Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 14:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 cze 2016, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mikolajf napisał(a):
Teoretycznie to MD7B powinien zapalać nawet na korbę ale nie próbowałem.


W MD6A próbowałem - da się, ale najpierw należy oczywiście pokręcić korbą przy otwartym odprężniku i dopiero jak już się silnik kręci, to zamknąć odprężnik. Przydaje się trzecia ręka. Łatwiej jest zapalić przy wyłączonej stacyjce - podejrzewam, że przy włączonej większy opór daje alternator (?).

mikolajf napisał(a):
Wtryskiwacz jest wsadzony chyba bez podkładki w głowicę cylindra

Chyba niemożliwe. Jakby to się miało uszczelnić?
Miałem podobnie - wtryskiwacz wyszedł bez podkładki. Zakładam, że została w gnieździe.


mikolajf napisał(a):
ale jest podkładka (uszczelka) na przewodzie zwrotu nadmiaru paliwa. Czy to tą podkładkę trzeba wymienić każdorazowo?


Dwie podkładki miedziane przy każdym wtryskiwaczu. W zasadzie tak - wymienić.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2016, o 06:30 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Z założenia podkładka miedziana jest jednorazowa, po każdym demontażu- nowa.
Pod wtryskiem jest też podkładka.
Co do odpalania "z korby" , rozkręcamy silnik z otwartymi odprężnikami i dopiero kiedy go dobrze rozkręcimy zamykamy odprężnik. To jak będzie zapalał zależy od jego stanu dobry silnik pali momentalnie. Stare silniki np MD-1 miały przycisk pełnego wtrysku przy pompie wtryskowej przed rozruchem " z korby " wciskało się przycisk i jazda


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2016, o 14:02 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
Żeby zmierzyć kompresję w MD7B trzeba mieć tester ze specjalnymi końcówkami i nie mam tu w Sztokholmie takiego. Może ktoś z kolegów wie jak to ma wyglądać i gdzie kupić taki tester? Trochę głupio kupować skoro to dotyczy tylko jednorazowej próby na moim Vagabond 31. Ale nie mam skąd tutaj pożyczyć. W ogóle tu nikt nie chce naprawiać tych silników ani robić renowacji. Chcą tylko żeby kupić nowy a szkoda, bo te stare silniki są dobrej jakości. Nie to co nowe które obliczone są na góra 10 lat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2016, o 19:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Ahem... aby nie za dużo kombinujesz? Znaczy zmierzysz kompresyją ową, a wyjdzie że coś mała - i, tego, no... co wtedy zrobisz? Wymontujesz i dasz do generalki? ;)
mikolajf napisał(a):
Jak zwolnię dźwignię dekompresji i pokręcę kilka razy rozrusznikiem a potem opuszczę dzwignie to startuje momentalnie i chodzi doskonale.
Tego siem trzymajmy. Skoro "chodzi doskonale" to kompresję ma, przynajmniej wystarczającą by palić. Nie naprawiajmy co nie zepsute. :D

A zresztą w celu prawidłowego zmierzenia ciśnienia sprężania należy kręcić silnik starterem z właściwą prędkością rozruchową :-P

Manometr kupisz po sklepach moto, narzędziowych itp, albo w necie najprościej, toć każde tanie badziewie wystarczy (byle było że do diesli boć spore ciśnienie) - wypada jedynie uprzedzić że w dzisiejszych czasach już nijak tym chińszczyznom wierzyć nie można, wskazują jak siem zdarzy i co im siem podoba :mrgreen:
Kłopot będzie zasię z odpowiednią końcówką. Ta musi wejść na miejsce wtryskiwacza, a to już Ty wiesz co tam masz. W razie braku odpowiedniej można zrobić ze starego wtryskiwacza, wypatroszywszy i gwint/złączkę dorobiwszy.
Dla ilustracji:
http://allegro.pl/tester-miernik-cisnie ... 86557.html
http://www.arcotech.pl/pl/p/Miernik-cis ... DIESEL/168

A jak na toto mówią po skandynawskiemu to już też Twoja rzecz :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2016, o 06:30 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
Ryś napisał(a):
Ahem... aby nie za dużo kombinujesz? Znaczy zmierzysz kompresyją ową, a wyjdzie że coś mała - i, tego, no... co wtedy zrobisz? Wymontujesz i dasz do generalki? ;)
mikolajf napisał(a):
Jak zwolnię dźwignię dekompresji i pokręcę kilka razy rozrusznikiem a potem opuszczę dzwignie to startuje momentalnie i chodzi doskonale.
Tego siem trzymajmy. Skoro "chodzi doskonale" to kompresję ma, przynajmniej wystarczającą by palić. Nie naprawiajmy co nie zepsute. :D

Tu się z Tobą zgodzę, że nie warto ruszać tego co działa.

W razie braku odpowiedniej można zrobić ze starego wtryskiwacza, wypatroszywszy i gwint/złączkę dorobiwszy.

Wiem, że jest taka możliwość, ale to nie tutaj w Sztokholmie. Szwedem się nie chce pracować i biorą tylko to co jest na gotowe.

Dla ilustracji:
http://allegro.pl/tester-miernik-cisnie ... 86557.html
http://www.arcotech.pl/pl/p/Miernik-cis ... DIESEL/168

Te testery mają gwint na wtryskiwacze wkręcanie a w MD7B wtryskiwacze są wsadzanie w blok i przytrzymywanie jarzmem z góry.

A jak na toto mówią po skandynawskiemu to już też Twoja rzecz :)

To się nazywa kompressionsmätare po szwedzku. Kosztuje tu dwa razy tyle co na Allegro.

Skoro "chodzi doskonale" to kompresję ma, przynajmniej wystarczającą by palić. Nie naprawiajmy co nie zepsute. :D

Tak, tylko ten zimny start mnie denerwuje. Na morzu np w razie gdy na mnie idzie statek nie ma czasu na demontaż pokrywy silnika, schodków i podnoszenie rączki dekompresji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2016, o 08:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A linia paliwowa filtry i zbiornik paliwa masz przeczyszczony?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2016, o 17:24 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
Są dwa nowe filtry paliwa, z baku wypompowałem stare paliwo i wyczyściłem zbiornik więc raczej to nie paliwo jest problemem. Czy kompresja może być za słaba skoro silnik startuje po pokręceniu rozrusznikiem z podniesionym odprężnikiem? (Oczywiście po ponownym zamknięciu dźwigni odprężnika).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2016, o 16:07 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Oczywiście że może być zbyt niskie ciśnienie (kompresja).
Niestety językiem technicznym jest pomiar a nie zgadywanki. Bez dobrej diagnozy problem nie zniknie, chyba że przez przypadek uda się trafić na przyczynę.
Jest jeszcze jedna dosyć prosta metoda wykrywania usterek paliwowych. Metoda na tzw "plak". Czyli kupujemy na stacji benzynowej cocpit spray (spray do konserwacji plastików w samochodach. Podczas próby rozruchu wtryskujemy preparat do przewodu (kolektora) ssącego. Jeśli silnik zapali łatwiej niż normalnie- to przyczyna problemu tkwi w instalacji paliwowej, jeśli bez zmian, to w mechanice silnika (niskie ciśnienie sprężania).
Dwie drobne uwagi po pierwsze test służy jedynie wstępnemu badaniu orientacyjnemu , przed podjęciem decyzji o rozbiórce silnika należy zmierzyć ciśnienie sprężania.
Uwaga nr dwa, ten sposób nie działa prawidłowo w silnikach z komorą wstępną ( w znacznym uproszczeniu to te ze świecami żarowymi, aczkolwiek są wyjątki).
Stare MD to silniki z bezpośrednim wtryskiem, a więc metoda działa.

Pozdrawiam

Witek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2016, o 19:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Dobra dobra... :D
Zanim człowiek sprawdzi na sobie iże mieszanka propan-butanu z benzyną łatwiej wybucha od ropy - czego dotąd nie wiedział :lol: - można też podejść do tematu prosto a po chłopsku i kupić nowy akumulator, w miejsce pięcioletniego :roll:
I od razu nowe klemy do niego tyż można.
A jak to nie załatwi sprawy (w sensie starter nadal ledwie rzęzi), to można jeszcze sobie oglądnąć ówże starter (i kable) - a stwierdziwszy że ma toto ze 30 lat (as if we didn't know :mrgreen: ) pójść se też kupić nowe...

A jeśli to nie załatwi sprawy to przynajmniej pozwoli tą kąpresją pomierzyć prawidłowo :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2016, o 06:07 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na temat akumulatorów, stanu kabli do rozrusznika i samego rozrusznika już było znacznie wcześniej, więc wydawało mi się że temat został już sprawdzony i ewentualnie naprawiony.
No ale widocznie mi się tylko wydawało :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2018, o 14:59 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
Jeszcze pytanko, bo dalej mam problem przy starcie mojego MD7B. Próba kompresji wykazała 18 na pierwszym cylindrze a tylko 8 na drugim.
To może oznaczać zużycie ale czy możliwe jest, że zawory są źle ustawione (ten drugi mógł się rozregulować?). Jeżeli zawór jest źle ustawiony to kompresja spada na mierniku? Jak myślicie koledzy, bo nie mam kasy na nowy silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2018, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Poczynając od najprzyjemniejszych rzeczy, to może Ci się zawór jeden zawiesił na otwarciu i sprężu nie będzie. Później już tylko coraz gorzej finansowo.
Mógł pęknąć talerzyk zaworu i jest dziurka, ale to by świstało w którymś kolektorze.
Mogło się wypalić denko tłoka i jest dziurka do skrzyni korbowej, ale to byś zauważył, bo na zapalonym z bagnetu czy innych otworów lub źle uszczelnionych złączy by sadziło mgłą olejową. Zużycie pierścieni tłokowych raczej odpada - za duży spadek ciśnienia od nominału.
Odpada również urwane denko tłoka bo byś słyszał.
Tak więc pokrywę zaworów czas zdjąć i spojrzeć jak pracuje klawiatura i jak się ruszają zawory na felernym cylindrze.
PS
Jak nie masz:
https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-cat-7742080.aspx
A jak masz to dla przypomnienia.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2018, o 16:37 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
mikolajf napisał(a):
Jeżeli zawór jest źle ustawiony to kompresja spada na mierniku?

Tylko wtedy, kiedy jest za ciasno wyregulowany. Na zimnym silniku musiałoby nie być w ogóle luzu na popychaczu.
Te 8 atmosfer to jest po próbie olejowej? Jeśli tak, to raczej na pewno wypalone gniazda zaworów, czyli głowica do regeneracji.

_________________
noone



Za ten post autor noone otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2018, o 17:40 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
noone napisał(a):
mikolajf napisał(a):
Jeżeli zawór jest źle ustawiony to kompresja spada na mierniku?

Tylko wtedy, kiedy jest za ciasno wyregulowany. Na zimnym silniku musiałoby nie być w ogóle luzu na popychaczu.
Te 8 atmosfer to jest po próbie olejowej? Jeśli tak, to raczej na pewno wypalone gniazda zaworów, czyli głowica do regeneracji.



Głowica była szlifowana jakieś dziesięć lat temu. Nie bardzo rozumiem to z próbą olejową. Jak to się robi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2018, o 19:35 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
Pierwszy pomiar robisz na sucho. Następnie strzykawką psiukasz w do cylindrów trochę oleju silnikowego (3-5 cm3). Następnie kręcisz kilka obrotów rozrusznikiem, żeby olej się rozprowadził i robisz kolejny pomiar. Olej wypełni nieszczelności w gładzi cylindrów, i jeśli przedmuchy są na pierścieniach, to ciśnienie powinno się znacząco podnieść.
Jeśli przedmuchy są w głowicy, odczyty nie zmienią się znacząco.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2018, o 14:54 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
W końcu ustawiłem zawory drugiego cylindra. Były ustawione tak, że szczelinomierz w ogóle nie wchodził do szpary. Teraz mam 0.30 czyli tak jak w instrukcji. I o dziwo silnik zapala normalnie nawet jak jest zimny. Męczyłem się z tym zapalaniem conajmniej ostatnie pięć lat. Dziękuję wszystkim kolegom za okazaną pomoc. Przy okazji ostrzeżenie przed szwedzkimi mechanikami. Oni nie chcą naprawiać. Oni chcą sprzedać nowy silnik. Nikt z nich nawet nie próbował znaleźć błędu. Zmierzyli kompresję i zalecili kupno nowego silnika. Na szczęście ich nie posłuchałem.



Za ten post autor mikolajf otrzymał podziękowanie od: marcin_palacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 01:33 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
Jeszcze wracając do pomiaru kompresji. Na AliExpress widziałem masę różnych testerów (compression tester diesel), ale nie sposób wywnioskować która końcówka będzie pasować do MD7B. Może ktoś robił taki pomiar i napisze czym i jak? Z góry wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2019, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mikolajf napisał(a):
Jeszcze wracając do pomiaru kompresji. Na AliExpress widziałem masę różnych testerów (compression tester diesel), ale nie sposób wywnioskować która końcówka będzie pasować do MD7B. Może ktoś robił taki pomiar i napisze czym i jak?

To jest typowy wtryskiwacz Boscha.
Było już o tym - ale bez wieści o oznaczeniach dla samej końcówki.
Były natomiast numery części dla oryginalnych końcówek i ich mocowań z manuala VP:
viewtopic.php?f=22&t=27434#p491805

U mnie w MD2 pomiar robił mechanik, ale ja, jak typowa d.... wołowa - nie zapytałem jaka końcówka jest OK...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL