Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 12:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 mar 2016, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1742
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Zadano mi pytanie, czy uprawnienia żeglarskie nabyte w USA są honorowane u nas. Pojęcia nie mam jak to wygląda w USA. Kto wie niech wyjaśnia.
Dywagacje "a po co" - zbędne. Ktoś chce wiedzieć to niech wie, też nie pytałam o motywy.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2016, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Na stronie www.saj.org.pl w zakładce Vademecum/Akty prawne jest ustawa o żegludze śródlądowej i wynikające z niej rozporządzenia. Tam można przeczytać i się dowiedzieć.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2016, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Hania napisał(a):
czy uprawnienia żeglarskie nabyte w USA są honorowane u nas

USTAWA
z dnia 21 grudnia 2000 r.
o żegludze śródlądowej
(Dz.U. 2001 Nr 5 poz. 43)
Art. 37a
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2016, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Hania napisał(a):
Zadano mi pytanie, czy uprawnienia żeglarskie nabyte w USA są honorowane u nas.

Haniu - Ustawa o Żegludze Śródlądowej, ta którą zacytował Zbieraj, ma swój jasno określony zakres stosowania:
Art. 1. 1. Ustawa reguluje sprawy związane z uprawianiem żeglugi na wodach śródlądowych uznanych za żeglowne na podstawie przepisów Prawa wodnego, zwanych dalej „śródlądowymi drogami wodnymi”.

Tobie zaś, jak się domyślam, chodzić może o prowadzenie polskiego jachtu po wodach morskich...
Otóż w zgodzie z aktualnymi przepisami polskiego prawa, na polskim jachcie morskim podczas żeglugi po wodach morskich nie są honorowane żadne uprawnienia żeglarskie nabyte za granicą.

Dowód:
Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.
(Dz.U. 2011 nr 228 poz. 1368).
Art. 61. Statek nie może być używany w żegludze morskiej, jeżeli nie jest obsadzony załogą o właściwych kwalifikacjach i wymaganym składzie.
Art.62 1. Kwalifikacje członków załóg statków morskich muszą odpowiadać wymaganiom określonym w:
1) Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r., zwanej dalej „Konwencją STCW”;
2) Konwencji SOLAS;
3) Konwencji MLC;
4) przepisach ustawy.
...
3. Dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej stanowią potwierdzenie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia jachtów rekreacyjnych oraz jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi na wodach morskich.


I dodatkowo, jeżeli pytasz o jacht komercyjny udostępniany z załogą:
Art. 69. 1. Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych, z wyjątkiem jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi, są:
1) dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej albo (polskie "patenty")
2) dokumenty kwalifikacyjne, o których mowa w art. 63 pkt 1, 2 i 5. (zawodowe dyplomy – dla stanowisk oficerskich, świadectwa – dla stanowisk nieoficerskich oraz potwierdzenia uznania)
2. Oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 1, członkowie załóg jachtów komercyjnych muszą posiadać świadectwa przeszkolenia uzyskane, w zależności od stanowiska oraz długości i rodzaju jachtu, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 70 ust. 4.


W ustawie o bezpieczeństwie morskim umieszczono co prawda przepisy, które dotyczą tzw. "potwierdzeń uznania", czyli uznawania na polskich statkach dyplomów i świadectw uzyskanych w innym państwie. Tego dotyczą Art 67 i 68a ustawy.
Nigdy jednak nie słyszałem, by któryś z dyrektorów urzędów morskich wydał "potwierdzenie uznania" posiadaczowi nabytych za granicą uprawnień do... kierowania jachtami. Być może dlatego, że przepis o "potwierdzaniu uznania" skrojono zdecydowanie dla zagranicznych "dyplomów i świadectw" w rozumieniu konwencji STCW i samej ustawy - tymczasem uprawnienia do prowadzenia jachtów uzyskiwane za granicą w 99% nie są dyplomami w rozumieniu konwencji STCW...

------------------------
Pewien mało znaczący wyjątek w zakresie braku "honorowania" na polskich jachtach żeglujących po morzu uprawnień uzyskanych za granicą, stanowić może prowadzenie polskiego jachtu śródlądowego po morskich wodach wewnętrznych.
Cytat:
Art. 73. Kierownik statku żeglugi śródlądowej może prowadzić statek na morskich wodach wewnętrznych, jeżeli posiada odpowiednie kwalifikacje określone w przepisach ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej, z uwzględnieniem przepisów ustawy.
To jednak obowiązuje tylko na jachcie śródlądowym i tylko na wodach wewnętrznych. To jedyne "honorowane są u nas" na wodach morskich, uzyskane w innym państwie uprawnienia do kierowania jachtami.
Bo tylko w przypadku wód wewnętrznych i jachtów śródlądowych w Ustawie o bezpieczeństwie morskim uznaje się wprost wszystkie kwalifikacje wynikające z przepisów ustawy o żegludze śródlądowej...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2016, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Na stronie http://www.saj.org.pl w zakładce Vademecum/Akty prawne jest ustawa o żegludze śródlądowej i wynikające z niej rozporządzenia. Tam można przeczytać i się dowiedzieć.


Warto jednak przeczytać, że ustawa o żegludze śródlądowej i wynikające z niej rozporządzenia regulują wprost jedynie sprawy związane z uprawianiem żeglugi na wodach śródlądowych uznanych za żeglowne.

Czytając zaś ustawę o bezpieczeństwie morskim można dowiedzieć się, że to ta ustawa zwiera przepisy regulujące kwalifikacje i skład załogi statku na morzu. W tym przepisy dotyczące prowadzenia po morzu polskiego jachtu morskiego.

Ustawa o bezpieczeństwie morskim nie uznaje wprost przepisów ustawy o żegludze śródlądowej a jedynie przywołuje wybrane dokumenty wydane na podstawie ściśle opisanych przepisów wydanych na podstawie ustawy o żegludze śródlądowej.
W interesującym nas zakresie, za potwierdzenie uprawnień niezbędnych do prowadzenia po wodach morskich polskiego jachtu morskiego ustawa o bezpieczeństwie morskim uznaje wyłącznie dokumenty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy o żegludze śródlądowej.

Tymczasem pytanie tego wątku związane jest z honorowaniem w Polsce uprawnień do uprawiania turystyki wodnej uzyskanych w USA.
Odpowiedź na to pytanie, którą zawiera przepis Art 37a ust. 6 ustawy o żegludze śródlądowej - obowiązuje jedynie w takim zakresie, jaki reguluje ustawa o żegludze śródlądowej. Czyli na wodach śródlądowych drogach wodnych.

Jeżeli pytanie tego wątku, związane z honorowaniem w Polsce uprawnień do uprawiania turystyki wodnej uzyskanych w USA, dotyczy prowadzenia polskiego jachtu po wodach morskich - to odpowiedzi należy szukać w ustawie o bezpieczeństwie morskim.
A ustawa o bezpieczeństwie morskim nie przywołuje przepisu Art 37a ust 6 ustawy o żegludze śródlądowej. Nigdzie. A zatem art 37a ust 6 ustawy o żegludze śródlądowej nie obowiązuje on na morzu.

Ergo - aktualne polskie przepisy uznają wprost "uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej uzyskane w innym państwie" wyłącznie na śródlądowych drogach wodnych

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: burbon, Stara Zientara, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2016, o 00:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 16:14
Posty: 83
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
za potwierdzenie uprawnień niezbędnych do prowadzenia po wodach morskich polskiego jachtu morskiego ustawa o bezpieczeństwie morskim uznaje wyłącznie dokumenty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy o żegludze śródlądowej.

DOBRE!. Powiem więcej, TAKIE SOBIE.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2017, o 17:58 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Jaromirze, dzięki za bardzo wartościową i merytoryczną wypowiedź!
Zacytuję również dwa fragmenty ustawy o ŻŚ:
'Przepisy ustawy stosuje się także do statków służących do przewozów międzybrzegowych, zarobkowego przewozu osób lub ładunków, uprawiania sportu lub rekreacji, zarobkowego połowu ryb, wykonywania robót technicznych lub eksploatacji złóż kruszywa na innych wodach śródlądowych niż określone w ust. 1.'
oraz
'Art. 2. 1. W sprawach wyposażenia statków żeglugi śródlądowej i kwalifikacji ich załóg przepisy ustawy stosuje się także na wodach morskich, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.'
W skrócie zagraniczne uprawnienia są honorowane na śródlądziu a nie tylko 'na wodach śródlądowych uznanych za żeglowne' oraz na wodach morskich o ile statek jest odpowiednio zarejestrowany. Tak to zrozumiałem...

A co z zakresem? Czy posiadacz kanadyjskiej PCOC lub amerykańskiej Boating Safety Education Card może żeglować np. na Mazurach na jachtach żaglowych >7.5m lub holować narciarza bo to mu wolno w Kanadzie czy USA z tymi dokumentami?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 10:00 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Nie ma takiego miasta jak Londyn jest Lądek zdrój :)

Z 8 lat temu pokazałem gdzieś u nas patent yachtmastera i szybko usłyszałem panie ja nie wiem co to jest albo masz pan patent żeglarza albo nie :)
1 na swoim jachcie pływaj na tym co masz i się nie przejmuj
2 jak chcesz czarterować napisz do wszechmogącego pzż lub Pzminwco by Ci wymienili na ichni i po kłopocie.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 11:04 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Hania napisał(a):
Zadano mi pytanie, czy uprawnienia żeglarskie nabyte w USA są honorowane u nas. Pojęcia nie mam jak to wygląda w USA. Kto wie niech wyjaśnia.

Abstrahując od kazuistyki i zawężając problem do czarterów. Jeśli nie ma konkretnych zapisów na podobieństwo chorwackich, to posiadacz jakichkolwiek uprawnień nie chcąc być zaskoczony niemile na miejscu, wysyła skan posiadanego flepa do właściciela jachtu z zapytaniem czy mu go wyczarteruje.W Polsce można wyczarterować jachty pod banderą niemiecką, pytanie kierujemy do armatora niemieckiego.

W UK gdzie ponoć można pływać bez flepów, w ofertach czarterowych spotyka się zapis o konieczności posiadania licencji, ostatnią rzeczą jakąbym zrobił to wysłanie pytania na jakiekolwiek forum tamtejsze.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 13:18 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Wypożyczający może zażyczyć sobie badania alkomatem, oświadczenia o zdrowiu i kaucji - takie prawo właściciela. Ale nie o to pytam. Załóżmy, że mam własny skuter, chcę nim popływać i dodatkowo holować narciarza na Mazurach lub Zatoce Gdańskiej. Czy wtedy mogę to robić na zagranicznym patencie/certyfikacie/licencji i nie obawiać się kontroli Policji lub UŻŚ? Czytając ustawy wynika, że chyba tak, ale czy w praktyce nie będzie jak napisał adaswa. W wielu krajach patenty robi się taniej i szybciej niż w PL a dodatkowo uprawnienia na holowanie narciarza są wymagane tylko w kilku krajach świata (niestety też w Polsce).
Czarterując jacht pod banderą niemiecką powinniśmy chyba mieć uprawnienia wymagane przez ustawodawstwo niemieckie.

adaswa napisał(a):
...
1 na swoim jachcie pływaj na tym co masz i się nie przejmuj
2 jak chcesz czarterować napisz do wszechmogącego pzż lub Pzminwco by Ci wymienili na ichni i po kłopocie.

1. mam obawy o mandat lub dowodzenie racji(?) w sądzie
2. ale co PZŻ/PZMiNW ma wymienić? Patentów zagranicznych nie wymieniają na polskie bo nie mogą - nie mają podstaw prawnych. Jak znasz takie przypadki to proszę o ich opis.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
adzik napisał(a):
z uwzględnieniem odrębnych przepisów

Na wodach morskich skład załogi polskiego jachtu regulują odrębne przepisy ustawy o bezpieczeństwie morskim.
W sposób już tu cytowany - który nie dopuszcza możliwości prowadzenia polskiego jachtu po wodach morskich przez posiadacza kwitów innych, niż polskie.
adzik napisał(a):
Czy posiadacz kanadyjskiej PCOC lub amerykańskiej Boating Safety Education Card może żeglować np. na Mazurach na jachtach żaglowych >7.5m lub holować narciarza bo to mu wolno w Kanadzie czy USA z tymi dokumentami?
Na śródlądowych drogach wodnych - tak. I - jak słusznie zauważyłeś - na innych polskich wodach śródlądowych.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

adzik napisał(a):
mam obawy o mandat

Wydrukuj sobie art. 37a ust.6 ustawy o żegludze śródlądowej i pokaż chętnemu do mandatowania:
"6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem."

Jak trafisz na idiotę, który będzie się upierał - to uprzejmie poproś o jego dokładne dane, celem dochodzenia roszczeń z tytułu uniemożliwienia ci korzystania z swoich praw - i nie przyjmuj mandatu!
adzik napisał(a):
lub dowodzenie racji(?) w sądzie

Jeżeli dokument potwierdza uprawnienia, to sąd uzna go zapewne za "stosowny".
BTW - zauważyłeś może, że rozważasz przypadek wysoce teoretyczny - czyli taki, który nie miał AFAIK miejsca - od co najmniej 7 lat, to jest od momentu zaistnienia w ustawie o żegludze śródlądowej wyżej zacytowanego przepisu o uznaniu uprawnień uzyskanych w innym państwie?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ins napisał(a):
(...)

W UK gdzie ponoć można pływać bez flepów, w ofertach czarterowych spotyka się zapis o konieczności posiadania licencji, ostatnią rzeczą jakąbym zrobił to wysłanie pytania na jakiekolwiek forum tamtejsze.

Piotr Siedlewski


W UK można pływać bez uprawnień*. Nie ponoć, ale to po prostu tak jest - wiem, że niektórym to się w głowie nie mieści, ale co ja na to poradzę.

Co zaś czarterujący zażyczy sobie od czarterobiorcy to jest już tylko zależne od umowy pomiędzy nimi. Może oczekiwać jakiegoś potwierdzenia umiejętności, nie ma w tym nic dziwnego. A czy zaufa papierkowi, czy poprosi o wykonanie paru manewrów w porcie i porozmawia o dotychczasowych doświadczeniach to już zależy od niego.

*nie mam pojęcia, co to są "flepy" - grypsery na tym poziomie nie mam opanowanej. Z tytułu wątku i kontekstu domyślam się, że chodzi o patent/certyfikat...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jaromir napisał(a):
rozważasz przypadek wysoce teoretyczny - czyli taki, który nie miał AFAIK miejsca - od co najmniej 7 lat, to jest od momentu zaistnienia w ustawie o żegludze śródlądowej wyżej zacytowanego przepisu o uznaniu uprawnień uzyskanych w innym państwie

Dokładniej - od 1 stycznia 2008, kiedy to przepis o uznawaniu uprawnień uzyskanych w innym państwie znalazł się w ustawie o kulturze fizycznej (uchylonej w 2010), skąd przewędrował on do ustawy o żegludze śródlądowej.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 17:18 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Uprawnienia w US czy Kanadzie można zrobić nawet online więc nie wiem dlaczego to przypadek czysto teoretyczny a nie wykorzystywany przez żeglarzy/motorowodniaków.
BTW z ustaw i z tego co Jaromirze napisałeś wnioskuję, że 'bezpatencie' również odnosi się tylko do wód śródlądowych. Prawidłowo?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 20:03 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
ins napisał(a):
(...)

W UK gdzie ponoć można pływać bez flepów, w ofertach czarterowych spotyka się zapis o konieczności posiadania licencji, ostatnią rzeczą jakąbym zrobił to wysłanie pytania na jakiekolwiek forum tamtejsze.

Piotr Siedlewski


W UK można pływać bez uprawnień*. Nie ponoć, ale to po prostu tak jest - wiem, że niektórym to się w głowie nie mieści, ale co ja na to poradzę.

.


W Polsce też można, na jachtach żaglowych o Lc do 7,5 metra, a jednak sporo właścicieli takich jachtów chce od czarterującego pokazania flepu z godłem PZŻ.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2017, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
adzik napisał(a):
więc nie wiem dlaczego to przypadek czysto teoretyczny a nie wykorzystywany przez żeglarzy/motorowodniaków.

Dżiza... Teoretyczne to są Twoje rozważania o sądzie. :mrgreen:
Nigdy nie słyszałem o mandatach w przypadku okazania kwita zagranicznego, o sądach nawet nie wspominając.
Jeżeli oprócz zaproszenia do dmuchania w balonik ktokolwiek chce jeszcze sprawdzać na polskim śródlądziu jakieś kwity - to kwit zagraniczny działa - i OK.
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
a jednak sporo właścicieli takich jachtów chce od czarterującego pokazania

A inni znów właściciele takich jachtów - nie chcą.
To chyba dobrze, że to od czarterujących zależy czy chcieć, czy też nie chcieć, żeby im coś pokazywać, nieprawdaż?
No i dobrze chyba, że kto żegluje, ale nie czarteruje - może mieć kwitologię stosowaną głęboko, nie sądzisz?
Istotna zaś różnica jest taka, że w Polsce można mieć kwitologię głęboko tylko do 7.5 metra, a Wielkiej Brytanii - do 24 merów. I to zupełnie, ale to zupełnie bez żadnego "ponoć"... :-P

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL