Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 cze 2025, o 21:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marcin, ale w Pucku, Gdyni i Jastarni jest ile?
I ile będzie zainteresowanych?
A co do "przybywania" - ile jachtów greckich przybywa w Grecji objętej kryzysem?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Alterus napisał(a):
a ilu szuwarowców podrzędnych?

Do nich własnie się zaliczam i brak przekopu nie przeszkadza mi co kilka lat pływać po zatoce i zalewie.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A'propos Grecji, to port Pireus został właśnie sprzedany Chinom i... Białorusi. :roll:
A zainteresowanie Elblągiem pewnie będzie i od strony morza, i od strony śródlądzia. Obroty mogą wzrosnąć 5-krotnie. Zwykle ciekawość morza jest większa na śródlądziu, niż odwrotnie, więc można się spodziewać nowych inicjatyw wodniackich, choćby z pobliskich WJM.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Alterus napisał(a):
A Bury Kocur zawsze może zbankrutować, nabawić się trwałej choroby morskie


Czemu aż tak bardzo mnie nie lubisz ? :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
mariaciuncia napisał(a):
Alterus napisał(a):
a ilu szuwarowców podrzędnych?

Do nich własnie się zaliczam i brak przekopu nie przeszkadza mi co kilka lat pływać po zatoce i zalewie.

No to na razie jeden na jeden. Bo mnie przeszkadza. Ale może ważniejsze, że znam wielu, co przekop powitaliby z radością.
Wszystko to jednak na marginesie, bo decyzja już podjęta i ani jej przyspieszyć, ani wstrzymać nie jesteśmy w stanie. Jak nadawał Gróbarczyk, to fragment większej całości, wymagającej dużych pieniędzy i woli. Czy się powiedzie, tego oczywiście nie wiemy, ale idea jest.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Alterus napisał(a):
A Bury Kocur zawsze może zbankrutować, nabawić się trwałej choroby morskie


Czemu aż tak bardzo mnie nie lubisz ? :-(

Co też opowiadasz? Przecież to żarty, wymieniałem możliwości dzięki którym przesiadłbyś się na mniejszą łódkę. A poważnie, to życzę Ci jeszcze większego krążownika i dużo zdrowia!

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mjs napisał(a):
Obroty mogą wzrosnąć 5-krotnie.

Fiu fiu, jak już obroty w Elblągu wzrosną 5-krotnie, to wyniosą prawie... 633 tys. ton!
Wtedy zabraknie "tylko" milona ton rocznie, by dogonić... Police ;)

Przy wzroście 5-krotnym cały obrót towarowy Elbląga można przewieźć sześcioma wahadłowo pływającymi barkami - pływającymi po istniejącej, śródlądowej drodze wodnej!
I to takimi całkiem niedużymi, zaledwie po 1000 ton..
No - ale skoro takie obroty nie potrzebują utopienia miliarda w "przekopie"... to lepiej o nich nie wspominać, prawda?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 3 wrz 2017, o 21:28 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
Bo nie chciałeś napisać, że te jachty, którymi jest sens pływać po Zalewie w każdej chwili ruszyć na Zalew mogą-? I że "przekop" jest tym jachtom doskonale zbędny?


Chciałem napisać to co napisałem, staram się nie uprawiać tendencyjnego dobierania faktów ;-)

Jak wiesz, pływam trasą Zalew-Gdańsk regularnie, ale regularnie to znaczy 2 razy w sezonie: tam i z powrotem. Dlaczego tylko tak? Bo trasa rzekami musi zająć 10 godzin, prawie w całości na silniku. To się nie zmieni. Wypad na Zatokę na weekend, albo w drugą stronę — na Zalew, warto zrobić raz w życiu i taki wypad ogranicza się do puknięcia docelowej kei i już trzeba wracać. Częściej na weekend nie ma sensu. Kanał otworzyłby zupełnie nowe możliwości (rekreacyjne), faktycznie łącząc oba akweny.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marcin_palacz napisał(a):
samych Górkach Zachodnich stoi z 500 jachtów, które mogłyby popłynąć na Zalew. Dziś. Ile będzie za kilka lat? Patrząc, jak zmieniła się liczba jachtów na polskim wybrzeżu w ciągu ostatnich 10 lat — sądzę, że kilka razy więcej.


Marcin - jak Cie lubię...

Pomyśl chwilkę - jest rok 2017 - w którym roku był gdyński "Okrągły Stół", gdzie ze śp. Kpt Wojtasikiem ustalaliśmy na następne wiele lat zasady liberalizacji pływania morskiego ...?

Potem była Konferencja Uzgodnieniowa w Warszawie...

W ciągu ostatnich dziesięciu lat daliśmy swobodnie pływać jachtom do Lc 15 metrów bez KB, zlikwidowaliśmy KB, inspekcje, przeglądy, obowiązkowe wyposażenie, daliśmy żeglarzom możliwość pływania po Zatoce - (Jaromir - to jest osobista Twoja zasługa na konferencji uzgodnieniowej - chylę głowę), sterników awansowaliśmy do 18 m itd, itd...

O moto-pompiarzach nie wspomnę - zasady liberalizacji dotyczyły ich także nawet mam wrażenie, że ich przybyło procentowo zdecydowanie więcej niż jachtów żaglowych - popatrz ile tego sprzętu stoi na Helu, w Gdańsku, Jastarni ...

I wszelkie przyrosty ilości jachtów, które miały na wybrzeżu nastąpić - dzięki powyższym liberalizacjom - to już w tym dziesięcioleciu właśnie nastąpiły.

Czy obserwujesz - w ostatnich powiedzmy dwóch latach - jakiś dramatyczny skok ilościowy jachtów na Zatoce ?

Bo ja już nie obserwuję tego.

To co miało przybyć przybyło a ilość nowych już można myślę liczyć wręcz na sztuki.

Mam wielu znajomych żeglarzy ze śródlądzia i ci co mieli się na słone przenieść już się przenieśli.

Ostatnie dziesięć lat to był największy BOOM ilościowy jachtów na wybrzeżu i myślę, że to się nie powtórzy.

Więc z czego bierzesz ten prorokowany przez Siebie przyrost jachtów ?

O co się chcesz założyć, że ten przyrost - w takiej skali jak opisujesz powyżej - już nie nastąpi ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
utopienia miliarda w "przekopie".


A dodaj do tego Jarek jeszcze regularne potem coroczne topienie kolejnych milionów w utrzymanie toru wodnego Elbląg/Przekop oraz systematyczne pogłębianie - prawdopodobnie skutecznie zamulanego - toru podejściowego od strony Zatoki ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 3 wrz 2017, o 21:36 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
Marcin, ale w Pucku, Gdyni i Jastarni jest ile?


Następne 500?
Akurat we wszystkich trzech wymienionych przez Ciebie portach, są dość konkretne plany rozbudowy marin, więc wygląda, że liczba jachtów w nich stacjonujących nadal będzie szybko rosnąć.
W Górkach też - w najbliższej perspektywie: rozbudowa JK Stoczni.

bury_kocur napisał(a):
Czy obserwujesz - w ostatnich powiedzmy dwóch latach - jakiś dramatyczny skok ilościowy jachtów na Zatoce ?


Nie, bo przyrost liczby miejsc postojowych ostatnio jest żaden, a ceny osiągnęły poziom zaporowy, znacznie wyższy niż na bardziej zachodnich odcinkach wybrzeża.

Liczby jachtów, teraz i za kilka lat, tendencje, itd, to ciekawy temat, ale niekoniecznie musimy to łączyć z tym kanałowym wątkiem ;-)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
marcin_palacz napisał(a):
Jak wiesz, pływam trasą Zalew-Gdańsk regularnie, ale regularnie to znaczy 2 razy w sezonie: tam i z powrotem. Dlaczego tylko tak? Bo trasa rzekami musi zająć 10 godzin, prawie w całości na silniku. To się nie zmieni. Wypad na Zatokę na weekend, albo w drugą stronę — na Zalew, warto zrobić raz w życiu i taki wypad ogranicza się do puknięcia docelowej kei i już trzeba wracać. Częściej na weekend nie ma sensu. Kanał otworzyłby zupełnie nowe możliwości (rekreacyjne), faktycznie łącząc oba akweny.

Uważasz, że Kanał skracający drogę Górki - Krynica o 1/4 a czasu jej pokonania o (powiedzmy...) 1/3 "otworzyłby zupełnie nowe możliwości (rekreacyjne)"?
Serio, serio? Bo droga Górki - Krynica przez rzeki, to ca 60km, a droga przez Kanał - to ca 45 km... A z Górek do Elbląga - różnica jest jeszcze mniejsza.

BTW- jakim żeglarzom ten Kanał otworzyłby zupełnie nowe możliwości? Czy tym, co pływają Sasankami, Twisterami, Wenuskami i inną śródlądową drobnicą - też i czy aby zawsze?
Zaryzykują wchodzenie z Zatoki do portu otwartego wybrzeża przy prognozie niekorzystnego wiatru, albo wiatru silniejszego niż 4'B?

PS. A'propos "prawie w całości na silniku" - wybacz, ale chyba masz pecha. Systematycznie pływam na Zalew Nefrytem. Od czasu podniesienia "drutów" nad Szkarpawą nie zdarzyło mi się chyba, bym nie pokonał większości tej trasy pod żaglami.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jaromir napisał(a):
Fiu fiu, jak już obroty w Elblągu wzrosną 5-krotnie, to wyniosą prawie... 633 tys. ton!

Hi, hi, w 2014 port przerobił 358 tys. ton, razy 5 = 1,790 mln. ton
a tutaj http://www.pgt.pl/elblag-port-z-problemami powiadają o 5 mln ton w Nowym Porcie. :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marcin_palacz napisał(a):
przyrost liczby miejsc postojowych ostatnio jest żaden, a ceny osiągnęły poziom zaporowy,


Chyba jeszcze nie ....

Widzisz - moim zdaniem na styku armatorzy / mariny nastąpiło typowe sprzężenie zwrotne.

Na skutek naszych działań wielu armatorów uzyskało możliwość żeglugi po Zatoce.

Przybyło jachtów, które musiały gdzieś w lecie stać, zimować, slipować się, remontować itp...

Więc właściciele marin zwietrzyli interes i podnieśli ceny.

Podnieśli do zaporowej wysokości granicznej ( wówczas), powyżej której wielu armatorów z marin tych odeszło - Ty też zmieniłeś miejsce stacjonowania ze względu na kasę.

U mnie w Klubie cena za miejsce gościnne w ostatnich 8 latach wzrosła dwukrotnie i wynosi obecnie 8 zł/m/dzień a nadal chętnych nie brakuje ...

W Marinie Gdańsk płaci się już 6 zł/m/dzień i też nie stanowi to jeszcze ceny zaporowej.

W Helu w tym roku od czerwca ceny wzrosły o 10 zł/dzień/jednostkę co w przypadku typowego jachtu 30" zwiększyło koszt portowania o 25 %.

Osobiście obecnie płacę tam 60 zł a płaciłbym 50 zeta.

Cały czas rynek balansuje na granicy popytu i podaży, choć nadal uważam, że nie widać jeszcze ściany.

Myślę, że ściana nastąpi gdzieś około kwoty 10 zł/m/dzień

Jednakże uważam, że wszelki wzrost ilościowy sprzętu na Zatoce jeszcze chwilke będzie trwał ale już niedługo.

marcin_palacz napisał(a):
niekoniecznie musimy to łączyć z tym kanałowym wątkiem


A ja myślę, że należy to łączyć, bo nie oczekujmy jakiegoś drastycznego wzrostu chętnych na pływanie tym nieszczęsnym kanałem z powodów jw.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
mjs napisał(a):
a tutaj http://www.pgt.pl/elblag-port-z-problemami powiadają o 5 mln ton w Nowym Porcie. :roll:


Przeczytałem... i ze śmiechu wpadłem pod biurko :rotfl: :rotfl:
I jak ja mam pracować? A mam jeszcze do załadunku dwa pociągi z węglem i jeden z rudą...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
Bo droga Górki - Krynica przez rzeki, to ca 60km, a droga przez Kanał - to ca 45 km... A z Górek do Elbląga - różnica jest jeszcze mniejsza.


A z Kątów Rybackich — względna różnica jest większa. Tak sobie możemy dobierać porty, zależnie od tego co się chce wykazać. Zresztą zysk czasowy byłby znacznie większy niż twierdzisz, bo zapomniałeś, że po drodze rzekami masz mosty, z określonym harmonogramem otwierania, których nie da się już otwierać częściej lub na życzenie, bo ludzie w korkach na drodze stoją. Śluz (jednej lub dwóch na rzekach) nie liczę, bo w kanale też ma być jedna.

Dla mnie różnica byłaby duża: choćby wyjście na kilka godzin z Zalewu na Zatokę i powrót, możliwość popłynięcia z Górek w prawo, a nie tylko na wprost lub w lewo, możliwość zrobienia kółka Zatoka-kanał-Zalew-rzeki-Zatoka, czy po prostu istnienie alternatywnej trasy, zwiększającej szansę, albo wygodę powrotu do domu (rzekami też nie zawsze się da). Liczba portów dostępnych w weekendowym rejsie zwiększa się dwukrotnie, zarówno z zatokowego, jak i zalewowego punktu widzenia.


A z tymi żaglami na rzekach to jednak mocno przesadziłeś. Nie dalej jak tydzień temu płynąłem Szkarpawą na Zalew przy silnym zachodnim wietrze. Warunki wydawałoby się idealne, by płynąć na żaglach. Podpierałem się żaglami, ale bez stale pracującego silnika rejs z Górek zająłby mi 20 godzin, nie 10. Szkarpawa to jednak mocno kręta rzeka jest i miejscami osłonięta od wiatru. Zdarzało mi się płynąć głównie na żaglach, ale wtedy to już naprawdę jest trasa na 2 dni (z noclegiem). Kanałem, obowiązkowego silnikowania byłaby 1mila.

No to możemy jeszcze taką różnicę podać: 1 Mm zamiast 27 Mm, Zalew-Zatoka. ;-)

Zastanawiam, ile z tych powiedzmy 2 tys. jachtów na Zatoce (za powiedzmy 4 lata), przeniosłoby się rezydencko nad Zalew.... Teraz ceny nad Zalewem są 3 razy niższe niż nad Zatoką.... O ile by wzrosły ceny nad Zalewem i jaki by to miało wpływ na ceny nad Zatoką...

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 00:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
mjs napisał(a):
A zainteresowanie Elblągiem pewnie będzie
Na pewno będzie większe niż zainteresowanie Kołobrzegiem, który nie ma w pobliżu konkurencyjnego dużego portu i nie ma wąskiego zamulanego toru podejściowego ze śluzą. Ruch statków towarowych w tym Kołobrzegu TAAAKI OGROOOMNY. Na pewno w Elblągu będzie większy.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


marcin_palacz napisał(a):
Bo trasa rzekami musi zająć 10 godzin, prawie w całości na silniku.
Dobrze, że mój Nefryt tego nie wiedział, bo nie miał silnika.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 00:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jurmak napisał(a):
Przeczytałem... i ze śmiechu wpadłem pod biurko :rotfl: :rotfl:

A, jeśli Białoruś przyśle statki z cytrusami z Grecji do Elbląga, tam rozdzieli je na dwa, albo trzy kierunki i wyśle dalej pociągami lub TIR-ami (nową autostradą) do siebie? Albo ten sam kraj podpisze umowę gospodarczą ze Szwecją czy Finlandią i najkrótsza droga będzie wiodła przez ten port?? Albo Szlak Jedwabny obierze kierunek na Skandynawię... :roll:

Ja bym się nie śmiał, tylko przyspieszał kopanie kanału o rok.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 04:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mjs napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Fiu fiu, jak już obroty w Elblągu wzrosną 5-krotnie, to wyniosą prawie... 633 tys. ton!

Hi, hi, w 2014 port przerobił 358 tys. ton, razy 5 = 1,790 mln. ton


Nie bierz cyfr sprzed 3 lat (i z kosmosu...) tylko sprawdź dane w opracowaniu GUS "Gospodarka Morska w Polsce w 2016 roku" (str 12).
Tu: http://stat.gov.pl/download/gfx/portali ... 6_roku.pdf

Port w Elblągu w 2016 roku przeładował 126.5 tys ton*.
Razy 5 = 632,5 tys ton.

*) Tym samym w 2016 roku przeładunki w Elblągu stanowiły 0.17% ogółu przeładunków w polskich portach (126.5 / 72933,5 = 0,0017). Inaczej - 1,7‰

mjs napisał(a):
a tutaj http://www.pgt.pl/elblag-port-z-problemami powiadają o 5 mln ton w Nowym Porcie. :roll:

Powiadać można wiele.
Można na przykład o jednostkach o zanurzeniu 4m i długości do 100m powiedzieć, że tonaż takiej jednostki to ok. 4000 GT.
Równie skutecznie można też dowodzić, że Ziemia jest płaska - i przyznam, że nawet takie stwierdzenie w ustach p. dyrektora dyrektora Zglińskiego zupełnie by mnie nie zdziwiło*.

*) To ten sam pan, który twierdził kiedyś z dumą, że Elbląg zajął 4-te miejsce pod względem wielkości przeładunków wśród portów polskich - mimo że twarde liczby wskazywały, że port Elbląg zajmował wówczas... miejsce szóste. Źródełko tu:
http://dziennikelblaski.pl/195683,Czy-p ... z2xAesFXwu
BTW - port Elbląg obecnie zajmuje w przeładunkach miejsce siódme (po Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu, Szczecinie, Policach i Kołobrzegu).
Kiedy indziej znów p. Zgliński opowiadał tak: – Kiedy jeszcze pracowałem w samorządzie elbląskim wielokrotnie rozmawialiśmy z organizacjami jachtowymi z naszego miasta partnerskiego, czyli z Ronneby. Padła wtedy krótka odpowiedź – skorzystamy z portu elbląskiego i Zalewu Wiślanego, ale tylko wtedy, gdy będziemy mieli do niego bezpośredni dostęp – wspominał dyrektor Zgliński. Źródełko: http://www.portel.pl/artykul.php3?i=715 ... &th=0&ns=0
Ciekawe iluż to żeglarzy z prężnych "organizacji jachtowych" z partnerskiego miasta Ronneby odwiedzi dzięki "przekopowi" Elbląg - skoro cała ta miejscowość liczy sobie aż... 12 tysięcy mieszkańców...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 wrz 2017, o 04:35 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 04:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mjs napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Przeczytałem... i ze śmiechu wpadłem pod biurko :rotfl: :rotfl:

A, jeśli Białoruś przyśle statki z cytrusami z Grecji do Elbląga, tam rozdzieli je na dwa, albo trzy kierunki i wyśle dalej pociągami lub TIR-ami (nową autostradą) do siebie? Albo ten sam kraj podpisze umowę gospodarczą ze Szwecją czy Finlandią i najkrótsza droga będzie wiodła przez ten port?? Albo Szlak Jedwabny obierze kierunek na Skandynawię... :roll:

Ja bym się nie śmiał, tylko przyspieszał kopanie kanału o rok.

A pokażesz przykład chłodnicowca wożącego "cytrusy", który zmieści się w przyjętych "parametrach statku morskiego - zanurzenie do 4m, długość do 100m"?
A wytłumaczysz jak przeładować cokolwiek w Elblągu ze statku na pociągi - skoro do nabrzeży przeładunkowych "portu Elbląg" nie prowadzi obecnie żadna czynna bocznica kolejowa?
A wskażesz może jaką to "nową autostradą" mogłyby poruszać się TIR-y z Elbląga w kierunku Białorusi?
A podasz jakieś przykłady statków morskich, które miałyby realizować przewozy ze Szwecji czy Finlandii - pamiętając o "parametrach statków morskich" jakie będzie w stanie przyjąć "przekop"?
A może wskażesz przyczyny, dla których wskazane jest wybudowanie "przekopu" oraz 28 kilometrów torów wodnych dla mikro-stateczków, do Elbląga - kiedy każdy spedytor bez żadnego problemu przeładować może już dziś dowolny ładunek z dowolnego niemal statku, również do Białorusi - w Gdańsku, w Gdyni czy w Kaliningradzie?
Czy może tylko tak plumkasz... jedwabiście...?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 07:34 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jurmak napisał(a):
powiadasz, że jachty balastowe popłyną poprzez pochylnie na Jeziorak? Ambitne... fakt, byli tacy którym się to udało, nawet gdzieś widziałem zdjęcie jachtu balastowego na pochylniowym wózku.
QŹVA... rozumiem, że jedyne jachty morskie to jachty żaglowe i balastowe... Motorowodniactwo to chyba jakiś przesąd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
jachty morskie to jachty żaglowe i balastowe... Motorowodniactwo to chyba jakiś przesąd.


Może nie przesąd Jacku ale na Zatoce rzeczywistość :-(

Pływając sporo po Zatoce trudno czasem dostrzec jakikolwiek jacht stricte motorowy dający sobie radę z falą zatokową na tyle, że pływanie nim po tym akwenie jest dla armatora przyjemne i nie powoduje wybijania zębów :D

Na palcach dwóch rąk powinno mi się udać odhaczyć takie jachty motorowe widziane na Zatoce osobiście lub na AiS-ie.

Zatoka to nie jest Jacku akwen na takie jachty - owszem - na Jeziorak pewnie takie pływają, ale do tego nie potrzebują omawianego przekopu.

A konia z rzędem temu sternikowi takiego jachtu motorowodnego, który wróci z tegoż Jezioraka pochylniami a następnie - mając na Zatoce typowy północny wiatr rzędu 10 m/sek z typową krótką falą - przebijać się będzie z Zalewu na Zatokę do takiego przykładowo Gdańska owym przekopem...

Przecież takiemu facetowi na takiej łódce po wyjściu z przekopu na Zatokę fala zatokowa wybije wszystkie plomby - nawet te, których jeszcze nie ma. :lol:

Taki sternik pójdzie do Gdańska Szkarpawą, Przegaliną i Wisłą Martwą.

Po co mu więc ten przekop ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12540
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Zatokę fala zatokowa wybije wszystkie plomby

Eeee, nie wszystkie motorówki są ślizgowe. Są też wypornościowe, pływające stosunkowo wolno z zasady, i na nich da się żyć nawet na fali.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
Motorowodniactwo to chyba jakiś przesąd.


Uwielbiam położyć się spać po pracowitej nocce w fabryce i być obudzonym telefonem z reklamą:-( Ale naprawdę obiecuje:-) nie będę złośliwy...

Pewnie się domyślasz, że z racji miejsca zamieszkania trochę, troszeczkę po tym Zalewie pływam... W maju popłynęliśmy sobie z Elbląga na Zalew takim full wypas hausbotem... Wiało, właściwie nie specjalnie, ale uwierz mi Szkarpawa, tylko Szkarpawa... Fakt, na Szkarpawie zgodnie z przepisami nie wciśniesz manetki w pulpit, no ale ja już jestem w tym wieku, że coraz wolniej jeżdżę i pływam :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jaromir napisał(a):
Czy może tylko tak plumkasz... jedwabiście...?

Plumkać każdy może, lepiej lub trochę gorzej.
Droga S7 Elbląg - Olsztynek, jeśli pójdzie na Białystok, to szlak drogowy się otworzy. A szlak kolejowy, choćby przez Warszawę, pewnie jest tańszy niż drogowy. Liczą się ceny, które uruchamiają i regulują przepływ towarów. Świat się otwiera na nowe kierunki, jesteśmy gdzieś po drodze i nie za bardzo możemy się odwrócić tyłem do strumienia towarowego.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 14:15 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
Może nie przesąd Jacku ale na Zatoce rzeczywistość :-(
I Dasz głowę, że to się nie zmieni? Kiedyś na Mazurach dominowały otwartopokładowe żaglówki bez silników. Jak to wygląda dziś raczej opisywać nie trzeba.
Cytuj:
Po co mu więc ten przekop ?
Dla dania szansy aby się zmieniło? Czy to zbyt duże żądanie w stosunku do Państwa?



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Droga S7 pójdzie na Białystok przez Chyżne???

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mjs napisał(a):
Droga S7 Elbląg - Olsztynek, jeśli pójdzie na Białystok, to szlak drogowy się otworzy.
Nie pisałeś o enigmatycznym i nieistniejacym "szlaku drogowym", tylko argumentowałeś, że Białoruś z Elbląga wyśle towary "nową autostradą". Podasz źródło wiadomości o budowie autostrady Elbląg - Olsztynek i dalej na Białystok? Albo o przekwalifikowaniu drogi S7 - na autostradę? A może objaśnisz jak jest możliwe, że droga Gdańsk - Rabka Zdrój..."pójdzie na Białystok"?

mjs napisał(a):
A szlak kolejowy, choćby przez Warszawę, pewnie jest tańszy niż drogowy.
Ale ty nie pisałeś nic o "szlaku kolejowym", tylko o wysyłaniu towarów dla Białorusi (konkretnie - cytrusów) z portu w Elblągu. Powiesz może jak realizować przeładunki ze statku na pociągi - w porcie, do którego nabrzeży nie prowadzi żadna czynna bocznica kolejowa?

mjs napisał(a):
Liczą się ceny, które uruchamiają i regulują przepływ towarów.

Ceny - liczą się, owszem. Ale z tym, jakoby ceny uruchamiały i regulowały przepływ towarów w portach morskich - to Cię ktoś bardzo okłamał.
Podpowiesz może jak ustalić cenę opłat tonażowych w porcie, który leży od morza o dwa mosty, śluzę i kilka godzin żeglugi z pilotem i jest zdolny przyjmować tylko najmniejsze z najmniejszych stateczków morskich - tak by była to cena konkurencyjna wobec stawek opłat tonażowych w portach leżących bezpośrednio nad morzem, wymagających pilotażu jedynie przez kilkadziesiąt minut i zdolnych przyjąć każdy statek, jaki może wpłynąć na Bałtyk? A może wiesz jak sprawić, by białoruskich w większości państwowych importerów i eksporterów skłonić do korzystania z Elbląga i "przekopu" - nawet kiedy państwowy port Kaliningrad ustali dumpingowe ceny za opłaty tonażowe - znaczy - jeszcze bardziej dumpingowe, niż dziś?
mjs napisał(a):
Świat się otwiera na nowe kierunki, jesteśmy gdzieś po drodze i nie za bardzo możemy się odwrócić tyłem do strumienia towarowego.

A wskażesz może gdzie widać ów "strumień towarowy", który w Elblągu czeka na zagospodarowanie albo który miałby spłynąć na Elbląg - po wydaniu miliarda na "przekop" (i minimum drugiego miliarda na budowę torów żeglugowych, mostu, cywilizowanego połączenia portu z drogami, wprowadzenie do portu kolei, ba - budowę samego portu niemal od zera)?
Proszę napisz koniecznie o jakim "strumieniu towarowym" piszesz... Wiesz - chodzi mi o to, bym się przypadkiem tyłem do niego nie obrócił. :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 wrz 2017, o 17:26 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Jurmak, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
mjs napisał(a):
Droga S7 Elbląg - Olsztynek, jeśli pójdzie na Białystok


Słuchaj - z racji zamieszkania jestem fanem drogi S7 - częściowo jeszcze DK7.

Jeżdżę tą drogą co tydzień do Gdańska i z powrotem

Obserwuję niemalże codziennie stosowne strony GDKDiA o postępie robót.

Ale jak mi Bóg miły nigdzie nie widziałem koncepcji S7 w kierunku Białegostoku

Tak wygląda przebieg S7 na przedstawionym przez Ciebie odcinku.

http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-bud ... -mazurskie

Ale może czegoś nie wiem więc wytłumacz mi proszę tą koncepcję S7 na Białystok ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jaromir napisał(a):
Podpowiesz może jak ustalić cenę opłat tonażowych w porcie, który leży od morza o dwa mosty, śluzę i kilka godzin żeglugi z pilotem i jest zdolny przyjmować tylko najmniejsze z najmniejszych stateczków morskich


Dodaj - pod warunkiem, że Zalew nie zamarznie :rotfl: Wtedy gdy ja musiałem się trochę pogimnastykować bo spiętrzona kra między burtą statku a odbojnicami utrudniała wyłożenie trapu to na Zalewie był taki lód, że ludzie śmigali po nim samochodami :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
bury_kocur napisał(a):
mjs napisał(a):
Droga S7 Elbląg - Olsztynek, jeśli pójdzie na Białystok


Słuchaj - z racji zamieszkania jestem fanem drogi S7 - częściowo jeszcze DK7.

Jeżdżę tą drogą co tydzień do Gdańska i z powrotem

Obserwuję niemalże codziennie stosowne strony GDKDiA o postępie robót.

Ale jak mi Bóg miły nigdzie nie widziałem koncepcji S7 w kierunku Białegostoku

Tak wygląda przebieg S7 na przedstawionym przez Ciebie odcinku.

http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-bud ... -mazurskie

Ale może czegoś nie wiem więc wytłumacz mi proszę tą koncepcję S7 na Białystok ...
Pisałem: przez Chyżne, jeszcze głupsza od przekopu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 18:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Colonel napisał(a):
Pisałem: przez Chyżne, jeszcze głupsza od przekopu.
Wolisz przez Łysą Polanę? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL