Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 07:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2017, o 22:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czy intencjonalne pisanie przydomków interlokutorów (szczególnie tych z którymi ma się odmienne zdanie) mała literą mieści się w minimach kultury?

Z ręką na sercu. Teraz dopiero sprawdziłem, że Moniia, a nie moniia. Poprawię się.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Musisz rozesłać swoją interpretację do firm czarterowych i rządów różnych krajów
Nie muszę. ;)
ins napisał(a):
Ale staż i doświadczenie musi zebrać, a to najszybciej i najtaniej osiągnie jeśli mieszka w Polsce zdobywając JSM.
Wcale nie. Wielość jachtów za granicą sprawia, że liczba "okazji" jest większa niż w Polsce.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wojciech napisał(a):
Proszę zastosować minimum kultury.
Czy intencjonalne pisanie przydomków interlokutorów (szczególnie tych z którymi ma się odmienne zdanie) mała literą mieści się w minimach kultury?
Poszerzę
ins napisał(a):
zarówno w Polsce, jak i w Nowej Zelandii, jak i w Niemczech posiadacz jachtu który wynajmujesz ma kompletnie w d... to co wypisuje monnia
Czy sugerowanie, gdzie różne nacje na świecie mają zdanie interlokutora nie jest "wycieczką" personalną, a nie "uwagą w sprawie"?

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...



Za ten post autor panwac otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 22:45 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
panwac napisał(a):
Czy sugerowanie, gdzie różne nacje na świecie mają zdanie interlokutora nie jest "wycieczką" personalną, a nie "uwagą w sprawie"?

Ja nie sugeruję, ani nie uprawiam "wycieczek personalnych" ja stwierdzam fakt. Pani która zajmuje się papierkologią poprzedzającą wydanie jachtu na przykład w Le Marin na Martynice, ma naprawdę, w 4 literach co myśli i wypisuje Moniia na temat certyfikatów RYA.
Zalicza ta pani w biurze DYC, do tzw sailing licence certyfikaty RYA i o zgrozo patent JSM też.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 23:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
panwac napisał(a):
Wcale nie. Wielość jachtów za granicą sprawia, że liczba "okazji" jest większa niż w Polsce.


ale jako kapitan?

Mnie się wydaje, że przyszły zawodowiec musi rozważyć te dwie koncepcje.
Jak jest mocno osadzony w kraju, ma sporo znajomych to mając kwit może sam organizować rejsy.Pływać jako załogant w Polsce jest sporo okazji , za darmo po kosztach itd.

Jak ma się więcej kasy to pewnie Rya.

decyzja należy do autora wątku o ile go czyta :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Moniia napisał(a):
tych co już się pogubili - spór zaczął się od pytania SIRKa czy naprawdę certyfikaty to nie uprawnienia i skwitowania przez naszego naczelnego demagoga wyjaśnień słowem "bzdura").


Droga koleżanko, spróbuje tak bardzo delikatnie aby znowu nie być posądzonym o niecne zamiary.
Po pierwsze, nie rób mnie winnym waszej dyskusji o wyższości świąt … .
Po drugie natomiast to cała nasza(?) dyskusja i to od samego początku dotyczy wyłącznie „uprawnień komercyjnych”. Nie wyobrażam sobie aby statystyczny żeglarz z innego kraju podchodził do egzaminu i wyrabiał dokumenty RYA wyłącznie dla poszerzenia własnych umiejętności. Jest oczywiście pewien odsetek ludzi którzy zrobią to dla chwały lub splendoru ale takie działanie i tak nie będzie miało nic wspólnego z wyższą kulturą nieobowiązkowego dokształcania się.

Zwróć uwagę, że użyłem terminu „dokumenty RYA” a może od razu powinienem napisać „dokumenty MCA” a może lepiej zabrzmi „brytyjskiego flepa komercyjnego”. Jakbym ten papier nie nazwał to i tak zawsze będzie nam chodziło o dokument dający prawo ubiegać się o prace i bardzo często(a może już zawsze) posiadanie tego dokumentu lub jego zamiennika będzie bezwzględnym wymogiem prawnym. Pisanie o nieobowiązkowym komercyjnym certyfikacie kompetencji jest, no właśnie czym taki potworek prawny jest?

Możemy się dalej oszukiwać i dorabiać sztuczne teorie ale prawda jest brutalna, wykształcił się dosyć nowy rynek pracy a że dla wielu jest to atrakcyjny rynek to i zapotrzebowanie na „dobre flepy” jest duże. Tylko proszę nie wpadaj znów w euforie i nie wykrzykuj jakie to „flepy RYA/MCA” są wspaniałe. Nie są ani lepsze, ani gorsze od innych a w wielu krajach administracja morska twierdzi, że wymagane są ich własne bo mają odpowiednią podstawę prawną, lepszą formę lub ważniejszy podpis, bo są z ładniejszym logo, bo bardziej kolorowe lub choćby dlatego, że są narodowe.

Ale nie musi tak być zawsze i sytuacja zapewne się zmieni. Ja dla przykładu, choć wielkim patriotą nie jestem, to „flepa” mam naszego i choć nie jest on taki kolorowy to jednak wszystkie kraje go uznają. I bardzo bym chciał aby koledzy decydujący się na prace w nowo kształtującym się sektorze mogli także posiadać dokumenty wydane przez naszą administracje. Niestety z powodu nieodpowiedzialnego zachowania wielu naszych kolegów i twojego także moment ten co raz bardziej wydłuża się w czasie. A twierdzenie, że tu chodzi o pryncypia, wolność czy wysoki poziom szkolenia, wybacz ale jest bardzo naiwne. Dużym graczom chodzi o duże pieniądze, małym o małe a jeszcze innym o honor a może wyłącznie ambicje.

A dla czystości przekazu, może kolega Panwac powie nam dlaczego poszukuje sylabusa RYA, przecież wszystko co w nim zawarte to od strony praktycznej już dawno poznał i to zapewne bardzo dobrze.

Stara Zientara napisał(a):
A co z prawami nabytymi? Które to pojęcie już starożytni Rzymianie znali...


Jeżeli pomogłoby to w przełamaniu oporu TWA to jestem gotów brać czynny udział w przygotowaniu petycji w sprawie nadania dożywotniego dyplomu „wielkiego kapitana mórz i oceanów wszelakich” każdemu kto otrzyma rekomendacje SAJ z kontrasygnata Samosteru i PZŻ, szczegóły do uzgodnienia. I nie jest to tylko złośliwy żart.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 02:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
A dla czystości przekazu, może kolega Panwac powie nam dlaczego poszukuje sylabusa RYA, przecież wszystko co w nim zawarte to od strony praktycznej już dawno poznał i to zapewne bardzo dobrze.
Na to jest oddzielny wątek (tam koledzy się odezwali i wspomogli, więc go spróbuje zamknąć). Po co? Hmm, kiedyś zbierałem znaczki, a teraz... zdobyłem nową wersję, starej nie mogłem znaleźć, a chciałem porównać, czy też ma tyle ładnych obrazków i w ogóle. No i właśnie je porównuję, kartka po kartce.
Jakby ktoś chciał, to ta nowa wersja na symbol G158 i jest za kilka funtów (jakies 35 zł. za nią dałem), czyli jeszcze w miarę tania.
PS. I są tam też takie miejsca na wklejanie swoich obrazków też są. ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 04:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Dla czystości przekazu, może Kolega panwac powie co może wykonywać YM Coastal Commercial Endorsement zgodnie z swoimi uprawnieniami.

JSM może wsiąść na jacht pod banderą hiszpańską o Lc do 18 metrów i jako skipper poprowadzić rejs z Balearów na Capo Verde, albo z La Coruny do Le Sablles ciągiem by wrócić zaliczając parę pływowych w pełni tego słowa znaczeniu, portów.
Niezłe doświadczenie moim skromnym zdaniem jak na raczkującego w branży zawodowej żółtodzioba.
Mając YM coastal nie zrobimy tego chcąc być w zgodzie z prawem hiszpańskim


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:10 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
piotr6 napisał(a):
świeżynkę
PAC! :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Dla czystości przekazu, może Kolega panwac powie co może wykonywać YM Coastal Commercial Endorsement zgodnie z swoimi uprawnieniami.
Nie zamierzam się powtarzać.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
panwac napisał(a):
Nie zamierzam się powtarzać.


Panwac nie chce się 'powtarzać, ale zdradzę Wam Szanowni Czytelnicy.
Gostek który zaliczył niezwykle wymagający egzamin oraz posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może na jachcie pod polską banderą przepłynąć, zgodnie z prawem z Kołobrzegu do Nexo.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 11:12 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
ins napisał(a):
posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może

A jak już stanie się to może???

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 11:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Bombel napisał(a):
ins napisał(a):
posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może

A jak już stanie się to może???

No tak się składa że może, prawie wszystko ale tylko do 20 Mm od brzegu.
Bym zapomniał, zgodnie z zaleceniami panwaca może jeszcze jechać na szmacie X 3.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Gostek który zaliczył niezwykle wymagający egzamin oraz posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może na jachcie pod polską banderą przepłynąć, zgodnie z prawem z Kołobrzegu do Nexo.
I znowu nieprawdziwy wpis - Pan to masz chyba blagę genetycznie uwarunkowaną. :-?

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 11:36 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
panwac napisał(a):
ns napisał(a):
Gostek który zaliczył niezwykle wymagający egzamin oraz posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może na jachcie pod polską banderą przepłynąć, zgodnie z prawem z Kołobrzegu do Nexo.
I znowu nieprawdziwy wpis - Pan to masz chyba blagę genetycznie uwarunkowaną

http://www.rya.org.uk/courses-training/ ... -work.aspx

Cytuj:
Category 3
Up to 20 miles from a safe haven
Certificate required RYA Advanced Powerboat certificate of competence,
RYA Yachtmaster Coastal certificate of competence,
RYA Yachtmaster Offshore certificate of competence, or
RYA Yachtmaster Ocean certificate of competence


Cytuj:
Non British flagged vessels

If you are working on board a non-British boat, your RYA certificates are likely to be acceptable but you will need to comply with the rules of the flag state. Please contact the relevant maritime authority for full details of their requirements.


Cytuj:
Ustawa
z dnia 21 grudnia 2000 r.
o żegludze śródlądowej

6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych
stosownym dokumentem.


Dura lex, sed lex
Ps.
panwac napisał(a):
Tak było do 2010 roku, tak może być jeśli legislator udostępni taką wykładnię obowiązującego prawa, a może być jeszcze ostrzej, jeśli urząd wystawiający KB polskiego jachtu wpisze tam, że podstawowy skład zalogi mogą stanowić wyłącznie posiadacze polskich certyfikatów wymienionych z nazwy (bez wzmianki "lub dokumentów im odpowiadającym, wystawionych w innych krajach"). W takim przypadku mamy albo kolizje prawa, albo ograniczenie zapisów ustawowych.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 11:55 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
ins napisał(a):
Ustawa
z dnia 21 grudnia 2000 r.
o żegludze śródlądowej

6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych
stosownym dokumentem.


Dura lex, sed lex

Goowno lex, no sed lex

Podstawowym aktem prawnym regulującym funkcjonowanie żeglugi śródlądowej na wodach śródlądowych uznanych za żeglowne jest ustawa. USTAWA Z DNIA 21 GRUDNIA 2000 r. O ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ. (Dz.U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857). ZMIANY. (Dz. U. z 2007 r. Nr 123, poz. 846) · (Dz. U. z 2007 r. Nr 176 ...

Jak to się ma do wRYa???. w drodze do Nexo czy inszych hiszpańskich Wygryn?

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
panwac napisał(a):
ins napisał(a):
Gostek który zaliczył niezwykle wymagający egzamin oraz posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może na jachcie pod polską banderą przepłynąć, zgodnie z prawem z Kołobrzegu do Nexo.
I znowu nieprawdziwy wpis - Pan to masz chyba blagę genetycznie uwarunkowaną

http://www.rya.org.uk/courses-training/ ... -work.aspx
Cytuj:
Category 3
Up to 20 miles from a safe haven
Certificate required RYA Advanced Powerboat certificate of competence,
RYA Yachtmaster Coastal certificate of competence,
RYA Yachtmaster Offshore certificate of competence, or
RYA Yachtmaster Ocean certificate of competence
Cytuj:
Non British flagged vessels

If you are working on board a non-British boat, your RYA certificates are likely to be acceptable but you will need to comply with the rules of the flag state. Please contact the relevant maritime authority for full details of their requirements.
Cytuj:
Ustawa
z dnia 21 grudnia 2000 r.
o żegludze śródlądowej

6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.
Dura lex, sed lex
Ps.
panwac napisał(a):
Tak było do 2010 roku, tak może być jeśli legislator udostępni taką wykładnię obowiązującego prawa, a może być jeszcze ostrzej, jeśli urząd wystawiający KB polskiego jachtu wpisze tam, że podstawowy skład zalogi mogą stanowić wyłącznie posiadacze polskich certyfikatów wymienionych z nazwy (bez wzmianki "lub dokumentów im odpowiadającym, wystawionych w innych krajach"). W takim przypadku mamy albo kolizje prawa, albo ograniczenie zapisów ustawowych.
Czytanie ze zrozumieniem też szwankuje...
Bombel napisał(a):
ins napisał(a):
Dura lex, sed lex
[...]Jak to się ma do wRYa???. w drodze do Nexo czy inszych hiszpańskich Wygryn?
Art. 37a wspomnianej ustawy o żegludze śródlądowej...

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Ostatnio edytowano 30 lis 2017, o 12:14 przez panwac, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Bombel napisał(a):

Podstawowym aktem prawnym regulującym funkcjonowanie żeglugi śródlądowej na wodach śródlądowych uznanych za żeglowne jest ustawa. USTAWA Z DNIA 21 GRUDNIA 2000 r. O ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ. (Dz.U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857). ZMIANY. (Dz. U. z 2007 r. Nr 123, poz. 846) · (Dz. U. z 2007 r. Nr 176 ...

Jak to się ma do wRYa???. w drodze do Nexo czy inszych hiszpańskich Wygryn?


Tak się składa że zapis w tej ustawie rozciąga się również na jachty morskie.

Cytuj:
Warszawa, dnia 6 maja 2015 r.
Poz. 611
OBWIESZCZENIE
MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 17 kwietnia 2015 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o bezpieczeństwie morskim

Rozdział 4
Kwalifikacje i skład załogi
3. Dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia
21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej stanowią potwierdzenie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia jachtów
rekreacyjnych oraz jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnianych bez załogi na wodach morskich.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przez cztery strony była mowa o YM Ofshore.

Na pewno nikt z dyskutantów nie zauważył, że nagle argumenty dotyczą YM Coastal. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Jake, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:29 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jesteś zaś aby pewien że Twoja dyskusja koresponduje z pierwszym pytaniem w tym wątku.
Może przypomnę:
Ostatnio naszla mnie mysl zeby sprobowac zeglowania w wiekszym zakresie niz tylko rekreacyjnie, myslalem o prowadzeniu jachtow po morzu Srodziemnym (Hiszpania) jako skipper do wynajecia.
i jak się to ma do zacytowanego przez Ciebie fragmentu
udostępnianych bez załogi na wodach morskich.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:30 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Stara Zientara napisał(a):
Na pewno nikt z dyskutantów nie zauważył, że nagle argumenty dotyczą YM Coastal.

Świadczy to o tym, że Stara Zientara czyta wątek uważnie i chyba nawet z niejakim zrozumieniem :rotfl:
Podziękowalem, bo ja tak nie potrafię. :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Na pewno nikt z dyskutantów nie zauważył, że nagle argumenty dotyczą YM Coastal. :rotfl:
Ja zauważyłem, bo sam zaproponowałem Coastal w miejsce odsądzanego od czci i wiary Offshore. To w kwestii ścieżki zawodowej o którą pytał założyciel wątku...
...bo przypomniałem też (gdy jeszcze mi sie chciało dyskutować), że dla czarteru łódki w pewnym państwie, które rzekomo nadaje uprawnienia brytyjczykom i ich kwitom, wystarczy np. poświadczenie odbycia kursu teoretycznego z żeglowania przybrzeżnego. ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Przez cztery strony była mowa o YM Ofshore.

Na pewno nikt z dyskutantów nie zauważył, że nagle argumenty dotyczą YM Coastal


YM Coastal jest rekomendowany przez panwaca jako lepsze rozwiązanie dla początku kariery zawodowego skippera.
Ja uważam że lepszy jest JSM.

Choćby na przykładzie Polski i Hiszpanii widać ze YM coastal jest nawet po nabyciu zawodowych flepów dość kiepskim pomysłem na zbieranie stażu i praktyki samodzielnego prowadzenia jachtów.
panwac napisał(a):
wystarczy np. poświadczenie odbycia kursu teoretycznego z żeglowania przybrzeżnego.

Co to ma do rzeczy skoro na podstawie tego papierka to w Polsce można tyle co z patentem ŻJ.

panwac napisał(a):
w miejsce odsądzanego od czci i wiary Offshore.

Kto, gdzie i kiedy odsadzał od czci i wiary Offshore?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Choćby na przykładzie Polski i Hiszpanii widać ze YM coastal jest nawet po nabyciu zawodowych flepów dość kiepskim pomysłem na zbieranie stażu i praktyki samodzielnego prowadzenia jachtów.
:rotfl:
Tak trochę OT: podsunąłem profil i wypowiedzi naszego dyżurnego demagoga moim załogantom - dziś studentom uczelni różnych. No i teraz słyszę, że te pozycje wzbudzają coraz większe zainteresowanie (za chwilę utworzy się fan-club?). Nie, chętnych na udział w rejsach i szkoleniach u wyżej wymienionego nie będzie, ale za to jaka to inspiracja dla analizy przypadku. ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...



Za ten post autor panwac otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 13:00 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
panwac napisał(a):
Tak trochę OT: podsunąłem profil i wypowiedzi naszego dyżurnego demagoga moim załogantom - dziś studentom uczelni różnych. No i teraz słyszę, że te pozycje wzbudzają coraz większe zainteresowanie (za chwilę utworzy się fan-club?). Nie, chętnych na udział w rejsach i szkoleniach u wyżej wymienionego nie będzie, ale za to jaka to inspiracja dla analizy przypadku.


Oto poziom argumentacji "zawodowca"

Bombel napisał(a):
Jesteś zaś aby pewien że Twoja dyskusja koresponduje z pierwszym pytaniem w tym wątku.
Może przypomnę:
Ostatnio naszla mnie mysl zeby sprobowac zeglowania w wiekszym zakresie niz tylko rekreacyjnie, myslalem o prowadzeniu jachtow po morzu Srodziemnym (Hiszpania) jako skipper do wynajecia.
i jak się to ma do zacytowanego przez Ciebie fragmentu
udostępnianych bez załogi na wodach morskich.

Bombel. Przeczytaj wątek, potem się wypowiadaj.

Przecież sam zadałeś pytanie.
Cytuj:
Jak to się ma do wRYa???. w drodze do Nexo czy inszych hiszpańskich Wygryn?



Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 13:43 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
ins napisał(a):
Bombel. Przeczytaj wątek, potem się wypowiadaj..

Piotrek.
Watek czytam
Coś mi się zdaje że podzielam Twoje zdanie że zaczynając od JSM-a można łatwiej/taniej/szybciej/et cetera* zdobyć opływanie, wiedzę, praktykę, by potem podejść do( innych/wyższych/szerszych/dogłebniejszych/ cośtam cośtam)* ofszorów.
Używasz jednak argumentów od....pyty** i chcesz żeby wszyscy przyjęli Twoje zdanie.
A tak się nie da. Każdy wybiera swoją własną drogę i nie przekonuj o swojej mojszości nawet jeśli masz rację :roll: .


* każdy wybierze co mu pasi
**rozróżniasz chyba pojęcia "" skipper do wynajęcia"' od "" czarteru bez załogi na wodach morskich"".
ins napisał(a):
JSM może wsiąść na jacht pod banderą hiszpańską o Lc do 18 metrów i jako skipper poprowadzić rejs z Balearów na Capo Verde, albo z La Coruny do Le Sablles ciągiem by wrócić zaliczając parę pływowych w pełni tego słowa znaczeniu, portów.

Bo wątek właśnie od ""skipper do wynajęcia""........ :oops:, nie skipper od wynajmowania łódki celem popływania z kolegami

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 13:59 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Bombel napisał(a):
Bo wątek właśnie od ""skipper do wynajęcia""........ , nie skipper od wynajmowania łódki celem popływania z kolegami

1. Aby zdobyć hiszpańskie papiery zawodowe wystarczy mieć:
polskiego KJ + STCW + świadectwo zdrowia + papiery na radio + zdać test i mieć porządany wymogami hiszpańskimi staż.
Czyli droga od JSM z pływaniem na jachtach czarterowych.

2. Mieszkając w Polsce i zaczynając od YM Coastal ograniczamy sobie możliwości pływania pod polską banderą i nie tylko pod polską.
Po prostu YM Coastal z zawodowymi dodatkami jest ograniczony do realizowania swych uprawnień w pasie do 20 mil. a polskie przepisy są skonstruowane tak ze istnieje dowolność ich interpretacji na niekorzyść obywatela.

3. Dlatego uważam, że na gruncie polskim lepiej jest zacząć od JSM a później zdobyć YM Offshore

Ja nikogo nie zmuszam do przyznania racji, że najlepszym starterem do zawodowstwa jest JSM.
Problemem jest brak rzetelnej informacji ze strony, tych którzy zachwalają inną drogę.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
Moniia napisał(a):
tych co już się pogubili - spór zaczął się od pytania SIRKa czy naprawdę certyfikaty to nie uprawnienia i skwitowania przez naszego naczelnego demagoga wyjaśnień słowem "bzdura").


Droga koleżanko, spróbuje tak bardzo delikatnie aby znowu nie być posądzonym o niecne zamiary.
Po pierwsze, nie rób mnie winnym waszej dyskusji o wyższości świąt … .
Po drugie natomiast to cała nasza(?) dyskusja i to od samego początku dotyczy wyłącznie „uprawnień komercyjnych”. Nie wyobrażam sobie aby statystyczny żeglarz z innego kraju podchodził do egzaminu i wyrabiał dokumenty RYA wyłącznie dla poszerzenia własnych umiejętności. Jest oczywiście pewien odsetek ludzi którzy zrobią to dla chwały lub splendoru ale takie działanie i tak nie będzie miało nic wspólnego z wyższą kulturą nieobowiązkowego dokształcania się.
(...).


Tak się składa, że zapytałeś po prostu o certyfikaty RYA. Bez precyzowania, że chodzi Ci o komercyjnie endorsowane. Zauważ, że moja odpowiedź (którą nasz naczelny demagog uznał za bzdury :rotfl: ) zawiera to rozróżnienie i informację o obu przypadkach.

SIRK napisał(a):
(..) czy ktoś mógłby wyjaśnić, na jakiej podstawie stwierdza się, że nasz dokument nadaje jakieś prawa a RYA/MCA tylko(?) stwierdza kwalifikacje. Przecież jest to idiotyczne i osobiście nie poświeciłbym ani pena na wyrobienie certyfikatu, który nie dawałby mi prawa wykonywania wymarzonego zawodu.(..).


A co do tych wyrabiających certyfikaty bez żadnych komercyjnych zachcianek - to mógłbyś się nieco zdziwić. Z niżej podpisaną włącznie, znam co najmniej kilka osób na tym forum które pływać komercyjnie nie pływają, a w szkoleniach RYA udział brało i certyfikaty zdobywało - ja jestem jeszcze dziwniejsza - brałam udział w pewnych szkoleniach RYA które żadnego certyfikatu na końcu nie mają. Głupota jakaś, prawda? Naprawdę, nie wszystko na tym świecie kręci się wokół komercji.

Ps. Idę przygotowywać się do wizyty w jaskini komercyjnego lwa, czyli na Salon Nautique (służbowo niejako...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ins napisał(a):
Bombel napisał(a):
ins napisał(a):
posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może

A jak już stanie się to może???

No tak się składa że może, prawie wszystko ale tylko do 20 Mm od brzegu.
Bym zapomniał, zgodnie z zaleceniami panwaca może jeszcze jechać na szmacie X 3.

Piotr Siedlewski


Kolejne "wydaje mi się, więc ogłoszę jako prawdę objawioną" naszego naczelnego demagoga.

Yachtmaster Coastal może prowadzić komercyjne jednostki do 20 mil od portu schronienia.
Niby niewielka różnica w słowach, a gigantyczna jakościowo...
Poniższa tabelka* ilustruje, kto w których rejonach może pływać komercyjnie. Cat 0 to powyżej 150 mil od portu schronienia, Cat 1 do 150 mil od portu schronienia, Cat 2 60 mil od portu schronienia i Cat 3 - 20 mil od portu schronienia.
Nie od brzegu...

ObrazekObrazek
Obrazek

*tabelka jest sprzed ujednolicenia nazw certyfikatów i Yachtmaster Coastal nazywał się wtedy Coastal Skipper

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 16:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Yachtmaster Coastal może prowadzić komercyjne jednostki do 20 mil od portu schronienia.
Niby niewielka różnica w słowach, a gigantyczna jakościowo...

Nexo od Kołobrzegu dzieli ponad 50 Mm, Rugia od Roenne oddalona jest o 48 Mm.
Oznacza to że profesjonalista Yachtmaster Coastal nie może profesjonalnie prowadzić jacht na tym dystansie.

Poza tym jeśli weżniemy na poważnie pisaninę Monii to YM Coastal bez Commercial Endorsement nie ma uprawnień, natomiast gdy ma Commercial Endorsement to jego uprawnienia nie pozwalają mu na swobodną morską żeglugę na jachcie pod polską banderą.

Po prostu wszystko się rozbija o Ustawę o żegludze śródlądowej artykuł 37 a
i o Ustawę o bezpieczeństwie morskim artykuł 62 i 69

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 17:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Mało tego, pod hiszpańską banderą posiadacz tego certyfikatu nie powinien prowadzić jednostki z Majorki na Ibizę podczas gdy wielu posiadaczy JSM robi to co niżej podpisany robił.
Przerzucanie jachtów z Balearów na Kanary.
A wielu moich znajomych mając JSM jak najbardziej zgodnie z prawem ciągnęło jachty hiszpańskie i polskie znacznie dalej.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL