Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 15:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 cze 2009, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Płyniemy nocą na otwartym morzu Egejskim w sztilu na silniku z prędkością 7 w. Widoczność dobra. W pewnym momencie budzi mnie doświadczony oficer i mówi. Mamy z tyłu, lekko z lewej statek pasażerski. Ze względu na odległość i bogate oświetlenie nie widać świateł nawigacyjnych. Ponieważ namiar się nie zmieniał, zmieniłem kurs w prawo o 30 stopni, ale namiar nadal się nie zmienia. Dlatego mnie obudził.
Co należy zrobić ??? Oczywiście mamy pierwszeństwo, ale głównie chodzi o to, żeby nie dać się rozjechać. Jest to statek pasażerski (nie prom), a te z mojego doświadczenia pływają wolno, jednakże pomału nas dogania.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
jeśli to otwarte morze, to odbić jeszcze w prawo, zwolnić nieco, puścić go po lewej burcie i pomachać turystom ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 20:11
Posty: 504
Lokalizacja: Notteroy/Norwegia
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz swobodny z Wyspy Orzechowej
cape napisał(a):
Oczywiście mamy pierwszeństwo

Z tym twierdzeniem się nie zgodze, wszak poruszasz się na silniku. Gdzie tu więc pierszeństwo?

_________________
Lat/Lon
59 12.9594, 10 26.5332


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 13:50 
cape napisał(a):
Mamy z tyłu, lekko z lewej
zależy jak lekko, ale myślę, że chodzi tu o statek wyprzedzany, który ma pierwszeństwo przed wyprzedzającym.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 20:11
Posty: 504
Lokalizacja: Notteroy/Norwegia
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz swobodny z Wyspy Orzechowej
A do tego jesteś jeszcze wyprzedzany, zapomnij o pierszeństwie i wiej ile koni w maszynie, najlepiej w pierwszą przecznice.

_________________
Lat/Lon
59 12.9594, 10 26.5332


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2009, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
cape napisał(a):
Ponieważ namiar się nie zmieniał, zmieniłem kurs w prawo o 30 stopni, ale namiar nadal się nie zmienia.

To jest tylko możliwe, jeśli ciągniemy coś za sobą na sztywnym holu... albo obiekt znajduje się na naszym statku!

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
cape napisał(a):
Co należy zrobić ???


Opier.... oficera wachtowego na tym statku za to, że nie uważa. Najlepiej przez VHF.

PS. Na promy Stena Line to działa :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
banan70 napisał(a):
jeśli to otwarte morze, to odbić jeszcze w prawo, zwolnić nieco, puścić go po lewej burcie i pomachać turystom ;)

Nie było żadnej gwarancji, że to będzie skuteczne. Z tyłu za rufą była duża kula światła i w żaden sposób nie można było określić jego kursu. Oczywiście radaru nie mieliśmy.
Z całą pewnoscią byliśmy wyprzedzani, a więc mieliśmy zgodnie z MPDM pierszeństwo, więc z punktu widzenia przepisów mogliśmy nie robić nic (a nawet nie powińniśmy nic robić), ale to nie pasowało.

[ Dodano: Czw 18 Cze, 2009 14:14 ]
Stara Zientara napisał(a):
cape napisał(a):
Co należy zrobić ???


Opier.... oficera wachtowego na tym statku za to, że nie uważa. Najlepiej przez VHF.

PS. Na promy Stena Line to działa :)

Byli daleko, nie było podstaw

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
cape napisał(a):
Byli daleko, nie było podstaw


To grzecznie zapytać "What is Your intention"

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Stara Zientara napisał(a):
To grzecznie zapytać "What is Your intention"

Nie prosciej wypalic z obu rufowych wyrzutni?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
Nie prosciej wypalic z obu rufowych wyrzutni

Taka była pierwsza komenda "zalać rufowe"
Nawiązaliśmy łączność, pasażer odpowiedział, że nas widzi na radarze i płynie nam w prawy narożnik rufy (star quoter). Uzgodniliśmy, że pójdziemy 30 w lewo (wracamy na nasz kurs pierwotny), pasażer powiedział ok, przejdę po waszej prawej. I tak się stało. Gdy się zbliżał, to jakbym nie miał uzgodnień, to bym się bał. Tak więc warto wołać securite, oczywiście odpowiednio wcześnie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Dobra, a ja radia nie woze, bo nie mam tego no... papierka. Odstawilbym tak z 60 stopni jeszcze i zasadzil flare.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL