warszawy (Uchwała Rady Miasta nr XVI/147/99 z dnia 20.10.1999) zdecydowała o rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków „Czajka” oraz budowie układu przesyłowego. Zarzucono definitywnie projekt budowy oczyszczalni ścieków „Pancerz”. Rozpoczęły się przygotowania do realizacji projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie”.

1999/2000 - opracowanie „Koncepcji modernizacji i rozbudowy miejskiej oczyszczalni ścieków Czajka”, w ramach której potwierdzono możliwość zlokalizowania nowych obiektów na terenie oczyszczalni;

29.10.2003 - uchwała nr XIX/305/2003 Rady Warszawy – powierzenie MPWiK przygotowania i realizacji inwestycji, polegającej na rozbudowie OŚ „Czajka” wraz z systemem odprowadzania ścieków;

czerwiec 2005 – studium wykonalności przedsięwzięcia „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie – Faza III” opracowane przez CEWOK Sp. z o.o., PROEKO Sp. z o.o. i Biprowod-Warszawa Sp. z o.o. Celem tej części przedsięwzięcia miała być budowa układu przesyłowego ścieków o długości ok. 10,5 km z lewobrzeżnej Warszawy do oczyszczalni ścieków „Czajka”;

→ W ramach studium wykonalności były analizowane trzy koncepcje rozbudowy systemu odbioru i oczyszczania ścieków:
*budowa oczyszczalni ścieków „Pancerz” na terenie północnej część Warszawy – odstąpiono od niego z powodu wieku lasu (40 lat) oraz bliskości zabudowy mieszkaniowej;
*Huta Lucchini (pn. część lewobrzeżnej Warszawy) – odstąpiono od niego z powodu niewielkiej odległości (50 m) od osiedla „Młociny”;
*na terenie istniejącej OŚ „Czajka” – miałaby powstać wspólna oczyszczalnia dla prawo- i lewobrzeżnej Warszawy.

→ Eksperci zdecydowali również o lokalizacji przejścia układu przesyłowego przez Wisłę. Rurociąg po wyjściu z kolektora Burakowskiego miał zostać zlokalizowany poniżej planowanego Mostu Północnego, co uzgodniono z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Warszawie (RZGW). Zarzucony został pomysł połączenia budowy układu przesyłowego z budową planowanego Mostu Północnego.

→ Studium zawierało także koncepcję lokalizacji układu przesyłowego ścieków. Ścieki miały być transportowane pod dnem Wisły i za pomocą syfonu przedostać się do przepompowni na prawym brzegu. Rurociąg miał być podwójny, każda rura miała mieć średnicę wewnętrzną ok. 1,6 m. Miał być poprowadzony wewnątrz rur osłonowych o średnicy wewnętrznej ok. 2 m.

08.07.2005 - uchwała Rady Miasta nr LVI/1521/2005 w sprawie złożenia wniosku do Komisji Europejskiej o dofinansowanie Projektu Faza III. We wniosku została uwzględniona budowa układu przesyłowego o długości 10,5 km. Założono przejście rurociągu pod Wisłą syfonem wykonanym w postaci dwóch rur o średnicy wewnętrznej 1,6 m, zamontowanych wewnątrz rur osłonowych o średnicy wew. 2 m.

05.08.2005 - złożenie wniosku o dofinansowanie z Funduszu Spójności dla Fazy III

09.12.2005 - decyzja Komisji Europejskiej nr 2005PL16CPE003 ws. dofinansowania dla Projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie – Faza III”

16.02.2006 - podpisanie umowy na opracowanie projektu układu przesyłowego ścieków pod Wisłą. Projekt ma przygotować konsorcjum firm: DHV POLSKA Sp. z o.o.(Lider), Grontmij Polska Sp. z o.o., ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. i Prokom Sp. z o.o.

maj 2006 - rozpoczęcie rozważań nad zasadnością zaprojektowania obudowy rur przewodowych jako jednej rury osłonowej;

czerwiec 2006 - opracowanie przez Prokom Sp. z o.o. dokumentu pt. „Wstępne porównanie wariantów przejścia syfonu pod Wisłą”, zawierającego m.in. zestawienie porównawcze kosztów zaopiniowane przez ekspertów z Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Świętokrzyskiej. Opinia przygotowana w tym czasie przez RZGW wskazuje, że rozpatrywanie wariantów, w których niezbędne będzie wykonanie komór pośrednich na obszarze międzywala Wisły może praktycznie uniemożliwić uzgodnienie projektu.

3.08.2006 - zestawienie porównawcze kosztów obudowy rurociągów przy różnych wariantach przejścia pod Wisłą opracowane przez PROKOM – różnica kosztów dla tunelu o średnicy wewnętrznej ok. 4,5 m i 4,2 m nie przekracza 5 proc.;

21.09.2006 - uchwała Rady m.st. Warszawy nr 81/25/73/2006 - wyrażenie zgody przez m.st. Warszawa na zawarcie umowy użyczenia terenów w celu budowy kolektorów sanitarnych;

03.10.2006 - uchwała Zarządu MPWiK dot. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na wykonanie laboratoryjnych badań modelowych modelu fizycznego projektowanego w ramach zadania 04A/02 – usługi konsultingowe w zakresie budowy układu przesyłowego do OŚ „Czajka”;

07.11.2006 - uchwała Zarządu MPWiK nr 1378 o powiadomieniu NFOŚiGW o wprowadzeniu zmiany do koncepcji układu przesyłowego. Wówczas została wyrażona zgoda na zaprojektowanie i wykonanie obudowy o średnicy wewnętrznej 4,4 m w technologii tunelowej, czyli na przeprowadzenie syfonu pod Wisłą. Ostateczna decyzja, dotycząca wymiarów wewnętrznej obudowy tunelu miała zostać podjęta po przedstawieniu przez konsultanta (Prokom Sp. z o.o.) analizy i uzasadnienia rekomendowanej średnicy.

13.11.2006 - analiza techniczna i eksploatacyjna różnych średnic wewnętrznych obudowy przedstawiona przez konsultanta tj. Prokom Sp. z o.o.;

14.11.2006 - opinia Zakładu S2 (zakład sieci kanalizacyjnej) potwierdzająca słuszność wcześniejszej opinii, że „z punktu widzenia eksploatacji układu przesyłowego, najlepszym rozwiązaniem jest poprowadzenie dwóch nitek syfonu w jednej obudowie – jako obiekt przełazowy”;

29.11.2006 - PROKOM wskazuje w ostatecznym piśmie do MPWiK, że minimalna średnica obudowy, umożliwiająca prawidłowy montaż i późniejszą eksploatację powinna wynosić 4,40 m;

02.06.2009 - wystąpienie o dokonanie zmiany decyzji Komisji Europejskiej w sprawie zmiany warunków przedsięwzięcia w ramach Projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie” – realizacja układu przesyłowego wyłączona z Fazy III i przeniesiona do Fazy IV z uwagi na długotrwały proces zgód związanych z dostępnością terenów i wzrostem kosztów realizacji;

17.09.2009 - odbiór projektu budowlanego układu przesyłowego wraz z syfonem pod dnem Wisły wykonanego przez konsorcjum firm: DHV POLSKA Sp. z o.o.(Lider), Grontmij Polska Sp. z o.o., ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. i Prokom Sp. z o.o.;

22.07.2010 - podpisanie umowy na roboty budowlane układu przesyłowego ścieków pod Wisłą z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Górniczych “METRO” Sp. z o.o.(Lider), Hydrobudowa Polska S.A., Hydrobudowa 9 S.A. i INFRA S.A.;

23.07.2010 - podpisanie umowy z inżynierem kontraktu Egis Poland Sp. z o.o. (Lider) i Egis RAIL SA. na budowę układu przesyłowego wraz z syfonem. Koszt: 213,7 mln zł brutto (213 716 162 zł).

20.12.2012 - formalne zakończenie robót budowlanych związanych z budową syfonu pod Wisłą. Obiekt został przejęty po przeprowadzonym rozruchu, który miał miejsce latem 2012 r. Wówczas ścieki po raz pierwszy dopłynęły układem przesyłowym do oczyszczalni ścieków „Czajka”.

29.08.2013 - raport końcowy inżyniera kontraktu
31.05.2013 - świadectwo wykonania zadania oraz okres zgłaszania wad, przeglądy, etc.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: maciej55
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 12:33 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
Jacku, masz coś przeciw przestrzeganiu Konstytucji?
A czy Ty musisz ze wszystkiego robić problem polityczny PO contra PIS?
Zapytaj wobec tego władze samorządowe Warszawy, jak przestrzegają Konstytucji
Art. 74.

1. Władze publiczne prowadzą politykę zapewniającą bezpieczeństwo ekologiczne współczesnemu i przyszłym pokoleniom.

2. Ochrona środowiska jest obowiązkiem władz publicznych.

3. Każdy ma prawo do informacji o stanie i ochronie środowiska.

4. Władze publiczne wspierają działania obywateli na rzecz ochrony i poprawy stanu środowiska.


Jest problem. WIELKI problem. I żeby go szybko rozwiązać trzeba byłoby nagiąć przepisy. W interesie mieszkańców połowy miast nad Wisłą i mieszkańców wybrzeża, do których i Ty się zaliczasz.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: maciej55
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 12:40 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Bez III linii metra da się przeżyć.
Potencjalni pasażerowie powiedzą, że da się przeżyć bez oczyszczalni, bo przez Warszawę woda płynie czysta.
:rotfl:
Sądzę, że pasażerowie korzystający codziennie z mostu M.C.-Skłodowskiej (kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Tarchomina i Białołęki dojeżdżających do metra I linii) mogą mieć całkiem odmienne zdanie wdychając wiślano-ściekowe aromaty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Sądzę, że pasażerowie korzystający codziennie z mostu M.C.-Skłodowskiej (kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Tarchomina i Białołęki dojeżdżających do metra I linii) mogą mieć całkiem odmienne zdanie wdychając wiślano-ściekowe aromaty.
I uważasz, że będą chcieli nadal dojeżdżać z neutralnym zapachem, niż jeździć przedłużoną II linią metra?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 14:43 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A pokaż dokument z decyzją przedłużającą II linię metra na Białołękę :rotfl:
Jak dotąd to ma się kończyć na Bródnie.
Zaś III linia miała iść na Gocław, ale kolejne opracowanie dotyczące wyboru trasy jest spodziewane do końca roku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
_jp_ napisał(a):
Colonel napisał(a):
Jacku, masz coś przeciw przestrzeganiu Konstytucji?
A czy Ty musisz ze wszystkiego robić problem polityczny PO contra PIS?
Zapytaj wobec tego władze samorządowe Warszawy, jak przestrzegają Konstytucji
Art. 74.

1. Władze publiczne prowadzą politykę zapewniającą bezpieczeństwo ekologiczne współczesnemu i przyszłym pokoleniom.

2. Ochrona środowiska jest obowiązkiem władz publicznych.

3. Każdy ma prawo do informacji o stanie i ochronie środowiska.

4. Władze publiczne wspierają działania obywateli na rzecz ochrony i poprawy stanu środowiska.


Jest problem. WIELKI problem. I żeby go szybko rozwiązać trzeba byłoby nagiąć przepisy. W interesie mieszkańców połowy miast nad Wisłą i mieszkańców wybrzeża, do których i Ty się zaliczasz.
Rozpisales się, a ja nic o polityce. Zadałem proste pytanie, po Twoim POLITYCZNYM komentarzu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 19:29 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Najnowsze ustalenia (z facebooka Trzaskowskiego):
- wojsko rozłoży pontony na Wiśle, na które pójdą zeszłoroczne rury (akurat wciąż są składowane na brzegu)
- w czasie działania pontonowego obejścia (czyli przed nadejściem mrozów i kry na rzece) będą wykonywane pod dnem Wisły przeciskami dwa nowe "ściekociągi".

Jeśli nagną przepisy (bez zezwoleń, uzgodnień, konsultacji społecznych itp.), to może zdążą przed zimą. Dotychczasowy tunel z rurami - chyba na straty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2020, o 21:57 
Jak się człowiek wczytuje w to wszystko to zaczyna się zastanawiać dlaczego mądrm jest budowanie pod dnem rzeki tuneli dla pociągów, ciepłociagów, wodociągów, nitek wysokoprężnego gazu, metra czy pociągów a głupie jest dla przesyłu ścieków? I to tylko w przypadku Warszawy bo chyba nie jest to jakieś niespotykane na świecie rozwiązanie?
O budowie tuneli samochodowych akurat w przypadku Warszawy wspominać "nie wypada". ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2020, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A czemu nie wypada?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 200 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL