Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 wrz 2019, o 10:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 kwi 2015, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SQ6GIT napisał(a):

Szukałem dobrych kamizelek i z tego co się zorientowałem to:
- powinna mieć zamek (wygoda użytkowania, nie wyłazi jak spod rzepów)
- ucho na life-linę eliminuje konieczność użycia dodatkowych szelek
- dość dobrana wypornościowo (275 może być ciężka, polecono mi coś około 180/190N, ważę 90kg)


Kamizelka przede wszystkim powinna być wygodna. Jak ten warunek nie będzie spełniony, to nie będzie noszona i w takiej sytuacji jej rozliczne zalety znaczenie mają jakby mniejsze. Warunek wygody ma być spełniony w połączeniu z różnymi wariantami odzieży, od grubo-sztormiakowej po negliż upałowy.

A poza tym, dobra kamizelka powinna mieć:
- pas krokowy
- solidne zapięcie (lepiej stalowa klamra niż plastikowy suwak) z uchwytem do przypięcia się;
- lampkę
- gwizdek
- automatyczny zwalniak (lepiej Hammar niż pastylkę, ale Hammar kosztuje)
- kaptur
- kieszonkę na nóż, PLB

Kamizelka o większej wyporności będzie cięższa i mniej wygodna. Różne delikatne, plastikowe elementy, które mogą łatwo ulec uszkodzeniu przy nadepnięciu, itp, raczej dyskwalifikują model (jeśli mówimy o nienajtańszych kamizelkach.).

SQ6GIT napisał(a):


Rok temu kupiłem Crewsavera, chyba to był ten drugi model, ale jest tego kilka wariantów. Wybranie właściwego wariantu (zwalniak, różne inne detale) wymagało długiej rozmowy z dwiema różnymi osobami (na targach). W katalogach mają spore zamieszanie i sprzedawcy też się w tym gubią. Kamizelka spełnia moje wymogi i po 1 sezonie jestem zadowolony. Do wody w niej nie właziłem (nie wpadałem) jednak. Tudzież, wygoda to rzecz subiektywna.

Pozdrawiam,

Marcin

^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

SQ6GIT napisał(a):


Aha: modele z literkami CS mają zapięcie na plastikowy suwak. Moim zdaniem zbyt to podatne na uszkodzenia. Stalowa klamra pojawia się chyba wraz z literkami OS.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: SQ6GIT
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2015, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2015, o 13:28
Posty: 21
Lokalizacja: WRO & DXB
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żj
marcin_palacz napisał(a):

Aha: modele z literkami CS mają zapięcie na plastikowy suwak. Moim zdaniem zbyt to podatne na uszkodzenia. Stalowa klamra pojawia się chyba wraz z literkami OS.

Marcin


Dzięki, Marcin

Kurczę, 150zł za zamianę suwaka na klamrę... Życzą sobie sporo...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12345
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1441
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Używałem poprzedni sezon i w tym roku na Jońskim i Adriatyku Mulliona Stream i jestem z niego zadowolony. W prawdzie do wody nie wpadłem, ale kilka razy dokumentnie zmokłem w tym od słonej wody a kamizelkę można było wyżymywać. Nie odpaliła. Taką samą używał Bastard i też wszystko było OK.

Jadyna wada jaką zauważyłem to przydało by się neoprenowe obszycie kamizelki w miejscu stykania się z karkiem i szyją. Niektóre mają taki bajer.

W przypadku noszenia kamizelki na sztormiak nie ma problemu, jednak na lżejszą odzież szorstki materiał kamizelki może obcierać skórę.....

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16494
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1528
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Kurczak napisał(a):
przydało by się neoprenowe obszycie kamizelki w miejscu stykania się z karkiem
Nie tyle neoprenowe co "futerkowe".
Mam Baltica z futerkiem (zamsz toto się chyba nazywa), na gołe ciało jest zdecydowanie zalecany.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12345
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1441
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Może być nawet z mysich cipek :lol: Byle było miękkie i przyjemne w dotyku :D

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2015, o 13:28
Posty: 21
Lokalizacja: WRO & DXB
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żj
Maar napisał(a):
Mam Baltica z futerkiem (zamsz toto się chyba nazywa), na gołe ciało jest zdecydowanie zalecany.

Dzięki. Nie wiem czy ta Baltica to http://sklep1565200.home.pl/pl/p/Baltic-Winner-165N-kamizelka-pneumatyczna-zwalniak-UML-gray/183
Na zdjęciach ani w opisie nie dostrzegłem nic na temat lampki, ani czy jest na zamek (podobno to wygodniejsze, bo nie kamizelka wyłazi jak przy rzepach).
Nie wiem na ile to istotne cechy i czy nie dołożyć do Crewsavera.
EDIT: no i ten zwalniak UML, ma jakieś wady w porównaniu do Hammar?

Czy w ogóle jest w Polsce w jakimś większym mieście sklep, gdzie można jakiś spory wybór doświadczyć w rękach, przymierzyć itp?

Nie chcę tematu rozdrabniać ponad miarę, ale nie stać mnie na podwójne zakupy i wolę dobrze wybrać. Z góry dziękuję wszystkim, którzy się przyczynią do dobrej decyzji...

_________________
Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4203
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1005
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kurczak napisał(a):
Może być nawet z mysich cipek Byle było miękkie i przyjemne w dotyku


Moja Baltica ma polarek i sobie to chwalę :D

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SQ6GIT napisał(a):
Dzięki. Nie wiem czy ta Baltica to http://sklep1565200.home.pl/pl/p/Baltic-Winner-165N-kamizelka-pneumatyczna-zwalniak-UML-gray/183
Na zdjęciach ani w opisie nie dostrzegłem nic na temat lampki, ani czy jest na zamek (podobno to wygodniejsze, bo nie kamizelka wyłazi jak przy rzepach).



O lampce jest: że można dokupić.
I jest też filmik z Apaczem w Pucku w czasie SIZ-u. ;-)
(model kamizelki wcześniejszy, zdaje się)

SQ6GIT napisał(a):
EDIT: no i ten zwalniak UML, ma jakieś wady w porównaniu do Hammar?


Tak jak Jaromir pisał: jest Hammar i cała reszta (działające na tabletkowej zasadzie).

Pozdrawiam,

Marcin

^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

SQ6GIT napisał(a):

Czy w ogóle jest w Polsce w jakimś większym mieście sklep, gdzie można jakiś spory wybór doświadczyć w rękach, przymierzyć itp?



W tym sklepie, do którego link podałeś (sztormiaki.pl) w ofercie mają zarówno Baltic Winner, jak i Crewsavery Ergofit i Crewsavery tańsze, w cenie zbliżonej do Baltic Winnera.
Zadzwoń, może akurat będą mieli na składzie, do obejrzenia.
Sądze, że właściciel tego akurat sklepu wie co sprzedaje.

Crewsaver Ergofit, szczególnie z Hammarem, to są kamizelki z wysokiej półki.
Baltic Winner i te tańsze Crewsavery - półka średnia - nie znaczy że złe, ale różnica z półką wysoką faktycznie istnieje i nie polega jedynie na etykietce.

Czy warto zapłacić więcej - to już każdy sam musi zdecydować.
Wygodę - też trzeba samemu ocenić.

Pozdrawiam,

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16494
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1528
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
marcin_palacz napisał(a):
Sądze, że właściciel tego akurat sklepu wie co sprzedaje.
Pewnie, że wie - sztormiaki.pl to serwis Adama, naszego forumowicza Hobbystyl.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2015, o 13:28
Posty: 21
Lokalizacja: WRO & DXB
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żj
Czyli jak - Baltica jest ok, bo ma polarek (Crewsaver nie ma, jak rozumiem), tylko trzeba dokupić lampkę? A jeśli tak, to gdzie się ją montuje? (zakładam, że przed ew. wypadnięciem [tfu-tfu])

_________________
Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SQ6GIT napisał(a):
Czyli jak - Baltica jest ok, bo ma polarek (Crewsaver nie ma, jak rozumiem)


Crewsaver Ergofit ma siateczkę. Ponadto kształt w okolicach karkowych ma inny niż większość kamizelek. Na kołnierz nie narzekam. A ostatnie lato na Bałtyku było upalne. Najbardziej mi przeszkadza sprzączka od pasów krokowych na plecach, umieszczona złośliwie właśnie w tej części pleców, którą się opieram w kokpicie.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2015, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1995
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Co prawda nie samopompujące a pneumatyczna ale jaka tania: ;)


Załączniki:
Kamizelka pepsi.jpg
Kamizelka pepsi.jpg [ 47.57 KiB | Przeglądane 6306 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2015, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1877
Uprawnienia żeglarskie: ...
Marian Strzelecki napisał(a):
Co prawda nie samopompujące a pneumatyczna ale jaka tania: ;)


Nie ma to jak pomóc pytającemu w merytorycznym wątku. Ani to śmieszne ani... wszystko trzeba rozjeżdżać szanowna ekipo??? :/



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2015, o 18:41 

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 17:01
Posty: 58
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
PBO opublikowało test 17 pneumatyków, materiał nowy bo z marca 2015.
Może będzie pomocny.
http://www.pbo.co.uk/news/pbo-tested-17-lifejackets-20564



Za ten post autor Mika otrzymał podziękowania - 3: Były user, Jaromir, SQ6GIT
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2015, o 13:28
Posty: 21
Lokalizacja: WRO & DXB
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żj
Ok, wybór zatem jednak padł na Baltic WInner 165 (dzięki za doradzenie, Marcin). Kamizelka doszła, zamontowałem dodatkowo dokupioną lampkę.

Mam tylko ostatnie pytania, mam nadzieję, że ktoś będzie mógł udzielić informacji:

(1) Zamek
- czy ma być schowany przez cały czas w środku, czy wystawić go na zewnątrz, aby kamizelka mogła zadziałać?
- zauważyłem, że jest tak uszyty, że suwak może łatwo spaść z zamka i się zgubić (vide zdjęcie, pod poniższym linkiem) - czy ma sens przeszyć końcówkę zamka, aby zamek suwał się tylko do otwarcia i suwak nie odpadł przypadkowo gdzieś tam w bojach?
(2) Nabój. Na Sztormiaki.pl, gdzie kupowałem kamizelkę, jest oryginalny 33g za 65zł czy coś koło tego. W Decathlonie jest też 33g ale jakoś sporo tańszy. Czy dobrze zakładam, że są kompatybilne i nie ma znaczenia czy oryginał Baltic czy zamiennik?

https://plus.google.com/107127151540247356083/posts/TXa3kyLvF1x?pid=6138635023463527378&oid=107127151540247356083

Dzięki z góry.

_________________
Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16494
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1528
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Nie ma znaczenia czy to jest nabój ze sztormiaki.pl czy z Decathlonu. Ważne, żeby miał takie same parametry.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2015, o 13:28
Posty: 21
Lokalizacja: WRO & DXB
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żj
Maar napisał(a):
Nie ma znaczenia czy to jest nabój ze sztormiaki.pl czy z Decathlonu. Ważne, żeby miał takie same parametry.

Dzięki - może nie opisąłem wystarczająco skrupulatnie - właśnie o to pytam, czy ma takie same parametry (czyli czy to, że to 33g to jedyny parametr do sprawdzenia, bo np. gwint jest standardowy?)..

_________________
Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16494
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1528
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
SQ6GIT napisał(a):
czy to, że to 33g to jedyny parametr do sprawdzenia, bo np. gwint jest standardowy?
Tak.

^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

Już po wysłaniu przyszło mi do głowy.
Na naboju jest zapodana waga brutto - służy ona do kontroli zawartości /szczelności naboju.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1995
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Jakie możliwości wahań wagi są prawidłowe?
Mam nabój 38g i ma ważyć 146,9g a waży ( na wadze kuchennej) 145g czy wyrzucać?

MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16494
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1528
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Marian Strzelecki napisał(a):
( na wadze kuchennej)
Z wagami kuchennymi jest problem, bo czasami to one pokazują wagę... tego co się rozsypało na stole :-)

Jeżeli twoja waga jest dokładna, to nie robiłbym paniki w związku z dwugramowym ubytkiem, to zaledwie 5%.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1995
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
A którendy On ten CO2 ma prawo uciekać?
Na mój rozum, to albo w ciągu jakiegoś czasu (tydzień - miesiąc) uciekło, bo była wada fabryczna na lutowaniu korka, albo nie ucieknie nigdy.
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 731
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 317
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
A którendy On ten CO2 ma prawo uciekać?
Na mój rozum, to albo w ciągu jakiegoś czasu (tydzień - miesiąc) uciekło, bo była wada fabryczna na lutowaniu korka, albo nie ucieknie nigdy.
MJS


Żaden pojemnik, z żadnego materiału, nigdy nie jest idealnie szczelny. Następuje dyfuzja gazu przez ścianki, jakieś efekty w skali mikro, itp, itd.

Pytanie tylko, czy ta nieszczelność w interesującej nas skali czasowej (rok, dwa, pięć) nie robi się istotna... I sprawdzeniu tego służy ważenie. Ważenie, które jak każdy pomiar, ma skończoną dokładność.

Wiara, że na wadze kuchennej wyznaczysz masę czegokolwiek z dokładnością do 1 g, to myślenie życzeniowe. Ważenie takie pozwoli natomiast zauważyć, że ilość gazu w pojemniku zmieniła się drastycznie, np o 100 czy 50 % (czyli gazu nie ma, bo zrobiła się duża dziura, albo zrobiła się mniejsza dziura, przez która przez zimę połowa gazu uciekła).

Nie ma też powodu zakładać, że istnieją tylko takie dziury, przez które cały gaz ucieka natychmiast. Dziury mogą mieć dowolnie małe i dowolnie duże. Zresztą, istotą każdej rury, a pojemnik to rura, jest dziura, co już kiedyś klasyk zauważył.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2015, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1995
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
marcin_palacz napisał(a):
Zresztą, istotą każdej rury, a pojemnik to rura, jest dziura, co już kiedyś klasyk zauważył.
Tak też twierdził mój przyjaciel (latający na "Rurach" :D odrzutowych).
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2015, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 2271
Podziękował : 265
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Nie odsyłajcie mnie proszę do innych wątków. Poczytałem i jestem cały gupi :roll: :-P
Zastanawiałem się, czy założyć nowy wątek dotyczący instrukcji obsługi kamizelek ale postanowiłem napisać w tym wątku. Jakiś czas temu kupiłem te kamizelki:
http://sklep.sail-ho.pl/kamizelka-pneumatyczna-mullion-stream-150n,t10365.htmlJeszcze ich nie przymierzałem ale dopiero wczoraj zauważyłem, że wewnątrz pokrowca oprócz kamizelki znajduje się instrukcja obsługi. Jak znajdę chwilę czasu to przetłumaczę wersję angielską gdyż nie ma niestety instrukcji w języku polskim. Ale zwróciłem uwagę, że na wewnętrznej stronie okładki tej wielojęzycznej instrukcji obsługi jest sporo rysunków które chyba ilustrują mechanizm napełniania. Według opisu z podanego linku wynika, że system napełniania kamizelki to Halkey Roberts, ale tych rysunków z tym podpisem jest tam 3 a wszystkich razem aż 9. I teraz mam pytanie: czy należałoby sprawdzić przed używaniem kamizelki jak to wszystko w środku wygląda? Czy też należy uznać, że kamizelka jest gotowa do użycia i dopiero się tym martwić kiedy mi "odpali" po pierwszym użyciu w boju lub też po jakimś czasie dla sprawdzenia czy z mechanizmem tabletkowym jest wszystko w porządku i jaki to by miałby być okres czasu? Czy np. przed każdym nowym sezonem czy też innym?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2015, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1995
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
A jesteś pewien, że ona ma w ogóle samoczynny mechanizm na pastylke? ... a nie tylko na szarpankę?
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2015, o 23:43 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Margrabi napisał(a):
Inna sprawa, czy w tych pierońskich "wyjących i ryczących" kamizelka cokolwiek pomoże, gdyby, nie daj Boże, zdarzyło się komuś zwiedzać okolicę.
Parę osób w tych pierońskich "wyjących i ryczących" wypadło (VOR). Łódka nie wraca w 3 minuty. Twierdzą, że żyją, bo mieli na sobie suche kombinezony (Musto / Henri Lloyd) :cool: Ale może to tylko reklama sztormiaków ;-)
Tak swoją drogą to się zastanawiam, czy sztormiak (z goretex'u) nie będzie się przecierał na ramionach pod noszoną non-stop kamizelką? Pytanie serio, ponieważ kiedyś zaczęła mi się przecierać membranowa kurtka w miejscu szelek od plecaka (plecak foto miał wyjątkowo wredne pokrycie anti-slip szelek).
Tabletkowa kamizelka kiedyś mi wywaliła w zejściówce, akurat gdy demonstrowałem załodze sposób użycia ;-) Najbardziej zaskakujący jest ten pierwszy raz :kiss: Do końca nie wiem, czy to była wina zamokniętej tabletki (poprzednicy jakieś sztormy mieli i na mokro pochowali do szafy), czy przy demontracji coś nieopatrznie zaczepiłem/pociągnąłem, lub jedno i drugie. Jakby co taniej kupić nabój + tabletki (pakowane nawet po 6-12 sztuk) niż nabój + zwalniaki Hammara. Produkcja takiego naboju to grosze (pamiętacie punkty napełniania nabojów do syfonów?), cenę robi cały łańcuch marketingowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 07:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4203
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1005
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
j.666 napisał(a):
Tak swoją drogą to się zastanawiam, czy sztormiak (z goretex'u) nie będzie się przecierał na ramionach pod noszoną non-stop kamizelką? Pytanie serio, ponieważ kiedyś zaczęła mi się przecierać membranowa kurtka w miejscu szelek od plecaka


Ja tylko nieśmiało zwrócę uwagę, że plecak to trochę inna kategoria wagowa...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 2271
Podziękował : 265
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
A jesteś pewien, że ona ma w ogóle samoczynny mechanizm na pastylke? ... a nie tylko na szarpankę?
MJS
No właśnie nie jestem tego pewien. Muszę znaleźć chwilę czasu i przetłumaczyć sobie tą instrukcje. Bo ta kamizelka ma szarpankę a nie wiem czy to jest reguła. Dotąd nie przyglądałem się innym kamizelkom.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2014, o 18:05
Posty: 50
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachotowy
Co do CrewSaver Ergifit 190N potwierdzam w zasadzie wszystko co napisał Marcin.
Razem z kilkoma znajomymi kupiliśmy modele Offshore (te z klamrą) i muszę powiedzieć, że wg. moich subiektywnych wrażeń to jedna z najwygodniejszych kamizelek które nosiłem.
A na pewno najwygodniejsza w tej klasie wyporności i wyposażenia.

W zasadzie konkurować możę tylko ze sponlock'ami ale w spinlokach (prócz jescze wyższej ceny) przeszkadzało nam chyba zapięcie i coś jescze, ale nie pamiętam co dokładnie.

Co do kosztów serwisowania i wymiany "rearming" kitów, to z tego co pamiętam Hammar ma chyba dłuższe okresy między serwisowe.

Model który wkelił Marcin to wg. nomenklatury CrewSavera model Coastal (1302) wg. katalogu CrewSavera w standardzie nie ma lampki i kaptura, także chyba nie tylko klamrą się różni.

Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2015, o 01:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2015, o 01:37
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Za rozsądną cenę to polecam kamizelki Lalizas np. Model SIGMA lub trochę droższy ale dużo lepszy i wygodniejszy model Epsilon ze zwalniaczem hydrostatycznym Hammar (ok 460zł). Spinlock to moim zdaniem najwyższa jakość wśród kamizelek pneumatycznych, ceny zaczynają się od 720zł. Oczywiście zgadzam się z kolegą Michalz, że Crewsaver to bardzo dobre kamizelki, choć osobiście wolę jednak Spinlock-a. Ale to kwestia gustu, obydwie marki z UK.


Ostatnio edytowano 21 gru 2015, o 23:44 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
link do sklepu ukryty


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL