Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 21:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lip 2013, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Witajcie.
Orientujecie się może w jaki sposób, bym nie miał z tym problemów, udokumentować staż odbyty na własnych prywatnych rejsach??
Czy ma to być karta rejsu??
Bo opinii sam sobie chyba nie wystawię....
Będę wdzięczny za podpowiedź...
Pozdrawiam :)

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
cymesspol1 napisał(a):
Orientujecie się może w jaki sposób, bym nie miał z tym problemów, udokumentować staż odbyty na własnych prywatnych rejsach?


http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2013/460/1

Cytuj:
§ 4.
3) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych, w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów wystawione przez kapitana jachtu, karty rejsu lub – w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu;


Czyli - dość dowolne np.: "Oświadczam, że od-do prowadziłem jacht o długości x. Żegluga w czasie rejsu trwała y godzin. Podpisy."

Co to znaczy "bym nie miał z tym problemów"?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wybacz - co niezrozumiałego jest w opisie zawartym w rozporządzeniu "patentowym":
dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych, w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów wystawione przez kapitana jachtu, karty rejsu lub – w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu;
Składasz po prostu oświadczenie własne potwierdzone przez armatora.
W wielu przypadkach na jachcie wypożyczonym sam w rozumieniu prawa jesteś armatorem (bo armator to ten co "uprawia żeglugę we własnym imieniu"...) ale jeżeli nie chcesz prowadzić dyskusji biurokratami w PZŻ, do których kodeksowa definicja armatora nie dociera - to zdobądź na swoich oświadczeniach pieczątki właścicieli jachtów albo firm z którymi zawierałeś umowę "czarterową"...
A jeżeli żeglowałeś własnym jachtem - podpisz się po prostu dwa razy! :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Dzięki Panowie.
Akurat pływam własnym jachtem i dlatego nikt poza załogą mi tego nie potwierdzi.
Pytałem bo różnie w PZŻ bywa i wolę się zawczasu uzbroić w wiedzę na ten temat..
Pozdrawiam

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
cymesspol1 napisał(a):
Pytałem bo różnie w PZŻ bywa i wolę się zawczasu uzbroić w wiedzę na ten temat.


Bardzo słusznie, każdy potencjalny "interesant" udający się do PZŻ powinien zabrać ze sobą tekst ustawy o żegludze śródlądowej, ustawy o bezpieczeństwie morskim, rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki w sprawie uprawiania turystyki wodnej. Oprócz tego dobrze mieć odpalony komputer z dostępem do internetu i prawnika na telefonie :lol: :lol:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
cymesspol1 napisał(a):
Dzięki Panowie.
Akurat pływam własnym jachtem i dlatego nikt poza załogą mi tego nie potwierdzi.

Tak jak pierdupierdu napisał: podpisujesz:
1. kapitan __(podpis)__
2. armator __(taki sam podpis)__

PS. Czy aby masz formalne uprawnienia do prowadzenia swojego jachtu (widzę: ż.j. i zastanawiam się nad bandera i rozmiarem jachtu)?

Szaman3 napisał(a):
udający się do PZŻ powinien zabrać ze sobą tekst ustawy o żegludze śródlądowej, ustawy o bezpieczeństwie morskim, rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki w sprawie uprawiania turystyki wodnej.

... Kodeks morski http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011381545:
Cytuj:
Art. 7.
Armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 17:21 

Dołączył(a): 8 maja 2013, o 14:27
Posty: 37
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: jeszcze nie mam
przecież to czywiste z tym pkt 7. !!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Art. 7.
WilkMorski napisał(a):
przecież to czywiste z tym pkt 7. !!
Tak, tak, artykuł, paragraf, punkt, ustęp - oczywiście, że to wszystko jedno :rotfl:
PS 1. A pojęcia "paragraf" i "przepis paragrafu" rozróżniasz? :rotfl:
PS 2. Wiem, wiem, jestem złośliwa małpa. Przecież jesteś WilkMorski, a nie WilkPrawniczy. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 19:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
cymesspol1 napisał(a):
Dzięki Panowie.
Akurat pływam własnym jachtem i dlatego nikt poza załogą mi tego nie potwierdzi.
Pytałem bo różnie w PZŻ bywa i wolę się zawczasu uzbroić w wiedzę na ten temat..
Pozdrawiam
Kiedyś w przypadku stażu na własnym jachcie dla potwierdzenia życzyli sobie ksero rejestracji jachtu. Podejrzewam że chodziło tu też o długość jachtu. Można im takie wysłać i z głowy, nazwisko widnieje. Choć gdy jacht zarejestrowany u nich to mogliby sobie sami sprawdzić po nazwie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
RyśM napisał(a):
Kiedyś w przypadku stażu na własnym jachcie dla potwierdzenia życzyli sobie ksero rejestracji jachtu.

Prawo określa jakie dokumenty należy dostarczyć. "Życzyli sobie" na podstawie - zapewne - prawa powielaczowego? :twisted:
RyśM napisał(a):
Można im takie wysłać i z głowy

Można. Można i świadectwo chrztu i szczepienia psa czy pomiarowe jachtu. Można. Tylko po co? Szanuj lasy! :rotfl:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 21:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jak mówię, z kopią rejestracji szło raczej o potwierdzenie że łódź ma wymaganą długość (10 m miała mieć); ale też jest to potwierdzenie bycia armatorem. "Inne dokumenty potwierdzone przez armatora" sugeruje że jakieś potwierdzenie dokumentów się przyda. Na przykład potwierdzenie że podpisany na oświadczeniu jest owym armatorem, a nawet że łódka istnieje, nie?

Nie przesadzajmy. Jak ktoś śle osobiste oswiadczenie nie poparte niczym innym to każda metoda 'rozwiania wątpliwości' dobra, obojetne czy prawo alibo PZŻ wymaga tego czy nie; a ksero czy skan nie kłopot, nie kosztuje jak te kopie notarialne gdzieś żądane.
Wcale nie mówię że posyłać się powinno, a tym bardziej że musi - lecz można. ;)

Powiem tak: gdy rejestrowałem łódkę to nie miałem do niej żadnych dokumentów, jakie były prawnie wymagane u nas. Urząd skarbowy i PZŻ zadowoliły się innymi, co tam wyszperałem, byle było cokolwiek co 'uprawdopodabniało' moje oświadczenia w sprawie. Kwestia dobrej woli, którą mogą wykazać obie strony. Savoir vivre też istnieje :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: sailornine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2013, o 04:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
RyśM napisał(a):
Nie przesadzajmy. Jak ktoś śle osobiste oswiadczenie nie poparte niczym innym to każda metoda 'rozwiania wątpliwości' dobra


Nie przesadzajmy. Jak obywatel oświadcza cokolwiek (i prawo nie wymaga żadnych innych dokumentów) to Państwo (PZŻ Państwo zleciło wydawanie państwowych dokumentów) ma przyjąć oświadczenie obywatela "bez skrzywienia mięśnia na twarzy".
Oczywiście jako obywatel złoży fałszywe oświadczenie - powinien ponieść tego konsekwencje.

Pamiętam swego czasu Urząd Skarbowy wezwał mnie (o PIT chodziło) z rachunkami za materiały do remontu mieszkania i kazał zrobić ich "listę zawierającą: kwotę, datę, nazwę firmy [...]. Takich jak ja było na korytarzu kilkunastu. Tylko ja nie miałem jedynie rachunki bo prawo nie wymagało robienia żadnych list. Reakcja urzędniczki na moje: "Jeżeli potrzebuje pani takiej listy - proszę ją sobie zrobić" - bezcenna. Na koniec jeszcze poprosiłem o ksero tej listy... :rotfl: Wszyscy inni poświęcili swój czas wykonując pracę za urzędniczkę... Można to Savoir vivrem nazwać, moim zdaniem to objaw bycia tzw. "homo sovieticus" jednak :-(

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: Jurmak, Moniia, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2013, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Wojtku, z US bym uważał. Coś źle powiesz i jesteś ugotowany. A prawo podatkowe jest tak zagmatwane, że lepiej z nimi żyć w zgodzie i gęby za dużo nie otwierać.

Słynne było kiedyś, jak to gostek zapytany skąd ma 150tys. na budowę, powiedział że mu tata dał. To wystarczyło (że powiedział - sic) by nałożyć 20% kary (30tys.!) za niezgłoszenie tego faktu na odpowiednim PIT-cie.
Jakby zgłosił, nic by nie zapłacił, bo to jest wolne od opodatkowania. Znaczy, wtedy było. Jak jest dziś - nie wiem.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2013, o 12:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Prawo określa jakie dokumenty należy dostarczyć. :twisted:
Można to Savoir vivrem nazwać, moim zdaniem to objaw bycia tzw. "homo sovieticus" jednak :-(
Wojtku, gdyby mnie kto pytał "co musi bo jest prawem wymagane" to naturalnie odpowiedziałbym jak Ty.
Albowiem " W przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu."

Gdy zaś kto pyta "jak, by nie było problemów, udokumentować" to podrzucam co może dodać do swego podpisu - potwierdzenie że jest armatorem.
Tak samo jak według w/w litery prawa nie musi precyzować na jakim jachcie odbył staż.
A jednak przepis stanowi że staż ma być na jakiejś długości łódce, po jakichś wodach etc, np. muszę dosłać "400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m" - a dyć są i krótsze ;)

Oczywiście mogę napisać
"Ja, Ryszard M... odbyłem staż samodzielny ponad 400 h na statku o długości ponad 7,5m" i podpis;
poniżej "Armator:" i podpis
apiać. Lege artis, a nie napracuje siem, nie? :rotfl:
A ja napiszę zamiast: na moim jachcie S/Y L... (tu nazwa ;) ) POL 11... i żadnych durnych drugich podpisów :-P (nie muszę, mają te dane, tylko nazwisko pospolite). Ba, mogę wręcz podać skąd-dokąd pływałem - a co mię szkodzi? :mrgreen:

Zatem jeśli kto ma wątpliwości to może podać, a nawet potwierdzić, dane jachtu; tyle. Choć litera prawa nie wymaga.
Wojtek Bartoszyński niegdyś napisał(a):
"Ja, Wojciech Bartoszyński
oświadczam że odbyłem trzy rejsy pełnomorskie po uzyskaniu stopnia sternika jachtowego, w czasie 621 godzin żeglugi, w tym 205 godzin żeglugi na statkach o długości całkowitej od 12 do 18 m, oraz jeden rejs liczący 101 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do dwóch portów, o średnim skoku pływu powyżej 1,5 m
[podpis]

Ja Wojciech Bartoszyński potwierdzam powyższe informacje jako armator.
[podpis]

Gdyby ktoś chciał dla każdego rejsu oddzielnie to istotne są następujące informację:
- umiejscowienie w czasie (w stosunku do zdobycia patentu sternika
- długość statku (tak, "statku")
- ilośc godzin żeglugi
- fakt pełnomorskości
- czy po wodach pływowych i czy zawinięto do dwóch portów 1,5m
Dodatkowe informacje jak: nazwa jachtu, numer rejestracyjny, MMSI, ilość godzin na żaglach, silniku itp, port rozpoczącia, zakończenia, trasa, ilość osób na pokładzie, kolor kadłuba, czy padało, czy było zimno, ksywki załogi, czy rejs Ci się podobał itd.
MOŻNA tam również umieścić podać dodatkowo. :-)

A można nawet dopisać "Dziękuję" i paniom będzie miło :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2013, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wąski napisał(a):
Wojtku, z US bym uważał.

Część osób dokładnie to samo o PZŻ mówi... (bo nie wydadzą następnego patentu, bo obleją na egzaminie...)
Oczywiście przed wizytą w US sprawdziłem że mam obowiązek mieć rachunki jeno. :-)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2013, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wąski napisał(a):
Jak jest dziś - nie wiem.


Mój kumpel na podobne pytanie z czego zyje odpowiedział wprost z usmiechem na twarzy patrzac w twarz urzędniczki:
"A ... jestem męską Q...ą"
A że prostytucja jest w RP nadal nie opadatkowana więc urzędniczka zaczerwienila się, i tyle było jej reakcji.
Ponoć to działa do dziś.
Co polecam wszystkim mającym kłopot z udowodnieniem posiadanych pieniędzy.
Pzdr ze szkierów Karlskrony w drodze do Sztokholmu
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 11:14 

Dołączył(a): 8 maja 2013, o 14:27
Posty: 37
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: jeszcze nie mam
No to ja kiedyś, trochę zestrachany, powiedziałem, że gram w rulete i obstawiam u bukmachera. Też odpusciła.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2013, o 11:16
Posty: 67
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A co państwo wiecie o warunkach prawnych związanych z użytkowaniem własnego jachciku o długości do 6,5 m na wodach morskich Irlandii . Bo osobiście nie posiadam żadnego patentu jachtowego (tylko polski motorowodny) i naprawdę ciężko jest coś na ten temat odszukać w ichnym necie :-(

_________________
Tylko polegli grali fair my idziemy dalej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Generalnie obowiązuje prawo kraju bandery.
Jesli Twój jacht jest pod banderą irlandzką, to o ile mi wiadomo, nie ma tam żadnych ograniczeń aż do 24 m długosci, to znaczy nie ma obowiązkowych patentów. Jeśli jest pod bandera polską, to tez nie ma ograniczeń, ale do 7,5 m długości.
Co Ci pozostaje? Przede wszystkim nalezy nauczyć się żeglować, a potem już tylko ... żeglować :-)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: KURAK_II
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2013, o 11:16
Posty: 67
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Do Szaman3 serdeczne dzięki za szybką reakcję krótko i na temat to się ceni. Ja też wertuję ich strony i czasem (naprawdę bardzo rzadko ) natknąłem się na info iż max długości to 7.1m dla bezpatentowców :D , lecz nie dawałem temu wiary bo to przecież morze z dużymi pływami , aż się czasem można zdziwić :rotfl: . Pytałem znajomych irków ale oni to raczej nie w temacie , jedynie raz stary irol powiedział mi że jak mam ubezpieczenie to mogę pływać gdzie chcę . No cóż jutro może skoczę na Garde ( taka nasza policja tylko bardziej przyjazna ) i spytam , oni zawsze chętnie służą pomocą (serio) i to chyba będzie najbardziej miarodajne pozdro dla wszystkich.

_________________
Tylko polegli grali fair my idziemy dalej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
KURAK_II napisał(a):
A co państwo wiecie o warunkach prawnych związanych z użytkowaniem własnego jachciku o długości do 6,5 m na wodach morskich Irlandii . Bo osobiście nie posiadam żadnego patentu jachtowego (tylko polski motorowodny) i naprawdę ciężko jest coś na ten temat odszukać w ichnym necie :-(

Jak masz polska banderę (znaczy "polską przynależność państwową statku"...) to obwiązuje Cię prawo bandery. Polskiej... Inna sprawa, czy komukolwiek zechce się cokolwiek sprawdzać na polskiej mikro-łódeczce w Irlandii - zwłaszcza, jeżeli nie zrobisz nią żadnego "kuku" ;)

Jak masz łódkę w pełni "irlandzką" - to obowiązują Cię zachowania i restrykcje irlandzkie, opisane tu:
http://www.transport.ie/viewitem.asp?id ... G&loc=2051
Na przykład napisano tam, że na łódce poniżej 7m powinieneś nosić kamizelkę asekuracyjną lub ratunkową.
I że jak masz mniej niż 12 lat, to armator jachtu z silnikiem powyżej 5KM nie powinien pozwalać ci powozić. A jak nie masz 16 lat, to nie powoź jachtem, który może rozwijać więcej niż 17w. i nie powoź skuterami wodnymi.
Ale o żadnych "patentach" wśród warunków dotyczących prowadzenia jachcików na swoje potrzeby - nic w irlandzkim prawie raczej nie znajdziesz.

Oprócz tego, jeżeli masz radio VHF to obowiązują Cię (obowiązkowe we wszystkich państwach ITU) - rejestracja radia ("ship radio licence") i certyfikat na jego obsługę (np. SRC).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: KURAK_II
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
KURAK_II napisał(a):
(...) . No cóż jutro może skoczę na Garde ( taka nasza policja tylko bardziej przyjazna ) i spytam , oni zawsze chętnie służą pomocą (serio) i to chyba będzie najbardziej miarodajne pozdro dla wszystkich.

Mało miarodajne, bo tez nie bedą wiedzieć :) skocz na przystań lepiej a jeszcze lepiej poszukaj stron oficjalnych.
Tu np. masz stronę z informacją o prawach jakie Cię obowiązują, np. na swojej 6.5 m łódce MUSISZ mieć kamizelkę cały czas (do 7 m).
http://www.citizensinformation.ie/en/travel_and_recreation/recreational_activities_in_ireland/sport_and_leisure/licensing_of_boats_and_watercraft_in_ireland.html
Poczytaj

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: KURAK_II
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2013, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2013, o 11:16
Posty: 67
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mało miarodajne, bo tez nie bedą wiedzieć :) skocz na przystań lepiej a jeszcze lepiej poszukaj stron oficjalnych.
Tu np. masz stronę z informacją o prawach jakie Cię obowiązują, np. na swojej 6.5 m łódce MUSISZ mieć kamizelkę cały czas (do 7 m).
http://www.citizensinformation.ie/en/travel_and_recreation/recreational_activities_in_ireland/sport_and_leisure/licensing_of_boats_and_watercraft_in_ireland.html
No powiem Ci Moniia że z tym Citizen information to mnie srogo zawstydziłaś , hańba mi i jaszcze raz hańba zapomniałem o najprostrzym dzięki :kiss:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_________________
Tylko polegli grali fair my idziemy dalej


Ostatnio edytowano 21 sie 2013, o 19:59 przez KURAK_II, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2013, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2013, o 11:16
Posty: 67
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Do Pierdupierdu
I że jak masz mniej niż 12 lat, to armator jachtu z silnikiem powyżej 5KM nie powinien pozwalać ci powozić. A jak nie masz 16 lat, to nie powoź jachtem, który może rozwijać więcej niż 17w. i nie powoź skuterami wodnymi.
Ale o żadnych "patentach" wśród warunków dotyczących prowadzenia jachcików na swoje potrzeby - nic w irlandzkim prawie raczej nie znajdziesz.
Dzięki za link no powiem że sporo informacji można z niego wycisnąć :cool: , a wiosenek mam troszkę więcej niż te 12 bo to już 41 latek stuknęło he he :rotfl: jaszcze raz dzięki za wszystko :D

_________________
Tylko polegli grali fair my idziemy dalej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2013, o 22:32 

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 15:34
Posty: 116
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Nie miałem siły na wczytywanie się we wszystkie odpowiedzi... ale na pewno uznawany jest staż na podstawie "karty rejsu" podpisanej przez armatora... Organizowałem wiele rejsów i nigdy nie było problemu z uznaniem stażu przez PZŻ.

_________________
Pozdrawiam,
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL