Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 sie 2025, o 23:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 maja 2014, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13176
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3102
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
I będziesz balast odkręcał?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ps.stania napisał(a):
A lawety już znalazłem pod BECKER 27 i inne do 10m to koszt około 3tys
Niestety nie. Na tej przyczepie nie przewieziesz jachtu balastowego.
Po za tym Becker ma szerokość 2,74m czyli to ponadgabaryt. Przewóz z pilotem, ustalaniem trasy, zezwoleniami w kazdym województwie itp. Jest na to sposób, ale wiąże się z odkręcaniem balastu co akurat w przypadku Beckera jest raczej trudne jeśli nie niemozliwe*. Becker waży 2200 kg, a tak na prawde to ze 2500. Potrzebne do tego odpowiednie auto i odpowiednie prawo jazdy** oraz.... viatoll. Moim zdaniem gra nie warta świeczki.

* ewentualnie odpowiednia przyczepa pozwalająca wieźć cały jacht w pozycji przechylonej o około 45 stopni, ale taka przyczepa nie kosztuje 3 tys. No i trzeba doliczyć powazne koszty operacji dzwigowych zeby jacht tak ułozyć.

** 2 tonowy samochód + półtonowa przyczepa + 2,5 tonowy jacht to 5 ton. Prawo jazdy kat. C i C+E.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ps.stania napisał(a):
Tak ale jako załoga/pomocnik ze znajomymi i to oni zaszczepili mi chęci.
Jestem początkującym dla tego wole zasięgnąć rady innych, którzy już się znają na tym.
Doradzam popływać więcej po morzu, nazbierać doświadczenia i umiejętności oraz .... wiedzy o zagadnieniu :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Na fotce jest jacht z balastem wodnym, nie ma co odkręcać :rotfl:
Ale balast nie taki znów problem, oprócz kosztów na wysokie, solidne łoże - problemem jest szerokość. Bezproblemowo można ciągać po drogach łódki do 2.5 (albo 2.6?) metra szerokości. Powyżej zaczynają się schody ze specjalistycznym transportem, wykupywaniem pozwoleń, wyznaczonymi trasami i godzinami przejazdu, obowiązkiem wynajęcia pilota, etc. etc...
Ponoszenie związanych z transportem "nadgabarytu" kosztów (dwa razy do roku!) i dźwigu (cztery razy!) może wyjść drożej, niż koszty postoju jachtu na brzegu w marinie. Jedyny zysk, to możliwość grzebania przy łódce zimującej we własnym ogródku, w dowolnym terminie. No ale najpierw trzeba mieć ogródek i odpowiedni dojazd do niego...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
pierdupierdu napisał(a):
Na fotce jest jacht z balastem wodnym, nie ma co odkręcać
Ale balast nie taki znów problem, oprócz kosztów na wysokie, solidne łoże - problemem jest szerokość.
no trzeba jeszcze uważac na wysokość, bo zakładając że jacht ma wysokość od dołu balastu do najwyższego elemntu na pokładzie jakieś 3m to na maksymalna wysokość przyczepy z łożem zostaje raptem 1m.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
2.5 (albo 2.6?) metra szerokości.
2,5m. Tylko chłodnie 2,6m

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2014, o 10:31
Posty: 9
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ok dzięki za informacje.
Z przejazdem nie będę miał problemów "konia" mam i patetny na niego również C+E(gabaryty) :D to jedyny plus. Zostaje tylko dźwig chyba że tak jak piszecie taniej będzie ją pozostawić w porcie. Poszperałem u "wujka google" i jutro będę dzwonił.
Jeszcze raz Dzięki za szczegółowe informacje jakie otrzymałem od WAS

:D :D :D :D :D :D

_________________
PodbijŚwiat


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 19:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9044
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak wyglada transport jachtow na przyczepach najlepiej dowiedziec sie od tych co to robia zawodowo :)
Mojego Lasera 28 ( 2200 kg 2,89 szerokosci ) przywiozl Syn Kolegi . Ma odpowiednie uprawnienia, samochod i przyczepy. Wiekszego i ciezszego Scampi 30 przywiozl z Holandii Koledze wlasciciel szczecinskiej firmy "transport jachtow"
Jesli kupisz odpowiednia , zarejestrowana przyczepe to poza wygoda z trzymaniem lodki pod domem zaoszczedzisz na budowie/kupnie loza do zimowania :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Nie wiem, może się nie znam :) ale jak przewiózł ponad gabarytowy ładunek? I za ile ? :) Może sa jakies mniej czy bardziej legalne sposoby, których nie znam. Ale z tego co wiem to "ponadgabaryt" to "ponadgabaryt" :)

Czy to ma sens? Trzeba by policzyć. Koszt trzymania łódki w marinie przez zimę, przez powiedzmy 5 miesięcy to co najmniej 1000-2000 zł. Dźwig jakieś 2 x 150zł. Plus dojazdy w celu przygotowania lódki do zimowania i przygotowania łódki do sezonu, to też najmarniej (przy 300km w jedna stronę) 1200 - 1500zł. Myśle, że te 4 tysie to minimum. Być może ta kombinacja z wożeniem łódki ma jakiś sens. Przyczepę kupuje sie raz. Trzeba by starannie policzyć ile kosztowałby taki przejazd.

No cóz, ja nigdy o tym nie myślałem, bo od mojego byłego klubu mieszkam jakieś 4km :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Gdzie znalazłeś za 3 tysie dwuosiową przyczepę podłodziową z odpowiedznią ładownością i DMC i z dokumentami oczywiście ? :D Bo ja szukam i nijak za takie pieniądze znaleźć nie mogę :-(
A mnie wystarczy ładowność 1500 kg :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
od mojego (...) klubu mieszkam jakieś 4km


Ja mieszkam 350 km od jachtu i nadal uważam, że takie wożenie po Polsce jachtu na przyczepie nie dość, że nie ma sensu finansowo to zwyczajnie nie sluży jachtowi.
Mam jacht na wybrzeżu a mieszkam pod Łomiankami w mazowieckim.
Mam wprawdzie odpowiednią działkę ale nadal uważam, że operacja "PRZEWÓZ" jest bez sensu.
Wolę przed sezonem pojechać na jacht na tydzień - zrobić co mam zrobic - a i tak moim zdaniem wychodzi to taniej i z mniejszymi klopotami.
A jacht stoi w zimie pod przykryciem w Klubie i ma sie tam dobrze.
Jacht to nie jest sterta desek, którą można bez szkody dla nich wozic i narażać na miliony drgań podczas transportu po naszych drogach.
Ale jak to mówią - bogatemu wszystko wolno.
Ja jestem na takie manewry niszczące jacht za biedny a na dodatek szkoda mi zwyczajnie jachtu.
Pzdr
kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 21:59 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
Kurczak napisał(a):
Gdzie znalazłeś za 3 tysie dwuosiową przyczepę podłodziową z odpowiedznią ładownością i DMC i z dokumentami oczywiście ? :D Bo ja szukam i nijak za takie pieniądze znaleźć nie mogę :-(
A mnie wystarczy ładowność 1500 kg :)


Mysle, ze 3 tys euro to moze byc realna cena ;)

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
pierdupierdu napisał(a):
Bezproblemowo można ciągać po drogach łódki do 2.5 (albo 2.6?) metra szerokości

Przy odpowiednio szerokiej przyczepie da się do 3 m.
ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu nie powinien powodować przekroczenia całkowitej szerokość pojazdu 2,55 m, a w przypadku pojazdów o szerokości 2,55 m maksymalna dozwolona szerokość wynosi 3 m, przy spełnieniu warunku, że z jednej strony ładunek wystaje nie więcej niż 23 cm.
Dz. U. z 2003r. Nr 58, poz. 515

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Po co targac morskie łódki 300km??? Mozna raz na parę lat na remont ale na zimowanie? Bez sensu...

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wiesz, jak ktos lubi sobie pogrzebać...

Włodek ja woziłem łódkę po całej Europie i nic sie łódce od tego nie działo, naprawdę :) MIKI pływa do dziś :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 07:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9044
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jachty "HT" ok 9 m dlugie i 3 szerokie regularnie wozi sie na regaty. Takie sporo wieksze Archamnout M 34 rowniez i nic sie nie dzieje. Dobra przyczepa, staranne sztalowanie i ostrozna jazda :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
M@rek napisał(a):
Dobra przyczepa, staranne sztalowanie i ostrozna jazda :)

No i nie po polskich drogach :rotfl:

BPNMSP

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Magister napisał(a):
M@rek napisał(a):
Dobra przyczepa, staranne sztalowanie i ostrozna jazda :)

No i nie po polskich drogach :rotfl:

BPNMSP
Myślisz, że dla przykładu włoskie są lepsze? :) nie są :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
M@rek napisał(a):
Jachty "HT" ok 9 m dlugie i 3 szerokie regularnie wozi sie na regaty. Takie sporo wieksze Archamnout M 34 rowniez i nic sie nie dzieje. Dobra przyczepa, staranne sztalowanie i ostrozna jazda :)


Mag44 też jeździ w kontenerze z wykreconym balastem, ale my dywagujemy nad starym Beckerem czy czyms podobnym a nie regatową łódka. Czy po polskich drogach, czy po jakichkolwiek innych, bez sensu ;)

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
ja woziłem łódkę po całej Europie i nic sie łódce od tego nie działo, naprawdę


Maciek - też kiedys wiozłem swego Burego Kocura jak na fotce ale wiozłem go ze stoczni nad morze !
Ale wozić go Bóg wie ile km od morza tylko po to aby wkrecić w zimie przyslowiowe dwa wkrety ???
Poza tym wiesz ile formalności musieliśmy załatwić ?
Pilot, zezwolenia, nocna jazda ....
Szkoda gadać ...

Magister napisał(a):
nie po polskich drogach


Oooooo.....
I tu jest pies pogrzebany...
Pzdr
Kocur


Załączniki:
Transport Kocura.JPG
Transport Kocura.JPG [ 59.82 KiB | Przeglądane 5137 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 16:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9044
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mchanga napisał(a):
M@rek napisał(a):
Jachty "HT" ok 9 m dlugie i 3 szerokie regularnie wozi sie na regaty. Takie sporo wieksze Archamnout M 34 rowniez i nic sie nie dzieje. Dobra przyczepa, staranne sztalowanie i ostrozna jazda :)


Mag44 też jeździ w kontenerze z wykreconym balastem, ale my dywagujemy nad starym Beckerem czy czyms podobnym a nie regatową łódka. Czy po polskich drogach, czy po jakichkolwiek innych, bez sensu ;)


To ze dla Ciebie jest bez sesu nie przesadza sprawy :) jeden z Kolegow wozil regularnie Shipmana 28 ze Szczecina do Lipian a drugi turystycznego Petersona ze szczecina do Jeleniej Gory. Kolega ze Szczecina przewozi 9 m jacht na zime do swojej hali pod Szczecinem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 19:18
Posty: 294
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 63
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: -
skipbulba napisał(a):
* ewentualnie odpowiednia przyczepa pozwalająca wieźć cały jacht w pozycji przechylonej o około 45 stopni, ale taka przyczepa nie kosztuje 3 tys. No i trzeba doliczyć powazne koszty operacji dzwigowych zeby jacht tak ułozyć.


Wygląda to mniej więcej tak:


Załączniki:
Komentarz: Balast
20091110562.jpg
20091110562.jpg [ 49.49 KiB | Przeglądane 4928 razy ]
20091110552.jpg
20091110552.jpg [ 53.71 KiB | Przeglądane 4928 razy ]
20091110577.jpg
20091110577.jpg [ 41.17 KiB | Przeglądane 4928 razy ]

_________________
Kasia_Nadia_Szymańska
s/y Castor
s/y Karii

Za ten post autor Nadia otrzymał podziękowania - 2: junak73, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
mchanga napisał(a):
M@rek napisał(a):
Jachty "HT" ok 9 m dlugie i 3 szerokie regularnie wozi sie na regaty. Takie sporo wieksze Archamnout M 34 rowniez i nic sie nie dzieje. Dobra przyczepa, staranne sztalowanie i ostrozna jazda :)


Mag44 też jeździ w kontenerze z wykreconym balastem, ale my dywagujemy nad starym Beckerem czy czyms podobnym a nie regatową łódka. Czy po polskich drogach, czy po jakichkolwiek innych, bez sensu ;)


To ze dla Ciebie jest bez sesu nie przesadza sprawy :) jeden z Kolegow wozil regularnie Shipmana 28 ze Szczecina do Lipian a drugi turystycznego Petersona ze szczecina do Jeleniej Gory. Kolega ze Szczecina przewozi 9 m jacht na zime do swojej hali pod Szczecinem.

1. Co do sensu - to mam wrażenie, że Twój przedpiśca stwierdził jedynie, że bez sensu jest taka dyskusja, bo przecież - technicznie można i na przemyślanym łożu nic złego od wożenia na przyczepie jachtowi stać się nie powinno..
2. Oczywiście, że można, ale wymaga najczęściej specjalnego transportu, spełnienia kilku upierdliwych wymagań "drogowych" a czasem podwójnego wynajmowania dźwigu. Przez co łatwo zdarzyć się może, że transport drogowy kosztuje więcej niż postój zimowy w marinie i cała operacja ma umiarkowany sens... finansowy.
3. Ponadto bywają inne...hmmm... konotacje finansowe - na przykład w 3M znalezienie dobrego miejsca rezydenckiego "tylko na sezon" nie jest łatwe. I takie miejsce bywa niewiele tańsze, niż dobre miejsce rezydenckie na cały rok...
4. Nikt nie twierdził, że wożenie ponadgabarytowego drogowo, balastowego jachtu nie może mieć...hmmm... innego niż finansowy sensu. Ja na przykład mimo kosztów bardzo chętnie trzymałbym pewną dziewięciometrową i 3.15m szeroką łódkę w swoim ogródku, mimo iż do mariny mam tylko 20km. Niestety - ciasnota osiedlowych uliczek i położenie posesji w drugim rzędzie zabudowy - taki pomysł praktycznie wykluczają...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: mchanga
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
.15m


O wlaśnie - rzecz idzie o tą wartość, która stanowi o pilocie, pozwoleniach i jeździe nocnej...
Nadal uważm, ze to bez sensu..
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 20:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9044
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To co dla jednego sesu nie ma moze miec dla drugiego :) Przyklady podalem.
Sam zastanawialem sie czy plynac z Holandii czy lodke transportowac ladem . Ta druga opcja zwyciezyla i jestem z tego zadowolony. Podobnie Kolega ktoremu znalazlem Scampi 30. Aktualnie w Szczecinie z miejscami na sezon problemu nie ma. Majac wlasna przyczepe nie trzeba kupowac loza bo lodka zimuje na przyczepie. Gdybym mial wlasna hale blisko domu to tez bym wolal wozic lodke zeby miec ja pod dachem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
To co dla jednego sesu nie ma moze miec dla drugiego


Ależ dokładnie tak...
Wszystko zależy co kto do zycia potrzebuje ...
Organista ogórki a ksiądz jego córki ... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Ja kocham ŚWIĘTY SPOKÓJ ponad wszystko i brak kłopotów :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Ja kocham ŚWIĘTY SPOKÓJ ponad wszystko i brak kłopotów :lol:
Pzdr
Kocur


Amen!

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2014, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
.15m


O wlaśnie - rzecz idzie o tą wartość, która stanowi o pilocie, pozwoleniach i jeździe nocnej...
Nadal uważm, ze to bez sensu..
Pzdr
Kocur

Włodek, niektórzy uważają, że żeglowanie samo w sobie jest bez sensu :)
Zdjęcia, które wyżej wrzuciła Nadia to Tango 30 o szerokości 3,40. Dało się wieźć bez pilotów, pozwoleń i innych takich. Czy to ma sens? Nie wiem. To indywidualna decyzja. Ja, podobnie jak Ty, bym nie woził (chociaż MIKIego woziłem co roku na wieś). Nawet Twojego Kocura prawdopodobnie dałoby się ustawić pod odpowiednim kątem i to bez odkręcania balastu :) Pytanie po co? Żeby pod domem przykręcić kilka srubek i pomalowac antyporostem?

Ale reasumując:
1. Da się przewieźć jacht stosunkowo rozsądnie cenowo (porównywalnie do kosztów zimowania i przejazdów z interioru w celu przygotowywania łódki)
2. Da się przewieźć jacht bezpiecznie i bez wiekszego ryzyka uszkodzeń (kwestia stanu dróg to mity, szkło i porcelanę się wozi).
3. Czy warto? To kwestia indywidualnej oceny i decyzji. Ja bym nie woził ... chyba :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2014, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Tango 30 o szerokości 3,40. Dało się wieźć bez pilotów, pozwoleń i innych takich.


Jak to zrobiliście formalnie ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2014, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Tango 30 o szerokości 3,40. Dało się wieźć bez pilotów, pozwoleń i innych takich.


Jak to zrobiliście formalnie ?

Formalnie - nie potrzebowali chyba zbyt wiele robić, bo łódka została zapakowana tak, by nie przekraczać 3.00m. Co przecie Kocurku widać, na fotkach :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2014, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Co przecie Kocurku widać, na fotkach


Ja to widze Jarku ale z calym szczunkiem dla brata Nadii - dla mnie takie wożenie jachtu nie ma wiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem...
Ja tak swego jachtu na pewno bym nie wiózł tylko dlatego aby ominąć pozwolenia i pilota...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2014, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ze swą własnością kuzden czyni co chce... nawet kretynizmy. To się nazywa wolność.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 206 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL