Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 07:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 mar 2013, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
qxqx napisał(a):
za kilka lat, kiedy klasa Open 13 w pełni się rozwinie

I pewnie tak się stanie, bo nie ma nic lepszego jak powolny rozwój: kiełkowanie, wzrost, rozkwit i owoce.
Może sezon wystarczy a może potrzeba ich kilku... Wiosna właśnie nastaje. Pełna śniegu i mrozu, co znakomicie sprzyja rysowaniu planów.
Właśnie ukończyłem wizerunek "Kapitana Smitha", żeby zobaczyć czy to jest to, czego szukam.
Załącznik:
Kapitan Smith 13.jpg
Kapitan Smith 13.jpg [ 58.22 KiB | Przeglądane 8636 razy ]

Pierwszy raz rysowałem gafla i im wyżej byłem, tym bardziej chciałem go dociągnać do masztu.
Mniej lin, może mniej masy, może...

Gdy u El Szamana zobaczyłem galerię projektów Witolda Tobisa - a w nich rysunek łódki "T-10",
to przypomniał mi się pomysł robhosailora o projekcie wzorcowym... A może to jest dobry pomysł
i właśnie "T-10" jest tym wzorcem, najlepszym?
http://www.oldtimeryacht.com/tobis/T-10 ... 01_mid.jpg
Hm, długość 3,60 m/szerokość 1,50 m.
Rysunek wstępny, niedokończony wskazuje na dzieło niewodowane.
Jakie linie i przekroje? Czy nie warto by dokończyć i wypłynąć?
Hmm...
W każdym razie jest na czym oko zatrzymać.
Jest na czym się oprzeć, nawet nie dokonując zmian w długości kadłuba czy ożaglowania...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nie wolno poddawać się przy pierwszym niepowodzeniu, należy mieć świadomość, że nie zawsze pierwsze podejście doprowadzi do celu. Wynalazca musi być wytrwały, nie może rezygnować w połowie drogi.
Prof. dr inż. W. Chomczyk
http://doen.pl/INNOWACJE.html

Zamiast topsla narysowałem ożaglowanie typu slup.
I w ten sposób powstał Kapitan Mikst:
Załącznik:
Kapitan Mikst.jpg
Kapitan Mikst.jpg [ 74.41 KiB | Przeglądane 8478 razy ]

Ślad wody na kadłubie w przechyle 30 stopni wygląda następująco:
Załącznik:
KLW w przechyle 30.jpg
KLW w przechyle 30.jpg [ 66.63 KiB | Przeglądane 8478 razy ]

Skrócona linia wodna i szpicgat mogą nie pozwolić zbalastować genakera... :roll:
czyli przydałaby się szeroka pawęż.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
mjs napisał(a):
Ślad wody na kadłubie w przechyle 30 stopni wygląda następująco:

Wygląda jak by przy porzechyle 30' stępka wychodziła z wody.
Czy takie przechylanie ma sens?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
lj78 napisał(a):
Czy takie przechylanie ma sens?

Zanurzyłem go głębiej (tak, żeby wyporność się zgadzała) o 4 cm.
30 stopni to maksymalny przechył, spróbować też trzeba.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
lj78 napisał(a):
mjs napisał(a):
Ślad wody na kadłubie w przechyle 30 stopni wygląda następująco:

Wygląda jak by przy porzechyle 30' stępka wychodziła z wody.
Czy takie przechylanie ma sens?


Ale za to jaka mała powierzchnia zmoczona! :geek:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale za to jaka mała powierzchnia zmoczona!

Ha, okazuje się, że wcale nie taka mała, gdyż w porównaniu z pierwotną (przechył 0, gdzie
Waterplane area = 2,49 m2), ta w przechyle zmniejszyła się tylko o 7%.
Ale za to zmieniła swój kształt na bardziej łukowy:
Załącznik:
przechył 30.jpg
przechył 30.jpg [ 52.87 KiB | Przeglądane 8298 razy ]

czyli wytworzy większą falę dziobową i rufową, wydłużając KLW,
czyli różnice w pow. zmoczonej mogą się wyrównać,
czyli opór wody raczej się nie zmieni i nie "zwolni hamulca" chyba,
że woda po łuku płynie szybciej niż po prostej... :roll:
Niewątpliwe jest jedno, że w przechyle łódka przyspiesza.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
.
...Ale za to zmieniła swój kształt na bardziej łukowy:
...czyli wytworzy większą falę dziobową i rufową, wydłużając KLW,
czyli różnice w pow. zmoczonej mogą się wyrównać,
czyli opór wody raczej się nie zmieni i nie "zwolni hamulca" chyba,
że woda po łuku płynie szybciej niż po prostej... :roll:
[u]Niewątpliwe jest jedno, że w przechyle łódka przyspiesza.[/u]


PIP tak miał, ale "winiłem" o to silniejsze podmuchy wiatru i wyjęcie jednego miecza z wody, (byłem zbyt leniwy aby je ciągle przekładać.)
Natomiast kształt wodnicy zmieni powstająca dolina fali na jaszcze bardziej "bananowaty: fot.
Co do szybszego przepływu po łuku to Bernulli mówi że tak. :D
MJS


Załączniki:
PIP-550 przechył MPTJK.jpg
PIP-550 przechył MPTJK.jpg [ 33.27 KiB | Przeglądane 8248 razy ]
PIP przechył.jpg
PIP przechył.jpg [ 77.48 KiB | Przeglądane 8248 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
kształt wodnicy zmieni powstająca dolina fali na jaszcze bardziej "bananowaty

Na modelu kadłuba współczesnego można dostrzec tendencję do zaowalowania fali "dziobowej" również w górę!
Załącznik:
Aura model.jpg
Aura model.jpg [ 33.43 KiB | Przeglądane 8176 razy ]

Jeśli w tej bryzdze ruch cząsteczek wody przebiega nie tylko w bok, ale i wzdłuż, to w górnej jej części może wystąpić większa prędkość przepływu niż na poziomie KLW. :roll:
Sporo tam energii się marnuje...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 21:18 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
mjs napisał(a):
Jeśli w tej bryzdze ruch cząsteczek wody przebiega nie tylko w bok, ale i wzdłuż, to w górnej jej części może wystąpić większa prędkość przepływu niż na poziomie KLW.


Oczywiście, ale dodatkowo dając mu odpowiedni szprajc przez lochowanie pufra, to droselklapa zostanie zablindowana, nie będzie już więcej ryksztosować i, co za tym idzie ferszlus będzie roztrajbowany.

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
przemek napisał(a):
mjs napisał(a):
Jeśli w tej bryzdze ruch cząsteczek wody przebiega nie tylko w bok, ale i wzdłuż, to w górnej jej części może wystąpić większa prędkość przepływu niż na poziomie KLW.

Oczywiście, ale dodatkowo dając mu odpowiedni szprajc ...
Przemek


Bryzga - Przemku - bryzga - gdy się płynie i ślizga.
My tu poważnie rozważamy nad bryzganiem;
o takim:
Załącznik:
votre  nom autor.jpg
votre nom autor.jpg [ 32.5 KiB | Przeglądane 8111 razy ]
lub takim:
Załącznik:
canting-keel-pumae_2162211k.jpg
canting-keel-pumae_2162211k.jpg [ 126.26 KiB | Przeglądane 8111 razy ]

a Ty kochany bruździsz, co najmniej tak:
(chyba)
Załącznik:
Votre Nom B,Broc.jpg
Votre Nom B,Broc.jpg [ 18.59 KiB | Przeglądane 8111 razy ]

i już myślisz że nastał 1-IV-
a to dopiero za kilka dni.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Aż mnie zablindowało dwa razy. Ciekawe czy się odblinduje.

Szprajc - tak, ale bez lochowania pufra, żeby nie wyrzucać culajtungu.
Raczej pokrojcowałbym powierzchnie droselklapy, żeby lepiej ryksztosowały. :D
No i udychtowałbym od zawietrznej nieco. :roll:
Słowem coś jak Alf With na 18 ft zrobił był.
Załącznik:
alf with model 18 footer.jpg
alf with model 18 footer.jpg [ 32.84 KiB | Przeglądane 8077 razy ]

A Krasnoludki zbudowały... ;)
Załącznik:
memberfiles.freewebs.jpg
memberfiles.freewebs.jpg [ 224.46 KiB | Przeglądane 8072 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Może kogoś zainteresuje http://www.shaw4.org/boat.aspx

Załącznik:
build49.jpg
build49.jpg [ 163.61 KiB | Przeglądane 8022 razy ]

http://www.shaw4.org/blog.aspx

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Śliczny ten "nowozelandzki przecinak" :D
takiemu (design; Rob Shaw) mogę tylko pozazdrościć talentu :cry:

Forma = funkcja = technologia; (tak nas uczyli w młodości)
dają przecież, to coś,
czego brak wielu dzisiejszym projektom
np. samochodów; budynków; koromysłów.
MJS

ps1
mam nadzieję że w realu klasa Open-13
dojdzie do do tej jakości i pójdzie dalej :D
(pomijam żelazkowatość tego przecinaka.)
ps2
Widzę ze BMW-Oracle z A.C. już maja wpływ na modę.
I dobrze; malownicze fikołki mamy zapewnione :lol:


Załączniki:
build37.jpg
build37.jpg [ 180.82 KiB | Przeglądane 7982 razy ]
build36.jpg
build36.jpg [ 154.27 KiB | Przeglądane 7982 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
My tu poważnie rozważamy nad bryzganiem;

Nie nad klasa Open 13, co bryzgac chyba nie musi ???
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 01:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Łódka może mieć różne kształty, może kojarzyć się z innymi przedmiotami.
Pod wpływem czegoś można ją stworzyć, by wyglądała... jak gitara? :D



Z jakim instrumentem lub muzyką kojarzy się Shaw 4.0?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Toż to wyrafinowany pustak (z bukszprytem)!
Ja bym dodał maszt, ożaglowanie kuter gaflowy;
w otworze zrobił kopułkę z plexi;
struny trochę inaczej zaczepił ...
i dalejże na podbój niedowiarków.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
c.d.nastąpił:
to mi przypomniało mój szkic
jachtu po pustakowego * :lol:
Załącznik:
Huragan 33,3.JPG
Huragan 33,3.JPG [ 61.29 KiB | Przeglądane 7707 razy ]

Huragan miał wykorzystywać falę dziobową i rufową do trzymania stasecznośći.
Tam gdzie kadłub jest bezproduktywny
(czyli w dolinie fali)
miał go (kadłuba ) mieć jak najmniej.
MJS
*szkic pochodzi z lat trochę sprzed koncepcji jachtu NN czyli; Corel2


Załączniki:
Kadłub NN Strzelecki.jpg
Kadłub NN Strzelecki.jpg [ 26.93 KiB | Przeglądane 7707 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Mir, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 23:23 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Marian Strzelecki napisał(a):
Huragan miał wykorzystywać falę dziobową i rufową do trzymania stasecznośći.
Tam gdzie kadłub jest bezproduktywny
(czyli w dolinie fali)
miał go (kadłuba ) mieć jak najmniej.


Marianie , jak odróżniasz falę dziobową od fali rufowej?
(gdybyś wiedział , ile czasu zajęło mi napisanie słowa odróżniasz , na pewno nie zbagatelizowałbyś pytania). Ja nie potrafię , z statystycznego punktu widzenia .
Stworzyłeś jakiś model matematyczny , czy to tylko tak w duszy gra?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bobslej normalnie, albo skrzypce jazzowe M. Urbaniaka.
Huragan jest obłędny! :cool:
Połączenie uwertury z amplitudą bez partytury.
Z odrobiną rożka mgłowego na profilu.

Mnie tymczasem fantazja poniosła w stronę jakby kostki do gitary...
Załącznik:
Fantazja 13.jpg
Fantazja 13.jpg [ 45.16 KiB | Przeglądane 7664 razy ]

albo pługa. :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Gienek napisał(a):
]Marianie , jak odróżniasz falę dziobową od fali rufowej?
(gdybyś wiedział , ile czasu zajęło mi napisanie słowa odróżniasz , na pewno nie zbagatelizowałbyś pytania). Ja nie potrafię , z statystycznego punktu widzenia .
Stworzyłeś jakiś model matematyczny , czy to tylko tak w duszy gra?
Pozdrawiam.

Nie zbagatelizuję choć prima-aprilis jest jeszcze nie dziś.
Pomimo, "iż żeś mnię rozśmieszył dołez" :respekt:
odpowiem:

Ja ich nie odróżniam; to One się odróżniają same:
jedna jest uparcie z przodu,
a druga ni jak nie chce być gdzie indziej jak pod rufą.

Czy myślisz, że model matematyczny mi pomoże lepiej zrozumieć?

Jak dotychczas znam jednego, komu pomaga: Myszek się zwie (na forum).

Cała reszta; im bardziej w matematykę tym mniej w wyobraźnię (ze szczególnym uwzględnieniem przestrzennej),
... pozwolisz, że przytoczę parę nazwisk: Małolepszy; Kulawik; Ama....-opss. :roll:
...i zacytuję naszego mistrza ciętej riposty:
Cytuj:
O jezusmarian... ;)
A gdzie tu powaga, inzynierstwo cale, odpowiedzialnosc, rygor i badania naukowe, wykresy i opcje, informatyka, fartuchy biale, technologie kosmiczne i BHP ?
Catz Zdruzgotany


Załączniki:
Katzz zdruzgotany.jpg
Katzz zdruzgotany.jpg [ 13.63 KiB | Przeglądane 7610 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 01:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Maestro - te dwa oczka na dziobie Huragana - czy to otwory?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie/tak/niewiem/sam się domyśl* :>

...to luki dziobowe boczne.

MJS
* standardowa odpowiedź mojej pierwszej :kiss:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Moth MAYBE II o wyoblastym pokładzie i podkręconym dziobie:
Załącznik:
Maybe II.jpg
Maybe II.jpg [ 82.81 KiB | Przeglądane 8327 razy ]

http://mid-atlanticmusings.blogspot.com/2011_12_01_archive.html
Coś jak w Huraganie? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A tutaj - jeszcze świeża - łódeczka 11-stopowa z krainy Tomka Saweyra i Hucka Finna:


_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Czy pamieta kto film WIND?
I fruwające International 14?
Oto dwa kadłuby "znalezione w Saragossie"... ;)

Załącznik:
C III.jpg
C III.jpg [ 26.18 KiB | Przeglądane 8151 razy ]


Załącznik:
B IV.jpg
B IV.jpg [ 25.76 KiB | Przeglądane 8151 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
3 w jednym K2 http://www.stowawayboats.co.uk/k2-webpa ... eo-k2.html


Załączniki:
L1040689_250px.jpg
L1040689_250px.jpg [ 13.46 KiB | Przeglądane 8082 razy ]
IMG_1028_250px.jpg
IMG_1028_250px.jpg [ 26.28 KiB | Przeglądane 8082 razy ]
L1040669_250px.jpg
L1040669_250px.jpg [ 21.11 KiB | Przeglądane 8082 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech1968 napisał(a):
3 w jednym

Nieduzo w kazdym.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Rozmiar 10 stóp wygląda całkiem zachęcająco.
Może się okazać, że łódka niemal 4-metrowa będzie za droga
i schodząc w dół zatrzymamy się na... 3,05 m?
90 cm krócej? Czemu nie - lepiej pływać na mniejszej,
niż budować większą. Jakby co, to rok 2014 może być rokiem Maka 303,
czyli 10-ka pasuje jak ulał. :lol:
Nie poddawajmy się jednak, 90 cm to duży wybór dla każdego.

Tymczasem kolega Skrytoczytacz podrzucił materiał
o zjawisku Malthusa w projektowaniu żagli i roli podkręcenia piłeczki pingpongowej
dla uzyskania większej prędkości lotu: http://www.tawernaskipperow.pl/dziwne-z ... tykul.html.

Dla równowagi a może i zimowego orzeźwienia warto zajrzeć i w gorące technologie:


_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 16:04 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Chyba chodzi o efekt Magnusa. Ale on tłumaczy skręcanie podkręconej piłki,
a nie jej szybszy lot. Czyli może coś jakiś Malthus...
Warto wyjaśnić.
Nie mogę znaleźć informacji o wspomnianym ww
artykule Stefana Workerta trimaranie Triton -
pływaki ustawione w Y. Gdyby Ktoś uprzejmie pomógł...
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Przypominając sobie swoje zakrętasy nad stołem ping-pongowym, to piłeczka po odbiciu dostawała wyraźnego przyspieszenia, jak i zmiany kierunku lotu. Coś jest w tym zjawisku - efekcie Mangusa, bo przy niewielkim nakładzie energetycznym łódź przepłynęła Atlantyk z prędkością 8,5 w. Więcej o tym zjawisku tutaj: http://www.moc.toowo.pl/nowoczesne/magnusa_efekt1.html.
Triton w wersji żaglowej jest tu: http://backbayboatworks.com/our-boats/t ... dem-sailer, ale jest też motorowiec mocno zaawansowany.
Trzymając się żaglowego napędu i układu 3 x maran ;) natknąłem się na nowiusieńkie cacko rodem ze Szwajcarii, które to jest dziełem grupy studentów w ramach poszukiwania nowych form regatowych.
Czy nie brzmi to znajomo?
Warto spojrzeć na to dzieło uważnie - zwłaszcza w 1:55 minucie...


_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 192 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL