Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 15:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2011, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Obserwator Morski, 2011-02-10

Gazociąg po dnie Bałtyku między Rosją a Niemcami budowany jest w szybkim tempie. Pod koniec ub. roku konsorcjum Nord Stream ułożyło już pierwszą nitkę rury na spornej części morza - północnym podejściu do portu w Świnoujściu, i nic nie wskakuje na to aby inwestorzy tego przedsięwzięcia, mimo wielu protestów strony polskiej składanych na różnych szczeblach, zamierzali je uwzględnić w swoich planach. Wydawałoby się, że wszyscy pogodzili się już z takim stanem rzeczy, ale nie Zarząd Morskich Portów Szczecin - Świnoujście, dla którego zbyt płytkie ułożenie gazociągu na dnie jest sprawą być - albo nie być - portami liczącymi się na Bałtyku. W wysiłkach nad zmianą tego stanu rzeczy nie ustaje prezes Zarządu Jarosław Siergiej.

- W miejscu gdzie Nord Stream położył rurę, na głębokości 17,5 m. Niemcy uwzględnili tylko 1,5 metra średnicy gazociągu, a trzeba jeszcze odjąć 2,5 m strefy bezpieczeństwa, zostaje 13,5 m - mówi prezes Siergiej. To jest głębokość, która dziś pozwala wpływać statkom do Świnoujścia i Szczecina. Tylko, że gazociąg nie układa się na rok czy dwa, a już wkrótce pojawią się na Bałtyku jednostki o znacznie większym zanurzeniu zmierzające do polskich portów i rura zablokuje im drogę. Musimy także uwzględnić falowanie, co oznacza, że chwilowe zanurzenie może być większe i statek może uszkodzić gazociąg. Dlatego też nie możemy przystać na takie parametry - wyjaśnia prezes Siergiej. Chodzi o to, aby zapewniona była głębokość 15 metrów.
Faktem jest, że dotychczasowe działania nie przynoszą jednak skutku i zmiany decyzji.
6 stycznia rzecznik konsorcjum Nord Stream (NS) Steffen Ebert potwierdził, że spółka nie zamierza wprowadzać żadnych zmian w ułożeniu rurociągu, a rozpoczęcie użytkowania pierwszej nitki powinno nastąpić jesienią br. Konsorcjum wskazuje, że rurociąg na obecnej głębokości nie zakłóca wpływania do portu żadnemu statkowi oraz że nie ma dokumentów, które by wskazywały, że w przyszłości Świnoujście chce przyjmować statki o większym zanurzeniu. Dlatego - zdaniem konsorcjum - nie mają oni powodu ponosić dodatkowych kosztów. Nord Stream deklaruje, że wkopie rurę, gdy pojawi się taka oficjalna koncepcja. Tylko, że w wkopanie rury w przyszłości nikt nie wierzy, tym bardziej kiedy będzie nią płynął już gaz. To olbrzymie koszty, które w obecnej fazie realizacji są minimalne w stosunku do gigantycznych wydatków ponoszonych na tę inwestycję.
W grudniu 2010 roku kanclerz Angela Merkel oznajmiła, że znajdzie rozwiązania prawne, które w przyszłości nie zakłócą dostępu do portów w Świnoujściu i Szczecinie, nie podając jednak szczegółów. Tymczasem budowa pierwszej nitki gazociągu w niemieckiej strefie ekonomicznej została zakończona i dodatkowo ułożono 28 km drugiej nitki gazociągu. Dotychczas położono łącznie 900 km, czyli trzy czwarte długości pierwszej nitki gazociągu.
Wydaje się, że to już politycy i polski rząd powinni wziąć sprawy w swoje ręce. Naciskać na stronę niemiecką tam gdzie to jest możliwe, gdyż lokalne protesty mogą nie wystarczyć. Chociaż?

Ostatnio konsorcjum Nord Stream zgodziło się negocjować ze stroną polska takie ułożenie gazociągu, aby nie blokował on wejścia do portów. Temu celowi ma służyć powołana polsko- -niemiecka grupa robocza, która już w lutym ma mieć pierwsze spotkanie w tej sprawie. Z komunikatu Nord Stream wynika, że eksperci ustalają teraz, co zrobić aby zagłębić rurę. Chęć do rozmów ze strony konsorcjum może wynikać z faktu, że Polska złożyła już kilka miesięcy temu skargę do Urzędu Hydrografii i Żeglugi w Hamburgu, na wydane pozwolenie na budowę gazociągu. Trudno ocenić jaki skutek przyniesie działanie tej grupy. Jeśli żadne?
Niemcy proponują korzystać w przyszłości z ich północnego, głębokiego szlaku żeglugowego, ale przebiegającego przez wody terytorialne tego państwa. Nie wszystkim to się podoba, szczególnie tym, którzy pamiętają sytuacje jakie miały przed laty miejsce na dalekiej redzie Świnoujścia, (kotwicowisko nr 2), które Niemcy uważają za swoje wody terytorialne. Wówczas to, jeszcze za czasów byłej NRD niejednokrotnie były zatrzymywane tam jachty i statki przez okręty wojenne bratniej armii. Sytuacja, niestety co pewien czas się powtarza.
Z drugiej strony niechęć do zakopania rury na spornym odcinku może mieć także podłoże czysto ekonomiczne, związane z rozwojem portu w Rostoku. Tam inwestuje się grube miliony, po to, aby mógł on przyjmować statki o zanurzeniu 15 m. Uniemożliwienie takiego samego rozwoju portowi w Świnoujściu i położenie sztucznej struktury na dnie morza jest więc w interesie Niemców.

P. Gorzecki




ps.nie widze gdzie w tym temacie to było.


Załączniki:
s_gazociag_10.jpg
s_gazociag_10.jpg [ 22.73 KiB | Przeglądane 5492 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,126 ... jscie.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Czytałem ten artykuł. A mój komentarz jest dokładni taki, jaki znalazłem w sieci. Cytuję.

Od miesięcy trwa rozdzieranie szat nad tym zdradzieckim rządem, co nie potrafił obronic naszego Gazoportu przed sabotażem Niemców, którzy nie dość , że Nas okpili , prowadząc wraz z Rosjanami gazociąg przez Bałtyk, to przy pomocy tego gazociągu zablokowali dostep do Świnoujścia, gdzie jest budowany nasz Gazoport. Problem w tym, ze ten mit pasuje do rzeczywistości, jak w słynnym dowcipie z radia Erewań :

-Do Świnoujścia prowadzą DWA tory wodne, Zachodni ma głębokość 15 m, czyli maksymalną dla statków, które wpływaja w ogóle na Bałtyk, wynika to z głebokości cieśnin duńskich. Gazociąg jest pod nim ZAKOPANY! Dlatego nie przeszkadza w niczym, natomiast tor Północny jest torem zapasowym, silnie zamulonym, dlatego na jego dnie Niemcy połozyli swój gazociąg na głębokości 13, 5 m. Co ciekawe, zobowiązali się , ze natychmiast go zakopia, jak na torze zachodnim, jak tylko pogłebimy swój tor do tej głebokości. Ponieważ obecnie nie ma takiej potrzeby, a cała robota kosztowałaby ciężkie pieniądze, prace nad pogłębieniem toru odłozono na późniejsze lata.

-Żeby było jeszcze smieszniej, port w Katarze, skąd będa płynęły Gazowce, tez ma 13,5 m głębokości maksymalnej!

-Informacje te sa jak najbardziej dostepne, no ale nasi Prawdziwi Patrioci wolą krzyczeć o zdradzie i zaprzaństwie, nie trudzac sie sprawdzeniem faktów, jak w wielu innych sprawach. No ale za to nawoływanie do PRAWDY idzie im doskonale:-))

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Jurmak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape, każdy ma prawo się wypowiadać w sieci na dowolny temat, niezależnie od tego, czy ma o nim pojęcie. To, co zacytowałeś świadczy o pojęciu niewielkim. Nie chodzi o stan na dzień dzisiejszy, ale o możliwości. A konkretnie, o planowaną rozbudowę portu w Rostoku. Niektórzy się boją, że rura tak położona stanowi dodatkowe zabezpieczenie tej (portowej) inwestycji. I mają trochę racji.
Zwróć też uwagę na niezaprzeczalny fakt:
Obserwator Morski napisał(a):
pamiętają sytuacje jakie miały przed laty miejsce na dalekiej redzie Świnoujścia, (kotwicowisko nr 2), które Niemcy uważają za swoje wody terytorialne. Wówczas to, jeszcze za czasów byłej NRD niejednokrotnie były zatrzymywane tam jachty i statki przez okręty wojenne bratniej armii.

Sytuacja dalej nie jest uregulowana, jakeikolwiek próby rozmów są blokowane przez Niemców. Po prostu pragmatyczna polityka w interesie państwowym, WE to tylko frazes i opium dla mas. Jeżeli ktoś uważa, że przy okazji gazociągu Niemcy wykażą dobrą wolę (np. go zakopią w późniejszym terminie), to jest po prostu naiwny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sąsiad napisał(a):
Obserwator Morski napisał(a):
pamiętają sytuacje jakie miały przed laty miejsce na dalekiej redzie Świnoujścia, (kotwicowisko nr 2), które Niemcy uważają za swoje wody terytorialne. Wówczas to, jeszcze za czasów byłej NRD niejednokrotnie były zatrzymywane tam jachty i statki przez okręty wojenne bratniej armii.

Sytuacja dalej nie jest uregulowana, jakeikolwiek próby rozmów są blokowane przez Niemców. Po prostu pragmatyczna polityka w interesie państwowym, WE to tylko frazes i opium dla mas. Jeżeli ktoś uważa, że przy okazji gazociągu Niemcy wykażą dobrą wolę (np. go zakopią w późniejszym terminie), to jest po prostu naiwny.


Ale co to ma wspólnego ze sobą? Nieuregulowana sytuacja z naszą granicą to jedno (dziękujemy, panie Skubiszewski) a głębokości torów, portu, Bałtyku i Cieśnin Duńskich to drugie.
Stosowanie kłamliwych argumentów, nawet w słusznej sprawiee, nikomu nie pomoże.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Ale co to ma wspólnego ze sobą?

Bardzo wiele. Ukazuje sposób prowadzenia polityki przez Niemców w tamtym rejonie. Naprawdę nie widzisz związku?
waliant napisał(a):
(dziękujemy, panie Skubiszewski

Od 1948 różne rządy próbowały uregulować tę sprawę, napierw z koalicją, później z NRD, a wreszcie z Niemcami. Czemu akurat Skubiszewskiego wywołujesz? Nie jest ani bardziej, ani mniej winny od innych.
waliant napisał(a):
Stosowanie kłamliwych argumentów, nawet w słusznej sprawiee, nikomu nie pomoże.

Fakt. Również czytanie bez zrozumienia i stosowanie oklepanych chwytów erystycznych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Sąsiad napisał(a):
Cape, każdy ma prawo się wypowiadać w sieci na dowolny temat, niezależnie od tego, czy ma o nim pojęcie

Sprawdź sobie głębokość cieśnin duńskich i związane z tym maksymalne zanurzenie statków mogącyvh wpływać na Bałtyk.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowania - 2: Były user, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Sprawdź sobie głębokość cieśnin duńskich i związane z tym maksymalne zanurzenie statków mogącyvh wpływać na Bałtyk.

Cape, nie muszę. A wiesz dlaczego? Przeczytałem jak ma być rozbudowany Rostok. Myślisz, że Niemcy nie sprawdzili głębokości cieśnin? A może mają zwyczaj wywalać pieniądze w błoto?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sasiad, czemu sie dziwisz, ze Niemcy zrobili cos co jest dla nich korzystne. Zapomnieli Ciebie spytac? Nawet jezeli inwestycja ta ma byc wsparciem portu Rostock. W czym konkretnie lezy problem ktory Ciebie tak oburza? Ze niemcy robia sobie dobrze? A niech temu sasiadowi krowa zdechnie, a ja krowy nie potrzebuje!?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Sąsiad napisał(a):
Przeczytałem jak ma być rozbudowany Rostok

Ograniczenia głębokości cieśnin duńskich w takim samym zakresie dotyczy Roztocku i Świnoujścia. Reguluje to konwencja Balt Max.
Cała "teoria roztocka" sprowadza się do sławnego zdania Kurskiego.
Ja wiem, że to lipa, ale ciemny lud to kupi.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Ograniczenia głębokości cieśnin duńskich w takim samym zakresie dotyczy Roztocku i Świnoujścia.

No więc dlaczego mają go pogłębić do 15m? Z głupoty?
plitkin napisał(a):
W czym konkretnie lezy problem ktory Ciebie tak oburza? Ze niemcy robia sobie dobrze?

W tym, że naszym kosztem. Zapewniają sobie zwrot inwestycji, przez eliminację potencjalnej konkurencji.
plitkin napisał(a):
A niech temu sasiadowi krowa zdechnie, a ja krowy nie potrzebuje!?

Jeżeli do mnie pijesz, to niesłusznie. Nie mam mentalności psa ogrodnika. Po prostu nie lubię się budzić z ręką w nocniku, co jest ostatnio w Polsce nagminne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sąsiad napisał(a):
Bardzo wiele. Ukazuje sposób prowadzenia polityki przez Niemców w tamtym rejonie. Naprawdę nie widzisz związku?


Owszem, widzę. Ale do tego, jak "rura" blokuje port, jakoś nie widzę.
Co do polityki Niemców masz rację, co do blokowania portu, nie.

Sąsiad napisał(a):
Od 1948 różne rządy próbowały uregulować tę sprawę, napierw z koalicją, później z NRD, a wreszcie z Niemcami. Czemu akurat Skubiszewskiego wywołujesz? Nie jest ani bardziej, ani mniej winny od innych.


Jest o wiele bardziej winien od innych, moim zdaniem. Bo on akurat mógł coś wywalczyć, tylko nie chciał.

Sąsiad napisał(a):
Fakt. Również czytanie bez zrozumienia i stosowanie oklepanych chwytów erystycznych.


Dlatego proponuję nie powielać już stwierdzeń o tym, jak to "rura" zablokuje nasze porty.

Żeby było jasne, to ja żadnym zwolennikiem Nimiec nie jestem. Tym bardziej nie używałbym durnych agumentów, żeby się głupio nie podkładać.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sąsiad napisał(a):
Cape napisał(a):
Sprawdź sobie głębokość cieśnin duńskich i związane z tym maksymalne zanurzenie statków mogącyvh wpływać na Bałtyk.

Cape, nie muszę. A wiesz dlaczego? Przeczytałem jak ma być rozbudowany Rostok. Myślisz, że Niemcy nie sprawdzili głębokości cieśnin? A może mają zwyczaj wywalać pieniądze w błoto?


Ja nie czytałem, możesz streścić? Twierdzą tam, że będą przyjmować statki o zanurzeniu większym niż 15 metrów? Jeżeli tak, to chcą pogłębić Cieśniny Duńskie czy Kanał Kiloński?
Tak z ciekawości pytam.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Rozumiem, że w ramach " Nie chodzi o stan na dzień dzisiejszy, ale o możliwości" w bliżej określonej przyszłości przewiduje się pogłębienie Cieśnin Duńskich ? :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Ja nie czytałem, możesz streścić?

Tu piszą ...http://regionales.t-online.de/rostocker ... 0114/index

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Sąsiad napisał(a):
plitkin napisał(a):

W czym konkretnie lezy problem ktory Ciebie tak oburza? Ze niemcy robia sobie dobrze?

W tym, że naszym kosztem. Zapewniają sobie zwrot inwestycji, przez eliminację potencjalnej konkurencji.


a co w tym dziwnego ?? i oburzajacego ??, prowadziłeś kiedyś jakieś interesy ???
Jak sobie Polska zainwestuje kupę Eurasi to może sobie zadbać o swoje interesy kosztem niemców.
Nie masz siana, siedź cicho, w dzisiejszych czasach kto płaci ten wymaga.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
waliant napisał(a):
Ja nie czytałem, możesz streścić?

Tu piszą ...http://regionales.t-online.de/rostocker ... 0114/index


Dzięki, czyli wygląda na to, że chcą pogłebić kanał tak, żeby przyjmować statki o zanurzeniu do 15 metrów, nie więcej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Dzięki, czyli wygląda na to, że chcą pogłebić kanał tak, żeby przyjmować statki o zanurzeniu do 15 metrów, nie więcej.

Takie są założenia w projekcie http://www.wsa-stralsund.de/Ausbaumassn ... index.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 10:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sąsiad napisał(a):
Jeżeli do mnie pijesz, to niesłusznie. Nie mam mentalności psa ogrodnika. Po prostu nie lubię się budzić z ręką w nocniku, co jest ostatnio w Polsce nagminne.


Nie do Ciebie - Twój nick jest zbiegiem okoliczności. Pije do Twoich poglądów. Nie rozumiem co konkretnie Ciebie oburza w tej inwestycji. Konkrety poproszę. Bo narazie Twoje konkrety sprowadzają się do tego, że żałujesz, bo Niemcy sobie robią dobrze. Nie bardzo rozumiem dlaczego mieliby robić dobrze Tobie czy komukolwiek innemu? To jest biznes i trudno go rozwijać wspierając konkurencję. Pierwszy zawsze wygrywa.
Sprecyzuj więc proszę konkretne zarzuty wobec Niemców jakie CIebie tak wzruszyły.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
waliant napisał(a):
wygląda na to, że chcą pogłebić kanał tak, żeby przyjmować statki o zanurzeniu do 15 metrów,
... a Polacy w tym czasie rozpaczają nad rurą. Oprócz rozpaczania nie robią nic.

ps. W czasie gdy Niemcy i Rosjanie zdążyli swój rurociąg zbudować, my nawet nie potrafiliśmy określi trasy przebiegu naszego Brody-Płock.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Panowie, czy ktoś dysponuje jakimkolwiek poważnym źródłem mówiącym o planach zmiany dla Baltimax'ów? Takie rzeczy planuje się na lata do przodu, uwzględnia w zamówieniach armatorskich i ofercie stoczniowej. Ktoś ma jakieś źródło? To o czym my mówimy, to forum żeglarskie locję i mapy wypada uwzględnić w dyskusji. 15 metrów. Tyle dzisiaj może wejść na Bałtyk. Problem mają fińskie stocznie przy wypuszczaniu w świat swoich produktów a do DCT w Gdańsku Maerski chodzą pod częściowym załadunkiem. Strona Niemiecka zobowiązała się do zakopania rury jak pogłębimy tor. Pogłębiliśmy? Są plany na najbliższe 5 lat? O co my się kłócimy. Skandalem jest niegotowy gazoport i brak rury norweskiej które zawdzięczamy w 100% sobie i naszym debilnym decyzjom. O tym warto pomyśleć a nie doszukiwać się na siłę międzynarodowego spisku tam gdzie go nie ma.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, LukasJ, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 10:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Skandalem jest skuteczne uniemozliwianie przez kolejne rzady wybudowanie Guzowatemu kawalka gazociagu Police-Bernau. ZCH Police wyszly z dlugow kupujac tanszy gaz z Niemiec.
Co do glebokosci na torach to daleka droga przed nami. Nie ma takiego gazowca na Swiecie ktory nie moglby wejsc dzisiaj do Swinoujscia :) i tyle w temacie.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: Były user, Jaromir, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
M@rek napisał(a):
Nie ma takiego gazowca na Swiecie ktory nie moglby wejsc dzisiaj do Swinoujscia :) i tyle w temacie.
Pod warunkiem, że ten gazowiec wiózłby czysty gaz.
Gaz na potrzeby naszego rynku zawiera ok. 50% martyrologii więc jego ciężar właściwy jest kilkukrotnie wyższy ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: gagaa_, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Guzowatemu


PAC! Gudzowatemu. :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szanowni przedpiśćcy - chodzi mi tylko o to, że jeżeli rura jest zakopana na 13,5m to nigdy nie wejdą statki 15m, niezależnie od wszelkich ustaleń i zmian balticmaxów. Albowiem uważam (a nawet jestem pewien), że obietnice o późniejszym jej wkopaniu można włożyć między bajki. A czy pogłębienie Rostoku do 15m przy jednoczesnym zablokowaniu tej możliwości w Świnoujściu należy zaliczyć do teorii spiskowych, to już zostawiam Waszej ocenie, nie zamierzam na ten temat dyskutować, bo zdania nie zmienię, a nikogo na siłę przekonywać nie zamierzam. Dla mnie to spisek i tyle.
Co do "radzenia sobie" Niemców na poziomie biznesowym to mam, specyficzne być może, podejście, ale twierdzę, że Niemcy bezczelnie nas wykorzystują, szczególnie w sprawie Świnkowa, nie pozwalając na regulację sytuacji prawnej. Mają w tym, oczywiście, swój interes, sprzeczny z naszym. I nie o pieniądze tu chodzi a o to, że bez krępacji wykorzystują mechanizmy nacisku (napierw ZSRR, teraz UE), żeby sprawa nie została uregulowana. A że im na to pozwalamy, to inna historia. Położenie rury w taki a nie inny sposób to tylko konsekwencja wcześniejsztych działań i naszej bezsilności.
waliant napisał(a):
Bo on akurat mógł coś wywalczyć, tylko nie chciał.

Ciekaw jestem skąd ta opinia? Moim zdaniem nie mógł, co udowodnili wszyscy przed nim i po nim.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Sąsiad napisał(a):
Szanowni przedpiśćcy - chodzi mi tylko o to, że jeżeli rura jest zakopana na 13,5m to nigdy nie wejdą statki 15m, niezależnie od wszelkich ustaleń i zmian balticmaxów.


A całej reszcie chodzi o to, że drugi tor, cały czas używany (i chyba bardziej niż ten z rurą, ale nie jestem pewna) ma głębokość wystarczającą dla KAŻDEGO statku który może wpłynąć na Bałtyk. Więc NIEZALEŻNIE OD RURY, każdy z nich do Świnoujścia mógł, może i będzie mógł wpłynąć...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sąsiad napisał(a):
Ciekaw jestem skąd ta opinia? Moim zdaniem nie mógł, co udowodnili wszyscy przed nim i po nim.


No cóż, coś jeszcze pamiętam, było to jednak nie tak bardzo temu.
Już wtedy były głosy, choć po cichu, że to bardzo dziwna rzecz, że ta sprawa nie została uregulowana przy podpisywaniu traktatu granicznego. Ja to wtedy już uważałem za skandal. A potem się okazało, że był TW, co wiele wyjaśniło.
Uważam, że specjalnie spaprał sprawę. I to jest też spiskowa teoria, wcale nie gorsza od Twojej. Ba, to się nawet dobrze uzupełnia :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
A całej reszcie chodzi o to, że drugi tor, cały czas używany (i chyba bardziej niż ten z rurą, ale nie jestem pewna) ma głębokość wystarczającą dla KAŻDEGO statku który może wpłynąć na Bałtyk. Więc NIEZALEŻNIE OD RURY, każdy z nich do Świnoujścia mógł, może i będzie mógł wpłynąć...

Dziękuję za wyjaśnienie ;) A mi chodzi o to, że nie będzie mógł wpłynąć po torze "spornym", do którego Niemcy roszczą sobie pretensje (nie wnikam w tym momencie, czy uzasadnione). I nie będzie mógł skorzystać z kotwicowiska 2.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Sąsiad, przypominam dowcip Zbieraja o starym Żydzie co się modlił o wygraną na loterii, Icek ty daj mnie szansę! Ty kup los! Obiecali, że zakopią jak pogłębimy, technologia jest, sprawna i niedroga, fragment już zakopali. Pogłębiliśmy? Mamy plany pogłębienia na najbliższe 5 lat? To o czym my mówimy? Przypominam, że sztandarowa inwestycja, gazoport ma obsługiwać gazowce idące z Kataru z Ras Laffan, czyli nie tyle Baltimaxy co Q-maxy czyli max 12,5 metrów zanurzenia. Nie ma żadnych realnych planów pogłębiania torów podejściowych do Świnoujścia, nie organizuje się finansowania, nic. Jest tylko odwieczna gadanina gdybyśmy tobyśmy przeładowywali. Tylko co i dla kogo? Ile jedzie towarowy ze Świnkowa do Czech? Jaką ma średnią prędkość handlową? Jaką mamy na tej trasie autostradę? A w planach? Jak wygląda droga wodna Odry vs Łaby? O czym my mówimy? Gdańsk znalazł niszę i uzasadnienie ekonomiczne, jest infrastruktura /w dużej części w budowie, ale jest/ i jest niewątpliwy sukces, który /mimo spisków przeciw nam?/ boleśnie odczuł nie jakiś tam Rostock tylko Hamburg. Jeśli w Świnoujściu będzie taka kolejność: pomysł, rachunek ekonomiczny, infrastruktura morska i lądowa to i frachty będą i rurę się zakopie. Na razie jest chciejstwo, mrzonki i krzyk że mordujo.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Sąsiad napisał(a):
No więc dlaczego mają go pogłębić do 15m? Z głupoty?

Dlatego, że do takiego portu wejdzie statek z zanurzeniem 13 metrów, czyli taki, jaki pokona cieśniny duńskie. Taki sam statek przepłynie na rurą.
Więc teoria o specjalnym blokowaniu Świnoujścia, aby Roztock się rozwjał bierze w łeb. Ale to kłamstwo jest stale powtażane zgodnie z metodą Kurskiego.
Sąsiad napisał(a):
A mi chodzi o to, że nie będzie mógł wpłynąć po torze "spornym",

Nie ma toru spornego. Problem istniał za czasów NRD, które kwestionowało "prawo bezkodliwego przepływu".
RFN tego nie kwestionuje.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Obiecali, że zakopią jak pogłębimy

Mam szczerą nadzieję, że masz rację a ja się mylę. Z chęcią, jakby co, odszczekam.
Cape napisał(a):
Dlatego, że do takiego portu wejdzie statek z zanurzeniem 13 metrów, czyli taki, jaki pokona cieśniny duńskie. Taki sam statek przepłynie na rurą.

Pytanie, czy na fali przepłynie nad 13,5m (głębokość rury)
Cape napisał(a):
Problem istniał za czasów NRD, które kwestionowało "prawo bezkodliwego przepływu".
RFN tego nie kwestionuje.

NRD też nie zawsze kwestionowało, ale odpowiednich umów ani tamci, ani ci nie chcieli podpisać. Mimo wielokrotnych prób z naszej strony. Liczysz na dobrą wolę Niemców?
Cape napisał(a):
Ale to kłamstwo jest stale powtażane zgodnie z metodą Kurskiego.

PACnij się sam :) A Kurskiego nie słucham i nie poważam. Nie wiem więc, jakie ma teorie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 264 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL