Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 gru 2013, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Czy znacie lub chociaż słyszeliście o żeglarzu, który w ostatnich kilku latach odwiedził jachtem któryś z portów w Afryce Zachodniej pomiędzy Senegalem a Namibią (czyli tak jak w temacie od Gambii do Angoli)?

Może ktoś z Was trafił w sieci na jakiś opis lub chociaż wzmiankę o cumowaniu w tych uważanych za bardzo niebezpieczne krajach.

Za wszelkie info będę wdzięczny.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2013, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Czy znacie lub chociaż słyszeliście o żeglarzu, który w ostatnich kilku latach odwiedził jachtem któryś z portów w Afryce Zachodniej pomiędzy Senegalem a Namibią (czyli tak jak w temacie od Gambii do Angoli)?

Na już viewtopic.php?f=29&t=10109&hilit=gambia#p201466

Jak coś mi wpadnie to wrzucę.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2013, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zerknij tu (dostępne na kindle)

http://www.amazon.co.uk/Voyage-Storm-Pe ... pd_sim_b_1

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2013, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mike Horn

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2013, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Miałem tam być rok temu. Poukładało się inaczej. Teraz planuję odwiedzenie Afryki Zachodniej jesienią 2015 roku.
Odbyłem długą rozmowę z jednym z uczestników Jaster na Azorach w ubiegłym roku, który spędził w tamtych rejonach sporo czasu. Poza tym wszystkim czego należy się spodziewać w tych rejonach, czyli biurokracji (co trzeba pokochać), należy zachować normalną daleko idącą ostrożność. Nie ulegać namowom nagabywaczy różnej maści. Nie pozostawiać jachtu bez opieki, nie zostawać kobiet na jachcie, trzymać wachtę kotwiczną.
Usłyszałem historyjkę, jak pozostawiony jacht na kotwicy (bez opieki) na rzece Gambia został odcięty a po wysztrandowaniu ograbiony. Żeby było jasne, ograbiony z wiadra, lin, narzędzi itp., czyli przydatnych tam przedmiotów.
No i szczepienia o tym też trzeba pamiętać. Na miejscu zawsze kotwiczy grupka żeglarzy, więc wzajemna pomoc funkcjonuje dobrze.
A w Gwinei koniecznie należy uzyskać pozwolenie ministerialne na fotografowanie.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2013, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
No i wiesz pewnie, że od jakiegoś już czasu w rejonie Nigerii i Kamerunu szerzy się pieprzone piractwo. Więc rejon ten należny pokonywać w kilka jachtów, co utrudnia planowanie rejsu. Może się okazać, że skrzyknięcie flotylli potrwa.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2013, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jeanneau napisał(a):
Teraz planuję odwiedzenie Afryki Zachodniej jesienią 2015 roku.
Jakie kraje chcesz odwiedzić?

Jeanneau napisał(a):
biurokracji (co trzeba pokochać)
Przy planowaniu jakichś etapów dobrze zawczasu wiedzieć czy na biurokrację należy przeznaczyć dzień, dwa czy tydzień i dobrze wiedzieć jakie to są koszty.
W Ameryce rozrzut w opłatach był dość duży - od 200 do ponad 1000 US dolków trzeba było wyłożyć i nie ukrywam stanowiło to znaczące obciążenie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2013, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Fakt, że w Gambii i Senegalu trzeba pilnować dupereli - generalnie jest tam bardzo bezpiecznie z wyjątkiem drobnych kradzieży /często dzieciaki/ które są bardzo powszechne i uciążliwe. Samego, niepilnowanego jachtu czy auta nie odważyłbym się zostawić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2013, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Maar napisał(a):
Jakie kraje chcesz odwiedzić?

Senegal, Gambia i Gwinea. Potem Cape Verde i dalej.
Maar napisał(a):
Przy planowaniu jakichś etapów dobrze zawczasu wiedzieć czy na biurokrację należy przeznaczyć dzień, dwa czy tydzień i dobrze wiedzieć jakie to są koszty.

Święte słowa. Mój rozmówca nie wspominał o jakimś nadmiernym obciążeniu czasowym. Uciążliwe było zdobycie pozwolenia na fotografowanie w Gwinei, co i tak nie gwarantowało swobody, nie należy obnosić się z kamerą.
Wizy najlepiej załatwić w Polsce istotnie skróci to formalności na miejscu:
Gambia 200 zł, Gwinea 350 zł, Senegal 52 zł.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2014, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Marek (Maar). jak chcesz przeprowadzić Polonusa z Kapsztadu do Europy, to przeleć Atlantyk z Namibii (z Walvis Bay - port wyjścia) np. do Salvador w Brazylii (po drodze masz Św Helenę), dalej pojedź wzdłuż wybrzeży Brazylii (ujscie Amazonki), Gujany Fr., Surinamu, Gujany, Wenezueli na Trynidad. Następnie Karaiby i z St Martin przez Bermudy i Azory wstrzel się w kanał Angielski.
Zdecydowanie bezpieczniej a może tez i ciekawiej :-)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2014, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Szaman3 napisał(a):
Zdecydowanie bezpieczniej a może tez i ciekawiej
Nie wiem czy chcę. To jedna z wielu opcji jest.

Z dwukrotnym trawersem Atlantyku jest podobnie jak z przeskokiem (via St. Helen i Ascension) z Namibii do Cabo Verde - ludzie czasu nie mają :-(

Znaczy się część ludziów czas ma, ale ta część nie ma pieniędzy :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2014, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
Szaman3 napisał(a):
Zdecydowanie bezpieczniej a może tez i ciekawiej
Nie wiem czy chcę. To jedna z wielu opcji jest.

Z dwukrotnym trawersem Atlantyku jest podobnie jak z przeskokiem (via St. Helen i Ascension) z Namibii do Cabo Verde - ludzie czasu nie mają :-(

Znaczy się część ludziów czas ma, ale ta część nie ma pieniędzy :-(


A może warto rozważyć coś nietypowego - dla tych, co mają trochę mniej czasu, ale trochę więcej pieniędzy?
http://www.ascension-flights.com/ascens ... s-info.htm

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL