Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 22:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2015, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
PHIL Mnicha, tak. Jak wyżej.

Ale i nim Piotr6 nigdy nie pływał, bo takiego nikt jeszcze nie zbudował :) :rotfl:
Piotr6 pisał o Foce :D

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 15:07 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
dla Lukas J: czy zamieszczenie dla potencjalnego budowniczego /armatora/ informacji o zakresie pływania bez zatwierdzenia PRS to robienie z mózgu wody i wyłudzenie kasy za dokumentację czy w ogólnym pojęciu to marketing. Pytam dlatego bo poważni i odpowiedzialni konstruktorzy tacy jak Skrzat ,Strzelecki ,Workert,Piasecki,Centkowski Młynarczyk i wielu wielu innych by takich 'wabików' by nie zamieścili.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
LukasJ napisał(a):
robhosailor napisał(a):
PHIL Mnicha, tak. Jak wyżej.

Ale i nim Piotr6 nigdy nie pływał, bo takiego nikt jeszcze nie zbudował :) :rotfl:

robhosailor napisał(a):
chyba Phil nie doczekał się jeszcze nawet prototypu, stąd ryzyko budowy i wypróbowania projektu jeszcze przed tym, kto to uczyni.
robhosailor napisał(a):
Dokumentacja jest, ale raczej ogólna


Ten PHIL to rzeczywiście bardzo poważna propozycja...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Jaromir napisał(a):
Ten PHIL to rzeczywiście bardzo poważna propozycja...

Jak sie wczytasz, to dostrzeżesz ze Phila K.Mnicha nikt nie proponował, co najwyżej Micro Phila Bolgera :D

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jacekadamczyk napisał(a):
czy zamieszczenie dla potencjalnego budowniczego /armatora/ informacji o zakresie pływania bez zatwierdzenia PRS to robienie z mózgu wody i wyłudzenie kasy za dokumentację czy w ogólnym pojęciu to marketing. Pytam dlatego bo poważni i odpowiedzialni konstruktorzy tacy jak Skrzat ,Strzelecki ,Workert,Piasecki,Centkowski Młynarczyk i wielu wielu innych by takich 'wabików' by nie zamieścili.

Mylisz epoki...jakie znów "zatwierdzenie PRS"?
O Dyrektywie RCD słyszałeś?
http://www.oznakowanie-ce.pl/ce-dla-zaa ... 25-we.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Na Jaromira można zawsze liczyć, co do aktualności prawa morskiego. :)

ps. P2 i P20 to też już chyba prehistoria, stosuje się raczej kategorie projektowe.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jacht_%C5%BCaglowy napisał(a):
Kategoria projektowa[edytuj | edytuj kod]
Jachty wprowadzane przez producentów do obrotu handlowego na terenie UE spełniać muszą techniczne wymagania dla rekreacyjnych jednostek pływających[3], w wyniku czego są kwalifikowane do jednej z poniższych kategorii projektowych. Kwalifikacja ta nie dotyczy jachtów budowanych indywidualnie, replik historycznych, jachtów regatowych itd. Stanowi jednak pewną metodę ich podziału z uwagi na obszar i warunki pływania.

Kategoria A - OCEANICZNA - jednostki zaprojektowane do dalekich rejsów, w warunkach wiatru silniejszego niż 8°B (stopni w skali Beauforta) i przy fali o wysokości znaczącej przekraczającej 4 m; jednostki te są w znacznym stopniu samowystarczalne; Minimalna wartość współczynnika STIX, tj. indeksu stabilności będącego miarą dzielności morskiej jednostki, wynosi 32.
Kategoria B - PEŁNOMORSKA - jednostki zaprojektowane do rejsów pełnomorskich, w warunkach wiatru o sile do 8°B włącznie i przy fali o wysokości znaczącej do 4 m włącznie; Minimalna wartość współczynnika STIX - 23;
Kategoria C - PRZYBRZEŻNA - jednostki zaprojektowane do rejsów po wodach przybrzeżnych, dużych zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach, w warunkach wiatru o sile do 6°B włącznie i przy fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie; Minimalna wartość współczynnika STIX - 14;
Kategoria D - NA WODY OSŁONIĘTE - jednostki zaprojektowane do rejsów na małych jeziorach, rzekach i kanałach, w warunkach wiatru o sile do 4°B włącznie i przy fali o wysokości znaczącej do 0,5 m włącznie; Minimalna wartość współczynnika STIX - 5.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 15:31 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ma ktoś nad tym nadzór czy np. ja mogę z waszymi sugestiami zaprojektować sobie jacht i uznać że ma kategorię projektową A. Czy PRS już nie istnieje. Nie wiedziałem o tym a jak tak to od kiedy bo będę musiał pewne dokumentacje jachtów zweryfikować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
jacekadamczyk napisał(a):
Czy PRS już nie istnieje.

Istnieje, ale nie zajmuje się już pierdółkami, oczywiście możesz zgłosić budowę łódki, ale nikt tego nie będzie od ciebie wymagał.
jacekadamczyk napisał(a):
ma ktoś nad tym nadzór czy np. ja mogę z waszymi sugestiami zaprojektować sobie jacht i uznać że ma kategorię projektową A.

Jeżeli spełni wszystkie wymogi stawiane kategorii A i bedziesz wiedział jak obliczyć STIX i wyniesie on powyżej 32. To będziesz miał swiadomość posiadania jachtu oceanicznego :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 16:28 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
dziękuję za rozświetlenie umysłu może mi się to kiedyś przyda. Wolałbym jednak aby w dyskusji wrócić do tematu. To co z tym Philem Krzysztofa Mnicha. Zainteresować się na poważnie jego budową czy według Was to jednak duże ryzyko budować prototyp.Mam juZ wstępny kontakt z konstruktorem. A co z Kaczorkiem i Reksem .Czy one zupełnie nie nadają się do pływań wzdłuż wybrzeża i skoku na drugą stronę np. do Szwecji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
jacekadamczyk napisał(a):
... Wolałbym jednak aby w dyskusji wrócić do tematu. ...

prawdopodobnie po tych argumentach dam sobie spokój z tym

tym razem nie odpuszczaj ;)

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jacekadamczyk napisał(a):
ma ktoś nad tym nadzór

Zależy jak rozumieć nadzór. Działają jednostki notyfikowane. Tak jak to określa dyrektywa. PRS jest jedną z jednostek notyfikowanych.
jacekadamczyk napisał(a):
Czy PRS już nie istnieje.
Dziwnie zadajesz pytania... Czy PRS istnieje można się łatwo przekonać wpisując "PRS" w Googla. PRS w sprawach regulowanych Dyrektywą RD jest jednostką notyfkowaną. Jedną z wielu. PRS jest też instytucją klasyfikacyjną, jak zawsze był.
jacekadamczyk napisał(a):
czy np. ja mogę z waszymi sugestiami zaprojektować sobie jacht i uznać że ma kategorię projektową A.
Możesz. Dyrektywa opisuje jak.
jacekadamczyk napisał(a):
Nie wiedziałem o tym a jak tak to od kiedy bo będę musiał pewne dokumentacje jachtów zweryfikować.
Jeżeli zbudujesz jednostkę dla własnego użytku, pod warunkiem że nie będzie ona później wprowadzona do obrotu we Wspólnocie w okresie 5 lat - nie musisz nic. Ale warto sprawdzić czym jest wprowadzanie do obrotu... Po 17 stycznia 2016 roku wprowadzenie takiej jednostki do obrotu będzie wymagało jakiś działań formalnych, nawet po upływie 5 lat. Bo wchodzi w życie nowa Dyrektywa 2013/53/UE. Tyle, że nie będzie to "weryfikacja dokumentacji".
jacekadamczyk napisał(a):
To co z tym Philem.
Spytaj, gdzie można zobaczyć żeglującego. Może liczba zbudowanych PHIL'i - w jedenaście lat od opublikowania wiadomości o jego "stworzeniu" coś Ci podpowie. Pomocniczo - konstruktora ile jego jachtów wybudowano do tej pory. I gdzie oraz jak żeglują.
jacekadamczyk napisał(a):
A co z Kaczorkiem i Reksem .Czy one zupełnie nie nadają się do pływań wzdłuż wybrzeża i skoku na drugą stronę np. do Szwecji.
Żeglowanie "wzdłuż wybrzeża", zwłaszcza polskiego bywa zdecydowanie bardziej wymagające niż żeglowanie po drugiej stronie a nawet żeglowanie w poprzek Bałtyku. Są jachty, które skonstruowano z wiedzą o wymogach, jakie stawia pływanie wzdłuż wybrzeża, w tym naszego wybrzeża. Są i inne, w tym skonstruowane bez tej wiedzy.
Ale nadaje się wszystko, nawet drzwi od hangaru - trzeba tylko porządnie zbudować, umieć właściwie użytkować, poznać wady i zalety oraz godzić się na ograniczenia.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 20:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Co za post. Wcześniej nie czytałem. Ktoś tam chce zbudować jacht do 5 m. Pokonać Atlantyk i wszystkie morza podobne. Co poradzić? Ja nie umiem. Nie umiem radzić marzeniom i jeszcze być odpowiedzialnym za te marzenia...
A jeszcze jak ma kosztować 4 000 PLN....


Ostatnio edytowano 15 cze 2015, o 20:36 przez jaszra, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 20:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Oj tam. Gdzie wyczytałeś "Atlantyk"? Kolejna jeno odsłona "jaki jacht na Bałtyk?" i "które jeszcze mają 5 m"... :lol:
jacekadamczyk napisał(a):
czy np. ja mogę z waszymi sugestiami zaprojektować sobie jacht i uznać że ma kategorię projektową A.
Pięciometrowy? Nie.
Jacht kategorii A ma mieć masę powyżej 3 tony i AVS (kąt utraty stateczności) powyżej minimalnego wymogu:
130 - (2 x masa)º. (oraz nie mniej niż 100º).
Graficznie: Obrazek

Natomiast wymogi PRS - mimo że ostrzejsze - da się spełnić: AVS powyżej 150º (oceaniczna, pełnomorska) lub pow. 140º (bałtycka, przybrzeżna); przy czym jest też wymagana minimalna wartość momentu prostującego przy 30º, i wymagane maximum powyżej 50º, i "przy ustawieniu całej załogi na burcie w okolicy śródokręcia kąt przechyłu nie powinien być większy niż 20º". Całkiem rozsądne wymogi :mrgreen:

Klasę PRS miał np. LG 530: część podwodna jak "Mały Xiążę" Tobisa, lecz burta wyższa i pokład inny, z większą nadbudową. Zanurzenie 60 cm (długi kil). Wygodny dla dwojga (3 koje + kambuz), acz w morze wolałbym ciut więcej zanurzenia, 70-80 cm.
Załącznik:
LG 530 2.jpg
(foto z ogłoszenia)

A niewątpliwie pełnomorską sklejkówką była "Wild Duck" Buchanana. Zwróć uwagę na wagę ;) http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=6585



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ryś napisał(a):
...Jacht kategorii A ma mieć masę powyżej 3 tony

A dlaczego to 5m jacht nie może tyle ważyć?
Wystarczy że część podwodna będzie miała wymiary 5m x 2m x 0,3m i mamy 3t wyporności, a że pokrak będzie... ;D

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nieśmiało zaproponował bym Laysana lub Laysandera
viewtopic.php?f=5&t=4313&hilit=laysander&start=540#p150455 w zamian za Kaczorka.
Albo pomyślmy (z jackiem*) o Śmigłym
viewtopic.php?f=22&t=14857&p=336876&hilit=%C5%9Bmig%C5%82y+mi%C4%99kszy#p312118

MJS

* można by się przysłużyć dla potomności budując portotyp.

ps
Za kilka lat będę też chciał się pozbyć Bombla
Załącznik:
Bombel 01.JPG



Lukas: jaka pokraka? - C'hardy już ; Śmigły... też blisko tego wyporu;

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ale twoje nie mają 2m szerokości i 30cm zanurzenia :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 22:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
LukasJ napisał(a):
A dlaczego to 5m jacht nie może tyle ważyć?
Ważyć by mógł (a że pokrak będzie...) aleć jeszcze STIX przyjdzie wyliczyć, a jeszcze byłoby dobrze by pływał...
A toć Autor wątka pytał o sens budowy :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jaromir napisał(a):
nadaje się wszystko, nawet drzwi od hangaru - trzeba tylko porządnie zbudować, umieć właściwie użytkować, poznać wady i zalety oraz godzić się na ograniczenia.
No właśnie.

Ja bym to złotymi literami wydrukował:

nadaje się wszystko, nawet drzwi od hangaru - trzeba tylko porządnie zbudować, umieć właściwie użytkować, poznać wady i zalety oraz godzić się na ograniczenia

:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 09:42 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję za podpowiedż Panu Marianowi. Trafiłem na strony o Laysandrze i wiele mi to rozjaśniło wątpliwości. Nadal jednak nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy jachtem kabinowym o długości do 5 metrów ale płaskodennym solidnie wykonanym dałoby się żeglować po Bałtyku. Np. chciałbym być takim polskim Alexem Carozzo ale w mniejszej skali.Wiem że Pan Marian zaproponuje Fafika. Ja jednak upieram się przy długości do 5 metrów. W grę wchodzi natomiast Kaczorek choć nie dońca jast płasodenny. Przepraszam że tak zanudzam w tym temacie ale jestem już doś leciwy wiekiem i czuję że może to być ostatnie wyzwanie żeglarsko szkutnicze mojej osoby. Jeśli zostanę naprawdę sensownie odwiedziony od pomysłu to chyba postawię na Laysandra,Simple lub Peri. Jest jeszcze bardzo prosta w budowie łódka Mini Balt Świątkowskiego ale nie wiem czy i jak to pływa.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Drzwi od stodoły nie są do pływania bo Pan Prezydent zarezerwował je dla polskich lotników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Popatrz też na to
http://www.oldtimeryacht.com/tobis/NORD/nord.htm
oraz (dla emeryta w sam raz :-P ) http://www.oldtimeryacht.com/tobis/CYRA ... neczka.htm

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 10:27 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Z łódek Pana Tobisa najbardziej kręci mnie Simple .Bardzo łatwe poszywanie sklejką dzięki niezmiennemu pochyleniu dna i burt .Wielka prostota /nie prostactwo/ budowy i chyba to co najważniejsze niski koszt. Tylko sklejka i sosna. Tak jak w łodziach Pana Strzeleckiego. Ponadto mam dokumentację jeszcze od konstruktora.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 10:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a powiedz musisz budować, nie lepiej coś kupić?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 10:32 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
widzę że trudno sprowadzić dyskusję na bardzo interesujący mnie temat kadłubów płaskodennych. Może jednak ktoś skusi się na ten wątek.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

budować tak bo bardzo by było trudno kupić jachcik płaskodenny i kanciasty jak ze sklejki ale z laminatu bo tylko taka możliwość jest brana pod uwagę. Zrobić samemu bo o reanimacji drewniaka już pisano i wychodzi na to że nie warta skórka wyprawki. Podobno kadłuby Kaczorka ktoś robił z laminatu a Peri Piaseckiego prawie napewno.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kadłuby płaskodenne w zasadzie stosuje się w pychówkach. Duża stabilność, mała pow. zmoczona, małe przechyły... np. http://screenshooter.net/100628060/maombur.
Płaskie dno i dwie burty z desek były i są wyzwaniem dla budowniczych żaglówek, ze względu na prostotę budowy. Patrz na PDR-y, Myszki itp. Do kabinówek też trafiły wykorzystując cechy większej kubatury przy zastosowaniu płaskiej podłogi w kabinie. Jednak łódki takie kierowane były głównie na śródlądzie. I to to spokojniejsze. Mazury podniosły poprzeczkę dzielności kadłuba w stronę wyporności typu V, a później U. Pojawiła się cała seria skośnodenek i dwuzałamaniowców. Legendarny Rambler, a z naszych Miś, Maszopka czy bardziej wypłaszczony Hobo.
Pływałem Plastusiem-A po Mazurach. Na Śniardwach zmagaliśmy się z wysoką falą posztormową, która pokazała jaki powinien być bezpieczny kadłub. Na pewno dłuższy niż 4,5 m! I nie bardziej płaski od Omegi.

Efekt moich ostatnich spojrzeń to taki 5-metrowiec... :D
Załącznik:
Lc5m.jpg
Lc5m.jpg [ 89.27 KiB | Przeglądane 5761 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 12:50 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
czy ten kształt kadłuba pochodzi z istniejącego już jachtu czy trzeba by dorobić resztę. Idealny do budowy metodą szycia i klejenia jak mi się wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Trzeba dorobić resztę, co jest bardzo wdzięcznym zajęciem.
Są też inne kształty (np. z jednym załamaniem), bardziej nowoczesne, jak i bardziej archaiczne, ale ten jakby po środku jest.
Załącznik:
Lc5m_2.jpg
Lc5m_2.jpg [ 68.01 KiB | Przeglądane 5749 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 22:02 

Dołączył(a): 26 lut 2011, o 20:10
Posty: 30
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam. Autorowi posta polecam pod rozwagę amerykańską łódkę z zachodniego wybrzeża Great Pelican . http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=7766

Kabinowa, płaskodenna, poniżej 5 m długości. Pływa po oceanie ( z Kalifornii na Hawaje) i zbudowano wiele egzemplarzy ze sklejki. W internecie można znaleźć nawet przekroje poprzeczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 08:27 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ładny ten Pelikan i chyba byłby łatwy w budowie i tani. Nie wiem jednak czy taki dziób typu optymista nadawałby się na Bałtyk. Tu musieliby się wypowiedzieć koledzy z forum którzy naprawdę żeglowali mikro jachtami po Bałtyku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
jacekadamczyk napisał(a):
To co z tym Philem Krzysztofa Mnicha. Zainteresować się na poważnie jego budową czy według Was to jednak duże ryzyko budować prototyp.


Dla porządku:
Phil jak dotąd nie został zbudowany, z powodu pecha. Kilka osób było zdecydowanych, ale różne wypadki losowe sprawiły, że musieli zrezygnować z budowy łódki (jakiejkolwiek, niekoniecznie akurat tej).
Komplet rysunków oczywiście jest i czeka.

Natomiast jako łódki, przeznaczonej do pływania głównie na jeziorach, raczej bym Phila nie polecał (podobnie zresztą jak Micro Bolgera). Rozwiązanie ożaglowania i oporu bocznego sprawia, że na pewno nie będzie on żeglował zbyt ostro do wiatru, a na jeziorach to bardzo denerwująca przypadłość.

Generalnie, na jeziora nie polecałbym nic o zanurzeniu powyżej 0.5m (z powodu przybijania do brzegu) ani poniżej 0.8m (z powodu oporu bocznego) - czyli potrzebny jest miecz :)

W dawnych czasach powstało sporo projektów małych łódek do samodzielnego wykonania, wiele z nich wymieniono w tym wątku. Są to jednak przeważnie "stare, chwalebne konstrukcje", dosyć pracochłonne w budowie. Zresztą np. Sztrandek i Sztranduś Wojtka Kasprzaka również są dosyć pracochłonne, natomiast jako jedne z nielicznych przystosowane do żeglugi morskiej (i sprawdzone na słonym).

Z prostszych w budowie konstrukcji chyba łatwiej byłoby znaleźć jakiś zagraniczny projekt... ale też trzeba uważnie wybrać, bo przeznaczenie przede wszystkim na jeziora eliminuje wiele łódek o zbyt dużym zanurzeniu lub zbyt tępo chodzących na wiatr. Z kolei pływanie morskie eliminuje łódki zbyt delikatne lub wywrotne.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: LukasJ, Vlad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2015, o 09:58 

Dołączył(a): 26 kwi 2015, o 16:44
Posty: 55
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję Panie Krzysztofie za post. W sprawie Phila ja rozmawiałem z Panem telefonicznie. Nie było mnie trochę w kraju ale teraz jestem i chciałbym wrócić do tematu. Korygując założenia przyjmijmy że to będzie jachcik na morze lub choćby na wody zatokowe bez zalewu Szczecińskiego. Oczywiście morze to nasz Bałtyk ze swoją specyfiką a nie ocean i długa fala. Może jednak Phil tylko z pewnymi zmianami.Żagiel przedni rozprzowy, zamiast blachy pod dnem długi kil z balastem po bokach tak jak w Pańskim Hornpipe. Niech mnie Pan przekona do Phila, że warto zaryzykować prototyp.A może jednak coś zagranicznego tylko co? Bardzo liczę na Pana pomoc. A może by w temacie pomógł Pan Strzelecki którego bardzo cenię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 146 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL