Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 paź 2017, o 20:08 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
zbigandrew napisał(a):
Nie zadałeś sobie trudu przeczytania artykułu


Przecież napisał że nie On tylko jego kolega, którego o to poprosił....

zbigandrew napisał(a):
że trud sobie zadał J-23


No nie każdy włada językiem Germańskim tak biegle jak Pietia

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2017, o 20:15 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W artykule pisze ze zaloge odwieziono helikopterem do szpitala, a na jachcie ktory dryfuje z uszkodzona burta, przywiazano boje zeby ewentualnie zaznaczyc miejsce zatoniecia. W tym czasie sila wiatru nie przekraczala 3B
Jaromir napisał(a):
https://www.seenotretter.de/aktuelles/s ... in-seenot/


pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2017, o 22:35 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
-O- napisał(a):
To jest one off.
W sensie raz wychodzi z portu i już nie wpływa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 08:18 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Prodigy wysztrandowało na wyspie Langeoog. Są zdjęcia. Brak balastu:
http://www.baltrum-online.de/news_artikel.php?id=3627
W skrócie (i nie czepiać się słówek proszę):
autor artykułu przypuszcza że przyczyną utraty balastu było "gwałtowne" wejście na mieliznę (czyli miałka konkret). Właściciel organizuje akcję ratowania jachtu. (czy podnoszenia czy stawiania na równą stępkę czy jeszcze coś innego to już każdy w swoim własnym zakresie proszę). I jeszcze raz to są wszystko domniemania.


Załączniki:
PRODIGY2.jpg
PRODIGY2.jpg [ 45.79 KiB | Przeglądane 6187 razy ]

Za ten post autor J-23 nadaje otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 08:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Szok, szok, szok, jak można i kto to zbudował że w nowym jachcie urywa się cały balast razem z częścią poszycia. ???? :evil:

Gdyby to się stało gdzieś na Biskajach to po załodze.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
666 napisał(a):
W sensie raz wychodzi z portu i już nie wpływa?

Jeżeli to dowcip, to słaby.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 3: Były user, Colonel, robertrze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
J-23 nadaje napisał(a):
autor artykułu przypuszcza że przyczyną utraty balastu było "gwałtowne" wejście na mieliznę (czyli miałka konkret).

Nie wiem co pozwala mu snuć takie przypuszczenia.
Pierwsza jednostka dotarła z do jachtu w 25 minut od wezwania pomocy, to był "Nordic" i miał 6.4 metra zanurzenia:
https://www.marinetraffic.com/de/ais/de ... sel:NORDIC
Wg relacji prasowej jacht był wówczas (niecałe pół godziny od wezwania pomocy) na pozycji ok 2 Nm na północ od Baltrum, na głębokości ok 10m:
"Sie baten den Notschlepper „Nordic“, ebenfalls Kurs auf den Unglücksort zu nehmen. Er befand sich der angegebenen Position gut zwei Seemeilen nördlich von Baltrum am nächsten."...
"Die Segelyacht trieb zu diesem Zeitpunkt mit Beschädigungen am Rumpf auf der Seite nahe der Zehn-Meter-Tiefenlinie vor der Küste."

Czyli załogę zdjęto niemal natychmiast po wezwaniu pomocy - tu:
Załącznik:
Screenshot-2017-10-17 NORDIC Aktualna pozycja (IMO 9525962) VesselFinder.png
Screenshot-2017-10-17 NORDIC Aktualna pozycja (IMO 9525962) VesselFinder.png [ 192.41 KiB | Przeglądane 6105 razy ]

Zatem snucie przypuszczeń o "eine heftige Grundberührung" wydaje się mocno nieuprawnione...

BTW - jacht dopiero co zbudowany, długości ponad 15m i zarejestrowany w Polsce.
Czyli - celem spełnienia wymogów papierologii stosowanej - wymagany był nadzór techniczny inspektorów towarzystwa klasyfikacyjnego. Zaś inspektorzy Urzędu Morskiego - dokonali "inspekcji bezpieczeństwa".
Inspektorów a inspektorów - a tu płetwa balastu odpadła... :cry:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 17 paź 2017, o 10:21 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Jaromir napisał(a):
a tu płetwa balastu odpadła... :cry:


...przy czym znowu odpadła razem z zewnętrzną warstwą poszycia, a denniki sobie w najlepsze zostały. Jak myślicie - do czego była przymocowana płetwa? Do niczym niewzmocnionej przekładkowej skorupy między dennikami, jak to jest obecnie w zwyczaju?

Tak obstawiam.

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 3: cine, Marian Strzelecki, 666
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jaromir napisał(a):
Czyli załogę zdjęto niemal natychmiast po wezwaniu pomocy - tu:

A raczej tu (sorry, te kolory Navionicsa...):


Załączniki:
Screenshot-2017-10-17 NORDIC Aktualna pozycja (IMO 9525962) VesselFinder(1).png
Screenshot-2017-10-17 NORDIC Aktualna pozycja (IMO 9525962) VesselFinder(1).png [ 174.91 KiB | Przeglądane 6102 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 15:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
myszek napisał(a):
...przy czym znowu odpadła razem z zewnętrzną warstwą poszycia, a denniki sobie w najlepsze zostały. Jak myślicie - do czego była przymocowana płetwa? Do niczym niewzmocnionej przekładkowej skorupy między dennikami, jak to jest obecnie w zwyczaju?

Już mnie nikt nie namówi na nową czy prawie nową łódkę. Wolę te z lat dziewięćdziesiątych.
A chodzi gdzieś w sieci test Dehlera co przywalił prosto w kamole, było nawet na forum. Jakoś mu tam nic nie odpadło.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 16:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
https://www.youtube.com/watch?v=rvxhQO4pw2E


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 17:02 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
junak73 napisał(a):
Gdyby to się stało gdzieś na Biskajach to po załodze.
A nie mają tam Caracali? I co na to Jacek Pytkowski?


-----
-O- napisał(a):
Jeżeli to dowcip, to słaby.
Tradycja jest wieloletnia, od Vasa poprzez Down North...
Tyle że honor budowniczych dziś jakby inny :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jednak cham zawsze chamem pozostaje i chamstwo z niego po chamsku zawsze wyjdzie.
Nożyce..!?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: -O-, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 18:50 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
smutny widok :cry:


Załączniki:
PRODIGY2s.jpg
PRODIGY2s.jpg [ 25.69 KiB | Przeglądane 5989 razy ]

Za ten post autor J-23 nadaje otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 18:53 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Płakać się chce. Krzychu.



Za ten post autor krzychuAPIA otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 19:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
No nie wesoło,ale szczęście że załoga cała bo przy takim uszkodzeniu mogło być inaczej. A co do jachtu i przy takim pechu, to aż się ciśnie z tyłu głowy myśl że chyba taniej wychodzi korzystać z jachtu.... wyczarterowanego.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
junak73 napisał(a):
A co do jachtu i przy takim pechu, to aż się ciśnie z tyłu głowy myśl że chyba taniej wychodzi korzystać z jachtu.... wyczarterowanego.

Znaczy chciałbyś, pozbyć się własnego pecha, na rzecz czarterodawcy?
Oj nieładnie... nieładnie ;)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2017, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wiadomo jaka stocznia ten jacht zbudowała?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2017, o 21:57 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Jednak cham zawsze chamem pozostaje i chamstwo z niego po chamsku zawsze wyjdzie.
Nożyce..!?

Na prawdę nie ma na tym forum żadnego moda?
Teraz takie zachowanie to już dozwolona norma czy tylko znajomi królika mogą więcej?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2017, o 07:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Choc leksykonu Colonela nie popieram, merytorycznie w tym przypadku ma On racje. Tylko ze zbyt lagodnych okreslen uzyl w stosunku do ..., ktory nie znając tematu ani ludzi ani przyczyn jedynie podszczekuje, polewajac blotem wiele osob. Powinien dostac w morde, a zostal jedynie nazwany po imieniu.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: -O-, Były user, krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2017, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Proszę wszystkich o to, aby zachować opanowanie i kulturę wypowiedzi. :)

Twoja wypowiedź cine choć napisana kulturalnym językiem także jest nie fair.
Jeżeli twierdzisz, że Colonel jest Forumowiczem na innych zasadaach i więcej mu wolno - to proszę abyś to udowodnił.
Bo z mojego punktu widzenia nie jest to prawda.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2017, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kurczak napisał(a):
Bo z mojego punktu widzenia nie jest to prawda.
Bo tu nie ma prawdy: emocje (te poniżej pasa) biorą górę. Nie powinno się (chyba) bluzgać na kogoś, kto ma "coś za uszami", ale w danej chwili nie to było merytoryką.
Jeśli były ukryte przekazy to możecie sobie bluzgać podobnie (w ukryciu), lub na priv.

Pobocznym czytaczom, nie przemawia do rozumu, że np. ktoś jest/ był/będzie świnią , ale nie tu i teraz. Takie wybryki (nie chciałem napisać wyżygi ) psują także innych uczestników forum, bo skoro im można, to dla czego nie nam.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2017, o 17:12 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
I znowu Marianie masz całkowitą i bardzo słuszną rację. Może Ty jako uczestnik forum z niezaprzeczalnym autorytetem dla większości będziesz takim bezpiecznikiem no powiedzmy 10 amperowym.
Żadnych aluzji do bezpieczników z czasów minionych !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2017, o 20:03 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
666 napisał(a):
junak73 napisał(a):
Gdyby to się stało gdzieś na Biskajach to po załodze.
A nie mają tam Caracali?


Kto Jacusiu, Hiszpanie? - Mają SuperPumy (takie ciut mniejsze Caracale :-P )
http://airheadsfly.com/2016/10/04/31621/
Natomiast Niemcy trochę się hm, pospieszyli ze złomowaniem SeaKingów, bo NH90 się im opóźniają http://navaltoday.com/2016/06/09/german-navy-to-receive-first-sea-lion-helicopters-by-2019/.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2017, o 21:29 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Proszę wszystkich o to, aby zachować opanowanie i kulturę wypowiedzi. :)

Twoja wypowiedź cine choć napisana kulturalnym językiem także jest nie fair.
Jeżeli twierdzisz, że Colonel jest Forumowiczem na innych zasadaach i więcej mu wolno - to proszę abyś to udowodnił.
Bo z mojego punktu widzenia nie jest to prawda.

Właśnie Ci to udowadniam.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: 666
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Natomiast Niemcy trochę się hm, pospieszyli ze złomowaniem SeaKingów, bo NH90 się im opóźniają

Niemniej fakty są takie, że niemiecki śmigłowiec SAR był na miejscu akcji - w nocy i w 40 minut od pierwszego wezwania pomocy z Prodigy 2.
----------
Teraz wyobraźmy sobie, że identyczna awaria ma miejsce nie przy Wyspach Fryzyjskich, ale na Zatoce Pomorskiej.
Jedyny polski śmigłowiec SAR dyżurujący w nocy musiałby lecieć z Gdyni. Czyli musiałby pokonać odległość ca. 260 km. Czas gotowości do startu śmigłowca SAR w godz. 08:00 do 22:00 wynosi 20 min a od 22:00 do 08:00 30min. Aby starczyło mu paliwa na jakakolwiek akcję ratowniczą, musiałby po drodze lądować w Darłowie, żeby zatankować (o, przepraszam "odtworzyć gotowość bojową"...). Na dodatek byłby to W3 (mniejsza o wersję), który lata bardzo wolno, przynajmniej jak na śmigłowiec ratowniczy - ok 210 km/h. Czyli minęłoby co najmniej 2.5, jeśli nie 3 godziny, zanim polski śmigłowiec znalazłby się na miejscu akcji.
Ponadto jeśli podstawa chmur w miejscu akcji jest poniżej 400 m albo widzialność mniejsza niż 5km (ograniczenia nocne) śmigłowiec po prostu nie poleci.
Ponadto śmigłowiec nie poleci, jeżeli nad lotniskiem jest ponad 25 m/s wiatru. A jeśli nad lotniskiem są warunki dopuszczalne do startu a nad morzem poniżej dopuszczalnych, może zostać zawrócony na lotnisko.
Ponadto ewakuowaną załogę mógłby wysadzić też tylko w Darłowie lub Gdyni - bo w Polsce śmigłowce morskiego SAR nie lądują na lotniskach przyszpitalnych... Lądują tylko w Darłowie albo Gdyni a poszkodowani muszą być przenoszeni do karetki albo... do śmigłowca Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Tak, ci z zawałem albo udarem - też...

PS. W międzyczasie mamy jednak sukces - Polskie SAR-owskie W3 "MIŚ" wyposażono wreszcie w kamery termowizyjne i reflektory. Po 25 latach użytkowania w służbie SAR... I w system AIS - w 16 lat po wprowadzeniu systemu AIS...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: junak73, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 10:38 
Jaromir napisał(a):
Ponadto ewakuowaną załogę mógłby wysadzić też tylko w Darłowie lub Gdyni - bo w Polsce śmigłowce morskiego SAR nie lądują na lotniskach przyszpitalnych... Lądują tylko w Darłowie albo Gdyni a poszkodowani muszą być przenoszeni do karetki albo... do śmigłowca Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Tak, ci z zawałem albo udarem - też...

A te ewentualne cywilne będą mogły latać bezpośrednio do szpitala?
Jeśli nie, to gdzie będzie lądowanie? Bo w Rębiechowie (lotnisko w Gdańsku) też mogą lądować jak i w terenie przygodnym - obecny SAR.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 10:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A czy Niemcy mają Śmigłowiec w okolicach Rugii?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 10:53 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Wert23 napisał(a):
A te ewentualne cywilne będą mogły latać bezpośrednio do szpitala? Jeśli nie, to gdzie będzie lądowanie? Bo w Rębiechowie też mogą lądować jak i w terenie przygodnym.
A właściwie jaka jest wyższość zawału na rybaku w porównaniu z zawałem na polu żyta/przystanku pekaesu? Do każdego chłopa/staruszki leci helikopter, żeby wylądować od razu na przyszpitalnym lądowisku?

A może "statek ratowniczy Wiatr/Monsun/Huragan/Xxx wyszedł z portu Świnoujscie/Dziwnów/ Zzz i po 20 minutach podjął rozbitków z wody / z tratwy"?

Ile mil od brzegu utracił balast Prodigy 2 i przy jakich warunkach pogodowych (siła i kierunek wiatru, zafalowanie i głębokość akwenu, prąd, pływ, zachmurzenie, opady, faza księżyca)?
Czy gdyby w identycznych warunkach jacht utracił balast w Zatoce Gdańskiej / Pomorskiej, nie mógłby rozbitków wyciagnąć z wody statek ratowniczy i to od razu podejmując akcję zabezpieczenia kadłuba wywróconej jednostki?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 11:01 
666 napisał(a):
A właściwie jaka jest wyższość zawału na rybaku w porównaniu z zawałem na polu żyta/przystanku pekaesu? Do każdego chłopa/staruszki leci helikopter, żeby wylądować od razu na przyszpitalnym lądowisku?

LPR tak. Chodzi o wagę latadła jakie dane lądowisko może przyjąć.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL