Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 02:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2015, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
Kto zresztą, ma dzisiaj na jachcie długi pych
Wożę, też ma trzy metry i wiele zastosowań... :-D


Załączniki:
IMG_20150830_120323.jpg
IMG_20150830_120323.jpg [ 59.61 KiB | Przeglądane 4839 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 10:49 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
skipbulba napisał(a):
fikcyjny napisał(a):
Chciałbym zobaczyć kiedyś rzetelną analizę potencjalnego efektu przekopu
Wszyscy by chcieli :) Tylko wtedy okazałoby się, że to ekonomiczny absurd
Asfalt na ulicy to jest dopiero absurd! A co powiedzieć o mostach? ;)



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 12:11 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
skipbulba napisał(a):
fikcyjny napisał(a):
Chciałbym zobaczyć kiedyś rzetelną analizę potencjalnego efektu przekopu

Wszyscy by chcieli Tylko wtedy okazałoby się, że to ekonomiczny absurd


Przekop to niekoniecznie ekonomiczny absurd. Gdyby ktoś chciał poczytać coś na ten temat, to polecam lekturę Raportu ewaluacyjnego Programu wieloletniego „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” .
http://www.umgdy.gov.pl/wp-content/uplo ... Raport.pdf
W tymże raporcie na str. 139-140 napisane jest:
"...Dokonując zestawienia planowanych kosztów i spodziewanych rezultatów Programu do roku 2045 korzyści społeczno-ekonomiczne projektowanych działań inwestycyjnych w lokalizacji Nowy Świat przewyższają koszty, w tym koszty środowiskowe: 
Koszty zdyskontowane Nowy Świat =781,1 mln zł 
Przychody zdyskontowane Nowy Świat =1117,2 mln zł
Przychody (-) koszty zdyskontowane (ENPV) =98,5 mln zł 
Wewnętrzna ekonomiczna stopa zwrotu (ERR) Nowy Świat = 6,22%.
Nakłady inwestycyjne (w cenach zmiennych) są szacowane na ok 878,24 mln zł, zaś koszty operacyjne szacowane w roku 2023 na ok 6,02 mln zł.
Analiza wykazała, że efektywność społeczno- ekonomiczna Programu jest wrażliwa na zmiany nakładów inwestycyjnych. Wzrost nakładów inwestycyjnych o 15% nadal będzie generował dodatnią wartość Programu (ERR=> 5%), natomiast wzrost nakładów o 20% spowoduje, że wskaźniki społecznoekonomiczne (ERR) będą poniżej oczekiwanych, będą oscylowały w granicach 4,64%..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seagrams napisał(a):
W tymże raporcie na str. 139-140 napisane jest

No, napisane jest.
Na zamówienie kogoś, kto pisanie zamówił i za nie zapłacił. I był zainteresowany konkretnym wynikiem raportowania. A zatem go wymagał, nieprawdaż?
A tu pytanie było o rzetelny raport, zatem OT ;)

A papier, to ogólnie bardzo cierpliwy jest, powiedziałbym - zupełnie tak jak internet. I na prawdę napisać to sobie można rzeczy absolutnie dowolne.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 12:58 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jaromir napisał(a):
Seagrams napisał(a):
W tymże raporcie na str. 139-140 napisane jest

No, napisane jest.


Nie wiem jak Ty, ale ja jakoś bardziej ufam analizie ekspertów, którzy opracowali ten raport, niż intuicji forumowych ekspertów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seagrams napisał(a):
Nie wiem jak Ty, ale ja jakoś bardziej ufam analizie ekspertów, którzy opracowali ten raport, niż intuicji forumowych ekspertów.

A ja bardziej ufam temu, co mówią eksperci, którzy nie opracowywali "raportu", za który zapłaciła instytucja zainteresowana wyłącznie jednym jego wynikiem.
Np:
Prof. Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego trzykrotnie powtarza słowo „absurd”. Ten przekop nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. To park jurajski. Dziś ładunki wozi się kontenerami. Maersk, wielki operator kontenerowy, zrzuca je w Gdańsku, skąd po godzinie drogi są w Elblągu. W portach Gdyni i Gdańska są jeszcze duże rezerwy. Gdańsk na zapleczu ma centrum logistyczne. Na Renie kontenery rozwozi się barkami, ale to inne barki, inne potrzeby zaplecza. Jedyne uzasadnienie dotyczy żeglugi turystycznej, pasażerskiej. Ale do tego nie trzeba budować kanałów o głębokości 5 m. Wystarczą przystanie w ramach Pętli Żuławskiej, ciągle niewykorzystanej.

PS. Kiedy piszę "instytucja" to stosuję oczywiście pewien skrót myślowy - bo nie chodzi o instytucję, tylko o zatrudnionych w niej biurokratów. Oni gotowi są zrobić wszystko, by uczestniczyć w wydawani tego miliarda, jaki może kosztować przekopowa ściema i by zarządzać dziesiątkami budżetowych milionów, jakie będzie co rok kosztować jej utrzymywanie.
BTW - biurokraci już dawali przykłady na to, jak bardzo im zależy. Np - zmieniając... treść raportów stworzonych przez ekspertów :-P Oczywiście - zmieniali tak, by wnioski "pasowały" do z góry przez biurokratów założonego wyniku "badań":
- Opracowaliśmy prognozę zakończoną rekomendacją o odstąpieniu od realizacji inwestycji ze względu na przewidywane znaczące negatywne oddziaływanie inwestycji na środowisko i brak spełnienia przez nią warunku nadrzędnego interesu publicznego - mówi dr hab. Maciej Przewoźniak z Politechniki Gdańskiej, szef 20-osobowego zespołu, który przygotowywał dokumentację.
..
- Pracownicy Urzędu Morskiego w Gdyni dokonali zmian w przygotowanej przez nas "Prognozie...", zwłaszcza w jej części wynikowej. Anonimowi autorzy bagatelizują negatywne regionalne zmiany środowiska rejonu Zalewu Wiślanego i Mierzei Wiślanej. Działania Urzędu Morskiego w Gdyni są niezgodne z prawem ochrony środowiska, sprzeczne z interesem społecznym i wprowadzą w błąd Radę Ministrów RP, która może podjąć uchwałę o kontynuacji programu - ocenia Przewoźniak.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: Były user, M@rek, skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 14:34 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jaromir napisał(a):
Prof. Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego trzykrotnie powtarza słowo „absurd”. Ten przekop nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego.


Czy Pan Profesor na poparcie swoich twierdzeń dokonał "rzeczowej'' analizy planowanych kosztów i spodziewanych rezultatów budowy przekopu? Jeśli tak, to zaprezentuj tą analizę na forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seagrams napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Prof. Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego trzykrotnie powtarza słowo „absurd”. Ten przekop nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego.


Czy Pan Profesor na poparcie swoich twierdzeń dokonał "rzeczowej'' analizy planowanych kosztów i spodziewanych rezultatów budowy przekopu?

A wątpisz w fachowość akurat tej osoby?
A może tak jak biurokraci sądzisz, że należy płacić tylko tym, u których wyniki "analiz" są łatwe do przewidzenia na długo przed ich rozpoczęciem? Nawet, jeżeli nie zdecydują się potem na umieszczenie swoich nazwisk pod tym, co napisali?

BTW - osobiście sądzę, że sam Profesor, pomny manipulacji jakich biurokraci dopuścili się wobec analizy środowiskowej, nadmierną chęcią do roli "słupa" nie pałał.

Tak a'propos oceny ekonomicznych aspektów proponowanego "przekopu"... ocenę ze strony Komisji Europejskiej już znasz?
No to weź poszukaj - tym razem może sam... :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 16:28 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Seagrams napisał(a):
Czy Pan Profesor na poparcie swoich twierdzeń dokonał "rzeczowej'' analizy planowanych kosztów i spodziewanych rezultatów budowy przekopu? Jeśli tak, to zaprezentuj tą analizę na forum.


Czyli Pan Profesor nie dokonał żadnej analizy planowanych kosztów i spodziewanych rezultatów budowy przekopu. Jedynie trzykrotnie powtórzył słowo „absurd” i stwierdził, że ten przekop nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Reasumując: Raport ewaluacyjny Programu wieloletniego „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”, to póki co, jedyna "rzeczowa" analiza planowanych kosztów i spodziewanych rezultatów. Jeżeli ktoś jest w posiadaniu analizy, która stwierdza, że budowa przekopu nie ma uzasadnienia społeczno-ekonomicznego, to niech ją zamieści na forum. Będzie wtedy podstawa do dalszej dyskusji. Póki co, nie ma o czym gadać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seagrams napisał(a):
Raport ewaluacyjny Programu wieloletniego „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”, to póki co, jedyna "rzeczowa" analiza planowanych kosztów i spodziewanych rezultatów.

Ten, którego autorzy się nie podpisali?
Acha...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
A ja bardziej ufam temu, co mówią eksperci, którzy nie opracowywali "raportu", za który zapłaciła instytucja zainteresowana wyłącznie jednym jego wynikiem.
Ekspert pominięty może odczuwać gorycz i zawód... Oraz nieznośną i frustrującą pustkę w kieszeni. Ciekawe, będzie to mieć przełożenie na jego krytykę, czy jest to rzecz w praktyce nieznana..? :-D
Każdą ekspertyzę czy raport można podważyć, ale bardzo rzadko w całości, podobnie jest z ich przyjęciem. A czy nie robisz jednego i drugiego, tyle, że w porównaniu ze zwolennikami budowy zamieniasz je miejscami?
Cytuj:
wielki operator kontenerowy, zrzuca je w Gdańsku, skąd po godzinie drogi są w Elblągu.
Po godzinie? To już helikopterów do tego się używa?
Cytuj:
W portach Gdyni i Gdańska są jeszcze duże rezerwy.
Nie znaczy to przypadkiem, że Elbląg byłby konkurentem, niedużym, ale zawsze? Czy nie stąd zrozumiały opór ludzi z Gdańska czy Gdyni?
Cytuj:
Jedyne uzasadnienie dotyczy żeglugi turystycznej, pasażerskiej. Ale do tego nie trzeba budować kanałów o głębokości 5 m.
Być może. Ale przejście przez mierzeję chętnie bym zobaczył. :-D
Cytuj:

tylko o zatrudnionych w niej biurokratów. Oni gotowi są zrobić wszystko, by uczestniczyć w wydawani tego miliarda, jaki może kosztować
Na pewno. Co gorsza, to kasa na którą nie załapią się wszyscy biurokraci i jako taka kłuje tych, co się nie załapią, podwójnie. ;-)
Cytuj:
BTW - biurokraci już dawali przykłady na to, jak bardzo im zależy. Np - zmieniając... treść raportów stworzonych przez ekspertów :-P Oczywiście - zmieniali tak, by wnioski "pasowały" do z góry przez biurokratów założonego wyniku "badań":
A co w tym dziwnego? Mieli zmieniać tak, żeby nie pasowały? Nie znam innych przypadków, zawsze to i owo się podkoloryzowuje i wszyscy dobrze o tym wiedzą. Życie, Jaromir, samo życie... :-D
Jedni podwyższają, inni zaniżają i tylko dzięki temu ogólny bilans ma prawo się zgodzić... :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 17:21 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jaromir napisał(a):
Ten, którego autorzy się nie podpisali?
Acha...


Kopię raportu z podpisami jego autorów bez problemu otrzymasz na ul. Chrzanowskiego w Gdyni. Tylko po co Ci to, skoro do dzisiaj nawet nie wiedziałeś o jego istnieniu, co nie przeszkadzało Ci brać aktywny udział w tej dyskusji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
Jaromir napisał(a):
W portach Gdyni i Gdańska są jeszcze duże rezerwy.
Nie znaczy to przypadkiem, że Elbląg byłby konkurentem, niedużym, ale zawsze? Czy nie stąd zrozumiały opór ludzi z Gdańska czy Gdyni?

Ty tak poważnie? Czy sobie żartujesz?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Ostatnio edytowano 22 wrz 2015, o 19:10 przez skipbulba, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seagrams napisał(a):
skoro do dzisiaj nawet nie wiedziałeś o jego istnieniu

Jassne... Musiałeś wygrać - skoro wiesz nawet czego i kiedy się dowiedziałem...

Niemniej - tego durnego kanału i tak nie będzie :-P

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jurmak napisał(a):
Ty tak poważnie? Czy sobie żartujesz?

To nie twierdzenie, a pytanie które się nasuwa. Sądzisz, że to nie ma nic do rzeczy?
Czyżby występowała całkowita zbieżność interesów tych wszystkich miast, zatem i ludzi z nimi związanych setkami więzów?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):

Niemniej - tego durnego kanału i tak nie będzie :-P

Wcale nie takie pewne.
Któż nadąży za obracającymi się w decyzje pomysłami naszych rządów? :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 05:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
To nie twierdzenie, a pytanie które się nasuwa. Sądzisz, że to nie ma nic do rzeczy?


Tia... pamiętam takiego jednego który tylko się pytał:-)
Skoro takie pytanie się Tobie nasuwa to rozumiem, że masz jakieś podstawy do jego zadania. Oświeć mnie ignoranta w tych sprawach skąd by niby te kontenery miały przypłynąć i na jakich statkach? Szczególnie chodzi mi o te statki, pokaż mi chociaż parę statków które będą w stanie dowieść te kontenery do Elbląga. Już nie wymagam od Ciebie, żebyś napisał co dalej z tymi kontenerami...
Ludzie zrozumcie jedną rzecz, cała "portowa" działalność Elbląga to była obsługa handlu z okręgiem kaliningradzkim a do tego jak popatrzycie na mapę nie potrzeba przekopu... Tylko tyle i aż tyle

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 08:52 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jurmak napisał(a):
Oświeć mnie ignoranta w tych sprawach skąd by niby te kontenery miały przypłynąć i na jakich statkach?

Pomiedzy 2 pomerankami :rotfl:
Poza tym, kontenery pływają (jest dowód - trafiaja w nie regatowcy :mrgreen: ), więc można je rozładowywać przed mierzeją i spławiać przy północnym wietrze :-P

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jurmak napisał(a):
Alterus napisał(a):
To nie twierdzenie, a pytanie które się nasuwa. Sądzisz, że to nie ma nic do rzeczy?


Tia... pamiętam takiego jednego który tylko się pytał:-)

Kto wie, może pamiętamy tego samego. :-D
Do pytań które zadałem specjalnych podstaw nie trzeba, chyba że ktoś urodził się wczoraj i właśnie zdziwionymi oczyma wodzi po świecie...
O kontenery nie pytałem, a nawet przyznałem Jaromirowi, że być może należałoby się zadowolić mniejszymi głębokościami, co żegludze pasażerskiej i turystycznej by wystarczyły. Osobiście tym jestem szczególnie zainteresowany.
Cytuj:
Ludzie zrozumcie jedną rzecz, cała "portowa" działalność Elbląga to była obsługa handlu z okręgiem kaliningradzkim a do tego jak popatrzycie na mapę nie potrzeba przekopu...
Też jestem zdania, że jak Królewiec wróci do Polski, możemy machnąć ręką na przekop. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 17:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
Królewiec wróci do Polski


albo Elbląg Rosji :mrgreen:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Alterus napisał(a):
Profesor napisał(a):
wielki operator kontenerowy, zrzuca je w Gdańsku, skąd po godzinie drogi są w Elblągu.

Po godzinie? To już helikopterów do tego się używa?

Z terminala kontenerowego w Gdańsku jest godzina drogi do Elbląga. Uwierz mi, wiem bo jeździłem.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
skipbulba napisał(a):
Z terminala kontenerowego w Gdańsku jest godzina drogi do Elbląga. Uwierz mi, wiem bo jeździłem.

I zaczyna sie budowa drogi ekspresowej

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
skipbulba napisał(a):
Alterus napisał(a):
Profesor napisał(a):
wielki operator kontenerowy, zrzuca je w Gdańsku, skąd po godzinie drogi są w Elblągu.

Po godzinie? To już helikopterów do tego się używa?

Z terminala kontenerowego w Gdańsku jest godzina drogi do Elbląga. Uwierz mi, wiem bo jeździłem.

Zaraz. Wodą?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
Zaraz. Wodą?


Bez sensu... Trasa Sucharskiego, obwodnica południowa i "siódemką"...
Następny "wielki" okręt...
https://www.vesselfinder.com/pl/vessels ... -245169000

W nocy puszczałem go w morze, załadował 2 203 tony i miał zanurzenie 4,4 m
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 15:29 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jurmak napisał(a):
W nocy puszczałem go w morze, załadował 2 203 tony i miał zanurzenie 4,4 m

Musiałeś sypnąć kilka szufli węgla za dużo. Żarcik taki... Nie bierz do serca.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Seagrams napisał(a):
Musiałeś sypnąć kilka szufli węgla za dużo.


:lol: Z takimi "gówienkami" jest, jak mawiał mój ojciec więcej kwiku niż wełny jak powiedział Szkot strzygąc świnię :lol: A to trzeba miedzy dalby a burtę jednostki wstawiać pontony dystansowe, a to nie można wyłożyć trapu i trzeba udawać małpę na sztormtrapie
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 3b738d11fb
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 4bb6af89bf
całe godziny trzeba czekać aż się wybalastuje a przy załadunku "pierwszy" dostaje palpitacji serca jak wydajność "skoczy" z 25% na 50%. Trzy i pół godziny ładowaliśmy to co na normalny statek jednym ciągiem dajemy w godzinę...
Seagrams napisał(a):
Żarcik taki... Nie bierz do serca.


No przecież wiem :lol:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
Trzy i pół godziny ładowaliśmy to co na normalny statek jednym ciągiem dajemy w godzinę...


A za co Wam płacą ?
Za godziny pracy czy "za dzieło" ?
Bo jak za godziny to wiesz - prace trzeba szanować :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 18:09 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jurmak napisał(a):
Trzy i pół godziny ładowaliśmy to co na normalny statek jednym ciągiem dajemy w godzinę
bury_kocur napisał(a):
A za co Wam płacą ?

Z balastami coś trzeba zrobić w tzw. "międzyczasie" + dwukrotny draft survey +"stopsy" + "papiery". To trochę trwa na małym statku.


Ostatnio edytowano 24 wrz 2015, o 18:39 przez Seagrams, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2015, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
bury_kocur napisał(a):
Bo jak za godziny to wiesz - prace trzeba szanować

Powiedz to swoim pracownikom.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:58
Posty: 132
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Czy ktoś wie, jaka cześć przewozów z i do Polski realizuje się drogą morska?
Ja ekonomista nie jestem, ale jako chłopiec widziałem całe redy pełne statków a dziś ich tam nie widzę.
Mamy dwa duże porty i kilka mniejszych.
Jaki sens jest inwestować w następny i to z trudnym dojściem?
W 2011 roku przewieźliśmy droga morska aż ...2,4% towarów.
Nowszych danym nie znalazłem.

Może zacznijmy dyskusje od faktów.

_________________
Pozdrawiam
WW


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
W.W. napisał(a):
Ja ekonomista nie jestem, ale jako chłopiec widziałem całe redy pełne statków a dziś ich tam nie widzę.

Bo te statki stojące na redach to było świadectwo złego zarządzania portami i flotą.

Na przykładzie:
Gdańsk w poprzedniej erze największe przeładunki osiągnął w 1978 roku. Było to 27.7 mln ton
Przeładunki Gdańska w 2014 roku osiągnęły 32,3 mln ton, najwięcej w historii tego portu.

Gdynia przeładowała w 2014 19,4 mln ton, również najwięcej w całej swojej historii.

Zespół Szczecin - Świnoujście w 2104 przeładował 23,4 mln ton. AFAIR, najwięcej od 35 lat.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL