Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 15:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sie 2013, o 00:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Znalazłem aukcję z białym krukiem:

http://allegro.pl/polski-silnik-zaburto ... 60494.html

cytaty z opisu:
... Z informacji od wnucząt konstruktora, wynika że jest to AS350 22KM
...Do dzisiejszych czasów brakuje nawet zdjęć silnika i nie zachowały się też w firmie gdzie powstał


MJS


Załączniki:
1_f.jpg
1_f.jpg [ 37.09 KiB | Przeglądane 12714 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 22 paź 2014, o 22:11 przez Wojciech, łącznie edytowano 2 razy
Na zgłoszenie Mariana połączyłem wątki.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2013, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
I co?
żaden związek, ani muzeum nie poczuwa się do...?

Myślałem, że chociaż oglądaczy-kolekcjonerów będzie więcej :-(


Załączniki:
4_f.jpg
4_f.jpg [ 41.8 KiB | Przeglądane 12578 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Przepraszam Wszystkich Motorowodniaków. Proszę o przypomnienie, był taki silnik który miał regulacje szybkości w postaci takiej przesuwanej dźwigni z przodu. Czy to był NIESOB? Na takim, dawno dawno dawno temu, szkoliłem młodych ludzi. Jestem przekonany, że koledzy w jakimś wątku opisywali ten silnik. Ja wspominam go jako niezawodny, przyjazny silnik. W tych czasach były As-y, Gad-y i Schneidery(proszę poprawić). Na takich pływałem. Ale zawsze się bałem, że to koło zamachowe mnie zabije. Nie mówiąc o tym, że po uruchomieniu, motorówka czy jacht, nabierał od razu szybkości. Silnik pracował na początku z dosyć dużą mocą. Pamiętam, że po uruchomieniu takiego Gada (czy Asa już nie wiem) 1000 cm3 ruszał tak mocno do przodu, że trudno było utrzymać się na pokładzie. Sam wypadłem. :rotfl: Trzeba było w odpowiedniej pozycji, zapierając się nogami, szarpać nawinięty na koło zamachowe sznurek. To były czasy.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Ostatnio edytowano 22 paź 2014, o 21:45 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Zmiana tytułu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mam takie coś od (chyba) silnika Gajęckiego: kto wie /kto chce?
http://www.swistak.pl/a56512295,GAD-Gaj ... innym.html


Załączniki:
222587562_400.jpg
222587562_400.jpg [ 37.94 KiB | Przeglądane 11975 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Marian Strzelecki napisał(a):
Mam takie coś od (chyba) silnika Gajęckiego: kto wie /kto chce?
http://www.swistak.pl/a56512295,GAD-Gaj ... innym.html

Kurcze nie wiem czy to to. Napiszę potocznie. Taka wajcha którą zmieniałem pracę silnika: szybciej lub wolniej. Ale to był NIESOB. Już sobie przypomniałem. Czyja to była produkcja?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Leszek1954 napisał(a):
to był NIESOB. Już sobie przypomniałem. Czyja to była produkcja?

Nasza. :cool:
Były dwa rozmiary kolumny i różne przełożenia.
Długa kolumna miała cięższe (wojskowe?) rybackie.
MJS


ps
http://fotoforum.gazeta.pl/a/60369.html


Załączniki:
HYRCOEkIX3tS57apYX.jpg
HYRCOEkIX3tS57apYX.jpg [ 20.68 KiB | Przeglądane 11928 razy ]
bFNPyro85ykFAfNNAX.jpg
bFNPyro85ykFAfNNAX.jpg [ 83.03 KiB | Przeglądane 11928 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
Nasza. :cool:
MJS

Z Bydgoszczy. Były różne "niesoby", produkowali je przez kilka lat i nie wiedzieć czemu przestali. Dobre silniki, jak na tamte czasy, konstruktor sam pływał, więc wiedział o co chodzi.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Leszek1954 napisał(a):to był NIESOB. Już sobie przypomniałem. Czyja to była produkcja?Nasza

Potęgą byliśmy http://skmlok.host77.pl/historia-polski ... yczepnych/

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
Inżynier Niesobski skonstruował, oprócz seryjnego modelu 125, także prototyp o większej pojemności, chyba 250. Dwucylindrowy dwusuw wyposażono w gaźnik motocykla WFM. Dwa lata temu jeden z wykonanych prototypów (8 sztuk?) był wystawiony na aukcji (foto) za symboliczne pieniądze.
Co do Niesobów 125 to spotkałem się z opinią, że były dość paliwożerne, ale może po prostu mój rozmówca pływał na źle wyregulowanym egzemplarzu. W każdym razie nie miał z takimi silnikami wiele doświadczeń.


Załączniki:
niesob 125.jpg
niesob 125.jpg [ 193.43 KiB | Przeglądane 11647 razy ]
2101284474.jpg
2101284474.jpg [ 59.88 KiB | Przeglądane 11647 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pająk napisał(a):
Co do Niesobów 125 to spotkałem się z opinią, że były dość paliwożerne, ale może po prostu mój rozmówca pływał na źle wyregulowanym egzemplarzu. W każdym razie nie miał z takimi silnikami wiele doświadczeń.

Witam. Ja pływałem na takim (na zdjęciu ten dolny) szkoląc młodych motorowodniaków. Powiem szczerze nie zastanawiałem się ile to pali. Inne czasy były. Ale to niezawodny naprawdę dzielny silnik. Ciekawa była regulacja obrotów. Ten drążek z przodu był przesuwany w prawo lub lewo i tym się regulowało prędkość. Było to wygodne i trochę niebezpieczne bo trzeba było bardzo uważać.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pająk napisał(a):
Inżynier Niesobski skonstruował, oprócz seryjnego modelu 125, także prototyp o większej pojemności, chyba 250.


Produkowane były w różnych modelach i odmianach:
- ŁT 125 moc 6KM - tylko do łodzi turystycznych
- ŁT 125 W - silnik wyłacznie do wyścigów motorowodnych
- ŁR 125 K - silnik tylko do łodzi roboczych z krótką kolumną
- ŁR 125 D - silnik tylko do łodzi rybackich z długą kolumną
- ŁT 250 moc 12KM - silnik do łodzi turystycznych,dwusuwowy,dwucylindrowy poj.250cm³
- ŁT 500 moc 25KM - silnik dwusuwowy,czterocylindrowy poj.500cm³ (prototyp)

http://www.motorowodniakbydgoszcz.witryna.info/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ja widziałem taki silnik ŁT 125 moc 6KM - tylko do łodzi turystycznych
jako eksponat we Władysławowie. Stoi tam taki kuter, jako muzeum przy wejściu na falochron, i tam go eksponują.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
Odgrzewam stary wątek, bo silnik jest faktycznie ciekawostką, chociaż nie unikatem, jak napisano w aukcji. Rozmawiałem z właścicielem, silnik był w świetnej kondycji i to go wyróżniało. Pokaz sprawności jest tu: https://www.youtube.com/watch?v=wdfOaOTdBwA

Silników AS widziałem co najmniej kilka, tj. jakieś 7-9 sztuk, w różnej kondycji. Aktualnie ktoś z Legionowa taki sprzedaje: http://olx.pl/oferta/silnik-spalinowy-z ... 716e83415c
Ciekawostką jest fakt, że ciągle można kupić do nich oryginalne nowe odlewy, np. śruby czy gaźnika. Oferuje je syn konstruktora, jako produkty swojej firmy, niestety jego strona www jest nieaktywna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Marian Strzelecki napisał(a):
Znalazłem aukcję z białym krukiem:

http://allegro.pl/polski-silnik-zaburto ... 60494.html

cytaty z opisu:
... Z informacji od wnucząt konstruktora, wynika że jest to AS350 22KM
...Do dzisiejszych czasów brakuje nawet zdjęć silnika i nie zachowały się też w firmie gdzie powstał

Ale to jest jakiś nowszy model. Ja pływałem z takim silnikiem i nie miał takiej obudowy. Z którego roku jest?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Ostatnio edytowano 22 paź 2014, o 22:08 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Dodałem cytat po połączeniu tematów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
Być może ta dwucylindrówka z aukcji to pięćsetka. Skopiowałem opis aukcji ale na szybko nie mogę znaleźć.
Silników ŁT 125 kojarzę kilka z allegro, fajnie, że nie wyginęły. W akcji niestety nie widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Może by tak stworzyć dział : Stare polskie siniki ?
lub skompilować wątki o Gadach Schnaiderach Niesobach itp w jeden.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pająk napisał(a):
Być może ta dwucylindrówka z aukcji to pięćsetka. Skopiowałem opis aukcji ale na szybko nie mogę znaleźć.
Silników ŁT 125 kojarzę kilka z allegro, fajnie, że nie wyginęły. W akcji niestety nie widziałem.
Dopowiem był naprawdę cichy. Patrząc na GADY i ASY, to luksus.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
Marian Strzelecki napisał(a):
wynika że jest to AS350 22KM


Nie znam roku produkcji, nie kontaktowałem się z właścicielem. Ta obudowa faktycznie dziwna, nie widzę takiej w innych silnikach.


Ostatnio edytowano 22 paź 2014, o 22:09 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Dodałem cytat po połączeniu tematów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
Cytuj:
Dopowiem był naprawdę cichy. Patrząc na GADY i ASY, to luksus.


No to Szanowny Kolega pozamiatał. Zaczynam żałować, że nie kupiłem ładnego egzemplarza Niesoba, który się parę lat temu pokazał.

W sumie to wątek o polskich silnikach można by założyć, żeby nie pisać w trzech naraz :) Jak jest tutaj przyjęte - moderator sprząta wątki i przenosi do jednego czy samemu się zakłada nowy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ja miałem zbiornik na paliwo zewnętrzny.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pająk napisał(a):
sumie to wątek o polskich silnikach można by założyć, żeby nie pisać w trzech naraz :) Jak jest tutaj przyjęte - moderator sprząta wątki i przenosi do jednego czy samemu się zakłada nowy?

W zasadzie samemu zakłada się wątek.
Jeżeli jest taka konieczność to się przenosi.

Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie aby temu wątkowi nadać nowy tytuł.
Np. Polskie silniki zaburtowe i stacjonarne do łodzi.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wojtku Witam! Rzeczywiście załóż taki temat i zcal to wszystko.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
Jeśli autor wątku się zgodzi to ok. Chętnie się podzielę zdjęciami naszych zabytkowych silników, swoich mam mało, ale z sieci zapisuję od kilku lat. Na przykład coś ze cztery egzemplarze kajakowe Malcherka się uchowały do naszych czasów, a mało kto o tym wie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pająk napisał(a):
Jeśli autor wątku się zgodzi to ok. Chętnie się podzielę zdjęciami naszych zabytkowych silników, swoich mam mało, ale z sieci zapisuję od kilku lat. Na przykład coś ze cztery egzemplarze kajakowe Malcherka się uchowały do naszych czasów, a mało kto o tym wie.
Serdecznie zapraszam.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
To może na początek przedwojenny GAD 250 ze zbiorów Muzeum Techniki. Nie znam innego zachowanego egzemplarza sprzed wojny, może gdzieś jeszcze taki jest.
Foto zrobione w MT w 2005 roku. W roku ubiegłym sfotografowałem już dwa Gady. Ten z lewej to czterocylindrowa pięćsetka, jeśli wierzyć informacji podanej w książce J. Berkana.

Na kolejnych zdjęciach (z sieci) silnik kajakowy Stefana Malcherka z Poznania, przedwojenny.


Załączniki:
dsc00362zm.jpg
dsc00362zm.jpg [ 157.58 KiB | Przeglądane 11465 razy ]
dsc00360v.jpg
dsc00360v.jpg [ 132.72 KiB | Przeglądane 11465 razy ]
dsc00359l.jpg
dsc00359l.jpg [ 135.17 KiB | Przeglądane 11465 razy ]
Komentarz: przedwojenny GAD 250
GAD 250.jpg
GAD 250.jpg [ 212.59 KiB | Przeglądane 11465 razy ]
Komentarz: GAD 250 i GAD 500
GAD 250 Muzeum Techniki.jpg
GAD 250 Muzeum Techniki.jpg [ 208.45 KiB | Przeglądane 11465 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2014, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ten kajakowy to WARTA

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 16:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jakiś ślepy jestem. Pisałem to b. późno. Ale trochę podobny do niej.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
Zachowane Asy, niedawno oferowane do sprzedaży. Przerzuciłem dysk i widzę, że większość zdjęć zgrałem na płyty, to jest zmora naszych czasów, że mnożą się sztuki nośników i później trudno na nich znaleźć to co się akurat chce. Ale na pewno mam zdjęcia jeszcze dwóch kajakowych Malcherków. I różnych Gadów.


Załączniki:
157440643_2_644x461_silnik-spalinowy-zaburtowy-polski-zabytek-dodaj-zdjecia_rev001.jpg
157440643_2_644x461_silnik-spalinowy-zaburtowy-polski-zabytek-dodaj-zdjecia_rev001.jpg [ 40.81 KiB | Przeglądane 11235 razy ]
127384725_2_644x461_800 zł.jpg
127384725_2_644x461_800 zł.jpg [ 32.6 KiB | Przeglądane 11235 razy ]
96834321_1_644x461_as-schneider-silnik-zaburtowy-chojnice.jpg
96834321_1_644x461_as-schneider-silnik-zaburtowy-chojnice.jpg [ 35.83 KiB | Przeglądane 11235 razy ]
81651875_1_644x461_silnik-do-lodki-kamien-pomorski 603 434 632.jpg
81651875_1_644x461_silnik-do-lodki-kamien-pomorski 603 434 632.jpg [ 20.68 KiB | Przeglądane 11235 razy ]
77822057_6_644x461_as-schneider-silnik-zaburtowy.jpg
77822057_6_644x461_as-schneider-silnik-zaburtowy.jpg [ 10.85 KiB | Przeglądane 11235 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
pająk napisał(a):
to jest zmora naszych czasów, że mnożą się sztuki nośników i później trudno na nich znaleźć to co się akurat chce.

A ja myślałem ,że to ja tak na starość mam :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 18:49
Posty: 30
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: takich to nie mam
Płyty się mnożą jak króliki, bo w sieci jest masa ciekawych obrazków, oczywiście każdego nie chce się opisywać no i dlatego później wiadomo, że coś jest zapisane ale nie wiadomo gdzie. Jeszcze do tego dochodzi fakt, że po wejściu płyt o większej pojemności napędy słabo sobie dają z nimi radę, mijają wieki niczym otworzą się miniaturki. Dlatego to jest zmora...
Ale spróbuj czegoś nie zapisać, to za parę miesięcy okaże się, że to akurat jest potrzebne a z sieci już zdążyło zniknąć. Jak choćby strona ze spisem polskich przedwojennych motocykli, gdzie był też jeden z kajakowych Malcherków. No i teraz zamiast ściągnąć ze strony muszę go szukać na tej setce płyt :)



Za ten post autor pająk otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL