Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 sie 2025, o 06:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 13:06 

Dołączył(a): 12 wrz 2014, o 18:01
Posty: 9
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Marku, słuszna uwaga miało być 15 Knots, więcej napiszę jak będę miał co napisać. We pisach było kilka cennych uwag i wezmę je pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 13:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zozum, mne temat naprawde interesuje bo to na naszych wodach konstrukcje praktycznie niespotykane. Tego Fariera zbudowal ( znakomicie) Wladek Lata. Mial firme ale chyba juz nie istnieje. jak znajde linka to zalacze.
Nie tak dawno gdzies na poludniu zbudowano tez trimaran ze skladanymi plywakami ktory byl opisywany w zachodnich magazynach zeglarskich. Zagle szyl Sail Service projektu bodaj Piotra Adamowicza. Tez jestem ciekaw co dalej z ta konstrukcja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
na jakim kursie i ile wezlow predkosci przy jakierj sile wiatru udalo Cie sie utrzymac. Jaki byl stan wody (fala) to moglibysmy podyskutowac.
No właśnie. Co ciekawe, proa "Mata Pjoa", drugie proa przybrzeżne Janusza Ostrowskiego, w warunkach bałtyckich bardzo łatwo osiąga, od pełnego bajdewindu do baksztagu, prędkości rzędu 12-15 węzłów, przy wietrze około 5 Bft. Kosztowało (w porównaniu do Spidera 880) śmiesznie mało, chociaż tym razem kadłub zbudował zawodowy szkutnik:

Obrazek

Żeby było jeszcze ciekawiej, widoczne również na zdjęciu, małe proa P5 "Lili'Uokalani" Reto Brehma potrafi być od niego szybsze. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
Żeby było jeszcze ciekawiej, widoczne również na zdjęciu, małe proa P5 "Lili'Uokalani" Reto Brehma potrafi być od niego szybsze. :D

A żeby było jeszcze ciekawiej, przydałyby się dane choćby stosunku masy do ożaglowania... ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 16:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To wszystko fajnie ale to zupelnie inna klasa wielokadlubowcow. Dobra deske zrobilem za ok 900 zlotych i na pewno jest szybsza od wszystkiego o czym piszecie.
Porownujmy to co sie powinno porownywac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
przydałyby się dane choćby stosunku masy do ożaglowania... ;-)
Jasne, że to podstawa. Niestety, nie znam szczegółów, wiem tylko, że proa Reto jest wyjątkowo lekkie, zbudowane ze sklejki 4 mm plus cienki laminat epoksydowo szklany, a różne elementy wyposażenia i np. maszt, reja i bom wykonane są z laminatu epoksydowo węglowego. powierzchnia żagla chyba 11 m², a długość linii wodnej ciut poniżej 5 m.
http://www.multihull.de/proa/p5/p5gb.htm

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
To wszystko fajnie ale to zupelnie inna klasa wielokadlubowcow. Dobra deske zrobilem za ok 900 zlotych i na pewno jest szybsza od wszystkiego o czym piszecie.
Porownujmy to co sie powinno porownywac :)
Porównujemy na razie prędkości i ceny. Wszystko wychodzi fajnie. Wbrew pozorom, łódki typu proa, o których piszę, są wykorzystywane w turystyce wzdłuż morskiego brzegu - wożą ze sobą wyposażenie turystyczne, namioty itd., więc trochę można porównać je do Spidera również. No i mają więcej, niż jeden kadłub! :mrgreen: Aha! Proa Reto można przewieźć na dachu samochodu osobowego! :D

EDIT:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Porownujmy to co sie powinno porownywac :)

Jednak te drobnoustroje jakoś porównać można, wszak do turystyki mogą spokojnie służyć, a niektóre są wcale duże. O desce tego powiedzieć się nie da, gratów nie zapakujesz i co jakiś czas kąpiel nieunikniona. :-D
Inna rzecz, że "prawdziwych" katamaranów i trimaranów mamy jak na lekarstwo i za dużo tych porównań i tak nie wyjdzie...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
niektóre są wcale duże.
"Mata Pjoa" ma około 7 m długości i 16 m² żagla.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 17:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wszystko mozna ale Autor watku pisze o prawie 9 m kabinowym trimaranie, prawda ?
Subiektywnie uwazam ze predzej mozna go porownac z jednokadlubowym jachtem podobnej wielkosci ( takim jak moj :) ) niz z otwartopokladowymi malenstwami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
predzej mozna go porownac z jednokadlubowym jachtem podobnej wielkosci ( takim jak moj :) ) niz z otwartopokladowymi malenstwami.
Pod względem wygody wnętrza - może. Pod względem prędkości???

***
Płynąłem kiedyś tym:
Obrazek

Chodziło szybciej od wszystkiego napotkanego na drodze, co miało balast pod dnem. W kabinie dało się zmieścić, podobnie jak w niewielkiej łódce mazurskiej, bez wysokości stania.

:D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
ja znalazlem taki u siebie
Obrazek
Obrazek
1200kg, 7,2m i 6m szerokosci.
Cena 350 000 NOK

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 18:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
O desce tego powiedzieć się nie da, gratów nie zapakujesz


do dzisiaj pamiętam w Żaglach projekt deski do turystyki po Mazurach z bagaznikiem na dziobie, miaŁa 410cm dlugosci

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 18:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wlasnie dlatego takie porownania mnie ciekawia :) Jak sie maja osiagane ( w roznych warunkach) predkosci do warunkow socjalnych i kosztow.
Moja lodka ma pelna wysokosc stania, 5 pelnowymiarowych koi, kambuz ze zlewozmywakiem i kuchenka z piekarnikiem, atol, stol nawigacyjny, duza lazienke z wc, umywalka + ardzo obszerna zagielkoja. Do tego, jak juz pisalem przy silnym wietrze, pod spinakerem osiaga do 13 wezlow ( w 2 osoby).
Na sporym, szybkim , morskim katamaranie tez zdazalo mi sie plynac ( jak sie nazywal nie pamietam, byl chyba wlasnoscia wojtka Kaliskiego a opiekowal sie nim wowczas Marek Muzykiewicz). Szybkosci byly zacne ale wnetrze jak w lilipuciej lodzi podwodnej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
piotr6 napisał(a):

do dzisiaj pamiętam w Żaglach projekt deski do turystyki po Mazurach z bagaznikiem na dziobie, miaŁa 410cm dlugosci

A ja słyszałem o wyprawie na deskach grupy Rosjan wzdłuż wybrzeża Morza Czarnego. Chłopaki pokonali jakiś straszny dystans, ale co z tego? Wiadomo, że można i kajakiem przez ocean, są to jednak ekstrema i tenże ocean raczej nie zaroi się od kajaków czy desek... :-D

M@rek napisał(a):
Moja lodka ma pelna wysokosc stania, 5 pelnowymiarowych koi, kambuz ze zlewozmywakiem i kuchenka z piekarnikiem, atol, stol nawigacyjny, duza lazienke z wc, umywalka + ardzo obszerna zagielkoja. Do tego, jak juz pisalem przy silnym wietrze, pod spinakerem osiaga do 13 wezlow

Aby katamaran zapewnił takie warunki, musiałby być dużo większy. Trochę mniejszy trimaran, ale wiadomo, że warunkiem uzyskania komfortu pomieszkiwania i nie stracenia jednocześnie zbyt dużo właściwości nautycznych, są odpowiednie gabaryty. Przecież to kadłub rozczłonkowany na dwie, trzy części. Smukłość kadłubów i szerokość nie generująca takich jak w jednokadłubowcach oporów to jego jedyne zalety. Wad sporo - gorsza manewrowość, większe przeciążenia i naprężenia konstrukcji, większa wrażliwość na fale, wyższe koszty "parkowania".
I tu nie bez racji Robhosailor wypycha owe niepozorne czółenka - to nie tylko pierwowzór ale i przykład braku przerostu formy nad treścią. Katamaran (czy trimaran) miał największy sens taki, jaki został wymyślony, więc nie za duży, a pływaki były logicznym uzupełnieniem wąskiej łodzi. Wąskiej, bo dłubanej z jednego pnia, a te dostępne tambylcom za grube nie były. Reszta, czyli próby przeskalowania na większy rozmiar, to wymysł "białego czlowieka"...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 18:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I tu dochodzimy do sedna problemu :) Czy wielokadlubowce sa OK czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 18:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
są bardzo ok, plywałem pare razy catem i przyspieszenie i tzw fun znakomite.
czemu nie kupię? za drogie w zakupie i użytkowaniu, wnętrze, zeby bylo znosne to już wielokadłubowiec musi być duży i drogi.Ale emocje w pływaniu bezcenne. Kto wie oze jeszcze będę uzytkownikiem jakiegoś hobie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 19:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
M@rek napisał(a):
I tu dochodzimy do sedna problemu :) Czy wielokadlubowce sa OK czy nie ?


O właśnie... IMHO nie są OK są do D...... a powożenie nimi (tymi turystycznymi oczywiście) przypomina mi kierowanie wózkiem widłowym, jedziesz jedziesz nie czujesz wiatru i sił działających na takielunek i nagle... coś pierdyka albo leżysz na boku i już nie wstaniesz.. :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
junak73 napisał(a):
przypomina mi kierowanie wózkiem widłowym,

He he :-D
Prawda, że nie gnie się toto jak trzcina na wietrze dysponując szeroką podstawą, co jest dobre tylko do pewnego momentu, a znane problemy z mocowaniem olinowania mogą powodować niemiłe "pstryk" o wiele szybciej niż na jachcie konwencjonalnym.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 00:18 

Dołączył(a): 16 gru 2013, o 11:58
Posty: 19
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żj
Czołem panowie.
:D
Spróbujcie, posmakujecie i wasze uprzedzenia znikną.
I wcale nie jest tak jak mówicie.
"O właśnie... IMHO nie są OK są do D...... a powożenie nimi (tymi turystycznymi oczywiście) przypomina mi kierowanie wózkiem widłowym, jedziesz jedziesz nie czujesz wiatru i sił działających na takielunek i nagle... coś pierdyka albo leżysz na boku i już nie wstaniesz"
Ja powiem tylko za siebie.
6 sezonów pływałem na 3 różnych konstrukcjach pana Bazylego ,nie będę reklamował, wtajemniczeni wiedzą o jakie katamarany chodzi.
Frajda niesamowita z pływania, każdy egzemplarz miał swoje wady i zalety. Jedne chodziły lepiej na wiatr drugie gorzej. Lepiej nawet niż niejeden jacht typu fortuna czy tango.
I wcale nie jest tak ,że nie czujesz sił działających na jacht i takielunek.
Gdy przychodzi szkwał to nie walczę ze sterem a załoga nie łapie się czegokolwiek żeby za burtę nie wypaść.
Łódka dostaje kopa, jeden pływak podnosi się lekko , mały przechył i te przyspieszenie.
eech
Żyć się da, wysokość w kabinie znośna, kawa się nie wylewa i obiad w biegu można zjeść nie trzymając go dwoma rękami.
I na żadnym na którym pływałem, takielunek nie strzelił, nic się nie połamało, choć były sytuacje że mogłoby się wydawać że już .... już coś strzeli.
I czy któryś z kolegów może zamieścić link do opisu wypadku wywrotki (nie mówię o jachtach wyczynowych) może jakieś statystyki ile się wywróciło, ile połamało maszty albo wyrwało mocowanie want czy sztagów.
I jak wszystko w życiu ma dwa końce, dwie strony medalu ...........
Jedni wyznają szkołe falenicką drudzy otwocką :rotfl:
Pozdrawiam.
Golsohn
I jestem ZA.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A może
taki filmik
rok 2009
https://www.youtube.com/watch?v=Xn5z3Gb ... ZNQiXAuYIQ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 07:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To ja pokażę, dla przypomnienia, filmik i fotkę z mojego pierwszego pływania PJOA po Wiśle Śmiałej, przed wyjściem w rejs po Zatoce:



Obrazek

... i już gdzieś koło Kuźnicy:

Obrazek

Paręnaście węzłów, ot tak! :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 08:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Golsohn napisał(a):
ódka dostaje kopa, jeden pływak podnosi się lekko , mały przechył i te przyspieszenie.
eech


Potwierdzam to przyspieszenie niesamowite jest

Moze dałbyś jakis dłuższy wykład o catach na których pływałeś?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 09:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I troche konkretow :) Obejrzalem filmiki, wszystko przy slabym wietrze na plaskiej wodzie.
Dobor "przeciwnikow" tez tendencyjny. Ja jeszcze nie tak dawno na desce spokojnie walczylem z regatowym Tornado dobrze prowadzonym :)

Jesli juz cos porownujemy to albo ze wzgledu na wielkosc albo na cene albo na pojemnosc wnetrza. O czarterowych katamaranach turystycznych mam zdane zblizone do Zbyszka.
Dla mnie to szybsza tratwa , taki kemping na wodzie. Jedyny , ynanz mi wyjatek to Cabro budowany przez A.Arminskiego .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
przy slabym wietrze na plaskiej wodzie.
Dobor "przeciwnikow" tez tendencyjny
Przecież to Mazury - woda płaska i koromysła wokół.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 10:23 

Dołączył(a): 16 gru 2013, o 11:58
Posty: 19
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żj
M@rku.
a proszę na zalewie.
https://www.youtube.com/watch?v=teL7HrVJqO0

Mam jeszcze filmik z zeszłego roku, J.Śniardwy w ciągu 2 tygodni przepływałem chyba z 4 -krotne przy różnej pogodzie. Bywało że byłem jedynym żaglem na jeziorze. Kiedy ja płynąłem na pełnych żaglach inni na skrawku foka.
Postaram się wrzucić na youtube.

Co do łódek czarterowych, czy to katamaran czy mono to tendencja jest jedna - pływający hotel lub domek na wodzie.
Bezpiecznie bez szaleństw.
Chcesz pływać szybciej, dynamiczniej i z adrenaliną to odchudź swoja łódkę (lub łódkę czarterową) dodaj żagla, pytanie. Czy będziesz czuł się bezpiecznie i swobodnie. Bo ja czułem sie bezpiecznie. Moje dzieci 9 i 11 lat spokojnie sterowały, kiedy musiałem coś wykonać.
W sumie nie musiały siadać za sterem, ponieważ łódka do 3 Bf sama trzymała kurs (ciężko było określić dokładną siłę wiatru bez odpowiedniego miernika).

Marzeniem jest posiadać Cabrio - długość w sam raz, posiada wszystko co potrzebne bez zbędnych bajerów i sprawdzone przej Joasię Pajkowską, ciekawa opowieść o rejsach przez Atlantyk na spotkaniach Samosteru.

Na forum jak widać, co rusz odżywa dyskusja na temat co lepsze cat czy mono.
Moim zdaniem nie rozstrzygniemy "sporu" nigdy.

Pływam również 32 letnią foką, głownie sam, dostarcza też dużej frajdy.

Propozycja dla Samosteru aby może zorganizował spotkanie z armatorami, konstruktorami i budowniczymi katamaranów. Albo przy okazji targów.

Golsohn



Za ten post autor Golsohn otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 10:33 

Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 21:07
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Są OK, choć te poniżej są troszeczke wieksze :-P
https://www.youtube.com/watch?v=F6EBmneXG08
https://www.youtube.com/watch?v=QrO6FLqFBbg
https://www.youtube.com/watch?feature=e ... 0XH3Fehn40


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Moim europejskim, katamaranowym guru pozostaje James Wharram:





Sam pływam (na razie) monohullem, ale kocham np. takie, wprost z Polinezji:






_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 10:55 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hej,

Dopiero teraz dotarłem do tego wątku.

Kiedyś napisałem w innym miejscu co mi się podobało w pływaniu KL28 po Północnym i później po przewózce w okolicach Cap d'Agde, a to nie jest żaden luksusowy cat.
- wielokadłubowce są lekkie - można je łatwo transportować i trzymać w garażu
- emocje związane z prędkością są trudne do opisania; ta prędkość to też bezpieczeństwo - szybko uciekamy przed złą pogodą do najbliższego portu
- dużo miejsca na "pokładzie" dla załogi lubiącej słońce
- pięknie "chodzą" na fali, żadnego "walenia" dziobem ani nieprzyjemnych rozkołysów, to wręcz leci! Ten łagodny lot po falach powoduje, że w koi można się spokojnie wyspać
- małe zanurzenie i dojście nawet do najpłytszych portów i bezpośrednio do brzegu; a w samych portach stawiamy się także w takich miejscach o których inni mogą tylko pomarzyć
- nie wysilona prędkość podróżna ok. 10 w, co pozwala w krótkim czasie zrobić spory dystans i czyni rejsy weekendowe dużo atrakcyjniejszymi niż na jachcie jednokadłubowym.

Co trzeba pamiętać: aby pływać bezpiecznie nie wolno ich przeciążać i stąd być może biorą się przesądy o ich niebezpiecznych walorach nautycznych

Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 11:08 

Dołączył(a): 16 gru 2013, o 11:58
Posty: 19
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żj
Na naszym mazurskim morzu jak na Polinezji.
:D
https://www.youtube.com/watch?v=b3O8xLLmHfs

Golsohn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Golsohn napisał(a):
Na naszym mazurskim morzu jak na Polinezji.
To Tiki 26 Wharrama, tylko, że z żaglem typu kleszcze kraba - szkoda, że kisi się na Mazurach. :roll:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors i 195 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL