Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 13:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 maja 2018, o 17:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
[Maar] Wydzieliłem z wątku "Polskie jachty morskie bez sukcesów - Chcemy to zmienić!". Tutaj sobie urządzajcie regatowe piekiełko, a tamten wątek zostawcie bez offtopów i awantur.


Nie wiesz ze takie umowy podpisuje sie z wlasciwymi firmami lub fundacjami ? Przypomne sponsorowanie przez energe jachtu "Por Favor" Fundacji rozwoju morskiego zeglarstwa regatowego :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2018, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2018, o 11:58
Posty: 29
Lokalizacja: Polska
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Cześć!
Szymon rozbija bank swoim wyczynem - zasłużone gratulacje, jesteś wielki!


Tymczasem u nas trwają intensywne przygotowania do startu w Mistrzostwach Europy - zostały już tylko trzy tygodnie! Ostatnie dni były bardzo pracowite.

We wtorek zwodowaliśmy Selmę. Potem składaliśmy maszt (który został dodatkowo wzmocniony) oraz mocowaliśmy nowiutkie olinowane stałe.

W środę, pomimo że trochę zawiewało - gdy już byliśmy gotowi, dźwig uniósł nasz 23 metrowy, węglowy, lśniący maszt i osadził go na właściwym miejscu. A nie bylibyśmy gotowi, gdyby nie zaangażowanie i poświęcenie naszej załogi - riggerów Pawła i Kazimierza Barwiczów z Rigit UK. Przy okazji - firmę bardzo polecamy :)

W czwartek zajęć wcale nie było mniej. Przed Mistrzostwami musimy zrobić nowe certyfikaty pomiarowe dla naszej Selmy. Przyjechał więc mierniczy IRC i bardzo dokładnie sprawdzał nawis dziobowy, rufowy, długość linii wodnej, zanurzenie...

A na koniec zaprosił Selmę na wagę. Dwukrotnie. Ważenie oczywiście odbywa się przez podniesienie jachtu dźwigiem, a double check jest konieczny, by wykluczyć ewentualne pomyłki.

Po tym wszystkim Selma ma się świetnie! A my czekamy na dokładne wyniki pomiarów, poznamy je za kilka dni.

Pozdrawiamy!
Załoga Selmy Racing



Za ten post autor SelmaRacing otrzymał podziękowania - 3: cinas, Sajmon, Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2018, o 11:58
Posty: 29
Lokalizacja: Polska
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Z tymi pomiarami przed startem w Mistrzostwach Europy to nie takie hop siup! ;)

W zawiadomieniu o regatach stoi jak byk: żeby jacht został dopuszczony do wyścigu, jego zanurzenie nie może przekroczyć 3 metrów.

Według naszej dotychczasowej wiedzy oraz na oko ;) wszystko się zgadza... no, prawie. W starych dokumentach mieliśmy wpisane zanurzenie 3,04 m. Teraz jednak, jak wiecie, robimy nowe, dokładne pomiary do Certifikatu IRC. I dziś był kolejny etap.

Zatem Selma stoi już na kobyłce. Na burcie - wyraźnie zaznaczone punkty, gdzie przebiega linia wodna. Oczywiście pomiaru dokonuje się na obu burtach, a potem uśrednia się wynik.

Mierniczy bierze do ręki laserowe urządzenie i robi swoje.
Najpierw prawa burta. Mierniczy Mike sumuje wszystkie pomiary i się uśmiecha. 3m i 6 mm. Czyli w zaokrągleniu 3,01 m. Oj, troszeczkę za dużo...

Mierniczy przechodzi na lewą burtę, a my ściskamy kciuki. Widząc nasze miny, Mike uśmiecha się i zapewnia, że wszystko będzie dobrze. Ale na chwilę wtyka nos do swojego notesu i liczy...

2,996 metra!
Zatem średni wynik to 3,001, czyli... w zaokrągleniu 3 metry! Spełniamy kryterium dopuszczenia do regat! Hurra!! Dziękujemy Ci, Mike! :)

I dziękujemy Tobie, nasza Selmo! Obyś teraz pruła niezawodnie przez fale w regatach. Przygotowujemy się, czekając na certyfikat. Mistrzostwa Europy coraz bliżej!


Pozdrawiamy!
Załoga Selmy Racing


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja czekam na relację z pomiarów do ORC. :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 07:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2017, o 18:07
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
waliant napisał(a):
Ja czekam na relację z pomiarów do ORC. :)

Będzie pomiar - będzie relacja ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jodyna napisał(a):
Będzie pomiar - będzie relacja


Nooo, wydaje się to logiczne i ok.
Może przy okazji wyjaśnię swoje stanowisko. Życzę naprawdę jak najlepiej. Ale nauczony "dziwnymi" zagraniami różnych jachtów/ludzi (chodzi o duże jachty i medialne projekty) patrzę podejrzliwie i sceptycznie na wszelkie informacje o startach w regatach przelicznikowych.
Być może w przypadku tego projektu jest to niesłuszne, ale po prostu zbieracie cięgi za poprzedników.
Sorry, taki mamy klimat.

A przykłady dziwności? Np. przygotowania zeszłoroczne jachtu Scamp do ME ORC w Gdańsku. Otóż ten jacht, w ramach przygotowań do ME w klasie ORC, we wszystkich regatach wcześniejszych startował, owszem, w klasie OPEN...
O wynikach MK w zeszłorocznym Fastnecie już było wiele razy. To też regaty przelicznikowe.
Ostatni start polskiego jachtu w Sydney-Hobart z żaglami, których nie było w świadectwie też już znamy.
Wypowiedzi kilku bardzo znanych żeglarzy, że ORC i przeliczniki są do niczego i napawają ich obrzydzeniem (to cytat z prywatnej rozmowy) też dają do myślenia.
Powszechnie obserwowane przeze mnie unikanie przez jachty duże i szybkie startów w klasie ORC jest zniechęcające.
Projekty duże, oparte na sponsorach, rządzą się swoimi prawami i sukcesy lub "sukcesy" muszą mieć.
No to - lawirują jak mogą.

A tym wypadku kolejność zdobywania świadectw jest dość dziwna. Ale może jestem nadmiernie podejrzliwy?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2018, o 11:58
Posty: 29
Lokalizacja: Polska
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Drogi Waliancie,

Odpowiadamy na twoje wątpliwości

waliant napisał(a):
Ale nauczony "dziwnymi" zagraniami różnych jachtów/ludzi (chodzi o duże jachty i medialne projekty) patrzę podejrzliwie i sceptycznie na wszelkie informacje o startach w regatach przelicznikowych.
Być może w przypadku tego projektu jest to niesłuszne, ale po prostu zbieracie cięgi za poprzedników.
Sorry, taki mamy klimat

....O wynikach MK w zeszłorocznym Fastnecie już było wiele razy. To też regaty przelicznikowe.

Myślę że chodzi tu o manipulację wynikami, które są podawane opinii publicznej. We wszystkich regatach morskich w których nie ma monotypów lub jachtów jednej klasy stosuje sie przeliczniki. I wynik na mecie liczy się według przelicznika.
Tzn nie ma znaczenia większego którym jest się w czasie rzeczywistym bo do klasyfikacji służy "calculated time" czyli czas przelicznikowy. Można mówić potem o miejscu w klasie IRC lub ORC i o miejscu w kalsyfikacji generalnej.
Np Selma była 32 w klasie IRC 1 na 60 jachtów i 91 w generalce na 320 jachtów podczas regat Fastnet. Nie jest istotne że na mecie byliśmy w czasie rzeczywistym np 20. To byłaby już manipulacja.

Dodatkiem jest klasyfikacja line honours. Ale jest ona istotna kiedy rzeczywiscie jest kilka poważnych jachtów
Bo co to za zwycięstwo kiedy np Rambler wygrywa regaty w klasyfikacji line honours bo jest jedynym dużym startującym jachtem i nie ma przeciwników.

waliant napisał(a):
A przykłady dziwności? Np. przygotowania zeszłoroczne jachtu Scamp do ME ORC w Gdańsku. Otóż ten jacht, w ramach przygotowań do ME w klasie ORC, we wszystkich regatach wcześniejszych startował, owszem, w klasie OPEN...

Ostatni start polskiego jachtu w Sydney-Hobart z żaglami, których nie było w świadectwie też już znamy.

Nie znam tych historii więc trudno mi się tu wypowiadać.

waliant napisał(a):
Wypowiedzi kilku bardzo znanych żeglarzy, że ORC i przeliczniki są do niczego i napawają ich obrzydzeniem (to cytat z prywatnej rozmowy) też dają do myślenia.

Przeliczniki nie są idealnym systemem ale najbardziej optymalnym jaki mamy. Inaczej wszystkie jachty, w tym również nasza Selma, które nie są w jednej klasie np Farr 30 czy TP 52 nie mogłyby startować w regatach.
Zgadzam się że wynik zależy często w głownej mierze od warunków, wiatru i długości trasy a nie od performance załogi.
No ale co robić. Chcemy się ścigać a nie ma dla nas i naszego jachtu innej formuły współzawodnictwa niż regaty przelicznikowe.

waliant napisał(a):
Powszechnie obserwowane przeze mnie unikanie przez jachty duże i szybkie startów w klasie ORC jest zniechęcające.
Projekty duże, oparte na sponsorach, rządzą się swoimi prawami i sukcesy lub "sukcesy" muszą mieć.
No to - lawirują jak mogą.

Dowodem na to że nie należymy do grupy tych jachtów jest chyba fakt że stajemy w szranki podczas Mistrzostw Europy i Świata i nie zasłaniamy się zwyciestwem w regatach o Błękitną Wstęgę Zatoki Gdańskiej

waliant napisał(a):
A tym wypadku kolejność zdobywania świadectw jest dość dziwna. Ale może jestem nadmiernie podejrzliwy?

W przypadku pomiarów ORC zarówno mierniczy w Polsce jak i Andrew Yates (główny mierniczy ORC na Wielką Brytanię) nie byli dostępny teraz w okresie przed Mistrzostwami Europy. Oczywiście wolelibyśmy zrobić pomiary za jednym zamachem i wykorzystać jedne dane do otrzymania dwóch certyfikatów. Natomiast część z pomiarów do IRC też może posłużyć do ORC.
Jako że pierwsze regaty dla nas w tym sezonie są w czerwcu i są nimi Mistrzostwa Europy IRC musieliśy się zdecydować na zrobienie w pierwszej kolejności pomiarów IRC Endorsed żeby zdążyć.



Za ten post autor SelmaRacing otrzymał podziękowania - 6: baoo, barwil, Colonel, cors, plitkin, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Podziękowałem za post, bo uwzględnia on moje stanowisko, czyli generalnie nie można się nie zgodzić, albo jeszcze inaczej: myślimy podobnie.
Powodzenia!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, SelmaRacing
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 13:02 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja dodam kolejne dwa przyklady. Mistrz Polski w ORC w 2015 mial w swiadectwie okolo 500 kg za duza mase (okolo 9%), a brazowy medalista z zeszlego roku mial 150 kg za duza mase (okolo 6%).

Nikt tego na zawodach nie sprawdza i nie wyciaga zadnych konsekwencji.

W tej sytuacji nie dziwie sie zalodze jachtu SCAMP. Jezeli w regatach biegi dla klasy open i ORC byly takie same to w ramach przygotowan mogli sobie plywac w open bo wyniki mogli sobie policzyc samemu. Konkurencja nie wiedziala o ich mozliwosciach, a oni zgarneli nagrody i puchary z klasy open.


Kolegom z Selmy, zycze zwyciestwa i stopy wody pod kilem!

Mam tez kilka pytan.
1. Jak kupowaliscie jacht to nie braliscie pod uwage, ze zanurzenie jest tak blisko limitu?
2. Czy taki limit jest tylko w mistrzostwach Europy?
3. Rozumiem ze scigacie sie glownie w IRC i jacht jest zoptymalizowany pod ta formule czy z racji udzialu w Mistrzostwach Swiata robiliscie jakas optymalizacje pod ORC?



Za ten post autor kuban99 otrzymał podziękowanie od: SelmaRacing
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Nikt tego na zawodach nie sprawdza i nie wyciaga zadnych konsekwencji.

Nieprawda. W zeszłym roku na MP jeden jacht został dokładnie sprawdzony, a w ME kilka jachtów przeszło pomiary kontrolne czy uzupełniające.
kuban99 napisał(a):
Jezeli w regatach biegi dla klasy open i ORC byly takie same

Ale często nie były. Trasa zazwyczaj ta sama, ale starty osobne.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 14:19 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W ciagu trzech dni imprezy JEDEN pomierzony jacht na 22! No to sie komisja napracowala... Przypominam, ze Ci ludzie biora niemale pieniadze za swoja prace.

Skoro wiadomo, ze swiadectawa sa dziurawe jak sito to wypadalo by, zeby chociaz kazdy medalista byl sprawdzony, ale po co?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
JEDEN pomierzony jacht na 22! No to sie komisja napracowala...

Ale wiesz o tym, że pełny pomiar jachtu to tak, optymistycznie biorąc, pół dnia?
Ja napisałem o pełnej kontroli. Inne jachty, spora część/większość z nich, przeszły wyrywkową kontrolę.
Czyli spora część jachtów przeszła kontrolę częściową, jeden jacht przeszedł praktycznie pełne pomiary (na wodzie i takielunku). Co do innych jachtów, to dla kilku świadectwa były korygowane. Mierniczowie mieli co robić i zrobili sporo. Mimo braków kadrowych.
kuban99 napisał(a):
zeby chociaz kazdy medalista byl sprawdzony

Zwyczajnie się nie wyrobili. Mimo chęci, jest to po prostu trudne i czasochłonne.
Tym bardziej trudne w trakcie regat. A przecież przed regatami nie wiadomo, kto jest medalistą...

Zrobił się paskudny OT i może warto ten kawałek wątku przenieść w inne miejsce. Albo nawet wywalić.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 14:55 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie no, fajno jest!

Chlopaki robia pomiary, ale ze sie nie wyrobia to nic nie szkodzi. Co roku na MP mamy takie kwiatki, a na ME lomot, az trzeszczy.

Jezeli chodzi o OT to sam zaczales krytykowac inne zalogi odnosnie brakow w swiadectwach wiec ja dolozylem swoje obserwacje. Widzisz cos w tym zlego?

Spojrzalem na tabele wynikow w grupie D i widac bylo po drugim dniu wyrazna czolowke, ktora bedzie walczyc o miejsce na podium. Gdyby wszystko bylo zorganizowane profesjonalnie to mierniczowie powinni sie skoncentrowac wlasnie na tych trzech jachtach. Jak widac tego nie zrobili.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2018, o 11:58
Posty: 29
Lokalizacja: Polska
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
kuban99 napisał(a):

Mam tez kilka pytan.
1. Jak kupowaliscie jacht to nie braliscie pod uwage, ze zanurzenie jest tak blisko limitu?
2. Czy taki limit jest tylko w mistrzostwach Europy?
3. Rozumiem ze scigacie sie glownie w IRC i jacht jest zoptymalizowany pod ta formule czy z racji udzialu w Mistrzostwach Swiata robiliscie jakas optymalizacje pod ORC?


Dziękuję za pytania.

1. Nie braliśmy tego pod uwagę. Myślę że tak naprawdę to bez znaczenia czy mamy 3.04 metra czy 3.00 metry zanurzenia jeśli chodzi o jacht i jego performance. :) Poza tym w momencie zakupu nie planowaliśmy jeszcze startować w ME IRC

2. Ten limit jest wprowadzony w ME IRC na wodach Solentu gdyż dzięki temu komisja może ustalić znaki i trasę którą nie mogłyby pokonać jachty o większym zanurzeniu.

3. Jacht rzeczywiście był przez lata optymalizowany pod kątem IRC ale również podążał za ogólnymi tendencjami i chęci uzyskania większej szybkości i łatwości wchodzenia w ślizg.
Od pierwotnej konstrukcji na Selmie dokonano liczne zmiany:
1. zmieniono spinakery symetryczne na asymetryki i dodano bukszpryt oraz zaczęto używać większych spinakerów
2. wyrzucono zbiorniki balastowe
3. rumpel zamiast koła sterowego
4. szersza i bardziej płaska rufa

Ani jacht ani ja osobiście jako skipper nigdy się nie ścigałem w ORC. Trudno teraz przeprowadzić jakieś radykalne działania jeśli w jednych regatach jakimi są Mistrzostwa Świata używa się zarówno IRC i ORC.

Może wystartujemy w Mistrzostwach Polski ORC i będziemy się od Was uczyć jak optymalizować jacht do ORC ;)

Pozdrawiam,

Artur


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 20:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
SelmaRacing napisał(a):
[quote="kuban

3. rumpel zamiast koła sterowego
4. szersza i bardziej płaska rufa

Artur


Straszne, przeciez tak sie nie da pływac :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Jezeli chodzi o OT to sam zaczales krytykowac inne zalogi odnosnie brakow w swiadectwach wiec ja dolozylem swoje obserwacje. Widzisz cos w tym zlego?

Nic złego nie widzę, proponowałem tylko przenieść OT w inne miejsce, żeby Selmie w wątku nie robić treści pobocznych. Widzisz w tym coś złego?
kuban99 napisał(a):
Gdyby wszystko bylo zorganizowane profesjonalnie

No tak, zeszłoroczne MP i ME to wyraźna porażka organizacyjna. jak organizatorzy mogli dać taką plamę? Nie wiem, tragedia. Ale wytknąłeś to, może za kilka lat, z okazji podobnej imprezy, organizatorzy posypią głowę popiołem, przeczytają twoje uwagi i je zastosują. Będzie na pewno lepiej. Ciekawe tylko czy ty się zgłosisz jako uczestnik? Zgłosisz się?

kuban99 napisał(a):
Skoro wiadomo, ze swiadectawa sa dziurawe jak sito

Tak przy okazji. Akcja czyszczenia świadectw zaczęła się właśnie w zeszłym roku, trwała cały sezon i trwa nadal. W tej chwili mam zastrzeżenie tylko do jednego jachtu, który znam, czyli który jest od nas. Chłopaki o tym wiedzą i są chętni na zrobienie pomiaru na wodzie, bo do tego są zastrzeżenia. Czy będzie drastyczna zmiana? Wątpię, ale zobaczymy. Co do pozostałych jachtów z Zatoki nie mam i raczej nie ma większych zastrzeżeń. Co nie znaczy, że nie będzie kontroli. Choćby jutro na ŻPT.
Kontrola była w tym roku na regatach DH. Znaczy był mierniczy i sprawdzał jachty w piątek przed startem. I tak było także w zeszłym roku. Z jednej strony świadectwa są coraz lepsze, a z drugiej są kontrole na regatach. Czy można lepiej? Więcej? Zawsze można, oczywiście. Rozumiem że wskazujesz nam drogę, żebyśmy nasze ułomne działania poprawiające sytuację mogli doskonalić.

Przepraszam Selmę za OT. I obiecuję EOT w tym podwątku.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2018, o 11:58
Posty: 29
Lokalizacja: Polska
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Cześć!
Założyliśmy nowy wątek, dotyczący stricte naszych startów w regatach międzynarodowych. Tam będziemy wrzucać bieżące relacje z przygotowań i startów. I pomiarów ;) Tutaj tak naprawdę chcieliśmy zapoczątkować dyskusję o tym, jak promować ściganie się w regatach morskich. Wątek zrobił się jednak szeroki (sporo w tym naszej winy ;) ) - więc żeby utrzymać porządek, kolejne relacje z regat - tutaj :) viewtopic.php?f=57&t=28626

Pozdrawiamy!
Załoga Selmy Racing
/jodyna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 08:55 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
No tak, zeszłoroczne MP i ME to wyraźna porażka organizacyjna.


No i po co ta demagogia i uszczypliwosci? Nigdzie nie napisalem, ze to byla nieudana impreza. Napisalem o tym, ze nie przeprowadzono pomiarow jachtow walczacych o miejsca na podium przez co jeden z nich zdobyl medal majac mase 6% wyzsza niz w rzeczywistosci.

waliant napisał(a):
Ciekawe tylko czy ty się zgłosisz jako uczestnik? Zgłosisz się?


Oczywiscie ze sie zglosze i kiedys nawet wygram, ale dopiero wtedy kiedy bede wiedzial, ze moja nowa lodka jest odpowiednio zoptymalizowana, a to nastapi dopiero po zamontowaniu nowego nowoczesnego balastu. Mialem byc juz w tym roku zeby sie przymierzyc (tylko ze swiadectwem Club), ale z wielu przyczyn musialem poprosic o zwrot zaliczki za lodke. Co sie odwlecze to nie uciecze jestem jeszcze mlody i mam czas.

waliant napisał(a):
Rozumiem że wskazujesz nam drogę, żebyśmy nasze ułomne działania poprawiające sytuację mogli doskonalić.


Przykro, ze dla ludzi z wieloletnim doswiadczeniem takie podstawowe sprawy nie sa oczywiste.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 09:35 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SelmaRacing napisał(a):
i będziemy się od Was uczyć jak optymalizować jacht do ORC


Ja raczej nikogo nie naucze bo na razie staram sie zebrac jak najwiecej wiedzy gdzie sie da. Wydaje mi sie, ze dobrej optymalizacji nie da sie zrobic ot tak za jednym razem. To jest proces wielu zmian mniejszych lub wiekszych. Jenych trafionych innych nie trafionych. Zeby osiagac jakies wyniki trzeba kilku lat.


SelmaRacing napisał(a):
Tutaj tak naprawdę chcieliśmy zapoczątkować dyskusję o tym, jak promować ściganie się w regatach morskich.


Moim zdaniem sa trzy podstawowe sprawy:

1. Dostepnosc wiedzy w formie przystepnej tak zeby kazdy rozumial na czym polega formula i jak uzyskac co najmniej neutralne swiadectwo.

Widzialem wiele pieknych nowych lodek, ktore zaczely sie scigac w ORC i szybko rezygnowaly bo ich swiadectwa przy bardzo dobrej zegludze nie pozwalaly im na zdobycie satysfakcjonujacych miejsc.

Takiej dostepnej wiedzy nie ma. Zalozylem temat na tym forum, ale odzew jest niewielki. Waliant dosyc dokladnie opisal jak sie robi pomiary. Wrzucilem tez troche linkow, ktore znalazlem i moich spostrzerzen. Sa tez nagrania szkolen regatowych. Ja ze swojej strony obiecuje przedstawic caly przebieg optymalizacji mojej lodki. Niestety musze odlozyc na jakis czas zakup nowego jachtu, a w obecny nie ma wiekszego sensu inwestowac skoro pojdzie do sprzedania, a zainwestowane pieniadze beda stracone.

2. Wymiana doswiadczen

Proces optymalizacji jest dlugofalowy i kosztowny. Jezeli uczestnicy beda sie dzielili doswiadczeniami to kolejni beda popelniac mniej bledow i szybciej doprowadza lodki i swiadectwa do poziomu, na ktorym liczyc sie bedzie jak pojechales wyscig niz to jakie masz swiadectwo.

3. Pewnosc pomiarow

Swiadectwa musza byc pewne, przynajmniej dla jachtow na podium regat. Wtedy Ci, ktorzy zajmuja dalsze miejsca beda wiedziec, ze przeszkoda sa braki w umiejetnosciach lub/i optymalizacji, a nie przewaga uzyskana dzieki nierzetelnemu swiadectwu.

Dlatego bardzo mi sie podoba i Wam za to szczerze dziekuje, ze jako zawodowcy odpowiadacie amatorom na pytania.

Nie moge sie doczekac az sie pomierzycie w ORC i wystartujecie w MS i mam nadzieje podzielicie sie tutaj na forum swoimi doswiadczeniami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Gdyby wszystko bylo zorganizowane profesjonalnie


kuban99 napisał(a):
No i po co ta demagogia i uszczypliwosci? Nigdzie nie napisalem, ze to byla nieudana impreza.


Po to demagogia i uszczypliwości, bo raz że chyba nie pamiętasz co piszesz, a dwa, że nie ma z tobą żadnej, merytorycznej rozmowy. Potrafisz tylko dogryzać, a jak wykażę, że gdzieś się mylisz, to taki post pomijasz starannie milczeniem. Już kilka razy obiecywalem sobie, że będę cię ignorował i staram się, ale mieszasz za dużo i czasami czuję się w obowiązku sprostować. Jak choćby w tym wypadku.

kuban99 napisał(a):
Napisalem o tym, ze nie przeprowadzono pomiarow jachtow walczacych o miejsca na podium przez co jeden z nich zdobyl medal majac mase 6% wyzsza niz w rzeczywistosci.

A ja ci napisałem, ze to nieprawda, bo jacht który wygrał został cały starannie zmierzony, co zajęło dokładnie jeden cały dzień.
Co do Czarodziejki, to też mijasz się z prawdą. Jaka masa jest rzeczywista? Ta z dźwigu jest wzorcem, w tej chwili mamy masę zaniżoną, wtedy mieliśmy zawyżoną, ale nie o 6 procent, tylko o znacznie mniej.
A jeżeli jeszcze raz napiszesz o masie zawyżonej, to dodaj też informację o także zawyżonym momencie prostującym, tym razem o 9,4%. Wtedy będzie komplet informacji.

Mam prośbę do moderacji o przeniesienie tego ot w inne miejsce.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kuban99 napisał(a):
ale dopiero wtedy kiedy bede wiedzial, ze moja nowa lodka jest odpowiednio zoptymalizowana, a to nastapi dopiero po zamontowaniu nowego nowoczesnego balastu.

Nawet mi się nie chce komentować. Tak, tak, kiedyś... Inni po prostu startują w regatach, niekoniecznie w MŚ, ME czy MP od razu. Ale startują. Mają świadectwa, takie czy inne i uczą się praktycznie. Ty tylko teoretyzujesz, i to często błędnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 11:46 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Nawet mi się nie chce komentować. Tak, tak, kiedyś... Inni po prostu startują w regatach, niekoniecznie w MŚ, ME czy MP od razu. Ale startują. Mają świadectwa, takie czy inne i uczą się praktycznie. Ty tylko teoretyzujesz, i to często błędnie.


Tez startuje w regatach swoim jachtem caly czas, trenuje i sie ucze na MP przyjdzie czas.

waliant napisał(a):
A ja ci napisałem, ze to nieprawda, bo jacht który wygrał został cały starannie zmierzony, co zajęło dokładnie jeden cały dzień.


Hahaha tak sie spodziewalem. Nie dalo sie z nim wygrac w rownym boju to zostal dokladnie pomierzony moze cos sie znajdzie i mozna by go wyprotestowac. Czemu mnie to nie dziwi?

Jak sie nie dalo wyprotestowac to sie wypisuje na forach, ze wygral bo plywal samemu (sic!) tymczasem samemu plywalo sie ze swiadectwem na sterydach.

Staralem sie o tym wczesniej nie pisac wprost, inteligentny czytelnik i tak wiedzial swoje. Niestety tak kulturalnie mnie atakujesz, ze nie mam innego wyboru.

waliant napisał(a):
Co do Czarodziejki, to też mijasz się z prawdą.


Gdzie sie mijam z prawda?
Czy masa na swiadectwie nie jest o 6% nizsza niz w zeszlym sezonie?
Czy armator Jachtu nie pisal na tym forum, ze od zeszlego sezonu nie prowadzil zadnych powaznych prac na jachcie?
Czy armator zglaszal do swiadectwa zmiany w poprzednich sezonach, ktore wprowadzal, a zmiany te mialy wplyw na mase jachtu?

Na drugi raz postepuj zgodnie z regulami i zglaszaj zmiany do swiadectwa to zaden chlystek nie bedzie mogl podwazac wynikow Pana Zeglarza...

waliant napisał(a):
A jeżeli jeszcze raz napiszesz o masie zawyżonej, to dodaj też informację o także zawyżonym momencie prostującym, tym razem o 9,4%.


Nie bede o tym pisal bo nie wiem jaki wplyw na teoretyczna szybkosc jachtu ma zawyżony moment prostujący o 9,4%. Ty oczywiscie tego nie wytlumaczysz bo w odroznieniu ode mnie nie widzisz potrzeby dzielenia sie wiedza z innymi. Wiem za to ze 6% roznicy masy na 99% wykluczylo by jacht z regat.

waliant napisał(a):
Potrafisz tylko dogryzać, a jak wykażę, że gdzieś się mylisz, to taki post pomijasz starannie milczeniem.


Nieprawda. Wykonalem bardzo duza prace w temacie o ORC. Wrzucilem wiele linkow i zrobilem porownania. Mysle ze w Polskim internecie nie znajdziesz wiecej informacji o ORC niz w temacie, ktory zalozylem wlaczajac w to twoj bardzo duzy wklad. Gdybys nie podchodzil do tematu tak emocjonalnie gdy ktos osmiela sie miec inne zdanie/watpliwosci i chetniej dzielil sie wiedza i mozliwosciami to juz dawno powstalby fajny poradnik na temat ORC.

Wkleilem tez linki do stron ze wspolzendnymi biegunowymi za co trzeba placic normalmnie duze pieniadze!

Zacytuj gdzie mi wykazales, ze sie myle to skomentuje i przeprosze za pomylke nie mam z tym zadnego problemu.

I czemu tak bardzo chcesz wydzielenia dyskusji z tego tematu? Ta pyskowka to bardzo dobry przyklad jaka jest przyczyna ze Polskie jachty morskie bez sukcesów pytanie tylko czy napewno wszyscy Chcemy to zmienić!?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kuban, ciężko i skutecznie pracujesz na kompletną utratę mojej sympatii.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2018, o 13:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kuban . Widać, że jesteś mocno zaangażowany w temat. Formułujesz bardzo konkretne tezy. Czy przedstawisz się z imienia i nazwiska by móc zrozumieć z kim konkretnie prowadzimy dyskusję?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Nie bede o tym pisal

No pewnie, nie pasuje do koncepcji.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kuban99 napisał(a):
Gdybys nie podchodzil do tematu tak emocjonalnie gdy ktos osmiela sie miec inne zdanie/watpliwosci i chetniej dzielil sie wiedza i mozliwosciami to juz dawno powstalby fajny poradnik na temat ORC.

Pod warunkiem, ze to co piszę, pasuje do twojej koncepcji. Bo jak nie pasuje, to zaczynasz wyzywać.
I tak właśnie ten drugi wątek sam zacząłeś i sam go rozwaliłeś. Dalej piszesz tylko to co ty uważasz za słuszne. A jeżeli, jak pisałem, gdziekolwiek wykażę, że się mylisz, to na taki post nie odpowiadasz w ogóle. Za to czekasz na kolejną okazję, żeby dowalić. I dowalasz, jak się tylko da.
Co gorsza, nie umiesz w ogóle dostrzec niuansów i szczegółów, jesteś na nie ślepy, dlatego twoje wnioski są zazwyczaj zwyczajnie głupie.
I teraz już naprawdę EOT, bo wiedzę można przekazywać tylko tym, którzy chcą się nauczyć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL