Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 23:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 mar 2017, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
Jedni chcą latać po prawnika
Nie trzeba latać. Zwykle wystarcza poszczucie pani Zosi Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 4: Były user, cine, PilotR, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 17:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ok można i tak.Czyli jaka rada dla autora wątku?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
Czyli jaka rada dla autora wątku?

Spróbowałbym z "kartą rejsu": Na zasadzie technicznej metryczki rejsu, sucho: Karta rejsu
Rejs po wodach morskich. Jacht: nazwa czy numer rej., można długość, można call sign, czy MMSI. Kapitan jachtu: imię i nazwisko, można PESL czy numer patentu. Można wymienić odwiedzone porty, port rozpoczęcia i zakończenia oraz daty, czas trwania (ilość godzin). Zaznaczenie że członkiem załogi był Adik (można wymienić całą załogę). Można oczywiście wymienić wyjścia z każdego portu etapowego, ilość przepłyniętych mil, czy na żaglach czy na silniku itepe.
I podunąć kapitanowi do podpisu (może przerażający jest wymóg wyrażenia jakiejś opinii)
Jeśli odmówi, dopisać poniżej:
Oświadczam, że podane wyżej dane są zgodne z prawdą. Data i podpis (ewentualnie wszyscy załoganci).
Można dopisać, że nie jest możliwe uzyskanie karty rejsu.
Można (jeśli można) uzyskać "poświadczenie armatora".
I to przedstawić.
Po ewentualnym telefonie pani "Zosi" postępować zgodnie z zaleceniami Zientary... :-)
Postraszyć kpa, zażądać decyzji odmownej, straszyć biegnącym terminem. Mówić o skardze, organach, można wspomnieć, że koszt opłaconego czarteru na Karaibach z przelotem wynosi 10.000 zł, i jeśli się nie odbędzie z powodu barku patentu, ktoś będzie musiał ponieść tego konsekwencje finansowe... :-P
W razie problemów zwrócić się na forum po dalsze instrukcje (skarga na bezczynność)
Załącznik:
przyklad_karta_rejsu.doc [44 KiB]
Pobrane 246 razy

PS
A na przyszłość pływać z normalnymi... :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 19:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie wiem na jakich zasadach adik pływał,jaka umowa itd ale fakt nie wydania opini zasługuje na napietnowanie.Gdzies chyba na forum jest lista niemiłych kapitanow i sądzę, że warto ta sprawę opisać
Ewentualnie zagrozić kapitanom że sprawę się nagłośni. Jeżeli adik pływał z firmą to podobnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 19:21 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 224
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cześć.
Tak poważnie, poważnie. Coby było szybko i skutecznie to na miejscu adika zadzwonił bym do szkoły w której chce robić patent, przedstawił problem i zapytał czy przyjmą pisemne oświadczenie o odbytym rejsie poparte np. kopią umowy, korespondencji mailowej czy co tam jeszcze. W końcu są to dokumenty potwierdzające odbyty rejs.
Pozdrawiam
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaca_33 napisał(a):
zadzwonił bym do szkoły w której chce robić patent

Ale my dyskutujemy o patencie państwowym, a nie o patencie czy licencji jakiejś szkoły...
A jeśli tak, to równie skuteczne będzie pytanie o to urzędu skarbowego, proboszcza parafii czy portiera najbliższego biurowca... :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 19:45 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 224
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Niby się zgadza tylko, że jak szkoła się szanuje to wątpliwości wcześniej wyjaśni z panią Krysią w PZŻ , czy egzaminatorem, bo to pewnie on a nie pani Krysia będzie weryfikował starz przed egzaminem. A tu już szkoła niejaką wiedzę pewnie posiada.
A co do dokumentu potwierdzającego staż to sam pisałeś, że Opinia i KR to tylko przykłady. To w czym oświadczenie ma być gorsze? A jak przy oświadczeniu dodatkowo umowa lub korespondencja z organizatorem rejsu?
Ale ja truskawki cukrem...
JP


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 20:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Może szkoła pomoże ale bym na to nie liczył

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaca_33 napisał(a):
A co do dokumentu potwierdzającego staż to sam pisałeś, że Opinia i KR to tylko przykłady. To w czym oświadczenie ma być gorsze?
W niczym... poza tym że, opinię i kartę rejsu wymienia expressis verbis rozporządzenie. Działacze PZŻ mogą mieć - niestety - problemy z zaakceptowaniem faktu, że mogą być także inne dokumenty (myślę, że problem może być już przy karcie rejsu, bo "opinie były zawsze"). Tak naprawdę to wystarczy napisać: "Oświadczam, że brałem udział w dwóch rejsach po wodach morskich w łącznym czasie 234 godzin" :cool:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 20:17 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 224
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No widzisz. Co do oświadczeń to mam niejakie doświadczenie z ich stosowania w postępowaniach opartych na KPA, stąd pomysł. Niestety doświadczenie mówi również, że skuteczność (z której się podśmiechujesz) związana jest z działaniami wyprzedzającymi skierowanymi do osób wydających kwit lub mających z nimi bezpośredni kontakt. Działania te polegają głównie na prowadzeniu wyprzedzającej akcji oświatowej ;-).
A skuteczne jest to co przynosi efekt, nawet jak to jest rozmowa z portierem ;-).
Pozdrawiam
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 22:31 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaca_33 napisał(a):
bo to pewnie on a nie pani Krysia będzie weryfikował starz przed egzaminem.

Jeśli ktokolwiek będzie weryfikował to na pewno staż a nie starz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 22:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
piotr6 napisał(a):
Może szkoła pomoże ale bym na to nie liczył

Dlaczego nie? Znam przypadek, kiedy komuś brakowało h ale szkoła "poszła na rękę" na zasadzie wykup rejs w lipcu a my załatwimy żebyś już za tydzień (czyli gdzieś tak w czerwcu) mógł przystąpić do egzaminu.*
* Wszystkie nazwy miesięcy zmienione żeby uniknąć ewentualnej identyfikacji którejkolwiek ze stron.
A do konsumpcji i tak nie doszło z przyczyn tak zwanych...

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 22:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Znam 3 szkoły,które nie mają żadnych układów w PZż, z nikim nie są zaprzyjaznieni i nie zajmują się ponad to co muszą dokumentami. Może jest tak jak mówisz trzeba by to po sprawdzać. Inna rzecz że czasami coś obiecują ale nie zawsze to idzie ze skutecznością

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 22:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
W niczym... poza tym że, opinię i kartę rejsu wymienia expressis verbis rozporządzenie. Działacze PZŻ mogą mieć - niestety - problemy z zaakceptowaniem faktu, że mogą być także inne dokumenty (myślę, że problem może być już przy karcie rejsu, bo "opinie były zawsze"). Tak naprawdę to wystarczy napisać: "Oświadczam, że brałem udział w dwóch rejsach po wodach morskich w łącznym czasie 234 godzin" :cool:

O ile dobrze pamiętam to już wiele lat temu wprowadzono zasadę, że gdzie to jest możliwe ma wystarczyć oświadczenie obywatela a nie zawsze i wszędzie zaświadczenie z pieczątkami. Tyle, że chyba to zdechło zaduszone przez biurokratyczna machinę.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 22:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A czego się spodziewałem?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Cześć!
Napisz oświadczenie.
Coś w stylu, oświadczam, że odbyłem takie a takie rejsy, na takich a takich jachtach, w takim to a takim charakterze itp.
Nie widzę powodów, żeby tego nie akceptować. W końcu składasz pod czymś takim swój podpis.
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 09:59 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 224
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cine napisał(a):
Jeśli ktokolwiek będzie weryfikował to na pewno staż a nie starz.

Wstyd mi okrutnie :oops: .
JP


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
morka napisał(a):
Cześć!
Napisz oświadczenie.
Coś w stylu, oświadczam, że odbyłem takie a takie rejsy, na takich a takich jachtach, w takim to a takim charakterze itp.
Nie widzę powodów, żeby tego nie akceptować. W końcu składasz pod czymś takim swój podpis.
Pozdrawiam
Piotrek


A ja widzę. :)
W rozporządzeniu mowa jest o pozytywnych opiniach z rejsu. Może kapitan uznał załoganta za takiego, któremu lepiej nie dawać opinii, zamiast pisać negatywną z adnotacją zrobić wszystko by lepiej nie pływał, bo to Jonasz?
Ja dwóm osobą nie wystawiłem opinii z rejsu, jednego wysadziłem pierwszego dnia i życzyłem udanego powrotu, kilku moich znajomych miało podobne przygody.
Nie twierdzę, że autor wniosku był taką lebiegą, która do pływania się nie nadaje, ale zamiast kombinować lepiej po prostu cisnąć kapitana i organizatora rejsu.
PS Kto organizował rejsy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ejdzej napisał(a):
W rozporządzeniu mowa jest o pozytywnych opiniach z rejsu.

... jako jednym z możliwych dokumentów. Drugim wymienionym jest "karta rejsu". Ale te dwa nie wyczerpują listy możliwych!

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 17:28 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 12:56
Posty: 98
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ejdzej napisał(a):
Kto organizował rejsy?

Założyciel.
Jonasz też był ale prawdziwy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Czyli zatrudniłeś kapitana i on nie wystawił opinii z rejsu? A uprawnienia to on miał? :)

Wracając do własnych oświadczeń, że odbyło się rejs. Niby zgodnie z art. 75 KPA można składać własne oświadczenia, ale:
-PZŻ już nie raz próbował udowodnić, że wydanie patentu to nie jest wydanie decyzji administracyjnej, więc ich KPA nie dotyczy. Głupota, ale potyczka z nimi to może być przysłowiowe kopanie się z koniem.
-Jeżeli to Ty byłeś organizatorem rejsu może masz umowę czarteru, czy inny kwit od właściciela jachtu? Może to Ty jesteś armatorem? Taki papier może moim zdaniem już zastąpić opinię z rejsu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Adik napisał(a):
Czy ktoś ma może pomysł dlaczego skiperzy nie chcą wystawiać opinii z rejsów?


Może nie chciał aby pozostał jakiś ślad, że skiperował?

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 19:27 

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 16:04
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
...bo jeżeli prowadził rejs komercyjny to brał kasę. Jeżeli brał kasę to być może zarabiał. Jeżeli zarabiał to powinien mieć firmę. Jeżeli miał firmę i zarabiał to powinien odprowadzić podatek. Tak jak napisał Fazi nie chce zostawiać śladu np. dla U.S. Ciekawe czy była jakaś umowa uczestnictwa w rejsie.

pzdr,
J


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL