Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 11:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 maja 2018, o 20:11 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Stara Zientara napisał(a):
[...] było [...] wprowadzono [...] wróciło [...]
Nie żartuj, no chyba że uchwałę Rady Państwa lub dekret WRON podlinkujesz ;). Ale fakt, 7°B na wynalazku żadnego zecera nie widziałem :-P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2018, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
666 napisał(a):
uchwałę Rady Państwa lub dekret WRON podlinkujesz
Takie były ustalenia GKSz PZŻ.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2018, o 09:12 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Stara Zientara napisał(a):
Takie były ustalenia GKSz PZŻ.
Ktoś wymagał liczby godzin w warunkach sztormowych jako warunek dopuszczający do egzaminu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2018, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
666 napisał(a):
Ktoś wymagał liczby godzin w warunkach sztormowych jako warunek dopuszczający do egzaminu?
Były wymagane w ilości większej od zera - zgodnie z zaleceniem Izby Morskiej po wypadku Komara. A ponieważ wtedy głównie orało się morze, to nie było z tym problemu i każdy parę takich godzin miał.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2018, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
SP9GMK napisał(a):
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Nie ukrywam, że uspokoiły mnie powyższe odpowiedzi. Wolałem dopytać co i jak aby potem nie okazało się, że wypływane godziny nie liczą się do stażu.
Dla 100% pewności zapytam może jeszcze bezpośrednio w dziale szkolenia Śląskiego OZŻ (pod ten okręg podlegam) lub bezpośrednio w PZŻ. Może panikuję ale poprostu chciałbym aby wszystko było tak jak trzeba.


SP9GMK
Niepotrzebnie się tak tym wszystkim martwisz.
Godziny się liczą.
Niepotrzebnie chcesz coś weryfikować, itp.
Niepotrzebnie wszystko tak "papierokologizujesz"

Jak sam się przekonałeś, aby zostać żeglarzem wystarczą tylko chęci.
Te wszystkie uprawienia, które zrobiłeś nie były Ci potrzebne do tego aby wypłynąć w rejs? Po co więc?

Byłeś już na jednym rejsie. Zapisz się na kolejny.
Pływaj, zdobywaj doświadczenie, zakosztuj różnych sytuacji. Popływaj na małych i większych, starszych i nowszych. Po ciepłym i zimnym. Na spokojnym i sztormowym.

I za jakiś czas, sam odpowiedz sobie na pytanie dlaczego i czy dalej chcesz ten patent JSM.
Aby być żeglarzem, w sensie pływania po morzach, nie potrzebujesz go.

Jeżeli chcesz patent JSM tylko dla kawałka plastiku, to nie warto.
Jeżeli z tego powodu ciułasz godziny, to szkoda Twojego zachodu.

Pytanie czy chcesz być żeglarzem i jako załogant odwiedzić 100 portów,
czy może chcesz wziąć na siebie odpowiedzialność bycia skipperem?

Ale nawet wtedy patent JSM nie zrobi z Ciebie skippera. Otworzy Ci tylko prawo do prowadzenia większych jednostek po morzu. Znam paru JSM, którzy nigdy nie poprowadzą żadnego rejsu po morzu. Nie dlatego, że nie mogą. Nie chcą.

Pływaj na ile tylko możesz sobie pozwolić.
I po jakimś czasie sam będziesz wiedział czy JSM Ci jest do czegoś potrzebny.
Jeżeli tak, i będziesz gotowy, to weźmiesz te wszystkie opinie i wtedy pójdziesz na egzamin. I zdasz bez problemu. Wtedy tych godzin nie będziesz miał uciułane 201, ale duużo więcej.
A jeżeli nie, to ciesz się żeglarstwem i nie dorabiaj do tego niepotrzebnej papierkologii.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.



Za ten post autor Fazi otrzymał podziękowania - 2: Stara Zientara, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL