Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 22:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sty 2015, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W swobodnej dyskusji z pewnym forumowiczem, który niczym promotor wpłynął nie tylko na kształt kadłuba,
ale i zmotywował do pracy jesiennej, powstaje ten oto model łodzi żaglowej.

A nazwę wdzięczną mu nadał - Orfa
.


-


Kadłuby o przekrojach prostokreślnych zwykle buduje się na wręgach i wzdłużnikach, poszywajac je sklejką, słomką czy klepką. Dzisiaj sięga się po metodę szycia i klejenia, co przyspiesza budowę. I tak, początkowo, chciałem zrobić ten model. Wyciąć sklejkowe płaty i skleić je... ale wtedy wpadł mi do głowy pomysł, żeby zrobić jeszcze szybciej (może i taniej). Wylaminować w formie "jednorazowej", a tą posklejać z płyty pilśniowej.

Jednego dnia wydrukowałem szablony i przeniosłem je na płytę. Drugiego wyciałem wręgi "ujemne" (poszerzone o grubość materiału). Trzeciego - oszlifowałem i ustawiłem na desce montażowej.
Załącznik:
A.jpg
A.jpg [ 86.55 KiB | Przeglądane 42316 razy ]

Za czwartym razem udało mi się wyciąć i oszlifować płaty burt i dna oraz pawęż. Kolejnego dnia powstały wręgi rozpierające i mogłem wszystkie te elementy połączyć w całość. Za pomocą kleju.
Załącznik:
B.jpg
B.jpg [ 98.51 KiB | Przeglądane 42316 razy ]

Dnia szóstego forma ujawniła swój kształt, należało tylko wyszpachlować miejsca połączeń. Dzień później, po oszlifowaniu spoin, forma była gotowa.
Załącznik:
C.jpg
C.jpg [ 101.7 KiB | Przeglądane 42316 razy ]

7 dni, 14 godzin... :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 16:17 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Szybko, i bardzo ładnie Ci wyszło :D . Ale co dalej?

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Resztkami pasty do butów KIWI, delikatnie wysmarowałem formę. Przetarłem flanelą, pojawił się lekki połysk.
Dla spokojnosci, wyskrobałem z pudełka i pokrywki co się dało i roztarłem drugą warstwę. Błysk pojawił się nie tylko w formie, ale i w pudełku po paście...

Zielony żelkot (z utwardzaczem) pokrył wnętrze formy. Naniesiony płaskim pędzlem 30 mm, z uwagą by wszędzie było 0,7 mm grubości (bo się nie utwardzi). Wygrzany w kartonie za pomocą chińskiej farelki. Temperatura zalecana to min. 15 C, ja dmuchnąłem tropikalną. :mrgreen: Po kwadransie była twarda powłoka.

Dzień 9-ty, to laminowanie żywicą poliestrową. Z maty 300 g wyciąłem płaty, nieco powiększone, żeby zachodziły na siebie na krawędziach. Żywica w ilości 100 cm3 plus 2% utwardzacza i smarowanie formy, nałożenie maty i pacu, pacu by się przesyciło. Teraz pozostało nałożyć żywicy tyle ile potrzeba do pełnego przesycenia włókien i dokładnie wytupać całość. Sprawdzić i wstawić do tekturowego "piekarnika" z dmuchawką. Bo za oknem... tylko +3 C.

Łagodny nadmuch ciepłego powietrza pozwolił utwardzić się skorupie w dwa kwadranse. I już można było podziwiać - tworzywo sztuczne.
Załącznik:
D.jpg
D.jpg [ 96.75 KiB | Przeglądane 42042 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 20:02 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Zdolny jesteś (
mjs napisał(a):
z uwagą by wszędzie było 0,7 mm grubości (bo się nie utwardzi)
to tak na poważnie 0,7mm ?

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
PITER GAZU napisał(a):
to tak na poważnie 0,7mm ?

Chciałbym napisać, że to żart, ale niestety tak jest. :roll:
Długo dochodziłem do tej reguły, gdy zalepiałem pomarszczony żelkot na skorupie łódki. Oj, bolało i poszukiwało przyczyny. Aż razu pewnego zakupiłem żelkot zachodni, a tam na opakowaniu - jak wół - było napisane:
Uwaga!
Grubość żelkotu nie może być mniejsza niż 0,5 mm, optymalnie 0,7 mm.

Nie napisali dlaczego, ale ja wiedziałem. Od tamtej pory jestem mądry... po szkodzie.
A na naszym krajowym o tym nie informowali!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 20:46 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Sorki, nie załapałem, że to tylko żelkot a nie całość (a pani na polskim mówiła czytaj ze zrozumieniem :lol: )

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Żelkot 0,7
Laminat 0,7
Razem 1,4 mm
Zgodnie z zasadą W. Tobisa: 1mm grubości laminatu na 1 m długości łódki.

Laminatowy kadłub, po wyjęciu z formy, nadaje się do prób wodnych. I to jest jeszcze jedna cecha, która przemawiała za laminatem. Tylko trzeba go wyjąć z formy... Do końca nie byłem pewien separacji pasty od płyty pilśniowej, ale czułem że się uda.
Następnego dnia, po utwardzeniu laminatu, burty dały się odgiąć od formy, co było znakiem, że "puści". Zanim się do tego zabrałem, przykleiłem wzdłuż krawędzi burt listewki 4x4 mm, żeby cienkie burty usztywnić. Jako kleju, użyłem szpachlówki poliestrowej, która szybko wiąże. 41 klamerek od bielizny przytrzymało je w czasie utwardzania.
Forma prowizoryczna pozwala na zdjęcie pawęży, co odsłania dostęp do płaszczyzny dna. Maleńkie kliny sosnowe oraz metalowy liniał uniosły skorupę na rufie, a reszta jest już milczeniam. Z pominięciem charakterystycznego trzasku podczas rozformowania. Skorupa ujrzała światło dzienne i na chwilę przed zmierzchem - zakołysała się na wodzie!
:D
Załącznik:
E.jpg
E.jpg [ 112.79 KiB | Przeglądane 41880 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2015, o 19:22 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Po prostu Super nic więcej nie powiem SUPER!!! Czekam z niecierpliwością co będzie dalej

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2015, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zajrzałem pode dzióbek...
Załącznik:
F.jpg
F.jpg [ 72.06 KiB | Przeglądane 41774 razy ]

Pod rufkę takowoż...
Załącznik:
G.jpg
G.jpg [ 77.43 KiB | Przeglądane 41774 razy ]

Przechyliwszy nieco na bok...
Załącznik:
H.jpg
H.jpg [ 78.42 KiB | Przeglądane 41774 razy ]

żeby sprawdzić czy jest tak, jak FreeShip pokazał...
Załącznik:
I.jpg
I.jpg [ 39.8 KiB | Przeglądane 41774 razy ]

Nooo, jest.
Czyli - można robić dalej! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2015, o 23:51 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Powiedz mi proszę jakie wymiary ma to łajba i czy to pod żagiel (czy motor?) sądząc po liniach to raczej s/y

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2015, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wymiary kadłuba modelu są takie:
- długość 97 cm,
- szerokość 30 cm.
Ten model jest pod żagiel, dla uproszczenia chyba zrobię ket.
Smukłość 3,23 sprawia, że powinien dobrze chodzić na wiatr.
Pod silnik oczywiście też się nadaje, choć gdyby iść w tym kierunku, to ciekawszy byłby kadłub Optypesymista
(84 cm x 36 cm) z tunelem na dnie. :)

Jakem rzekł, takem zrobił. :rotfl:

Kolejny krok w budowie modelu Orfy, to skrzynka mieczowa. Generalnie chodzi o sposób mocowania kila z kadłubem. Te wyczynowe mają trapezowe skrzynki, dopasowane do ukosów na kilu i przykręcane są śrubą. Pomyślałem, żeby miecz był podnoszony na czas transportu i zrobiłem skrzynkę szybrową.
Najpierw powstało kopyto. Z kawałka sklejki (6,5 x 13 cm) wyprofilowałem coś na wzór miecza. Odrobinę szerszy i grubszy od niego.
Załącznik:
J.jpg
J.jpg [ 78.71 KiB | Przeglądane 41677 razy ]

Nasmarowałem pastą woskową i owinąłem kilkoma warstwami maty i tkaniny szklanej, wcześniej rzecz jasna smarując kopyto żywicą. Po utwardzeniu i zdjęciu z kopyta (poprzez rozcięcie jednej z krawędzi i sklejenie jej ponownie), skrzynkę należy dopasować do linii dna i przylaminować w odpowiednim miejscu w osi kadłuba...
Idealnie pionowo!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dopasowana, umocowana i wklejona skrzynka, pozwoliła na zamocowanie wręgi podmasztowej. Bardzo ważna część, usztywnia kadłub i utrwala jego szerokość.
Załącznik:
K.jpg
K.jpg [ 53.43 KiB | Przeglądane 41451 razy ]

I przytrzymuje skrzynkę. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 19:53 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Widzę, że cały czas idziesz do przodu :D Ja walczę z koszem dziobowym (robię bo nie było a się czasami przydaje :mrgreen: ) ale w dużej. Do modelu Marianowego Reksa po wyrysowaniu prawie rok temu stępki i pocięciu paru listewek jakoś nie mam serca (czasu!!!)

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Motywacji... :rotfl:
Przeczytaj ebooka "Odrodzenie Fenikasa", a ruszysz z kopyta!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2014, o 17:07
Posty: 117
Lokalizacja: Węgorzewo
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cześć
Fajny projekt. Balast będzie w bulbie?
Robiłeś wszystko z płyty mdf? Znaczy kopyto i tą gródz koło skrzynki mieczowej.
Pozdrawiam

_________________
Maciej Karczmarz -VR- Krystaliczny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 15:09 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
mjs napisał(a):
Motywacji... :rotfl:
:mrgreen: Nie, to nie kwestia motywacji :-( tylko pracy zawodowej :-( co z tego, że kasa jest jak nie ma czasu na nic :evil:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Krystaliczny napisał(a):
Fajny projekt. Balast będzie w bulbie?

Już jest. :D
Bo pożyczyłem go sobie z poprzedniego modelu (Optypesymista)
Załącznik:
Kil.JPG
Kil.JPG [ 153.69 KiB | Przeglądane 41329 razy ]

Ale może być za mały ciężar... tu łódka jest wąska i będzie ją gięło na wietrze.
Kopyto? Nieee, forma - ze starej płyty pilśniowej.
Gródź ze sklejki 4 mm meranti.
PITER GAZU napisał(a):
co z tego, że kasa jest jak nie ma czasu na nic

Praca zawodowa to 1/3 czasu :idea:, reszta na inne ważne cele. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Powiało przedwiośniem, zrobiło się cieplej, można rozwinąć skrzydła.
Po przygodzie na targach Boatex, gdzie "Orfa w budowie" została wystawiona na podziw publiczny, kadłub modelu powrócił do bazy pod świerkiem i został poddany obróbce lakierniczej...
Załącznik:
L.jpg
L.jpg [ 160.79 KiB | Przeglądane 40556 razy ]

Załącznik:
Ł.jpg
Ł.jpg [ 144.84 KiB | Przeglądane 40556 razy ]


Niedługo - zabudowa wnętrza! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
O! Przybył pokładnik poprzeczny. :D
Załącznik:
M.jpg
M.jpg [ 109.63 KiB | Przeglądane 39853 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2015, o 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
mjs to będzie klasa DX czy DM :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2015, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Stare klasy... Trudno znaleźć coś o nich. Na forum koga.net niejaki taganc wspomina tak: Mieszkam w Gliwicach, a pochodzę z Iławy (na mazurach) Mam na karku pięć krzyżyków, a modelarstwem zajmuję się cztery. Początki to były modele żaglowe klas D-K, D-X, D-M, D-10, potem oczywiście zdalnie sterowane. W miarę dorastania dojrzałem do modeli redukcyjnych.

A znalazłem też pewną gloryfikację! :D
http://katalogznaczkow.net/index.php?po ... ria=1981_5

Orfa, to model doświadczalny, w skali 1:5. 97 cm długości, to już prawie Naviga...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Helix
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2021, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
- Co to, co to takie?
Załącznik:
Orfa pokład.jpg
Orfa pokład.jpg [ 362.48 KiB | Przeglądane 32410 razy ]

- To pokład, pokład kompozytowy się robi:
Załącznik:
Orfa pokład dziobowy.jpg
Orfa pokład dziobowy.jpg [ 343.23 KiB | Przeglądane 32410 razy ]

- Aaaaaa. No, no.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2021, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
E-5 i PAC, rozrzedzone grzejnikiem do zmieszania, schłodzone zimnym materiałem, podgrzane gorącym nadmuchem, żeby nasycić tkaninę - i jest. :D
Załącznik:
Orfa pokład lam.jpg
Orfa pokład lam.jpg [ 270.04 KiB | Przeglądane 32349 razy ]

Ciekawe czy się wygnie do łuku pokładu?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2021, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Każdy model determinuje do poszukiwań rozwiązań doraźnych czy zastępczych, umożliwia je, a nwet jakby wymusza sytuacyjnie. Na ten przykład przed położeniem żelkotu na blat roboczy musiałem go czymś odseparować, a pasta do butów się skończyla... Co robić? :roll:
Znalazłem świeczkę (chyba z parafiny), rozdrobniłem ją na wiórki, podgrzałem żarówką podczerwieni, dolałem terpentyny, wymieszałem i wlałem do słoiczka. Po ostygnięciu nowość wyglądała jak smalec i bardzo dobrze smarowała po stole, aż do połysku.
A teraz, po dniu utwardzania, kompozycja przekładkowa poliestrowo-szklano-styrodurowo-epoksydowa po zdjęciu ze stołu wykazała się sporą sztywnością i aż strach pomyśleć jak sztywna byłaby dzień później oraz... płaska na zawsze. Zrobiłem formę odwrotności wypukłości pokładu, w niej umieściłem kompozyt i mocno ścisnąłem dwoma śrubami...
Wygięło się i utwardza, naprężenia się relaksują. :D
Załącznik:
Orfa power of ścisk.jpg
Orfa power of ścisk.jpg [ 241.27 KiB | Przeglądane 32322 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2021, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Coś tam się wygięło, coś jeszcze sprężynuje, pierwsza przymiarka wypadła całkiem, całkiem...
Załącznik:
Orfa pokład 2.jpg
Orfa pokład 2.jpg [ 202.4 KiB | Przeglądane 32290 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2022, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2022, o 22:58
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Majtek
Arcydzieło. Szacunek dla pana!
Serdecznie polecam stronę na której dowiesz się jak poprawnie używać polszczyzny.
http://dobrzepisac.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2022, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Prepana, za szacunek dziękuję, ale to zielone... się zdeformowało. :lol:
Za cienki laminat, niska temperatura i w miejscach bez przekładki poooszłooo!
W śmigło.
Będzie ze sklejki, tradycyjnie i niezawodnie. Tylko nie wiem kiedy. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL