Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 00:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lis 2015, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Z rożnych doniesień wynika ze najprawdopodobniej uderzył sterem, który został wyrwany wraz z częścią pawęży.

I trudno się dziwić (jeśli to prawda):
Załącznik:
Komentarz: Fotka oczywiście ze strony: milkajung.com
ster .jpg
ster .jpg [ 320.38 KiB | Przeglądane 6762 razy ]
Załącznik:
Komentarz: Dla porównania:
888 simon stery.jpg
888 simon stery.jpg [ 86.71 KiB | Przeglądane 6762 razy ]

Oczywiście mogą tam (w tym okuciu) być ukryte możliwości "zerwania", bo nie widać całości, a nie wiadomo po co tam ta mała zawleczka.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2015, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dzisiaj nie stosuje się ostróg przed płetwami, a kiedyś, też francusko-polski duet projektowo-żeglarski - ostrogi założył.
Obrazek
Ciekawe jakby zadziałały we wczorajszej sytuacji?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 09:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wydaje mi sie ze po wycofaniu Radka zainteresowanie regatami spadlo a szkoda bo przebieg jest bardzo interesujacy . W serie dwaj zawodnicy plynacy na takich samych jachtach plyna prawie jak w mach racingu zmieniajac sie na prowadzeniu a do mety niecale 600 Mm.
W Proto pierwsze 'zelazko" ma do mety mniej niz 500Mm i 75 Mm przewagi nad lolejnym ( tez zelazkiem)."pustak" albo "kapec" jest 6 ze strata ponad 130 mil do prowadzacego.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Już piąty: ;)
Załącznik:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 103.95 KiB | Przeglądane 6608 razy ]

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 19:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
Wydaje mi sie ze po wycofaniu Radka zainteresowanie regatami spadlo

ano spadło i nikt nie ma ochoty na komentowanie Radka. Ja też się nie wychylam...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 19:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale te regaty na Radku sie nie koncza :) Ja sledze pare razy na dobe i widze ze jan plynac "po kresce" stracil prowadzenie a Julien ktory poszedl zdecydowanie na polnoc zyskal 10 Mm przewagi bo tam nieco lepiej wieje.
W Proto przewaga lidera jest ogromna i nic nie powinno sie zmienic. Nowatorski "kapec"
ma ponad 140 Mm straty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Nowatorski "kapec"
ma ponad 140 Mm straty.

Powinno być: kolejny, nowatorski, prawie nie opływana żaba... ;)
jest (miejscami) w połowie stawki klasy proto.
A jak to wygląda na mapie?
tak:
Załącznik:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 48.65 KiB | Przeglądane 6536 razy ]


MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 08:18 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A tymczasem pierwszy jest spodziewany na mecie za ok 2 godziny :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 12:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I juz na mecie :)

" Frédéric Denis, from La Trinité in Brittany, France, has won the Mini Transat after crossing the finish line off the Iles de Guadeloupe first, at 09:12:30 GMT (05:12:30 local time in Point-à-Pitre) on Friday November 13. "


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Vendredi (vɑ̃dʀədi) 13. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2015, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Vendredi (vɑ̃dʀədi) 13. ;)

Przyniósł pecha konkurentom ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 17:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
"nadal większość polskich sportowych projektów żeglarskich pozostaje tłem do rywalizacji żeglarzy z innych krajów - wszechobecna amatorszczyzna, niskie budżety i brak profesjonalnych teamów - to przyczyny tego, że polscy żeglarze pełnomorscy i oceaniczni pełnią w regatach międzynarodowych nadal najczęściej rolę tzw czerwonej latarnii ...
Cytat z sail portalu Karola Jabłońskiego. Czy ktoś chce coś dodać?



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 17:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
A my przywieźliśmy brąz i srebro z ME sportboatów na Balatonie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
A my przywieźliśmy brąz i srebro z ME sportboatów na Balatonie

A co to ma do rzeczy?
czyli do Mini Transat?
i do urwanego steru,
czyli statystycznego pecha.

MJS

ps
Pytam bo zajrzałem do nieczytanych (i się nie zawiodłem ... nie warto było.)


PS 2
Na mecie są już dwa seryjne: faworyt I.Lipiński drugi...
Żaba pustak Simona przed nimi... ale ósma. :-(



_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jestem w szoku: z tego filmiku wynika, że jachty w klasie MINI 650 nie wstają z przechyłu ponad 90 stopni!
Zna ktoś aktualne przepisy klasowe?
Rzeczony jacht właśnie dopływa do mety (w klasie prototypowej)
Załącznik:
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg [ 119.04 KiB | Przeglądane 6350 razy ]


MJS

ps
Chyba czas odejść z tego dziwnego świata; cyrku, gladiatorów i gaddżetów...

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
jachty w klasie MINI 650 nie wstają z przechyłu ponad 90 stopni!


A widziałeś na samym końcu filmu gościa na maszcie?
To jest chyba po prostu remake filmu reklamowego Hugo Bossa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 21:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
jaszra napisał(a):
"nadal większość polskich sportowych projektów żeglarskich pozostaje tłem do rywalizacji żeglarzy z innych krajów - wszechobecna amatorszczyzna, niskie budżety i brak profesjonalnych teamów - to przyczyny tego, że polscy żeglarze pełnomorscy i oceaniczni pełnią w regatach międzynarodowych nadal najczęściej rolę tzw czerwonej latarnii ...
Cytat z sail portalu Karola Jabłońskiego. Czy ktoś chce coś dodać?


A co ty dodawac jesli media, w tym zeglarskie. lansuja najrozniejsze "wyczyny" ?
Pozyskanie sponsorow to kwestia nie wynikow sportowych a ukladow politycznych, towarzyskich czy rodzinnych :) Dla mojego OZŻ najwazniejsze sa imprezy typu TSR :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2015, o 21:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Prawda jest taka, że to spore pieniądze .Marek Ozz i Pzz nie ma co w to mmieszać, oni zarobieni są i czasu nie mają :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 18:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mierne wyniki to tez wynik braku systemu selekcji. Nie sartuja rzeczywiscie najlepsi ale ci najbardziej zdeterminowani ktorzy potrafia sobie zalatwic srodki na sprzet i starty.
Dlatego sukcesy osiagamy jedynie w tych najmniejszych najtanszych klasach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 13:07 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
M@rek napisał(a):
Takielunek z dwoma oddzielnymi, rownoleglymi sztagami nie byl zadna nowoscia bo byl stosowany od poczatkow lat 60-tych na jachtach typu Vega budowanych w szczecinskiej jachtowce.
Przy czym takielunek z bliźniaczymi sztagami miał (i ma) pewne wady:
* Słabe naprężenie sztagu (a co za tym idzie duża strzałka ugięcia pogarszająca pracę żagla);
* Ścinanie raks z jednego sztagu drugim sztagiem, w tym prowadzące do odpinania raks na postawionym żaglu;
* Niszczenie liku przedniego drugim sztagiem.
Zalety:
* Mniejsza średnica sztagu umożliwiająca użycie mniejszych raks jak również stalówek o mniejszej średnicy;
* Łatwiejsze przygotowanie do stawienia drugiego sztaksla podczas pracy pierwszego, podobnie przy zrzucaniu;
* Większe bezpieczeństwo masztu i jachtu w przypadku awarii jednego ze sztagów.
* O fokach bliźniaczych sam pisałeś (tu raczej trzeba mieć dwa spinakerbomy?).
Coś jeszcze?

Biorąc powyższe pod uwagę osobiście wolę dwa sztagi, ale jeden za drugim ("zewnętrzny" przedni i "wewnętrzny" tylny), a nie obok. Ciekawie rozwiązano takielunek na "Politechnice" (Conrad-45) przy instalacji rolfoka z 10-15 lat temu (dwa sztagi jeden za drugim w niewielkiej odległości).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Można jeszcze tak: :cool:


Załączniki:
Pip Waldka trzy sztagi w porcie.jpg
Pip Waldka trzy sztagi w porcie.jpg [ 100.81 KiB | Przeglądane 6221 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 16:06 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
j.666 napisał(a):
M@rek napisał(a):
Takielunek z dwoma oddzielnymi, rownoleglymi sztagami nie byl zadna nowoscia bo byl stosowany od poczatkow lat 60-tych na jachtach typu Vega budowanych w szczecinskiej jachtowce.
Przy czym takielunek z bliźniaczymi sztagami miał (i ma) pewne wady:
* Słabe naprężenie sztagu (a co za tym idzie duża strzałka ugięcia pogarszająca pracę żagla);
* Ścinanie raks z jednego sztagu drugim sztagiem, w tym prowadzące do odpinania raks na postawionym żaglu;
* Niszczenie liku przedniego drugim sztagiem.
Zalety:
* Mniejsza średnica sztagu umożliwiająca użycie mniejszych raks jak również stalówek o mniejszej średnicy;
* Łatwiejsze przygotowanie do stawienia drugiego sztaksla podczas pracy pierwszego, podobnie przy zrzucaniu;
* Większe bezpieczeństwo masztu i jachtu w przypadku awarii jednego ze sztagów.
* O fokach bliźniaczych sam pisałeś (tu raczej trzeba mieć dwa spinakerbomy?).
Coś jeszcze?

Biorąc powyższe pod uwagę osobiście wolę dwa sztagi, ale jeden za drugim ("zewnętrzny" przedni i "wewnętrzny" tylny), a nie obok. Ciekawie rozwiązano takielunek na "Politechnice" (Conrad-45) przy instalacji rolfoka z 10-15 lat temu (dwa sztagi jeden za drugim w niewielkiej odległości).


Na Orionie "Dal II" mielismy 2 rownolegle sztagi blisko siebie i problemow z odpowiednim napieciem nie mielismy. Po prostu byl solidny napinacz achtersztagu i poprawnie napiete wanty.
Co do rozwiazania na "Politechnice" to trzeba wziac pod uwage mozliwosc awarii rolera, bo jak sie domyslam zwroty na wiatr polegaly na zwinieciu zagla i rozwinieciu na przeciwnym halsie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Magazyn WIATR:
Podejmiesz starania, by zbudować nową?
Radek Kowalczyk:
Oczywiście, już dziś mogę powiedzieć, że nie zrezygnuję. Bo przecież gdyby każdy oceaniczny żeglarz rezygnował z kariery po stracie jachtu, to wielu doskonałych sterników, uczestników Mini Transat i regat Transat Jacques Vabre, musiałoby zostać w domach. Łódka była ubezpieczona. Kwota, którą otrzymam od firmy ubezpieczeniowej, powinna wystarczyć na zbudowanie nowego jachtu. Niestety nie wystarczy na jego wyposażenie, więc przygotowanie łodzi gotowej do oceanicznych zmagań nie będzie proste. Ale wierzę, że nie wszystko stracone i zdołam powrócić do wyścigów w klasie Mini. O innych projektach nie myślę, bo tylko w tej konkurencji Polacy mogą rywalizować z najlepszymi na najnowocześniejszych konstrukcjach. Klasa IMOCA jest dziś poza zasięgiem polskich żeglarzy i sponsorów zaangażowanych w regatowe przedsięwzięcia.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 00:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
j.666 napisał(a):
Mniejsza średnica sztagu umożliwiająca użycie mniejszych raks jak również stalówek o mniejszej średnicy;

Drugi sztag musi mieć taką samą średnice jak pierwszy a pierwszy taką jaka wyjdzie z wyliczeń dla jednego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Magazyn WIATR:
Czy planowane tegoroczne starty w bałtyckich wyścigach to przygotowanie do kolejnych projektów?
Szymon Kuczyński:
Myślę o klasie Mini i regatach Mini Transat. Chciałbym jednak wkroczyć do tego świata przygotowany do rywalizacji, a nie jak nowicjusz, który dopiero się uczy i ciągnie ogony. Dlatego przede mną sporo pracy, rozmów i oczywiście zupełnie inne budżety. Muszę zasięgnąć opinii i dokładnie poczytać regulaminy klasy. Może wpadnie nam do głowy jakiś pomysł, bo przecież jesteśmy mistrzami świata w minimalizowaniu kosztów.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 3: M@rek, Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 06:47 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oczywiscie bede Szymonowi goraco kibicowal i pomagal na miare moich mozliwosci. Podobnie zreszta Witkowi Małeckiemu bo obaj podchodza do tematu powaznie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 07:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Szymonowi goraco kibicowal


też trzymam kciuki choć wolałbym go widzieć na Imoce :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 13:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, ja jestem zdania ze do poziomu IMOCA nalezy dochodzic stopniowo. Przykladem do nasladowania jestt Czech Milan Kolacek.
Po dobrych wynikach w Mini 650 startuje obecnie na Figaro II.
Alex Pella nie majac budzetu na IMOCA doprowadzil do wybudowania w Hiszpanii wg. hiszpanskiego projektu znakomitej lodki Class 40 na ktorej odniosl sukces pozwalajacu na pozyskanie sponsorow na drozsze przedsiewziecia.
Moim zdaniem taka droga daje wieksze szanse na sukcesy.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Ejdzej, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 14:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tez mi się tak wydaje ale czasami skok omijajacy szczeble nie jest zły :D Prawda jest taka ze jednak wszystko sie o kasę.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 15:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No, jakos nic na poparcie Twojej tezy nie przychodzi mi do glowy . Za to z naszego podworka znam pare przedsiewziec z wielkim zadeciem i duza kasa zakonczonych klapa :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL