Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 21:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 mar 2016, o 19:21 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Przyszedł mi też do głowy pomysł na " rogatnicę" , co pokazuję na zdjęciach . Co o tym sądzicie ?

Sądzę, że utwierdzam się w przekonaniu, iż umysł człowieka naprawdę może wymyślić wszystko co chce. Półrogatnica w pozycji pionowej z wąsami.
Cieszę się ,że jesteśmy zgodni w kwestii design-u :lol: . Teraz spróbuję używając terminologii corsa wyjaśnić jakimi ścieżkami podąża mój umysł :rotfl: . Półrogatnica w pozycji pionowej to była wersja początkowa , czyli odpowiednio wyprofilowany do wysokości rumpel . Niedawno gdzieś widziałem przepięknie wyprofilowany rumpel sklejony z kilkunastu warstw drewna i taki może kiedyś sobie zrobię. Na razie będzie klejonka w mniej hardcorowej wersji . Projektując rumpel , stwierdziłem , że przy rodzinnym pływaniu przydatna byłaby rogatnica . Stąd pomysł na wąsy , czyli poprzeczkę rogatnicy zamocowaną do jednego ramienia. Nazwałem to " rogatnicą " , bo mimo małego odstępstwa od klasycznego wyglądu :lol: , daje mi taki efekt w działaniu . Dodam , że wąsy będą zamocowane w sposób umożliwiający łatwy demontaż . Natomiast do ostrzejszego pływania z balastowaniem , w rumplu będzie wklejona tulejka , w którą można włożyć przegub przedłużacza .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2016, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie tłumacz się - jesteś na topie: :cool:


Załączniki:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 51.59 KiB | Przeglądane 5786 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2016, o 19:27 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Pora się brać do roboty , bo sezon coraz bliżej. Rumpel kleję z 3 warstw , które mijają się w węzłach . Swoją drogą , to ster jest najbardziej złożonym urządzeniem łódki. Do jego budowy użyłem ponad 80 elementów.


Załączniki:
DSC04546.JPG
DSC04546.JPG [ 265.89 KiB | Przeglądane 5696 razy ]
DSC04545.JPG
DSC04545.JPG [ 208.67 KiB | Przeglądane 5696 razy ]
DSC04544.JPG
DSC04544.JPG [ 230.42 KiB | Przeglądane 5696 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2016, o 10:29 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kolej na poprzeczkę rumpla . Wykonałem odpowiedni przyrząd do gięcia i klejenia .


Załączniki:
DSC04552.JPG
DSC04552.JPG [ 313.59 KiB | Przeglądane 5658 razy ]
DSC04553.JPG
DSC04553.JPG [ 339.11 KiB | Przeglądane 5658 razy ]
DSC04551.JPG
DSC04551.JPG [ 209.62 KiB | Przeglądane 5658 razy ]
DSC04550.JPG
DSC04550.JPG [ 210.69 KiB | Przeglądane 5658 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 19:52 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Budowa rumpla c.d.


Załączniki:
DSC04558.JPG
DSC04558.JPG [ 155.89 KiB | Przeglądane 5601 razy ]
DSC04557.JPG
DSC04557.JPG [ 154.55 KiB | Przeglądane 5601 razy ]
DSC04556.JPG
DSC04556.JPG [ 144.29 KiB | Przeglądane 5601 razy ]
DSC04555.JPG
DSC04555.JPG [ 134.06 KiB | Przeglądane 5601 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 10:46 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wszystkie elementy rumpla prawie gotowe , więc można będzie montować .


Załączniki:
DSC04565.JPG
DSC04565.JPG [ 173.12 KiB | Przeglądane 5543 razy ]
DSC04564.JPG
DSC04564.JPG [ 180.81 KiB | Przeglądane 5543 razy ]
DSC04563.JPG
DSC04563.JPG [ 204.7 KiB | Przeglądane 5543 razy ]
DSC04562.JPG
DSC04562.JPG [ 182.59 KiB | Przeglądane 5543 razy ]
DSC04561.JPG
DSC04561.JPG [ 225.67 KiB | Przeglądane 5543 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 2: gurool, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Chłopie Ty otwórz usługi szkutnicze ! Nawet się nie zastanawiaj :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 22:34 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Micubiszi napisał(a):
Chłopie Ty otwórz usługi szkutnicze !

Fakt. Tylko kto za to zapłaci? 60 rbg x 50 zł/rbg = 3000 zł netto + 23%Vat + materiały bezpośrednie. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
cors napisał(a):
kto za to zapłaci?

To może niech założy Szkutnię non-profit.
Klientów z pewnością nie zabraknie. :-P

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 05:34 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boSmann napisał(a):
Klientów z pewnością nie zabraknie.

Oczywiście. Tylko, że za darmo to teraz można dostać w m....
"Judymy" wymarły.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2016, o 20:26 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Niestety realia rynkowe są nieubłagane i na takie indywidualne element można sobie pozwolić raczej przy amatorskiej budowie . Prawda jest też taka , że pozornie prosty element wymaga sporo roboczogodzin . Może opiszę szczegółowo budowę rumpla z mojego amatorskiego punktu widzenia , bo zawodowiec oczywiście zrobiłby to szybciej. Najpierw chciałem cały rumpel zrobić z giętej i klejonej sklejki . Do wykonania elementu w kształcie litery S przygotowałem odpowiedni przyrząd . Niestety okazało się , że promień łuków jest zbyt mały dla sklejki i będzie pękać . Wobec tego zdecydowałem się na wykonanie tego elementu z trzech warstw listew , klejonych na mijankę . Listwa środkowa z jesiona , zewnętrzne sosna . Najpierw dopasowanie i sklejenie 2 warstw , potem trzecia . Aha , jeszcze wyciąłem wzornik , aby ustalić najbardziej optymalny kształt i wymiary całego rumpla . Po sklejeniu docięcie do ostatecznego kształtu , szlifowanie , wiercenie i frezowanie otworów pod fał i kontrafał . Do wykonania giętej poprzeczki zrobiłem kolejny przyrząd i zrobiłem próbę dla ustalenia granicznego promienia gięcia sklejki. Po sklejeniu łuk pozostał przez tydzień w przyrządzie i był kilkakrotnie polewany wrzątkiem i suszony . Później struganie , szlifowanie i malowanie . Pomalowane elementy wstępnie ustalone w stosunku do siebie i wiercenie otworów pod wkręt mocujące . Jeszcze odpowiednie docięcie ceownika łączącego rumpel z jarzmem steru , wycięcie otworów pod fał i kontrfał , wiercenie otworów pod wkręty łączące go rumplem . Później wklejenie tulejki pod przedłużacz rumpla i można połączyć wszystkie elementy . Na koniec usunięcie drobnych niedokładności i ostateczne malowanie . Trochę roboczogodzin pewnie się uzbierało , ale dla mnie to nie ma znaczenia , bo od dłuższego czasu zamiast siedzieć np. przed telewizorem , przeznaczam te godziny na realizację moich pasji . Na koniec jeszcze kwestia materiałów , bo w moim przypadku wykorzystałem większe odpadki z budowy łódki , więc jedne koszty to zakup 2 knag , wkrętów , tulejki i lin , co mnie cieszy niewymiernie :D .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 2: boSmann, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2016, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
silver_stas napisał(a):
przeznaczam te godziny na realizację moich pasji

I tak trzymaj. Świetnie Ci idzie.

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2016, o 13:17 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W końcu złożyłem rumpel i tu spora konsternacja , a prawdę mówiąc pierwsza myśl mniej więcej taka : o q..a budowałem rumpel , a wyszła kusza :rotfl: .


Załączniki:
DSC04570.JPG
DSC04570.JPG [ 226.62 KiB | Przeglądane 5304 razy ]
DSC04569.JPG
DSC04569.JPG [ 224.91 KiB | Przeglądane 5304 razy ]
DSC04568.JPG
DSC04568.JPG [ 235.64 KiB | Przeglądane 5304 razy ]
DSC04567.JPG
DSC04567.JPG [ 240.3 KiB | Przeglądane 5304 razy ]
DSC04566.JPG
DSC04566.JPG [ 237.74 KiB | Przeglądane 5304 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2016, o 18:16 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
hmm?! prędzej czy później, ale raczej prędzej to ci się ułamie...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2016, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
peter napisał(a):
to ci się ułamie...

to się sklei i dalej będzie ładne :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2016, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ładne, ale zastrzeżenia Petera są słuszne. Łączenie kawałków pod kątem "winklowatym" to pięta achillesowa drewnianych konstrukcji, stąd obejście tego problemu w rogatnicy, niezbyt poręcznej, ale za to mocnej. Tutaj zwykłe oparcie się na jednym z ramion uszkodzi całość. Nie sądzę też, aby takie rozwiązanie specjalnie górowało nad prostym rumplem - w praktyce ręce okazują się dłuższe niż z prób na lądzie wynika. ;-)
Ale wszystko wyjdzie w praniu i armator decyduje.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2016, o 15:30 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
boSmann napisał(a):
peter napisał(a):
to ci się ułamie...

to się sklei i dalej będzie ładne :-P


Jak wiadomo, bo to nie jest żadna wiedza tajemna, oparcie się, czy naciśnięcie końca łukowatego ramienia - zawsze generuje całkiem poważny moment skręcający, przyłożony na samym końcu rumpla, właśnie w tym miejscu, gdzie część łukowa łączy się z rumplem.
Czyli - tam właśnie się ułamie.

Ten moment skręcający musi być przeniesiony w całości na rumpel, ale połączenie obu części - takie jak na zdjęciu - nie wskazuje na potrzebną, znaczną wytrzymałość na skręcanie, jaką powinien się charakteryzować ten węzeł.
Ponieważ, naturalnie, w klasycznym wykonaniu stolarskim, takie połączenie jest trudne, o ile w ogóle realne.

Jest jeszcze jeden drobiazg - w miejscu połączenia część i łukowej z rumplem występuje oprócz skręcania - także zginanie oraz ścinanie, stosunkowo niewielkie, ale zawsze, co powoduje sumowanie się naprężeń, a więc komplikuje dodatkowo wykonanie połączenia.

Dlatego prościej, z punktu widzenia zdolności do przenoszenia obciążeń, byłoby całą konstrukcję wykonać z metalu (np. jako giętą z rur) albo z kompozytu, gdzie zbrojenie łatwiej jest ułożyć zgodnie z kierunkami przebiegu obciążeń.

_____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2016, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
tomasz piasecki napisał(a):
Dlatego prościej, z punktu widzenia zdolności do przenoszenia obciążeń, byłoby całą konstrukcję wykonać z metalu (np. jako giętą z rur) albo z kompozytu, gdzie zbrojenie łatwiej jest ułożyć zgodnie z kierunkami przebiegu obciążeń.
Ależ kombinujecie!
Najprościej (funkcjonalnie bez zarzutu) jest zrobić zwykły przedłużacz rumpla - np. kupiony w sklepie żeglarskim z profesjonalnymi okuciami/przegubem ze stali kwasoodpornej i "co tam chcecie" w cenie złota, ale ja u siebie mam ekstremalnie tani: z kija od szczotki z "przegubem" z linki. Działa od kilku lat bez pudła i nie zamieniłbym go na żaden inny. Taki sam będzie w mojej kolejnej łódce. :-P :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2016, o 18:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
robhosailor napisał(a):
z profesjonalnymi okuciami/przegubem ze stali kwasoodpornej i "co tam chcecie"


fajniejszy jest na przegubie gumowym.

Swoją drogą to na te rogi bym założył jakieś piłeczki tenisowe bo wypadek możliwy

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2016, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Za grosz nie macie fantazji :-P
Nie jesteście ciekawi czym to się skończy?
piotr6 napisał(a):
na te rogi

To nie rogi tylko wąsy (wg Corsa)

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2016, o 08:41 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
piotr6 napisał(a):
robhosailor napisał(a):
z profesjonalnymi okuciami/przegubem ze stali kwasoodpornej i "co tam chcecie"


fajniejszy jest na przegubie gumowym.

Swoją drogą to na te rogi bym założył jakieś piłeczki tenisowe bo wypadek możliwy


E tam, piłeczki...

Pomyśl - jakby te zakończenia rogów/wąsów - płynnie pocienić i wykleić na okrągło, tworząc takie ładne mniej więcej 3/4 kółka, ułożone poziomo, co by się w człowieka nie wbiły :)

_______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2016, o 19:30 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
boSmann napisał(a):
Za grosz nie macie fantazji :-P
Nie jesteście ciekawi czym to się skończy?
piotr6 napisał(a):
na te rogi

To nie rogi tylko wąsy (wg Corsa)
Dokładnie tak , teraz mam piękny okres , kiedy budowa skończona , mam czas i przy poprawkach mogę sobie pozwolić na mniej racjonalne działania . :D . Podstawowe pytanie , to po co mi te wąsy ( trzymając się terminologii Corsa). Przede wszystkim do pływania rodzinnego , gdy można dać ster dziecku i siedząc z drugiej strony mieć go pod kontrolą , poza tym dowiedziałem się jak się zachowuje sklejka przy gięciu i klejeniu , no i najważniejsze , że całość ciekawie wygląda :lol: . A teraz wracając do rzeczy , główny węzeł , czyli połączenie rumpla z wąsami , okazał się mniejszym problemem niż mi się wydawało . Działające siły i momenty pięknie przypomniał tomasz piasecki , więc przejdę do praktyki . Początkowo miało to być rozłączne , ale jednak skleiłem i skręciłem 3 wkrętami fi 6X70 . Daje to mocne połączenie , w efekcie czego pięta Achillesowa całej konstrukcji , czyli moment skręcający generowany przez długie ramię wąsów przenosi się na rumpel . Okazuje się , że rumpel wykazuje się dużą elastycznością przy skręcaniu . Może to wynika z tego , że środkowa listwa jest z twardego jesiona , a zewnętrzne z elastycznej sosny . Z kolei węzły w rumplu to też nie problem , bo połączenia kolejnych warstw są na mijankę . Stawiam raczej na pęknięcie w środkowej części rumpla , ale próby zniszczeniowej ze zrozumiałych względów nie robiłem :rotfl: . Nie wykluczam , że jednak zrobię rumpel z klejonej sklejki . To jeszcze pozostałe kwestie . Piłeczki tenisowe są zbędne , ponieważ rumpel porusza się w strefie , gdzie nie ma załogi . Wąsów na razie nie zaokrąglałem , bo jak ta konstrukcja okaże się do d... , to sobie oszczędzę pracy . Aha , jeszcze przedłużacz rumpla , to jak wspomniałem , wkleiłem tulejkę i można założyć ten wcześniej zrobiony .


Załączniki:
DSC04588.JPG
DSC04588.JPG [ 317.36 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
DSC04587.JPG
DSC04587.JPG [ 294.31 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
DSC04586.JPG
DSC04586.JPG [ 289.34 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
DSC04585.JPG
DSC04585.JPG [ 310.39 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
DSC04583.JPG
DSC04583.JPG [ 335.15 KiB | Przeglądane 5097 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2016, o 09:58 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To kolejny temat , czyli balast . Kostki głównego , demontowalnego balastu wypełnione , pomalowane i z koromysłem gotowe do pracy .


Załączniki:
DSC04576.JPG
DSC04576.JPG [ 286.21 KiB | Przeglądane 4977 razy ]
DSC04574.JPG
DSC04574.JPG [ 271.47 KiB | Przeglądane 4977 razy ]
DSC04573.JPG
DSC04573.JPG [ 256.43 KiB | Przeglądane 4977 razy ]
DSC04572.JPG
DSC04572.JPG [ 267.66 KiB | Przeglądane 4977 razy ]
DSC04535.JPG
DSC04535.JPG [ 298.84 KiB | Przeglądane 4977 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2016, o 18:59 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Kostki głównego , demontowalnego balastu wypełnione , pomalowane i z koromysłem gotowe do pracy .


A z jakiegóż to materiała wykonane. Jaka to konstrukcjyja - kostki są wypełnione.Hm. Kostki to raczej pełne sześciany, prostopadłościany... np. kostka brukowa. Może to jednak "pojemniki" w kształcie kostki i czymś wypełnione(beton, ołów, śrut stalowy...?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2016, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
cors napisał(a):
beton, ołów, śrut stalowy...?

Na pierwszym zdjęciu wygląda jak trotyl :shock:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ja widzę że to złom żelazny pospawany ze soba i zalany cementem. Ciekawy pomysł :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 14:26 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Micubiszi napisał(a):
zalany cementem


Nie wiedziałem, że cement to płynna masa i zalewa się nią. Ile promili wykazuje po zalaniu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2016, o 19:27 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Micubiszi napisał(a):
Ja widzę że to złom żelazny pospawany ze soba i zalany cementem. Ciekawy pomysł :D
Dokładnie tak . Wypełnia się szczeliny i całość zabezpiecza przed korozją , no i ze względów estetycznych . Do zalania użyłem cementu , a do uformowania kostki kleju budowlanego, coś w rodzaju kleju do ceramiki.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cors napisał(a):
Micubiszi napisał(a):
zalany cementem


Nie wiedziałem, że cement to płynna masa i zalewa się nią. Ile promili wykazuje po zalaniu?
Stopień zalania cementem zależy od ilości dodanej wody , czyli odwrotnie proporcjonalnie jak w przypadku ilości wody dodanej do spirytusu :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2016, o 10:30 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kontynuując temat balastu , druga para " kostek" . Są lżejsze , będą zmontowane raczej na stałe , jest możliwość regulacji , czyli wypełnienie środka odpowiednim materiałem w razie potrzeby . Od spodu blacha używana do budowy stopni , aby umożliwić swobodny spływ wody do zęzy.


Załączniki:
DSC04590.JPG
DSC04590.JPG [ 175.55 KiB | Przeglądane 4766 razy ]
DSC04589.JPG
DSC04589.JPG [ 261.65 KiB | Przeglądane 4766 razy ]
DSC04582.JPG
DSC04582.JPG [ 176.59 KiB | Przeglądane 4766 razy ]
DSC04578.JPG
DSC04578.JPG [ 168.84 KiB | Przeglądane 4766 razy ]
DSC04577.JPG
DSC04577.JPG [ 266.42 KiB | Przeglądane 4766 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2016, o 20:18 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To jeszcze podsumowanie tematu balastu , czyli czemu tak , a nie klasycznie z ołowiu? 1) Ołów ciężko zdobyć i jest dość drogi , natomiast za oddany złom na oddalony o kilkaset metrów skład mogłem sobie wybrać odpowiednie kawałki stali . 2) Do stopienia ołowiu potrzebny jest palnik, którego nie posiadam , natomiast kawałki stali wystarczy "posmarkać" za pomocą małej domowej spawarki , którą mam . 3) Do wykonania odlewów z ołowiu trzeba wykonać 2 dość złożone formy , natomiast odpowiednio docięte kawałki stali układa się mniej więcej do kształtu zęzy i spawa , później wystarczy do zęzy włożyć kawałek folii i pospawaną "kostkę" i zalać płynnym cementem. 4) Główna różnica , czyli ciężar właściwy . Jak kiedyś słusznie zauważył cors , łódka jest stosunkowo lekka , więc i balast nie jest potrzebny taki duży . Pomimo użycia materiałów lżejszych , zostaje jeszcze sporo miejsca , a balast znajduje się blisko osi łódki i w najniższym miejscu . Z mojego punktu widzenia jest to najlepszy wybór , a jeszcze trochę zostało w kieszeni na inne wydatki do łódki :D .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: silver_stas i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL