Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 19:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 sty 2020, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
A wszystkiemu winna kotwica, a nie - hamulec, eee studzienka, kobieta na jachcie.... :-P

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
A wszystkiemu winna (...) kobieta na jachcie....


A jak starzy marynarze mawiali, że kobieta na jachcie jest przyczyną wszelkich nieszczęść to nikt nie wierzył :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 10:41 
Nie tam, że nie wierzyli. Nie mogli głośno tego powiedzieć.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 12:34 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Panowie sprawa jest prosta do patrzenia i podziwiania są kobiety a do rozmowy sa koledzy. Gratuluje tym, którzy znaleźli kolegę w kobiecie. To się kończy wtedy piękną i długą miłością i wzajemnym uzupelnieniem. Ale to tylko moje zdanie.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 12:50 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
marioczewa napisał(a):
Gratuluje tym, którzy znaleźli kolegę w kobiecie.

Ciepłe gratulacje dla tych, którzy znaleźli kobietę w koledze.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 12:54 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
vaginal napisał(a):
Ciepłe gratulacje dla tych, którzy znaleźli kobietę w koledze.
Dołączam się do życzeń. Niech im wazelina śliską będzie. :rotfl:

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 12:59 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Czy znajdą inny hamulec niż kotwica.
Trudno powiedzieć.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 13:00 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Tacy to już nie mają hamulców.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
vaginal napisał(a):
którzy znaleźli kobietę w koledze.


Nosz Qźwa - i tylko wódka i dziwki w głowie :rotfl:

I jak tu uczyć młode pokolenie patriotyzmu i poświęceń dla Ojczyzny ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 13:06 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
bury_kocur napisał(a):
I jak tu uczyć młode pokolenie patriotyzmu i poświęceń dla Ojczyzny ...
Cięzko będzie bo teraz albo żołnierz wyklęty w ortalion zaklęty albo pizduś w rurkach. Jak się wojna kiedyś zacznie to jak ruscy wpadna do Europy to sie chyba na Portugalii zatrzymają.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 13:12 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Staną przed Wisłą i stwierdzą, że nie warto.
Za dużo "kolegów", za mało wódki.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
vaginal napisał(a):
Czy znajdą inny hamulec niż kotwica.

Studzienka?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marioczewa napisał(a):
ruscy wpadna do Europy to sie chyba na Portugalii zatrzymają.



Wypluj to ... :-(

Albo odpukaj ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2020, o 17:11 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Odpukałem w puste i niemalowane i teraz mnie głowa boli :-(

_________________
***** ***



Za ten post autor marioczewa otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Na wzmiankę o Portugalii przypomniałem sobie stary dowcip:

Przed dawnymi laty wędrowali Czech, Lech i Rus.
W puszczach Lech zbudował sobie siedliszcze, w górach Czech postawił sadybe a Rus poszedł dalej.
Ostatnio widzieli go w Afganistanie a może na Krymie, dokładnie nie pamiętam.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowania - 2: AIKI, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wracając parę postów wyżej:
Słyszałem, że Rosjanin i z dębowego pniaka samogon napędzi, a jak go bieda przyciśnie, to może i z kamienia?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2020, o 20:43 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
https://www.youtube.com/watch?v=2lqhmAaXhGU Jak widać zwrot na kotwicy też jest możliwy. A myślałem, że tylko w Piratach z Karaibów :rotfl:

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2020, o 21:38 

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 20:46
Posty: 121
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Wracając parę postów wyżej:
Słyszałem, że Rosjanin i z dębowego pniaka samogon napędzi, a jak go bieda przyciśnie, to może i z kamienia?

No i jeszcze trzeba pamiętać, że rosyjskiego żołnierza nie wystarczy zabić, trzeba go jeszcze przewrócić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2020, o 22:19 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
To tylko dowodzi tego, że naszą armię rozmontowali od środka a przekręt jest tam na porządku dziennym. I to nie na drobne złocisze.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 02:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Moją wątpliwość budzi sytuacja "point of no return" w chwili rzucenia kotwicy, a co gdyby nie trzymała należycie. No ale kapitan zna na pewno i warunki i statek, zapewne działał na pewniaka.

Nie działał na pewniaka, tylko warunki go zaskoczyły w momencie, kiedy nie mógł już przerwać manerwu podejścia. W którym użycie kotwicy jest zwykła praktyką...
Niemniej - dał radę dzięki umiejętnościom i... szczęściu.
BTW - od dawna wiadomo, że w tej pracy oprócz wiedzy i umiejętności, warto mieć troszkę szczęścia...:)
------
Kapitan w wywiadzie stwierdza, że szkwał przyszedł już po tym, jak rzucił kotwicę, nie pozostawiając mu innego wyjścia, niż kontynuować podejście:

-“It was quiet when Hurtigruten MS Nordnorge sailed into Bodø harbour,” Skipper Tormod Karlsen tells NRK.com, “but then came the strong wind gusts from the northwest.”

The decision was taken that the ship couldn’t safely manoeuvre and to skip berthing and wait until the winds had died down.

“Since the ship had already dropped the anchor, it was now point of no return. We just had to leave it and use the engines for everything they were worth,” says Karlsen.


Źródełko:
https://www.marineindustrynews.co.uk/wa ... p-docking/

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2020, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
marioczewa napisał(a):
Ktoś kiedyś pisał,że kotwica to nie hamulec

Nie tylko napisałem (jeżeli to o mnie chodzi) ale także podałem kilka przykładów i może zbyt ułomnie ale spróbowałem równocześnie udowodnić tą jakże kontrowersyjną(?) teorie.
Ty natomiast przytaczasz zdarzenie które nie jest ani manewrem awaryjnym, ani awaryjnym hamowaniem. Jest to jak najbardziej standardowy manewr cumowania burtą do nabrzeża z użyciem kotwicy. Manewr taki jest dosyć dobrze opisany w literaturze zawodowej.
Jednakże, we współczesnych czasach gdzie powszechnie montowane są bardzo wydajne stery strumieniowe i/lub niekonwencjonalne napędy główne. A z drugiej strony przy co raz częstszym obowiązku korzystania z usług holowniczych i/lub nierzadkim zakazie dragowania kotwicą, manewr taki powoli staje się rzadkością.

Kotwica przy udanym manewrze cumowania powinna jedynie powstrzymywać zbyt duży dryf tj. „orać” dno. Czym bardziej będzie „trzymała” nam dziób to tym większą siłę będziemy musieli przyłożyć na rufie aby utrzymać jednostkę na zadanym kierunku. W skrajanym przypadku przy trzymającej kotwicy i zbyt silnym wietrze może nam po prostu zabraknąć mocy i ustawimy się tradycyjnie na wiatr. W omawianym przypadku kotwica prawdopodobnie w żadnym momencie manewru nie „trzymała” tylko po prostu „dragowała”.

Należy jednak pamiętać, że manewry mogą być wykonane; „right way, the wrong way, and/or the Norwegian way”, twardziele ponoć decydują się nawet rzucać „kotwice zawietrzną” przez co uzyskują większą „siłę hamowania(dragowania)” przy mniejszej długości wydanego łańcucha.

Ale powtórzę nie ma to nic wspólnego z „awaryjnym hamowaniem kotwicą” tym bardziej wykonanym przez nas na jachcie.

„Point of no return” w klasycznym nawigacyjnym znaczeniu nie ma nic wspólnego z przedstawioną historią. Znając choć trochę marynarzy norweskich można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że nie użyli tego terminu a była to typowa nowo mowa dziennikarska.

Cytuj:
Point of no return is the position after which the ship is committed to proceed on voyage.it will be the position where the ship enters water so narrow that there is no room to return or where it is not possible to retrace the track due to a falling tide and insufficient UKC.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowania - 2: marioczewa, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2020, o 00:38 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Dzięki za wyjaśnienie. Warto się czegoś nowego nauczyć. Tytuł tak jakoś mi się wymyślił gdyż pamiętam, że trwała ostra wymiana zdań forumowiczów. NIE było tu żadnych aluzji personalnych.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 05:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Możliwość wykonania manewru jest limitowana wieloma czynnikami, między innymi osprzętem.
Wydawanie łańcucha kotwicznego pod kątem 90 stopni do diametralnej, z jednoczesnym hamowaniem, jest na większości jachtów niewykonalne bez daleko idących uszkodzeń szyny/prowadnicy łańcucha i części dziobowej jachtu.
Mając nóż na gardle owszem, ale nie jest to standard.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 10:57 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Ale założenie zapasowej kotwicy na rufę i umiejetne luzowanie liny mogłoby wyhamować jacht. Coś jak tutaj na tym przykładzie https://www.facebook.com/43220320020060 ... 998638542/. Może czasami warto rozważyć takie rozwiązanie widząc, że pogoda nie sprzyja i może to być manewr ostatniej szansy. Tutaj nie ma obawy, że łańcuch pójdzie pod kadłub i go rozwali nie mówiąc o windzie kotwicznej i prowadnicach.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
ins napisał(a):
Możliwość wykonania manewru jest limitowana wieloma czynnikami, między innymi osprzętem.

Ale masz na myśli manewr „awaryjnego hamowania” czy cumowania z użyciem kotwicy? Zwróć uwagę, że w początkowej fazie oba manewry będą miały podobny przebieg. Z tą jednak różnicą, że przy „awaryjnym hamowaniu” to nie my wybieramy miejsce i czas tego manewru. Dlatego pozwoliłem sobie na poruszenie tego tematu i uzmysłowienie kolegom, że to wszystko nie jest takie proste i oczywiste. Najczęściej, zazwyczaj, zawsze(?) manewr taki będzie spóźniony i/lub nieefektywny. Dla przykładu, podczas awaryjnej sytuacji wycieczkowca Viking Sky, notabene głośno omawianego na forum, to nie kotwice czy zadysponowane śmigłowce ratownicze uratowały załogę i pasażerów tylko odpowiedzialna praca mechaników którym udało się w ostatniej chwili przywrócić napęd i kontrolę nad jednostką.

marioczewa napisał(a):
Ale założenie zapasowej kotwicy na rufę i umiejetne luzowanie liny mogłoby wyhamować jacht

Ależ oczywiście że tak. I to wszystko było już wielokrotnie omówione, łącznie z podaniem przez kol. Rysia adresu muzeów morskich gdzie na wybranych eksponatach mógłbyś zapoznać się z praktycznymi rozwiązaniami.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2020, o 06:08 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
Ale masz na myśli manewr „awaryjnego hamowania” czy cumowania z użyciem kotwicy?


Mam na myśli manewr pokazany na filmiku.

Wydawanie i zatrzymywanie łańcucha pod kątem 90 stopni do diametralnej w dodatku przy dynamicznych warunkach jak na filmiku, bez kluzy burtowej w dodatku solidnie obudowanej, nie jest niemożliwe, ale przeciętne jachtowe okucie wyglądające tak jak na rysunku https://www.szopeneria.pl/pl/p/Rolka-pr ... 0-mm/11537 nie jest dedykowane do takiej pracy.
Nawet na typowym postoju dziobem do wiatru producenci tych okuć, oraz wind zalecają użycie snubbera https://www.bosunsupplies.com/anchor-snubber.html.

A to dlatego, że powszechnie stosowane okucia dziobowe, nie są przystosowane konstrukcyjnie / w tym sposób ich montażu / do gwałtownych i powtarzających się obciążeń pod dużymi kątami.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2020, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Niebywałe.
Czy chcesz powiedzieć, że część awangardy forumowej mówiąc o powszechnych szkoleniach a nawet realnych sytuacjach w których praktycznie manewr taki był wykonywany, tak po prostu mnie (nas?) okłamywała? A może jednak zgodnie z zasadą „nie żałujmy róż gdy płoną lasy” należy zniszczyć tych kilka okuć dziobowych tudzież w zamierzchłych czasach zajechać parę klubowych jachtów aby później móc opowiadać morskie opowieści o powszechnym i bezproblemowych „hamowaniu”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2020, o 17:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
Czy chcesz powiedzieć, że część awangardy forumowej mówiąc o powszechnych szkoleniach a nawet realnych sytuacjach w których praktycznie manewr taki był wykonywany,


Nie musiała okłamywać, sam podobne rzeczy wykonywałem. Ba nawet na DZ hamowanie z jednoczesnym półobrotem można wykonać bez problemu, ale stosowało się nie łańcuch który mógł pokancerować burtę tylko linę i wydawało się ją z półkluzy, a nie z rachitycznej szyny na dziobie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2020, o 20:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
Insie, drogi zacofańcu - myslisz że kto jeszcze pamięta co to takie ta "kluza"? (pół-kluzy zresztą nie wyrobi)
A wogle widziałes jaką kiedy ostatnio na wyrobie popularnem zwanem "Yacht"? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2020, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Awaria polskiego statku na Wezerze:
https://www.zegluga-rzeczna.pl/news.php?readmore=3056
Fragment tekstu:Statek stracił manewrowość ale dzięki szybkiej reakcji załogi udało się rzucić kotwicę i z pomocą steru awaryjnego oraz pracy maszyn napędowych zapobiec niekontrolowanemu dryfowaniu statku w stronę jazu i elektrowni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 418 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL