Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 20:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 mar 2014, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
Pytanie dla mnie samego jak i dla wszystkich chcących poprowadzić pierwszy rejs.
Jak to jest z tym zgłaszaniem wejścia/wyjścia z portu?
W Polsce wiem że tego się oczekuję, zgłasza się do bosmanatu/kapitanatu. Na wschodzie trzeba zgłosić się do straży przybrzeżnej bo inaczej mogą być miłe pogawędki ze strażą graniczną, jak to wygląda w innych rejonach bałtyku, i nie tylko. Gdzie trzeba, gdzie jest mile widziane a gdzie można spokojnie wpływać/wypływać bez powiadomień? Jakie mogą być konsekwencje?
Pomijając oczywiście to że w razie czego pozostał po nas ślad dokąd zmierzamy w razie jakiegoś wypadku.

Zawsze, a przynajmniej jak ja pływałem to zajmował się tym kapitan, nigdy specjalnie się tym nie interesowałem. Przy pierwszym kapitańskim z racji mojego nieogarnięcia tematu musiałem dzwonić do znajomego i pytać do kogo się zgłaszać na Litwie. :lol:

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Eryk napisał(a):
Jak to jest z tym zgłaszaniem wejścia/wyjścia z portu?
Tak, jak tego wymagają przepisy danego portu.
Eryk napisał(a):
W Polsce wiem że tego się oczekuję, zgłasza się do bosmanatu/kapitanatu.
Nie całkiem! To dotyczy portów podległych GUM-owi, W portach "szczecińskich", jeśli Twój jacht ma mniej niż 20 m długości, masz nie zawracać głowy.

Zasady generalnej nie ma!!!! Każdy port ma własne (albo narzucone przez lokalną administrację morską) przepisy. Również dotyczące wejścia/wyjścia. A każdy kraj ma swoje przepisy dotyczące wchodzenia na ich morze terytorialne. Locję czytaj, locję! :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Na świecie, o ile lokalne przepisy tego nie wymagają (a wymagają rzadko) masz nie zawracać d... jeśli poruszasz się jakimś tam drobnoustrojem, czyli jachtem, nawet kilkunastometrowym :-) Chyba, ze masz jakiś problem.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
Zbieraj napisał(a):
Locję czytaj, locję! :D

A nie ma w formie audiobooka?

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 23:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Zbieraj napisał(a):
Eryk napisał(a):
Jak to jest z tym zgłaszaniem wejścia/wyjścia z portu?
Tak, jak tego wymagają przepisy danego portu.

Po za tym w porcie mogą się znajdować mariny jachtowe, które mogą mieć różne przepisy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 00:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Warto tę kwestię uporządkować w zależności od tego czy wchodzimy do portu bandery jachtu, czy jesteśmy w UE jachtem bandery UE, czy też spoza UE. No i warto pamiętać, że zupełnie inaczej (i bardzo różnie) będziemy traktowani w krajach poza Europą.
Ważne jest też czy wchodzimy do mariny, czy do portu (lub mariny w obrębie portu).
Zbieraj napisał(a):
Zasady generalnej nie ma!!!!

Święte słowa.
Co do zasady jeżeli wchodzimy do obcego dla nas portu to zawsze należy poprosić o pozwolenie wejścia a przy opuszczaniu portu - pozwolenie wyjścia. Nie wiemy kto będzie manewrował i jaką jednostką w basenie. Kapitanat powinien mieć szansę na koordynowanie ruchem.
W locji zawsze podany jest kanał i często call sign. Jeżeli nie mamy tych informacji, to oczywiście wołamy na 16 i dalej rutynowo.

Byłem świadkiem jak w Las Palmas Port Police przetrzepało jacht, który tak se wpłynął do portu. Ale w Morro Jable na ten przykład nikt nie odpowie na wezwanie (w tym porcie j. angielski jest językiem obcym - więc nie odpowiadają).

Wchodząc do mariny należy zacumować przy reception pontoon i udać się do biura mariny, lub czekać na otwarcie, gdy wpływamy nocą.

Są oczywiście różne mariny. Jeżeli nie ma reception pontoon a wpływam nocą i nikt nie odpowiada na wywołanie, to zazwyczaj cumuję przy stacji paliwowej, lub innym wolnym miejscu. Rano jako pierwszy melduję się w biurze.

Odrębnym tematem są kraje odległe. Przybycie do Nowej Zelandii na ten przykład należy zgłosić cztery dni przed przybyciem a potem zgłaszać się w zadanych odległościach.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 00:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Zasady generalnej nie ma!!!!

W Polsce - jest, w ustawie:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0112281368
art 87 ust 5:
Kapitan statku, w tym statku służby państwowej specjalnego przeznaczenia, statku rybackiego o długości do 24 m, statku o wartości historycznej o długości do 45 m oraz jachtu morskiego, jest obowiązany, przed wejściem do portu i przed opuszczeniem portu, przekazać kapitanowi portu informację dotyczącą identyfikacji statku oraz uzyskać zezwolenie odpowiednio na wejście lub opuszczenie portu.

Zbieraj napisał(a):
W portach "szczecińskich", jeśli Twój jacht ma mniej niż 20 m długości, masz nie zawracać głowy.

Ale wynika to jednak włącznie z przyjętego zdroworozsądkowego zwyczaju...
Przepisy portowe stanowione przez dyrektora SUM mówią bowiem, tak samo jak ustawa, że:
http://www.ums.gov.pl/po/2013/Zarz_3_2013.pdf
§13.1.Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.
Zwolnienia z konieczności uzyskiwania "zezwolenia kapitanatu" na wejście/wyjście dla jakiejkolwiek kategorii statków poza okrętami MW i statkami zobowiązanymi do korzystania z VTS - nie znajdziemy...

Słowem - jak się nie zawracający głowy szyper żaglówki panu urzędnikowi z kapitanatu "szczecińskiego" nie spodoba, to może mu "przypieprzyć". Zupełnie jak w każdym innym polskim porcie. Zgodnie z ustawą, tą samą, w której tkwi obowiązujący wszystkich nakaz "uzyskiwania zezwolenia":
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0112281368
art 127 ust2 pkt4:
prowadzący jacht morski......, który przed wejściem do portu i przed jego opuszczeniem nie przekaże kapitanowi portu informacji o statku lub będzie manewrować statkiem niezgodnie z uzyskanym zezwoleniem na wejście lub wyjście.....podlega karze pieniężnej do wysokości nieprzekraczającej dwudziestokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za rok poprzedzający

Tak, to jest na prawdę bardzo ciekawy kraj.....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 01:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
pierdupierdu napisał(a):
§13.1.Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.
Sam cymes. A w poprzednim zarządzeniu (z 2002 r.) stało jak wół:
§ 13. 1. Każdy statek o długości 20m i więcej, nie może wejść do portu, uprawiać żeglugi w jego obszarze ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu lub bez zezwolenia VTS w portach, w których system ten obowiązuje.

Pytanie do Radia Erywań: Kiedy w Polsce będzie wreszcie dobrze?
Radio odpowiada: W Polsce już było dobrze. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Zbieraj napisał(a):
Locję czytaj, locję!


Jeanneau napisał(a):
W locji zawsze podany jest kanał i często call sign. Jeżeli nie mamy tych informacji, to oczywiście wołamy na 16 i dalej rutynowo.


A o jakich locjach mówimy? Te które ja znam odwołują się do RadiSignals.

Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 10:08 

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 22:47
Posty: 102
Lokalizacja: Essex, UK
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mnie uczono ze jacht to nie statek wedle polskich przepisow


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
chiquito83 napisał(a):
mnie uczono ze jacht to nie statek wedle polskich przepisow
Zmień nauczycieli. Byli kiepscy :D
Kodeks morski, art. 2:
§ 1. Statkiem morskim jest każde urządzenie pływające przeznaczone lub używane do żeglugi morskiej, zwane dalej „statkiem”.

Może Cię to zdziwi, ale Aleksander Doba, w sensie prawnym, płynie przez Atlantyk statkiem i obowiązują go np. wszystkie przepisy MPZZM. A że ten statek ma napęd wiosłowy - to nie ma najmniejszego znaczenia.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 10:24 

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 22:47
Posty: 102
Lokalizacja: Essex, UK
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
czlowiek cale zycie sie uczy kurcze :)

ale na 100% tak mowili, ze jacht to jednostka sportowa a statek komercyjna :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
W Grecji każde wyjście i wejście do portu powinno być zgłoszone, fakt ten potwierdzany jest pieczątką w DEKPA ( odprawę dokonać należy w Port Police ( gr. ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ czyt. „ limenarkhio” ). Jednak praktycznie procedura ta nie jest rygorystycznie przestrzegana. Jest to formalność, ale dość kłopotliwa, szczególnie dla urzędnika, który musi zrobić kserokopie dokumentów jachtu, wypełnić masę papierków. Skipper jachtu wypełnia tylko formularz Crew List i płaci parę Euro. Zdarza się, że po wpłynięciu do portu podchodzi do jachtu funkcjonariusz Port Police i w takiej sytuacji odprawa jest konieczna. Odprawa nie dotyczy portów, w których nie ma Port Police. Teoretycznie nawet jeśli cumujecie w marinie ( w miejscowości gdzie jest Port Police), powinno się dokonac odprawy.

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
§13.1.Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.
Sam cymes. A w poprzednim zarządzeniu (z 2002 r.) stało jak wół:
§ 13. 1. Każdy statek o długości 20m i więcej, nie może wejść do portu, uprawiać żeglugi w jego obszarze ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu lub bez zezwolenia VTS w portach, w których system ten obowiązuje.

Pytanie do Radia Erywań: Kiedy w Polsce będzie wreszcie dobrze?
Radio odpowiada: W Polsce już było dobrze. :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Znaczy - wymyślił był sobie dyrektorski urzędnik terenowy niegłupie rozwiązanie, zwalniające jego podwładnych ze znaczącej części bezsensownego bicia "zezwoleniowej" piany. I było...normalnie, znaczy szyprom małych jednostek przez chwilę wydawało się, że może być podobnie jak w Niemczech, Danii, Szwecji, Holandii, etc, etc... Przez 11 lat nie odnotowano z powodu braku obowiązku "uzyskiwania zezwolenia" żadnego istotnego incydentu.
Ale minister a w zasadzie jego urzędnicy stworzyli "nową, lepszą" ustawę i zapisali w niej ustawowy nakaz "uzyskiwania zezwolenia" - dla wszystkich. Posłowie bez zająknięcia to klepnęli - i dyrektorski urzędnik terenowy musiał zmienić "normalnie" na "przymusowo". Teraz w Polsce "normalnie" oznacza "nielegalnie" - i to z narażeniem na srogą karę.
Czemu nie jestem zdziwiony?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
pierdupierdu napisał(a):
I było...normalnie,
pierdupierdu napisał(a):
Teraz w Polsce "normalnie" oznacza "nielegalnie"
pierdupierdu napisał(a):
Czemu nie jestem zdziwiony?
Patrz - Radio Erywań. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 18:32 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
We Włoszech płacisz euraki jak się nie zgłosisz w większości portów. Zgłaszaj się wszędzie i po problemie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2014, o 07:58 

Dołączył(a): 13 sty 2011, o 16:00
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Ja jak nie znałem portu to zawsze wołałem na radyjku, to wygodne bo w większej marinie mogą wskazać wolne miejsca. Jak znałem port i wiedziałem, że patrzą na zgłaszanie wejścia/wyjścia przez palce to sobie nie zawracałem tym głowy.

W locji przy opisie portu zawsze masz kanał podany i tam wołaj

Powodzenia Eryk

_________________
Skipper do wynajęcia:
http://www.nazagle.pl/s178


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2014, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
Dobra! Dzięki wielkie!
A takie pytanie bo locje locjami a czy przewodniki Kulińskiego wystarczą? Czy jednak lepiej normalna pełnoprawna Locja?
Zakładając że płynie się do portów których się nie zna.

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2014, o 11:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Eryk napisał(a):
Dobra! Dzięki wielkie!
A takie pytanie bo locje locjami a czy przewodniki Kulińskiego wystarczą? Czy jednak lepiej normalna pełnoprawna Locja?
Zakładając że płynie się do portów których się nie zna.


A konkretnie o jaki rejon się pytasz?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2014, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
Konkretnie to po prostu Bałtyk. Cały Bałtyk. Nie wiem gdzie i kiedy popłynę dlatego pytam ogólnikowo.

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2014, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Eryk napisał(a):
locje locjami a czy przewodniki Kulińskiego wystarczą? Czy jednak lepiej normalna pełnoprawna Locja? Zakładając że płynie się do portów których się nie zna.

Doskonałe książki Kulińskiego, jak każde wydawnictwo "przewodnikowe" ulegają kroczącej dezaktualizacji. Generalnie - im starsze - tym mniej aktualne.
Oczywiście - typowa locja przeznaczona dla statków handlowych też się dezaktualizuje - a na to, że dostaniesz egzemplarz systematycznie poprawiany raczej nie licz.
Poza tym "pełnoprawna Locja" będzie zawierała mnóstwo informacji nieprzydatnych na niewielkiej jednostce - i nie będzie z kolei zawierała wielu informacji na takiej jednostce pożądanych.
Jeżeli zdolności językowe to umożliwiają - spróbuj zdobyć przewodniki żeglarskie wydane w kraju, do którego podążasz. Jak nie - zostaje Imray, lub (w ostateczności) http://www.ukho.gov.uk/ProductsandServi ... lPubs.aspx
Polskie locje BHMW - w zupełnej ostateczności.

Pomocne mogą okazać się też strony "paralocyjne" przeznaczone dla "przyjemniaczków" - choć najczęściej ograniczają się one do opisu wybranych portów, np.:
http://www.sejlerens.com/ (wciąż chyba w portach duńskich i szwedzkich można dostać za friko papierową wersję tego przewodnika, )
http://www.sailing-guide.eu/pl/four-corners-
https://marinas.com/browse/marina/
http://www.archipelago.nu/SKARGARD/ENGE ... arinas.htm
etc etc...
Zawsze można informacje zachować laptopie czy wydrukować przed rejsem.

Jeżeli planujesz jakiś konkretny porcik, to warto pogooglać bardziej szczegółowo by ściągnąć informacje o takim miejscu - ze strony mariny, portu czy lokalnej "komuny" (np. http://www.guteinfo.com/?avd=10&ord=Hamnar ) ewentualnie przeczytać opis miejscówki, umieszczony w necie przez innego żeglarza. Im mniejsza dziura tym lepsza to metoda, np. o tym porciku inaczej się nie dowiesz:
http://www.guteinfo.com/?id=21

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 19 mar 2014, o 13:49 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Eryk
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2014, o 13:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Eryk napisał(a):
Konkretnie to po prostu Bałtyk. Cały Bałtyk. Nie wiem gdzie i kiedy popłynę dlatego pytam ogólnikowo


https://www.imray.com/Publications/Imra ... s//IB0148/
https://www.imray.com/Publications/Imra ... s//IB0180/

Niemieckie mapy wraz z locjami i płytką CD zawierającą program nawigacyjny z mapami rastowymi

http://www.gdanskmarinecenter.com/mapy- ... 31_56.html

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2014, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
W Tallinie funkcjonuje fajna marina w centrum miasta. Kłopot jest taki, że wpływa sie do niej przez port promowo - towarowy i trzeba poprosić traffic controll o zgodę. ( nie pamiętam kanału) Zgoda objawiana jest zarówno głosem radiowym jak i zielonym światłem na wejściu do mariny. To samo przy opuszczaniu mariny. Standardowo światło jest czerwone :(

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2014, o 14:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
chyba 70 albo... 72 kurcze nie pamietam, sklerozis multipleks :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2014, o 15:06 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
pierdupierdu napisał(a):
Przepisy portowe stanowione przez dyrektora SUM mówią bowiem, tak samo jak ustawa, że:
http://www.ums.gov.pl/po/2013/Zarz_3_2013.pdf
§13.1.Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.

O powyższym dowiedziałem się w ok. tydzień po wydaniu zarządzenia, od bosmana COŻ, który został zobligowany przez przedstawiciela Kapitanatu Portu Trzebież do wywieszenia przyniesionej przezeń kserokopii istotnej dla sprawy części tych przepisów na tablicy ogłoszeń.
A że następnego dnia wychodziłem do Szczecina, to będąc pouczonym i z poczucia obowiązku zadzwoniłem pod numer Kapitanatu, by dostać ZGODĘ na wyście. Co usłyszałem (w skrócie): "Bolińskim" wychodzę? Nie? To macie tam książkę wejść/wyjść - można się do niej wpisać. I żeby w sprawach takiej drobnicy nie dzwonić...

I tu muszę się zgodzić z przedmówcą:
pierdupierdu napisał(a):
Tak, to jest na prawdę bardzo ciekawy kraj.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL