Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 20:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2016, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Kurczak napisał(a):
tylko po co się szarpać jak nie jest to konieczne


Dla satysfakcji Piotrze :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To jest jak zabawa z tygrysem nie Tygrysą. Przyjemność mała a ryzyko duże :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 14:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wy piszecie o torze wodnym przy zatoce Skoszewskiej oddzielającą Mieliznę Wolińską a Pomorską? to jest raptem 1 mila .

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
piotr6 napisał(a):
Wy piszecie o torze wodnym przy zatoce Skoszewskiej oddzielającą Mieliznę Wolińską a Pomorską? to jest raptem 1 mila .

Takie jest prawo(główna wada) „czatowania na forum” ktoś niejednoznacznie coś napisze, inny źle odczyta lub co gorsza świadomie zmanipuluje i mamy gotową … dyskusję, mniej lub bardziej burzliwą.

Za powód pływania na silniku po Zalewie na trasie Wolin – Nowe Warpno (15Nm) raczej nigdy nie podałbym konieczność przepłynięcia Zatoki Skoszewskiej (3Nm) lub przejścia samego „przekopu” (0,8Nm) lub może Głębokiego Nurtu (1,5Nm).
A jak to wszystko zrobić jednym halsem to już całkowicie pozostaje dla mnie tajemnicą, jednak jeszcze dużo musze się nauczyć a może tylko przypomnieć.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SIRK napisał(a):
A jak to wszystko zrobić jednym halsem to już całkowicie pozostaje dla mnie tajemnicą, jednak jeszcze dużo musze się nauczyć a może tylko przypomnieć.
Jak będziesz miał odpowiedni kierunek wiatru to i wąskie przejście pokonasz jednym halsem.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
SIRK łatwiej zrobic jednym halsem niż nie zauważyć mielizn

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Colonel napisał(a):
SIRK łatwiej zrobic jednym halsem niż nie zauważyć mielizn

Czy ten korzystny hals nazwiemy ostrym bejdewindem? A płynąc na trasie Wolin – Trzebież to będzie także jeden hals? Ale już chyba pełny bejdewind i wtedy nie możemy się tłumaczyć „ryzykiem wejścia na mieliznę” i musimy/możemy płynąć na żaglach?
Jeszcze pozostają nam kierunki północne, powiedzmy na Wicko i to już będzie bardziej skomplikowane bo jeden hals wątpliwy i nie wiadomo płynąć na żaglach czy na silniku bo mielizna chyba nadal ta sama.

Już się pogubiłem, jednak to za bardzo skomplikowane. Czy ta mielizna była na trasie Wolin – Nowe Warpno, Wolin – Trzebież czy może najpierw musimy wyjść z Zatoki Skoszewskiej aby później płynąc po Zalewie nie martwić się o mielizny tylko o siatki. Tłumaczenie natomiast żeglugi na silniku z Wolina do Nowego Warpna bo ktoś się obawiał mielizny jest co najmniej trochę dziwne.
Ja po prostu mówię, nie chciało mi się żagli stawiać lub rozwinąłem dodatkowo foka (a może genuę nadal nie wiem jak toto mam nazywać) aby płynąć szybciej.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 01:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Eeeechh.
Niebieskie widzisz? A przekop oznakowany na Skoszewo?


Załączniki:
ZALEW_SZCZECINSKI.jpg
ZALEW_SZCZECINSKI.jpg [ 397.31 KiB | Przeglądane 5715 razy ]

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 07:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Bratanku z czego skopiowałem ta mapę?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ten korzystny wiatr to wiatry pełne i z silnikiem na standby. Czyli ze wschodu/zachodu, zależy w którym kierunku płyniesz.
Wówczas spokojnie przechodzisz przekop i dalej płyniesz też na żaglach. Masz
wówczas mozliwość manewrowania między mieliznami ostrząc lub odpadajac.

Tyle, że mi się tak nigdy nie trafiło. Zawsze wiało w mordę lub prawie w mordę...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Ten korzystny wiatr to wiatry pełne i z silnikiem na standby. Czyli ze wschodu/zachodu, zależy w którym kierunku płyniesz.
No niekoniecznie tylko pełne. Przy wietrze północnym do północno-zachodniego płyniesz ze wschodu na zachód półwiatrem do pełnego bajdewindu, a z zachodu na wschód półwiatrem do baksztagu. Przy wietrze południowym do południowo wschodniego płyniesz z zachodu na wschód półwiatrem do pełnego bajdewindu a płynąc ze wschodu na zachód płyniesz baksztagiem do półwiatru. Analogicznie przy odchyłkach wiatru na kierunek północno-wschodni lub południowo-zachodni wszystko będzie zależało od wielkości dryfu czy pozwoli ci nie wypaść z poza tor wodny. A wspomagając się silnikiem żagle stabilizują ci przechył na jedną burtę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 13:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
piotr6 napisał(a):
Bratanku z czego skopiowałem ta mapę?

Z czego ja skopiowałem? W Wujka Googla.
Szybciej było niż męczyć ploter czy laptopa.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bratanek65 napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Bratanku z czego skopiowałem ta mapę?

Z czego ja skopiowałem? W Wujka Googla.
Szybciej było niż męczyć ploter czy laptopa.
Z tego linku możesz mapę powiększać i przesuwać w dowolne miejsce:
https://webapp.navionics.com/?lang=en#boating@6&key=eqv%7DHyab_C



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 3: bratanek65, piotr6, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Marian J. napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Ten korzystny wiatr to wiatry pełne i z silnikiem na standby. Czyli ze wschodu/zachodu, zależy w którym kierunku płyniesz.
No niekoniecznie tylko pełne. Przy wietrze północnym do północno-zachodniego płyniesz ze wschodu na zachód półwiatrem do pełnego bajdewindu, a z zachodu na wschód półwiatrem do baksztagu. Przy wietrze południowym do południowo wschodniego płyniesz z zachodu na wschód półwiatrem do pełnego bajdewindu a płynąc ze wschodu na zachód płyniesz baksztagiem do półwiatru. Analogicznie przy odchyłkach wiatru na kierunek północno-wschodni lub południowo-zachodni wszystko będzie zależało od wielkości dryfu czy pozwoli ci nie wypaść z poza tor wodny. A wspomagając się silnikiem żagle stabilizują ci przechył na jedną burtę.


No właśnie ze względu na dryf...

Przechodzisz przekop ze wschodu na zachód wiatrami pełnymi, potem odkładasz się na północ i idziesz dalej baksztagiem lub półwiatrem, no może pełnym bajdewindem. I tak praktycznie do Wolina :)
W drugą stronę podobnie. Nie musisz się przejmować dryfem, masz możliwość manewrowania np. wyminięcia się z inną jednostką.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 20:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
No ale trzeba jednym halsem? Dużo łódek może nie przy 7B jest w stanie przehalsowac to słynne przewezenie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Marian J. napisał(a):
Czy na pierwszym z tych jachtów nie można było postawić też kawałka żagla chociażby dla ustabilizowania przechyłu.


Ja tam miałem jeszcze postawione pół grota, a do tego był to mój pierwszy raz :D

A tu Kościelny zasuwa a wiał koło 6B

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 09:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Micu jakbyś teraz płynął to dałbyś więcej zagla?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Nie, chyba nie. Jak płynę 6kn to jest ok. Mnie się nigdy nie spieszy ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 11:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Micubiszi napisał(a):
Mnie się nigdy nie spieszy


na tych filmach to wygląda wmiare lajtowo :D . Jaką maxymalną predkosc wyciągnałes na Vedze nie pytam o prędkosci chwilowe?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Jak przekraczam 7 kn to się refuję a co za tym idzie to kilka razy było około 7,5 :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 11:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Cholewa, jak razu pewnego zacząłem bić rekordy prędkości i musiałem zwolnić to płakałem :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 16:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie wiecie jak sie ciesze ze w regatach nie startujecie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 16:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Uważaj bo się doczekasz :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 16:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Od jakiegos czasu sie boje, dlatego oglosilem jacht do sprzedzazy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 16:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tak to z Wami jest jak poczujecie REALNIE zagrożenie to jachty sprzedajecie :mrgreen:

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL