Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 19:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 08:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cape napisał(a):
20 euro za dzień ubezpieczenia kwoty 2000 euro, 30 euro za 3000 euro, też za dzień. Tj 1 % za dzień 365 % za rok.
Statystycznie wychodzi, że ponad trzy załogi rocznie robią szkodę za tysiące euro :lol:

Co ma za znaczenie czy robią szkodę czy nie , czy armator zarabia na ubezpieczeniu czy nie. Ważny jest komfort załogi i skipera i ich kieszeń.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Jeszcze jeden przykład.
Kaucja 1000 euro, ubezpieczenie 25 euro/dzień.
Razem 175 euro na tydzień. Czyli ok. 22 euro/os. przy 8-os. załodze. Nie ma o czym mówić za spokój, komfort, brak zmartwień.

Gdybyście jednak planowali 3-tygodniowy rejs to robi się już 525 euro.
W takim przypadku chyba jednak warto ubezpieczyć się w zewnętrznej firmie (Yachtpol??). Na ogół płaci się ok. 9% kaucji czyli w tym przypadku 90 euro.
Oczywiście jest to wariant o wiele bardziej upierdliwy i z franszyzą.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Jak wiecie nie byłem szczególnie zadowolony ze sposobu prowadzenia rozmów oraz wycofania się Cosmos Yachting z wcześniejszego porozumienia. Jak się okazało sprawa ma zaskakujący ciąg dalszy.

Otóż dzięki naszemu forumowemu koledze, wiadomość o moich przygodach trafiła do głównego dyrektora grupy Cosmos Jordanisa Chatziveroglou, który był uprzejmy osobiście zainteresować się sprawą. W efekcie wczoraj wieczorem odebrałem od niego telefon.
W trakcie rozmowy Jordanis wyraził swój żal za sposób prowadzenia negocjacji i kilkakrotnie przeprosił mnie za zaistniałą sytuację. Jednocześnie podkreślił, że w czasie ponad dwudziestu lat kiedy jest związany z firmą, nie zdarzyła się sytuacja, w której klient byłby celowo wprowadzany w błąd. Zaznaczył również, że po zapoznaniu się z przebiegiem rozmów z przykrością musi stwierdzić, że były prowadzone nieprofesjonalnie.

Przeprosiny pana Jordanisa przyjmuję. Kilkakrotnie wyraziłem tutaj swoje zaskoczenie, że poważna firma naraża swoją reputację dla takiej sprawy. Zostałem zapewniony, że sposób w jaki próbowano rozwiązać spór, wynikał z błędnej oceny pracowników niskiego szczebla i nie ma nic wspólnego z polityką firmy. Wierzę, że Cosmos Yachting jako taka, ma wyższe standardy oraz że wyciągnie wnioski z moich doświadczeń. Byłoby istotnie niezrozumiałe, gdyby przedsiębiorstwo z wieloletnią tradycją nie poważało swoich klientów.

Zostałem również zapewniony, że potrącona z kaucji kwota, zostanie w najbliższych dniach w całości zwrócona na moje konto. Takie rozwiązanie uznaję za całkowicie satysfakcjonujące.

Osobiście starałem się nie formułować uogólnień i pozostaję daleki od przenoszenia pojedynczego incydentu na ogólny obraz przedsiębiorstwa. Nasz czarter w Grecji nie był pierwszym doświadczeniem z Cosmosem, a wcześniejsze były organizowane i przeprowadzone bez zarzutu. Jakby nie patrzeć Cosmos Yachting jest znaczącym czarterodawcą z liczną flotą dlatego liczę na to, że pozostanie firmą godną zaufania, szczególnie ze względu na atrakcyjne ceny i szeroką ofertę. Wyjdzie to nam wszystkim na dobre.

Zostałem poproszony przez Jordanisa o przedstawienie tutaj naszych ustaleń, co oczywiście zrobiłbym i bez tej prośby. Poniżej ten sam tekst po angielsku, jako że część dyskusji powyżej właśnie w tym języku była prowadzona.


As you know I was not particularly happy with the way Cosmos Yachting Ltd. Was handling the case as well as with their withdrawal from the earlier agreement. It has turned out that the case has a surprising continuation.

Thanks to our forum-mate, the news about my adventures was brought to the attention of Cosmos Group general manager Jordanis Chatziveroglou, who was kind enough to get personally involved. As a result yesterday I received a phone call from him.
During the conversation Jordanis expressed his regret for the way the negotiations were conducted and repeatedly apologized for the situation. At the same time he stressed that in his over twenty years in business, there was not a single situation when a customer would have been deliberately misled. He also admitted after making himself familiar with the case, that it was handled unprofessionally.

I do accept Mr. Chatziveroglou apologies. I have written here several times that I was amazed that Cosmos risked its reputation for such matter. I was assured that the way in which the dispute solution was attempted, was a result of an incorrect assessment of low-level personnel and has nothing to do with company policy. I believe that the Cosmos Yachting, as such, presents high standards and that they will draw appropriate conclusions from my experiences.

I was also assured that the amount held from the security deposit will be fully paid back to my account in a short time. I find such solution as fully satisfactory.

I tried not to generalize here and I am far from extrapolating single incident to the general image of the company. Our charter in Greece was not the first experience with Cosmos, and the earlier charters were organized and conducted flawlessly. Cosmos Yachting is a major charter company with a large fleet, and I hope that it will remain a reliable company, especially because of the attractive prices and a wide offer. This would turn good to us all.


Ostatnio edytowano 24 kwi 2012, o 13:24 przez zosta, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor zosta otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Matt_the_sailor, tuptipl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 12:49 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
To ciekawe to już drugi w niedługim czasie przypadek gdy po opisaniu sprawy na forum (problemy Kawy69) sprawa jest rozwiązywana pomyślnie dla żeglarza.
Aż się chce krzyknąć vox populi vox dei :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 13:27 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
No to się trochę podziało przez ostatni tydzień. Zosta gratulacje, że jednak nie odpuściłeś :)

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 13:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
koma5 napisał(a):
Jedyne, co jest skuteczne, to ubezpieczyć kaucję. i mieć święty spokój.
20 euro od osoby to nie majątek.

może i nie majątek ale wielokrotnie te 800 złotych droższa oferta przeważa sprawę skorzystania na rzecz skippera który nie ubezpiecza kaucji.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Cape napisał(a):
tomek29kce napisał(a):

Chciałem zapytać, jak postępujecie przy odbiorze (gdy nie macie ubezpieczenia kaucji)

Tak samo, dna nigdy nie sprawdzam. Tak, jak napisałem bez wzajemnego zaufania się nic nie da zrobić.
Jednakże najbardziej istotne, to wybór firmy. Te polujące na kaucję, to margines.

ja też nie, raz miałem przypadek, próby wykazania że na coś najechałem, ale po okazaniu trasy z mojego GPS'a i wykazaniu że zawsze było kilka metrów pod kilem odstąpiono od dalszego dochodzenia

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
zosta napisał(a):
Przeprosiny pana Jordanisa przyjmuję

zosta napisał(a):
Zostałem również zapewniony, że potrącona z kaucji kwota, zostanie w najbliższych dniach w całości zwrócona na moje konto. Takie rozwiązanie uznaję za całkowicie satysfakcjonujące.

Gratuluję. Pisałem już wyżej o sile internetu. Firmy pozycję rynkową budują latami, ale bardzo łatwo mogą ją stracić

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 15:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Daj znać proszę kiedy pieniądze dotrą na konto - to zakończy incydent.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 23:17
Posty: 893
Lokalizacja: Laxenburg/Kraków
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
zosta napisał(a):
Przeprosiny pana Jordanisa przyjmuję


:D :D :D

_________________
Trzymaj się wiatru!
Adam Stępień
www.smartkat.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 mar 2017, o 08:57
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cześć,

Jako że przed moim rejsem czytałem ten wątek z wypiekami na twarzy, czuję się zobowiązany by dodać swój komentarz (wiem że pierwszy na tym forum, ale może nie posądzicie mnie o szeptanie ;) )

W ostatnim tygodniu byliśmy na rejsie po Grecji i 3 z 13 naszych jachtów były czarterowane właśnie z Nomicosa.
Mając już pewne doświadczenia z Grekami i po lekturze tego wątku, jechałem z dozą niepewności na ten rejs. Jacht zgodnie z oczekiwaniami jako kilkunastoletni był "dotyrany", ale bardzo dobrze wyposażony i nie ujawnił wad poza estetycznymi (pajęczynki na lukach, tu i ówdzie uszkodzona warstwa zewnętrzna laminatu, itd.). W czasie przejęcia przyjąłem taktykę otwartych kart- powiedziałem zdającemu, że mam obawy związane z opiniami z polskiego internetu, bardzo skrupulatnie przejęliśmy też jacht. Trudno ocenić jak powyższe fakty miały wpływ na zakończenie, ale po rejsie, przyznając się do uszkodzonej jednej obudowy głośnika, udało się nie zapłacić grosza z kaucji.
Kolega płacił wydaje się że niewygórowane kwoty za uszkodzenie płetwy przez mooring przy ostatnim podejściu. Ogólnie sprawę odliczeń kaucji na naszym rejsie w zakresie Nomicosa oceniam na plus.
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji (auć).

Inne załogi, jak to z Grekami (Sun Jachting i Kekeris), mieli różne problemy od pękniętego forluku (co niestety dopiero po czasie, udało się zidentyfikować na zdjęciach jako usterka istniejąca przy check-in) do wygiętej sprężynki stołu nawigacyjnego ;). Wniosek jeden- sprawdzać w dokładnie wszystko, a i tak na koniec nie można mieć spokojnej głowy.

Stopy wody,

Jarosław Przybyła,
Akademicki Klub Żeglarski AGH


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 09:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji (auć).

Dlatego robi się to gotówką.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 09:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ins napisał(a):
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji (auć).

Dlatego robi się to gotówką.

Piotr Siedlewski


Nie wszystkie firmy akceptują gotówkę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 09:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
plitkin napisał(a):
ins napisał(a):
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji (auć).

Dlatego robi się to gotówką.

Piotr Siedlewski


Nie wszystkie firmy akceptują gotówkę.

Z firm rzucających kłody pod nogi się nie korzysta.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 09:41 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
O tym jest właśnie wątek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 09:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
jar_1 napisał(a):
Inne załogi, jak to z Grekami (Sun Jachting i Kekeris), mieli różne problemy od pękniętego forluku (co niestety dopiero po czasie, udało się zidentyfikować na zdjęciach jako usterka istniejąca przy check-in) do wygiętej sprężynki stołu nawigacyjnego . Wniosek jeden- sprawdzać w dokładnie wszystko, a i tak na koniec nie można mieć spokojnej głowy.
plitkin napisał(a):
O tym jest właśnie wątek.


Szczerze pisząc pierwszy słyszę o tych firmach. Jako czarterobiorcy nie jesteśmy w stanie wychwycić wszystkich usterek, zazwyczaj pozostaje zaufanie ze czarterodawca nie robi nas w ch...a. Dlatego czarterując nawet od firm "znanych" wolę tz. demage vaiver.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji (auć).

Dlatego robi się to gotówką.

Piotr Siedlewski

Np. Kiriacoulis nie akceptuje gotówki. Robi blokadę na karcie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 10:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cape napisał(a):
Np. Kiriacoulis nie akceptuje gotówki. Robi blokadę na karcie.

Ale ma opcję bezzwrotnego ubezpieczenia. W każdym razie obciążenia na karcie związane z kaucją powinny przechodzić na czarterodawcę, w dodatku informacja o takich kwiatkach zawarta powinna być w umowie..

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 10:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ins napisał(a):
Cape napisał(a):
Np. Kiriacoulis nie akceptuje gotówki. Robi blokadę na karcie.

Ale ma opcję bezzwrotnego ubezpieczenia.i


Rozmawiamy jednak o kaucji. Pływając za swoje nie każdy chce kupować ubezpieczenie. Gdy klient płaci - owszem, to najlepsze wyjście dla tego kto nie płaci. Dlatego rozmawiamy o kaucji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 10:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ins napisał(a):
jar_1 napisał(a):
Inne załogi, jak to z Grekami (Sun Jachting i Kekeris), mieli różne problemy od pękniętego forluku (co niestety dopiero po czasie, udało się zidentyfikować na zdjęciach jako usterka istniejąca przy check-in) do wygiętej sprężynki stołu nawigacyjnego . Wniosek jeden- sprawdzać w dokładnie wszystko, a i tak na koniec nie można mieć spokojnej głowy.
plitkin napisał(a):
O tym jest właśnie wątek.


Szczerze pisząc pierwszy słyszę o tych firmach. Jako czarterobiorcy nie jesteśmy w stanie wychwycić wszystkich usterek, zazwyczaj pozostaje zaufanie ze czarterodawca nie robi nas w ch...a. Dlatego czarterując nawet od firm "znanych" wolę tz. demage vaiver.

Piotr Siedlewski


Ba mało tego.... ja jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie że pozostaje zaufanie że poprzedni czarterobiorca nie ukrył uszkodzeń których się dopuścił.
Bo to jest największa plaga IMHO.
Ludzie z obawy przed utratą kaucji ukrywają uszkodzenia wbijając na minę kolejne załogi.
SAMI SOBIE GOTUJEMY TEN LOS.
A armator cóż, jak się skapnie to co ma zrobić ??? Od ostatniej załogi zabiera kaucję , to są naprawdę duże kwoty, jak ma się flotę.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
W każdym razie obciążenia na karcie związane z kaucją powinny przechodzić na czarterodawcę,

Co to znaczy ?
W przypadku blokady nie ma żadnych obciążeń.
ins napisał(a):
w dodatku informacja o takich kwiatkach zawarta powinna być w umowie..

Jest zawarta i nie są to "kwiatki".
plitkin napisał(a):
Pływając za swoje nie każdy chce kupować ubezpieczenie

W moim przypadku ubezpieczenie kaucji, to koszt 100 euro (dwa tygodnie, dwie osoby-żona)
Nie widzę żadnego sensu ekonomicznego w takim ubezpieczeniu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 10:54 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
plitkin napisał(a):
ins napisał(a):
Cape napisał(a):
Np. Kiriacoulis nie akceptuje gotówki. Robi blokadę na karcie.

Ale ma opcję bezzwrotnego ubezpieczenia.i


Rozmawiamy jednak o kaucji. Pływając za swoje nie każdy chce kupować ubezpieczenie. Gdy klient płaci - owszem, to najlepsze wyjście dla tego kto nie płaci. Dlatego rozmawiamy o kaucji.

Nie do końca. Wszak przy rejsie składkowym koszty potrącenia kaucji mogą przerosnąć bezzwrotne ubezpieczenie.
Kaucja za przyzwoitego kata wynosi nieraz w okolicach 4000 - 6000 Euro.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 11:06 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji (auć).
Cape napisał(a):
W przypadku blokady nie ma żadnych obciążeń.
.........

Jest zawarta i nie są to "kwiatki".

Jak widzisz bywają rzeczy, o których fizjologom się nie śniło.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji (auć).
Cape napisał(a):
W przypadku blokady nie ma żadnych obciążeń.
.........

Jest zawarta i nie są to "kwiatki".

Jak widzisz bywają rzeczy, o których fizjologom się nie śniło.

Piotr Siedlewski

Akceptując blokadę (preautoryzację) wiemy, co czynimy, akceptując płatność też wiemy, co czynimy.
Podejrzewam, że w tym przypadku firma się pomyliła, a akceptujący nie zauważył.
Czyli w tym przypadku "nie bywają rzeczy, o których fizjologom :rotfl: (chyba filozofom) się nie śniło".
PS Preautoryzację (blokadę) można wykonać wyłącznie kartą kredytową, nie można kartą płatniczą. Być może posłużono się kartą płatniczą i firma nie miała innego wyjścia.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 11:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cape napisał(a):
Czyli w tym przypadku "nie bywają rzeczy, o których fizjologom (chyba filozofom) się nie śniło".

Jeśli tak twierdzisz to pewnikiem tak jest.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Adik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 18:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Cape napisał(a):
Akceptując blokadę (preautoryzację) wiemy, co czynimy, akceptując płatność też wiemy, co czynimy.


jak się to robi technicznie?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
Cape napisał(a):
Akceptując blokadę (preautoryzację) wiemy, co czynimy, akceptując płatność też wiemy, co czynimy.


jak się to robi technicznie?

Pisze na czytniku i wydruku. Ten co otrzymuje kartę musi wcisnąć odpowiedni guziczek.

http://www.totalmoney.pl/artykuly/9366, ... yzacja,1,1

W tekście jest błąd, preautoryzacja może być dłuższa niż 7 dni. Praktycznie w nieskończoność.
Tu więcej
http://www.comperia.pl/artykuly/o_karta ... kiego.html
PS Moja firma stosuje preautoryzację przy zamówieniach internetowych.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2016, o 21:40
Posty: 113
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 265
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji


Możesz coś więcej napisać? Jakie karty? Debetowe czy kredytowe? Różnica kursowa czy prowizje banku? Akurat w kartach siedzę ;)

_________________
Pozdrawiam
Asia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2017, o 15:23 

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 13:53
Posty: 138
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Aucuba napisał(a):
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji


Możesz coś więcej napisać? Jakie karty? Debetowe czy kredytowe? Różnica kursowa czy prowizje banku? Akurat w kartach siedzę ;)


Nie siedzę w kartach, ale jeśli walutą karty był PLN to pierwsza transakcja (SALE) na karcie była po kursie sprzedaży EUR w banku klienta, a druga (REFUND) po kursie kupna EUR. W większości banków obecnie ta różnica wynosi ok. 30gr na 1EUR. Do tego dochodzi prowizja per transakacja wydawcy karty (np. VISA) ok 0-2%.

Myślę, że jar_1 wyraził się nieprecyzyjnie, nie miała miejsca transakcja pobrania gotówki, ale transkacja bezgotówkowej sprzedaży. Przy pobraniu gotówki z karty bank macierzysty dolicza dodatkową opłatę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2017, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 mar 2017, o 08:57
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Aucuba napisał(a):
jar_1 napisał(a):
Problem pojawił się jednak po sprawdzeniu stanów konta, gdyż zamiast blokady konta, Nomicos wykonał transakcję pobrania gotówki (SALE) i zwrotu (REFOUND). W zależności od banku i rodzaju karty straciliśmy na tym 0-10% kaucji


Możesz coś więcej napisać? Jakie karty? Debetowe czy kredytowe? Różnica kursowa czy prowizje banku? Akurat w kartach siedzę ;)



Wszyscy macie odrobinę racji. Ja się nie żalę, bo faktem jest że sami wklepaliśmy PIN w terminal. Chciałem tylko zwrócić uwagę kolejnych czytających na jeszcze jedną pułapkę czekającą na czarterującego. Oczywiście była to transakcja bezgotówkowa zapłaty i zwrotu.

Co do sensu wykupowania ubezpieczenia- no cóż 450EUR ubezpieczenia była pokaźną kwotą dla studenciaków.

Faktycznie zastanawiam się czy nie jest możliwe wykonanie blokady na wypukłej karce DEBIT? Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie w internetach.

Karty o których mowa to:

PKO BP - karta debetowa mastercard wypukła do konta dla młodych - wyszło najlepiej i najtaniej- wygląda że o dziwo nie zapłaciliśmy ani spreadu ani prowizji tylko czystą różnicę kursową.

Najgorzej było z MILENIUM i bodaj złotą kartą kredytową z tego banku gdzie na minus było właśnie ponad 1000PLN


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2017, o 00:29 

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 13:53
Posty: 138
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jar_1 napisał(a):
Chciałem tylko zwrócić uwagę kolejnych czytających na jeszcze jedną pułapkę czekającą na czarterującego.

I wielkie dzięki za podzielenie się z nami tą sytuacją. Wiele razy robiłem pre-autoryzację (ale raczej u dużych, godnych zaufania dostawców) i nigdy szczególnie tego nie kontrolowałem ani nie pomyślałem, że ktoś może fizycznie ściągniąć pieniądze z karty.
Mam nadzieję, że w Twoim wypadku była to pomyłka lub niewiedza obsługującego terminal, a nie celowe działanie. W końcu czarterujący nic z tego nie miał. Wziął X Eur i oddał dokładnie tyle samo X Eur.
jar_1 napisał(a):
Faktycznie zastanawiam się czy nie jest możliwe wykonanie blokady na wypukłej karce DEBIT? Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie w internetach.

Może lepiej zadzwonić do swojego banku.
jar_1 napisał(a):
PKO BP - karta debetowa mastercard wypukła do konta dla młodych - wyszło najlepiej i najtaniej- wygląda że o dziwo nie zapłaciliśmy ani spreadu ani prowizji tylko czystą różnicę kursową.

Najgorzej było z MILENIUM i bodaj złotą kartą kredytową z tego banku gdzie na minus było właśnie ponad 1000PLN

Na debetowym mastercardzie mogło rzeczywiście nie dać zrobić się blokady.
Spread to własnie różnica kursowa.
A kwoty obciążeń na obu kartach były takie same? Bo różnice kursowe w wielu bankach nie są aż tak duże, i tak przy kursach z 23.03

Millennium: 30,8gr/Eur
PKO BP : 26,4gr/Eur

Resztę załatwiła prowizja wydawcy karty Millennium - czyżby VISA?
Jaka kwota była kaucji? Musiała być dość wysoka skoro ubezpieczenie wynosiło 450Eur. Przy dużych kwotach nawet 1% prowizji karty ma znaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL