Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 23:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 mar 2017, o 23:18 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Mam pytanie do żeglujących po dużej wodzie: jakie realne prędkości osiągają nowoczesne jachty turystyczne kategorii A długości ~15m płynąc po dużej wodzie, np. przez Atlantyk ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 23:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
jarek556 napisał(a):
Mam pytanie do żeglujących po dużej wodzie: jakie realne prędkości osiągają nowoczesne jachty turystyczne kategorii A długości ~15m płynąc po dużej wodzie, np. przez Atlantyk ?

Konkretny model bo do nowoczesnych jachtów turystycznych zaliczyć można np X-45
https://www.x-yachts.com/wp-content/upl ... re-Web.pdf
na stronie 21 masz wykres biegunowy.
Oceanis 45 http://www.beneteau.com/sites/default/f ... web_en.pdf
strona 16.
Sun Odyssey jest już trochę wolniejszy.
http://www.searchmagazine.se/articles/view/75
Bavarie już takich prędkości raczej nie osiągną

Podane prędkości są b fajne ale średnio trzeba odjąć od 2w do 5 w., ponieważ trudno wymagać od turysty jazdy non stop w skupieniu, przy dużej pow. ożaglowania, a przeciętne modele autopilotów i serwerów na fali i przy silnym wietrze nie nadążają za dynamicznie zmieniającymi się warunkami.
Poza tym dane fabryczne w materiałach reklamowych niekoniecznie pokryją się z rzeczywistością.
Średnio można liczyć dla jachtu turystycznego o KLW 13-14 metrów 8 w w baksztagu dla 20 w wiatru.
Zakładając, że płyniesz bez genakera z częściowo zarefowanym grotem.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Robert Pienkowski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Co to znaczy "przez Atlantyk" i w którą stronę?

Jeśli masz na myśli Kanary - Karaiby, dla jachtu 50-stopowego można przyjąć średnią 8 w.
W "drugie Mańkie", czyli Karaiby - Bermudy - Azory - Europa, raczej 6-6,5 w.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Ujmę to inaczej - dobra prędkość to 100 - 120 mil dziennie, codziennie :D

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SebEire napisał(a):
dobra prędkość to 100 - 120 mil dziennie, codziennie

Na dobę. Ale w pasatach przebieg 150 mil nawet wolnym jachtem (Bruceo) na dobę to nic nadzwyczajnego.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Cape, masz racje, ale ja specjalnie użyłem słowa "codziennie"; kadłuby na wykresach mają imponujące wartości, do momentu, gdy na pokładzie nie pojawi się pozostały sprzęt i załoga, a to moim zdaniem ma istotny wpływ na wartość dobowych przelotów :D

_________________
Pozdrawiam Sebastian



Za ten post autor SebEire otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Oglądając wyniki ostatnich regat ARC można zauważyć ,że te lepsze z jednostek jednokadłubowych , turystycznych mają czasy 17 - 18 dni . Czyli średnio 150 nm na dobę.
Ale to te lepsze, ogólnie to jakieś 20 dni , czyli 135 mil.
Średnio 200 na dobę to tylko Zbieraj potrafi.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zjawa IV w pasacie na dużym foku (wyłącznie) - średnio 131 mil na dobę.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
S/y Berg (bruceo) Kanary-Recife w Brazylii 2530 mil 25 dni, czyli średnio 100 mil na dobę.
Na półkuli północnej pasat wiał słabo. Potem końskie szerokości, dużo silnika.
Przebiegi dobowe od 60 do 170 mil na dobę.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 22:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ketiw napisał(a):
Średnio 200 na dobę to tylko Zbieraj potrafi.

Pytanie twórcy wątku dotyczyło prędkości osiąganej przez nowoczesne jachty czarterowe.
Oscylują one w okolicy 6,5-8,5 w o ile wieje 15-20 w. z dobrego kierunku, przy użyciu standardowego marszowego ożaglowania w trymie turystycznym.
Co wcale nie oznacza, że przelot dobowy wynika z prostego pomnożenia Vw x 24h.
Podobnie zresztą przelot dobowy nie musi oznaczać przybliżenia się do celu podróży w ciągu doby o uzyskany wynik.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 23:09 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Celem wyjaśnienia: chciałem wiedzieć jak można planować czasy przelotów przy pływaniu w okolicach Wysp Kanaryjskich.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 06:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ketiw napisał(a):
Czyli średnio 150 nm na dobę.

Lucky Lady, druga w generalce cruiserów ARC 2016 to Dufour 385.
Drugi jacht w otoczeniu 50" - 65" !!!.
Musieli mieć nosa do wiatrów i jechać na maxa.
Zrobili 2820 Mm w 433,5 h czyli średnia = 6,5 w = 156 Mm / 24h.
to oznacza sporo szybkich przebiegów dobowych w okolicach 180 - 200 Mm.
http://www.worldcruising.com/arc/arc/ev ... iewer.aspx

https://www.worldcruising.com/content/S ... vision.pdf

Załącznik:
Capturadepantalla2012-11-21alas221926.png
Capturadepantalla2012-11-21alas221926.png [ 74.6 KiB | Przeglądane 12599 razy ]


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 07:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ins napisał(a):
Ketiw napisał(a):
Czyli średnio 150 nm na dobę.

Lucky Lady, druga w generalce cruisingów ARC 2016 to Dufour 385.
Drugi jacht w otoczeniu 50" - 65" !!!.
Musieli mieć nosa do wiatrów i jechać na maxa.
Zrobili 2820 Mm w 433,5 h czyli średnia = 6,5 w = 156 Mm / 24h.
to oznacza sporo szybkich przebiegów dobowych w okolicach 180 - 200 Mm.
http://www.worldcruising.com/arc/arc/ev ... iewer.aspx

https://www.worldcruising.com/content/S ... vision.pdf

Załącznik:
Capturadepantalla2012-11-21alas221926.png


Piotr Siedlewski


Tak nie rozumiem , zgadzasz się z tym co napisałem czy nie.

Z jednej strony piszesz ,że średnia 156 nm na dobę ( a o średnich prędkościach rozmawiamy) z drugiej przytaczasz najlepsze przebiegi.

Jeżeli chcesz przyjmować przebiegi 200 mil/dobę do celów planowania rejsu, na przykład po Kanarach , to życzę wyrozumiałej załogi.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
jarek556 napisał(a):
Celem wyjaśnienia: chciałem wiedzieć jak można planować czasy przelotów przy pływaniu w okolicach Wysp Kanaryjskich.

Tak samo, jak na innych akwenach. Np. Egejskim. Tyle, że odległości między wyspami są średnio dwa razy większe i wynoszą 50 - 70 mil
A dyskusja zdryfowała na planowanie przejść oceanicznych, gdzie odległości to tysiące mil.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 07:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ketiw napisał(a):
Oglądając wyniki ostatnich regat ARC można zauważyć ,że te lepsze z jednostek jednokadłubowych , turystycznych mają czasy 17 - 18 dni . Czyli średnio 150 nm na dobę.
Ale to te lepsze, ogólnie to jakieś 20 dni , czyli 135 mil.
Średnio 200 na dobę to tylko Zbieraj potrafi.


Mozna tez porownac wyniki ostatnich regat "setek" ktore maja jedynie 5 m i zobaczyc jakie sa roznice czasowe :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 07:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ketiw napisał(a):

Tak nie rozumiem , zgadzasz się z tym co napisałem czy nie.

Z jednej strony piszesz ,że średnia 156 nm na dobę ( a o średnich prędkościach rozmawiamy) z drugiej przytaczasz najlepsze przebiegi.

Jeżeli chcesz przyjmować przebiegi 200 mil/dobę do celów planowania rejsu, na przykład po Kanarach , to życzę wyrozumiałej załogi.

Pozostań przy tym, że nie rozumiesz skoro zakładasz że przyjmuję do planowania podróży na turystycznym jachcie przebiegi 200 Mm.
Ja po prostu wyrażam podziw dla załogi Lucky Lady a Ty tworzysz na tej podstawie jakieś byty.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Cape napisał(a):
A dyskusja zdryfowała na planowanie przejść oceanicznych, gdzie odległości to tysiące mil.
Krzysiu, nie zdryfowała. Zajrzyj do pierwszego postu. Jarek pytał o pływaniu przez Atlantyk, dopiero na końcu wyszło, że chodzi mu o pływaniu wokół Kanarów.
Ketiw napisał(a):
Średnio 200 na dobę to tylko Zbieraj potrafi.
Wśród moich ponad 20 przejść przez Atlantyk - 6 (3 tam i 3 z powrotem) było na jachtach 50-stopowych. Prędkości podałem na podstawie realu, a nie teoretycznych rozważań.
Podana przez Krzysztofa tabela wyników ARC-u wprowadza w błąd. Tam jest to wszystko odniesione do Distance 2860. Tyle to jest po ortodromie, a na tej trasie jazda po ortodromie jest bez sensu. Z Las Palmas najpierw trzeba pojechać 2-3 doby kursem mniej więcej 240, żeby złapać pasat. W rezultacie wychodzi 3200 - 3400 mil.
Witku, nie mów mi, że 50-stopowy Grand Soleil przy 6-7 B z baksztagu nie robi 8 węzłów!
Zwalnia się dopiero przed Karaibami, bo tam już pasat zdycha.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 09:09 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Zbieraj napisał(a):
Podana przez Krzysztofa tabela wyników ARC-u wprowadza w błąd. Tam jest to wszystko odniesione do Distance 2860.


To ja podałem i wyniki nie odnoszą się do 2680 Mm tylko do realnego dystansu pokonanego przez poszczególne jachty. Widać to na http://www.worldcruising.com/arc/arc/ev ... iewer.aspx

LL zrobiła to - 2820 Mm - idąc nietypowo w górę w połowie wyścigu, potem schodząc na ortodromę = mieli nosa, tylko dzięki temu jacht o zdecydowanie krótszej KLW popłynął lepiej niż reszta.
Załącznik:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 164.6 KiB | Przeglądane 12513 razy ]


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj napisał(a):
Wśród moich ponad 20 przejść przez Atlantyk - 6 (3 tam i 3 z powrotem) było na jachtach 50-stopowych. Prędkości podałem na podstawie realu, a nie teoretycznych rozważań.
przy 6-7 B z baksztagu nie robi 8 węzłów!
Zwalnia się dopiero przed Karaibami, bo tam już pasat zdycha.


To powiedz nam, ile z pośród tych trzech przejść Atlantyku, zrobiłeś w czasie krótszym niż 14 dni ? Niech będzie 15 dni ?
Nie wiem jak Tobie wychodzi 3400 mil, mi ostatnio , gdy podeszliśmy pod Cabo Verde, wyszło 2900.
Tak , takie łódki tyle mogą płynąć, ale dni, w czasie których robią te 200 mil, może być kilka. Trudno więc mówić o średniej.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Ostatnio edytowano 3 mar 2017, o 11:27 przez Ketiw, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ins napisał(a):
Pozostań przy tym, że nie rozumiesz skoro zakładasz że przyjmuję do planowania podróży na turystycznym jachcie przebiegi 200 Mm.
Ja po prostu wyrażam podziw dla załogi Lucky Lady a Ty tworzysz na tej podstawie jakieś byty.

Piotr Siedlewski


Serio nie zrozumiałem. Bo przytaczasz 200 jak by to była średnia na którą można liczyć, przynajmniej ja tak to odebrałem, potem podajesz 156 jako średnią jednego z najlepszych jachtów.
Czyli zgadzasz sie ze mną ,że te 150 (średnio) na dobę to max. na co można liczyć w przelocie z Las Palmas na Karaiby?

Swoją drogą takie uśrednianie nie ma zastosowania do pływania po Kanarach. Co innego trasa , powiedzmy Graciosa - Las Palmas , a co innego Las Palmas Graciosa.
Może sie różnić o 100 %. ( zakładając ,że nie trzeba halsować)
Ale po co o tym pisać, każdy to wie, albo wie swoje.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 11:41 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ketiw napisał(a):
Bo przytaczasz 200 jak by to była średnia na którą można liczyć, przynajmniej ja tak to odebrałem, potem podajesz 156 jako średnią jednego z najlepszych jachtów.
Czyli zgadzasz sie ze mną ,że te 150 (średnio) na dobę to max. na co można liczyć w przelocie z Las Palmas na Karaiby?


1. Dokładnie napisałem to tak:
Cytuj:
Zrobili 2820 Mm w 433,5 h czyli średnia = 6,5 w = 156 Mm / 24h.
to oznacza sporo szybkich przebiegów dobowych w okolicach 180 - 200 Mm.

Choćbym użył dowolnej interpretacji to w żaden sposób nie wychodzi mi że podałem 200 Mm jako srednią.
2. Mimo wszystko wolałbym wziąć pod uwagę konkretny model jachtu. Średnia 6,5 w dla
D 385 który ma KLW zaledwie 9,5 m http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=7290
daje możliwość uzyskania większej prędkości, na dłuższym jachcie 50 " zwłaszcza, że dostęp do meteo jest teraz ułatwiony choćby przez telefon satelitarny.
Nie prowadziłem takiego rejsu, najdłużej non stop to 8 dni, tak że są to tylko z mej strony dywagacje. W każdym razie zapasów wziąłbym na średnią przelotową mniejszą niż 150 Mm.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ins napisał(a):

Choćbym użył dowolnej interpretacji to w żaden sposób nie wychodzi mi że podałem 200 Mm jako srednią

Piotr Siedlewski


O.K. Widocznie źle odebrałem to na podstawie poprzedniego Twojego postu, w którym przytoczyłeś moją wypowiedź na temat opinii Janusza.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Tu płynie pan Gutkowski. Za chwile zrobi ósemke po Atlantyku . Jak sie zbliży i kliknie na kolejne kropki to widać jakie predkości osiągał :roll:

https://my.yb.tl/ybloggutek

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 08:15 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Micubiszi napisał(a):
Tu płynie pan Gutkowski.


Jego łódkę trudno nazwać turystyczną...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 09:39 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Macie na myśli prędkość po wodzie, czy nad dnem?
"Głupi" węzeł prądu daje 24 mile morskie na dobę.

-----
Cytuj:
średnia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2017, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
666 napisał(a):
Macie na myśli prędkość po wodzie, czy nad dnem?
"Głupi" węzeł prądu daje 24 mile morskie na dobę.

-----
Cytuj:
średnia


A nawigacja to między innymi umiejetność wykorzystania takich prądów..

Dla średniej wbrew pozorom istotne jest także jakiej jakości jest samosterowność. Dobry samoster dający sobie radę w każdych warunkach, autopilot który odmawia współpracy w silnych wiatrach czy brak?

To wszystko wpływa na prędkość...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2017, o 09:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No, zapamnialas o umiejetnosciach skipera i zalogi a to moim zdaniem jest najwazniejsze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2017, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
Dobry samoster dający sobie radę w każdych warunkach, autopilot

Np. taki. Działał super.
666 napisał(a):
Macie na myśli prędkość po wodzie, czy nad dnem?

Oczywiście, nad dnem.


Załączniki:
PB060044.jpg
PB060044.jpg [ 110.55 KiB | Przeglądane 11568 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2017, o 10:16 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
M@rek napisał(a):
No, zapamnialas o umiejetnosciach skipera i zalogi a to moim zdaniem jest najwazniejsze :)


Z piasku bicza nie ukręcisz. Jak łódka źle pływa "by design" to najlepsza załoga niewiele pomoże...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2017, o 12:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
jarek556 napisał(a):
M@rek napisał(a):
No, zapamnialas o umiejetnosciach skipera i zalogi a to moim zdaniem jest najwazniejsze :)


Z piasku bicza nie ukręcisz. Jak łódka źle pływa "by design" to najlepsza załoga niewiele pomoże...


Ale o czym Ty piszesz? Marek wyraźnie się ustosunkował do tego, że czynnikiem wpływającym na szybkość jednostki jest również załoga. Nie porównywał słabych i dobrych jachtów. Mało tego, mam wrażenie, że kto jak kto, ale Marek posiada merytoryczną wiedzę i doświadczenie do oceny czy dana konstrukcja jest dobra nautycznie czy kiepska. Nie bardzo więc rozumiem o czym i po co piszesz. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL