Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 11:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2020, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7506
Podziękował : 5906
Otrzymał podziękowań: 2272
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No i ostatni mój tegoroczny przelot nad kukułczym gniazdem. Czyli ostatni z zaplanowanych na ten rok projektów zabawowych - dobiega końca.
Co pozwoli uratować prawdziwe żeglarstwo w trudnych czasach zarazy ?
Co pozwoli zachować smak prawdziwej męskiej przygody ? No oczywiście - statek widmo.
Warto mieć pod ręką taki statek, jeśli nie chcemy obudzić się któregoś pięknego dnia z tą że ręką w nocniku.
Trzeba jakoś bronić swojej wolności swobody, swoich ideałów...
Nawet będąc tej wolności i swobody pozbawionym i to pozbawionym idealnie.
Oto wyobraźcie sobie. Siedzicie w plażowym fotelu nad jakimś śródlądowym zbiornikiem wodnym.
W miejscu zacienionym przez parawan z pleksi i parasol przeciwsłoneczny...
Zimne piwo powoli sączy się przez maseczkę. A gdzieś tam, na horyzoncie, płynie sobie Wasz, pozbawiony załogi, statek.
Wasz statek widmo.
Czyż nie piękne ? Nie warto o to zawalczyć ? Ja uważam, że warto...
I tak. Napęd oczywiście elektryczny. Ekologia przede wszystkim. ( dwu wrogów za jednym podejściem nie próbujmy pokonać ;) ) A jeśli tak, to oprócz silnika, akumulatora i solidnego prostownika do niego...
Jeszcze kilka wymiennych śrub napędowych na wał. Wiadomo. W tym masztabie można sobie tanio przeprowadzić serię ciekawych doświadczeń, co uatrakcyjni obserwację statku widmo poruszającego się po wodzie.
Obrazek
Dalej oczywiście porządne/mocne serwo, obsługujące ster naszej jednostki. Chcemy w końcu zachować jakąś kontrolę nad procesem :mrgreen:
Obrazek
I najważniejsze. Ta "smycz", dzięki której nasz statek widmo będzie miał jakieś szanse pozostania naszym przez kilka najbliższych godzin ;)
I tutaj od razu można pozwolić sobie na kolejny eksperyment. Mianowicie zasięg i skuteczność smyczy. Na to też można mieć wpływ i warto go zbadać.
Czyli nie tylko nadajnik i odbiornik ( dwa pierwsze "pudełeczka" od lewej licząc )
Ale dodatkowo odbiornik kontrolny z logarytmicznym "S-metrem".
Co pozwoli nam mieć jako takie pojęcie o kierunku działań jaki należało będzie ( lub nie ) podjąć w celu rozwoju naszego projektu.
Jest szansa, ze mimo wszystko... Fajnie może być tego lata :mrgreen:
Obrazek



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2020, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
MarekSCO napisał(a):
Czyli nie tylko nadajnik i odbiornik ( dwa pierwsze "pudełeczka" od lewej licząc )
Ale dodatkowo odbiornik kontrolny z logarytmicznym "S-metrem".

Na tym blacie to mi brakuje porządnego radyjka. Np. Pionier :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2020, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7506
Podziękował : 5906
Otrzymał podziękowań: 2272
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boSmann napisał(a):
Na tym blacie to mi brakuje porządnego radyjka. Np. Pionier :-P

Są i takie :mrgreen: ( I Pioniery i Promyki i Pioneery też - zabytkowe oczywiście ).
Ale, to co napisałem o moim stosunku do zabytków to zasadniczo szczera prawda. Nie chcę, żeby jakiś miłośnik zabytków dostał zawału ;)
Jeśli coś wpadło w kadr, oprócz opisanych przedmiotów, to należy to traktować jak czysty przypadek. Zasadniczo tutaj zbędny. Staram się rozbawić i skoncentrować uwagę na jednym swoim szaleństwie. Pozostałych wolę naprawdę na razie nie eksponować. Uwierz mi - tak będzie lepiej :mrgreen: :rotfl:



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2020, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16787
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4097
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie miałem w weekend dostępu do komputera, a z telefonu bardziej szeroka odpowiedź jest niemożliwa. Oczywiście, chciałem o zabytkach. :P

Wychodzi tyle, że dla Ciebie, zabytek jako taki nie ma wartości innej, niż to, co z niego da się jeszcze zrobić i wykorzystać w celach czysto użytkowych.

Dla mnie zabytek jest pamiątką tego, co i jak było, stanowi dowód naszej historii, historycznych stylów, technologii, zwyczajów, poglądów artystycznych itp itd. Im lepiej zachowany w oryginale i im starszy, tym cenniejszy. Dla mnie, zabytek może nie mieć żadnej wartości użytkowej, poza jego wartością historyczną, czy estetyczną. Jestem przeciwnikiem dyletanckiej, czy amatorskiej, czy tym bardziej rabunkowej eksploracji zabytków np zabytków archeologicznych, jak wspomniany w innym wątku kilkusetletni wrak statku rzecznego, czy łodzi, znaleziony pod powierzchnią wody w Wiśle*. Jestem też przeciwnikiem traktowania zabytków w dziewiętnastowieczny sposób, czyli ich odkrywania, wyrywania z historycznego i przestrzennego kontekstu i przenoszenia do muzeum. W takim wypadku zabytek traci większość ze swojej wartości. Kontekst przestrzenny i historyczny, czyli istnienie pojedynczych obiektów zabytkowych w przestrzennej współzależności, pozawala na poznanie o wiele większej ilości faktów z przeszłości, niż nawet najlepiej udokumentowany obiekt przeniesiony do muzeum. Jestem też, za udostępnianiem zabytków publicznie. Jestem zwolennikiem rewaloryzacji zabytków, czyli przywracaniu im historycznej formy, funkcji i sposobu użytkowania, czyli dawnej świetności, publicznym udostępnianiu, tworzeniu nowych funkcji w celu dostosowania do współczesnych wymogów i współczesnych sposobów użytkowania, które nie powodują uszczuplenia zabytkowych wartości obiektu zabytkowego. Jestem zwolennikiem konserwacji i utrzymywania zabytków w jak najlepszym, możliwie oryginalnym stanie. Pewnie mógłbym pisać długo. Powyższe, co napisałem, zapewne wynika z mojego wykształcenia w dziedzinie ochrony, konserwacji i rewaloryzacji zabytkowych założeń ogrodowych i krajobrazu kulturowego i myślę, że nie będę więcej wyłuszczał mojego stanowiska nt ochrony zabytków, na tym forum.

___
*) Przykładem jest np eksploracja rabunkowa wraków w celu wydobycia z nich skarbów. Czy w ogóle działalność amatorskich poszukiwaczy skarbów. Dla zabytków archeologicznych, najlepszym jest, kiedy w ogóle pozostają nieodkryte, czyli nierozkopane, niewyrwane z ziemi i nieprzeniesione, ani do prywatnej szuflady, ani do muzeum. A co dotyczy wspomnianego wraku z Wisły, każda niewłaściwa próba wydobycia go spowoduje bezpowrotne zniszczenie, czyli utratę jakiejkolwiek wartości - wysuszenie, działanie UV, utlenienie. Pozostaną jedynie ewentualne obiekty z metali szlachetnych, czyli łup poszukiwaczy skarbów, znaczy zwykłych rabusiów, dla których sam wrak nie ma, ani użytkowej, ani żadnej innej tzw. realnej wartości. Wrak pozostanie pod wodą, zinwentaryzowany współczesnymi metodami cyfrowymi, tak długo, jak to będzie dla niego bezpieczne.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: boSmann, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL