Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 18:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
zdaje się że jest też tam coś o wyłączeniach dla jednostek 2,5 - 12 m!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
carlo napisał(a):
zdaje się że jest też tam coś o wyłączeniach dla jednostek 2,5 - 12 m!

Gdzie?
Tylko zakres "kontroli" jest inny.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Nie wskaże Ci gdzie bo nie ma wszystkich załączników i modułów! Nie da rady określić "zakresu kontroli" bez znajomości tych załączników, co Ty czynisz. Bo być może w tych załącznikach jest właśnie zawarta kwestia o której mówi Monia. Ja tych załączników nie mam więc nie wiem, ale Ty nie podajesz podstawy na której podważasz zdanie Moni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
carlo napisał(a):
Nie wskaże Ci gdzie bo nie ma wszystkich załączników i modułów! Nie da rady określić "zakresu kontroli" bez znajomości tych załączników, co Ty czynisz. Bo być może w tych załącznikach jest właśnie zawarta kwestia o której mówi Monia. Ja tych załączników nie mam więc nie wiem, ale Ty nie podajesz podstawy na której podważasz zdanie Moni.

Owszem, masz. Razem z referencjami do ktorych dodatki i uzupelnienia sie odnosza.
Przypomne:
http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/3D054 ... wa9425.pdf

Zycze milej lektury! :)
Uprzedzam lojalnie, ze nie wniesie nic nowego!
Catz
Ps. Swoja droga cholery mozna dostac z tym wklejaniem znikajacych linkow!

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 7 kwi 2010, o 22:33 przez Catz, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
Teraz lepiej? :D
Już wolałem, jednak, po francusku, bo nawet nie musiałem próbować zrozumieć... Czy przepisy prawne muszą być tak upierdliwie bełkotliwe???

Chyba musza...
Dlatego polecam pierwszy podany link - wprawdzie, jak widac, rownie niezrozumialy, ale przynajmniej napisany potocznym jezykiem, duzymi literami, z podkresleniami i wszystko w kolorze! :D
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2010, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
To co przytoczyles, to informacja o tym, czego CALA dyrektywa dotyczy. To po pierwsze.

Po drugie, czesciowo musze odszczekac. Tylko czesciowo. Nadal sladu nie ma po "zatwierdzonej dokumentacji" (przeczytalam wszystko). Ale fakt, w przypadku jednostkowej produkcji nie obedzie sie bez udzialu jednostki notyfikacyjnej, bo modul Aa obejmuje dokonanie prob lub obliczen w zakresie badania stabilnosci i wypornosci. Ale to w wypadku kategorii projektowych A i B. W wypadku kategorii D (wody osloniete, srodladowe jak najbardziej trafiaja do tej kategorii) wymagany jest modul A (wewnetrzna kontrola produkcji).

Wiec czesciowo odszczekuje. Tylko ile jest w tych przytoczych 3/4 jachtow morskich mlodszych niz 5 lat??

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2010, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
myszek napisał(a):
Rozumiem że publicznie oskarżyłeś sporą grupę zawodową (i mnie przy okazji) o oszustwo podatkowe. Nie wątpię, że masz coś na potwierdzenie swoich słów.
Jakieś konkretne przykłady może?... Skoro to 99%, to przecież łatwo Ci będzie je znaleźć.

...kolejny człowiek honoru nam się objawił :/


Twoja własna metoda dyskusji ci się nie spodobała?
Moralność Kalego?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2010, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Moniia napisał(a):
Nadal sladu nie ma po "zatwierdzonej dokumentacji" (przeczytalam wszystko)

Masz zdrowie....Ale czytasz nieuwaznie.
Moniia napisał(a):
. Ale fakt, w przypadku jednostkowej produkcji nie obedzie sie bez udzialu jednostki notyfikacyjnej, bo modul Aa obejmuje dokonanie prob lub obliczen w zakresie badania stabilnosci i wypornosci. Ale to w wypadku kategorii projektowych A i B. W wypadku kategorii D (wody osloniete, srodladowe jak najbardziej trafiaja do tej kategorii) wymagany jest modul A (wewnetrzna kontrola produkcji).

W kategori D nie mowi sie nic o jednostkach ponizej 12 metrow....W kazdym razie nie w tym kontekscie, bo nie czytalem wszystkiego :)
Zreszta, co przegapilas, i tak Modul A wymaga dokumentacji technicznej "umozliwiajacej ocene zgodnosc z...". Termin "zatwierdzona" nie wystepuje w tekscie, bo i po co? "Ocena zgodnosci" jest jednak konieczna i jest to chyba dosc oczywiste?
Sprawdz, jesli Ci na tym zalezy i masz czas, zalaczniki V i XIII.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2010, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Owszem, mowi sie. Jednostki od 2,5 do 12 m. Jak rozumiem, przyjmujesz ze te jednostki zostaly zbudowane BEZ ZADNEJ dokumentacji?? A "umozliwiajacej ocene zgodnosci" nie jest rownowazne z "ocena zgodnosci przez jednostke notyfikacyjna". Co innego modul Aa, gdzie jest zaznaczone ze wymagane badania lub obliczenia sa wykonywane "na odpowiedzialnosc jednostki notyfikacyjnej". To niuanse, ale dosc istotne.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2010, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Moniia napisał(a):
Owszem, mowi sie. Jednostki od 2,5 do 12 m..

Oczywiscie: mowi sie, ale o jednostkach od 2,5 do 24 m - nie o jednostkach ponizej 12 m, od ktorych zaczelas.
Moniia napisał(a):
Jak rozumiem, przyjmujesz ze te jednostki zostaly zbudowane BEZ ZAD
NEJ dokumentacji?? .

??? Ja?
Moniia napisał(a):
A "umozliwiajacej ocene zgodnosci" nie jest rownowazne z "ocena zgodnosci przez jednostke notyfikacyjna". Co innego modul Aa, gdzie jest zaznaczone ze wymagane badania lub obliczenia sa wykonywane "na odpowiedzialnosc jednostki notyfikacyjnej". To niuanse, ale dosc istotne.

???
Co to ma do rzeczy?
Mowilem tylko o tym, ze wbrew temu co napisalas dwu- jesli nie trzykrotnie, wymog pelnej dokumentacji technicznej jest do znalezienia w stosownych przepisach.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2010, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Czy Wy aby na pewno mówicie o tym samym dokumencie?

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2010, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Macieq napisał(a):
Czy Wy aby na pewno mówicie o tym samym dokumencie?

Zaczynam miec watpliwosci.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Catz napisał(a):
Moniia napisał(a):
Owszem, mowi sie. Jednostki od 2,5 do 12 m..

Oczywiscie: mowi sie, ale o jednostkach od 2,5 do 24 m - nie o jednostkach ponizej 12 m, od ktorych zaczelas. .


Ok, zgoda, w D nie ma przedzialu do 12 m. Znaczy sie, te prostsze zasady dotycza wszystkich :)
Catz napisał(a):
Moniia napisał(a):
Jak rozumiem, przyjmujesz ze te jednostki zostaly zbudowane BEZ ZAD
NEJ dokumentacji?? .

??? Ja?
Moniia napisał(a):
A "umozliwiajacej ocene zgodnosci" nie jest rownowazne z "ocena zgodnosci przez jednostke notyfikacyjna". Co innego modul Aa, gdzie jest zaznaczone ze wymagane badania lub obliczenia sa wykonywane "na odpowiedzialnosc jednostki notyfikacyjnej". To niuanse, ale dosc istotne.

???
Co to ma do rzeczy?
Mowilem tylko o tym, ze wbrew temu co napisalas dwu- jesli nie trzykrotnie, wymog pelnej dokumentacji technicznej jest do znalezienia w stosownych przepisach.
Catz


Tak wynika z tego co piszesz, jesli zaznaczasz jakie to istotne ze przepisy wymagaja dokumentacji. Zaznaczam, jej istnienia nie "zatwierdzenia" - a ja sie czepialam tylko i wylacznie koniecznosci jej "zatwierdzania". Mozna jako takie zatwierdzenie przyjac koniecznosc przejscia modulu Aa, ale nie A. I tylko tyle.

Znasz duzo jednostek, do ktorych dokumentacja nie istniala?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Moniia napisał(a):
Catz napisał(a):
Moniia napisał(a):
Owszem, mowi sie. Jednostki od 2,5 do 12 m..

Oczywiscie: mowi sie, ale o jednostkach od 2,5 do 24 m - nie o jednostkach ponizej 12 m, od ktorych zaczelas. .

Ok, zgoda, w D nie ma przedzialu do 12 m. Znaczy sie, te prostsze zasady dotycza wszystkich :).

Alez tak! I wszyscy musza dostarczyc kompletna dokumentacje: takze, wbrew temu co twierdzilas, budowniczy lodek ponizej 12 m.
Moniia napisał(a):
Catz napisał(a):
Mowilem tylko o tym, ze wbrew temu co napisalas dwu- jesli nie trzykrotnie, wymog pelnej dokumentacji technicznej jest do znalezienia w stosownych przepisach.

Tak wynika z tego co piszesz, jesli zaznaczasz jakie to istotne ze przepisy wymagaja dokumentacji. Zaznaczam, jej istnienia nie "zatwierdzenia" - a ja sie czepialam tylko i wylacznie koniecznosci jej "zatwierdzania". Mozna jako takie zatwierdzenie przyjac koniecznosc przejscia modulu Aa, ale nie A. I tylko tyle.

Nie mam pojecia co i jak wynika i gdzie zaznaczalem jakies istotnosci...
Myszek mial w tej sprawie 100% racji.
Ty od poczatku i nadal wprowadzasz ludzi w blad z uporem i surrealizmem godnym czegos wazniejszego - przeciez kazdy moze to sobie sprawdzic czytajac ten watek i cytowane w nim dokumenty...( krotka lektura, bo w zasadzie Zalacznik XIII wystarczy)
Moniia napisał(a):
Znasz duzo jednostek, do ktorych dokumentacja nie istniala?

Znam kilka ( w tym moja wlasna ) ktorych dokumentacja byla odrzucona i zatwierdzona dopiero po poprawkach.
Znasz jakas jednostke posiadajaca CE i ktorej dokumentacja zostala uznana za niezgodna z przepisami, czyli niezatwierdzona ?
Proponuje zakonczyc dyskusje.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 17:34 
Przyglądam się chwilę dyskusji i może napiszę jak to jest w praktyce ; zajmuję się tym od lat , wiec ; Kategorie D,C robimy to w module A ( bez jednostki notyfikacyjnej ) Oświadczenie producenta lub wprowadzającego do obrotu . W module A żadnych dokumentacji, zatwierdzeń itp. Tak jest najprościej i zgodnie z prawem , oczywiście w podanym zakresie .


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
marekkvk napisał(a):
napiszę jak to jest w praktyce ( ...) oczywiście w podanym zakresie .

W jakiej praktyce i w jakim zakresie? Bo czego tu sie nie podaje...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 19:17 
http://www.impol-boote.de/ -- to nie reklama bo sprzedajemy na zachodzie . Pisałem już o legalnym wprowadzeniu lodzi na rynek ( CE , nry , faktury itp ) Zakres to kategoria D,C mod A. Nie chcę dyskutować w temacie , bo jest tak jak pisałem w poprzednim poście. W innych kategoriach :( nie wiem.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
marekkvk napisał(a):
http://www.impol-boote.de/ -- to nie reklama bo sprzedajemy na zachodzie . Pisałem już o legalnym wprowadzeniu lodzi na rynek ( CE , nry , faktury itp ) Zakres to kategoria D,C mod A. Nie chcę dyskutować w temacie , bo jest tak jak pisałem w poprzednim poście. W innych kategoriach :( nie wiem.

??
w "poprzednim poscie" ( i postach...) na wczesniejszych stronach niniejszego watku pisales, bardzo enigmatycznie zreszta, o "bialych plamach", tudziez o "niektórych", co to im "łapki się trzęsą " i "duzej kasie"
Chyba wiec jakis inny zakres i chyba bardziej "praktyki", niz praktyka.
Catz
PS. Nie chcesz, bo "jest tak"? Nie chcesz, ale musisz?

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2010, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Usunąłem kilkanaście postów, które według mnie były jedynie pyskówkami i nic nie wnosiły do dyskusji.

I przy okazji wielka prośba - jeżeli ktoś najpierw miesza się w pyskówkę a później chce napisać coś "z sensem i w temacie wątku" to niech nie umieszcza w jednym poscie cytatów z awanturki i treści merytorycznie wartościowych, bo... trafi to do kosza.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2010, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Czyzbym cos przegapil?
Nie mogles zostawic tego, co merytorycznym bylo?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2010, o 06:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Widać nic nie było

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL