Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 14:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 719 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 gru 2016, o 17:42 

Dołączył(a): 1 lut 2015, o 23:31
Posty: 21
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: ;)
Jaki jest faktyczny stan prawny Zjawy na dzień dzisiejszy?

W sprawozdaniu Fundacji CWM ZHP za rok 2013 widnieje informacja, że trwają prace nad jego uregulowaniem. Do stwierdzenia własności potrzeba dokumentów przekazania prawa własności, a jak wynika ze sprawozdania takich dokumentów w 2013 roku, mimo przeprowadzenia kwerendy, nie udało się odnaleźć.
Prace miały być prowadzone w kolejnym roku, ale w sprawozdaniu za 2014 brak informacji o sukcesie.
http://www.cwm.edu.pl/o-cwm-zhp


grennCAT


Załączniki:
sprawozdanie_CWM_ZHP_za_rok_2013.jpg
sprawozdanie_CWM_ZHP_za_rok_2013.jpg [ 367.88 KiB | Przeglądane 7106 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
Co prawda tylko kilka dni ale w 2013 szukaliśmy w Gdyńskim archiwum czegokolwiek na temat zjawy. Jedyna wzmianka którą udało nam się znaleźć to jedno zdanie o jachcie Szkwał i to niezbyt wnoszące cokolwiek. Niestety nie pamiętam co to było za wzmianka.

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
To nie wystarczy sprawdzić na jakiej podstawie powstał w rejestrze okrętowym wpis o numerze ROG/S/888? Przecież rejestr okrętowy ma rękojmię ksiąg wieczystych.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2016, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Właśnie goszczę w domu " kawałek" ostatniej załogi Zjawy. Wieczorkiem pokaże 2 mini zajawki filmu o ostatnim rejsie . Tylko na tyle dostałem zgodę :). Specjalnie dla naszego forum:)))))))

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2016, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
https://youtu.be/yQU_Qy6-D2E

https://youtu.be/cpJgh_Jc5-o

Jakość jest super/Gopro/ natomiast ja kręciłem komórką z TV :mrgreen: ./ odbicia choinki i hałas w tle rodzinki/
Na jednym z urywków jest zarejestrowana krzątanina na pokładzie zaraz po wejsciu na miel / dobrze widać odległość od Falsterbo, a na drugim, ostatni członkowie załogi Z wchodzą na Coast Garda.
Mam jakiś problem aby na komórce zalinkować filmy na YT. Wpisałem adresy ręcznie i nie wiem czy będą widoczne. W razie czego rano na kompie w pracy to poprawię.
Majtkowie obiecują zmontować pełny film z ostatnich 2 tygodni Zjawy.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2017, o 11:09 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
No dobra,

upłynął dokładnie miesiąc, co do dnia, od wypadku.

Czy wiadomo co dalej ze zjawą?



Za ten post autor Ryczaca 40ska otrzymał podziękowanie od: sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2017, o 23:11 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Tłumaczenie googlem z miejscowego języka http://pakryss.se/grundstotning-med-segelfartyg-utreds/
pakryss.se napisał(a):
17 styczeń 2017 - 15:38 No comment
Coast Guard na pokładzie rozbitego statku po uziemienia w Falsterbo. FOTO: Coast Guard

Polski kecz Zjawa osiadł na mieliźnie i opuszczony w Falsterbo rafy na początku grudnia ubiegłego roku. Wypadek oznacza, że Komisja śledcza, po raz pierwszy od dziesięciu lat bada katastrofy żaglowca.

Szwedzka zbudowany żaglowiec Zjawa szli do domu, do Gdyni w Polsce po długiej podróży na Oceanie Atlantyckim. Po zaimprowizowany przystanek w Szkocji planowane załogi płynąć przez całą drogę powrotną do Polski, ale po południu 5 grudnia udał träketchen należytej Southwest w Falsterbo na piaszczyste i kamieniste rafy, która rozciąga się do Morza Bałtyckiego.
Szwedzki Badania Wypadków Rada wszczęła dochodzenie, które będzie pierwszym od ponad dziesięciu lat z żaglowca w centrum uwagi.
- Naszym zadaniem jest zbadanie wypadków w transporcie, co oznacza żaglowce rzadko spotykane w naszych badaniach, powiedział Jorgen Zachau którzy są badacze za wypadek z zjawa.
Najnowsze badanie przeprowadzone przez Komisję na żaglowcu został przedstawiony w 2006 roku przez bryg Gerda mieliźnie w archipelagu sztokholmskim.

zjawa_kbv - Bo Zjawa poszedł operacji czarterowych oraz spełniają inne kryteria, które należy rozpocząć postępowanie, w tym porzucenie statku i wypadku odbywa się w wodach szwedzkich, więc zaczęliśmy zbierać informacje.
- Do tej pory zbadaliśmy statkiem po uratowanie stoczni w Danii i wywiady właścicieli i członków załogi w Polsce, powiedział Jorgen Zachau.
Co sprawia, że ​​badanie szczególnie interesujące dla żeglarzy i ogólnie zainteresowani łodzi jest to, że sprzęt nawigacyjny, harmonogramy wachty i dynamika personelu pokładowego Zjawa prawdopodobnie odpowiada środowisku łodzi rekreacyjnych dla autokarów. Ale wypadki tylko łodzi rekreacyjnych zaangażowane są badane bardzo rzadko przez władze szwedzkie.
Jorgen Zachau nie będzie wchodzić w szczegóły odnośnie uziemienia jeszcze postępy.
- Może to spowodować uszkodzenie badania w celu stwierdzenia, jak na razie, ale spodziewamy się być gotowy jesienią.

Zjawa zbudowany w Szwecji i została zakupiona do Polski jako statek ratunkowy w 1949 roku pod nazwą Szkwał. Ona ma od 1980 należał do polskiego skautingu i popłynął na całym świecie poprzez Antarktydy, Grenlandii i Svalbardu. Podczas ostatniej wyprawy dookoła Atlantyku sfinansował rejsu czarterowego biznesu i społeczeństwa został zaproszony do zakupu miejsca na pokładzie. Wyprawa skończyłaby się w Gdyni na początku listopada, ale wtedy opóźniona o co najmniej miesiąc. Między innymi stało się ze statkiem z awarii silnika i musiał zmienić silnik w Dublinie, w Irlandii.
zjawa IV

Uziemienie miała miejsce stosunkowo blisko brzegu na Falsterbo. Migawka stanowisk AIS wykazują regularne trasy wokół rafy. Krzyż oznacza miejsce uszkodzone. Image Source: Marine Traffic

W dniu 5 grudnia, dziewięć osób na pokładzie zjawa KIEDY kecz udał się na terenie rezerwatu przyrody Måkläppen zachód od Falsterbo. SSRS w Lomma został ostrzeżony o godzinie 15:30 pm i udało się ewakuować wszystkich osób znajdujących się na pokładzie. Chociaż administracja morska i śmigłowiec Straży Przybrzeżnej był na miejscu. Żadna osoba została ranna fizycznie.
Kapitan i sternik podejrzewano początkowo za zaniedbania w transporcie morskim, ale śledztwo zostało zamknięte po przesłuchaniu i po próbki alkoholu wykazało żadnych oznak zatrucia. To wiał około 14 metrów na sekundę podczas ewakuacji, zgodnie z Coast Guard.
Co najmniej 600 litrów oleju napędowego były na pokładzie, który później został opuszczony przez Coast Guard.

Łódź został uratowany na koszt organizacji skautowej i transportowane do Dragor w Danii, gdzie nadal znajduje się na stoczni remontowej.
Od 2011 roku, szwedzka Badania Wypadków Board dochodzeń w sprawie wypadków morskich. Prowizję dochodzenie nie zbada winy i odpowiedzialności, ale tylko to, co działo się w celu zapobiegania wypadkom w przyszłości.
- Jesteśmy naprawdę trudne do zbadania, co stało się z nikim rozmawiamy musiał wahaj się powiedzieć wszystko, co jest dla nas ważne, aby wiedzieć. Można powiedzieć, że chcemy wiedzieć dlaczego, "Pelle" nacisnął zły przycisk, a nie czy to prawda dla "Pelle" naciskając przycisk. Prywatność jest bardzo wysoka, powiedział Jorgen Zachau.

Na krzyżu kontynuuje monitorowanie incydentów i dochodzenie.

redaktorzy


I lepsze może tłumaczenie na angielski
Cytuj:
January 17, 2017 - 15:38 No comment
Coast Guard aboard the wrecked ship after the grounding at Falsterbo. PHOTO: Coast Guard

The Polish ketch Zjawa ran aground and abandoned at Falsterbo reef in early December last year. The accident means that the Commission of Inquiry for the first time in ten years investigating the crash of a sailing ship.

The Swedish-built sailing ship Zjawa were heading home to Gdynia in Poland after a long trip on the Atlantic Ocean. After an impromptu stop in Scotland planned crew to sail all the way back to Poland, but on the afternoon of December 5 went träketchen due southwest of Falsterbo, on sandy and rocky reef that extends out into the Baltic Sea.
Swedish Accident Investigation Board has launched an investigation that will be the first in over ten years with a sailing ship in focus.
- Our mission is to investigate accidents in shipping which means sailing ships rarely encountered in our investigations, said Jorgen Zachau who are investigators for the accident with Zjawa.
Recent investigation commission on a sailing ship was presented in 2006 by the brig Gerda aground in the Stockholm archipelago.

zjawa_kbv - Because Zjawa went in charter operations and meet the other criteria for that we should launch investigations, including the abandonment of the ship and the accident takes place in Swedish waters, so we have started to gather information.
- So far we have examined the ship after salvage the shipyard in Denmark and interviewed owners and members of the crew in Poland, said Jorgen Zachau.
What makes the study particularly interesting for sailors and generally interested in boats is that navigation equipment, watch schedules and crew dynamics board Zjawa likely corresponds to the environment of pleasure boats for coaches. But accidents only recreational boats involved are investigated very rarely by Swedish authorities.
Jorgen Zachau will not go into any details on grounding the progress yet.
- It can damage the investigation to make statements as of now, but we expect to be ready by the autumn.

Zjawa built in Sweden and was bought to Poland as a rescue ship in 1949 under the name Szkwał. She has since 1980 belonged to the Polish Scouting and sailed around the world through the Antarctic, Greenland and Svalbard. During the latest expedition around the Atlantic financed the trip by charter business and the public was invited to buy space on board. The expedition would have ended in Gdynia in early November, but was then behind schedule by at least a month. Among other things happened to the ship out of an engine failure and had to change the engine in Dublin, Ireland.
Zjawa IV

The grounding took place relatively close to shore at Falsterbo. A snapshot of AIS positions show regular route around the reef. The cross marks the salvage site. IMAGE SOURCE: Marine Traffic

On December 5, nine people aboard Zjawa WHEN ketch went on in the nature reserve Måkläppen southwest of Falsterbo. SSRS in Lomma was alerted at 15:30 pm and were able to evacuate all persons on board. Although the Maritime Administration and the Coast Guard helicopter was on site. No person was injured physically.
The master and the helmsman was suspected initially for negligence in maritime traffic, but the investigation was closed after questioning and after alcohol samples showed no indication of intoxication. It was blowing about 14 meters per second during the evacuation, according to the Coast Guard.
At least 600 liters of diesel fuel were on board which was later vacated by the Coast Guard.

The boat was salvaged on the scout organization's expense and transported to Dragor in Denmark, where it still is on the repair yard.
Since 2011, the Swedish Accident Investigation Board investigating maritime accidents. The investigation commission will not investigate the guilt and responsibility, but only what has happened in order to prevent future accidents.
- We are really hard to investigate what has happened to nobody we interview have to hesitate to tell you everything that is important for us to know. You could say that we want to know why, "Pelle" pressed the wrong button, not whether it was right for "Pelle" pressing the button. The privacy is very high, said Jorgen Zachau.

On the Cross continues to monitor the incident and investigation.

The editors



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2017, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Po co mamy czytać o uziemieniu autobusu?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2017, o 15:36 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 390
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 61
Otrzymał podziękowań: 83
Colonel napisał(a):
Po co mamy czytać o uziemieniu autobusu?

a

A wolisz czytać o uziemieniu tramwaju???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2017, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Colonel napisał(a):
Po co mamy czytać o uziemieniu autobusu?

tym bardziej, że
_jp_ napisał(a):
Jorgen Zachau nie będzie wchodzić w szczegóły odnośnie uziemienia

Bardziej niepokojący jest ten akapit
_jp_ napisał(a):
Na krzyżu kontynuuje monitorowanie incydentów i dochodzenie

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2017, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
boSmann napisał(a):
Bardziej niepokojący jest ten akapit
_jp_ napisał(a):
Na krzyżu kontynuuje monitorowanie incydentów i dochodzenie


Idiotyczne tłumaczenie translatora GOOGLE
Jest w SE miesięcznik:
http://pakryss.se/
Odpowiednik naszych Żagli.
Członkowie SXK otrzymują go co miesiąc do skrzynki - też go dostaję...
Ale faktycznie - jak czegoś nie rozumiem i ilekroć próbuję translatorem tłumaczyć z niego jakiś artykuł to otrzymuję nazwę miesięcznika "Na krzyżu" :lol:
Także to nie święta inkwizycja Kolego :rotfl: tylko skutek stosowania translatora :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2017, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
bury_kocur napisał(a):
to nie święta inkwizycja

Uspokoiłeś mnie. Dziękuję. :D

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2017, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
2017.01.21
Cześć. Jako, że w końcu i jestem zdrowy i miałem chwilę, postanowiłem podjechać, moim tosterem na dwóch kółkach, do Dragør by odwiedzić Zjawę. Powiedziałbym, że jacht na nówkę sztukę nie śmiganą... no raczej nie wyglądał. Paaanie, Szwed płakał jak Zjawę oddawał Duńczykom.

A tak na (pół serio) to jaki jest stan jachtu, niby wszyscy wiemy. Mimo wszystko robi wrażenie na miejscu jak bardzo Zjawa na mieliźnie ucierpiała. Poszycie, wręgi, kil, w zasadzie wszystko w stanie, który nadaje się tylko do wyrzucenia. Zrobiło mi się naprawdę żal Zjawy. Z drugiej strony, wciąż uważam, że straty w poszyciu mogły być większe, więc w sumie nie wiem czy się nie cieszyć, że jednak jacht tyle ile mógł, dzielnie wytrzymał.

Postaram się jeszcze dzisiaj wrzucić zdjęcia Zjawiasa (jak się nie uda, bo zara muszę wychodzić, to wrzucę jutro). Z góry przepraszam, za jakość, ale ciągła mgła i duża wilgotność sprawiały, że co chwila musiałem obiektywy przecierać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
[1]
Obrazek1.jpg by Zbieraj, on Flickr

[2]
Obrazek2.jpg by Zbieraj, on Flickr

[3]
Obrazek3.jpg by Zbieraj, on Flickr

[4]
Obrazek4.jpg by Zbieraj, on Flickr

[5]
Obrazek5.jpg by Zbieraj, on Flickr

[6]
Obrazek6.jpg by Zbieraj, on Flickr

[7]
Obrazek7.jpg by Zbieraj, on Flickr

[8]
Obrazek8.jpg by Zbieraj, on Flickr

[9]
Obrazek9.jpg by Zbieraj, on Flickr

[10]
Obrazek10.jpg by Zbieraj, on Flickr

[11]
Obrazek11.jpg by Zbieraj, on Flickr

[12] Pogoda w Dragør.
Obrazek12.jpg by Zbieraj, on Flickr

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

[13]
Obrazek13.jpg by Zbieraj, on Flickr

[14]
Obrazek14.jpg by Zbieraj, on Flickr

[15]
Obrazek15.jpg by Zbieraj, on Flickr

[16] Ciekawostka - przykład czystej wody w Danii ;)
Obrazek16.jpg by Zbieraj, on Flickr

[17] Duńczycy wysłali posiłki
Obrazek17.jpg by Zbieraj, on Flickr

[18]
Obrazek18.jpg by Zbieraj, on Flickr

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

[19]
Obrazek19.jpg by Zbieraj, on Flickr

[20]
Obrazek20.jpg by Zbieraj, on Flickr

[21]
Obrazek21.jpg by Zbieraj, on Flickr

[22]
Obrazek22.jpg by Zbieraj, on Flickr

[23]
Obrazek23.jpg by Zbieraj, on Flickr

[24]
Obrazek24.jpg by Zbieraj, on Flickr

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

[25]
Obrazek25.jpg by Zbieraj, on Flickr

[26]
Obrazek26.jpg by Zbieraj, on Flickr

[27]
Obrazek27.jpg by Zbieraj, on Flickr

[28]
Obrazek28.jpg by Zbieraj, on Flickr

[29] Jak widać, w Danii nie kradną ;)
Obrazek29.jpg by Zbieraj, on Flickr

[30] Czyj kapeć? Przyznawać się!
Obrazek30.jpg by Zbieraj, on Flickr

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

[31]
Obrazek31.jpg by Zbieraj, on Flickr

[32]
Obrazek32.jpg by Zbieraj, on Flickr

[33]
Obrazek33.jpg by Zbieraj, on Flickr

[34]
Obrazek34.jpg by Zbieraj, on Flickr

[35]
Obrazek35.jpg by Zbieraj, on Flickr

[36]
Obrazek36.jpg by Zbieraj, on Flickr

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

[37]
Obrazek37.jpg by Zbieraj, on Flickr

[38]
Obrazek38.jpg by Zbieraj, on Flickr

[39]
Obrazek39.jpg by Zbieraj, on Flickr

[40]
Obrazek40.jpg by Zbieraj, on Flickr

[41]
Obrazek41.jpg by Zbieraj, on Flickr

[42]
Obrazek42.jpg by Zbieraj, on Flickr

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

[43]
Obrazek43.jpg by Zbieraj, on Flickr

[44]
Obrazek44.jpg by Zbieraj, on Flickr

[45]
Obrazek45.jpg by Zbieraj, on Flickr

[46]
Obrazek46.jpg by Zbieraj, on Flickr

[47]
Obrazek47.jpg by Zbieraj, on Flickr

[48]
Obrazek48.jpg by Zbieraj, on Flickr



Za ten post autor Młody Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: PilotR, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
[49]
Obrazek49.jpg by Zbieraj, on Flickr

[50]
Obrazek50.jpg by Zbieraj, on Flickr

[51]
Obrazek51.jpg by Zbieraj, on Flickr

[52] Z wnętrza maszynowni - na oślep niestety, przez dziurę w burcie.
Obrazek52.jpg by Zbieraj, on Flickr

[53]
Obrazek53.jpg by Zbieraj, on Flickr

[54]
Obrazek54.jpg by Zbieraj, on Flickr

[55]
Obrazek55.jpg by Zbieraj, on Flickr

[56]
Obrazek56.jpg by Zbieraj, on Flickr

[57]
Obrazek57.jpg by Zbieraj, on Flickr

[58]
Obrazek58.jpg by Zbieraj, on Flickr

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bonus

Zdjęcie [50] w dużej rozdzielczości - 25082 × 6043px [81,5MB]
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1930501/R%C3%B3%C5%BCne%20zdj%C4%99cia/DSC_0365-Pano.jpg

Oraz zdjęcie ostatnie, [58] w dużej rozdzielczości - 13962 × 11001px [47,9 MB]
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1930501/R%C3%B3%C5%BCne%20zdj%C4%99cia/DSC_0420-Pano.jpg



Za ten post autor Młody Zbieraj otrzymał podziękowania - 4: MaxLux, PilotR, redgrist, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 13:43 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Próchno w najczystszej postaci. Konieczna rewitalizacja jak Zaruskiego. Koszt ok. 6,5 mln PLN + VAT, baz transportu do Polski.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
No cóż ciekawe czy Zjawa znajdzie kogoś takiego jak Adamowicz który przeforsował rewitalizacje Zaruskiego na koszt Gdańska...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 14:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Właściwie to na koszt mieszkańców Gdańska. Może mieszkańcy Gdyni by dali radę?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 496
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Młody Zbieraj napisał(a):
Bonus

Zdjęcie [50] w dużej rozdzielczości


W ogóle to dobre foty. Dobrze zrobione.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
piotr6 napisał(a):
Może mieszkańcy Gdyni by dali radę?


Na dorobku :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 15:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marcin stówki nie znajdziesz przecież to historyczny okręt.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
Pozwolę sobie na delikatną dygresję.

Jak dla mnie wymiana całego kadłuba to nic innego, jak budowa jachtu od nowa.

Generalnie Zjawa IV miała pecha do różnych nieszczęsnych przygód w ciągu wielu ostatnich lat. Uważam, że można by na podstawie tego wyciągnąć wnioski z ostatniego feralnego rejsu i sprawę z mielizną traktować po prostu jako przestrogę na przyszłość. Niech to będzie lekcja dla wszystkich.

Na bazie tego uważam, że można by w ten sposób zakończyć historię Zjawy IV i stworzyć historię, nowej, Zjawy V.

Spodziewam się, że zaraz znajdzie się tłum ludzi, skandujących, że "nie!", bo "historia", "wspomnienia", etc. Tylko, że jeżeli w zasadzie, nie ma się co łudzić, nie zostanie po remoncie żadna oryginalna część Zjawy IV, to w zasadzie nie ma "historii", poza samymi rejsami w pamięci wielu osób. Że stępka zostanie? Tyle, że załogantów nie będzie przekonywać, że "pływacie na prawdziwej historii! Pod Waszymi nogami znajduje się oryginalny element ze Zjawy sprzed zaliczenia mielizny!".

Prędzej bym przeniósł detale (drewniana deska z napisem "Zjawa IV" czy inne) na nowy jacht. Jacht, który będzie mniej kosztochłonny, łatwiejszy w utrzymaniu, zoptymalizowany (w tym może nieco pod niepełnosprawnych, ale ta sprawa zostaje do dyskusji), etc. Oczywiście nie robiąc kajut, tylko kubryk, bo jak wiemy, kubryki działają lepiej na integrację załogi. Etc. Można też zwiększyć ilość załogi na jachcie od 2 do 4 osób. Nawet kosztem przedłużenia nowej jednostki o dodatkowe 2m.

Oczywiście to tylko gdybanie. Problemem przede wszystkim były by pieniądze. Tyle, że do wyboru jest - albo pieniądze pójdą na, de facto, wybudowanie ponowne zjawy od zera (kopii tego co mamy teraz), albo wydanie właściwie tych samych pieniędzy na budowę Zjawy V.

Ale to tylko moja opinia.



Za ten post autor Młody Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: boSmann, hoopak, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 18:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ladne zdjecia robisz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 18:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Mimo zniszczeń... piękny jacht z piękną linią kadłuba. Łza się kręci w oku.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Młody Zbieraj napisał(a):
były by
Te, Młody, a chcesz w RYA? Jak się pisze partykułę by z czasownikami osobowymi?
redgrist napisał(a):
W ogóle to dobre foty. Dobrze zrobione.
plitkin napisał(a):
Ladne zdjecia robisz.
Piotrek ma wprawę. Swego czasu był jednym z "urzędowych" fotografów budowy Stadionu Narodowego, a potem wieżowca Warsaw Spire.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
Ciesz się, że jeszcze angielszczyzny i legolandczyzny nie wrzucam i jednak w miarę polski pamiętam :P. Eller så det forekommer mig... jak to mawiajo u nasz w Legolandzie.

Dzięki chłopaki za miłe słowa odnośnie zdjęć, doceniam.



Za ten post autor Młody Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: markrzy, PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Młody Zbieraj napisał(a):
Ciesz się, że jeszcze angielszczyzny i legolandczyzny nie wrzucam i jednak w miarę polski pamiętam :P. Eller så det forekommer mig... jak to mawiajo u nasz w Legolandzie. ....
" Nu zajc pogadi" :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 21:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Młody Zbieraj napisał(a):
Tylko, że jeżeli w zasadzie, nie ma się co łudzić, nie zostanie po remoncie żadna oryginalna część Zjawy IV, to w zasadzie nie ma "historii", poza samymi rejsami w pamięci wielu osób. Że stępka zostanie?
Hm, obawiam się, że po zdjęciu tej stalowej osłony mogłoby się okazać, że stępka też się już domaga wymiany... :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 22:02 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie da się tak na podstawie samych zdjęć określić zakresu a tym bardziej kosztu naprawy.
A już takie arbitralne stwierdzenie
cors napisał(a):
Koszt ok. 6,5 mln PLN + VAT, baz transportu do Polski.
to czysta demagogia bez żadnych podstaw.
Na próchno to - wbrew pozorom - nie wygląda. No, może w kilku miejscach.
Drewno zostało zmielone przez szorowanie o kamieniste dno, to i wygląda nieciekawie.
W sumie wszystko zależy w jakim stanie jest to czego nie widać, czyli wręgi i stępka. Całość nie została w jakiś szczególny sposób pokrzywiona. Przynajmniej nie wynika to ze zdjęć. Wymiana poszycia całego kadłuba to żaden dramat, a nawet jeśli dojdzie wymiana kilku wręg to też nie przesądza o jakichś niebotycznych kosztach rzędu milionów.
Załączam zdjęcie mojego jachtu tak jak wyglądał kiedy go dostałem.
Zostało wymienionych kilka wręg i całe poszycie poniżej linii wodnej + sporo innych detali w okolicy rufy.
Całość - kilkadziesiąt tysięcy pln.
Oczywiście to mniejsza łódka, tylko 10,5m więc na Zjawie koszty będą znacznie wyższe ale nie aż takie żeby ją kasować.
A gdyby jednak taka decyzja zapadła to ja chętnie rozważę uratowanie Zjawy.


Załączniki:
11.jpg
11.jpg [ 326.71 KiB | Przeglądane 4289 razy ]

Za ten post autor cine otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, reed, Vela III
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 22:50 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
cine napisał(a):
e da się tak na podstawie samych zdjęć określić zakresu a tym bardziej kosztu naprawy.
A już takie arbitralne stwierdzenie
cors napisał(a):
Koszt ok. 6,5 mln PLN + VAT, baz transportu do Polski.

Cors, zdaje się, miał na myśli koszta remontu Zaruskiego.

cine napisał(a):
Zostało wymienionych kilka wręg i całe poszycie poniżej linii wodnej + sporo innych detali w okolicy rufy.
Całość - kilkadziesiąt tysięcy pln

Porównujesz nieporównywalne, ale zgadzam się, że nie warto za wcześnie żegnać się ze Zjawą.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 719 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL