Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 23:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 48  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2018, o 08:50 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
waliant napisał(a):
Brożka pisała, że prąd dodaje prędkości.

No właśnie - wygląda na to, że jeszcze jest za nisko, żeby być w obszarze oddziaływania brazylijskiego, który będzie mu trochę sprawę utrudniał, więc wiatry zachodnie go jeszcze wypychają południowoatlantyckim - dobrze myślę, czy znów mi powiecie, że nie skorzystałem z możliwości milczenia;-)
Skoro nie korzystam to wytłumaczcie mi jeszcze tylko, czy nie najkorzystniej byłoby Mu płynąć teraz na Tristana?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Jakaś niedaleka ta emigracja, ale te 150 m wyżej są fascynujące ...
Gdzie Ty mieszkasz ?
Na jakimś zakotwiczonym w polu balonie ? :rotfl:

Prawie tak - takie tu mamy górki, że wystarczy parę kilometrów od miasta się oddalić i już jesteśmy właśnie np. 150 m wyżej - z widokami i ponad smogiem;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 09:11 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Tu ci nikt trasy nie wyznaczy.
Pozostaje oglądać decyzje zespołu, który je podejmuje w nieznany sposób.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 12:32 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zmiana kursu na poludniowy zachod i bardzo niska predkosc. Oby wszystko bylo OK.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Oj, chyba nie na płd.-zachód...
Załącznik:
14_12.jpg
14_12.jpg [ 18.11 KiB | Przeglądane 3618 razy ]

A wieje tam średnio 21 w.
Załącznik:
14_23.jpg
14_23.jpg [ 282.75 KiB | Przeglądane 3618 razy ]

Jutro ma być podobnie, ale - uwaga - za 2 dni przywieje tak:
Załącznik:
za 2 dni.jpg
za 2 dni.jpg [ 299.11 KiB | Przeglądane 3613 razy ]

więc kierunek NE nie jest chyba zbyt szczęśliwy...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 15:39 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Nie wiem, nie znam się, a najgorsze, że ze swoim doświadczeniem nie widzę rozwiązania innego niż jednak pójść na NE, a potem z wiatrem na E i potem piąć się do góry jednak jak najbliżej Afryki.

Przecież chyba jednak nie jest też dobrym pomysłem mieć wyspy po zawietrznej przez całą środę przy tak silnym wietrze.

Znowu na południe od wysp też ma solidnie dmuchać i to żadne schronienie. Myślę, że dlatego jednak Szymon zdecydował iść jednak na N.

PS.: Po której stronie maszt jest wgnieciony?... nie mogę teraz na szybko odnaleźć zdjęcia?

PS-2: Znalazłem. Wgniecenie po prawej. IMHO lewy hals mniej korzystny w tak silnych wiatrach, ale mimo wszystko chyba szedłbym dalej na N i przyjął wiatr w baksztagu lewego halsu idąc na E.
Wg mnie korzyści takie, że nie ma nic blisko po zawietrznej i jednak im dalej na E tym lepsze później kierunki wiatru do pięcia się na N.

Poprawcie mnie proszę jeśli moje rozważania są kiepskie...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 16:50 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Twoje rozważania mogą być dobre, ale nie muszą.
Od brzegów Brazyli zniechęcać może ruch statków (100% gdybas). Ale wiatrowo lepiej przekraczać tam równik.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 18:07 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Nie ma co krakać, ale ostatnie wydarzenia budzą niepokój, co da się niestety wyczuć z ostatniej - najkrótszej chyba z całego rejsu - relacji tygodniowej Szymona.
Teraz Szymon potrzebuje wsparcia jak nigdy dotąd.
Już wczoraj było widać, że po wschodniej stronie kontynentu będzie się tworzyć niż, który złapie Szymona w środę, choć na szczęście dziś on wygląda trochę lepiej.
Niemniej jednak pasowałoby, żeby się znalazł wyżej 50, ale chyba nie ma na to szans do środy.
Rzeczywiście nie ma co szukać schronienia za wyspami tylko trzeba gnać na NE ile się da w tych okolicznościach - póki prąd pomaga.
Paskudne to miejsce uszkodzenia masztu - nie wiedziałem, że to aż 2,2 m nad pokładem (na zdjęciach tego nie było widać). Nie było też widać, że likszpara się zwęziła.
Tyle się tu pisało o kunszcie projektantów tej łódki, ale znalazła się pięta Achillesowa. Choć trzeba przyznać, że w tak ekstremalnych warunkach to w każdym jachcie wyjdzie nie jedna taka pięta...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Inna inszość, że po tym sztormie powinien zapanować spokój na następne dni, który powinien pozwolić Szymonowi wdrożyć finalne zabezpieczenie masztu i może postawić grota z tym, że z kolei będzie kręcić strasznie wiatrem i VMG może być nieciekawe...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:03 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Ale rozbrajają mnie słowa Szymona z wywiadu - cytuję: "Trzeba się po prostu dopasować do warunków na trasie". Koniec cytatu.
I on po prostu to robi...
Dlatego da radę!

_________________
Mirek



Za ten post autor miros76 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ktoś tu pisał o kunszcie projektanta i producenta masztu?
Teraz oczywiście znajdzie sie stu, co umieli to zrobić lepiej.
Maszt stoi. Po dwóch knock-downach.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: Były user, plitkin, pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:23 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
vaginal napisał(a):
Twoje rozważania mogą być dobre, ale nie muszą.
Od brzegów Brazyli zniechęcać może ruch statków (100% gdybas). Ale wiatrowo lepiej przekraczać tam równik.
v

Przekraczać równik może tak, ale dojść w rejony równika, biorąc pod uwagę cyrkulacje o tej porze roku, chyba jednak łatwiej z dala od Am. Płd. ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:29 
Colonel napisał(a):
Teraz oczywiście znajdzie sie stu, co umieli to zrobić lepiej.

https://www.youtube.com/watch?v=7RVmnW-paoM
;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:54 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
pough napisał(a):
Przekraczać równik może tak, ale dojść w rejony równika, biorąc pod uwagę cyrkulacje o tej porze roku, chyba jednak łatwiej z dala od Am. Płd.

Wygląda, że jedzie po twojemu.
Ja bym 350 i mozolnie rzeźbił słabowiatrowo.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 20:23 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Vaginal.
Nie wiem czy pamiętasz, że Puffin nie ma silnika i Szymon zdany jest tylko na żagle. Stąd 350 wyniosłoby ich nad wyspy, a w środę musiałby sztormować mając te wyspy po zawietrznej, co nie byłoby zbyt komfortowe IMHO.

Miejmy nadzieję, że do środy trochę osłabnie, a może zejdzie niżej. Nie pamiętam już, a teraz nie sprawdzę, jak się rozkładają izobary na najbliższe godziny i dni i czy jest szansa na to, że sztorm zejdzie po wyspach niżej i tylko liźnie Szymona, czego bym mu życzył.

Ale Szymon i Puffin to twardziele...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 20:34 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
pough napisał(a):
sztorm zejdzie po wyspach niżej i tylko liźnie Szymona, czego bym mu życzył.

Teraz wszyscy życzymy Szymonowi, żeby został liźnięty;-)
Ale tak będzie jak przez najbliższe 36 godzin utrzyma w miarę prędkość i kurs.
W zasadzie wyjścia to nie ma, skoro nie ma szans płynąć ostrzej jak półwiatrem...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Już teraz widać, że ten "huragan" pójdzie szybciej na płd.-wschód i AP może jechać spokojnie kursem NE, na sztorm nie nadepnie. A dzień później może wjechać z zupełną... flautę, która nadciąga z północy.
Pocieszające jest również to, że temperatura wczoraj była na poziomie 6,2*C, a dzisiaj już 7,5*C. I to cieszy.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 21:28 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Tak jest - ten sztormik nie powinien mu już zrobić krzywdy. A później będzie czas na odpoczynek i miejmy nadzieję doprowadzenie do możliwości jazdy na grocie, bo do domu nie będzie baksztagu, czy nawet półwiatru all the way...
Sposób, w jaki Szymon cały Ocean Południowy przepłynął pomiędzy sztormami (oczywiście wszystkich nie udało się ominąć), z punktu widzenia znad klawiatury przypomina mi Roda Stewarta i jego "I am sailing", w którym z towarzyszeniem sielskiej, powolnej, usypiającej muzyki, snuje leniwie Rod: "I am sailing, stormy waters"...
W końcu vessel Szymona to wg MarineTraffic pleasure craft;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest grot na maszcie! :D
Załącznik:
13_03.jpg
13_03.jpg [ 13.45 KiB | Przeglądane 3293 razy ]

Fiuuuuu! I to jak zamocowany, co za nowelizacja.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 13:16 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Super...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 16:21 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
YeYeYe!!!
No to zaraz pęknie pięćdziesiątka (w sensie 50 S;-)
A czy pełzacze wchodzą bez użycia młotka??

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 11:49 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Normalnie, jak by go tam nie chcieli wypuścić i nie odpuszczają.
Ponad 30 w z NNW zmusiło go do zmiany na ESE.
Jeszcze kilka godzin - popołudniem osłabnie i znów dobrze odkręci i będzie cruising pleasure craft'em w ponad 10 stopniowym upale;-)
3mamy kciuki za ostatnie fale!

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tam wcale tak różowo nie jest :
Załącznik:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 129.37 KiB | Przeglądane 3099 razy ]


MJS

3Vmy kciuki

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 12:39 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No właśnie - znów: wiatr-wiatrem, ale te fale...
Na szczęście nie wszedł w "epicentrum".
Na pewno oszczędza maszt i na sztormowym przodzie zjeżdża z falami - jeszcze tylko kilka godzin...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
miros76 napisał(a):
na sztormowym przodzie zjeżdża z falami

Kursem 124... w stronę Południowej Georgii... i prosto w cug wichury:
Załącznik:
13_14.jpg
13_14.jpg [ 292.57 KiB | Przeglądane 3059 razy ]

która jutro zamieni się we flautę:
Załącznik:
jutro.jpg
jutro.jpg [ 279.32 KiB | Przeglądane 3059 razy ]

więc chyba omija ją już dziś.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 14:37 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Trawers Atlantyku na tych szerokościach. Ktoś to pewnie wyliczył.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Uff... jest następny komunikat. No to jeszcze do jutra odrobić trochę pozycji na N a potem windy pokazuje cały tydzień falowania na niebiesko (poniżej 2m).

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I ciepła coraz więcej! Bo, jak to pisał S. Wysocki: Zmarznięty żeglarz, to pół żeglarza, a głodny żeglarz, to też pół żeglarza.
Załącznik:
temp.jpg
temp.jpg [ 236.76 KiB | Przeglądane 2957 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 19:34 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Wygląda na to, że przez następny tydzień zdąży zatęsknić za wiatrem.
Przyda się też możliwość płynięcia ostrzej w tym kręcącym wietrze.
Jedno za czym Szymon na pewno nie zatęskni to fale;-).
Powinien mieć przez tydzień względny spokój z falami +/- 2m.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 20:12 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Pewnie będzie szansa na planowane docelowe zabezpieczenie masztu chyba, że już jest docelowe zabezpieczenie wdrożone.
Będzie też, jeśli dobrze pamiętam, przewaga prawego halsu, co będzie lepsze dla masztu - chyba trochę więcej żagla będzie można nieść, ale ja do tego nie namawiam.
Szymon na miejscu z pewnością czuje i wie ile ten maszt udźwignie w tym stanie jakim teraz jest.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 08:09 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Możliwe, że dla masztu "zdrowszy" byłby prawy hals, ale chyba nie może Szymon sobie pozwolić na to, bo jaką trasę by teraz nie wybrał to prawy hals w zasadzie nie wchodzi w grę przez długi czas.
Myślę, że na słabszych - przez następny tydzień - wiatrach i po zabezpieczeniu ostatecznym masztu będzie mógł płynąć nie tam gdzie będzie musiał, tylko tam gdzie będzie chciał.
Obstawiam, że żeby uniknąć przeciwnego prądu brazylijskiego zabierze się na Tristana południowoatlantyckim i później bengalskim do góry - o ile oczywiście pogoda pozwoli - już na prawym.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 08:40 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
To świetny plan. Tym bardziej, że będzie mógł zrzucić żagle i nadrobić zaległości w czytaniu.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 48  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL