Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 sie 2025, o 14:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 maja 2012, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Od zawsze wszyscy razem i każdy z osobna piszą:
nie porównuj właściwości Syrenki i Porsche :lol:

Zwykły cement ma w trakcie rozmemłania dużo wody w sobie
(która potem odparowuje robiąc rzeszoto).

Tak samo jak byś rozcieńczał laminat epoksydowy nitrem(
które potem odparowuje...):
musi więc nasiąkać, nie mówiąc o osłabieniu wiązań.

A i tak zwykle kładzie się szlichtę na wierzchu,
a i czasem farbę epoksydową.
MJS

ps.
Ja na Betotronie
przez 2 lata nic nie zauważałem,
ale to był za krótki okres aby ....

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
podspodek napisał(a):
.... Otóż wiadomo że beton ciągnie wodę, np ławy fundamentowe zabezpiecza się przeciw kapilarnemu podciąganiu wody gruntowej , dodatkowo zaleca się zatapiać zbrojenie (12-16mm) na około 4 cm w beton, jak to się ma do siatkobetonowego kadłuba który "żyje" w wodzie a zbrojenie (3-4mm, a siatki ca 1 mm) muszą być zatopione o wiele płycej przy grubości poszycia ok 2 cm. ?

Wiesz - rozmawiając o siatkobetonie należy schować głęboko wszelkie skojarzenia "budowlane".
Przy budowie kadłubów z siatkobetonu mają bowiem zastosowanie różne od typowo budowlanych materiały, w tym te naważniejsze - cement i kruszywo.
Ponadto inny jest stosunek cementu do kruszywa, inna metoda wykonania mieszanki betonowej, inna ilosć wody zarobowej, inne są dodatki i plastyfikatory oraz mają zastosowanie inne technoogie wykańczania powierzchni.

Już Patalas ("Żagle i motory" 1974...) pisał, że przy prawidłowo wykonanym siatkobetonie dla ochrony siatki przed korozją wystarcza zewnętrzna, ochronna warstwa zaprawy o grubości 2-3mm. I pisał to na podstawie wydawnictw Lloyda...
Ponadto Patalas doradza malowanie kadłuba albo wypalanie go białym cementem. Pisze też o popkryciu go cieniutka warstwa laminatu epoksydowego albo o pokryciu go warstwą natryskową PCV.

Patalas poleca też inną, bardzo ciekawą metodę dodatkowego zabezpieczenia siatkobetonowego kadłuba - jaką jest metalizacja powierzchni na gorąco. Odbywa się to na gorąco, natryskowo, warstewką metalu rozpylonego w płomieniu lub w łuku elektrycznym specjalnych pistoletów metalizacyjnych. Grubość takiej warstwy od 0.1mm wzwyż. BTW - takie potraktowanie podwodnej części kadłuba nieco grubszą warstwa miedzi dawałoby nie tylko idealną szczelność, ale niemal wieczną powłokę antyfoulingową!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9269
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W zimne dni w siatkobetonowcu musi być niezła chłodnia... :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
akurat przeciwnie...

A co do nasiąkania - hm, ciekawostka. Nie zauważyłam, a to na czym pływałam to jakieś 30+ lat miało. Poza tym, tak się składa, że najlepsze farby do siatkobetonowych kadłubów to epoksydowe. Jak robi się to poprawnie - primer i kilka warstw - i wygląda super i zasadniczo nawet papier uchroniłoby od nasiąkania... :roll:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2011, o 13:33
Posty: 5
Lokalizacja: 53.020*N 18.609*E
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dziękuje za odpowiedź,( moją wizję łódki nagle przerwała retrospekcja z dzieciństwa, kiedy to w palcach rozcieraliśmy druty z burzonej właśnie piwnicy).

pierdupierdu napisał(a):
ale niemal wieczną powłokę antyfoulingową!


co to jest , taka powłoka?


mjs napisał(a):
W zimne dni w siatkobetonowcu musi być niezła chłodnia... :cool:


czy odczuwanie temperatury zależy od materiału kadłuba?

_________________
Wystarczy pójść na wystawę nowoczesnej sztuki, czy posłuchać nowoczesnej muzyki, wyprodukowanej przez hałaśliwych partaczy poszukujących sensacyjnych efektów, aby ocenić jak dalece nihilizm opanował naturę nowoczesnego, znudzonego człowieka.

Cz. Marchaj "Dzielność morska"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9269
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
podspodek napisał(a):
czy odczuwanie temperatury zależy od materiału kadłuba?

Zwykle w jaskini bywa zimniej niż w drewnianej chacie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
W tropikach jest to zaleta! ;)
Catz Izolacjonista

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian Strzelecki napisał(a):
wtartego w betonkę kilometr za Mazowszem

tam go widziałem :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2011, o 13:33
Posty: 5
Lokalizacja: 53.020*N 18.609*E
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
mjs napisał(a):
Zwykle w jaskini bywa zimniej niż w drewnianej chacie.


Zwykle w jaskini temperatura jest stała ok 7*c, w nieogrzewanej drewnianej chacie na solidnym mrozie za długo nie wysiedzisz

_________________
Wystarczy pójść na wystawę nowoczesnej sztuki, czy posłuchać nowoczesnej muzyki, wyprodukowanej przez hałaśliwych partaczy poszukujących sensacyjnych efektów, aby ocenić jak dalece nihilizm opanował naturę nowoczesnego, znudzonego człowieka.

Cz. Marchaj "Dzielność morska"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
podspodek napisał(a):
nieogrzewanej drewnianej chacie na solidnym mrozie za długo nie wysiedzisz

Prawie slusznie.
Drewno ma jednak wybitne zdolnosci izolacyjne, termiczne i akustyczne, przy czym nie izoluje od promieniowania kosmicznego... ;)
Catz Subiektywnie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
podspodek napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
ale niemal wieczną powłokę antyfoulingową!


co to jest , taka powłoka?


Zwykle kadłuby przed obrastaniem w wodzie chroni się warstwą "anyfolulingu", czyli farby uniemożliwiającej (mechanicznie i trująco-chemicznie) obrastanie podwodzia żywymi organizmami. Farba taka starcza na rok/dwa, potem trzeba jacht slipować, szlifować i malować kolejne warstwy anyfoulingu.
Patalas proponuje napylenie kadłuba metodą metalizacji - powstaje w ten sposób silnie związana z zewnętrzną warstwą zaprawy warstewka metalu.
Metalizować można różnymi metalami, np. miedzią. Miedź jest materiałem, na którym praktycznie nie rosną żadne wodne organizmy żywe (glony, pąkle, inne kaczeńce i muszle...)

Zatem napylona ogniowo warstewka miedzi chroniłaby kadłub przez dziesiątki lat, a jedyna konserwacja warstwy przeciwporostowej podwodzia polegałaby na przetarciu szmatą raz na rok... I tylko kadłub z siatkobetonu nadaje się do metalizowania miedzią na gorąco!
BTW - dla innych materiałów kadłuba też wymyślono metody długotrwałej ochrony warstewką miedzi - ale bez użycia ognia:
http://coppercoat.com/coppercoat-info
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
pierdupierdu napisał(a):
I tylko kadłub z siatkobetonu nadaje się do metalizowania miedzią na gorąco!

Inne, metalowe, mniejsza o metode, nie bardziej?
Akurat na maturze probnej we Francji bylo o "miedziowaniu" elektrolitycznym ( eksperyment domowy ), ale dotyczylo to metali.....
Pomysl z betonem jest, ze tak powiem, ciekawy, dziwne, ze nie zrobil zawrotnej kariery. :D
Gdzie Patalas pisal o miedziowaniu betonu ? :roll:
Catz Zza Miedzy O Szkodliwosci Spolecznej

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2012, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Catz napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
I tylko kadłub z siatkobetonu nadaje się do metalizowania miedzią na gorąco!

Inne, metalowe, mniejsza o metode, nie bardziej?

Metal wymaga idealnego wyczyszczenia przed pokryciem..
Poza tym stal pokrywać miedzią? Ogniwo miedzy warstwami jak cholera...
Ale cynkiem - robi się - i to na morze!

Catz napisał(a):
Pomysl z betonem jest, ze tak powiem, ciekawy, dziwne, ze nie zrobil zawrotnej kariery. :D

Tanie to nie jest. Ale jak brać pod uwagę, że wystarczałoby na kilkanaście lat co najmniej? I że odpada kosztowne wyiąganie jachtu co rok-dwa? Może by się opłacało...

Catz napisał(a):
Gdzie Patalas pisal o miedziowaniu betonu ? :roll:

W ksiażce już tu przywoływanej, na stronie 237...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2012, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
pierdupierdu napisał(a):
W ksiażce już tu przywoływanej, na stronie 237...

Rzeczywiscie. Masz racje.
Patalas pisze tam, wprawdzie w trybie niekategorycznym; "Ostatnie doswiadczenia zdaja sie tez wykazywac na mozliwosc pokrywania ( ... ) cieniutka warstwa metalu: alu, cynku, mosiadzu, brazu itp. "
O miedzi nic nie bylo, ale moze miesci sie w ramach "itp."
Ksiazka jest z roku 1974... Widzial i slyszal ktos o "metalizacji" betonowych kadlubow?
Ja nie...
Wprawdzie mnie to interesuje, wiec i staram sie byc na biezaco, ale moze cos mi umknelo, cos przegapilem?
Catz Niekategorycznie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2012, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
cieniutka warstwa metalu: alu, cynku, mosiadzu, brazu itp. "
O miedzi nic nie bylo, ale moze miesci sie w ramach "itp."
Może miedź została subtelnie ukryta w mosiądzu lub w brązu?
Ale chyba nie! Kto by dodawał do mosiądzu lub brązu miedź? Przecież mosiądz i brąz nawet bez miedzi jest drogi!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2012, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Czy miedz w takiej postaci bedzie skuteczna powloka przeciwporostowa - bo o tym bylo ?
pierdupierdu napisał(a):
Ale cynkiem - robi się - i to na morze!
.
Jaki procent wartosci kadluba moze stanowic taka operacja?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2012, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2011, o 13:33
Posty: 5
Lokalizacja: 53.020*N 18.609*E
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Catz napisał(a):
Jaki procent wartosci kadluba moze stanowic taka operacja?
Catz


np takiego kadłuba; http://www.hartley-boats.com/norsk35.html
(ta łódka mnie prześladuje )

_________________
Wystarczy pójść na wystawę nowoczesnej sztuki, czy posłuchać nowoczesnej muzyki, wyprodukowanej przez hałaśliwych partaczy poszukujących sensacyjnych efektów, aby ocenić jak dalece nihilizm opanował naturę nowoczesnego, znudzonego człowieka.

Cz. Marchaj "Dzielność morska"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2012, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Catz napisał(a):
Czy miedz w takiej postaci bedzie skuteczna powloka przeciwporostowa - bo o tym bylo ?

Tak. Gdzieś w PBO czytałem o samoprzylepnych panelach na dno z folii miedzianej i jakiegoś kleju z drugiej strony. Chwalili, ale koszt powalał.
Od dosyć dawna stosuje się specjalne żywice epoxy, zawierające kilkadziesiat procent metalicznej miedzi. Ponoć wystarcza jako antyfouling na co najmniej 10 lat. Fragment reklamówki tegoż patentu 6 postów wyżej.
BTW - statki obijano blachami miedzianymi (lub olowianymi) do końca XIXw niemal - właśnie po to by nie obrastały i by chronić je przed świdrakami.
A "Copper Bottomed" to angielski idiom, oznaczający coś zrobionego bardzo solidnie :lol:

Catz napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Ale cynkiem - robi się - i to na morze!
.
Jaki procent wartosci kadluba moze stanowic taka operacja?

Chyba zależy czy operacja dotyczy kadłuba "Jotki" czy np. "Oriany"... ;)
Poważniej - z polskich jachtów cynk metodą natryskową miał kiedyś kładziony "Bies" (dziś do kupienia, za 150kPLN), podobnie "Tapsaya", chyba "Gerlach".
W Holandii wsród oglądanych przeze mnie ogłoszeń o sprzedaży stalowych jachcików (coż - każdy ma jakieś nałogi...) wzmianka o ocynkowaniu kadłuba przy okazji jakiegoś ostatniego remontu zdarza się nierzadko.

Dobra - kończmy z tymi OT, mialo być na temat siatkobetonowców. Może to komuś się przyda - siatkobetonowe pływadla i jachty w dużym serwisie holederskim:
http://www.botenbank.nl/nl/zoeken?cat=& ... stahoogte=

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2012, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
pierdupierdu napisał(a):
Dobra - kończmy z tymi OT

A co tam! Sam Szef tu otuje ( i to zlosliwie ), wiec nic nam nie zrobia.
pierdupierdu napisał(a):
Chyba zależy czy operacja dotyczy kadłuba "Jotki" czy np. "Oriany"...

Dlatego pytalem o udzial procentowy... Nie mam pojecia, czy to piec, czy piecdziesiat procent.
A chcialbym miec.
Catz

***********

podspodek napisał(a):
np takiego kadłuba

No!
Albo, powiedzmy, klasyczne 12-15m - nie bedziemy sie bic o dwa metry i kilka procentow!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2012, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
i to zlosliwie
Złośliwie? To Ty złośliwie się dopytujesz, czy stop z ca. 90% miedzi będzie miał antifoulingowe właściwości niczym najlepsza antyporowtówka zawierająca ca. 18% tego metalu :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2012, o 14:44 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
podspodek napisał(a):
(ta łódka mnie prześladuje )


http://www.apolloduck.com/display.phtml?aid=180206
Stoi od ponad roku więc możesz coś utargować.

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2012, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10930
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
To Ty złośliwie się dopytujesz, czy stop z ca. 90% miedzi będzie miał antifoulingowe właściwości niczym najlepsza antyporowtówka zawierająca ca. 18% tego metalu

Najlepsza antyporostowka z 18% miedzi? Ciekawe wiec, jaki jest procent innych biocydow...
Dzisiejsze farby antyporostowe zawieraja 30-40 % miedzi w przeroznych postaciach ( tlenki... ) i do 10% roznych toksycznych swinstw do obrzydzania zycia wodnej florze i faunie.
Miedz stosuje sie od zawsze - o brązach i mosiądzach nie slyszalem... Jak nie wiem, to pytam.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2012, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jacht Norsk 40 dokumentacja plany budowy (2382421759) alle...

Załącznik:
2382421759_3.jpg
2382421759_3.jpg [ 99.88 KiB | Przeglądane 7987 razy ]


http://www.hartley-boats.com/norsk40.html


Załączniki:
norsk40f.jpg
norsk40f.jpg [ 52.61 KiB | Przeglądane 7987 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2012, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17678
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wojciech1968 napisał(a):
Jacht Norsk 40

Przepiękny! Gdzieś go już widziałem...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2012, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
zdecydowanie... ;)

BTW, ile chcą na Allegro? (nie ma linka, nie chce mi się szukać...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2012, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17678
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Moniia napisał(a):
ile chcą na Allegro?
Licytacja od 400 zł, niema jeszcze ofert kupna:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2382421759

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2012, o 01:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak by kogoś interesowało to na aukcji :
http://allegro.pl/lodz-rybacka-8-30m-z- ... 55844.html
znów odezwał się nasz producent kutrów z siatkobetonu na bazie kadłuba jachtowego.

Kadłub łodzi jest kopią kadłuba jachtu oceanicznego na którym wykonano samotnie rejs dookoła świata. (http://www.hartley-boats.com/tahi27.html ) . Wyróżnia się wielką "dzielnością morską". Kadłub został wykonany pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków w profesjonalny sposób w technologi niezniszczalnego "nowego siatkobetonu".
Łódź jest w stanie "przed rejestracją" tzn. obecny stan L=8.30m; 4 GT, możliwy jest jeszcze do zmian. Można np. łódź skrócić do mniej niż 8 m, co odpowiada wielu rybakom lub zmienić obecny stan łodzi otwarto-pokładowej na wersję pełno-pokładową itd.



MJS


Załączniki:
2362955844_1.jpg
2362955844_1.jpg [ 43.42 KiB | Przeglądane 7727 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2012, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marian Strzelecki napisał(a):

Kadłub został wykonany pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków itd.


Hm, interesujące, znaczy niby PRS znalazł specjalistę od siatkobetonu? Bo przez lata odmawiali zatwierdzenia nawet planów czegoś z tego materiału zasłaniając się 'brakiem specjalistow' w tej dziedzinie

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2012, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Całe lata PRS miał nas na wyłączność,
a nadeszły lata chude
" i trza każdą robotę brać"
Nareszcie :D

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2012, o 20:24 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Za wodnikiem ministerstwa
Umowa upoważniająca Bureau Veritas do wykonywania zadań polskiej administracji morskiej
08.05.2012
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej informuje, że podpisana została umowa pomiędzy Ministrem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej a instytucją klasyfikacyjną Bureau Veritas (BV) o upoważnieniu jej do wykonywania zadań polskiej administracji morskiej.
[...]
Obecnie uznanymi organizacjami posiadającymi dotychczas upoważnienie ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej do wykonywania zadań polskiej administracji morskiej są: Polski Rejestr Statków S.A. (PRS), Det Norske Veritas (DNV), Germanischer Lloyd (GL), Russian Maritime Register of Shipping (RS), Lloyd's Register of Shipping (LR) oraz RINA Services S.p.A. (RINA)



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek i 214 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL