Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 23:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2020, o 19:53 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Do politycznego!
Wojtek szybko złapał aluzję. ;)

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2020, o 20:16 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Colonel napisał(a):
a kilku chamów wyjatkowych bana

Colonel kolejny raz przyznal,ze powinien byc zbanowany ale oczywiscie administracja oddali jego szczerosc powolujac sie na geniusza intelektu niejakiego Przemyslawa Nawrockiego dla ktorego wody Wisly zwyczajnie zostaly "przekarmione".

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2020, o 08:18 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Colonel napisał(a):
Zapewne wątek powinien pójsć w kosmos, założyciel dostać ostrzeżenie, a kilku chamów wyjatkowych bana.
Nie wiem po co w ogóle to tutaj się znalazło i trwa...
uuu..Powiało grozą :-o :-o :-o

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2020, o 08:39 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
No jasne ,że poprzednicy również winni wystarczy poznać i przyjąć do wiadomości fakty, a tu cyt."główka inaczej pracuje".Chyba że zaimpregnowana :cool:
_jp_ napisał(a):
Kalendarium

**********od 3 listopada 1994 prezydentem W-wy był Marcin Święcicki (PZPR potem Unia Wolności)*****

1995–1997 - powstanie Planu Generalnego dla Wodociągów i Kanalizacji, czyli tzw. Masterplanu. Plan został przygotowany przez firmy SOGREAH i Safege. Stanowił część Programu Poprawy Warszawskich Usług Wodociągowych i Kanalizacyjnych. Proponowane rozwiązania: budowa dwóch kolektorów o średnicy wewnętrznej ok. 2 m do syfonu pod Wisłą. Syfon miałby rozwidlać się na prawym brzegu na dwie ścieżki: pierwsza - rurociąg o średnicy 2,5 m przez zbiornik retencyjny do pompowni „Nowodwory” oraz drugi rurociąg o średnicy 1,4 m biegnący na Żerań.

**********od 30 marca 1999 prezydentem W-wy był Paweł Piskorski (Unia Wolności potem PO)*****

1999 – raport prof. Błaszczyka z Politechniki Warszawskiej, który zakładał przejście kolektora z ul. Marymonckiej w dwa rurociągi pod Wisłą o średnicy wewnętrznej ok. 1,4 m każdy, znajdujące się w tunelu o średnicy 3 m. Następnie ścieki miałyby trafić do dwóch pompowni (Żerań i Nowodwory). Z kolei retencja ścieków miała się odbywać w nowym kolektorze w ul. Marymonckiej.

1999 – aktualizacja Planu Generalnego dla Wodociągów i Kanalizacji. Powstał Plan Inwestycji Krótkoterminowych (KPI), w którym uwzględniono potrzebę zewnętrznego finansowania budowy układu przesyłowego dla ścieków z lewobrzeżnej części Warszawy do oczyszczalni ścieków „Czajka”.

1999 – COWI Konsulting Enginers and Planners AS z Danii (finansowana przez Duńską Agencję Ochrony Środowiska) podsumowuje poprzednie opracowania i rozstrzyga wybór lokalizacji oczyszczalni;

1999 – Rada Warszawy (Uchwała Rady Miasta nr XVI/147/99 z dnia 20.10.1999) zdecydowała o rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków „Czajka” oraz budowie układu przesyłowego. Zarzucono definitywnie projekt budowy oczyszczalni ścieków „Pancerz”. Rozpoczęły się przygotowania do realizacji projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie”.

1999/2000 - opracowanie „Koncepcji modernizacji i rozbudowy miejskiej oczyszczalni ścieków Czajka”, w ramach której potwierdzono możliwość zlokalizowania nowych obiektów na terenie oczyszczalni;

**********od 14 stycznia 2002 prezydentem W-wy był Wojciech Kozak (Unia Wolności potem PO)*****

**********od 18 listopada 2002 prezydentem W-wy był Lech Kaczyński (PiS)*****

29.10.2003 - uchwała nr XIX/305/2003 Rady Warszawy – powierzenie MPWiK przygotowania i realizacji inwestycji, polegającej na rozbudowie OŚ „Czajka” wraz z systemem odprowadzania ścieków;

czerwiec 2005 – studium wykonalności przedsięwzięcia „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie – Faza III” opracowane przez CEWOK Sp. z o.o., PROEKO Sp. z o.o. i Biprowod-Warszawa Sp. z o.o. Celem tej części przedsięwzięcia miała być budowa układu przesyłowego ścieków o długości ok. 10,5 km z lewobrzeżnej Warszawy do oczyszczalni ścieków „Czajka”;

→ W ramach studium wykonalności były analizowane trzy koncepcje rozbudowy systemu odbioru i oczyszczania ścieków:
*budowa oczyszczalni ścieków „Pancerz” na terenie północnej część Warszawy – odstąpiono od niego z powodu wieku lasu (40 lat) oraz bliskości zabudowy mieszkaniowej;
*Huta Lucchini (pn. część lewobrzeżnej Warszawy) – odstąpiono od niego z powodu niewielkiej odległości (50 m) od osiedla „Młociny”;
*na terenie istniejącej OŚ „Czajka” – miałaby powstać wspólna oczyszczalnia dla prawo- i lewobrzeżnej Warszawy.

→ Eksperci zdecydowali również o lokalizacji przejścia układu przesyłowego przez Wisłę. Rurociąg po wyjściu z kolektora Burakowskiego miał zostać zlokalizowany poniżej planowanego Mostu Północnego, co uzgodniono z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Warszawie (RZGW). Zarzucony został pomysł połączenia budowy układu przesyłowego z budową planowanego Mostu Północnego.

→ Studium zawierało także koncepcję lokalizacji układu przesyłowego ścieków. Ścieki miały być transportowane pod dnem Wisły i za pomocą syfonu przedostać się do przepompowni na prawym brzegu. Rurociąg miał być podwójny, każda rura miała mieć średnicę wewnętrzną ok. 1,6 m. Miał być poprowadzony wewnątrz rur osłonowych o średnicy wewnętrznej ok. 2 m.

08.07.2005 - uchwała Rady Miasta nr LVI/1521/2005 w sprawie złożenia wniosku do Komisji Europejskiej o dofinansowanie Projektu Faza III. We wniosku została uwzględniona budowa układu przesyłowego o długości 10,5 km. Założono przejście rurociągu pod Wisłą syfonem wykonanym w postaci dwóch rur o średnicy wewnętrznej 1,6 m, zamontowanych wewnątrz rur osłonowych o średnicy wew. 2 m.

05.08.2005 - złożenie wniosku o dofinansowanie z Funduszu Spójności dla Fazy III

09.12.2005 - decyzja Komisji Europejskiej nr 2005PL16CPE003 ws. dofinansowania dla Projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie – Faza III”

**********od 22 grudnia 2005 na stanowisku prezydenta W-wy był vacat*****

**********od 9 lutego 2006 komisarzem W-wy był Mirosław Kochalski (PiS)*****

16.02.2006 - podpisanie umowy na opracowanie projektu układu przesyłowego ścieków pod Wisłą. Projekt ma przygotować konsorcjum firm: DHV POLSKA Sp. z o.o.(Lider), Grontmij Polska Sp. z o.o., ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. i Prokom Sp. z o.o.

maj 2006 - rozpoczęcie rozważań nad zasadnością zaprojektowania obudowy rur przewodowych jako jednej rury osłonowej;

czerwiec 2006 - opracowanie przez Prokom Sp. z o.o. dokumentu pt. „Wstępne porównanie wariantów przejścia syfonu pod Wisłą”, zawierającego m.in. zestawienie porównawcze kosztów zaopiniowane przez ekspertów z Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Świętokrzyskiej. Opinia przygotowana w tym czasie przez RZGW wskazuje, że rozpatrywanie wariantów, w których niezbędne będzie wykonanie komór pośrednich na obszarze międzywala Wisły może praktycznie uniemożliwić uzgodnienie projektu.

**********od 20 lipca 2006 komisarzem W-wy był Kazimierz Marcinkiewicz (PiS)*****

3.08.2006 - zestawienie porównawcze kosztów obudowy rurociągów przy różnych wariantach przejścia pod Wisłą opracowane przez PROKOM – różnica kosztów dla tunelu o średnicy wewnętrznej ok. 4,5 m i 4,2 m nie przekracza 5 proc.;

21.09.2006 - uchwała Rady m.st. Warszawy nr 81/25/73/2006 - wyrażenie zgody przez m.st. Warszawa na zawarcie umowy użyczenia terenów w celu budowy kolektorów sanitarnych;

03.10.2006 - uchwała Zarządu MPWiK dot. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na wykonanie laboratoryjnych badań modelowych modelu fizycznego projektowanego w ramach zadania 04A/02 – usługi konsultingowe w zakresie budowy układu przesyłowego do OŚ „Czajka”;

07.11.2006 - uchwała Zarządu MPWiK nr 1378 o powiadomieniu NFOŚiGW o wprowadzeniu zmiany do koncepcji układu przesyłowego. Wówczas została wyrażona zgoda na zaprojektowanie i wykonanie obudowy o średnicy wewnętrznej 4,4 m w technologii tunelowej, czyli na przeprowadzenie syfonu pod Wisłą. Ostateczna decyzja, dotycząca wymiarów wewnętrznej obudowy tunelu miała zostać podjęta po przedstawieniu przez konsultanta (Prokom Sp. z o.o.) analizy i uzasadnienia rekomendowanej średnicy.

13.11.2006 - analiza techniczna i eksploatacyjna różnych średnic wewnętrznych obudowy przedstawiona przez konsultanta tj. Prokom Sp. z o.o.;

14.11.2006 - opinia Zakładu S2 (zakład sieci kanalizacyjnej) potwierdzająca słuszność wcześniejszej opinii, że „z punktu widzenia eksploatacji układu przesyłowego, najlepszym rozwiązaniem jest poprowadzenie dwóch nitek syfonu w jednej obudowie – jako obiekt przełazowy”;

29.11.2006 - PROKOM wskazuje w ostatecznym piśmie do MPWiK, że minimalna średnica obudowy, umożliwiająca prawidłowy montaż i późniejszą eksploatację powinna wynosić 4,40 m;

**********od 2 grudnia 2006 prezydentem W-wy była Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO)*****

02.06.2009 - wystąpienie o dokonanie zmiany decyzji Komisji Europejskiej w sprawie zmiany warunków przedsięwzięcia w ramach Projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie” – realizacja układu przesyłowego wyłączona z Fazy III i przeniesiona do Fazy IV z uwagi na długotrwały proces zgód związanych z dostępnością terenów i wzrostem kosztów realizacji;

17.09.2009 - odbiór projektu budowlanego układu przesyłowego wraz z syfonem pod dnem Wisły wykonanego przez konsorcjum firm: DHV POLSKA Sp. z o.o.(Lider), Grontmij Polska Sp. z o.o., ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. i Prokom Sp. z o.o.;

22.07.2010 - podpisanie umowy na roboty budowlane układu przesyłowego ścieków pod Wisłą z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Górniczych “METRO” Sp. z o.o.(Lider), Hydrobudowa Polska S.A., Hydrobudowa 9 S.A. i INFRA S.A.;

23.07.2010 - podpisanie umowy z inżynierem kontraktu Egis Poland Sp. z o.o. (Lider) i Egis RAIL SA. na budowę układu przesyłowego wraz z syfonem. Koszt: 213,7 mln zł brutto (213 716 162 zł).

20.12.2012 - formalne zakończenie robót budowlanych związanych z budową syfonu pod Wisłą. Obiekt został przejęty po przeprowadzonym rozruchu, który miał miejsce latem 2012 r. Wówczas ścieki po raz pierwszy dopłynęły układem przesyłowym do oczyszczalni ścieków „Czajka”.

29.08.2013 - raport końcowy inżyniera kontraktu
31.05.2013 - świadectwo wykonania zadania oraz okres zgłaszania wad, przeglądy, etc.

**********od 22 listopada 2018 prezydentem W-wy jest Rafał Trzaskowski (PO)*****

Mam nadzieję, że już nie będziemy do tego wracać.


_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2020, o 08:41 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
O co „wątkowym aktywistom” właściwie chodzi?
Wykorzystujecie sytuację awarii dla głoszenia swoich przekonań politycznych
pod płaszczykiem dociekań do tzw. prawdy.
Zdeklarujcie się otwarcie i przestańcie zamulać FŻ.
Dział polityczny został zlikwidowany. :evil:

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Ostatnio edytowano 21 wrz 2020, o 08:42 przez Andrzej Kolod, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2020, o 08:41 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Ognisty Szkwał napisał(a):
Jeśli nie rozumiesz tekstu ukrytego, zrozum że trochę przeginasz. Tyle razu było pisane że taka inwestycja to etap długofalowy i większość niż ostatni również są winni. Np. wyłączenie TV na TVP czy innym tego typu kanale wyzwala. TVN-u też można nie oglądać. I wtedy główka zaczyna inaczej/poprawniej pracować.

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2020, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
maciej55 napisał(a):
No jasne ,że poprzednicy również winni wystarczy poznać i przyjąć do wiadomości fakty, a tu cyt."główka inaczej pracuje".Chyba że zaimpregnowana :cool:
_jp_ napisał(a):
Kalendarium

**********od 3 listopada 1994 prezydentem W-wy był Marcin Święcicki (PZPR potem Unia Wolności)*****

1995–1997 - powstanie Planu Generalnego dla Wodociągów i Kanalizacji, czyli tzw. Masterplanu. Plan został przygotowany przez firmy SOGREAH i Safege. Stanowił część Programu Poprawy Warszawskich Usług Wodociągowych i Kanalizacyjnych. Proponowane rozwiązania: budowa dwóch kolektorów o średnicy wewnętrznej ok. 2 m do syfonu pod Wisłą. Syfon miałby rozwidlać się na prawym brzegu na dwie ścieżki: pierwsza - rurociąg o średnicy 2,5 m przez zbiornik retencyjny do pompowni „Nowodwory” oraz drugi rurociąg o średnicy 1,4 m biegnący na Żerań.

**********od 30 marca 1999 prezydentem W-wy był Paweł Piskorski (Unia Wolności potem PO)*****

1999 – raport prof. Błaszczyka z Politechniki Warszawskiej, który zakładał przejście kolektora z ul. Marymonckiej w dwa rurociągi pod Wisłą o średnicy wewnętrznej ok. 1,4 m każdy, znajdujące się w tunelu o średnicy 3 m. Następnie ścieki miałyby trafić do dwóch pompowni (Żerań i Nowodwory). Z kolei retencja ścieków miała się odbywać w nowym kolektorze w ul. Marymonckiej.

1999 – aktualizacja Planu Generalnego dla Wodociągów i Kanalizacji. Powstał Plan Inwestycji Krótkoterminowych (KPI), w którym uwzględniono potrzebę zewnętrznego finansowania budowy układu przesyłowego dla ścieków z lewobrzeżnej części Warszawy do oczyszczalni ścieków „Czajka”.

1999 – COWI Konsulting Enginers and Planners AS z Danii (finansowana przez Duńską Agencję Ochrony Środowiska) podsumowuje poprzednie opracowania i rozstrzyga wybór lokalizacji oczyszczalni;

1999 – Rada Warszawy (Uchwała Rady Miasta nr XVI/147/99 z dnia 20.10.1999) zdecydowała o rozbudowie i modernizacji oczyszczalni ścieków „Czajka” oraz budowie układu przesyłowego. Zarzucono definitywnie projekt budowy oczyszczalni ścieków „Pancerz”. Rozpoczęły się przygotowania do realizacji projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie”.

1999/2000 - opracowanie „Koncepcji modernizacji i rozbudowy miejskiej oczyszczalni ścieków Czajka”, w ramach której potwierdzono możliwość zlokalizowania nowych obiektów na terenie oczyszczalni;

**********od 14 stycznia 2002 prezydentem W-wy był Wojciech Kozak (Unia Wolności potem PO)*****

**********od 18 listopada 2002 prezydentem W-wy był Lech Kaczyński (PiS)*****

29.10.2003 - uchwała nr XIX/305/2003 Rady Warszawy – powierzenie MPWiK przygotowania i realizacji inwestycji, polegającej na rozbudowie OŚ „Czajka” wraz z systemem odprowadzania ścieków;

czerwiec 2005 – studium wykonalności przedsięwzięcia „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie – Faza III” opracowane przez CEWOK Sp. z o.o., PROEKO Sp. z o.o. i Biprowod-Warszawa Sp. z o.o. Celem tej części przedsięwzięcia miała być budowa układu przesyłowego ścieków o długości ok. 10,5 km z lewobrzeżnej Warszawy do oczyszczalni ścieków „Czajka”;

→ W ramach studium wykonalności były analizowane trzy koncepcje rozbudowy systemu odbioru i oczyszczania ścieków:
*budowa oczyszczalni ścieków „Pancerz” na terenie północnej część Warszawy – odstąpiono od niego z powodu wieku lasu (40 lat) oraz bliskości zabudowy mieszkaniowej;
*Huta Lucchini (pn. część lewobrzeżnej Warszawy) – odstąpiono od niego z powodu niewielkiej odległości (50 m) od osiedla „Młociny”;
*na terenie istniejącej OŚ „Czajka” – miałaby powstać wspólna oczyszczalnia dla prawo- i lewobrzeżnej Warszawy.

→ Eksperci zdecydowali również o lokalizacji przejścia układu przesyłowego przez Wisłę. Rurociąg po wyjściu z kolektora Burakowskiego miał zostać zlokalizowany poniżej planowanego Mostu Północnego, co uzgodniono z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Warszawie (RZGW). Zarzucony został pomysł połączenia budowy układu przesyłowego z budową planowanego Mostu Północnego.

→ Studium zawierało także koncepcję lokalizacji układu przesyłowego ścieków. Ścieki miały być transportowane pod dnem Wisły i za pomocą syfonu przedostać się do przepompowni na prawym brzegu. Rurociąg miał być podwójny, każda rura miała mieć średnicę wewnętrzną ok. 1,6 m. Miał być poprowadzony wewnątrz rur osłonowych o średnicy wewnętrznej ok. 2 m.

08.07.2005 - uchwała Rady Miasta nr LVI/1521/2005 w sprawie złożenia wniosku do Komisji Europejskiej o dofinansowanie Projektu Faza III. We wniosku została uwzględniona budowa układu przesyłowego o długości 10,5 km. Założono przejście rurociągu pod Wisłą syfonem wykonanym w postaci dwóch rur o średnicy wewnętrznej 1,6 m, zamontowanych wewnątrz rur osłonowych o średnicy wew. 2 m.

05.08.2005 - złożenie wniosku o dofinansowanie z Funduszu Spójności dla Fazy III

09.12.2005 - decyzja Komisji Europejskiej nr 2005PL16CPE003 ws. dofinansowania dla Projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie – Faza III”

**********od 22 grudnia 2005 na stanowisku prezydenta W-wy był vacat*****

**********od 9 lutego 2006 komisarzem W-wy był Mirosław Kochalski (PiS)*****

16.02.2006 - podpisanie umowy na opracowanie projektu układu przesyłowego ścieków pod Wisłą. Projekt ma przygotować konsorcjum firm: DHV POLSKA Sp. z o.o.(Lider), Grontmij Polska Sp. z o.o., ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. i Prokom Sp. z o.o.

maj 2006 - rozpoczęcie rozważań nad zasadnością zaprojektowania obudowy rur przewodowych jako jednej rury osłonowej;

czerwiec 2006 - opracowanie przez Prokom Sp. z o.o. dokumentu pt. „Wstępne porównanie wariantów przejścia syfonu pod Wisłą”, zawierającego m.in. zestawienie porównawcze kosztów zaopiniowane przez ekspertów z Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Świętokrzyskiej. Opinia przygotowana w tym czasie przez RZGW wskazuje, że rozpatrywanie wariantów, w których niezbędne będzie wykonanie komór pośrednich na obszarze międzywala Wisły może praktycznie uniemożliwić uzgodnienie projektu.

**********od 20 lipca 2006 komisarzem W-wy był Kazimierz Marcinkiewicz (PiS)*****

3.08.2006 - zestawienie porównawcze kosztów obudowy rurociągów przy różnych wariantach przejścia pod Wisłą opracowane przez PROKOM – różnica kosztów dla tunelu o średnicy wewnętrznej ok. 4,5 m i 4,2 m nie przekracza 5 proc.;

21.09.2006 - uchwała Rady m.st. Warszawy nr 81/25/73/2006 - wyrażenie zgody przez m.st. Warszawa na zawarcie umowy użyczenia terenów w celu budowy kolektorów sanitarnych;

03.10.2006 - uchwała Zarządu MPWiK dot. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na wykonanie laboratoryjnych badań modelowych modelu fizycznego projektowanego w ramach zadania 04A/02 – usługi konsultingowe w zakresie budowy układu przesyłowego do OŚ „Czajka”;

07.11.2006 - uchwała Zarządu MPWiK nr 1378 o powiadomieniu NFOŚiGW o wprowadzeniu zmiany do koncepcji układu przesyłowego. Wówczas została wyrażona zgoda na zaprojektowanie i wykonanie obudowy o średnicy wewnętrznej 4,4 m w technologii tunelowej, czyli na przeprowadzenie syfonu pod Wisłą. Ostateczna decyzja, dotycząca wymiarów wewnętrznej obudowy tunelu miała zostać podjęta po przedstawieniu przez konsultanta (Prokom Sp. z o.o.) analizy i uzasadnienia rekomendowanej średnicy.

13.11.2006 - analiza techniczna i eksploatacyjna różnych średnic wewnętrznych obudowy przedstawiona przez konsultanta tj. Prokom Sp. z o.o.;

14.11.2006 - opinia Zakładu S2 (zakład sieci kanalizacyjnej) potwierdzająca słuszność wcześniejszej opinii, że „z punktu widzenia eksploatacji układu przesyłowego, najlepszym rozwiązaniem jest poprowadzenie dwóch nitek syfonu w jednej obudowie – jako obiekt przełazowy”;

29.11.2006 - PROKOM wskazuje w ostatecznym piśmie do MPWiK, że minimalna średnica obudowy, umożliwiająca prawidłowy montaż i późniejszą eksploatację powinna wynosić 4,40 m;

**********od 2 grudnia 2006 prezydentem W-wy była Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO)*****

02.06.2009 - wystąpienie o dokonanie zmiany decyzji Komisji Europejskiej w sprawie zmiany warunków przedsięwzięcia w ramach Projektu „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków w Warszawie” – realizacja układu przesyłowego wyłączona z Fazy III i przeniesiona do Fazy IV z uwagi na długotrwały proces zgód związanych z dostępnością terenów i wzrostem kosztów realizacji;

17.09.2009 - odbiór projektu budowlanego układu przesyłowego wraz z syfonem pod dnem Wisły wykonanego przez konsorcjum firm: DHV POLSKA Sp. z o.o.(Lider), Grontmij Polska Sp. z o.o., ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. i Prokom Sp. z o.o.;

22.07.2010 - podpisanie umowy na roboty budowlane układu przesyłowego ścieków pod Wisłą z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Górniczych “METRO” Sp. z o.o.(Lider), Hydrobudowa Polska S.A., Hydrobudowa 9 S.A. i INFRA S.A.;

23.07.2010 - podpisanie umowy z inżynierem kontraktu Egis Poland Sp. z o.o. (Lider) i Egis RAIL SA. na budowę układu przesyłowego wraz z syfonem. Koszt: 213,7 mln zł brutto (213 716 162 zł).

20.12.2012 - formalne zakończenie robót budowlanych związanych z budową syfonu pod Wisłą. Obiekt został przejęty po przeprowadzonym rozruchu, który miał miejsce latem 2012 r. Wówczas ścieki po raz pierwszy dopłynęły układem przesyłowym do oczyszczalni ścieków „Czajka”.

29.08.2013 - raport końcowy inżyniera kontraktu
31.05.2013 - świadectwo wykonania zadania oraz okres zgłaszania wad, przeglądy, etc.

**********od 22 listopada 2018 prezydentem W-wy jest Rafał Trzaskowski (PO)*****

Mam nadzieję, że już nie będziemy do tego wracać.


No ale wklejasz po raz kolejny coś co nie potwierdza Twoich wypowiedzi, a nie komentujesz tych wklejek i jak ktoś nie śledzi całego wątku tylko ostatnie strony to nie wie tak do końca o co chodzi. Bo z samej wklejki różne można wyciągnąć wnioski. A Twoja intensywność w wątku świadczy o tym że chcesz coś przekazać lub narzucić.
Więc jak Andrzej przed chwilą zadam pytanie - o co chodzi?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2020, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Tak z ciekawości:
- ułożenie rurociągu tymczasowego wraz z mostem pontonowym kosztuje ok 35 mln,
- przecisk pod dnem Wisły (rura stalowa) - 40 mln.
https://www.tvp.info/49978863/rozbiorka-calego-systemu-trzaskowski-ma-plan-naprawy-kolektorow-czajki

Ktoś wie dlaczego nie rozważa się ułożenia rur (stalowych czy innych o odpowiednich właściwościach) w istniejącym tunelu (tym wydrążonym TBMem o średnicy 5,35 m)? Wydaje się, że nawet z jego odgruzowaniem nie byłoby to droższe. Przecież ten tunel istnieje i nie jest uszkodzony? Czy jest?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2020, o 20:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
https://youtu.be/E-0If8l_K3Y ...

Pomijający aspekta techniczne ( rok temu wspominane ;) ), lecz że widząc człeka dociekliwie myślącego, litościwie Ci gwoli ilustracyi idei ogólnej obrazowo wspomnę:
miałem kiedyś taką sprawę, też kanalizacyjną, bom żem niegdyś z głupia frant dom poważny wymyślił se w mieście.
Nieskanalizowanem, w tej lokalizacji skądinąd fajnej, akurat.
CK Królewskiem mieście, poważnem.
Mój zaufany instalator (zaufany z jakości, acz najdroższy w okolicy, coś za coś) zrobiłby nam kolektor ten za dychę, może jedenaście.
Ale trza akceptacji miasta. Bo ulica.
Ale miasto postanowiło - zwietrzywszy okazję - że będzie onego kłaść za swoje fundusze, w ramach dotacyj, itd.
I ogłosiło nań przetarg.
I w efekcie przetargu wybrało ofertę za ... i tu orkiestra tuszszsz - za sto dziesięć.
Czyli dziesięciokrotność realnych kosztów tego kolektora, za które machnęlibymy se to sami (ze sąsiadem, znaczy). Gwoli dowyjaśnienia: byliśmy (ze sąsiadem) członkami tej komisyi przetargowej do tej kanalizacyi - co znaczenia praktycznego nie miało, bo głosujący co to nas dwu na kilkunastu miejskich urzędasów łapów łasych.
Ale to był nasz projekt, nasz kosztorys, i wszelka wiedza w temacie szczegółowa - nasza.
Co dodaję gwoli jasności.
Nasz też wkład w inwestycję wynosił 10%.
Czyli dokładnie te jedenaście co by wziął nasz wykonawca, robiąc dla nas.
Więc nam to i tak ganze-gal... a zgoda miasta, pozwolenie na budowę, i na przekopanie ulicy, sie liczy, boć to bywa kłopot.
A reszta?
Ano, te pozostałe 100 melonów śprytnie w temacie wygenerowane z sufita wzięły se urzędasy i ich zaprzyjaźnione budowlane firmy. Społem.

Mówię tu o przysłowiowo skąpych ( a niegdyś w czasach zapomnianych tradycyjnie uczciwych) krakówkach.
Bo o warszawkach siem nie wypowiem, gdyż niestety też przypadkowo-biznesowo tamte waadze znam ...


Nadal chcesz "myśleć ekonomicznie"?
Jeszczeć nie załapał jako siem to zwyczajowo dyma frajerów?
Myśl politycznie :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2020, o 22:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Tak z ciekawości:
- ułożenie rurociągu tymczasowego wraz z mostem pontonowym kosztuje ok 35 mln,
- przecisk pod dnem Wisły (rura stalowa) - 40 mln.
https://www.tvp.info/49978863/rozbiorka-calego-systemu-trzaskowski-ma-plan-naprawy-kolektorow-czajki

Ktoś wie dlaczego nie rozważa się ułożenia rur (stalowych czy innych o odpowiednich właściwościach) w istniejącym tunelu (tym wydrążonym TBMem o średnicy 5,35 m)? Wydaje się, że nawet z jego odgruzowaniem nie byłoby to droższe. Przecież ten tunel istnieje i nie jest uszkodzony? Czy jest?

Rozważa, rozważa - tyle tylko, że ma to zająć... 48 (!!!) miesięcy
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C721660%2Ctrzaskowski-inzyniera-rzeszow-bedzie-realizowala-pierwszy-etap-inwestycji-w w zeszłym roku odcinek 106 m wymieniali przez 3 m-ce, teraz zostało do zrobienia jeszcze 1200 m. Wszystko trzeba rozbierać ręcznie! Ręcznie było też budowane - jest (jeszcze jest - choć to chyba teraz dowód w sprawie) w sieci uroczy filmik jak panowie metodami rodem z dobranocki "Sąsiedzi" te rurociągi w tunelu układali


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 08:52 
Andrzej Kolod napisał(a):
Proponuję przenieść wątek do działu politycznego.
:D

Pod warunkiem, że zgodzimy się z poglądem, że pływanie w G w kolorze partii A jest cacy w przeciwieństwie do G w kolorze partii B, które z definicji jest be. :D

Trudność w tym, że warsiawskie G jest takie kolorowe. ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
_jp_ napisał(a):
Rozważa, rozważa - tyle tylko, że ma to zająć... 48 (!!!) miesięcy

W tekście do którego link dałeś (jak i w tym co dałem ja) piszą o "drugim przecisku" i "To będzie bardzo skomplikowana operacja, bo trzeba dokonać rozbiórki całego starego systemu przesyłowego. Wiemy o tym, że błędów koncepcyjnych, wykonawczych było tak dużo, że cały ten system trzeba zdemontować – tłumaczył włodarz stolicy. Jak dodał, „później będziemy się zastanawiać, jak ten tunel wykorzystać; być może będzie tam wykorzystane rozwiązanie awaryjne”.
Rozumiem więc że rozbiórka "całego systemu" nie dotyczy tunelu (bo nie byłoby się nad czym zastanawiać).

Więc - moim zdaniem nie rozważa się. ATSD: Nie wiem ile kosztował "pierwszy polski TBM" i ogólnie wykonanie tunelu, ale jeżeli teraz okazuje się że przeciskami będzie OK... to... czegoś nie rozumiem. :roll:

PS. A po co w ogóle rozbierać stary system, skoro robi się nowy w postaci dwóch przecisków? :-?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 11:37 
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
PS. A po co w ogóle rozbierać stary system, skoro robi się nowy w postaci dwóch przecisków? :-?


Bo idiotyzmem byłoby nie wykorzystać starej infrastruktury naprawiając jedyny co faktycznie w niej złe czyli rur?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Może mi ktoś wytłumaczyć istotę tej polskiej myśli naukowo-inżynierskiej? Czy to znaczy że krótkimi odcinkami drążyli rury do gówna, żeby potem je obkopać żeby zrobić tunel obsługowy a następnie z powrotem zalali te rury betonem bo rury były za wiotkie i za bardzo pracowały? I dlatego dużo droższe byłoby zastosowanie rur stalowych? Moim czterdziestoletnim wykształceniem i doświadczeniem inżynierskim nie jestem w stanie głębi geniuszu tego projektu ogarnąć. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Bastard napisał(a):
Moim czterdziestoletnim wykształceniem i doświadczeniem inżynierskim nie jestem w stanie głębi geniuszu tego projektu ogarnąć.

Nie musisz, ponieważ myślisz jak inżynier, czyli jest problem do rozwiązania.
Pomyśl jako przyjaciel królika, że jest technologia do sprawdzenia, tylko gdzie?, o może na żywym organiźmie. Jak zwyciężymy - będziemy bohaterami. Jak polegniemy, sprawę się rozmydli na wielu i się rozejdzie po kościach.
A, i jest za to niezła kasa do zgarnięcia.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
RetususClavus napisał(a):
Bo idiotyzmem byłoby nie wykorzystać starej infrastruktury naprawiając jedyny co faktycznie w niej złe czyli rur?
Tak właśnie myślę i właśnie o to pytam*)...

Tylko - z tego co czytam - inwestor myśli jakoś inaczej:

0. Tymczasowy rurociąg na moście pontonowym (działa)
1. Pierwszy etap:
"Po pierwsze będzie przeciskana rura stalowa pod dnem Wisły, tak żeby już na początku grudnia móc doprowadzić do tego, że ten pierwszy etap będzie skończony i będzie można się przełączyć z rur, które są na moście pontonowym, na rurę stalową"
2. Drugi etap
"[...] potem ruszy drugi etap docelowej inwestycji. Prace będą polegały na przeciśnięciu drugiej rury i podłączeniu jej pod cały system kanalizacyjny miasta, a także wybudowaniu odpowiednich przepompowni."

A tunel: "później będziemy się zastanawiać, jak ten tunel wykorzystać"

----
*) Więc ponawiam pytania
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ktoś wie dlaczego nie rozważa się ułożenia rur (stalowych czy innych o odpowiednich właściwościach) w istniejącym tunelu (tym wydrążonym TBMem o średnicy 5,35 m)? Wydaje się, że nawet z jego odgruzowaniem nie byłoby to droższe. Przecież ten tunel istnieje i nie jest uszkodzony? Czy jest?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wydaje się, że nawet z jego odgruzowaniem nie byłoby to droższe
Tu mam wątpliwości. Ta praca jest raczej trudna do zmechanizowania.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Tu mam wątpliwości. Ta praca jest raczej trudna do zmechanizowania.

OK. Może*). Ale skoro i tak odgruzują to czemu go nie wykorzystać?
Rozumiałbym porzucenie zagruzowanego tunelu...

A ten TBM co drążył tunel to istnieje, czy on był na 1300 m "przebiegu" zaprojektowany? Puszczenie go jeszcze raz powinno być tańsze niż za pierwszym razem...

Jeżeli teraz rozwiązaniem docelowym mają być stalowe rury przeciskane pod dnem to cholerę ten tunel był w ogóle robiony? Wtedy nie można było przeciskać?

---
*) ile tego gruzu jest? pole powierzchni przekroju = 2,25^2 *3,14 = 16m^2 długość tunelu 1300 m -> kubatura całego = 20800 m^3, beton był do połowy = 10400. Minus kubatura dwóch rur 1,6 m (5200 m^3) = zostaje 5200m^3 gruzu. przyjmując 2t/m3 mamy 10.400 ton. około 350 ciężarówek...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 23 wrz 2020, o 13:02 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 12:53 
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A ten TBM co drążył tunel to istnieje, czy on był na 1300 m "przebiegu" zaprojektowany? Puszczenie go jeszcze raz powinno być tańsze niż za pierwszym razem...

Niedasię bo obłożony, górnicy pomóżcie, tunel ma mniejszą średnicę niż TBM. Frezowanie żelbetonu...

Cytuj:
Jeżeli teraz rozwiązaniem docelowym mają być stalowe rury przeciskane pod dnem to cholerę ten tunel był w ogóle robiony? Wtedy nie można było przeciskać?

Wróć do początku czyli rur stalowych z możliwością ich inspekcji i naprawy. Reasumując nie ma rzeczy, której nie spie...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
RetususClavus napisał(a):
Niedasię bo obłożony, górnicy pomóżcie, tunel ma mniejszą średnicę niż TBM. Frezowanie żelbetonu...
Nie w starym, obok. Jeśli odgruzowywanie byłoby droższe (nie wydaje mi się).
RetususClavus napisał(a):
rur stalowych z możliwością ich inspekcji i naprawy.
rury przeciskanie tej możliwości nie mają

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 14:19 
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
RetususClavus napisał(a):
Niedasię bo obłożony, górnicy pomóżcie, tunel ma mniejszą średnicę niż TBM. Frezowanie żelbetonu...
Nie w starym, obok. Jeśli odgruzowywanie byłoby droższe (nie wydaje mi się).
No to kłania się sztuka układania IWZ (istotne warunki zamówienia) aby budowa nowego była tańsza niż oczyszczenie starego. :rotfl:
W starym nie trzeba drążyć, budować obudów, stosować uszczelnień i co tam jeszcze potrzeba a wystarczy tylko fizycznie wynieść gruz i złom. Ale jeżeli trzeba będzie wesprzeć kolegę/kolegów...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
RetususClavus napisał(a):
W starym nie trzeba drążyć, budować obudów, stosować uszczelnień i co tam jeszcze potrzeba
W nowym też nie trzeba..., bo nie będzie tunelu tylko przecisk.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
W nowym też nie trzeba..., bo nie będzie tunelu tylko przecisk.
Ale stary i tak odgruzują... i się zastanowią jak wykorzystać... np. :roll: zrobią ścieżkę rowerową? :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
np. :roll: zrobią ścieżkę rowerową? :rotfl:
Może zamiast kładki, która wypadła z planów, bo zabrakło kasy? :rotfl:

BTW w Rotterdamie taki tunel pieszo-rowerowy jest.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 17:21 
Stara Zientara napisał(a):
RetususClavus napisał(a):
W starym nie trzeba drążyć, budować obudów, stosować uszczelnień i co tam jeszcze potrzeba
W nowym też nie trzeba..., bo nie będzie tunelu tylko przecisk.


Przeciski robi się TBMem?
Maszyna drążąca tunel, TBM, tunelownica (ang. tunnel boring machine, fr. tunnelier) – maszyna służąca do drążenia tuneli. Używana przede wszystkim w twardym, skalistym podłożu. Jakkolwiek stosuje się ją również w kruchych niestabilnych gruntach pozbawionych wód podskórnych lub głębinowych. Maszyny drążące są przewidziane do wytrzymania nacisku rzędu 300−500 MPa. Stosowane mogą być w spękanych i niestabilnych skałach, także przy dużym stopniu ich nawodnienia.

A może przeciski robi się wiertnicami horyzontalnymi - horizontal directional drilling (HDD)?
https://bh-ruda.pl/vermeer/produkty/technologia-bezwykopowa/wiertnice-horyzontalne


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 19:07 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
np. :roll: zrobią ścieżkę rowerową? :rotfl:
Może zamiast kładki, która wypadła z planów, bo zabrakło kasy? :rotfl:

BTW w Rotterdamie taki tunel pieszo-rowerowy jest.
Jest i w Londynie https://pl.wikipedia.org/wiki/Tunel_pieszy_w_Greenwich Jedno wejście tuż przy Cutty Sark (żeby tak nawiązać do tematyki forum). Nawet raz się nim przeszedłem, ale wrażenie nieco klaustrofobiczne (nawet stosowne tablice ostrzegawcze tam są).
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 19:44 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
W odpowiedzi kol .Bastardowi cytat z nazwiskami owych natchnionych "geniusiów"
_jp_ napisał(a):
Stanisław Janecki napisał(a):
(...) Rozwiązanie z rurami CC-GRP (pod Wisłą o średnicy 1,6 m, na innych odcinkach o średnicy 2,6 m) w takiej konfiguracji miało być szczytem innowacyjności na skalę światową, o czym pisali m.in. profesorowie Cezary Madryas i Adam Wysokowski oraz inżynierowie Marek Gaertig i Lech Skomorowski. Ten ostatni był dyrektorem firmy produkującej rury CC-GRP, a ten pierwszy wielkim ich zwolennikiem. Spotkali się później na Politechnice Wrocławskiej, gdzie Madryas był rektorem, a Skomorowski zastępcą kanclerza ds. technicznych i inwestycji.(...)
_jp_ napisał(a):
MPWiK napisał(a):
W trakcie konferencji prasowej z udziałem Renaty Tomusiak, prezes Zarządu MPWiK w m.st. Warszawie S.A. oraz prof. dr hab. inż. Zbigniewa Kledyńskiego z Politechniki Warszawskiej zaprezentowano wyniki ekspertyzy technicznej dot. przyczyn awarii układu przesyłowego pod Wisłą, do której doszło blisko rok temu. Przeprowadzone przez ekspertów Politechniki Warszawskiej badania potwierdziły, że powodem awarii nitki A, tym samym całego układu przesyłowego, był splot kilku czynników, które złożyły się na wadę ukrytą, czyli taką, która była praktycznie niemożliwa do wykrycia.

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Jest i w Londynie
Ooo. Też przechodziłem, ale nie mogłem sobie przypomnieć, gdzie to było.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 19:59 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
_jp_ napisał(a):
Rozważa, rozważa - tyle tylko, że ma to zająć... 48 (!!!) miesięcy
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C7 ... westycji-w w zeszłym roku odcinek 106 m wymieniali przez 3 m-ce, teraz zostało do zrobienia jeszcze 1200 m. Wszystko trzeba rozbierać ręcznie! Ręcznie było też budowane - jest (jeszcze jest - choć to chyba teraz dowód w sprawie) w sieci uroczy filmik jak panowie metodami rodem z dobranocki "Sąsiedzi" te rurociągi w tunelu układali
Optymizm Szambolana godny pozazdroszczenia -przypomnę tu sprawę remontu Sali Kongresowej w tzw."Pałacu im. tow. Soso.Trwa już 6 lat a końca nie widać :rotfl: Ekipa rządząca W- wą ma wprawę :lol:

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2020, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
maciej55 napisał(a):
Ekipa rządząca W- wą ma wprawę :lol:
Może się uczyła od Lecha K[---], który oprócz jednego muzeum nie zrobił w Warszawie NIC.

EDIT.
A przepraszam. Sprzedał dom Jolanty Brzeskiej.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marian Strzelecki i 382 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL