Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 06:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2017, o 11:03
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam,

Mam pytanie czy na paten żeglarza jachtowego mogę pływać z pasażerami małą łódką z takim silnikiem jak w papierach, jeżeli jako kierownik statku jest wpisany - ster-motorzysta.


Załączniki:
Komentarz: strona 2
2.jpg
2.jpg [ 190.02 KiB | Przeglądane 6440 razy ]
Komentarz: strona 1
1.jpg
1.jpg [ 196.41 KiB | Przeglądane 6440 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 12:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
devilos84 napisał(a):
Mam pytanie czy na paten żeglarza jachtowego mogę pływać z pasażerami małą łódką z takim silnikiem jak w papierach, jeżeli jako kierownik statku jest wpisany - ster-motorzysta.


Co to znaczy, że "jako kierownik statku jest wpisany ster-motorzysta" w kontekście "czy mogę pływać z pasażerami na patent żeglarza jachtowego"? Ten ster-motorzysta będzie na pokładzie czy nie? Jeżeli nie, to trochę szokuje mnie to pytanie - to jak spytać o to czy mogę prowadzić autobus mając kartę rowerową, jeżeli z dokumentów autobusu wynika wyraźnie potrzeba posiadania uprawnień zawodowych i odpowiedniej kategorii prawa jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 00:18
Posty: 100
Lokalizacja: Siemianowice
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: kilka plasticzanych polskich i coś z RYA
Nie możesz pływać z pasażerami czymś takim na patent żeglarza jachtowego. Mimo małych rozmiarów łódź jest zarejestrowane w UŻŚ jako łódź komercyjna. Stąd konieczne jest posiadanie patentu co najmniej stermotorzysty - aby mieć patent stermotorzysty to musisz: mieć 10 miesięcy praktyki na statkach żeglugi śródlądowej o napędzie mechanicznym lub posiadać stopień chorążego MW lub SG i 3 miesiące praktyki lub posiadać 3 miesiące praktyki w ramach służby w jednostkach MSWiA...

Napisz dokładnie o co Ci chodzi. Jeśli myślisz o podjęciu pracy zarobkowej na takim pływadle to musisz mieć stermotorzystę. Jeśli chcesz to pływadło kupić dla siebie i czasem wziąć kogoś na rejs to zarejestruj prywatnie w starostwie jako łódź do połowu ryb...
Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
devilos84 napisał(a):
Czy na paten żeglarza jachtowego mogę pływać z pasażerami małą łódką z takim silnikiem jak w papierach, jeżeli jako kierownik statku jest wpisany - ster-motorzysta.


Przepraszam Cię, ale w dokumentach tej jednostki jest chyba aż nadto wyraźnie powiedziane jakie uprawnienia ma posiadać sternik (kierownik) wymienionej jednostki ?

Masz tam czarno na białym, że ma posiadać patent stermotorzysty - jest to patent zawodowy i taki masz mieć.
Jednostka jest ewidentnie zarejestrowana jako jednostka służąca do zarobkowego przewozu osób i do kierowania tak zarejestrowaną jednostką masz posiadać zawodowy patent wymieniony w dokumentach ...

Co tutaj dla Ciebie jest niejasne ?
Bo dla mnie kompletnie niezrozumiale jest Twoje pytanie.

Jak nie masz patentu stermotorzysty (o co wcale nie jest tak łatwo - bo staż dla uzyskania jego jest bardzo długi) to zarejestruj jednostkę jako jednostkę sportowo-turystyczną i wtedy będziesz mógł pływać na niej w oparciu o przepisy stanowiące o kierowaniu jednostką sportową.

Ale nie będziesz mógł wozić tą jednostką pasażerów.
A póki masz jednostkę zarejestrowaną jako służącą do zawodowego przewozu osób to do pływania tą jednostką masz posiadać dokumenty zawodowe.

zsakul napisał(a):
Jeśli chcesz to pływadło kupić dla siebie i czasem wziąć kogoś na rejs to zarejestruj prywatnie w starostwie jako łódź do połowu ryb...


Tak też można - napisz może dokładnie jaki masz problem to Ci pomożemy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 22:21 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
A czy mógłby pytający zarobkowo przewozić pasażerów na Zalewie Wiślanym lub Szczecińskim? Czy musiałby wtedy przerejestrować łódź i zdać SM?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
czy mógłby pytający zarobkowo przewozić pasażerów na Zalewie Wiślanym lub Szczecińskim?

Nie.
Przedstawiona jednostka dopuszczona jest do żeglugi w rejonie nr 3 z dodatkowym ograniczeniem żeglugi w porze dziennej.
Dla żeglugi po Zalewie Wiślanym lub Szczecińskim jednostka musiałaby mieć dopuszczenie do żeglugi w rejonie nr 2.
(Prywatnie mówiąc - moim zdaniem jest to nie do zrealizowania dla tej jednostki).
Dla prowadzenia zarobkowego tej jednostki niezbędny jest patent stermotorzysty - patent sternika motorowodnego jest dokumentem sportowym.
Nawiasem mówiąc - dla prowadzenia jednostki sportowej z silnikiem elektrycznym o mocy 2kW nie jest potrzebny w Polsce żaden patent motorowodny.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 23:50 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Dlatego pisałem o przerejestrowaniu :-) Pisałem też o SM, bo jeśli dobrze rozumie ustawy i interpretacje Jaromira to "bezpatencie" działa tylko na śródlądziu. Więc nawet na 2kW na zalewie (lub części Motławy itd.) trzeba mieć SM.
Czy łódź pytającego nie może być jachtem komercyjnym? Jakie dokumenty mają wtedy wszyscy wożący wczasowiczów nad morzem na RIBach ?

Art.5
9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
...
Art.62
3. Dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej stanowią potwierdzenie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia jachtów rekreacyjnych oraz jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi na wodach morskich.
...
Art. 69. 1. Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych, z wyjątkiem jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi, są:
1) dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 07:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
Czy łódź pytającego nie może być jachtem komercyjnym? Jakie dokumenty mają wtedy wszyscy wożący wczasowiczów nad morzem na RIBach ?


Określ może na początku jednoznacznie dane jednostki, która chciałbyś przeznaczyć dla celów działalności gospodarczej - wielkość, moc silnika, ilość pasażerów - oraz określ jednoznacznie akwen zamierzonego pływania zawodowego.
Bo mieszasz w Swoich pytaniach kilka kolejnych danych.
Jednostka założyciela wątku jest zarejestrowana dla uprawiania żeglugi na ściśle określonych wodach i na tych wodach może być jak najbardziej przeznaczona dla pływania komercyjnego natomiast Ty powyżej piszesz teraz o całkiem innych akwenach niż te, które wymieniana jednostka ma wpisane w dokumenty.
Ma ona silnik 2 kW natomiast wymienione przez Ciebie powyżej RIB-y posiadają motory liczone w setkach KM.
Następne - ilość pasażerów, którą chciałbyś wozić zawodowo posiadanym sprzętem.
Wymienione RIB-y wożą zwykle > 12 osób natomiast wątpię czy jednostka założyciela wątku jest dopuszczona do przewozu takiej ilości pasażerów, choćby ze względu na jej wymiary.
Potem spróbujemy odpowiedzieć na Twoje pytania.
Po prostu napisz precyzyjnie gdzie i na czym chcesz pływać zawodowo i ile chcesz wozić na tym sprzęcie osób.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 08:57 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Trochę a nawet mocno kombinuję, bo na Wiśle założyciel wątku nie popływa legalnie z pasażerami w tym sezonie. Chyba, że gdzieś zagranicą (lista krajów w rozporządzeniu - głównie UE) uzyska kwalifikacje - te są uznawane w UŻŚ. Ale nie wiem gdzie jest łatwiej tzn. szybciej. Oczywistym sposobem będzie też zatrudnienie stermotorzysty i zbieranie stażu na drugi sezon.
Kombinuję by mógł legalnie w naszym kraju pracować i dlatego ucieczka na wody morskie (zalew, część rz.Motławy). Parametry łodzi takie jak przedstawione na fotkach ale jeśli masz wiedzę to podaj na jakich łodziach i gdzie można przewozić komercyjnie na DG pasażerów (<12) nie mając patentu stermotorzysty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
dlatego ucieczka na wody morskie (zalew, część rz.Motławy). Parametry łodzi takie jak przedstawione na fotkach ale jeśli masz wiedzę to podaj na jakich łodziach i gdzie można przewozić komercyjnie na DG pasażerów (<12) nie mając patentu stermotorzysty.


Jak mawiał nasz były prezydent - masz dwa wyjścia w temacie sytuacji...
1. Legalne
2. Na krzywy ryj czyli tak jak zdecydowana większość robi.

Ad pkt. 2.
Ludzie tak pływają i jest "wszystko dobrze" dokąd nie wydarzy się jakiś - odpukać - wypadek lub ktoś "życzliwy" nie doniesie do skarbowego.

I tu myślę, że możemy zamknąć ten podpunkt, bo rozwijanie konsekwencji takiej działalności jest dość łatwe w skutkach do przewidzenia.

Wygląda to podobnie jak w trakcji lądowej wożenie pasażerów na łebka.

Przy czym pamiętaj o jeszcze jednym drobnym fakcie, o którym często zapomina się w takiej sytuacji - jeżeli wożąc kogoś za pieniądze " na krechę" czyli bez papierów i bez ubezpieczenia (a mieć go nie będziesz bo każdy ubezpieczyciel w warunkach ubezpieczenia działalności gospodarczej napisze Ci punkt o posiadaniu patentów wymaganych literą prawa) to w przypadku jakiegokolwiek wypadku nie wypłacisz się do końca życia z roszczeń Twego klienta, który by Cię skarżył o odszkodowanie za taki wypadek.

O konsekwencjach skutków takiej działalności z ustawy karno-skarbowej nie wspominam już przez grzeczność a w przypadku jakiegoś - odpukać - wypadu (o co na wodzie nietrudno) skarbowy dopadnie Cię na 100 %.

Na końcu takiego rozważania sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy to się nadal Ci opłaca ...

Ad. pkt 1
Jakie warunki musisz spełnić aby na śródlądziu legalnie prowadzić omawianą działalność gospodarczą pod nazwą "zawodowy transport ludzi" to już wiesz i sposobu na ominięcie tego raczej nie ma - na najmniejszą nawet jednostkę MUSISZ mieć najniższy chociaż patent zawodowy czyli właśnie patent stermotorzysty.

Jeżeli chcesz działalność taką prowadzić na wodach morskich to rejestrujesz jednostkę jako jednostkę komercyjną (Urząd Morski) i otrzymujesz stosowny dokument, gdzie jest napisane wyraźnie jakie musisz spełnić warunki aby pływać zawodowo.

Na pewno wpiszą Ci patent Motorowodnego Sternika Jachtowego - do jego otrzymania musisz mieć 200 godzin stażu + zdany egzamin.

Na pewno będziesz musiał mieć ukończony kurs STCW.

I na pewno jednostka jako komercyjna będzie musiała otrzymać Kartę Bezpieczeństwa i przechodzić cyklicznie stosowne inspekcje.

Otrzymasz na pewno WWRJ (Wykaz Wyposażenia Ruchomego Jachtu), który to sprzęt będziesz musiał mieć na pokładzie.

I będziesz musiał przechodzić wszelkie inspekcje jednostki wymagane prawem dla jednostek komercyjnych - ich częstotliwości nie pamiętam ale coś mi się kołącze w głowie częstotliwość co 4 lata - chyba...

Najprościej zadzwonić do Urzędu Morskiego i zadać kilka prostych pytań, jakie warunki musisz spełnić, aby danym sprzętem prowadzić działalność gospodarczą na wodach morskich.

Myślę, że zrobienie kursu STCW oraz stażu 200 h. + zdanie egzaminu na Mot. Ster. Morsk. + otrzymanie KB wraz z inspekcjami i przeglądami może być mimo wszystko łatwiejsze niż zrobienie patentu stermotorzysty, bo do tego potrzebujesz 10 miesięcy stażu na odpowiednich jednostkach co wcale nie jest takie proste - wiem ile mnie to zajęło...

Cóż Ci jeszcze mogę powiedzieć ...

Nikt nie mówił, że będzie łatwo :rotfl:

Jak masz jeszcze nadal jakieś pytania to dawaj śmiało ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 13:53 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Piszmy w osobie trzeciej - pytającego. Ja nie planuję tego biznesu :-( I tylko sposoby legalne skoro piszemy w dziale Prawo.
Trochę dziwi mnie, że kwalifikacje zależą od decyzji UM a nie z litery prawa. Skoro napęd 2kW to może tylko STCW lub SM+STCW? Na 100% nie wpiszą Motorowodnego Sternika Jachtowego bo takiego patentu nie ma ;-) Tak czy owak szybciej MSM/JSM otrzyma pytający (żeglarz więc może i staż już nawet ma) niż stermotorzytę. Jeszcze może spróbować tego w UŻŚ:
§ 26. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej może, na wniosek armatora, wydać zezwolenie na zajmowanie – przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy – stanowiska bezpośrednio wyższego niż to, do którego uprawnia posiadany patent lub świadectwo, pod warunkiem zachowania wymagań bezpieczeństwa żeglugi.
ale szanse chyba nikłe.
Szkoda, że tak ciężko we własnym kraju ludziom pracować... W takiej np.Kanadzie uprawnienia (nawet do komercyjnego użycia z ograniczeniami) na tą łódkę zrobiłby w 1-2 dni :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
Piszmy w osobie trzeciej - pytającego


Wiec po kolei...

1. Wydaje mi sie,że najprościej byłoby gdyby ów "pytający" sam napisał ten wątek - byłoby łatwiej wówczas formułować kolejne myśli a pisanie odpowiedzi używając trzeciej osobę liczby pojedynczej przypomina mi odpowiadanie Księżnej "niechaj Jan wyniesie śmieci" :rotfl:

2.
adzik napisał(a):
Na 100% nie wpiszą Motorowodnego Sternika Jachtowego bo takiego patentu nie ma

Nie ma - owszem - pomyliłem się - sorka albowiem błędów nie robi ten co nic nie robi...
Miałem oczywiście na myśli Motorowodnego Sternika Morskiego

3.
adzik napisał(a):
kwalifikacje zależą od decyzji UM a nie z litery prawa.

Ja nie mówię, że kwalifikacje należą od decyzji UM - ja jedynie napisałem, iż Urząd morski wyda dokument, gdzie będzie jasno napisane, jakim patentem winien się posługiwać kierujący daną jednostką.

4.
adzik napisał(a):
§ 26. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej może, na wniosek armatora, wydać zezwolenie na zajmowanie – przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy – stanowiska bezpośrednio wyższego niż to, do którego uprawnia posiadany patent lub świadectwo, pod warunkiem zachowania wymagań bezpieczeństwa żeglugi.
ale szanse chyba nikłe.

Nawet bardzo nikłe bo napisz proszę jakie to szczególnie uzasadnione przypadki miałyby zaistnieć w omawianej sytuacji ... ?

5.
adzik napisał(a):
Szkoda, że tak ciężko we własnym kraju ludziom pracować...

Hmmm....
A ja myślę, że dobrze jeżeli od ludzi, którzy mają zawodowo przewozić inne osoby wymaga się posiadania odpowiednich patentów + odpowiedniego stażu z tym związanego.

Bo staż taki (a wiem coś o tym bo parę lat pływałem zawodowo i stermotorzystę też robiłem) przekłada się potem na doświadczenie a doświadczenie na wypadkowość lub na brak wypadkowości.

Lub mówiąc bardziej obrazowo - czy wolałbyś może, aby np. twoją najbliższą rodzinę - matkę, ojca, żonę, dzieci - woził ktoś zawodowo z dwudniowym stażem w prowadzeniu określonej jednostki ?

Bo chyba trudno mówić o jakikolwiek stażu i doświadczeniu w prowadzeniu jednostki jeżeli:
adzik napisał(a):
uprawnienia (nawet do komercyjnego użycia z ograniczeniami) na tą łódkę zrobiłby w 1-2 dni


Choć mamy demokracje i zawsze możesz próbować zmienić prawo.
Ale póki jest obecne to chcąc żyć w państwie prawa musimy się jemu podporządkować.
Także jak dla mnie przynajmniej sprawa komercyjnego pływania przez Twego znajomego wydaje się chyba prosta, jasna i klarowna.
Jakbyś doszedł do czegoś nowego i ciekawego to podziel się tą wiedzą ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 15:32 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Skoro bezpieczeństwo jest najważniejsze (i z tym się zgadzam) to 'bezpatencie' powinno być zlikwidowane lub zmienione bo pytający na tej łódce (jeśli opłat nie pobierze) ma prawo już teraz pływać. Jest za duża różnica wymagań dla rekreacyjnego i komercyjnego wykonywania tej samej czynności. Tak jakby pobieranie pieniążków było czynnikiem zwiększającym ryzyko...
Nie wiemy jaki staż ma pytający żeglarz (nie jest moim znajomym)... Dla UŻŚ pewnie równy zeru :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
Jest za duża różnica wymagań dla rekreacyjnego i komercyjnego wykonywania tej samej czynności. Tak jakby pobieranie pieniążków było czynnikiem zwiększającym ryzyko...


Tak to już jest, że tam gdzie w grę wchodzą pieniądze i odpłatne świadczenie usług tam istnieją wymagania zawodowe zdecydowanie wyższe od rekreacyjnych.

I jest to niezwykle osobnicza ocena czy jest to różnica duża czy nie ...

Być może ta różnica wynika z warunków ubezpieczeń takich usług zawodowych ...

Tak już jest i można się z tym zgadzać lub próbować to zmieniać.

Mnie osobiście nie przeszkadza, że dla prowadzenia zarobkowego jednostek od ich sterników wymaga się zdecydowanie więcej niż od sterników jednostek rekreacyjnych.

Sam wiele lat pływałem zawodowo i doskonale pamiętam kontrole jaki wówczas miałem. I wcale mi to nie przeszkadzało a wręcz przeciwnie - wymuszało to trochę dyscypliny w podejściu do przepisów.

Zwróć się może do Stowarzyszenia Armatorów Jednostek Komercyjnych.

Może oni mają jakiś pomysł na zmianę tych przepisów bo tutaj nie ta branża...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

adzik napisał(a):
Dla UŻŚ pewnie równy zeru


No to chyba zgodzisz się, że trudno w takim przypadku mówić tutaj o kimś z doświadczeniem dla zawodowego wożenia ludzi ?

I nie ma co się burzyć także, że od człowieka takiego określonego stażu i doświadczenia jednak się wymaga ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
adzik napisał(a):
Szkoda, że tak ciężko we własnym kraju ludziom pracować... W takiej np.Kanadzie uprawnienia (nawet do komercyjnego użycia z ograniczeniami) na tą łódkę zrobiłby w 1-2 dni :-)

Tu zgoda. W Chorwacji też.
Ale sposób, w jaki do tego doszedłeś jest... dziwny.
adzik napisał(a):
Trochę dziwi mnie, że kwalifikacje zależą od decyzji UM a nie z litery prawa.

Zależą od litery prawa.
Jakie uprawnienia są wymagane na morskich jachtach komercyjnych udostępnianych z załogą - wyrażono w Ustawie o bezp. morskim, tak, jak to sam przywołałeś (art 69... ale nie tylko ;) )
Tryb ustalenia minimalnych uprawnień dla jachtu komercyjnego i kontroli wymagań stawianych takim jachtom - znajdziesz tu: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 1407&min=1
Ponieważ dyskusja toczy się na temat jednostki, która nawet na wody "morskie" tylko z nazwy nadaje się... nijak, zaś pierwotne pytanie dotyczyło śródlądzia - proponuję żebyś zajrzał również do ustawy o żegludze śródlądowej. Na początek do artykułu 4.
I teraz pomyśl... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 10:08 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Dziękuję Jaromirze za sugestie. Art.4 UoŻŚ jest jakimś rozwiązaniem, ale jak to wygląda w praktyce? Można jachtem morskim na stałe po śródlądziu pływać?
Na jakiej podstawie UM na taką łódź wpisuje wymagane kwalifikacje? Bury kocur pisze że UM wpisze MSM. A dlaczego nie SM lub samo STCW skoro silnik 2kW?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
Na jakiej podstawie UM na taką łódź wpisuje wymagane kwalifikacje? Bury kocur pisze że UM wpisze MSM. A dlaczego nie SM lub samo STCW skoro silnik 2kW?


Jak byś pływał nie dalej jak dwie mile od brzegu to może miałbyś szanse na Sternika Mot.

Ale jak będziesz chciał pójść dalej od brzegu to już na pewno czeka Cię MSM i nie uciekniesz od tego.

Tak stanowią przepisy o uprawnieniach powyższych stopni.

Urzędy Morskie nie wymyślają przepisów a jedynie są administratorami ich wykonywania.

Jeżeli będziesz chciał pójść ścieżką zarejestrowania jednostki jako komercyjnej jednostki morskiej - co zawsze Ci wolno - a jednostką taką wolno żeglować po wodach śródlądowych bez ograniczeń - to - wykonując owe czynności zawodowe - myślę, że musisz poddać się jeszcze prawu stanowiącemu o uprawnieniach załóg zawodowych jednostek morskich.

Bo stawiam funty przeciw rublom, że - na moją tylko oczywiście znajomość tematu - chyba formalnie nie miałbyś szans na wykonywanie tych zawodowych przewozów pasażerskich jedno-osobowo i musiałbyś mieć dodatkowo tzw. załogę - także oczywiście z odpowiednimi papierami.

Zajrzyj więc również do przepisów dotyczących załóg jednostek morskich i tam myślę (chyba tam) znajdziesz odpowiedz na pytanie o takie uprawienia.

O STCW dla prowadzącego oraz dla załogi nie wspominam bo nawet nie warto.

A na końcu odpowiedz mi - czy osoba zainteresowana powyższym rematem - bo jak piszesz podobno nie jest to Twoja osoba - nie kontaktowała się już w tej sprawie z Urzędem Morskim w Szczecinie ?

Bo pewne wróbelki ćwierkają mi, że taka sprawa w tym urzędzie była już dość dokładnie "wałkowana" i osobie zainteresowanej udzielono na ten temat kompletu wyjaśnień ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 13:36 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
bury_kocur napisał(a):
Jak byś pływał nie dalej jak dwie mile od brzegu to może miałbyś szanse na Sternika Mot.
Ale jak będziesz chciał pójść dalej od brzegu to już na pewno czeka Cię MSM i nie uciekniesz od tego.
Tak stanowią przepisy o uprawnieniach powyższych stopni.
...
A na końcu odpowiedz mi - czy osoba zainteresowana powyższym rematem - bo jak piszesz podobno nie jest to Twoja osoba - nie kontaktowała się już w tej sprawie z Urzędem Morskim w Szczecinie ?

1.SM może pływać po morskich wodach wewnętrznych >2Mm od brzegu. Poza tym sam przyznałeś, że
bury_kocur napisał(a):
dla prowadzenia jednostki sportowej z silnikiem elektrycznym o mocy 2kW nie jest potrzebny w Polsce żaden patent motorowodny.

(z czym akurat się nie zgadzam bo bezpatencie działa na śródlądziu - wyjaśniał to już Jaromir)
2.To nie jest moja osoba, nawet jej nie znam! Ileż razy to pisać i podkreślać. Temat po prostu mnie zaciekawił.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
1.SM może pływać po morskich wodach wewnętrznych >2Mm od brzegu

Sternik Motorowodny ma uprawnienia do pływania DO DWÓCH mil od brzegu a nie jak napisałeś - POWYŻEJ (znak ">" to jest znak POWYŻEJ) dwóch mil od brzegu.

adzik napisał(a):
Poza tym sam przyznałeś, że
bury_kocur napisał(a):
dla prowadzenia jednostki sportowej z silnikiem elektrycznym o mocy 2kW nie jest potrzebny w Polsce żaden patent motorowodny.
(z czym akurat się nie zgadzam bo bezpatencie działa na śródlądziu - wyjaśniał to już Jaromir)

Zgadza się - napisałem może w skrócie bez omawiania wod morskich, bo na tamtym etapie rozmawialiśmy chyba o żegludze po śródlądowych drogach wodnych.
Na wodach morskich jest oczywiście tak jak napisał Jarek.

adzik napisał(a):
2.To nie jest moja osoba, nawet jej nie znam! Ileż razy to pisać i podkreślać. Temat po prostu mnie zaciekawił.

Nu dobrze - przyjmijmy, że jest tak jak piszesz.
Ale temat chyba generalnie wyczerpaliśmy i wyjaśniliśmy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1344
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
problem podobny do mojego. muszę się w końcu ruszyć i napisać to pismo do użś:)


Ostatnio edytowano 13 kwi 2017, o 20:28 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
kasacja dubla


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
sirapacz napisał(a):
problem podobny do mojego.


Napisz tutaj - może Ci pomożemy ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 20:36 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
bury_kocur napisał(a):
adzik napisał(a):
1.SM może pływać po morskich wodach wewnętrznych >2Mm od brzegu

Sternik Motorowodny ma uprawnienia do pływania DO DWÓCH mil od brzegu a nie jak napisałeś - POWYŻEJ (znak ">" to jest znak POWYŻEJ) dwóch mil od brzegu.
...
Ale temat chyba generalnie wyczerpaliśmy i wyjaśniliśmy.


SM ma uprawnienia do pływania POWYŻEJ 2Mm ale na morskich wodach wewnętrznych (np.zalew, zatoka) i tu mi się znak nie pomylił. Ograniczenie 2Mm dotyczy pozostałych wód morskich. Poza tym faktycznie temat się wyczerpuje, dziękuję za dyskusję i cenne uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Sternik Motorowodny ma uprawnienia do pływania DO DWÓCH mil od brzegu

Sprawdzaj dwa razy:
Obrazek
;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
Sprawdzaj dwa razy:


Ano chylę Panie Jarku głowę - zapomniałem o tym rozdziale wód wewnętrznych i morza otwartego.
Jak to mówią ?
Ufaj kontrolując ? :rotfl:
To rozszerzenie uprawnień to chyba była Twoja zresztą sugestia na Konferencji (w przypadku żeglarza na pewno) - za co drugi ukłon :) i nie wiem czy nie większy ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL