Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 00:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lip 2013, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
skipbulba napisał(a):
I żaden urzednik czy wojak morski, w cywilizowanym świecie nie osmieszyłby się wsadzaniem Catza do więźnia za "piractwo"

Bog zaplac!
Bo juz sam nie wiedzialem, czy bardziej bac sie antyterrorystow ( modne ostatnio ), czy pierdla (modne od zawsze ).
Podziekujmy tez bogom, ze nie wszyscy forumowicze sa "urzednikami, czy wojakami morskimi" ! ;)
Piratz Nikczemnomorski

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
plitkin napisał(a):
Jachty biorace udzial w regatach zdejmuja bandere narodowa. Zrodla prawa nie znam, ale tak jest w realu nawet na bardzo powaznych imprezach. Ten jacht niesie pewnie flage klasy czy grupy startowej.

Dopatrzylem sie tam bandery europejskiej. Naszej, Niczyjej?
Zwyczaju "zdejmowania bandery narodowej" w czasie regat tez nie znam.
Ciekawe!
O opory chodzi?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 2 lip 2013, o 07:45 przez Wąski, łącznie edytowano 1 raz
dopieściłem kody pogrubiające


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 07:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Catzu, pamietam jeszcze z dzieciństwa, że jacht wycofujacy sie z regat podnosił banderę i to była właśnie informacja, że jest on "wycofany".

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 07:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
prawda jest taka, że świat traktuje żeglarstwo jako zabawę


I dlatego nie lubię Maćku jak ktoś wypytuje mnie o rzeczy dla niego kompletnie nieistotne jak moje dane jako prowadzącego.
Ale nie chce mi sie juz Maciusiu o tym pisać tutaj po raz enty...
Przede mną niedługo wakacje i to jest super :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Colonel napisał(a):
pamietam jeszcze z dzieciństwa, że jacht wycofujacy sie z regat podnosił banderę i to była właśnie informacja, że jest on "wycofany".

W dzieciństwie scigalem sie na lodkach bez bander. Teraz, czyli na starosc, tego zwyczaju ( przepisu ? ) nie zauwazylem.
Bede wdzieczny za wiecej info na ten temat.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
Catzu, pamietam jeszcze z dzieciństwa, że jacht wycofujacy sie z regat podnosił banderę i to była właśnie informacja, że jest on "wycofany".
Ja pamiętam z pierwszego kursu żeglarskiego, że jedną z odpowiedzi na pytanie "Kiedy podnosi się banderę" było "przy przekraczaniu linii mety w regatach".

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Dzieki wszystkim za zwrocenie uwagi - doszukalem sie necie.
Jeszcze jedna tradycja idaca w niepamiec...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 13:03 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Co tam w necie doszukałeś?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Potwierdzenie informacji przedpiscow:
http://www.snmc.ch/echos-basset-2011/pavillons/
... cale szczescie, bo jestem jednym z bardzo niewielu scigajacych sie bez! ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 13:58 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kwestia powinna być określona w przepisach krajowych i międzynarodowych.
Obyczaj ważny, ale niewiążący.
Liczę podobnie jak ty na ekspertów.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
vaginal napisał(a):
Kwestia powinna być określona w przepisach krajowych i międzynarodowych.

W przepisach ISAF nic na ten temat nie ma* i, moim zdaniem, bardzo dobrze: sa juz i tak wystarczajaco skomplikowane.
Temat nalezy do domeny "etykieta flagowa" - nie "regaty".
vaginal napisał(a):
Obyczaj ważny, ale niewiążący.

Tak to widze...
Ale dobrze znac, zeby sie nie wyglupic, albo podziwiac, jak wyglupiaja sie inni! ;)
vaginal napisał(a):
Liczę podobnie jak ty na ekspertów.

Liczmy dalej, bo temat ciekawy!
Catz
* Niczego nie znalazlem w indeksie na temat "bandery"

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 17:46 

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 10:04
Posty: 40
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Czesc

Co do tej bandery, to lepiej wybierac europejskie, bo po 6 miesiacach w Europie, moga ownerowi Vat przylozyc od tego jachtu. Ryzykowne.

_________________
Grzesiek kolumbada.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Grzesiek1969 napisał(a):
to lepiej wybierac europejskie


A najlepiej Unijne ;-)))
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 18:46 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
bury_kocur napisał(a):
Grzesiek1969 napisał(a):
to lepiej wybierac europejskie


A najlepiej Unijne ;-)))
Pzdr
Kocur
Tylko ile tych gwiazdek ma byc? Sa, w EU, stare panstwa, nowe panstwa i najnowsze.

Pzdr

AJKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AJKC napisał(a):
ylko ile tych gwiazdek ma byc? Sa, w EU, stare panstwa, nowe panstwa i najnowsze.


Dobrze, że nie rozważamy republik sowietskich.
Bo były stare, nowsze i najnowsze :lol: :lol: :lol:
A którą była Polska Rzeczpospolita Ludowa ?
Pzdr
Kocur
ps. i tak mielismy szczęście - moglismy mieć w narożniku naszej flagi narodowej symbolikę narzędziowca :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 10:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
przeczytawszy ten wątek zakupiłem polską banderę i po raz pierwszy będę używał, a co! :)
ps. Jakoś się tak składało ,że pływałem bez żadnej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2010, o 08:51
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Leń patentowany
Cudem uniknąłeś pierdla :lol:
Peace :cool:

_________________
Piotr Orłowski
"Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości." ;) A. Lincoln


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 11:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
tak ,uświadomiłem sobie to niedawno :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 10:36 

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 14:06
Posty: 116
Lokalizacja: s/y Luka Karaiby
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: yacht skipper
Moniia napisał(a):
Wiesz, tyle że do rejestracji tutaj nie jest mi potrzebny ŻADEN (powtarzam: żaden!) papierek. A w Polsce ile to wymaga papierkow? Napiszesz? Powaznie, ciekawa jestem obecnej procedury, niech ktos napisze


Monia, zadnych papierkow w Polsce nie trzeba ( ....bylo, przynajmniej w 2005 czy 2006?, kiedy rejestrowalismy Luke) wszystko bylo zalatwiane przez telefon i poczta, bez zadnych problemow.
W ciagu miesiaca zalatwilismy wszystko.

Moje dzisiejsze doswiadczenia z PZZ?
Pani Magdalena Cytling, to bardzo rozsadna osoba , kochana kobieta, wspanialy czlowiek i profesjonalistka.

_________________
http://www.sailblogs.com/member/svluka/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Pietrek napisał(a):
Monia, zadnych papierkow w Polsce nie trzeba ( ....bylo, przynajmniej w 2005 czy 2006?, kiedy rejestrowalismy Luke) wszystko bylo zalatwiane przez telefon i poczta, bez zadnych problemow.
W ciagu miesiaca zalatwilismy wszystko.

Moje dzisiejsze doswiadczenia z PZZ?
Pani Magdalena Cytling, to bardzo rozsadna osoba , kochana kobieta, wspanialy czlowiek i profesjonalistka.


Co nie zmienia faktu, że formalnie jednak parę papierków potrzeba. Z tym, że zdaje mi się z w UK też przynajmniej jakiś akt własności potrzebny jest :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 11:00 

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 14:06
Posty: 116
Lokalizacja: s/y Luka Karaiby
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: yacht skipper
No dobrze Skipbulba, zapedzilam sie, akt wlasnosci jachtu ( umowa kupna - sprzedazy) byla niezbedna, ale to jest takie oczywiste (chyba wszedzie na swiecie) ze nie uznalam tego jako "papierkowej roboty"

_________________
http://www.sailblogs.com/member/svluka/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
skipbulba napisał(a):
(...)

Co nie zmienia faktu, że formalnie jednak parę papierków potrzeba. Z tym, że zdaje mi się z w UK też przynajmniej jakiś akt własności potrzebny jest :)

I tu się mylisz. Nie jest. Jest moje oświadczenie że jestem nową właścicielką. Oswiadczenie domyslne w dodatku, w postaci ostrzezenia na komputerowym formularzu. Koniec, kropka.

Moje słowo jest równie ważne jak papier - co nie zmienia faktu, że rejestr może mnie zapytać w razie wątpliwości o potwierdzenie tego faktu, więc umowę oczywiście mam w ręku. Kluczowe słowo to - w razie wątpliwości.

Ps. Mówię o part III która nie jest urzędowym poswiadczeniem własności a tylko poswiadczeniem przynależności państwowej jednostki. Przy part I która tworzy hipoteke papierki są potrzebne. Ale to dla dużych statków i komercyjnych jednostek jest...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Pietrek napisał(a):
(...) akt wlasnosci jachtu ( umowa kupna - sprzedazy) byla niezbedna, ale to jest takie oczywiste (chyba wszedzie na swiecie) (...)

Czyżby? ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Moniia to mnie zaskoczyłas :D

Pietrek, tu masz listę wymaganych dokumentów do rejestracji jachtu morskiego (prosto ze strony PZŻ):

wypełniony formularz zgłoszenie jachtu morskiego do rejestru,
wypełniony formularz wniosek o zatwierdzenie nazwy jachtu morskiego, w przypadku gdy nazwa nie została jeszcze zatwierdzona,
dokumenty stwierdzające poprzednie nazwy jachtu – jeżeli były nadane (kserokopie decyzji, dowodów rejestracyjnych itp.),
kserokopia dokumentu stwierdzającego przydzielenie sygnału wywoławczego – jeżeli został nadany,
wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu, zawierający co najmniej długość i szerokość jachtu, a dla jachtów żaglowych również powierzchnię ożaglowania lub świadectwo pomiarowe, jeżeli jacht został pomierzony, lub deklaracja zgodności CE,
oryginał lub uwierzytelniony notarialnie odpis dokumentu stwierdzającego nabycie własności lub współwłasności jachtu (do wglądu), którym może być:
faktura VAT,
umowa kupna-sprzedaży,
umowa zamiany,
umowa darowizny (przy umowach wymagane jest potwierdzenie uiszczenia podatku od czynności cywilno-prawnych we właściwym urzędzie skarbowym lub zawarcie umowy w formie aktu notarialnego),
prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
dla jachtu budowanego systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego oraz, w przypadku nabycia podstawowych elementów jak: kadłub, żagle, maszt, silnik, dokumenty potwierdzające nabycie tych elementów,
jeżeli właścicielem jachtu jest osoba fizyczna - dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument z numerem PESEL potwierdzający tożsamość (do wglądu lub kserokopia), w przypadku gdy dokument własności jest wystawiony na działalność gospodarczą również kserokopie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i zaświadczeń potwierdzających przydzielenie numerów REGON i NIP,
jeżeli właścicielem jachtu jest osoba prawna – kserokopia wypisu z odpowiedniego rejestru sądowego, wskazującego imiona i nazwiska osób upoważnionych do działania w imieniu osoby prawnej (np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego) i kserokopie zaświadczeń potwierdzających przydzielenie numerów REGON i NIP,
jeżeli armator nie jest właścicielem jachtu – oryginał lub uwierzytelniony odpis dokumentu uprawniającego armatora do użytkowania jachtu (do wglądu),
dowód wykreślenia jachtu z rejestru – jeżeli jacht był wpisany do rejestru okrętowego, rejestru za granicą lub zarejestrowany w urzędzie morskim, urzędzie żeglugi śródlądowej, starostwie powiatowym, okręgowym związku żeglarskim lub Polskim Związku Motorowodnym i Narciarstwa Wodnego,
oryginał świadectwa bandery – jeżeli zostało wystawione,
jeżeli jacht został sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej – zaświadczenie wydane przez właściwy organ potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług lub brak tego obowiązku, jeżeli jacht został sprowadzony spoza Unii Europejskiej - dokument odprawy celnej,
kopia dowodu opłaty za rejestrację zgodnie z poniższą tabelą.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 13:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A przy zagranicznym - dowód wyrejestrowania (trzeba załatwić tam), dowód opłacenia VAT w unii (trzeba załatwić tu) - i każdy dokument tłumaczony przysięgle, a kopie (także tłumaczeń) potwierdzone notarialne. Gruby plik siem robi :roll: Nie kłopot jeśli się papiery ma, ale...
Choć posiadanie pełnego "ship certificate" zamiast SSR niekiedy ma zalety.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
No wymienialam ten plik gdzieś powyżej, krok po kroku. Zapomniałam dodać wyrejestrowania, ale to pikuś...

Naprawdę zastanawialam się nad rejestracją w Polsce. Zniechęciło mnie głownie to, ze musiałabym się pozbyć mojego SSB, bo nie bardzo widzę możliwość zarejestrowania w Polsce radia które CE nie ma. A nie ma legalnie... Wymiana ukfki mniej boli, bo pewnie i tak wymienię.

A wymiana SSB nawet jakbym używane gdzieś kupiła podrożyłaby całą imprezę znacząco, zwłaszcza że mi ona (ta wymiana znaczy) do niczego niepotrzebna. Ja SSB na pokładzie mam... Pomijam już całą zabawę z demontazem obecnej i montażem nowej radiostacji, bo to jest już sama radość, prawda? ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 13:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Nawet mię nie przypominaj :evil:
W planie UKF zmienić, bo bez DSC już hadko. Tej co jest, a dobra, nie zarejestruję u nas. Bo stara, bo nie spełnia, bo niema, bo śmema...
Ciekawość że w UK siem dało, nie?
OK, kupuję nową, nie kłopot. Na razie jestem nielegalny, nikt jeszcze nie okrzyczał.
Tylko - mam najpierw kupić, potem dopiero można załatwiać papirki. No to jak zainstaluję i tak nie będę miał sygnału i MMSI przez cały sezon, boć nie widzę URE wysyłającej pocztę na adres chwilowego portu :rotfl:
Jakby nie można dać człowiekowi papiera niezależnie od urządzenia, w końcu rzecz nabyta a call sign i numer ma jacht.
A jak zamoknie badziewie i padnie - kupię nowę w sklepiku i powieszę - to mam powtarzać procedurę?
WHY?

Moniu, masz rację poza tym, nie ma co wpadać w durne pułapki durnych POlaków.
XXI wiek, lecz by zarejestrować w Polsce trzeba fizycznie a osobiście stawić siem w urzędzie skarbowym złożyć podpis na formularzu - a co siem wam wydaje, wy bywalce jęternetów:

że korespondencyjnie?! Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
RyśM napisał(a):
Jakby nie można dać człowiekowi papiera niezależnie od urządzenia, w końcu rzecz nabyta a call sign i numer ma jacht.


U siebie tak właśnie mam.
Rejestruje się w SE fakt posiadania radia na jachcie i otrzymuje się Call Signal oraz MMSI.
I niewiele kogo interesuje w momencie owej rejestarcji czy ktoś ma jakieś SRC i jakie jest to radio.
Pzdr
Kocur

sy "Bury Kocur"
(Call Signal SC 9205)

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bury_kocur napisał(a):
RyśM napisał(a):
Jakby nie można dać człowiekowi papiera niezależnie od urządzenia, w końcu rzecz nabyta a call sign i numer ma jacht.


U siebie tak właśnie mam.
)

No ja u siebie też :) zastanawiamy się tylko, czemu ta prosta opcja w Polsce nie działa...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Moniia napisał(a):
czemu ta prosta opcja w Polsce nie działa...
Bo trzeba by paru urzędników zwolnić?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL