Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 13:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lip 2012, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Witam !
A propos obecnej pogody.
Czy ktoś z was spotkał się osobiście albo widział lub słyszał o sytuacji w której piorun (a ściślej wyładowanie atmosferyczne) uderzył(o) w jacht ?
Jakie były tego skutki ? Czy można się przed tym zabezpieczyć ? Jak ?
Co należy zrobić jak burza zastanie nas na wodzie ?
Pozdrawiam
Kawa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 19:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kolega na Mazurach w ub roku dostal, ale sam nie wie czy prosto w niego, czy obok walnelo. Obstawiam, ze obok. Spalilo sie webasto. Ludzie byli w tym czsie na jachcie, nikomu nic sie nie stalo.
Widzialem zdjecia innej lodki, ktora dostala w porcie. Niezle popalony poklad i kadlub. Sitko sie zrobilo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ja doświadczyłem kiedyś takiej burzy na jeziorze Roś (wtedy gdy połamało puszczę Piską). Kolegę który poszedł na deck zwijać grota i akurat trzymał się masztu poraził prąd, gdy piorun uderzył w jezioro (na szczęście nie w nas). Interesuje mnie, czy i jak można się przed tym zabezpieczyć


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kawa62 napisał(a):
Interesuje mnie, czy i jak można się przed tym zabezpieczyć

Z sieci...
http://www.siz.org.pl/piorun/cz1.htm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: adherent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
kawa62 napisał(a):
Witam !
Co należy zrobić jak burza zastanie nas na wodzie ?

Link zdążył wkleić Wojciech.
Ja dodam, że nie zaszkodzi... pomodlić się.
Można na przykład pomodlić się celem zwiększenia wiary własnej - w statystyki, które mówią, że uderzenie pioruna w jacht jest zdarzeniem bardzo rzadkim. ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2012, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
"My Fair Lady" dostała w maszt w porcie w Holandii. Wg relacji Maćka-Mateo całą elektronikę szlag trafił.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 08:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
pierdupierdu napisał(a):
Ja dodam, że nie zaszkodzi... pomodlić się.
Można na przykład pomodlić się celem zwiększenia wiary własnej - w statystyki, które mówią, że uderzenie pioruna w jacht jest zdarzeniem bardzo rzadkim

Nie tak rzadkim, skoro tutaj już kilka przypadków przytoczono.
A myślę też, że można zrobić też coś więce niż tylko pomodlić się,
żeby czasem uratować życie, swoje i załogi.
Ciekawy jestem np. ilu z was sprawdza przy odbieraniu jachtu czy masz jest uziemiony (tzn. uwodzony) czyli czy jest połączony grubą miedzianą linką do metalowego kila ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 08:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Obawiam się, ze tak zrobione uziemienie sprowadzi pioruny na dany jacht.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 09:00 

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 12:05
Posty: 233
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kj
kawa62 napisał(a):
Ciekawy jestem np. ilu z was sprawdza przy odbieraniu jachtu czy masz jest uziemiony (tzn. uwodzony) czyli czy jest połączony grubą miedzianą linką do metalowego kila ?


Zawsze pytam armatora czy jacht jest uziemiony i co ciekawe jeszcze nigdy nie odpowiedział mi z całą pewnością. Po prostu osoby wydające jacht tego nie wiedzą. W związku z powyższym jest mi to obojętne. Nie mniej jednak stosuję się do zasad podanych w linku Wojtka a w szczególności pierdupierdu. (zwykle jestem mocno zrefowany i jeżeli warunki pozwalają to w dryfie bez osób na pokładzie, no i modlę się żarliwie :D )
Co niby więcej można zrobić? :D

Pozdrawiam, Darek



Za ten post autor stokrotek otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
stokrotek napisał(a):
Co niby więcej można zrobić?

Właśnie nie wiem i dlatego pytam.
Wiem tylko że chyba można coś więcej zrobić niż tylko modlić się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 09:49 

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 12:05
Posty: 233
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kj
kawa62 napisał(a):
Wiem tylko że chyba można coś więcej zrobić niż tylko modlić się.


Tak sobie myślę a właściwie to pewien jestem, że gdyby były jakieś skuteczne metody ochrony przed wyładowaniami atm., to by Ci pierdupierdu to łopatologicznie wyłożył. Howgh. :D

Pozdrawiam, Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 10:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kawa62 napisał(a):
stokrotek napisał(a):
Co niby więcej można zrobić?

Właśnie nie wiem i dlatego pytam.
Wiem tylko że chyba można coś więcej zrobić niż tylko modlić się.


Mozesz zlozyc maszt o ile to wykonalne. Mozesz podplynac do wiekszego statku liczac, ze walnie w niego, mozesz sie przesiasc na tratwe lub ponton o ile warunki sprzyjaja (przywiazac go do jachtu, oczywiscie), mozesz probowac stworzyc jakies izolowane gumowe koje/hamaki w srodku i przeczekac na nich. Mozesz sie modlic aktwniej i mozesz na szybciora zmienic wiare na inna. Kazdy srodek, ktory ma Ci pomoc psyhologicznie bedzie dobry. Osobiscie bym nie robil instalacji odgromowych z bezposrednim polaczeniem maszt-woda, uwazam, ze to zwiekszy ryzyko trafienia piorunem. Jezeli juz, zwrocilbym sie do fachowcow z pytaniem i zrobibym instalacje przerwaną. Sądzę, ze wiele jachtow moze miec taka instalacje konsturcyjnie zaprojektowana i wykonana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
plitkin napisał(a):
Sądzę, ze wiele jachtow moze miec taka instalacje konsturcyjnie zaprojektowana i wykonana.

W Ameryce robią to tak http://www.marinelightning.com/


Załączniki:
image014.jpg
image014.jpg [ 11.18 KiB | Przeglądane 19097 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Heh:
http://www.siz.org.pl/piorun/piorun.html
A tamże:
http://www.siz.org.pl/piorun/cz3.htm

Tyle, że jest to jakby dość powszechnie olewane...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 13:54 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Kiedyś usłyszałem takie zdanie:
Jak cie spotka burza, weź łańcuch od kotwicy szeklami połącz z wantami i achtersztagiem a wolny koniec wrzuć z rufy do wody. ! ?
Nie wiem czy działa ale jak mnie spotkała burza na Bałtyku nie miałem jaj żeby to sprawdzić, a pioruny waliły tuż koło jachtu, elektronikę powyłączaliśmy i nic się nie spaliło i nikt nie ucierpiał. potem byłem szczęśliwy że patentu nie sprawdziłem bo niechybnie piorun by nas uderzył.
Chyba nie ma złotego środka

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kiedyś tam koledzy wypłynęli Dragonem i zaczepili alu masztem o linię WN 110 kV skutkiem czego było wypalenie nitów na podwięziach wantowych.
Nie byli trzeźw. :lol: Może to ich uratowało. :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojciech1968 napisał(a):
zaczepili alu masztem o linię WN 110 kV
Wojciech, 110 kV prądu przemiennego i wyładowanie atmosferyczne to dwie zupełnie różne bajki.

Inny mechanizm uśmiercania, inny sposób przewodzenia, inne czasy trwania - wszystko to, powoduje, że są to rzeczy nieporównywalne.
Ba, nieporównywalne są także dwa kolejne wyładowania.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Wojciech, 110 kV prądu przemiennego i wyładowanie atmosferyczne to dwie zupełnie różne bajki.

Dokładnie, aczkolwiek piorunowe mieli zdarzenie. :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2012, o 07:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A "Biegnąca po Falach" od czego się zapaliła ? Czy nie od pioruna ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2012, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kawa62 napisał(a):
A "Biegnąca po Falach" od czego się zapaliła ? Czy nie od pioruna ?

Gdzie o tym było ? Masz jakiś opis zdarzenia ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2012, o 23:23 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
W zaleceniach dotyczących zachowania się w czasie burzy jest wymieniona konieczność przebywania we wnętrzu jachtu. Pojawia się tu problem, o ile w na jachcie morskim ma to sens, o tyle przeczekiwanie burzy na środku jeziora, w kabinie typowego jachtu kabinowego na śródlądziu może nieść cięższe konsekwencje, niż uderzenie pioruna w maszt.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2012, o 23:58 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
W ostatnią środę miałem okazję pływać w dość dużej burzy po Mamrach. Początkowo pioruny robiły dość spore wrażenie. Gdy już uderzył szkwał, który powodował, że deszcz padał poziomo i podrywał wodę z jeziora same wyładowania, choć dość bliskie zeszły na dalszy plan. Ważniejsze było, by utrzymać stabilnie jacht na kursie. Każda przerwa pomiędzy silnymi uderzeniami szkwału pozwalała, by w głowie kłębiły się myśli, czy ten ostatni szkwał to już kulminacja, czy tez za chwilę uderzy jeszcze silniejszy. Generalnie nie było czasu na strach i głębsze przemyślenia. Bardzo bliskie wyładowania, to już tylko krótki suchy trzask (wcale nie taki przerażający przynajmniej dla mnie) bez głębokiego echa grzmotu.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pough napisał(a):
Gdy już uderzył szkwał,
Widać było wcześniej, że ta burza się zbliża?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 09:47 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Maar napisał(a):
pough napisał(a):
Gdy już uderzył szkwał,
Widać było wcześniej, że ta burza się zbliża?

Tak. Co najmniej 2 godziny wcześniej. Wyszliśmy zupełnie świadomie w dwie osoby na jachcie. Od jakiegoś czasu, a konkretnie od 2007 chciałem na własnej skórze sprawdzić jak to jest na mieczówkach w silne burzowe szkwały. Wg naszej oceny szkwały były tak do 9B. Kolega, który drugą mniejszą łódką zawrócił mówił, że chwilami w szkwałach było więcej, ale trudno mi ocenić, bo nigdy nie pływałem po jeziorach przy 12B ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pough napisał(a):
Tak. Co najmniej 2 godziny wcześniej.
Moje pytanie było tendencyjne - domyślałem się, że nie był to grom z jasnego nieba.

A zadałem je - poniekąd troszeczkę - dlatego, żeby pokazać, że do piorunobicia można się wcześniej przygotować...
ins napisał(a):
Pojawia się tu problem, o ile w na jachcie morskim ma to sens, o tyle przeczekiwanie burzy na środku jeziora, w kabinie typowego jachtu kabinowego na śródlądziu może nieść cięższe konsekwencje, niż uderzenie pioruna w maszt.
... i nie koniecznie przeczekiwać burzę na środku jeziora.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 10:10 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Maar napisał(a):
pough napisał(a):
Tak. Co najmniej 2 godziny wcześniej.
Moje pytanie było tendencyjne - domyślałem się, że nie był to grom z jasnego nieba.

A zadałem je - poniekąd troszeczkę - dlatego, żeby pokazać, że do piorunobicia można się wcześniej przygotować...

Nie wierzę w gromy z jasnego nieba na polskim śródlądziu. Każdą nadchodzącą burzę widać z wystarczającym wyprzedzeniem, by zdążyć bezpiecznie się schronić nawet z największego jeziora na szlaku.

Co ciekawe. Kolega, który zawrócił opowiadał, że zacumował przy pomoście u wejścia do Węgorapy. Gdy w nich uderzył szkwał to jacht przechylił się bardzo mocno. Ja płynąc nie miałem większego przechyłu niż jakieś 35 no może 40 stopni. Prędkość jachtu, bardzo go stabilizuje. Największe obawy były czy wytrzyma sprzęt. Okazało się, że da kontrolować jacht i stabilnie go prowadzić. Ba nawet zwroty się udawały na samym zredukowanym foku. Trzeba tylko koniecznie zadbać o to, by nie wytracić prędkości.
Jedyne szkody jakie ponieśliśmy to naderwane obszycie dolnego liku foka przy rogu szotowym na długości ok 15 cm. Ale i żagle nie były pierwszej świeżości,

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
pough napisał(a):
.... Prędkość jachtu, bardzo go stabilizuje....

To powyżej jest zupełnie OT w kwestii "Piorun na jachcie".
Ale cytuję - bo fajnie ilustruje powszechnie panujący mit...
No i jeszcze powszechną niewiedzę dotyczącą stateczności...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 10:48 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
pierdupierdu napisał(a):
pough napisał(a):
.... Prędkość jachtu, bardzo go stabilizuje....

To powyżej jest zupełnie OT w kwestii "Piorun na jachcie".
Ale cytuję - bo fajnie ilustruje powszechnie panujący mit...
No i jeszcze powszechną niewiedzę dotyczącą stateczności...

Faktycznie OT, ale fajnie ilustruje dość powszechnie panujące czepialstwo ;)
Wszak nie pisałem o stateczności, a o stabilizacji, co nie uważam za jednoznaczne.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2012, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witajcie.
Co do piorunów i Biegnącej Po Falach to na szczęście takiej przygody nie było. Jedyny pożar jaki był na Brygantynie to pożar w Giżycku - podpalenie.
Ósmy akapit.
http://www.biegnacapofalach.pl/historia.html

Pozdrawiam
Marcin

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2012, o 15:23 

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 20:46
Posty: 121
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
pough napisał(a):
chciałem na własnej skórze sprawdzić jak to jest na mieczówkach w silne burzowe szkwały.

Co to za mieczówka była?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL