Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 13:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lip 2016, o 09:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Na podstawie wygladu calosci i wlasnego doswiadczenia na podobnych jednostkach mozna wyciagnac daleko idace wnioski. Ha sie z Hania calkowicie zgadzam.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
M@rek napisał(a):
Na podstawie wygladu calosci i wlasnego doswiadczenia na podobnych jednostkach mozna wyciagnac daleko idace wnioski. Ha sie z Hania calkowicie zgadzam.

Natura, piękno, harmonia i doskonałośc....tak się składa (i to nie ja sobie wymyśliłem), że statek żaglowy zawsze łączył w sobie te cechy... piękność z doskonałością morską.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Przebudowy Zawiszy nie mają zadnej analogii do przypadku DN.
Dziękuję Marianowi za tekst Kantorysińskiego. Ciekawy.
A Hania ma rację.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 18:12 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Przebudowy Zawiszy nie mają zadnej analogii do przypadku DN.


Powiedział "Pułkownik" a w wojsku nie dyskutuje się. Rozkaz! "Nie mają". Koniec dyskusji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Stara Zientara napisał(a):
Ile żaglowców skonstruował MJS? Ile regat wygrał MJS? Ile stoczni produkuje jednostki konstrukcji MJS?

Pomijam impertynencje i odpowiadam:
ad1/ - sztuk 1; brygantynę Dzidziu Maru. :rotfl:
ad2/ - jedne; puchar klasy 550 na jachcie PIP-550 :-P
I jak dla mnie hwacit.

Natomiast co mają osiągi regatowe Mariana do tematu stateczności jachtów? ... nie wiem.

MJS

ps
Przeróbki zawiasa kojarzyły mi się zawsze bardzo pozytywnie, więc zamiast od razu szczekać na kogoś, może lepiej jest zapytać co miał na myśli.


ps2 Osobistą zgodę Adama Kantorysińskiego na publikację mam (nawet mam zgodą na krytykowanie zawartych tam tez. :-P )

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Alterus, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Seba napisał(a):
Hania a ja myślałem ze powstrzymasz sie od krytyki. Zwlaszcza ze tylko widziałaś.

Seba, może właśnie dlatego, że widziałam. Nie jestem konstruktorem, moja wiedza podstawowa o łodziach dotyczy bardziej tych z okresy średniowiecza. I śmiało mogę napisać, że historia się powtarza. DN nie na miarę Vasy ale też "przedobrzony" . O gustach się nie dyskutuje. Natomiast o zdrowym rozsądku i bezpieczeństwie już tak. Fakt, że DN odbył ileś rejsów uważam za fart.Przecież o bezpieczeństwie świadczy to czy jacht jest bezpieczny w trudnych warunkach. Chyba to mamy na myśli mówiąc o dzielności jednostki. W ładną pogodę to na drzwiach można się bujać.
Oglądając DN wzbudził moje wątpliwości. Dla mnie ma zachwiane proporcje.
wielu z tych co się odważyli nim popłynąć przychyla się do zdania, że
"Szkuner był zatankowany na maksa. Wiem, że miał dodatkowe zbiorniki paliwa, nie wszystkie poniżej linii wodnej. Ba, nawet na pokładzie magazynowano paliwo i wodę – dodaje nasz kolejny rozmówca. – Gdy myśmy nim pływali, wszyscy zdawali sobie sprawę, że stabilność to jego słaby punkt, dlatego używaliśmy zaledwie 70 metrów kwadratowych żagla, a i tak miał potężny dryf. Silnik uruchamiany był bardzo często, a na żaglach szybko i bezpiecznie łódka ta szła tylko wtedy, gdy wiało od rufy."
Czy po tym co się wydarzyło mamy zamknąć usta i udawać, że wszystko ok ? W imię czego ? Wolą armatora jest odbudowa DN. Naszą wolą powinno być wskazanie słabości jachtu i chęć pływania bezpiecznie. "Kozaczenie" to albo brak wyobraźni albo czysta głupota, popisywactwo.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowania - 6: Colonel, Doktor, Kurczak, M@rek, Marian Strzelecki, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
cors napisał(a):
Powiedział "Pułkownik" a w wojsku nie dyskutuje się. Rozkaz! "Nie mają". Koniec dyskusji
Piotrze, akurat Colonel jest jednym z autorów tej przebudowy. Sam oglądałem rysunki techniczne zaprojektowanej przez niego nadbudówki.

Marian Strzelecki napisał(a):
Przeróbki zawiasa kojarzyły mi się zawsze bardzo pozytywnie
Wymowa twojego tekstu była wręcz przeciwna.
Marian Strzelecki napisał(a):
zamiast od razu szczekać na kogoś, może lepiej jest zapytać co miał na myśli.
Może zamiast się do kogoś przypierdalać i odszczekiwać obraźliwie wystarczy pisać zrozumiale? Nie każdy ma ochotę na lekcję pt. "Co poeta miał na myśli?"

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2016, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Stara Zientara napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
zamiast od razu szczekać na kogoś, może lepiej jest zapytać co miał na myśli.
Może zamiast się do kogoś przypierdalać i odszczekiwać obraźliwie wystarczy pisać zrozumiale?

Miło, że się porozumieliśmy choćby na tak na wysokim poziomie.
OT

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2016, o 11:49 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Hania napisał(a):
Czy po tym co się wydarzyło mamy zamknąć usta i udawać, że wszystko ok ?


ja do tego Cię nie namawiam. Pytałem tylko skąd masz tyle informacji na podstawie "oględzin" - tylko i może aż tylko tyle .

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2016, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Seba, tu nie chodzi o moje wrażenia. Napisałam jakie one są ale nie są one obowiązujące dla wszystkich. Są tacy co twierdzą, że DN to super jacht, dzielny i w ogóle. Ale są i inne opinie. To co zacytowałam jest ogólnie dostępne w wywiadach udzielanych. Każdy jakieś wrażenie swoje ma. Zupełnie inna kwestia to suche fakty.
Skoro DN nadawał się do żeglugi w trudnych warunkach to co takiego się wydarzyło, że doszło do wywrotki ? Nie on jeden był w tym rejonie ale tylko on poszedł na dno.
Jacht po takiej przygodzie powinien przejść szczegółowe badania, między innymi stateczności. Ja nie mówię, żeby DN uziemić. Może jakieś zalecenia ? Ograniczenia pogodowe czy rejonu pływania ? Oczekiwałaby takich badań, ew. zweryfikowałabym plany rejsowe i zapewniła bezpieczeństwo ludziom. Inne podejście armatora uważam za lekkomyślne . I guzik mnie obchodzi czy DN pod banedrą Canady czy POL. Jak armator taki pewny swego jachty to niech sam też pływa i się naraża.
Powiesz, że jesteśmy dorośli itp. Niby ok. Ale armator "zapraszając" na rejsy wg mnie daje jakby gwarancję, że jacht jest ok pod każdym względem. Przynajmniej ja tak pojmuję rolę armatora. Chcę mieć zyski i dobrą opinię - daję dobry produkt.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2016, o 10:21 

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 16:23
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak na razie wszystko wskazuje, że rynek to zweryfikuje. Armator ma spory problem z znalezieniem chętnych do organizacji rejsu, mam nadzieje że porobi próby stateczności, w razie potrzeby dołoży balastu bo chciałbym jeszcze się przepłynąć tym jachtem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2016, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Zważywszy, że DN w normalnych warunkach obrócił się do góry dnem, a prokuratura nadal bada przyczyny wypadku - i jest to wiedza powszechna - żaden kapitan, który zabierze tym jachtem ludzi w morze bez wyników prób stateczności nie zasłoni się, że działała w dobrej wierze w razie kolejnej wtopy. Brak chętnych nie dziwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2016, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Borys_q napisał(a):
rynek to zweryfikuje


Nie rynek a klasyfikator.



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2016, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Czyli?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2016, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Colonel napisał(a):
Czyli?


Hipotetycznie, Colonelu masz jacht, który uległ takiemu wypadkowi jak DN, prokuratura bada czy nie zawiniła konstrukcja bądź sposób eksploatacji jednostki, bandera nie wymaga do Ciebie żadnych przeglądów ni certyfikatów... chcesz by jacht pływał, chcesz by znaleźli się chętni do poprowadzenia go i pływania na nim. Potrzebujesz potwierdzenia właściwej stateczności jednostki. Do kogo występujesz, żeby badanie było wiarygodne?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Yigaelu nie pytałem Ciebie, tylko Reeda.
(A po za tym mój jacht także pod polska banderą nie wymaga przeglądów i certyfikatów).

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ale primo pływasz nim osobiście, secundo nie wywrócił się w normalnych warunkach topiąc człowieka.
Moim zdaniem armator będzie zmuszony /rynkiem, opinią klientów i last but not least kryciem własnej dupy na wypadek czegokolwiek/ do zrobienia prób stateczności tak profesjonalnych i oficjalnych jak tylko się da. Będzie musiał się do PRSu zgłosić z zapytaniem i fakt, że przepisy bandery tego nie wymagają nie ma tu nic do rzeczy.
Tak też rozumiem odpowiedź Reeda.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
do PRSu

Hmmm, ale dlaczego akurat tam?
W szczególności dlaczego, skoro Kanada tego akurat towarzystwa klasyfikacyjnego nie uznaje?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 10:23 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Słuchajcie, a może tak na spokojnie zamiast snuć domysły, przypuszczenia - zapytać u źródła jakie są dalsze plany co do jachtu ? Może właśnie Armator / właściciel zlecił dodatkowe badania ? Bo to wiecie, tak łatwo nam sprzed kompa .... :cool:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 10:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Seba napisał(a):
Może właśnie Armator / właściciel zlecił dodatkowe badania


odchodząc od DN komu mógłbym zlecić profesjonalne badania stateczności poprawności konstrukcji itd. Nie chodzi mi o formalne papiery ale o gruntowne i dokładne sprawdzenie jachtu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jaromir napisał(a):
Yigael napisał(a):
do PRSu

Hmmm, ale dlaczego akurat tam?
W szczególności dlaczego, skoro Kanada tego akurat towarzystwa klasyfikacyjnego nie uznaje?


A armator chce wozić Kanadyjczyków? Czy może kanadyjska prokuratura prowadzi śledztwo w sprawie zatonięcia DN i śmierci członka załogi? Ja absolutnie nie piszę o wymogach bandery kanadyjskiej... Oczywiście może ściągnąć ludzi od dowolnego innego uznanego klasyfikatora co dalej mieści się w odpowiedzi Reeda.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
i fakt, że przepisy bandery tego nie wymagają

A to jest fakt?
Hmmm:
https://www.tc.gc.ca/eng/marinesafety/t ... 2160.htm#2

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
A armator chce wozić Kanadyjczyków?

A jakie to ma znaczenie w sprawie zbadania stateczności?
Wzbudziłby Twoje zaufanie armator jachtu bandery polskiej, jeżeli jego jacht (czysto teoretycznie, tfu, tfu..) wykopyrtnął by się równie spektakularnie - i jeżeli armator ów, chcąc po roku czy dwu powrócić do zarobkowego wożenia ludzi pod żaglami, powierzył by badanie stateczności swego jachtu jakiemuś towarzystwu klasyfikacyjnemu całkowicie nieznanemu i nie uznawanemu przez Polskę?

Yigael napisał(a):
Ja absolutnie nie piszę o wymogach bandery kanadyjskiej.

To trochę dziwi - bo to temat, w którym piszemy o jednostce bandery kanadyjskiej, prawda?...
A przynależność państwowa DN mieć będzie spore znaczenie - tak w kwestii odpowiedzialności za zaniedbania, które doprowadziły do zeszłorocznej tragedii, jak w kwestii ewentualnej, przyszłej eksploatacji tego cudaka.

Yigael napisał(a):
Oczywiście może ściągnąć ludzi od dowolnego innego uznanego klasyfikatora co dalej mieści się w odpowiedzi Reeda.

Tak, sens miałoby zlecenie badania stateczności dowolnemu innemu towarzystwu klasyfikacyjnemu - ale takiemu, które jest uznawane przez kraj bandery - czyli Kanadę. Co wyklucza PRS.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 27 lip 2016, o 11:22 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jaromir, ja po prostu uważam, że w tej spektakularnej sytuacji jeśli jacht ma wyjść w morze przed zakończeniem śledztwa istotne jest przekonanie lokalnej klienteli, potencjalnych kapitanów i prokuratury, że armator podjął wszelkie możliwe kroki dokładając należytej staranności by przekonać się, że jednostka jest bezpieczna. A nie czy spełnia kanadyjskie czy polskie wymogi formalno-prawne.

Reed pisał o klasyfikatorze ogólnie. Ja piszę o PRS tylko dlatego, że najbliżej. Może być dowolny inny - uważam tylko, że w tym konkretnym przypadku istotnym jest by był uznawany w Polsce, nie tylko w Kanadzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
Wzbudziłby Twoje zaufanie armator jachtu bandery polskiej, jeżeli jego jacht (czysto teoretycznie, tfu, tfu..) wykopyrtnął by się równie spektakularnie - i jeżeli armator ów, chcąc po roku czy dwu powrócić do zarobkowego wożenia ludzi pod żaglami, powierzył by badanie stateczności swego jachtu jakiemuś towarzystwu klasyfikacyjnemu całkowicie nieznanemu i nie uznawanemu przez Polskę?

Ale rzecz dzieje się właśnie (co za przypadek! ;-) ) w Polsce i pewnie dotyczy klienteli z Polski..?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 11:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A tymczasem "Down North" znow na wodzie, kanadyjska bandera powiewa dumnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 22:53
Posty: 92
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j., IŻ PZŻ, SRC, RD PADI
piotr6 napisał(a):
Seba napisał(a):
Może właśnie Armator / właściciel zlecił dodatkowe badania


odchodząc od DN komu mógłbym zlecić profesjonalne badania stateczności poprawności konstrukcji itd. Nie chodzi mi o formalne papiery ale o gruntowne i dokładne sprawdzenie jachtu


Można do PRS. A jak chce mieć sie pewność, że badanie będzie uznane na całym świecie - to chocby do Lloyda... http://www.lr.org.pl/

Rafał

_________________
100% seascout
www.seascout.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
Reed pisał o klasyfikatorze ogólnie. Ja piszę o PRS tylko dlatego, że najbliżej. Może być dowolny inny - uważam tylko, że w tym konkretnym przypadku istotnym jest by był uznawany w Polsce, nie tylko w Kanadzie.

A ja uważam, że istotne jest, by było to towarzystwo klasyfikacyjne uznawane i tu i tam.
AFAIK wszystkie towarzystwa klasyfikacyjne, które są "recognized" w Kanadzie, są również uznawane w Polsce.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 12:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
seascout napisał(a):
Można do PRS. A jak chce mieć sie pewność, że badanie będzie uznane na całym świecie - to chocby do Lloyda... http://www.lr.org.pl/


Jak sprawdzą stateczność jachtu ok np 20 ton?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Hymmm tak sobie czytam i czytam i jedno wiem na 100%, nie wiem jak Wy ale ja na tą łódkę bym nie wsiadł...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL